home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 300 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 62700 gange)
JKJ
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #300: 04 Sep 2008, 19:16 »

politibilen brændte på grund af de glemte at rulle vinduet nok ned/ikke fik den kastet ud ordentligt  Wink
Masseslagsmål var der absolut intet af, spurgte man politiet på stedet, kunne de heller ikke svare på hvilket slagmål det var man skulle have været en del af  Rullende Øjne
Ja politiet har lov til at lave præventive anholdelser, men på hvilket grundlag? 200 mennesker der står på en plads og hygger sig, inden en fodboldkamp?

Jeg basher heller ikke så meget til registret endnu, mere lovgivningen omkring det.

Omkring England halløjsaet, var det heller ikke direkte til dig. Det var bare nemmere lige at smide det med i det indlæg  Smiley

200 personer på vej mod Brøndby stadion uden at have billetter, og da de ikke er registreret i FCK får de heller ikke lov til at komme ind... Umiddelbart vil jeg sige at politiet har en ok sag med tanke på lovgivningen...
Og husk nu lige på, det er ikke dem der har lavet loven, de skal bare håndhæve den, at det så er dem der bliver nogle røvhuller og ikke politikkerne er så en anden sag, men de skal altså bare håndhæve det de har fået fortalt...

Masseslagsmål eller ej, selvforskyldt brand i en bil og osv men når man får at vide man skal smutte af ordensmagten ser jeg absolut inden anden grund til ikke at gøre det, hvis man modsætter sig det er man da selv skyld i balladen...

Men som skrevet før, sandheden skal nok findes ca i midten af hvad vi hører fra de 2 sider...
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #301: 04 Sep 2008, 19:29 »

200 personer på vej mod Brøndby stadion uden at have billetter, og da de ikke er registreret i FCK får de heller ikke lov til at komme ind... Umiddelbart vil jeg sige at politiet har en ok sag med tanke på lovgivningen...
Og husk nu lige på, det er ikke dem der har lavet loven, de skal bare håndhæve den, at det så er dem der bliver nogle røvhuller og ikke politikkerne er så en anden sag, men de skal altså bare håndhæve det de har fået fortalt...

Masseslagsmål eller ej, selvforskyldt brand i en bil og osv men når man får at vide man skal smutte af ordensmagten ser jeg absolut inden anden grund til ikke at gøre det, hvis man modsætter sig det er man da selv skyld i balladen...

Men som skrevet før, sandheden skal nok findes ca i midten af hvad vi hører fra de 2 sider...

Hvis jeg nu fortæller dig de 200 folk havde billetter, hvad skulle begrundelsen så være?
Nej men det er dem der håndhæver den på en helt forkastelig måde, og polikerne er stadig nogen røvhuller...

Men når det ikke bliver annonceret ved hjælp af megafon/højtalere at folk skal smutte hjem igen (uden grund) hvordan skal man så rette sig efter det. Da politiet så rykker ind flygter folk netop op på stationen som politiet havde bedt om, ved kun at fortælle det til 4-5 personer (logisk?) Alligevel bliver hele baduljen anholdt, for hvad?

Hvordan kan man være skyld i en ballade der aldrig var?
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #302: 04 Sep 2008, 19:35 »

Hvis jeg nu fortæller dig folk havde billetter, hvad skulle begrundelsen så være?
Nej men det er dem der håndhæver den på en helt forkastelig måde, og polikerne er stadig nogen røvhuller...

Men når det ikke bliver annonceret ved hjælp af megafon/højtalere at folk skal smutte hjem igen (uden grund) hvordan skal man så rette sig efter det. Da politiet så rykker ind flygter folk netop op på stationen som politiet havde bedt om, ved kun at fortælle det til 4-5 personer (logisk?) Alligevel bliver hele baduljen anholdt, for hvad?

Hvordan kan man være skyld i en ballade der aldrig var?

Hvorfra ved man at det kun drejer sig om 4-5 personer??

