Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
12 Mar 2025, 23:26
g00n
Træningsbanen
Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22
Broen13
Baren
fm25
07 Feb 2025, 12:51
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere:
23540
0 Brugere, 612 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Kerniol
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Hooliganregister
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
48 (30%)
Antal Stemmer: 160
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
23
Forfatter
Emne: Hooliganregister (Læst 73489 gange)
RiotAct
Ynglingespiller
Sv: Hooliganregister
«
Svar #120:
28 Apr 2008, 15:32 »
Citat af: Randeris 27 Apr 2008, 01:10
Du har jo nok ret, men har du ikke et link af en slags da jeg syntes det lyder meget maerkeligt at man skulle komme i et hooliganregister for det?
Har efter en ikke så nøje søgning kun kunne finde det omtalt på ekstra bladet - så hvis du ikke selv vil grave, må du gerne få linket!?
Citat af: Yessir 27 Apr 2008, 03:53
Eller også siger ens erfaringer med politiet, at der grund til at frygte et register der i første omgang slet ikke burde kunne vedtages.
Er fuldstændig enig med Yessir! Hvis man stoler blindt på politiet og desuden synes at alle lovbrud er uacceptable er registeret vel meget fint (selvom det stadig er et retssikkerheds-mæssigt skridt i den forkerte retning). Men hvis man bare har den mindste erfaring med politiet, ved man at de ikke forvalter deres magt så passende som man kunne ønske det - for ikke at formulere noget der ville lyde for grovt!
Evil Empire
Gæst
«
Svar #121:
28 Apr 2008, 20:51 »
Citat af: Randeris 27 Apr 2008, 01:10
Du har jo nok ret, men har du ikke et link af en slags da jeg syntes det lyder meget maerkeligt at man skulle komme i et hooliganregister for det?
Hvis man nu bare holder sig fra ballade, hvilket sku ikke er svaert, saa sker der jo ingenting? Hvis man tror andet er man jo naermest paranoid.
Her har du et link der fortæller i korte træk, hvad du kan komme i registeret for:
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=151223
Så jo, du kan blandt andet komme i registeret, hvis du pisser i en busk, hvis du ryger en bønne, hvis du råber "pikhoved" efter en politimand og/eller en modstanderfan, eller hvis du tænder et romerlys.
Alle overnstående ting har jo enormt meget med hooligans at gøre - det kan enhver se. Godt vi har dig, Lene. Uden hende var det jo bare én stor slagmark hver weekend, og blodet ville uden tvivl flyde i gaderne. Hidtil har det jo været et KÆMPE problem. Man har jo rystet af skræk, hver gang man kom på stadion.
Lene og co. ser spøgelser - lidt ligesom folk der føler trang til at gå med kniv i byen, fordi Ekstra Bladet og de øvrige sladderspalter siger, at ALLE gør det, og det dermed er den eneste måde at overleve en fugtig nat på Crazy Daisy på.
Christopher10
Førsteholdsspiller
«
Svar #122:
28 Apr 2008, 20:53 »
Citat af: Evil Empire 28 Apr 2008, 20:51
Her har du et link der fortæller i korte træk, hvad du kan komme i registeret for:
http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=151223
Så jo, du kan blandt andet komme i registeret, hvis du pisser i en busk, hvis du ryger en bønne, hvis du råber "pikhoved" efter en politimand og/eller en modstanderfan, eller hvis du tænder et romerlys.
Alle overnstående ting har jo enormt meget med hooligans at gøre - det kan enhver se. Godt vi har dig, Lene. Uden hende var det jo bare én stor slagmark hver weekend, og blodet ville uden tvivl flyde i gaderne. Hidtil har det jo været et KÆMPE problem. Man har jo rystet af skræk, hver gang man kom på stadion.
