home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:26:06 g00n Træningsbanen Fm Tweak
I går kl. 23:24:22 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23538
  0 Brugere, 581 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahigupta
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 73295 gange)
-Johnson-
Førsteholdsspiller

Sv: Hooliganregister
« Svar #90: 24 Apr 2008, 14:47 »

Jeg har vist redegjort for mine holdninger tidligere i denne tråd, så det gider jeg ikke at gøre igen. Jeg undrer mig dog over at folk bliver ved med at nævne "pisse i busken-eksemplet". Jeg synes det er paranoia, når man frygter at ryge i registeret for at pisse i busken. Hensigten er at ramme den hårde kerne af hooligans. Dvs. folk der slås eller på andre måder er til fare for andre mennesker. Der er slet ikke ressourcer til at smide alle folk, der pisser i en busk i registeret. Jeg formoder, at registeret vil indeholde relativt få personer. Hvis folk bare bliver smidt i registeret for sjov, så bliver det umuligt at administrere. Det kræver jo, at kontrollører skal huske et urealistisk antal ansigter for at håndhæve karantænerne.

Randeris
Gæst

« Svar #91: 24 Apr 2008, 14:50 »

Jeg synes det er en god ide og kan ikke greje hvorfor man skulle vaere imod det, udover hvis man selv laver ballade.. og folk der tror de kommer i registret for alle mulige smaating.. kom nu lidt. det er sku da for naivt.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #92: 24 Apr 2008, 16:59 »

Jeg synes det er en god ide og kan ikke greje hvorfor man skulle vaere imod det, udover hvis man selv laver ballade.. og folk der tror de kommer i registret for alle mulige smaating.. kom nu lidt. det er sku da for naivt.
Men hvis man ikke gør det, hvorfor skal de regler så overhovet laves??

Zumsar
Reserveholdsspiller

« Svar #93: 24 Apr 2008, 17:03 »

hmmm jeg ved sku ikke lige hvad jeg syntes

Zone 43
Manager

« Svar #94: 24 Apr 2008, 17:09 »

Lad os så kalde det Folk-der-ikke-kan-opføre-sig-ordenligt-ved-fodbold. Ville det være bedre?

Så længe det er det samme lort, du kan blive skrevet for, så kan du kalde det, hvad du vil..

Jeg kan ikke se problemet i, at der skabes stemning ved sang, fest og farver (med farver menes der romerlys o.l.), så længe det ikke skader nogen, hvilket det ikke har hidtil, så hvorfor skulle det ske nu?

Kan man i øvrigt forestille sig et derby, hvor det nærmeste man kommer på stemning, er når hele familien råber spillernes efternavne i startopstillingen og når der scores? For jeg tror lidt, at det er det, som den kære Lene gerne vil ha'! ticked off

FRIHED FOR FANS!

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Yessir
Manager

« Svar #95: 25 Apr 2008, 15:04 »

NU ved jeg ikke hvordan det er i andre klubber. Men I Brøndby nytter det ikke noget at skrive til klubben om vagterne. Hvis du heldig får du en besked om at du nok selv har været udenom det, eller at Brøndby IF undskylder. men det kan man jo ikke bruge til en skid ..

Vagterne er åbenbart fredet, de små magtsvin.. Undskyld mig.. ( Dårlig start på dagen )

Jeg er sikker på det er fordi folk ikke tager sig den tid at skrive et klagebrev, når man bliver forulempet af en vagt så. uden at have nogen beviser for det, andet end hvad man kan læse af klagesange på diverse forums, så tror jeg ikke mere end 4/10 mennesker klager. Det er bare ikke godt nok.

Jeg vil lige understrege, at jeg bestemt ikke mener, at man skal straffes for at gå i fodboldtrøjer og synge sange...bestemt ikke. Det er sang chant og farver på tribunerne der skaber god stemning. det er bare alle de dårlige elementer af "den gode stemning" der skal fjernes, så som ølkastning og andre former for kast, romerlys, slagsbrødre og dem der laver hærværk på stadions og på vejen dertil. Både min søn og jeg er da stor fan af fodboldtrøjer...såå åå Wink

Forstår ikke modstanden mod romerlys, fanafsnittet er som regel stort nok til at man kan stille sig i behørig afstand fra de folk der gør det. (tilfældigt at det lige blev dit indlæg jeg brugte til at skrive min undren)

Hvis man har oplevet politiets håndtering af folk uden fantrøjer på, specielt ved udebanekampe, vil jeg mene der er en begrundet frygt for at havne i det register. Jeg vil ikke havne i et register for at komme tidligt til en udebanekamp og indtage byen på en ikke voldelig & hærværksagtig måde.

Citat af: Lene E
"Vi overvejer at skabe en tilsvarende karantæneordning for værtshusmiljøet, så ballademagere kan få tilhold fra flere værtshuse på en gang. Her vil der dog næppe blive tale om et landsdækkende forbud. Det vil være et alt for stort indgreb i borgerens frihed."

Undskyld mig lene, men er det ikke lige det indgreb du du har lavet i fodboldfans frihed?

