home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 306 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 62430 gange)
verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #315: 05 Sep 2008, 12:26 »

Det her kommer jo i værste fald til at være strike one før man havner i et register. Så på den måde er det jo direkte forbundet.  Og hvad sker der så hvis en af de 173 pisser i en busk eller laver en form for småting næste gang? Politiet har jo allerede vist deres (manglende) kompetencer og dømmekraft. Heldigvis er der blevet klaget, og forhåbentlig for politiet endnu en over snuden. Men kunne du lige se ingen folk havde klaget, og bare taget politiets ord og bøde for gode varer, så var vi havnet i ovennævnte situation. At tro på det danske politi har kompetence nok til at være den dømmende magt, er utopi i min verden,
100 % enig

Politiet har gang på gang på gang vist at de ikke magter at håndterer fodboldfans ordentligt...

Hvad sker der for at man bare fordi man er fodboldfan, bliver straffet for at tisse i en busk, mens en hver anden ik bliver Huh

Jeg behøver vel bare at nævne derbyet i 02, hvor politiet rydder absalon, og sætter helt uskyldig flok fans på et tog til herlev, uden at de får nogle informationer om noget.. Flere af dem blev nærmest maltrakteret af politiet...

Man kan stille spørgsmålstegn ved om politiet overhoveder nok inde i det de dømmer folk for Ubeslutsom
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #316: 05 Sep 2008, 12:44 »

Det her kommer jo i værste fald til at være strike one før man havner i et register. Så på den måde er det jo direkte forbundet.  Og hvad sker der så hvis en af de 173 pisser i en busk eller laver en form for småting næste gang? Politiet har jo allerede vist deres (manglende) kompetencer og dømmekraft. Heldigvis er der blevet klaget, og forhåbentlig for politiet endnu en over snuden. Men kunne du lige se ingen folk havde klaget, og bare taget politiets ord og bøde for gode varer, så var vi havnet i ovennævnte situation. At tro på det danske politi har kompetence nok til at være den dømmende magt, er utopi i min verden,

Hvis man ikke klager, må det jo være fordi man ved politiet har en sag... Ellers er det da direkte tåbeligt, og i den grad i strid med den generelle Danske mentalitet, ikke at klage. Vi Danskere har det jo med at klage over alt, vejret, fartbøder, hooliganregister, benzinpriser, you name it. Så det ville da i den grad undre mig, hvis der ikke blev klaget, hvis man følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #317: 05 Sep 2008, 12:50 »

Hvis man ikke klager, må det jo være fordi man ved politiet har en sag... Ellers er det da direkte tåbeligt, og i den grad i strid med den generelle Danske mentalitet, ikke at klage. Vi Danskere har det jo med at klage over alt, vejret, fartbøder, hooliganregister, benzinpriser, you name it. Så det ville da i den grad undre mig, hvis der ikke blev klaget, hvis man følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.

Jeg syntes du ser meget sort/hvidt på tingene  Smiley

Man kunne også fortolke det som magtesløshed. Jeg kender flere personer der har opgivet at klage/anmelde diverse episoder, fordi der ingen tiltro er til systemet. Slet ikke når politiet er involveret. Heldigvis har ungdomshus sagen givet nyt håb, for de rent faktisk bliver bortdømt bare en gang imellem. Og så er der jo hele bonussen ved at vise at den nye lovgivning er en stor fejl, allerede fra start af  Smiley
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #318: 05 Sep 2008, 12:57 »

Jeg syntes du ser meget sort/hvidt på tingene  Smiley

Man kunne også fortolke det som magtesløshed. Jeg kender flere personer der har opgivet at klage/anmelde diverse episoder, fordi der ingen tiltro er til systemet. Slet ikke når politiet er involveret. Heldigvis har ungdomshus sagen givet nyt håb, for de rent faktisk bliver bortdømt bare en gang imellem. Og så er der jo hele bonussen ved at vise at den nye lovgivning er en stor fejl, allerede fra start af  Smiley

Jamen igen, politiet er stadig det samme, uanset om der er et fanregister eller ej.

Hvad skulle alternativet være? Skal man bare lade stå til? Det kan vi jo se i Italien, hvad man får ud af.

Jeg giver dig ret i, at politiet til tider misbruger deres magtposition, det kan man ikke komme udenom, der er også noget fundamentalt forkert i, at det er politiet der skal undersøge sig selv (så tæt på man kan komme i hvert fald). Men det ændrer ikke ved, at ethvert tiltag, der kan bremse udviklingen i fodboldvolden, er et skridt i den rigtige retning, og så længe der ikke er nogen der har bedre ideer til hvad man kan gøre, så kan jeg bestemt ikke se noget galt i registeret.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #319: 05 Sep 2008, 13:13 »

Jamen igen, politiet er stadig det samme, uanset om der er et fanregister eller ej.