Lene og co. ser spøgelser - lidt ligesom folk der føler trang til at gå med kniv i byen, fordi Ekstra Bladet og de øvrige sladderspalter siger, at ALLE gør det, og det dermed er den eneste måde at overleve en fugtig nat på Crazy Daisy på.
Enig med det hele !
Evil Empire
Gæst
«
Svar #123:
28 Apr 2008, 21:37 »
Citat af: Christopher10 28 Apr 2008, 20:53
Enig med det hele !
Jamen, jeg kan egentlig heller ikke se, hvordan man skulle kunne være andet end enig. Ingen ved deres fulde fem kan argumentere imod, at netop de punkter der nævnes i linket er fuldstændig skudt ved siden af, og på ingen måde burde være at finde i et hooligan-register. Et register der skal bruges til at holde deciderede hooligans ude fra kampe i Danmarks 3 øverste ligaer.
Herudover er et andet, og meget stort, problem ved registeret, som jeg ser det, at politiet både er den dømmende, og den udøvende magt, og det er derfor en eller anden superpresset og nervøs betjent, der midt i kaos og virvar skal bestemme om du og jeg fremover må komme på stadion og se vores hold spille, eller om vi er dømt til at sidde klistret til fjernsynet de næste to år, for at se, hvordan det går de udvalgte på banen.
Det er simpelthen dømt til at gå galt, og jeg tror ikke der går lang tid, fra registeret bliver taget i brug, og så til, at vi ser de første eksempler på helt uskyldige personer der idømmes karantæner på helt absurde grundlag.
Rystende at fodboldkulturen i den grad skal skræddersyes til folk i jakkesæt, og fanatismen ligeså langsomt skal holdes nede. Det hele startede ved all-seater reglen, og nu begynder mappedyrerne ligeså langsomt at sætte låg på os der ikke finder nydelse i at sidde søndag efter søndag på vores faste plads og klappe mekanisk i hænderne og ellers ikke sige en lyd.
Hvordan mon fodbolden ser ud om 10 år?
Webber-XX
Reserveholdsspiller
«
Svar #124:
09 Maj 2008, 08:53 »
Citat af: TBM_DK 26 Apr 2008, 10:23
Jeg vil give folk ret i, at romerlys er flotte og kan være med til at skabe en flot ramme. Men skal de bruges, så skal det være på en forsvarlig måde og ikke i hånden på en mere eller mindre opstemt fan, beruset eller ej. Efter min mening, så må man aftale med stadions eller hvem nu der har ansvaret for sikkerheden under kampen, at romerlys kan sættes op nedenfor diverse tribuner, hvor så en eller et par fans har ansvaret for, at de bliver tændt. Det må vel kunne lade sig gøre og så kan vi alle være her og se fodbold.
At Møller skriver, at han aldrig har set hooligans være voldelige er for mig helt uforståeligt. Jeg har oplevet mange slåskampe både på og udenfor stadions, men jeg har selvfølgelig også alderen til at have set mange mange fodboldkampe
Om de personer så selv betragter sig som hooligans, ultras eller noget helt tredje er for mig fuldstændigt underordnet, vold og hærværk på og udenfor stadions skal bare straffes, og efter min mening så kan straffen kun være for mild.
Selvfølgelig skal man som Mambo skriver have lov til at hoppe, synge, føle, glæde og ægre sig til en fodboldkamp, og det er selvfølgelig uanset om man er beruset eller ej. Det er jo et spil der bringer mange forskellige følelser frem i folk og dem skal man have lov til at dele med andre, men kan man ikke gøre det på en sober måde, uden at smide med øl (hvad enten det er op i luften eller ned på folk foran), og andre ting for den sags skyld.
