home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 692 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et tysk eventyr; St. Pauli
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det bedst med få lange historiedele eller flere små bidder af historien?
Få store bidder
Flere små bidder
Jeg ville gerne stemme ja, men det har jeg ikke mulighed for

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Et tysk eventyr; St. Pauli  (Læst 29397 gange)
Bune
Reserveholdsspiller

Sv: Et tysk eventyr; St. Pauli
« Svar #60: 08 Mar 2006, 21:28 »

20. juni 2007.

Som ventet blev det vedtaget at udvide stadion. Der bliver etableret flere siddepladser, i alt kommer der yderligere 7000. Den samlede pris for dette bliver syv millioner pund, og den nye tribune vil stå færdig om fem måneder.
Jeg er blevet forelagt et fleksibelt transfer- og løn budget. Og med den nuværende lønudgift på 70.000 pund, valgte jeg at få et lønbudget på 85.000, så jeg kan købe spillere for 2,9 millioner pund igennem den næste sæson, derudover kan jeg købe spillere for 90% af de indtægter jeg generer ved spillersalg.
Endeligt er der kommet en ny sponsorkontrakt, som er langt mere forgyldt end den forrige. Vi vil nu frem til 2012 modtage 3 millioner pund årligt.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #61: 19 Mar 2006, 08:56 »

6. juli 2007

Selvom man kan skrive Liga 1-træner på visitkortettet, så er livet på transfermarkedet ikke blevet voldsomt meget sjovere end tidligere.
De spillere vi gerne vil have vil ikke til os, mens vi ikke er interesseret i de spillere, der gerne vil skifte til os. Det er faktisk en ret hovedepinefremkalde nde situation, skal jeg lige hilse og sige.
Jeg har jagtet gode unge tyske spillere som Robert Huth, Aaron Hunt, Sören Halfar og Mustafa Kucokovic, men ingen har åbenlyst den store trang til at skifte til heltene fra Milerntorn-Stadion.
Så jeg har måtte ty til andre midler, og har i stedet inviteret ett dusin hollandske, dansk og belgiske unge kontraktløse ungdomslandsholdssp illere til prøvetræning.
Nu har de så en uge til at vise, at de er værd at satse på i fremtiden.
Der er tilgengæld blevet luget ud i truppen igennem de sidste par uger.
Teddy Lucic begyndte for alvor at mærke alderen trykke, så hans kontrakt blev ikke forlænget da den udløb 30. juni. Luigi Bruins slog aldrig igennem i klubben så han skiftede gratis til Karlsruhe i starten af måneden, hvor også Thomas Bruitner, jeg fik op fra ungdomsafdelingen blev løst fra sin første seniorkontrakt.
I forgårs lykkedes det mig tilgengæld at få tilført en god position penge til klubkassen, da Lucas Oppermann blev solgt til Padernborn for 1.100.000 pund.
Den 20-årige højrewing nåede at optræde 51 gange i sine to sæsoner for St. Pauli, hvor han ikke formåede at score, men fik lagt op til 22 mål.
Det var en vemodig afsked, da Lucas Oppermann var en af de allerførste spillere jeg hentede til klubben. Det skete for små to år siden for den beskedne sum af 28.000 pund.
Igen i dag har jeg så solgt en anden ung spiller. Endnu en gang er det en højrewing, idet Sebastian Becker skifter til Wuppertal for 220.000 pund. Becker har igennem de sidste to sæsoner været reserve for Oppermann og blev også købt i min første sæson i klubben. Købsbeløbet var 22.000 pund.
Jeg har forgæves forsøgt at få solgt Bobic, di Canio og Böhme, men ingen har lyst til at byde på den trio, hvilket ærgrer mig grænseløst eftersom de tilsammen indkasserer 17.000 pund, hvilket er 24% af hvad jeg i alt betaler til truppens spillere.

Jeg vil intensivere jagten efter nye spillere. Især vil jeg fokusere på at få hentet tre nye angribere til klubben, samtidigt med at jeg vil se om jeg kan få hentet én erstatning for de to højrewingspillere jeg netop har solgt.