Hvad skulle alternativet være? Skal man bare lade stå til? Det kan vi jo se i Italien, hvad man får ud af.

Jeg giver dig ret i, at politiet til tider misbruger deres magtposition, det kan man ikke komme udenom, der er også noget fundamentalt forkert i, at det er politiet der skal undersøge sig selv (så tæt på man kan komme i hvert fald). Men det ændrer ikke ved, at ethvert tiltag, der kan bremse udviklingen i fodboldvolden, er et skridt i den rigtige retning, og så længe der ikke er nogen der har bedre ideer til hvad man kan gøre, så kan jeg bestemt ikke se noget galt i registeret.

Nej jeg har tidligere skrevet at jeg ikke forstod hvorfor man gik væk fra den afventende rolle politiet i en kort overgang gik ind og tog. Det var en succes historie for begge parter. At en politiker så vælger at score billige point på et register hvor der er noget helt fundementalt i vejen, er til grin. Og her kommer vi så til at folk  siger at politiet bare passer deres arbejde. Ja men de er ikke deres opgave voksen, og har ved gentagne lejligheder bevist at de ikke magter at håndtere de beføjelser de har fået. Som sagt er jeg tilhænger af politiet bruger en afventende taktik, og har ved selvsyn set at det har givet pote, af en eller anden grund blev den taktik afskaffet samtidig med registret, hvorfor ved jeg ikke...

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan tage det seriøst at begynde at sammenligne os med Italien, dertil er de kulturelle forskelle simpelthen for store. De roder med deres helt egen problemer dernede, som jeg slet ikke vil vide hvor jeg skulle starte, for at sætte mig ind i  Wink
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #320: 05 Sep 2008, 14:02 »

Ikke desto mindre har tendensen bevæget sig i samme retning som i Italien, det er egentlig bare det jeg vil frem til, volden fylder mere og mere, og lader man bare stå til, er det bare et spørgsmål om tid, før der også herhjemme kommer lig på bordet. Det er den udvikling der skal stoppes.

Politiet kan vel også spille en afventende rolle, selvom der nu er et hooliganregister, jeg kan ikke se hvad de to ting har med hinanden at gøre. At de har ændret fremfærd har vel ikke noget med registeret at gøre. Men det er da klart, at det er noget de bør evaluere på, og gå tilbage til, hvis det fungerede så godt. Men der var altså også grov fodboldvold før registeret kom på tale, der var jo altså en grund til at man valgte at indføre registeret, så det har ikke været ren fryd og gammen det hele, før registeret kom til.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #321: 05 Sep 2008, 14:26 »

Ikke desto mindre har tendensen bevæget sig i samme retning som i Italien, det er egentlig bare det jeg vil frem til, volden fylder mere og mere, og lader man bare stå til, er det bare et spørgsmål om tid, før der også herhjemme kommer lig på bordet. Det er den udvikling der skal stoppes.

Politiet kan vel også spille en afventende rolle, selvom der nu er et hooliganregister, jeg kan ikke se hvad de to ting har med hinanden at gøre. At de har ændret fremfærd har vel ikke noget med registeret at gøre. Men det er da klart, at det er noget de bør evaluere på, og gå tilbage til, hvis det fungerede så godt. Men der var altså også grov fodboldvold før registeret kom på tale, der var jo altså en grund til at man valgte at indføre registeret, så det har ikke været ren fryd og gammen det hele, før registeret kom til.

Volden fylder ikke mere end den har gjort før. Ikke i fodboldmiljøet anyways. Volden fylder mere i pressen, men det er også det eneste sted. Og der skal imo ske en virkelig stor kulturændring i landet, hvis der skal sammenlignes med Italien, og det har jeg endnu ikke set noget belæg for.

Så er det bare meget påfaldende at attituden og stilen blev lagt om samtidig med registret. Og ja der var fodboldvold før registret, det er ikke ensbetydende med at registret er den rigtige vej at gå. Selvfølgelig har det ikke været fryd og gammen før registret, men som jeg skrev prøvede politiet kortvarigt en afventende metode af, som mødte ros fra begge lejre. Så kan man undre sig over hvorfor det ikke blev proceduren fremover.
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #322: 05 Sep 2008, 14:38 »

Det kan jeg da godt forstå du undrer dig over, jeg kan bare ikke forstå at du sætter lighedstegn mellem den ændrede fremfærd og registeret.

Om volden fylder mere nu end tidligere skal vi jo nok have nogle kolde facts på bordet for at få afgjort så. Men jeg vil nu til enhver tid påstå, at så længe den overhovedet fylder noget, så fylder den for meget. Grovere vil jeg også mene den er blevet, ligesom det er en generel tendens i samfundet, at volden bliver grovere.

Jeg siger ikke, at vi skal sammenligne os med Italienerne, jeg siger bare, at udviklingen de seneste år har været mere (den er vi så åbenbart ikke enig om) og grovere vold, ligesom det også er blevet grovere og grovere, det der er sket i Italien. Der er store kulturforskelle mellem Danmark og Italien, det er korrekt, men voldelige idioter, der går og leder efter en grund til at slå på tæven findes sgu alle steder, og det er dem jeg mener der bliver flere af, og de bliver i øvrigt også grovere. Og jeg kan virkelig ikke have ondt af, at de bliver forment adgang til de Danske stadions, men sådan er vi jo nok så forskellige...
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #323: 05 Sep 2008, 14:46 »

Det kan jeg da godt forstå du undrer dig over, jeg kan bare ikke forstå at du sætter lighedstegn mellem den ændrede fremfærd og registeret.

Om volden fylder mere nu end tidligere skal vi jo nok have nogle kolde facts på bordet for at få afgjort så. Men jeg vil nu til enhver tid påstå, at så længe den overhovedet fylder noget, så fylder den for meget. Grovere vil jeg også mene den er blevet, ligesom det er en generel tendens i samfundet, at volden bliver grovere.

Jeg siger ikke, at vi skal sammenligne os med Italienerne, jeg siger bare, at udviklingen de seneste år har været mere (den er vi så åbenbart ikke enig om) og grovere vold, ligesom det også er blevet grovere og grovere, det der er sket i Italien. Der er store kulturforskelle mellem Danmark og Italien, det er korrekt, men voldelige idioter, der går og leder efter en grund til at slå på tæven findes sgu alle steder, og det er dem jeg mener der bliver flere af, og de bliver i øvrigt også grovere. Og jeg kan virkelig ikke have ondt af, at de bliver forment adgang til de Danske stadions, men sådan er vi jo nok så forskellige...

Jeg finder det bare mærkværdigt at stilen bliver lagt om i forbindelse registret bliver vedtaget  Wink

Jeg får nok svært ved at give dig kolde facts på bordet må jeg tilstå. Men faktum er som regel at et vellykket hooligan sammenstød aldrig når medierne, ergo hører man ikke om det...

Det der sker nede i Italien de sidste par år, sker pga urimelige stramninger af ultras kulturen de har dernede.

Og lade mig lige slå fast en gang for alle, at jeg også er imod hooligans på stadion. Ramler de ind i en karantæne er det som regel selvforskyldt. Det jeg har noget imod, er en lovgivning der går ud over uskyldige  Wink
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #324: 11 Sep 2008, 03:48 »

Line Barfod stiller sig undrende overfor hændelserne den 31 august: http://politiken.dk/indland/article565454.ece

Det her kan godt gå hen og blive spændende, da jeg med min sparsomme viden omkring folketinget, mener hun har krav på at få svar. Nogen der har mere forstand på politik der kan be/afkræfte dette?
Logged


Cesc
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #325: 26 Maj 2009, 22:04 »

Hejsa herre og damer!
Landet ligger sådan, at vores lærer har valgt at vi her i et par uger skal forsøge at lave en 'projektopgave', altså sådan vi får trænet lidt inden vi skal til eksamen næste år og opgive en rigtig en. Overemnet blev "Frihed", og efter lang tid, hvor jeg havde emnet "Apartheid", fandt jeg lige pludselig ud af i dag, at "Hooliganregisteret" jo handler om frihed! Det er fodbold, det er fedt!

Hvad fanden skal I bruge det til, tænker I så nok, ikke sandt? Jo, men jeg skal lave en problemformulering, men hvad pokker hulen i helvede kunne spørgsmålene være?

Håber folk har lidt idéer, er ikke lost, men kunne være I havde noget spændende at byde ind med.

Takker på forhånd! Og lækkert der i forvejen i denne tråd er en masse gode indlæg, som jeg helt sikkert kan hente viden og inspiration i!
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #326: 26 Maj 2009, 22:15 »

Man kunne f.eks spørge om Hooliganregistret er blevet en succes. Tunge
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #327: 26 Maj 2009, 22:28 »

Hvad er det etiske korrekte i et Hooligan-register? Hva skulle der til at få det til at blive en succes??
Hvilke andre tiltag kunne man bruge i kampen mod hooliganisme??
Hvor langt skal man gå i kampen mod hooligans iforhold til friheds begrebet??
Er et hooliganregister modstridende iforhold til basale menneskerettigheder .. Hvorfor/hvorfor ikke? Der er meget man kunne arbejde med Wink
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #328: 26 Maj 2009, 22:41 »

Takker, Ashti - din dejlige dreng!

Så er det færdiggjort, har 21 spørgsmål, og skiller fårene fra bukkene i morgen!
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #329: 26 Maj 2009, 22:50 »

Skal i ikke ned på omkring 5 Cesc?
Logged

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010