Jeg har selv været "ung" engang og har tilbragt meget tid på Faxe- tribunen, sammen med min onkel, som er glødende Brøndbyfan, men vi har sgu aldrig smidt med ting eller noget. Vi, eller mest ham, har sunget, jublet, buuhet, råbt, hoppet osv og givet vores støtte på en sober måde. Der er nok nogle herinde der kigger lidt nu og spørger, hvad fanden jeg laver på FAxe- tribunen som FCK fan ? Jeg er sgu ligeglad med, hvor på stadion jeg befinder mig, når jeg er med mine venner eller familie til fodbold og da de fleste er til Brøndby, så har jeg da stået sammen med dem og en fodboldkamp er sgu en fodboldkamp uanset fra hvilket afsnit man ser den. (har dog aldrig stået med min FCK trøje på faxe). Men har da haft min Liverpool trøje på, da jeg var inde at se 0-0 kampen mellem BIF og LFC, hvor vi sad blandt alle BIF supporterne bag det ene mål og det gav sgu ingen problemer. Det handler om det signal man blandt andet selv sender til omverdenen med sin ageren og væremåde både på inden- og uden for stadion.
Det er en ting, som jeg synes i unge folk skulle tage at tænke over inden tingene bliver være. Kulturen har ændret sig meget fra dengang jeg begyndte at komme til fodbold på de store stadions. Første gang, var til pokalfinalen mellem B93 og B1903 som endte 3-3 for snart et halv million år siden og siden har mange kampe fulgt efter, både herhjemme og også i udlandet, som England, Sverige, Tyskland og Holland. Det er blevet "grovere" og "grovere" at tage til fodbold og hvis udviklingen fortsætter den vej, så bliver det til sidst kun for "ultras" (undskyld!) og hooligans. Jeg siger ikke, at det lige nu og her eller de næste 10 år men, hvis vi ikke sammen sørger for at det bliver en god oplevelse for alle at tage til fodbold, så kommer det sgu til at se skidt ud på et tidspunkt.
Så endnu engang, så vil jeg sige, at registret ser jeg som et godt skridt på vejen, men det skal udvikles og der skal dialog til mellem fans, stadions og lovgiverne for at imødekomme alles interesser, indenfor lovens rammer.
/Thomas
Har du aldrig haft din FCK trøje på, på Faxe?
Har jeg da gjort næsten hver gang FCK var på besøg, men er så også født og opvokset i Bundby!
Har så også gået i skole der, så havde jo vennerne omkring mig, og var respekteret som ham den ukloge ...
Har aldrig haft problemer!
Succes is Temporary - Loyalty is Forever
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #125:
19 Maj 2008, 00:08 »
http://ekstrabladet.dk/112/article1008905.ece
og
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/broendby/article1008959.ece
Kom så forhelvede med det register så vi kan holde disse tosser væk fra alt hvad der hedder fodbold.
Det er så pinligt
Cykelblog
Batistuta
Førsteholdsspiller
«
Svar #126:
19 Maj 2008, 09:16 »
Om så halvdelen af danmark kommer i for at slå en prut eller synge ååhhh susanne på vej til stadion, så skal det op og køre nu. heller for mange end for lidt. Min leder fra arbejdet var der inde igår med 15 unger, men det er jo nok sidste gang de laver sådan en tur. håber de alle er ok.
verdenskrig
Manager
«
Svar #127:
19 Maj 2008, 09:19 »
Citat af: Spezialized 19 Maj 2008, 00:08
http://ekstrabladet.dk/112/article1008905.ece
og
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/broendby/article1008959.ece
Kom så forhelvede med det register så vi kan holde disse tosser væk fra alt hvad der hedder fodbold.
Det er så pinligt
Nej skal jeg fortælle dig hvad..
De skal ikke bare i et register...
De skal simpelthen i fængsel til de rådner
... Og så skal de bare udelukkes fra stadions af deres egen klub..
Hvis vi skal have et hool register, skal det kun ramme idioter som dem.. For mig at se gør det jo ingen forskel på om de kommer i et hooligan register, eller om de bliver registreret i deres egen klub som
VOLDSMÆND!!!
