home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:26:06 g00n Træningsbanen Fm Tweak
I går kl. 23:24:22 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23538
  0 Brugere, 683 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahigupta
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 73236 gange)
Gadebarnet
Gæst

Sv: Hooliganregister
« Svar #60: 10 Mar 2008, 15:08 »

Ja, det mener jeg faktisk - Er ikke fuck'd i hovedet eller på stoffer, men synes bare det skal være stemning, og ikke bare "åhåhååhåhåhåhåhåh vi er #indsæt klubnavn#", men lidt ekstra, f.eks. romerlys og røgbomber giver mere effekt.

Jeg forstår dig fuldt ud. Har det på samme måde. Hvis de laver sådan et register, så forsvinder lidt af stemningen på de diverse stadions. Men, jeg er også helt enig i at der skal på en eller anden måde gøres noget så de folk der kun kommer for at slås, bliver holdt ude.
Men jeg synes det vil være kedeligt hvis de gjorde sådan at vi ikke kan stå med romerlys.

J.Hanssen
Lilleputspiller
*

« Svar #61: 10 Mar 2008, 15:09 »

Jo har nu set en del kampe, var allerede en stabil tilskuere på Aalborg Stadion i 1990, det år du blev født...

Og har prøvet og få øl i nakken flere gange end du kan tælle til... Men når jeg engang før børn vil jeg ikke synes det vil være sjovt og tage dem med på et stadion hvis de kan risikere og få en øl i hoevdet eller et vildfaren romerlys i nakken...

Kampen i Næstved beviser jo bare at der er et behov for et register, de ville jo intet andet end og lave ballade... tror ikke engang det var FCK fan, men bare generelt folk uden for rækkevidte der ville lave ballade...

Så burde du også vide men den rutine, du siger du har, at øl i hovedet er ikke noget som lige er blevet opfundet. Det har foregået i mange år, også lige pludselig nu lave en regel omkring det fordi der bliver lavet organiseret vold udenfor stadions ikke giver den helt store mening. Nu har jeg stået på faxe i nogle år, har endnu ikke prøvet at få et romerlys i nakken, men okay det jo også lidt andet i jylland.

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #62: 10 Mar 2008, 15:12 »

Så burde du også vide men den rutine, du siger du har, at øl i hovedet er ikke noget som lige er blevet opfundet. Det har foregået i mange år, også lige pludselig nu lave en regel omkring det fordi der bliver lavet organiseret vold udenfor stadions ikke giver den helt store mening. Nu har jeg stået på faxe i nogle år, har endnu ikke prøvet at få et romerlys i nakken, men okay det jo også lidt andet i jylland.
Nu er øllet ikke opfundet til at kaste med, men til at drikke Wink Jeg synes ærligt talt det er tåbeligt at kaste med øl! Hvad angår romerlys kan jeg slet ikke se hvilken stemning det biddrager til  Huh
Med stemning mener jeg støtte til holdet, og ikke stemning for os fans. For det er vel i bund og grund det det handler om, ikke? Smiley

JKJ
Gæst

« Svar #63: 10 Mar 2008, 15:15 »

Når og hvis jeg køber en øl på et stadion køber jeg den altså for at drikke den, ikke for at bruge den som kasteskyts... og der er forskel fra feks år 2000 til idag... nu blver det kylet hårdt efter en gruppe mens man dengang måske bare sm,ed den i vejret uden og tænke mere over det...

Men det bliver vi ikke enig om...

Gadebarnet
Gæst

« Svar #64: 10 Mar 2008, 15:16 »

Hvad angår romerlys kan jeg slet ikke se hvilken stemning det biddrager til  Huh

Siger du imens du har et billede af en tribune hvor der er røg og farver. Muligvis romerlys? Opstemt Hehe

Batigol
Manager

« Svar #65: 10 Mar 2008, 15:17 »

Jeg er helt enig i at der bør være rigtig god stemning, når man går på stadion og ser fodbold. Men så snart folk begynder at blive voldelige, skal de altså ikke have lov til at være til stede. Så på den led synes jeg registret er en god idé. Samtidig synes jeg at man skal passe på med ikke at blive hysterisk og fare op over alt og alle der gør noget forkert. Før en person skrives i registret bør der foregå en undersøgelse af, hvad der skete, således at man ikke dømmer folk på et forkert grundlag. Men alt i alt er jeg for forslaget, dog har jeg visse indvendinger og forholdsregler som jeg synes også bør være til.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #66: 10 Mar 2008, 15:40 »

Siger du imens du har et billede af en tribune hvor der er røg og farver. Muligvis romerlys? Opstemt Hehe
Nja, det er røgbomber Wink Dette er en fed event, da det giver et godt visuelt billede + ikke er til fare for andre. Men romerlys synes jeg ikke er fedt Wink

søgaard
Gæst

« Svar #67: 22 Apr 2008, 23:12 »

Så gutter, slut med at lave ballade på de forskellige stadions rundt omkring.. http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-11299896.html

PGReimer
Førsteholdsspiller

« Svar #68: 22 Apr 2008, 23:18 »

Så gutter, slut med at lave ballade på de forskellige stadions rundt omkring.. http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-11299896.html
ticked off Græder
Tror det også rammer de forkerte.

søgaard
Gæst

« Svar #69: 22 Apr 2008, 23:20 »

ticked off Græder
Tror det også rammer de forkerte.
Lene Espersen forsvarer lovforslaget, ved at sige, at dette ikke vil ske, men er også rimelig sikker på, at det kommer til at ramme dem der laver mindre forseelser... Lad os dog håbe hun for en gangs skyld holder ord Wink

PGReimer
Førsteholdsspiller

« Svar #70: 22 Apr 2008, 23:24 »

