home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 390 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 62433 gange)
Red love
Gæst
 
Hooliganregister
« : 07 Jan 2008, 18:39 »

Jeg har lagt mærke til at flere af jer, specielt nogen med hang til den falmende stor klub brøndby, har været optaget af dette emne. Derfor synes jeg det kunne være interessant at høre folks synspunkter omkring dette emne.

Til dem der ikke ved det, handler forslaget som Justitsminster Lene Espersen( K) er hovedkvinde bag, om følgende:
                                             Karantæneordning, hvor de registrerede hooligans kan forbydes adgang til klubkampe i UEFAs turneringer, SAS Ligaen, 1. division og 2. division samt landskampe.
Karantænen skal kunne gives når politiet har en begrundet mistanke om, at personer har lavet en række alvorlige lovovertrædelser og at der er stor risiko for at de vil gøre det igen.

Dette handler naturligvis om at det er den samme hårde kerne, af ubegavede voldsmænd, der gang på gang forsøger at ødelægge glæden ved fodbold, for det store flertal af fredelige tilskuere. Dette kender jeg selv fra Århus hvor White Pride har ødelagt rigtig meget for AGF, og deres fan kultur, og bland andet har ført til lukning af fan sektionen galehuset.

   Men det er min klare opfattelse at en del fans ser store problemstillinger ved dette, men lad da høre, personligt kan jeg ikke få øje på det..                                       
« Seneste Redigering: 07 Jan 2008, 20:08 af Red love » Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #1: 07 Jan 2008, 18:44 »

Jeg håber helt klart at det bliver gennemført. Har hørt mange historier og de såkaldte AaB Ultras, og bla. sådan nogle burde ikke have lov  at komme ind på stadion. Vold i forlængelse af fodbolden  ødelægger rigtig meget. F.eks. bliver AaB's Supportere på Spar Nord, tit beskrevet som dem der har vold i hovedet, mens vi faktisk bare er nogle uden noget mellem ørene som støtter AaB med sang og støj Peace Bare mit eksempel og synspunkt.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #2: 07 Jan 2008, 18:46 »

Jeg kan nu heller ikke se noget problem ved et hooliganregister, hvis man opføre sig ordenligt, så ender man jo ikke på det  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

JKJ
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #3: 07 Jan 2008, 18:47 »

Jeg går helt sikkert ind for det, hvis man bare opføre sig efter reglerne/loven har man jo ikke noget at frygte...
Og så er der nogen der nævner at poliet kan både det ene og andet, ja det kan de muligvis men der vil være så stor opmærksomhed om hvad de gør og ikke gør at det tror jeg nok medierne skal finde frem til...

Så nej opfør jer ordentlig, når en politimand/kontrollør siger man skal fjerne sig eller giver en anden ordre så følger man den jo bare og så er der jo ikke noget og komme efter...
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #4: 07 Jan 2008, 18:48 »

Nu har jeg ikke sat mig fuldstændig ind i det, men udfra det jeg har set, er jeg imod!
Ganske enkelt for latterligt, hvis man ryger i registret, fordi man tænder et rommerlys på stadion. Er det fair, at man stemples som hooligan, fordi man tænder et rommerlys? Det mener jeg på ingen måde.
Logged

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #5: 07 Jan 2008, 18:50 »

Syntes det er crap. Da bare hån, et enkelt ølkast osv giver karentæne .
Logged

[Min signatur er for stor]

Red love
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #6: 07 Jan 2008, 18:52 »

Syntes det er crap. Da bare hån, et enkelt ølkast osv giver karentæne + fængselsdom.
Hvorfor fanden skulle du også få lyst til at kaste med din øl? Jeg går da udfra du har købt den for at drikke den.. Rullende Øjne

 
Nu har jeg ikke sat mig fuldstændig ind i det, men udfra det jeg har set, er jeg imod!
Ganske enkelt for latterligt, hvis man ryger i registret, fordi man tænder et rommerlys på stadion. Er det fair, at man stemples som hooligan, fordi man tænder et rommerlys? Det mener jeg på ingen måde.
Folk kunne jo bare droppe deres ulovlige, og farlige fyrværkeri, så er der jo ikke noget i det..
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #7: 07 Jan 2008, 18:55 »

Syntes det er crap. Da bare hån, et enkelt ølkast osv giver karentæne .

