home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1805 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Værnepligt
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Værnepligt  (Læst 57749 gange)
DimitarBerbatov
Gæst

Sv: Værnepligt
« Svar #60: 20 Nov 2008, 16:51 »

Hm har du husket Fradragskortet??
Alle har jo et vist fradrag pr. år .. Forskelligt fra kommune til kommune osv..
Altså nogle penge man ikke skal betale skat af Wink

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #61: 20 Nov 2008, 16:56 »

Hm har du husket Fradragskortet??
Alle har jo et vist fradrag pr. år .. Forskelligt fra kommune til kommune osv..
Altså nogle penge man ikke skal betale skat af Wink

Nej, det har jeg ikke...

Og det er netop af samme grund som du siger, det varierer fra kommune til kommune, vi burde have stortset den samme trækprocent allesammen... Wink

Men ja, i skal lige tage højde for en 40-45.000 om året i ikke skal betale skat af... You do the math! Wink

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

eucalyptus
Gæst

« Svar #62: 20 Nov 2008, 17:41 »

Nej, det har jeg ikke...

Og det er netop af samme grund som du siger, det varierer fra kommune til kommune, vi burde have stortset den samme trækprocent allesammen... Wink

Men ja, i skal lige tage højde for en 40-45.000 om året i ikke skal betale skat af... You do the math! Wink
Jeg mener desværre ikke at det er så meget om året. Tror det er 30-35.000, men det er jo alligevel en sjat. Specielt for mig som ikke har brugt mit frikort endnu.

Det angående med hvor tit man er hjemme, betyder det man skal "sendes" hjem eller kan man vælge at overnatte på kasernen?!

Jeg har simpelthen blevet en smule fanget af at læse jeres oplevelser og at høre fra andre, så jeg tager sgu livgarden når jeg har fået klaret min session først. Det med at man skal stå vagt de sidste 4 måneder, hvorledes fungere det? Over natter man inde i københavn fx. eller er der noget træning ved siden af vagt tjenesterne?

Sign me up Danish army!  Cool Opstemt

Claue
Juniorspiller
**

« Svar #63: 20 Nov 2008, 17:47 »

Nu sidder jeg her med mine indkaldelsespapirer ...

Der står omkring ydelser at man får:

Løn: 7.063,56 kr. Disse er skattepligtige.

Kostpenge: 5.110,00 kr. i gennemsnit om måneden, eller 168,00 om dagen...

Det giver udbetalt ca. 9.136,23 kr. om måneden...
Ihvertfald med min trækprocent... Smiley

Kostpenge, hvad vil det sige? Er det penge til betaling af mad på kasernen, eller i de weekender man er hjemme?

TC
Juniorspiller
**

« Svar #64: 20 Nov 2008, 18:20 »

Kostpenge er penge, som du får til at købe kost for. Der skal vist ikke betales skat af dem. Pengene svarer ca. til det, som det koster at spise i kantinen på kasernen. Wink Man bestemmer selv, hvad de skal bruges til..

ronen
Førsteholdsspiller

« Svar #65: 20 Nov 2008, 21:15 »

Kostpengen er regnet ud så at man har X antal kroner pr. dag til mad. Og X svarer så til morgen-, middags- og aftensmad i kantinen på kasernen. Du kan dog bare tage i Fakta, Netto, Kvickly osv. og købe noget dér hvor du jo så kan spare nogen penge Wink

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #66: 22 Jan 2009, 19:29 »

Har aldrig forstået hvorfor man ikke bare starter med at trække et nummer til forsvarets dag. Kunne forestille mig at man bruger mange penge på dage som disse, og hvis man trak inden alle undersøgelserne i stedet for efter, ja så ville der da være mange penge og tid at spare.

vesperGT
Manager

« Svar #67: 22 Jan 2009, 20:04 »

Jeg gider seriøst ikke, men samtidig synes jeg også at Hardball er sjovt, hvor man jo på mange måder skal opføre sig som soldater, så jeg er i tvivl crazy

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #68: 22 Jan 2009, 20:16 »

Jeg skal selv ind i Den Kongelige Livgarde til april, en oplevelse jeg glæder mig meget til...

Glædeligt at hører. Da jeg er "gammel" april mand, kan jeg kun anbefale det Opstemt

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Claudio
Førsteholdsspiller

« Svar #69: 22 Jan 2009, 21:13 »

jeg skal til session 16 februar i slagelse, går jeg ud fra..... location ikke sikker, dato er ...

jeg vil gerne i livgarden.. er livgarden nice

Der er sgu da ingen, der ryger mentholsmøger

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #70: 22 Jan 2009, 21:22 »

det går nok ikke meget mere end et halvt år, før jeg bliver kaldt ind til session eller hvad det hedder der hvor du skal undersøges og trække nummer. og jeg gider ikke ........ Huh

It's all, part of the plan.

plutonium
Manager

« Svar #71: 22 Jan 2009, 21:28 »

Jeg har fået papirer angående session for 4 måneder siden, men jeg er ikke blevet indkaldt endnu. Håber jeg er blevet glemt crazy

Jeg vil bare ind på uni med det samme. Desuden, skulle jeg ind og aftjene værnepligt, så skulle jeg være hos samariterne, og de må alligevel ikke lave medicinske indgreb før de er uddannet, så jeg ville ikke få synderligt meget ud af det på dén front!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #72: 22 Jan 2009, 21:33 »

Jeg har fået papirer angående session for 4 måneder siden, men jeg er ikke blevet indkaldt endnu. Håber jeg er blevet glemt crazy

Jeg vil bare ind på uni med det samme. Desuden, skulle jeg ind og aftjene værnepligt, så skulle jeg være hos samariterne, og de må alligevel ikke lave medicinske indgreb før de er uddannet, så jeg ville ikke få synderligt meget ud af det på dén front!

kan man selv vælge hvor man vil hen?

It's all, part of the plan.

Mattias_agger
Ynglingespiller

« Svar #73: 22 Jan 2009, 21:41 »

Der er en del tid, til jeg rigtig skal tænke på værnepligt, men kunne godt tænke mig at vide noget.

Skal man "melde" sig som militærnægter før, man trækker, eller kan det gøres efter?

Pepe
Gæst

« Svar #74: 22 Jan 2009, 22:59 »

Er da næsten helt sikker på, at det kan gøres efter Wink

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010