Lene Espersen forsvarer lovforslaget, ved at sige, at dette ikke vil ske, men er også rimelig sikker på, at det kommer til at ramme dem der laver mindre forseelser... Lad os dog håbe hun for en gangs skyld holder ord Wink
Nu ved Lene jo ikke en skid om hvordan det er på stadion, med hensyn til kontrollen og politiet. Så endnu en latterlig udtalelse fra hendes side.

molle
Landsholdsspiller

« Svar #71: 22 Apr 2008, 23:28 »

Nu ved Lene jo ikke en skid om hvordan det er på stadion, med hensyn til kontrollen og politiet. Så endnu en latterlig udtalelse fra hendes side.

mon ikke hun snakket med flere som har været på et stadion;)

Yessir
Manager

« Svar #72: 24 Apr 2008, 01:14 »

Citat af: En kammerat
Problemet er kommet snigende i takt med at frygten i befolkningen er eksploderet efter Twin Towers. Vi har allerede fået terrorpakken og rockerloven, begge bestemmelser nogen der giver politiet væsentligt større beføjelser, og begge bestemmelser nogen som ikke længere bliver brugt udelukkende til det de var ment for.
Jeg kan egentlig ikke beskylde politet for noget særligt her, ud over det sædvanlige forstås, for de gør jo bare brug af alle virkemidler de har. Det er regeringen med Lene E. som frontløber, der skaber en ubehagelig frygtstemning i samfundet. Bare vent, præcis ligesom med "three strikes"-loven i Californien, vil vi inden der er gået et par år, høre om folk der støttede hooliganregisteret fuldt ud, men som nu selv er blevet ofre for det, eller har sønner/døtre der er blevet ramt.

Udover de groteske og i mine øjne direkte grundlovsstridige problematikker omkring hele udførslen af selve sanktionerne stillet til rådighed af loven, så er det jo generelt et problem med love der kræver skøn af den enkelte betjent. Tag f.eks. politivedtægten, der kan en politibetjent give dig en bøde hvis du kører slalom. Det vil sige at dem han/hun ikke kan lide, og her mener jeg ikke overlagt, bare rent instinktivt, de vil få svært ved at forklare at de troede de skulle til venstre længere henne, men opdagede det var forkert og ombestemte sig. Den forklaring kan min far give og der vil højst sandsynligt ikke blive problemer.
Giver Muhammad på 19 den undskyldning, er det straks noget sværere at se ham slippe, ikke?

Generelt er der seriøse skyldsspørgsmålsmæs sige problemer ved situationer hvor det er betjentens skøn der afgør situationen, men det er jeg for så vidt villig til at acceptere da det oftest kun drejer sig om overtrædelser af politivedtægten - altså 500kr. i bøde. Bare sæt dem på regningen tak.

Det der er problemet med det nye register, er at man ikke længere får en bøde som straf. Nej, men bliver faktisk de facto dømt og straffet af politiet, og det er, så vidt jeg erindrer, en klar måde at kunne omgå af et af de mest grundlæggende principper i vores retssystem, nemlig tredelingen af magten.
Politiet MÅ simpelthen ikke have mulighed for at straffe, det alene tilkommer den dømmende magt, men ved at fratage udvalgte personer retten til at komme på alle større stadioner i Danmark, går man jo direkte ind og udmåler OG håndhæver en de facto straf!

Det betyder at man uden at blive stillet for en dommer kan blive straffet så længe politiet bedømmer at de selv har ret. Det er jo direkte skandaløst.

Men pga. bl.a. mangel på dybdeborende journalistik indenfor hooliganfænomenet, i Danmark anyway, og som følge af fantastisk realistiske serier som Anna Pihl  :rolleyes: , er størstedelen af befolkningen fanget i frygten, og støtter gerne ethvert forslag de tror kan forhindre uskyldige familiefædre i at blive slået ned.

Det er afskyeligt, og jeg væmmes ved et Danmark hvor folk lader frygten vinde over fornuften og teorien, hvilket for den sags skyld også gør sig gældende i debatten om fremmedarbejdere og integration.
Det er det evige problem om følelser mod tanker. Folk der vil have mere overvågning appellerer til følelserne hos målgruppen, de fortæller om hvordan det ville være hvis DIN farmor blev voldtaget.
Folk der vil have mere frihed har svært ved at træde ned fra det filosofiske og teoretiske plan, de appellerer til tankerne hos målgruppen og snakker om grundlovssikrede borgerrettigheder. Taget i betragtning af hvor mange dumme mennesker der findes i Danmark, er det desværre en kamp op ad bakke.  :nedtur:

Lige til at slutte med får I et over 200 år gammelt citat som jeg synes er passende:

Citat af: Benjamin Franklin
The man who trades freedom for security does not deserve nor will he ever receive either.

Ovenstående er quotet fra en kammerat som har skrevet dette andetsteds. Jeg er 100% enig i det der bliver skrevet, og syntes det var så dejligt velformuleret at jeg har valgt at smide det ind i den her tråd som repræsentant for min mening.

GudenEricsson
Gæst

« Svar #73: 24 Apr 2008, 07:36 »

Synes det er underlitg at politiet nu også bliver den dømmende magt. Det er det jeg er mest bange for, at en stresset politimand lige tænder over.

Og så forstår jeg det ikke? Man må ikke pisse i en busk på vej til kamp?? Så må de lave nogle offentlige toiletter!!

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #74: 24 Apr 2008, 07:40 »

Sådan er reglerne vel, det er da også klamt for alle de almindelige familier når der står 20 fyre og pisser i busken ved siden .
forstår dig godt, men du må jo heller ikke pisse alle andre steder. så får du også en bøde jo.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010