Nu skal jeg så være den første til at melde ud at jeg absolut ikke kender alle detaljerne så hvis jeg tager fejl skal jeg gerne beklage... Men efter det jeg har hørt og læst så havde langt størstedelen ikke billetter og dem der havde, havde købt billetter blandt Brøndby fan, om det så kun var rygter eller der er noget sandhed i det ved jeg ikke men det kunne have været blevet til en særdeles farlig cocktail...

Desuden har FCK fan på Brøndby stadion jo ikke ligefrem det allerbedste ry, og så er der vel ikke noget at sige at  poliet er lidt mere oppe på mærkerne...
Omi er det bedre at forebygge end bare at lade det stå til...

Og igen lad nu være med at påstå at der ikke var nogle blandt de mange der ikke er ballademagere, måske kun 30-50 stykker men dem skal der også slås ned på, gerne hårdt...
Det lyder jo næsten som alle de 200 var nogle englebørn...

Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #303: 04 Sep 2008, 19:43 »

Hvorfra ved man at det kun drejer sig om 4-5 personer??

Nu skal jeg så være den første til at melde ud at jeg absolut ikke kender alle detaljerne så hvis jeg tager fejl skal jeg gerne beklage... Men efter det jeg har hørt og læst så havde langt størstedelen ikke billetter og dem der havde, havde købt billetter blandt Brøndby fan, om det så kun var rygter eller der er noget sandhed i det ved jeg ikke men det kunne have været blevet til en særdeles farlig cocktail...

Desuden har FCK fan på Brøndby stadion jo ikke ligefrem det allerbedste ry, og så er der vel ikke noget at sige at  poliet er lidt mere oppe på mærkerne...
Omi er det bedre at forebygge end bare at lade det stå til...

Og igen lad nu være med at påstå at der ikke var nogle blandt de mange der ikke er ballademagere, måske kun 30-50 stykker men dem skal der også slås ned på, gerne hårdt...
Det lyder jo næsten som alle de 200 var nogle englebørn...



Folk har snakket sammen bagefter for at få klargjort en klage.

Jeg kan så fortælle at størstedelen havde billetter til neutralt afsnit. Hvorvidt man skal forebygge på et ikke eksisterende grundlag gider jeg slet ikke at bevæge mig ind på. Det er imo for åndssvagt. Og ja der er som regel ballade forbundet med disse opgør, men det retfærdiggør ikke den behandling der er blevet givet.

Har jeg påstået der ikke var ballademagere iblandt? Så vidt jeg husker, sætter jeg endda et ca tal på dem der rent faktisk lavede ballade, tidligere i tråden  Wink

Det eneste jeg siger er at der på daværende tidspunkt, på ingen mulig måde var optræk til ballade. Og derfor finder jeg politiets henvisning om at tage hjem, helt uhørt.
« Seneste Redigering: 04 Sep 2008, 19:44 af Yessir » Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #304: 04 Sep 2008, 20:06 »

Jeg kunne godt tænke mig at vide, begynder balladen efter at politiets anmodning begynder at spredes som et rygte gennem flokken, eller begynder den først, når politiet begynder at anholde folk? Kunne man evt. forestille sig, at det rent faktisk er nogle idioter i flokken, der finder på at starte et rygte om at politiet har anmodet folk om at tage hjem, og at det så er eskaleret derfra?

Jeg har indtryk af, at politiet faktisk nyder at bruge deres megafoner, så det lyder lidt underligt, at abmodningen skulle være kommet på den måde som det beskrives.

Men igen, jeg kan kun snakke med om hvad jeg læser, og der er efterhånden ved at være pænt mange udlægninger af hvad der skete, og det skulle egentlig ikke undre mig, at sandheden, som JKJ siger, er et gennemsnit af det hele.