14. juli 2007

I dag har vi lejet den hviderussiske angriber Sergey Kisliy i Schalke 04 for resten af sæsonen. Hans løn vil stadig blive betalt af Schalke, så det er et omkostningsfrit eventyr vi kaster os ud i med den 19-årige spillere, som har utrolige gode evner, når det kommer til afslutninger, hovedstød og arbejdsivrighed.

16. juli 2007

Alle de spillere jeg har haft på prøvetræning har endelige haft deres sidste gang på træningsanlægget. Ja, jeg siger endelig, for det var godt nok den værste omgang knoldesparkeri vi var vidne til. Alle pånær en ung dansk målmand ved navn Mikkel Andersen faldt totalt igennem.
Men denne Andersen fra danske AB viste sig udover at være en ordentlig klippert på 198 cm og med en kampvægt på 0,1 ton, at udvise et stort målmandstalent. Så eftersom hans danske klub ville give ham væk gratis midt i hans kontraktperiode, var vi hurtige med pen og blæk, hvilket resulterede i, at vi i dag har fået en ny dansk 3.målmand i klubben.

26. juli 2007

I dag har jeg færdiggjort tre handler med nogen unge spillere fra Holland og Belgien.
Til forsvaret er de to hollændere Ferdi Sönmez og Francois Timmermans blev hentet, ligesom den unge belgiske venstrekantsspiller og angriber Arne Nilis også er blevet indlemmet i truppen. Han har tidligere optrådt for Genk, som vi betalte 35.000 for spilleren, som har nogen gode tekniske stats.
Førstnævnte er en central forsvarer på 18½ år og ser allerede ganske lovende ud når det kommer til de defensive egenskaber, mens hans mentale egenskaber allerede er sublime, ligesom hans fysiske evner også ligger et godt stykke over middel.
Ferdi Sönmez blev købt i ADO Haag for 275.000 pund.
Francois Timmermans er ligeledes central forsvarer og blev købt i Standard Liege for 10.000 pund. Den 17-årige spilleres mentale stats er også sublime, ligesom hans tekniske evner ligger og ulmer ved middel, men bare venter på at udvikle sig eksplosivt de næste år.

Som det kan ses så kniber det stadig gevaldigt med at få hentet en stribe kendte, etablerede spillere til klubben.
Jeg er ved at få stress af det og alle personer omkring går bare og venter på, at vi få skrevet kontrakt med et par store kanoner, som jeg lovede efter oprykningen i juni.
Så tiltrods for at vi har et par millioner pund liggende i klubkassen som er øremærket til transferkøb, så er det svært at tiltrække de store navne. Især når ens omdømme just ikke er prangende, hverken når det kommer til mit som klubben, ligesom at vi kun kan give 12.000 pund i ugeløn, hvilket også afskrækker de fleste spillere.
Men her med en uge til første kamp i Bundesligaen har jeg ikke givet op, og jeg håber på, at kunne præsentere hvertfald én profil.
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 09:34 af Bune » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #62: 19 Mar 2006, 09:21 »

Ja, det er ikke alt for mange spillere du kan lokke til St. Pauli, men skidt, det skal nok gå  Thumbs Up

Jeg kan i øvrigt godt lide din måde du detaljeret gennemgår økonomi og de forskellige spilleres præstationer. Bliv ved med det!

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #63: 19 Mar 2006, 09:49 »

3. august 2007

I kan jeg på et pressemøde præsentere den kun 16-årige franske angriber Henri Saivet.
Efter et godt scoutningsarbejde er det lykkes mig at finde ham i Bordeaux, som modtager den svulmende sum af 500.000 pund for teenageren. Men bulletinerne fra mine scouts er også himmelråbende gode, og de takter han har vist mens vi har fulgt ham har været rigtig lovende.

Her ses den mørkglødede spiller trylle for det franske ungdomslandshold, hvor han allerede har optrådt to gange.