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #96: 25 Apr 2008, 15:09 »

Åh, kære Lene, tag dig sammen, tag nu og gååå

Med lov og registrering og med al for meget magt,

Prøver du at smadre den kultur som vi har skabt

Vi har det til fælles at vi elsker vor kultur

Du får aldrig lov at sætte ægte fans i bur

mambo
Lilleputspiller
*

« Svar #97: 25 Apr 2008, 17:46 »

Er problemet ikke bare at det hedder hooligansregister, og at man ser hooligans som folk der slås. Lad os så kalde det Folk-der-ikke-kan-opføre-sig-ordenligt-ved-fodbold. Ville det være bedre?

Og at kalde det er nederlag for dansk retssamfund vil jeg gerne have uddybet.

Så længe der ikke er tale om vold, eller man på nogen måde skader andre mennesker, hvorfor er der så behov for man skal i et register?
Jeg frygter personligt for fodboldkulturen. Med tiltagene betyder det at enhver fan, der ikke bare er kommet for at sidde ned, købe en pølse og måske klappe en enkelt gang hvis man orker, er i risikozonen. Det skal først siges at jeg er en fredelig ung mand, som holder mig så langt væk som muligt fra enhver vold. Men når jeg går på stadion gør jeg det bl.a. for at koble af, og opfører mig vildt, og råbe, hoppe og danse og hvad der ellers hører til. Jeg lader følelserne få frit løb. Det betyder at jeg i enten glædelig ekstase eller raseri kan finde på at kaste en øl op i luften, og råbe grimme ting om modstanderen, og til tider drikke mig fuld. Det er en del af det at komme på stadion efter min mening, men jeg kunne risikerer at ende med karantæne fra alt fodbold i Danmark.
Mht. romerlys; Er der nogensinde nogen "tilfældige" der kommet til skade af et, under en fodboldkamp?
Med den udvikling samfundet har nu; hvor man skal holde kæft, sætte sig ned og være politisk korrekt, er der snart ikke nogen steder hvor man kan koble fra og te sig tosset. Hooliganregistret er alt for bredt og handler ikke om at udelukke den rådne kerne af voldelige fodbold"fans", men om at få ro og orden. Ro og orden hænger ikke sammen med fankulturen.

Hooliganregistret lugter langt væk af at være lavet af nogle gamle mennesker uden forstand på kulturen, som egentlig heller ikke interesserer sig for den. Det er sgu sørgeligt.

absalonsen
Gæst

« Svar #98: 25 Apr 2008, 17:57 »

Nu vil jeg komme med mit synspunkt, men har ikke fulgt med i tråden, så måske kommer jeg til at gentage andre..

I starten var jeg imod det, da jeg (ligesom mange andrwe frygtede, at man blot skulle gøre småting for at komme i registret og dermed blive stemplet som hooligan.
Nu er min mening en lidt anden. Jeg er efterhånden blevet mere positiv overfor det, hvis man blot kan styre det. Min mening er blevet ændret, da jeg selv har oplevet nogle episoder, hvor folk(/fans) nærmest tigger og be'r om et register. Under flere kampe er der bannere med skriften "Drop registret" og "Frihed for fans" - det kan vi vidst godt gemme væk igen!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #99: 25 Apr 2008, 23:27 »

Men når jeg går på stadion gør jeg det bl.a. for at koble af, og opfører mig vildt, og råbe, hoppe og danse og hvad der ellers hører til. Jeg lader følelserne få frit løb. Det betyder at jeg i enten glædelig ekstase eller raseri kan finde på at kaste en øl op i luften, og råbe grimme ting om modstanderen, og til tider drikke mig fuld. Det er en del af det at komme på stadion efter min mening, men jeg kunne risikerer at ende med karantæne fra alt fodbold i Danmark.

Nu er der jo en del af os, der enten har børn, eller er ved at komme op i den alder hvor vi gerne vil have børn, og hvis dette er "den gode stemning" som du mener er under fare for at ryge ad h.... til, så har jeg ikke noget i mod det. For nej, min opfattelse af fodboldkultur hænger ikke sammen med at kaste ting (øl, romerlys, papirkrus, havenisser, you name it) efter folk (eller op i luften som du så pænt skriver - man ved jo nemlig godt hvor det lander, ikke?). Det er sgu da for lavt og tåbeligt!

Mht. romerlys; Er der nogensinde nogen "tilfældige" der kommet til skade af et, under en fodboldkamp?

Er det ikke bare et spørgsmål om tid?

absalonsen
Gæst

« Svar #100: 25 Apr 2008, 23:37 »

Er det ikke bare et spørgsmål om tid?

Der er en, der er kommet til skade før. Da Brøndby vandt 7-1 over Farum BK sagde man farvel til flere spillere og det blev bl.a. gjort med romerlys. Et af disse røg dog ned over en person, som efterfølgende kom en tur på hospitalet. Kender selv manden og kan stadig huske, at jeg så ham i Onside bagefter.

Møller
Gæst

« Svar #101: 25 Apr 2008, 23:38 »

Nu har jeg læst lidt af kommentarerne, dog langt fra alle i denne tråd. MEN jeg ser nogle stykker som mener at hooligans er voldelige, og dertil vil jeg gerne spørge personerne som mener dette om et enkelt spørgsmål: har i nogensinde oplevet en af de såkaldte hooligans være voldelige overfor andre mennesker? jeg har aldrig oplevet en voldelig person til fodbold kampe, jeg er selv en af de såkalde "ultras" og det er fordi jeg går ind for den fankultur og at jeg synes det er en vild fornemmelse at gå amok på den måde på stadion, jeg har ALDRIG oplevet en hooligan være voldelig overfor andre mennesker.

Okay der var episoden med FCK i Næstved, men såvidt jeg ved kom ingen til skade - de væltede et hegn og det var det. Derfor mener jeg ikke dette er den rette løsning for at få hooliganisme ud af dansk fodbold, jeg går ikke ind for det skal ud men det er en anden sag. Det her kommer stensikkert til at ramme uskyldige personer - forestil jer eks. en familiefar på stadion til en fodboldkamp i DK. Han har eks. sin kone og 2 børn med på stadion, på vej ud fra stadion møder han en af modstandernes fans som gir ham en på hovedet - familiefaren vælger selvfølgelig i selvforsvar at slå igen og det ender med de 2 kommer op og toppes. Hvad sker der så ifølge hooliganregistreret? - Jo det skal jeg sige jer, politiet vælger at se på sagen som et opgør mellem 2 hooligangrupper og familiefaren som er uskyldig i denne sag får op til 2 års karantæne fra stadion. Det betyder han ikke kan tage sine sønner eks med til fodbold i 2 år. (dette er i mine øjn iøvrigt en urealistisk situation da hooligans i DK ikke er så voldelige som folk gør os til.)

Lene Espersen dette er ikke den rette måde hvis du vil af med os, hvilket jeg i min søde grød ikke forstår folk vil. Forestil jer en fodboldkamp uden "ultras" - Nu taler jeg fra vores tilfælde i Esbjerg hvor det klart er vores gruppe der skaber stemningen blandt fansne, vores officielle gruppe vil jeg ikke kalde tamme, men mindre stemningsskabende end os.

Dette var min mening om dette register som jeg mener er den forkerte løsning, som jeg også påpeger i mit indlæg.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #102: 25 Apr 2008, 23:44 »

Det her kommer stensikkert til at ramme uskyldige personer - forestil jer eks. en familiefar på stadion til en fodboldkamp i DK. Han har eks. sin kone og 2 børn med på stadion, på vej ud fra stadion møder han en af modstandernes fans som gir ham en på hovedet - familiefaren vælger selvfølgelig i selvforsvar at slå igen og det ender med de 2 kommer op og toppes. Hvad sker der så ifølge hooliganregistreret? - Jo det skal jeg sige jer, politiet vælger at se på sagen som et opgør mellem 2 hooligangrupper og familiefaren som er uskyldig i denne sag får op til 2 års karantæne fra stadion. Det betyder han ikke kan tage sine sønner eks med til fodbold i 2 år. (dette er i mine øjn iøvrigt en urealistisk situation da hooligans i DK ikke er så voldelige som folk gør os til.)

Så du mener ikke politiet overhovedet vil kunne se at manden står med sine to børn og kone? Jeg synes virkelig folk undervurderere politiets egenskaber.

Og at du bagatalisere situationen i Næstved synes jeg er forkasteligt. Det er netop de fuckhoveder (ja, de er!) som jeg ser langt væk fra noget der minder om fodbold.

Møller
Gæst

« Svar #103: 25 Apr 2008, 23:49 »

Så du mener ikke politiet overhovedet vil kunne se at manden står med sine to børn og kone? Jeg synes virkelig folk undervurderere politiets egenskaber.

Og at du bagatalisere situationen i Næstved synes jeg er forkasteligt. Det er netop de fuckhoveder (ja, de er!) som jeg ser langt væk fra noget der minder om fodbold.
Så det vil sige at en hooligan bare skal tage sin kæreste/kone og sin dreng/bror med til fodbold - så kan personen lave så meget ballade som han vil? for politiet kan jo se han står med sin "kone" og sin "søn" ik? Den holder altså ikke

Og episoden i Næstved var heller ikke acceptabel, bestemt ikke. Men ingen kom til skade og det er det jeg påpeger i mit indlæg, læg mærke til det Wink

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #104: 25 Apr 2008, 23:54 »

Så det vil sige at en hooligan bare skal tage sin kæreste/kone og sin dreng/bror med til fodbold - så kan personen lave så meget ballade som han vil? for politiet kan jo se han står med sin "kone" og sin "søn" ik? Den holder altså ikke

Og episoden i Næstved var heller ikke acceptabel, bestemt ikke. Men ingen kom til skade og det er det jeg påpeger i mit indlæg, læg mærke til det Wink

Det ville måske være en god ide, at tage deres koner og børn med. Så kunne det være de tænkte sig om inden de lavede deres tosserier.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010