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #128:
19 Maj 2008, 10:58 »
Et er i hvert fald sikkert, der skal ske noget, og det kan kun gå for langsomt. Bliver der ikke skredet ind øjeblikkeligt, så ender det med Italienske tilstande, hvor det kan blive nødvendigt, at lukke stadion for tilskuere til disse højrisikokampe, og det har Dansk fodbold simpelthen ikke råd til, niveauet er lavt nok i forvejen.
Der skal et hooliganregister til, for klubberne er jo tydeligvis ikke deres opgave voksen, og så må man jo styre det fra centralt hold. Som det udvikler sig pt, er det bare et spørgsmål om tid, før der kommer lig på bordet, og så langt skulle vi nødigt, før der bliver gjort noget ved dette voksende problem.
Og ærligt talt, jeg har svært ved at se, at nogen skulle ryge i det register, uden at der er en god grund til det, selvom politiet har en tendens til, til tider at misbruge deres magt. Men skulle der ryge et par stykker for meget i, så er det trods alt bedre end et par stykker for få.
Det vi så i går, har intet med fodbold at gøre, det skal ud af de Danske stadions, og det skal straffes langt hårdere end det er tilfældet. Kan man ikke få vendt denne udvikling, så må kampene jo spilles for tomme tribuner.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #129:
19 Maj 2008, 11:21 »
Jeg giver i øvrigt ikke meget for FCK's løfte om at jagte hooligans nu... Den sang har de efterhånden sunget i et års tid, uden at de endnu har gjort noget som helst, så jeg har lidt svært ved at tro på dem denne gang.
vevest7
Reserveholdsspiller
«
Svar #130:
19 Maj 2008, 11:39 »
Jeg hørte Jesper Christiansen igår i Onside- det var jo forfærdeligt at han nærmest virkede ligeglad...spillern
e må jo også bakke om det her med at få hooligans ud, ellers sker der ik en skid jo
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #131:
19 Maj 2008, 11:50 »
Hvorfor kan folk der tager til div. stations ikke bare se fodbold, i stedet for at være til fare for andre mennesker og søge slåskampe
Hooliganregister?
Ja tak
!
It's all, part of the plan.
MLL
Manager
«
Svar #132:
19 Maj 2008, 11:56 »
Citat af: vevest7 19 Maj 2008, 11:39
Jeg hørte Jesper Christiansen igår i Onside- det var jo forfærdeligt at han nærmest virkede ligeglad...spillern
e må jo også bakke om det her med at få hooligans ud, ellers sker der ik en skid jo
Lagde også mærke til at han sagde at de er jo ikke de eneste der laver ballade. Han noget dog at redde den hjem, ved at sige at det var uacceptabel.
Tilbage på FmF
Wonderboy
Ynglingespiller
«
Svar #133:
19 Maj 2008, 12:08 »
jeg er meget for noget som kan holde de f****** idioter væk fra stadion væk.
dog er det hooliganrigister gået for vidt....
en ganske almindelig person kan bare for at diskutere med en vagt, være "synligt" beruset(dvs man bare går og slingre), lige lade vandet i en busk på kampdag osv osv, blive rigistreret som hooligan....
Hvad en rigtig Hooligan er kan læses her:
http://da.wikipedia.org/wiki/Hooligan
jeg mener ikke at folk der pisser i en busk på vej til og fra stadion, uanset om man er 5, 15, 25 eller 75 skal dømmes som hooligans
folk kan miste deres job for at pisse i en busk..
fx arbejder min far ved G4S, og kommer han i hooliganregisteret, os selvom han bare pisser i en busk, så mister han sit job
«
Seneste Redigering: 19 Maj 2008, 12:10 af Wonderboy
»
http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider
makkerskilap
Landsholdsspiller
«
Svar #134:
19 Maj 2008, 12:17 »
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/article1009150.ece
gad vide om dette vil sætte en stopper for det..
It's all, part of the plan.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
23
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »