Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 968 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Værnepligt
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
11
Forfatter
Emne: Værnepligt (Læst 57711 gange)
xromand
Ynglingespiller
Sv: Værnepligt
«
Svar #45:
20 Nov 2008, 02:19 »
Citat af: Netrom89 20 Nov 2008, 01:47
Jeg skal selv ind i Den Kongelige Livgarde til april, en oplevelse jeg glæder mig meget til...
Jeg trak et såkaldt "måske-nummer", og tænkte at jeg istedet for at rende rundt i uvished om min fremtid i et års tid, lige så godt kunne melde mig frivilligt, da jeg ikke lige havde andre planer på daværende tidspunkt...
Med hensyn til nogle af dine (eucalyptus) spørgsmål:
Det er ikke alle jeg kan svare på, men nej, men får ikke kørekort under værnepligt, ikke længere... I beredskabsstyrelsen kræver de faktisk at du allerede har et inden du tager ind...
Værnepligten tager 4 måneder, du kan tage i livgarden som jeg, det tager 8 måneder, eller du kan tage på kongeskibet Dannebrog i 9 måneder...
Jeg har hørt en masse gode historier om det at udtjene værnepligt, det er selvfølgelig ikke lige sjovt altsammen, men sådan er det jo, jeg er sikker på at det er noget man bagefter kan kigge tilbage på og være glad for det!
Nice (:
Skal til session her den 1 December.
Regner med det bliver søværnet. Men hvad kræver de, for at komme ind i livgarden, krav osv?
eucalyptus
Gæst
«
Svar #46:
20 Nov 2008, 06:11 »
Citat af: Netrom89 20 Nov 2008, 01:47
Jeg skal selv ind i Den Kongelige Livgarde til april, en oplevelse jeg glæder mig meget til...
Jeg trak et såkaldt "måske-nummer", og tænkte at jeg istedet for at rende rundt i uvished om min fremtid i et års tid, lige så godt kunne melde mig frivilligt, da jeg ikke lige havde andre planer på daværende tidspunkt...
Med hensyn til nogle af dine (eucalyptus) spørgsmål:
Det er ikke alle jeg kan svare på, men nej, men får ikke kørekort under værnepligt, ikke længere... I beredskabsstyrelsen kræver de faktisk at du allerede har et inden du tager ind...
Værnepligten tager 4 måneder, du kan tage i livgarden som jeg, det tager 8 måneder, eller du kan tage på kongeskibet Dannebrog i 9 måneder...
Jeg har hørt en masse gode historier om det at udtjene værnepligt, det er selvfølgelig ikke lige sjovt altsammen, men sådan er det jo, jeg er sikker på at det er noget man bagefter kan kigge tilbage på og være glad for det!
Hej Netrom89!
Det lyder virkelig spændende med livgarden, har besluttet at jeg gerne vil ind og aftjene værnepligten i enden hæren 4 måneder eller livgarden. For mit eget vedkommende tror jeg at det ville være godt at være inde i 8 måneder. Hvordan er det med kravene?!
Jeg hverken ryger hash, har sygdomme (7-9-13) eller er i specielt god form. Jeg er rimelig almindelig af bygning og mit BMI er imellem de tal det skal være. Hvor hårdt er det fysisk, for har slet ikke trænet og dyrket nogen form for sport de seneste år. Dog er jeg heller ikke fed, men som nævnt ret normal, og har en kondi af helved til!
Tror livgarden vil passe mig godt hvis de har en del fysisk træning.
Hvis du ved noget om dem, så skriv lidt mere her i tråden:)
Hvis man nu gerne vil ind til værnepligt, og man trækker fri-nummer er det så stadig muligt at komme ind alligevel?
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #47:
20 Nov 2008, 06:13 »
Citat af: eucalyptus 20 Nov 2008, 06:11
Hej Netrom89!
Det lyder virkelig spændende med livgarden, har besluttet at jeg gerne vil ind og aftjene værnepligten i enden hæren 4 måneder eller livgarden. For mit eget vedkommende tror jeg at det ville være godt at være inde i 8 måneder. Hvordan er det med kravene?!
Jeg hverken ryger hash, har sygdomme (7-9-13) eller er i specielt god form. Jeg er rimelig almindelig af bygning og mit BMI er imellem de tal det skal være. Hvor hårdt er det fysisk, for har slet ikke trænet og dyrket nogen form for sport de seneste år. Dog er jeg heller ikke fed, men som nævnt ret normal, og har en kondi af helved til!
Hvis man nu gerne vil ind til værnepligt, og man trækker fri-nummer er det så stadig muligt at komme ind alligevel?
Jah
~ OB ~ DORTMUND ~ FULHAM ~ HAMMARBY ~
eucalyptus
Gæst
«
Svar #48:
20 Nov 2008, 07:15 »
Citat af: simonob 20 Nov 2008, 06:13
Jah
Okay det lyder sgu meget godt!
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #49:
20 Nov 2008, 08:41 »
Citat af: eucalyptus 19 Nov 2008, 23:43
Jeg ville gerne høre fra andre der har været inde om hvor hårdt det var, og om man kan tabe sig samt opbygge en god form på de få måneder. (4).
Jeg var inde dengang, hvor værnepligten var 9 måneder. Jeg kom faktisk i dårligere form, men jeg spillede også både fodbold og håndbold inden jeg startede, og derfor blev min træningsmængde sat ned i forhold til, hvad jeg var vant til. Men det er klart, at hvis du ikke dyrker meget motion på forhånd, så skal du nok få noget ud af det. Vi havde da nogle ordentlige bamser, som sikkert har tabt sig lidt.
Citat
Uden at vide om det er noget pis eller ej, så kunne jeg godt tænke mig at høre om man kunne få kørekort via. militæret??? Eller er det en myte.
Nogle får. Der er et vist antal kørekort til fordelig, så det er et lotteri. Nogle ryger på køreskole, andre gør ikke.
Citat
Hvordan er mad, stemningen og oplevelserne ellers?
Feltrationer er ikke noget at råbe hurra for. Maden på kasernen er almindelig kantinemad. Der er mange lorteoplevelser, hvor man tænker: Hvorfor sagde jeg ja til det her? Men disse ting er samtidig med til at styrke sammenholdet i gruppen, og på den led er det meget givende. Generel vil jeg sige, at militæret er en god oplevelse, når det først er overstået. Der får man mulighed for at se tilbage på de ting, men har prøvet, og så glemmer man lidt, hvor hårdt det var, da man stod i det.
Citat
Håber at nogen kan supplere med lidt, skal snart udfylde sedlen med helbred og har indset at jeg ligeså godt kan være seriøs hele vejen igennem, især hvis det er en god oplevelse.
Til alle der nu er imod militæret, lad være med at skrive hvorfor man skulle rende rundt for en lav løn og tosse rundt i en skov i fire måneder. Jeg vil høre nogle positive oplevelser, og dermed sætte mig mentalt op til det.
Til slut ville jeg godt høre om man blev mere ”moden/voksen” af det?
Selvom der går meget mandehørm i den, og man på den måde bliver lidt mere primitiv, så gør de hårde oplevelser også, at man både fysisk og mentalt finder ud af, hvor ens grænser går. Og det er jo aldrig skidt.
Mit bedste råd er nok, at man i de fleste tilfælde skal koble hjernen fra. Gør som der bliver sagt, selvom det virker håbløst. Især når en sergent på din egen alder står og brøler dig ind i hovedet. Du får dog intet ud af, at brokke dig og lave ballade. Andet end at du får tildelt lorteopgaverne.
Vind TipsBladet i 1 år på FMGround.dk
ZaZZal
Reserveholdsspiller
«
Svar #50:
20 Nov 2008, 11:03 »
Jeg skal snart ind og "tjekkes" .. Der går nok et år eller to før jeg kommer ind, men uanset hvad melder jeg mig. Når jeg engang er færdig med min nuværende uddannelse regner jeg med at tage en uddannelse indenfor militæret, alt efter hvordan jeg har det under min værnepligt selvfølgelig - men jeg har store forventninger til det, tror sammenholdet er helt specielt og disciplinen skulle også være udmærket.
Netrom89
Førsteholdsspiller
«
Svar #51:
20 Nov 2008, 12:22 »
Citat af: eucalyptus 20 Nov 2008, 06:11
Hej Netrom89!
Eneste krav til Livgarden i forhold til resten af hæren er at du skal være over 175 cm. høj...
Det er ikke nødvendigvis hårdere end de andre regimenter, dog skal man på den såkaldte "rex-tur" og den skulle efter sigende være den hårdeste i værnepligts-sammenhæng...
Jeg er heller ikke i verdens bedste form, men jeg løber lidt, træner i fitness-center og går og står en del grundet mit arbejde som tjener...
Men jeg er da ikke i tvivl om at det bliver hårdt i starten...
Uanset hvad er det jo nok en god ide at træne sig lidt op til at man skal ind, konditionstræning og ryg/mave øvelser er umiddelbart det vigtigste...
Du skal bare skrive spørgsmål, så skal jeg prøve at besvare dem efter bedste evne...
Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!
eucalyptus
Gæst
«
Svar #52:
20 Nov 2008, 15:07 »
Citat af: Netrom89 20 Nov 2008, 12:22
Eneste krav til Livgarden i forhold til resten af hæren er at du skal være over 175 cm. høj...
Det er ikke nødvendigvis hårdere end de andre regimenter, dog skal man på den såkaldte "rex-tur" og den skulle efter sigende være den hårdeste i værnepligts-sammenhæng...
Jeg er heller ikke i verdens bedste form, men jeg løber lidt, træner i fitness-center og går og står en del grundet mit arbejde som tjener...
Men jeg er da ikke i tvivl om at det bliver hårdt i starten...
Uanset hvad er det jo nok en god ide at træne sig lidt op til at man skal ind, konditionstræning og ryg/mave øvelser er umiddelbart det vigtigste...
Du skal bare skrive spørgsmål, så skal jeg prøve at besvare dem efter bedste evne...
Okay.
Så burde jeg kunne stille kravet med mine 1,85 cm. Hvordan er det med hensyn til løn og "programmet". Hvilken kaserne er det osv?
Hvis du selv synes du har noget interessant at sige om det, så skriv endelig! Alt information kan bruges selvom det måske lyder ligemeget.
DimitarBerbatov
Gæst
«
Svar #53:
20 Nov 2008, 15:24 »
Heey guys ..
Jaa det lyder fucking fedt med Livgarden må du lige fortælle mig om bagefter ??
Jeg skal selv derind til December næste år og jeg glæder mig faktisk .. Selvom det er 8 måneder så går det nok .. Det eneste krav der er, er at man skal være over 178 cm høj .. Startede med jeg SLET IKKE VILLE i hæren, men langsomt blev jeg nærmest overtalt og faktisk begyndte jeg at synes det var ret fedt så til sidst endte jeg med at vælge Livgarden.. Jeg trak alligevel nr. 2554 også SKAL MAN jo ind eller være militær nægter.. Men jeg tror man får en masse gode kammerater af det og en masse fede oplevelser så det ser jeg frem til.. Nu skal jeg bare lige overleve 3.g inden
heheh
De første 4 måneder er ligesom ALM: værnepligt og foregår oppe i Høvelte som ligger oppe omkring Farum/Birkerød.. Faciliteterne er faktisk ret gode og de sidste 4 måneder foregår inde ved Rosenborg Slot .. Man skal stå vagt på et af dronningens slotte .. Måske Amalienborg hvis man er heldig
haha
ronen
Førsteholdsspiller
«
Svar #54:
20 Nov 2008, 15:41 »
Ja så fik jeg faktisk også brevet med indkaldelse her for små 14 dage siden. Jeg har stadig ikke fået udfyldt papirerne og været til session, men har overvejet meget hvor vidt jeg burde ind eller ikke. Selvom man kan blive tvunget ind via lodtrækning. Her de sidste få dage har jeg virkelig tænkt lidt over det, og overvejer nu stærkt at melde mig frivilligt hvis mit nummer ikke skulle række. Det er måske en anelse uhørt blandt andre unge i vores alder. Jeg ville gerne høre fra andre der har været inde om hvor hårdt det var, og om man kan tabe sig samt opbygge en god form på de få måneder. (4).
