home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 549 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 62785 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #285: 04 Sep 2008, 17:07 »

I England var "fan"urolighederne for mange år siden, tæt på det vi ser i Italien idag. Jeg ved ikke hvornår deres register trådte i kraft, men eftersom hooliganismen i England slet ikke er på det niveau den var engang, vil jeg gætte på, at det kom nogenlunde på den tid, hvor udviklingen derovre begyndte at bevæge sig den rigtige vej.


Det kan også hænge sammen med den massive overvågning de har opsat i England, Der er nok en milliard kameraer på stadions, så hver gang der er ballade, er det relativt nemt at udpege de skyldige og straffe dem.
Logged



verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #286: 04 Sep 2008, 17:10 »

Jamen du har jo stadig ikke forstået det, selvom jeg har sagt det 5-6 gange nu. Jeg har ALTID noget imod at loven bliver brudt - om loven er fornuftig eller ej. Jeg har også sagt tidligere at romerlys er fine nok, men intet, INTET retfærdiggør at en lov skal brydes. Sådan er det bare i et normalt samfund. Så du kan godt droppe at gætte dig frem til hvad du tror jeg mener - for du skyder ved siden af.

Ja men du magter heller ik at fatte det jeg siger... Forstår udemærket godt at du ikke vil have at loven blive brudt. ( jeg er nemlig ik tungnem, eller hvad du nu ellers gætter om mig)

Jeg siger bare, at hvis du kunne lide romerlys nok, og virkelig ønskede det på stadion, ville du ik sige noget... siger jo ik at du selv skal slæbe dem med, hvilket jeg i øvrigt heller ikke gør...

Jeg gætter ikke på noget sm helst om dig... Jeg forholder mig bare til fakta... Hvis man kan lide noget nok, er man også klar til at bryde en lov, som alligevel bliver brudt hver eneste søndag, uden at der bliver gjordt det store ved det!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #287: 04 Sep 2008, 17:15 »

Nu england godt nok heller ikke et land og se op til hvis vi skal snakke vildskab på tribunen... Siddepladser hele vejen rundt.. Det ønsker jeg ikke for nogle af mine medfans...

Ser man udenfor, tror jeg det drejer sig om at det engelske politi, har langt størrer erfaring i at tackle hooligans end vi har herhjemme...

Ikke desto mindre formår polititet gang på gang at klokke i det i nærmest samme grad som hooligansne.. Sku godt vi ikke har engelske tilstande herhjemme hvad det angår...

At man kan andholde folk uden at de har gjordt noget, mener jeg er en stor svaghed ved dagens samfund.. for det giver en magtsyg politimand mulighed for at gøre det han sikkert helst vil... Han lægge et par hooligans i strips, som man så ikke med sikkerhed kan sige, er det!

Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

andersfa123
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #288: 04 Sep 2008, 17:16 »

Jamen du har jo stadig ikke forstået det, selvom jeg har sagt det 5-6 gange nu. Jeg har ALTID noget imod at loven bliver brudt - om loven er fornuftig eller ej. Jeg har også sagt tidligere at romerlys er fine nok, men intet, INTET retfærdiggør at en lov skal brydes. Sådan er det bare i et normalt samfund. Så du kan godt droppe at gætte dig frem til hvad du tror jeg mener - for du skyder ved siden af.
Har du ALDRIG nogensinde brudt loven?
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #289: 04 Sep 2008, 17:18 »

Har du ALDRIG nogensinde brudt loven?

Funderede jeg også lige over... Rullende Øjne
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #290: 04 Sep 2008, 17:19 »

Jeg har engang brudt loven, og ved derfor at det er meget dumt. Du tænker måske ikke at der sker noget. Men det værste kan altså ske.

I siger i ikke har noget imod dem der tager romerlys med, fordi det er så flot. Det er ligefor jeg håber at en af disse "redningsmænd" i jeres øjne tager nogle med næste gang, og rammer og skader en uskyldig person. Så kan i og også mange andre i Danmark generalt få øjene op for det er farligt. Lige meget hvor underholdende det er!
Logged


andersfa123
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #291: 04 Sep 2008, 17:19 »

Funderede jeg også lige over... Rullende Øjne
VK, vi er vist de eneste herinde der har den samme mening ang. det uoff. miljø og romerlys osv. ... Opstemt
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #292: 04 Sep 2008, 17:21 »

Jeg har engang brudt loven, og ved derfor at det er meget dumt. Du tænker måske ikke at der sker noget. Men det værste kan altså ske.