Som sagt, jeg siger slet ikke, at politiet er de forbilleder som de burde være, de kan til tider godt være lige lovligt glade for den magt de har, men man skal også huske på, at det ofte er den anden side af historien man hører mest til, da det er dem der råber højst, og deres historie der, hvis den bliver pyntet med lidt fine ord, giver flest læsere.
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #305: 04 Sep 2008, 20:10 »

Så kan jeg måske lidt koldt sige... Alting har en negativ side!!


Og så kan jeg spørger om du virkelig vil have romerlys med mennesker til skade. Fordi i åbenbart ikke kan finde på anderledes måder at lave en fed stemning ?
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #306: 04 Sep 2008, 20:23 »

Jeg kunne godt tænke mig at vide, begynder balladen efter at politiets anmodning begynder at spredes som et rygte gennem flokken, eller begynder den først, når politiet begynder at anholde folk? Kunne man evt. forestille sig, at det rent faktisk er nogle idioter i flokken, der finder på at starte et rygte om at politiet har anmodet folk om at tage hjem, og at det så er eskaleret derfra?

Jeg har indtryk af, at politiet faktisk nyder at bruge deres megafoner, så det lyder lidt underligt, at abmodningen skulle være kommet på den måde som det beskrives.

Men igen, jeg kan kun snakke med om hvad jeg læser, og der er efterhånden ved at være pænt mange udlægninger af hvad der skete, og det skulle egentlig ikke undre mig, at sandheden, som JKJ siger, er et gennemsnit af det hele.

Som sagt, jeg siger slet ikke, at politiet er de forbilleder som de burde være, de kan til tider godt være lige lovligt glade for den magt de har, men man skal også huske på, at det ofte er den anden side af historien man hører mest til, da det er dem der råber højst, og deres historie der, hvis den bliver pyntet med lidt fine ord, giver flest læsere.

De få personer der begyndte at kaste noget efter politiet gjorde det, da rygtet om at de beder folk om at smutte rammer dem. Derefter rykkede politiet ind og folk flygtede op på stationen.

Og nej folk begyndte ikke selv rygterne, dette bliver jo også bekræftet i diverse avis artikler hvor politiet udlægger deres sag. De siger så vidt jeg husker at de bad folk om at tage hjem, og at man havde en halv time til det. Problemet ligger i at de kun sagde det til disse få personer som tidligere nævnt. Og ja de plejer at være rimelig glade for deres megafoner, derfor kom det også bag på mig.

Politiets opførsel var en skændsel, og jeg ville næsten ønske folk havde oplevet det, Så tror jeg ikke der var den store tvivl om synderne i den her sag.

Det er ellers rimelig sjældent at medierne begynder at skrive fra fansenes synsvinkel, så ved ikke helt hvordan jeg skal fortolke det sidste afsnit du får skrevet.
Logged


thomzen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #307: 04 Sep 2008, 20:27 »

Så kan jeg måske lidt koldt sige... Alting har en negativ side!!

Ja det kunne tyde på det! Gad godt debatterer med nogle som rent faktisk er inde i miljøet, og kan sætte sig ind i vores tankegang crazy

Kaldte du?
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #308: 04 Sep 2008, 21:14 »

Øhhhh hvad hvem hvor Rullende Øjne
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #309: 04 Sep 2008, 21:19 »

De få personer der begyndte at kaste noget efter politiet gjorde det, da rygtet om at de beder folk om at smutte rammer dem. Derefter rykkede politiet ind og folk flygtede op på stationen.

Og nej folk begyndte ikke selv rygterne, dette bliver jo også bekræftet i diverse avis artikler hvor politiet udlægger deres sag. De siger så vidt jeg husker at de bad folk om at tage hjem, og at man havde en halv time til det. Problemet ligger i at de kun sagde det til disse få personer som tidligere nævnt. Og ja de plejer at være rimelig glade for deres megafoner, derfor kom det også bag på mig.

Politiets opførsel var en skændsel, og jeg ville næsten ønske folk havde oplevet det, Så tror jeg ikke der var den store tvivl om synderne i den her sag.