Uden at vide om det er noget pis eller ej, så kunne jeg godt tænke mig at høre om man kunne få kørekort via. militæret??? Eller er det en myte.
Hvordan er mad, stemningen og oplevelserne ellers?
Håber at nogen kan supplere med lidt, skal snart udfylde sedlen med helbred og har indset at jeg ligeså godt kan være seriøs hele vejen igennem, især hvis det er en god oplevelse.
Til alle der nu er imod militæret, lad være med at skrive hvorfor man skulle rende rundt for en lav løn og tosse rundt i en skov i fire måneder. Jeg vil høre nogle positive oplevelser, og dermed sætte mig mentalt op til det.
Til slut ville jeg godt høre om man blev mere ”moden/voksen” af det?
Hey eucalyptus
Jeg blev færdig i militæret for et år siden, og jeg kan absolut kun anbefale det! Jeg var i Slagelse på Antvorskov Kaserne i 4 måneder, hvilket var 4 sindsygt fede måneder. Lige da jeg havde trukket nummer, hvilket var et lavt nummer så jeg skulle ind, var jeg vildt irriteret og havde absolut ikke lyst til at skulle i trøjen. Men efter noget tid tænkte jeg fuck det og det er jeg fandme glad for jeg gjorde idag!!
Du oplever ting som du nok ikke kommer til ude i det civile liv. At få lov til at kaste en håndgranat, skyde med gevær om natten er fandme ting man husker når man er færdig med militæret.
I Slaglese skal man også på den famøse Rextur - en fem dags øvelse hvor man ikke får særlig meget søvn eller mad for den sags skyld. Det var fandme en fed tur alligvel!
Hvis du er mere nysgerrig og vil se nogle billeder så add mig på msn:
ronen@ofir.dk
Claue
Juniorspiller
«
Svar #55:
20 Nov 2008, 16:10 »
Hvor meget tjener man som værnepligtig?
Kan man som ryger klare skærene?
Hvor tit er man hjemme?
ronen
Førsteholdsspiller
«
Svar #56:
20 Nov 2008, 16:20 »
Åhh kan sq ikke huske hvad man fik udbetalt om måneden, men den lå på omkring 8000,- tror jeg nok. Uden dog at være sikker.
Du burde godt kunne klare skærene som ryger. Der var ihvertfald flere fra min deling som røg rimelig meget og de kom da igennem det hele, så hvis du er i nogelunde form burde du kunne klare det.
Altså man har som udgangspunkt fri hver weekend. Vi havde én weekend vi ikke havde fri og det var weekenden inden vi skulle hjemsendes fordi vi skulle på kontroløvelse. Så du kan godt regne med at komme hjem hver weekend
DimitarBerbatov
Gæst
«
Svar #57:
20 Nov 2008, 16:31 »
hmm tja man får 10500 ca. om måneden
Men de 5000 er madpenge.. Ved ikke helt hvor tit man er hjemme ..
absalonsen
Gæst
«
Svar #58:
20 Nov 2008, 16:37 »
Går du videre i systemet får du kort, ja. Min bror fik lastbilkørekort på sergentskolen, idet han have kort til bil i forvejen. :-)
Netrom89
Førsteholdsspiller
«
Svar #59:
20 Nov 2008, 16:47 »
Nu sidder jeg her med mine indkaldelsespapirer
...
Der står omkring ydelser at man får:
Løn:
7.063,56 kr.
Disse er skattepligtige.
Kostpenge:
5.110,00 kr.
i gennemsnit om måneden, eller 168,00 om dagen...
Det giver udbetalt ca.
9.136,23 kr.
om måneden...
Ihvertfald med min trækprocent...
Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!
Sider:
1
2
3
[
4
]
5
6
...
11
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »