6. august 2006
Kalenderen er bladret næsten to måneder frem siden sidst du hørte fra mig, og det bærer aktiviteten i klubben også præg af. Her er sket mangt og meget.
Tilbage i juni blev mine træningsfacillitett
er forbedret så jeg nu har de bedste træningsomgivelser, man kan ønske sig, ligesom der er blevet oprettet et ungdomsakademi.
Angående sidstnævnte må man håbe, at det resulterer i, at det bliver nogen bedre spillere, som ungdomsafdelingen sender op til førsteholdstruppen. I hvertfald blev den ene spiller jeg fik i forsommeren straks frigivet fra sin kontrakt på grund af hans horrible fodboldevner.
Der blev også udbetalt tvpenge i juni måned, og på den konto faldt der 2,1 millioner pund ned i vores kasse, hvor de luner godt efter en håndfuld dyre indkøb, som jeg vender tilbage til lidt senere.
I juli afholdte vi igen to store træningsturneringer, hvor seks af de bedste tyske klubber gæstede Millerntor-Stadion.
Der var tale om FC Bayern, Rostock, Dortmund, HSV og Werder Bremen, som deltog i begge turneringer. Det blev kun til et nederlag i de seks kampe, hvilket resulterede i, at vi endte som toer i den første træningsturnering, mens vi imponerende nok vandt den anden.
I starten af måneden blev det til en kamp mod pokalvinderne fra Gladbach og som generalprøve til debuten 2. Bundesligaen blev det til et 1-2 nederlag til storholdet Juventus.
Udover den sportslige gevinst, var der også penge ved kasse 1, da vi fik yderligere 700.000 pund for at sælge TV-rettighederne til DSF.
Der blev også smidt mange af tilskuernes mønter og sedler i vores klubkasse, da den samlede entreindtægt løb op i 440.000 pund, mens der blev handlet for 97.000 pund merchandise og købt øl, pølser og andet godt for 67.000 pund.
Vi har også fået ny sponsor, og kontrakten løber frem til sommeren 2008. Min kære bestyrelsesformand Corny Littmann har altid haft en svaghed for maskiner, og det var derfor med stor glæde, at han kunne indgå en hovedsponsor aftale med havemaskineproducen
ten Kärcher, som betaler os 170.000 pund for at rende rundt med deres logo på maven de næste par år.

En glad bestyrelsesformand med en uundværlig højtryksspuler i hånden.
Men der er også tilført penge til klubben ved hjælp af spillersalg.
Tiltrods for sin status som en af klubbens stjerner måtte Thomas Meggle i slutningen af juni konstatere at jeg og Holger Stanislawski accepterede et flot købstilbud lydende på 775.000 pund fra Braunschweig.
Det resulterede i, at han skiftede 1. juli til denne klub. Samme dato skiftede Christian Holzer til Freiburg for 250.000 pund. Sydtyskerne havde budt denne fine pris for ham i midten af juni, og da han 10 måneder forinden var blevet købt for 12.000 pund var det et tilbud vi ikke kunne sige nej, også med Holzers evner in mente.
Yderligere syv spillere blev hen over sommeren solgt for en samlet sum på 62.000 pund. Spillerne var Heinz Müller, Lazlo Kanyuk, Mathias Hinzmann, Ian Joy, Felix Lux,Sebastian Bönig og Hvica Shubitidze.
Slutteligt fik Frank Döpper ikke forlænget sin kontrak, som udløb 1. juli, mens vores midtbaneslider i Regionalliga Nord Timo Schultz evner ikke rakte til 2. Bundesligaen, hvorfor han fik sin kontrakt ophævet et år før kontrakt udløb.
Den store spillerafgang har selvfølgelig betydet at vi har købt talstærkt ind. Det er i alt blev til tolv nye ansigter, hvor af de to allerede tidligere er nævnt - Guarin og Arenas.
De ti øvrige er en god blanding af talent og rutine.
Nick Besagno blev købt i Salt Lake City for 350.000 pund. Besagno er en lovende defensiv midtbanespiller, som også kan spille i det centrale forsvar. Og det er netop her han er tiltænkt en rolle på mit hold.

Derudover har jeg hentet en hollands trio til klubben.
I tyske Padernborn blev de to U19-landsholdsspillere Erich Jongeling og Luigi Bruins købt for henholdsvis 100.000 pg 8.000 pund.
Førstnævnte er en alsidig central midtbanespiller, for hvem det er meningen en omskolning til defensiv midtbane står for tur. Sidstnævnte er en offensiv midtbanespiller, som har nogen fantastiske egenskaber når det kommer til hurtighed, afleveringer, skud og driblinger, mens de mentale egenskaber halter mere bagefter. Men med sine kun 19 år skal Luigi nok komme efter det.
17-årige Jordy Buijs fuldender trioen. Den centrale forsvarer er købt i Feyenoord for 70.000 pund, og han ser meget lovende ud. Hans defensive egenskaber er høje af en ungdomsspillere, ligesom han imponerer fysisk.

Når snakken falder på de rutinerede spillere, er det virkelig nogen spillere med nogen imponerende CV'er.
For at bidrage med noget rutine til vores fire teenageforsvarer, er Jens Nowotny købt i Leverkusen for 100.000 pund. 310 bundesligakampe og 45 landskampe for det tyske landshold taler sit eget tydelige sprog.

Ydermere er den svenske allroundforsvarer Teddy Lucic med købt i Mainz for 6000 pund. Lucic var fast mand sidste år på Mainz bundesligahold og blev noteret for 30 kampe, men i år var han gledet ud i kulden. Så vi slog hurtigt til, og købte svenskeren der er tiltænkt en plads i startopstilling som venstreback på bekostning af Harri Ylönen.
Teddy Lucic har spillet 83 landsholdskampe, heriblandt 8 i sidste sæon. Han deltog også i sommerens VM-slutrunde, dog uden at komme i kamp.

Som en alvorlig konkurrent til Jörg Böhme på midtbanens venstre side er 30 årige Jacek Krzynowek blevet købt. Han kostede 240.000 pund i Leverkusen, hvor han i foråret 2006 spillede på deres andethold i Regionalligaen.
Før den deroute blev det til 182 bundesligakampe for Leverkusen og Nürnberg. Polakken er noteret for 57 landskampe, hvoraf de seks blev spillet i sidste sæson.

Som erstatning for Meggle på den offensive midtbane faldt valget på Mehmet Scholl. Den kontrovesielle midtbanespiller, der er noteret for 36 landskampe, blev købt i Bayern München for 14.000 pund. Hele sidste sæson spillede Scholl på sydtyskernes reservehold, hvorfor vi forventer han skal bruge lidt tid på at nå op på dét niveau vi alle ved han stadig kan ramme.

Yderligere er Paulo Di Canio hentet til klubben. Ja du læste rigtigt, den italiener som sværmer for Mussolinis fascisme skal til at spille for en klub, for hvis fans det er kendetegnende at de alle er dybt venstreorienterede og antifascistiske.
Der lød da også et ramaskrig blandt fansene, og mange ønskede mit og Holger Stanislawskis hoveder på fade, men Corny Littmann trådte i karakter og forsikrede at der var taget foranstaltninger imod Di Canio, og hvis hans arm bare så meget som en gang sad løst efter en scoring, så ville hans dage i St. Pauli var talte. Ligeledes forsikrede Littmann at Di Canio var blevet gjort bekendt med, at han var her for at spille fodbold og ikke udgjalde sine holdninger og sit livssyn til medier og gud og hver mand.
Dette fik fansene til at trække de hårde os til sig, og alle ser nu frem til at nyde godt af den 38-åriges offensive kvaliteter, som stadig er i top. Di Canio var klubløs da vi skrev en etårig kontrakt med ham, og han er tiltænkt en reserverolle som såvel offensiv midtbane som angriber.

Netop i angrebet er der den sidste forstærkning skal spille fra start. Der er tale om den flyvende hollænder Dennis Bergkamp. Udover forhåbentligt at bombe igennem, er han også tiltænkt en mentorrolle for vores unge hollandske spillere.
Bergkamp kom ligeledes til på en free transfer og har også tegnet kontrakt frem til sommeren 2007. Hans egenskaber når det kommer til førstegangsberøring, driblinger, teknik, aflevering og afslutninger er stadig helt i top, ligesom hans mentale stats stortset er overvældende.

For at runde transferdelen af kan jeg fortælle at jeg den 1. januar 2007 får en landsmand i klubben, da plæneklipperen Stig Tøftning den dag skifter Randers trøje ud med vores brune. Ligesom jeg også godt kan afsløre at vi stadig er på udkig efter et par spillere, især til forsvarets venstre side, midtbanens højrekant samt et par angribere.
For at få udviklet de nye unge talenter bedst muligt og give de garvede spillere med mest udfordring i træningen har jeg engageret to nye assistentmanagers henover sommeren.
I Duisburg har hentet italienske Angelo Antenucci, som er utrolig god når det kommer til den tekniske del af træningen. For at forbedre mine angriberes færdigheder har jeg engageret mig med Franco Foda, som blev købt ud af en kontrakt i østrigske Sturm Gratz.
Her på dagen hvor vores første kamp i 2.Bundesligaen skal stå har bookingmakerne sat deres odds, og vi ligger godt i svinget. Vi har odds 20-1 hvilket gør os til outsidere til at vinde ligaen. Jeg proklamerede allerede i slutningen af juli til journalisterne, at vi så det som en naturlig opgave at prøve at vinde 2. Bundesligaen, nu vi kom med gejst og en forstærket trup fra sidste års succesoplevelse i Regionalligaen.
Gladbach, Frankfurt, Bielefeld og Rostock er favorriterne til at vinde rækken.
Til dagens kamp mod Trier er vi ramt af et par alvorlige skader, herunder Mehmet Scholl, Freddy Guarin og Dennis Bergkamp. De er alle tiltænkt roller i en fast startformation som igen i år vil spilles ud fra 4-4-2 taktik.
Min bedste startformation ser således ud:

Libis Arenas.

Daniel Brinkmann, Tom Bertram, Nick Besagno, Teddy Lucic.

Lucas Oppermann, Freddy Guarin, Mehmet Scholl, Jörg Böhme

Dennis Bergkamp og Fredi Bobic
Ved skader kan Besagno rykkes op på den defensive midtbane, hvor Nowotny så glider ind i det centrale forsvar, ligesom di Canio også er tiltænt en rolle som reserve ved skader på midtbanens højrekant, og endelig kan Krzynowek også vikariere som såvel venstrewing som central offensiv midtbanespiller.