Det er ellers rimelig sjældent at medierne begynder at skrive fra fansenes synsvinkel, så ved ikke helt hvordan jeg skal fortolke det sidste afsnit du får skrevet.

Det er bestemt ikke sjældent at medierne prøver at gøre politiet til de slemme drenge, der bruger alt for hårdhændede metoder, det var sådan set bare det jeg mente. Men som sagt, jeg har heller ikke alverden til overs for politiets metoder, der af og til kammer over. Jeg synes bare det er tankevækkende, at for hver avis man åbner, er udlægningen af hændelsesforløbet forskellig.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #310: 04 Sep 2008, 22:54 »

Det er bestemt ikke sjældent at medierne prøver at gøre politiet til de slemme drenge, der bruger alt for hårdhændede metoder, det var sådan set bare det jeg mente. Men som sagt, jeg har heller ikke alverden til overs for politiets metoder, der af og til kammer over. Jeg synes bare det er tankevækkende, at for hver avis man åbner, er udlægningen af hændelsesforløbet forskellig.

Nej det er ikke sjældent at politiet bliver gjort til de slemme drenge. Det er dog sjældent at det sker indenfor fodboldmiljøet. Dog ser det ud til at medierne i den her sag, begynder at grave lidt dybere i det, og rent faktisk snakker med folk der blev udsat for overgrebet. Cadeu til de medier.

Og njah spørgsmålet er hvor tankevækkende det egentlig er. Medierne starter ud med at kalde alle 173 for hooligans, og graver så lidt dybere i sagen de efterfølgende dage og finder ud af det måske var en sandhed med modifikationer. For en gangs skyld er medierne deres opgave voksen, og prøver at bringe begge sider af sagen, en sag som politiet indtil videre har haft meget svært ved at forklare. Hvis du har links til noget dybdegående hændelsesforløb fra deres side, skal du være velkommen til at poste det Smiley

Har ikke set noget fra den her episode der direkte har snakket politiets sag, udover det der blev skrevet lige efter hændelsen, hvor informationerne var sparsomme. Her har de jo været nødt til at tage politiets forklaring for gode ord, indtil folk rent faktisk blev løsladt sent aften. Heraf tror jeg du skal finde de svingende forklaringer om episoden fra det skete og til nu, hvor det er blevet belyst noget bedre.

 
Logged


-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #311: 05 Sep 2008, 07:14 »

Normalt er jeg nok forholdsvis hurtig til at tage politiets parti, men i dette tilfælde tænkte jeg allerede da jeg læste nyheden, at det lød forkert. Antallet af anholdte er jo absurd højt, så der må være skredet noget et eller andet sted. Jeg ved ikke om Yessir kan bekræfte det, men efter hvad jeg har læst, så skulle der være tale om folk med billetter til neutralt afsnit. Og hvis det er tilfældet, så er det formodentlig en medvirkende årsag til anholdelserne (eller i ihvertfald konfrontationen). Ikke at det nødvendigvis er i orden. Det kommer lidt an på hvilket grundlag man gør det. Og det har politiet tilsyneladende lidt svært ved at forklare.
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #312: 05 Sep 2008, 11:34 »

Normalt er jeg nok forholdsvis hurtig til at tage politiets parti, men i dette tilfælde tænkte jeg allerede da jeg læste nyheden, at det lød forkert. Antallet af anholdte er jo absurd højt, så der må være skredet noget et eller andet sted. Jeg ved ikke om Yessir kan bekræfte det, men efter hvad jeg har læst, så skulle der være tale om folk med billetter til neutralt afsnit. Og hvis det er tilfældet, så er det formodentlig en medvirkende årsag til anholdelserne (eller i ihvertfald konfrontationen). Ikke at det nødvendigvis er i orden. Det kommer lidt an på hvilket grundlag man gør det. Og det har politiet tilsyneladende lidt svært ved at forklare.

Det var netop folk primært med billetter til neutralt afsnit, plus et par stykker med FCK Away kort. Om det var i orden at sende folk hjem fordi politiet er bange for der skulle ske noget til selve kampen, kan vi for min skyld være uenige om herfra og til juleaften  Smiley

Jeg syntes for eksempel ikke at det er i orden at politiet går ind til en fodboldkamp med den forudsætning at der sker ballade, og gejler sig selv op som set i diverse tv2 programmer... Deng korte overgang de kørte en afventende stil, så man jo langt mindre konfrontationer og brok, og der var så vidt jeg forstod en generel tilfredshed hele vejen rundt, med den måde det blev kørt på. Hvorfor jeg finder det ærgeligt de lige pludselig skifter taktik igen.

Når man går tilbage i den her debat vil man også se folk skrive at det her er netop det der ikke vil ske med den nye lovgivning. Ja godt nok skriver folk at man ikke vil komme i registret for ingenting, men at blive hjemsendt/tilbageholdt/anholdt er sgu ikke meget bedre. Jeg håber ihvertfald at der er en del folk der vil revurdere deres tanker omkring registret.

Det er vigtigst for mig at få belyst hvordan politiet har handlet i hele processen, hvilket var en måde jeg finder meget kritisabelt.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #313: 05 Sep 2008, 12:04 »

Hooliganregister eller ej, så bliver politiet da nødt til at være på dupperne til disse højrisikokampe. At de så måske er lige lovligt meget på dupperne, kan jeg ikke se skal have indflydelse på registeret. De har immervæk, også før denne episode, anholdt en hel del flere, end der er havnet i registeret, så jeg tror stadig ikke på, at man havner deri, bare for at pisse i en busk, eller andre småting. Det er de farlige og voldelige typer, der ryger i det rigister, og det kan jeg virkelig ikke se noget problem i, tvært imod, det kunne måske ligefrem hjælpe til, at forældre også i fremtiden tør tage ungerne med på stadion.

Hvad den specifikke sag i Brøndby angår, så får vi jo nok klarlagt hændelsesforløbet nu, hvor der er indgivet klage over politiets måde at agere på, og før der kommer noget mere konkret derfra, ser jeg ikke alverden grund til at diskutere det mere, da det som sagt er vidt forskellige historier man hører, alt efter hvor man finder dem.

Igen kan jeg kun se, at alternativet til registeret og en øget sikkerhed til kampene, på lang sigt kan være, som vi ser nu i Italien, at udeholdets fans simpelthen nægtes adgang, eller at man kun får mulighed for at se kampene på TV. Lader man bare stå til bliver det i hvert fald ikke bedre.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #314: 05 Sep 2008, 12:22 »

Hooliganregister eller ej, så bliver politiet da nødt til at være på dupperne til disse højrisikokampe. At de så måske er lige lovligt meget på dupperne, kan jeg ikke se skal have indflydelse på registeret. De har immervæk, også før denne episode, anholdt en hel del flere, end der er havnet i registeret, så jeg tror stadig ikke på, at man havner deri, bare for at pisse i en busk, eller andre småting. Det er de farlige og voldelige typer, der ryger i det rigister, og det kan jeg virkelig ikke se noget problem i, tvært imod, det kunne måske ligefrem hjælpe til, at forældre også i fremtiden tør tage ungerne med på stadion.



Det her kommer jo i værste fald til at være strike one før man havner i et register. Så på den måde er det jo direkte forbundet.  Og hvad sker der så hvis en af de 173 pisser i en busk eller laver en form for småting næste gang? Politiet har jo allerede vist deres (manglende) kompetencer og dømmekraft. Heldigvis er der blevet klaget, og forhåbentlig for politiet endnu en over snuden. Men kunne du lige se ingen folk havde klaget, og bare taget politiets ord og bøde for gode varer, så var vi havnet i ovennævnte situation. At tro på det danske politi har kompetence nok til at være den dømmende magt, er utopi i min verden,
Logged


Sider: 1 ... 19 20 [21] 22 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010