Man skal da så sandelig heller ikke kaste med øl!! som Red love siger, øl skal drikkes  Smiley
Ej alvorligt talt, syntes jeg det er pisse træls at folk smider med øl på et fodbold stadion
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

absalonsen
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #8: 07 Jan 2008, 18:57 »

Selvfølgelig skal man da drikke sin øl, når man har brugt penge på den. Der er dog nogen, der "kommer" til, at kaste med sin. Er det fair, at man (måske ved et uheld) kaster sin øl, og derefter stemples som hooligan??
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #9: 07 Jan 2008, 18:58 »

Har selv delte meninger. Mange som er imod har det point, at man kan komme til at stå på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, og så er det surt at komme i registret. På den anden side, hvis det kan gennemføres ordentligt så de værste bliver nappet, er det da bare med at komme igang med den.

Selvfølgelig skal man da drikke sin øl, når man har brugt penge på den. Der er dog nogen, der "kommer" til, at kaste med sin. Er det fair, at man (måske ved et uheld) kaster sin øl, og derefter stemples som hooligan??

Hvordan kaster man en øl ved et uheld? Man kan tabe den, men så ryger den vel ikke hele vejen ud på banen... Rullende Øjne
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #10: 07 Jan 2008, 18:59 »

Selvfølgelig skal man da drikke sin øl, når man har brugt penge på den. Der er dog nogen, der "kommer" til, at kaste med sin. Er det fair, at man (måske ved et uheld) kaster sin øl, og derefter stemples som hooligan??

Det kommer vel an på om du taber den ned på dig selv, eller om den lander i nakken af en anden person 4 rækker fremme.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Red love
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #11: 07 Jan 2008, 19:01 »

Selvfølgelig skal man da drikke sin øl, når man har brugt penge på den. Der er dog nogen, der "kommer" til, at kaste med sin. Er det fair, at man (måske ved et uheld) kaster sin øl, og derefter stemples som hooligan??
Altså det da godt nok tyndt at komme med, man kaster ved et uheld sin øl ind på banen... Rullende Øjne Hvis nogen har så store motorikvanskelighed er, at dette skulle kunne ske ve det uheld. Ja så synes jeg sgu også det er berretiget de ryger i registeret..
Logged

mini90
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #12: 07 Jan 2008, 19:04 »

Tænk på hvor mange mennesker der bliver ramt af det, som i virkeligheden ikke har gjort det fjerneste.

Hvis du har siddet på en pub inden kampen og drukket, og du får mod stadion, må du ikke gå og synge ??

Det ligger rigtig langt fra min fodbold verden, så først når man kommer ind på stadion må man begynde at synge .
Synes i det hele taget der er noget l***

ååååå Kære Lene, tag dig sammen - tag nu og gåååååååååå
Vi har det til fældes at vi elsker vores kultur - men det skal ikke lykkes dig, at få ægte fans i bur !
Logged


absalonsen
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #13: 07 Jan 2008, 19:15 »

Når jeg siger, at man kan tabe den ved et uheld. Så mener jeg hvis man evt. står på første rækker på øvre afsnit og taber den ned på én på nedre. Man kunne jo også blive skubbet i ryggen?
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #14: 07 Jan 2008, 19:27 »

Når jeg siger, at man kan tabe den ved et uheld. Så mener jeg hvis man evt. står på første rækker på øvre afsnit og taber den ned på én på nedre. Man kunne jo også blive skubbet i ryggen?

Altså du kan vel kun blive straffet hvis der er nogen der ser det, og den person kan vel godt se om det er et uheld eller ej.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010