Med en dag tilbage før vi skal prøve kræfter med Bundesligaen kan man fornemme en vis skuffelse blandt de fremmødte journalister. De havde alle regnet med, at vi ville præsentere en profil til klubben. Men det bliver ikke i denne omgang.
Mange havde forventet at de ville have set præsentationen af Fabrizio Miccoli, som de seneste par måneder har afvist at forlænge sin kontrakt med Juventus, der udløb 30. juni.
Det har nemlig været offentligt kendt at vi har bejlet konstant til den herres signatur, men indtil videre har det vist sig at være udbyttesforladt.

Stemningen i truppen er dog høj tiltrods for de manglende profiler, og til pressemødet, hvor også Freddy Guarin, Nick Besagno og Guzman deltager, fortæller de tre spillere at de ser frem til morgendagens kamp mod Hertha Berlin og de generelt mener at holdet er rustet til at forblive i Bundesligaen, når de 34 runder er spillet.

På et spørgsmål til mig, om hvorvidt jeg nu ser truppen for komplet til resten af sæsonen, udtaler jeg svævende og lidt afvisende, at man da ikke skal udelukke at der kan komme én eller to forstærkninger til i løbet af august.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #64: 19 Mar 2006, 11:14 »

4. august 2007

Der er gang i den i Hamburg i dag. To af byens hold skal spille i Bundesligaen i dag, det syder særligt i bydelene omkring Millerntor og Reperbahn, hvor vores fans primært holder til.
Nu er det som de færreste for 24 måneder siden turde drømme om en realitet. FC St. Pauli er tilbage i 1. Bundesligaen efter seks års fravær.
Sidste gang klubben var oppe i landets bedste række blev det kun til en enkelt sæsons ophold, så jeg kan trøste mig med, at det hvertfald ikke kan gå være end sidst.
Vi har i dag hjemmebanefordel på et byggerirodet Millerntor-Stadion mod Hertha Berlin.
Jeg har i træningsturneringer ne mod henholdvis Barcelona, Manchester United, Chelsea og Porto, Juventus og Inter ekseperimenteret med forskellige startopstillinger, og jeg har lagt mig fast på følgende:

Libis Arenas.

Rincon, Tom Bertram, Nick Besagno, Leighton Baines.

Fredrik Holster, Freddy Guarin, Toni Kroos, Guzman

Henri Saivet og Rence van der Wal

Så i forhold til sidste sæsons start-elf er der skete drastiske ændringer. Hele syv pladser har fået nyt ansigter, og det gør sig gældende for alle, at det er betydeligt yngre spillere, som nu skal tørne ud i den brune trøje.
Gennemsnitsalderen i startopstillingen er lige knap 19 ½ år, og hele fem teenagere figurerer i startopstillingen. Alderspræsident er Guzman med sine 25 år, han er også den eneste spiller over 21 år på holdet.

Gengangerne fra sidste sæsons ønskeopstilling er målmand Arenas, som bare bliver bedre og bedre. Dåbattesten siger han kun er 20 år, og med den fænomenale udvikling han er i gang med at gennemgå er der ingen tvivl om, at vi de næste mange år har en fast sidste skanse i vores columbianske ven.
I midterforsvaret er den tyske U21-landsholdsspiller Tom Bertram og den 18-årige amerikanske A-landsholdsspiller Nick Besagno igen naturlige førstevalg. Sidstnævnte har beholdt sit anførerhvert.
På den defensive midtbane er Freddy Guarin stadig fast mand, ligesom Guzman naturligvis er sikker på en plads i startopstilling. I denne sæson er han dog rykket ud på sin favoritposition som venstrekant, hvilket giver mulighed for at bruge kæmpetalentet Kroos på den offensive midtbane.

Da klokken slår 15.30 lyder dommerens første fløjt på kampen og et kæmpebrøl blandt de 18449, hvilket er fuldt hus i disse udvidelsestider, lyder. Alle er ellevilde med at vi er tilbage i landets fineste række.
Brølet forstummer dog hurtigt, da gæsterne allerede efter 37 sekunders spil bringer sig foran 1-0.
Bestemt ikke den start vi havde håbet på. Alle havde vist det ville blive svært, men ingen havde dog selv i det sorteste øjeblik troet på dette.
Så optismen bliver ikke bedre da hovedstadsklubben syv minutter senere bringer sig yderligere foran. Gæsterne presser og presser igennem hele første halvleg, hvilket til sidst resulterer i deres tredje mål.
Vi er totalt uden chancer og spil, så i pausen er jeg helt oppe i det røde felt, og fortæller spillerne at de er nødt til at vise noget mandsmod og tage ansvar, så vores fans trods alt ikke føler sig ydmyget af vores præstation.
Unge Rence van der Wal fatter budskabet og i sin første Bundesligakamp får han scoret. Reducering vækker desværre ikke resten af vores spillere. Især Besagno spiller på et niveau som jeg slet ikke troede han kunne falde til, han kroner sin skamfulde præstation med at begå straffe i kampens sidste halvdel, så gæsterne kommer på 4-1. Til allersidst får Fredrik Holster efter en dejlig solotur pyntet lidt på resultatet, så det hele ender med at vi taber 2-4.
Efter kampen er der skideballe til hele banden. Ikke en omgangstone jeg er vant til at bruge, men efter dagens spillemæssige massakre var det nødvendigt.

« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 11:32 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #65: 19 Mar 2006, 11:44 »

11. august 2007

Til dagens udekamp mod Nürnberg gav jeg genvalg til alle fra Hertha-kampen, tiltrods for den sløje indsats. Men jeg mener at alle bør have én chance til. Og heldigvis viser det sig også at alle mand griber dén og leverer en mandfolkepræstation, så vi tager fra Nürnberg med en 2-0 sejr i bagagen. Unge Saivet blev dobbeltmålscorer.

15. august 2007

I dag tegner vi kontrakt med den unge lovende venstreback Jonas Elmer.
Vi har det seneste 1½ år sværmet for Elmers gunst, men hver gang vi har overvejet at købe spilleren har vi dog alligevel fundet prisen på en million pund for dyr. Men med vores store portion transferpenge, samt det faktum at vi ikke rigtig kan tiltrække etablerede navne, vælger vi at spendere millionen på den 19-årige schweizer. Vi har dog fået skruet det sådan sammen, at 800.000 pund betales over to år, mens resten blev betalt ved kasse et.
Elmers forcer er hans hurtighed, boldomgang, pasningsspil og kreative spil.
Med købet er vi nu dækket ind på venstrebackpladsen, hvor Baines stadig vil være naturligt førstevalg.

Det er iøvrigt også værd at notere at vi i slutningen af sidste måned fik solgt Ionescu. Som det måske huskes blev rumæneren hentet til klubben i starten af januar i år i forventning om han kunne spille venstrewing. Men da nytårsbranderterne havde lagt sig, opdagede jeg og trænerstaben at han sådan set var central midtbane. Så han kom i den grad i overskud, så da Unterhaching ud af det blå kom og bød 220.000 pund på ham, slog vi til og solgte ham. Salget af ham gav en fortjenste på 180.000 pund efter løn, sign on fee og tranferkøbet. 
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 11:47 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #66: 19 Mar 2006, 11:58 »

26. august 2007

Humøret er igen højt her i St. Pauli.
I sidste weekend slog et reservespækket hold Oberligaholdet Reutlingen ud af pokalturnering, hvilket betyder at vi i anden runde skal møde Leverkusen på hjemmebane.
Men den egentlige årsag til de brede smi på læberne skal dog primært findes i gårdagens 0-0 resultat mod Schalke. En virkelig god indsats takserede til et point mod storholdet fra Gelschenkirchen.

30. august 2007

Her lige inden transfervinduet for sommeren 2007 lukker i kan vi præsentere en ny spiller.
Igen er der tale om en ung schweisisk spiller til venstrekanten. Denne gang dog til midtbanen, hvor vi i Malmø har hentet det 16-årige stjernefrø Marco Pitta for 55.000 pund.
Tiltrods for sin unge alder har Pitta allerede været fast mand på det svenske hold i 2½ år. I sig selv rimelig uhørt, tenderende til det sindssyge.
Pitta har spillet 4 U-21 landsholdskampe for Schweiz og scoret en enkelt gang.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #67: 19 Mar 2006, 12:06 »

2. september 2009

Regensburg kommer og byder en lille halv million pund på Daniel Brinkmann, et tilbud som vi vælger at accepterer tiltrods for at han er eneste direkte reserve til Rincon som højreback. Men i samråd med Holger Stanislawski vurderer jeg at vi kan bruge nogen af vores mange centrale forsvarer som erstartning for Rincon, når han løber ind i skader og karantæner.
Transferskiftet vil først have virkning fra 1. januar 2008.

Omvendt skriver vi i dag kontrakt med en ung brasiliansk angriber, som netop i dag fylder 18 år, hvilket gør at vi nu kan forhandle kontrakt med ham. Navnet på den unge spændende spiller er Alexandre og hans nuværende klub er Internacional.
Alexandre har en frikøbsklausul på 1,4 millioner pund, som vi gør nytte af. Transfer vil taget effekt fra 1. januar 2008. Dog er der den lille detalje at han er ikke-eu-spiller, og da vi allerede har fem ser det udmiddelbart ikke ud til at transferen kan effektueres, men vi må se, hvad der sker om 4 måneder. Den er hvertfald forløbigt blevet godkendt af DfB.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #68: 19 Mar 2006, 13:17 »

1. oktober 2007

Vi har siden sidst fået spillet i såvel pokalturneringen som i ligaen.
Det blev til et farvel til pokalturnering mod Leverkusen, som efter forlænget spilletid kunne tage fra Hamburg med en 3-1 sejr.
I ligaen er det blevet til at par opløftende resultater. Først blev det til 1-1 ude mod Wolfsburg, som først fik udlignet til allersidst i kampen, siden blev det til en målløs affære mod Aue og i går blev det til et hæderligt nederlag til Werder Bremen på 1-2, hvor bremerne først fik scoret sejrsmålet godt inde i overtiden.
Det er altså blevet til seks point i de første seks kampe og det rækker til en foreløbig 12. plads.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #69: 19 Mar 2006, 13:38 »

3. oktober 2007

Her til aften løb vi ind i det første nederlag, hvor vi virkelig kan bebrejde os selv for det.
Første store brøler fandt sted i første halvlegs overtid, hvor Guzman brændte et straffespark på gæsterne fra Frankfurt stærktspillende målmand. Derfor kunne vi efter en times spil se Frankurt komme foran 1-0. Få minutter efter var den storspillende debutant Pitta dog på pletten og med et drømmeskud udlignede han. Efter scoringen løb han forbi mig på trænerbænken og med ryggen til pegede han ned på sit navn på trøjen. En klar meddelelse til mig, om han mener han er berettiget til en plads i startopstillingen hver gang. En ualmindelig stor selvtillid og frækhed fra en så ung spiller.
Den stilling hold kun i ti minutter, så var vi igen bagud. Derfor var det med stor ærgelse og edder at vi så Rence van der Wal brænde endnu et straffespark i kampens sidste minutter.

Efter kampen blev der igen uddelt skæld ud til de spillere, som havde præseteret et niveau, der mest egnede sig til Regionalligaen.

17. oktober 2007

Igen viste det sig, at en regulær opsang til spillerne virkede. Hvertfald leverede vi en fight som sjældent set, hvilket resulterede i at vi kunne tage fra Fritz-Waldner-Stadion med tre point i bagagen efter en 2-1 sejr over Kaiserslautern.
Freddy Guarin var første mand på måltavlen, da han efter 22 minutter bragte os foran. I første halvlegs sidste minut steg Tom Bertram til vejrs efter et præcist hjørnespark fra Pitta og kanonerede bolden i mål med pandebrasken.
I anden halvleg blev vi presset godt i bund, blandt andet som følge af en udvisning i det 54. minut til højreback-vikariende Jonas Elmer. Kaiserslauterns pres udløste dog kun et mål til dem, så sejren var en realitet.
Iøvrigt gav jeg i dag kampstart til Fredi Bobic. Han spillede de første 54. minutter af kampen, inden han blev ofret taktisk. Han spillede ganske udmærket, og vil starte inde de næste par kampe på bekostning af Rence van der Wal, som har vist sig at være yderst uskarp foran mål, så han får et par kampe på U19-holdet.

Dusty78DK
Manager

« Svar #70: 19 Mar 2006, 13:44 »

Ja, det er ikke alt for mange spillere du kan lokke til St. Pauli, men skidt, det skal nok gå  Thumbs Up

Jeg tager mine ord i mig igen. Gode indkøb, specielt Baines fra Wigan plejer jeg have gode erfaringer med. Din trup ser meget lovende ud.

Hvad med et SS af stillingen?  Smiley

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #71: 19 Mar 2006, 13:50 »

Jeg tager mine ord i mig igen. Gode indkøb, specielt Baines fra Wigan plejer jeg have gode erfaringer med. Din trup ser meget lovende ud.

Hvad med et SS af stillingen?  Smiley

Hey.

Mange tak for din interesse for min blog.

Ja Baines er virkelig et hit. Han ligger med et snit på 7,22 efter 9 kampe, og laver små 4 tacklinger i snit per kamp. Så der er jo fuld tilfreds.
Men har er stort set også det eneste etablerede navn det er lykkedes mig at få til klubben i år, så du har overvejende ret i hvad du siger med tiltrækningseffekte Wink
Smider stillingen op nu.

-bune

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #72: 19 Mar 2006, 14:03 »

21. oktober 2007

Der er nærmest folkefest i Hamburgs gader i dag.
Vi skal hjemme på Millerntor-Stadion møde HSV, som ligger på en fjerdeplads i ligaen, og altid vil være favoritter mod os.
Da vi kun kan lukke godt 18.000 tilskuere ind på stadion, er der et hav af værtshuse og barer i byen, som har sat storskærme op, så alle interesserede kan følge den tv-transmitterede kamp.

Kampen starter lidt rodet, men vi har faktisk størstedelen af spillet. Især Pitta driver gæk med HSV højre side, hvilket til sidst også driver Nigel de Jong så meget til vanvid, at han efter 26 minutters spil slagter Pitta, så han må udgå. Han bliver erstattet af Kroos, som vender tilbage efter en skadesperiode. Dermed rykker Guzman ud på venstrekanten, så Kroos kan husere på den offensive midtbane.
Kroos skal også kun bruge en håndfuld minutter til at brillere og efter et par smarte træk og driblinger bliver han fældet på kanten af feltet midt for mål.
En ønskeposition for Freddy Guarins højreben, og med et følt direkte frispark sender han os foran 1-0.
Jublen og eurofien hos hovedparten af tilskuere er overvældende.
HSV prøver ustandseligt at dirke vores defensiv op, men Tom Bertram og Freddy Guarin er ekstremt godt spillende, så meget få angreb fører til skud, og når de endelig dét, er Arenas på plads, han har en af sine allerbedste dage i målet.
Anden halvleg bliver præget af mindre intensitet fra vores side, så HSV kommer til flere skud, dog uden rigtig at blive giftig, så efter et dårligt HSV hjørnespark slår vi kontra, og efter en god solotur af Saivet op af banens venstreside kan han fra kanten af straffesparkfeltets venstreside score til kampens resultat 2-0.