I siger i ikke har noget imod dem der tager romerlys med, fordi det er så flot. Det er ligefor jeg håber at en af disse "redningsmænd" i jeres øjne tager nogle med næste gang, og rammer og skader en uskyldig person. Så kan i og også mange andre i Danmark generalt få øjene op for det er farligt. Lige meget hvor underholdende det er!

Så kan jeg måske lidt koldt sige... Alting har en negativ side!!

VK, vi er vist de eneste herinde der har den samme mening ang. det uoff. miljø og romerlys osv. ... Opstemt

Ja det kunne tyde på det! Gad godt debatterer med nogle som rent faktisk er inde i miljøet, og kan sætte sig ind i vores tankegang crazy
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #293: 04 Sep 2008, 17:41 »

V: Er det ikke kedeligt kun at diskutere med folk, der er enige med jer.

Har personligt heller ikke noget mod Romerlys på stadion. Til gengæld har jeg noget mod romerlys, der bliver kastet. Romerlys bør kunne brændes uden, man behøver kaste med det. Det er set før...
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #294: 04 Sep 2008, 18:36 »

I øvrigt, når vi nu er igang med at sammenligne os med England, så mener jeg da helt bestemt, at de netop har et hooliganregister. Så at bruge stemningen i England som argument for at hooliganregisteret skal afskaffes igen herhjemme, er skudt helt ved siden af mål  Wink

I England var "fan"urolighederne for mange år siden, tæt på det vi ser i Italien idag. Jeg ved ikke hvornår deres register trådte i kraft, men eftersom hooliganismen i England slet ikke er på det niveau den var engang, vil jeg gætte på, at det kom nogenlunde på den tid, hvor udviklingen derovre begyndte at bevæge sig den rigtige vej.

@Yessir, jeg ved ikke hvad der skete i Brøndby, andet end at politiet siger et, mens FCK fans siger noget andet, det så man også ved urolighederne på Nørrebro, så svært at tage stilling til hvad der er rigtigt og hvad der er forkert i det beskrevne forløb.

Hvad Napoli sagen angår, så er det en konsekvens af at Napoli tilhængere hærgede et tog og 20 busser (lyder det som noget der er sket herhjemme indenfor det seneste års tid?). Nu er Napoli fans som sagt, fra regeringens side, blevet nægtet adgang til holdets udekampe, og deres næste hjemmekamp kan meget vel blive spillet bag lukkede døre. Af frygt for flere uroligheder har man ligeledes nægtet Milan og Fiorentina fans adgang til deres næste udekamp. I italien har "fan"urolighederne allerede kostet flere menneskeliv. Udviklingen bevæger sig i samme retning i Danmark, så det er da med at gøre alt hvad man kan, for at bremse den, inden den når de højder vi ser i Italien og så i England i sin tid.

Hvis vi skal kigge på England, skal det kun være som skræmmebillede. De har virkelig forstået at fjerne det meste stemning derovre, hvad angår premier league.

Politiet siger så vidt jeg ved ikke ret meget. Men hvis der skal drages paralleler til Nørrebro sagen, så endte politiet/staten jo op med at skulle betale en helvedes masse penge tilbage i erstatning.

Men hvad er det du finder så svært at tro på fra fansenes side? at der kun var 5-10 der lavede ballade, at selvom politets anvisninger blev fulgt blev man alligevel anholdt/tilbageholdt, at folk der kom ud af et tog samtidig med anholdelserne også røg en tur med, at man blev tilbageholdt i 6-9 timer med strips på der var strammet en tand for meget + de første 3-4 timer var siddende i en bagende sol, at stort set alle fik en bøde med for noget de ikke havde gjort, at man bliver nægtet vand, toiletbesøg, opkald til bekymrede kærester/familie/venner?

Og jeg vil slet ikke til at begynde at gå ind i detaljer om hvor hånende og nedladende politiet opførte sig over for folk der sad bagbundet i en bagende sol og senere på et koldt stengulv. Eller om hvordan en person der dehydreret ikke fik noget vand da de ventede på ambulancen, og derfor besvimede på vej til sygehuset/skadestuen.

Men yes yes, hooligan registret er en succes og politiet er deres opgave voksen  Rullende Øjne

Og så kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre tilhængere af registret, hvordan sådanne handlinger kan forsvares?
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #295: 04 Sep 2008, 18:38 »

Hvornår startede den så ?

Hvis min hukommelse ikke er helt ved siden af, så engang i midthalvfemserne.
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #296: 04 Sep 2008, 18:50 »


Og så kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre tilhængere af registret, hvordan sådanne handlinger kan forsvares?

Nu har vi så hørt det fra politiets side deres side og når det kommer tilstykket er sandheden nok ca i midten...

Men det gør det jo stadig ikke bedre at hvis politet har bedt dem om at smutte, og det bekræfter de jo selv, hvorfor de dog i alverden så begynder at bevæge sig mod Brøndby stadion?? Selv om alle måske ikke har fået det at vide vil sådanne ting helt sikkert rygtes videre i løbet af ingen tid...

Jeg er enig med DNE at vi bevæger om mod italienske tilstande og det vil sgu være sørgeligt hvis en 10'årig knægt fra Aalborg der holder med FCK ikke må komme på stadig da man ikke vil have besøg af udeholdets fan... så er der sgu langt for sådan en knægt hvis han kun må se dem i parken...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #297: 04 Sep 2008, 18:51 »

Hvis vi skal kigge på England, skal det kun være som skræmmebillede. De har virkelig forstået at fjerne det meste stemning derovre, hvad angår premier league.

Politiet siger så vidt jeg ved ikke ret meget. Men hvis der skal drages paralleler til Nørrebro sagen, så endte politiet/staten jo op med at skulle betale en helvedes masse penge tilbage i erstatning.

Men hvad er det du finder så svært at tro på fra fansenes side? at der kun var 5-10 der lavede ballade, at selvom politets anvisninger blev fulgt blev man alligevel anholdt/tilbageholdt, at folk der kom ud af et tog samtidig med anholdelserne også røg en tur med, at man blev tilbageholdt i 6-9 timer med strips på der var strammet en tand for meget + de første 3-4 timer var siddende i en bagende sol, at stort set alle fik en bøde med for noget de ikke havde gjort, at man bliver nægtet vand, toiletbesøg, opkald til bekymrede kærester/familie/venner?

Og jeg vil slet ikke til at begynde at gå ind i detaljer om hvor hånende og nedladende politiet opførte sig over for folk der sad bagbundet i en bagende sol og senere på et koldt stengulv. Eller om hvordan en person der dehydreret ikke fik noget vand da de ventede på ambulancen, og derfor besvimede på vej til sygehuset/skadestuen.

Men yes yes, hooligan registret er en succes og politiet er deres opgave voksen  Rullende Øjne

Og så kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre tilhængere af registret, hvordan sådanne handlinger kan forsvares?

Jeg har også hørt om en afbrændt civil patruljevogn, og masseslagsmål, det står der intet om i din gennemgang af begivenhederne. Jeg vil bestemt ikke påstå at jeg har stor tiltro til at politiet er de forbilleder som de burde være, for der findes også brodne kar blandt dem. Men der hersker altså også en tendens til, at folk der klager, "glemmer" ret væsentlige detaljer i deres historier. Politiet har jo lov at foretage forebyggende anholdelser, om det er det de har benyttet sig af aner jeg som sagt ikke, da jeg kun ved hvad jeg har læst mig frem til, hvilket er to vidt forskellige udlægninger af begivenhederne.

Og igen, i betragtning af hvor meget pis der egentlig er blevet lavet rundt omkring siden hooliganregisteret trådte i kraft, og det faktum at det stadig er meget få personer der er havnet i registeret, så synes jeg ikke man kan sige, at det bliver misbrugt, du skal i hvert fald ikke bilde mig ind, at dem der er havnet deri, er kommet deri, for at have pisset i en busk, eller forsøgt at smugle et romerlys med ind til en kamp. Skulle man argumentere for at registeret ikke virker, så skulle det da være fordi man ikke er strikse nok til at registrere de idioter der ikke kan opføre sig ordentligt på stadion.

Edit:
Med hensyn til sammenligningen med England, så var der jo netop en der brugte England som et eksempel på hvor der virkelig var stemning på stadion, og brugte det som argument for at vi herhjemme skulle droppe hooliganregisteret. Den holder jo ikke, når man har et lignende register derovre, sammen med andre foranstaltninger for at holde idioter fra at slås, hvilket de i stor stil ville gøre hvis man ikke havde alle disse sikkerhedsforanstal tninger.
« Seneste Redigering: 04 Sep 2008, 18:55 af DNE » Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #298: 04 Sep 2008, 18:57 »

Her kommer jeg så med min synsvinkel fra episoden (og jeg var der selv men tog så på stadion...):

Folk ankommer stille og roligt til Valby station. Der står vi i et stykke tid også tager vi toget til Brøndbyøster station. Finder en pub på den plads jeg ikk kan huske hvad hedder, sidder dér og hygger os. Der står nogle civilbetjente lidt længere henne som holder øje med hvad der sker og der er ikke optræk til ballade. Så hørte jeg så fra en ven at hvis vi ikke tog toget tilbage til KBH H inden 30min  bliver vi alle anholdt. Så sker der så ballade, og hvad jeg høre er det politiet selv der sætter ild i deres bil, ved at kaste en gasgrenat ud af vinduet også ryger den ikke ud men lander i bilen. Men masse slagsmål var der sgu intet af...
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #299: 04 Sep 2008, 19:10 »

Jeg har også hørt om en afbrændt civil patruljevogn, og masseslagsmål, det står der intet om i din gennemgang af begivenhederne. Jeg vil bestemt ikke påstå at jeg har stor tiltro til at politiet er de forbilleder som de burde være, for der findes også brodne kar blandt dem. Men der hersker altså også en tendens til, at folk der klager, "glemmer" ret væsentlige detaljer i deres historier. Politiet har jo lov at foretage forebyggende anholdelser, om det er det de har benyttet sig af aner jeg som sagt ikke, da jeg kun ved hvad jeg har læst mig frem til, hvilket er to vidt forskellige udlægninger af begivenhederne.

Og igen, i betragtning af hvor meget pis der egentlig er blevet lavet rundt omkring siden hooliganregisteret trådte i kraft, og det faktum at det stadig er meget få personer der er havnet i registeret, så synes jeg ikke man kan sige, at det bliver misbrugt, du skal i hvert fald ikke bilde mig ind, at dem der er havnet deri, er kommet deri, for at have pisset i en busk, eller forsøgt at smugle et romerlys med ind til en kamp. Skulle man argumentere for at registeret ikke virker, så skulle det da være fordi man ikke er strikse nok til at registrere de idioter der ikke kan opføre sig ordentligt på stadion.

Edit:
Med hensyn til sammenligningen med England, så var der jo netop en der brugte England som et eksempel på hvor der virkelig var stemning på stadion, og brugte det som argument for at vi herhjemme skulle droppe hooliganregisteret. Den holder jo ikke, når man har et lignende register derovre, sammen med andre foranstaltninger for at holde idioter fra at slås, hvilket de i stor stil ville gøre hvis man ikke havde alle disse sikkerhedsforanstal tninger.

politibilen brændte på grund af de glemte at rulle vinduet nok ned/ikke fik den kastet ud ordentligt  Wink
Masseslagsmål var der absolut intet af, spurgte man politiet på stedet, kunne de heller ikke svare på hvilket slagmål det var man skulle have været en del af  Rullende Øjne
Ja politiet har lov til at lave præventive anholdelser, men på hvilket grundlag? 200 mennesker der står på en plads og hygger sig, inden en fodboldkamp?

Og for det ikke skal være løgn, opstod balladen først da politiet begyndte at bede folk om at tage hjem igen. Altså kan jeg stadig ikke se nogen grund til man bliver nægtet adgang til brøndby kommune.

Jeg basher heller ikke så meget til registret endnu, mere lovgivningen omkring det.

Omkring England halløjsaet, var det heller ikke direkte til dig. Det var bare nemmere lige at smide det med i det indlæg  Smiley
« Seneste Redigering: 04 Sep 2008, 19:13 af Yessir » Logged


Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010