Efter kampen er Holger Stanislawski og Corny Littmann i voldsomt godt humør og hylder mig for mit taktiske oplæg. Omvendt udtaler HSV træner Ruud Gullit til pressen, at han ikke kan se, hvordan St. Pauli kan holde de takter vi viste i dagens kamp og spår os en nedrykning. Jeg svarer den gode hollænder, at vi her på Millerntor-Stadion bare nøjes med at være henrykte over dagens sejr, som vi mener vil danne grobund for endnu flere af slagsen.

Stilligen efter de første ni kampe af bundesligaen ser således ud:

De næste fem modstandere for vores vedkommende er: Fürth, Dortmund, Gladbach, Duisburg og Hannover. Så med lidt med held og dygtighed, burde det give 4-6 point til pointkontoen.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #73: 19 Mar 2006, 14:39 »

1. november 2007

Det var bestemt ikke dygtigheden der manglede for godt ti dage siden da vi mødte Fürth, men vores angribers skud ville bare ikke ind ligemeget hvor meget de end forsøgte. Så det hele endte med at en dødboldssituation i overtiden tippede kampen til Fürths fordel, så de vandt 1-0. Meget ufortjent og ærgeligt.
Omvendt var det ikke ufortjent at vi i sidste runde hjemme på Millerntor-Stadion blev udsat for en massakre af Dortmund på hele 0-5. Die Gelb-Schwarze var klasser over os, så nu skal vi virkelig til at stramme ballerne i de næste 3 kampe og få 2-5 point ud af anstrengelserne, hvis vi ikke skal havne i hængedynget.
For at gøre ondt værre, så blev Libis Arenas skadet for resten af kalenderåret.

En opmuntring her i alle de triste sportslige tider, er, at det gør utroligt godt på den økonomiske front. De nye unge spillere, som er hentet til klubben får alle en minimal hyre, hvilket gør at fjorten senest ankomne spillere til klubben tilsammen kun får 8950 pund i løn ugentligt. For at sætte det lidt perspektiv kan jeg fortælle at Baines modtager 9500 ugentligt fra klubben, mens Guzman oppebærer en ugen løn på 8500. Her efter er der et spring på 3000 pund ned til de næste fem spillere, som alle modtager 5750 i ugeløn. Det er di Canio, Bobic, Böhme, Hellings og Tom Bertram. Med andre ord er der fire spillere, som jeg ikke benytter i førsteholdstruppen som månedligt dræner klubkassen for 100.000 pund.
En uholdbar situation, hvorfor vi vil forsøge at sælge Hellings i transfervinduet, og satse på at de tre aldrende spillere snart er villige til at indgå en aftale om gensidig fratrædelse.
Intet desto mindre er min økonomi sund, og overskudet for denne sæson er indtil videre på 3.800.000 pund, hvilket har medført at den likvide beholdning er på 5.900.000 pund, og som igen har resulteret i at bestyrelsen har hævet vores transferbudget med 1.500.000 pund, så jeg nu kan købe ind for 3.900.000 pund resten af sæsonen.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #74: 19 Mar 2006, 15:28 »

28. november 2007

Det er blevet tid til at indvie det nyrenoverede Millerntor-Stadion, hvor den eneste langside er blevet udvidet med 7000 siddepladser. Det har medført at der nu plads til 12367 siddende gæster og i alt 27551 tilskuere.
Alle de fremmødte håber, at indvielsen kan være med til at sparke os ud af den resultatsmæssige dal vi er nede i. Dortmundsafklapsnin gen blev fulgt op af en ny med Gladbach, som vandt 4-0. Og i den seneste kamp blev det til 0-0 ude mod bundproppen Hannover.
23400 er på plads til kampen mod Duisburg, og tiltrods for vi bliver båret godt frem af publikum så må vi sande at vi ikke formår at udnytte overtalet af spil og chancer, så det hele ender med en pointdeling, da forestllingen ender 1-1.
Så min spådom om 4-6 point i de foregangne fem kampe, blev altså i den grad gjort til skamme, da det kun blev til to point.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010