home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:37:52 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 722 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et tysk eventyr; St. Pauli
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det bedst med få lange historiedele eller flere små bidder af historien?
Få store bidder
Flere små bidder
Jeg ville gerne stemme ja, men det har jeg ikke mulighed for

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Et tysk eventyr; St. Pauli  (Læst 29249 gange)
Bune
Reserveholdsspiller

Et tysk eventyr; St. Pauli
« : 25 Feb 2006, 12:32 »

Lørdag den 4 juni 2005.
Klokken er 14.49 da det sidste fløjt i 36. runde af Regionalliga Nord lyder. Vi er i hovedstaden, og St. Pauli har lige smidt to point til Herthas amatørhold, et hold som indtil det sidste har kæmpet for at overleve i ligaen. Spillernes indsats og motivation er i bund. Nærmest pinlig og ikke-eksisterende. Klubbens formand, Corny Littmann sidder på tribunen og er målløs over at bundniveauet endnu en gang er røget en tak ned af.

Tirsdag den 7. juni 2005

Klubbens ledelse er samlet til pressemøde. Ved bordet sidder formand Littmann, sportsdirektøren Holger Stanislawski og den allestedsnærværende coach-headhunter Dieter Unbrauchbaremann . Sidstnævnte er en mand, som altid forstår at sætte sig selv i centrum og har adskillige tvivlsomme træneransættelser på samvittigheden.

Littmann tager ordet og byder velkommen til pressemødet som kun har to punkter.
Littmann bevarer ordet ved første punkt, hvor han fortæller at holdets manager Andreas Bergmann nu er forhenværende i klubben.
Derefter giver han ordet til Stanislawski, som fortæller at jagten nu er gået ind på at finde en ny manager inden for 3 uger, hvor opstarten til sæson 2005/06 går i gang. For at finde den helt rette til at løfte Hamburgholdet op i 2. Bundesligaen fortæller sportsdirektør at man har allieret sig med Unbrauchbaremann for at få den helt rette profil til klubben.

Søndag den 26. juni 2005

Nu kommer jeg pludselig ind i billedet i dette eventyr om St. Pauli.
Jeg er ugen forinden blev kontaktet af Dieter Unbrauchbaremann, som af uransaglige årsager netop har fundet frem til mig i min lejlighed i København. Han ved ikke rigtigt noget om mig lader det til, men han siger at jeg kan få jobbet som manager i St. Pauli hvis jeg vil. Erfaring har jeg intet af, men tanken om en uge løn på 1700 pund tænder mig, så jeg skriver straks under på kontrakten han hiver frem af sin lassede og hullede attachémappe.

Men tilbage til i dag, jeg har min første dag i klubben.
På træningsbanen står spillerne og måber lidt. En 26 årig dasnker skal være træner for dem!, ser de ud til at tænke. Fansene som følger træningen lader til at tro jeg er en ny spiller. Det er først efter et par minutter det går op for dem at jeg den nye manager. De er just heller ikke tilfredse. Men lad os lige et kort øjeblik dvæle ved fansene.
Fansgrundlaget er yderst farverigt, det spænder lige fra de mere letpåklædte

til fanklubbens børneafdeling

og over til de mere hardcore fans

fælles for dem alle er dog at de alle er dybt venstreorienterede

Jeg får dog efter træningen sagt et par kloge fraser til fansene, hyldet deres idoler på holdet og udtrykt min begejstring for deres engagement og udholdenhed. Derved bevæger min popularitet sig frem Nordpolsfrysegrader til noget nær temperatur på Østgrønland.

Jeg lader mig dog ikke gå på af den tyske skeptisk og begiver mig mod direktionsgangen, hvor jeg møder Stanislawski, som siger han ikke lige helt, hvad der er  sket siden jeg er blevet manager, men han fortæller mig, at jeg bare har at gøre mit bedste, og jeg hver dag skal huske på, at kontrakten kun løber en sæson! På vej ud af døren nærmest vrisser han efter mig, at jeg har 525.000 pund at købe for. Det lyder nærmest på ham, som om han allerede kan se de ringvrag for sig, som han uden tvivl frygter jeg vil have til at trække ii klubbens brune spilledragt.

Klokken er kun 15 og jeg aner ikke rigtigt, hvad jeg skal lave resten af dagen. Og dog, jeg ved jeg skal bruge min første aften i bydelen i dets mere listige område,

derfor sætter jeg mig ind i min bil og tøffer en tur ud til klubbens stadion.
Det dejlige og smukke Millerntor-Stadion, hvor der er plads 20551 personer, og heraf kan de 5367 sidde.

Ingen tvivl om at stadion hverken vinder priser for belligenheden eller arkitekturen og at UEFA næppe de næste mange år udvælger stadion til rammen om en finale i deres cup-regi. Men 20.000 tyskere kan ikke tage fejl!

Efter at have besigtiget stadion vender jeg bilen og drøner hjem til min lejlighed i den nye mondæne bydel Hafencity.
Jeg bænker mig ved spisebordet og kigger ud af vinduet og nyder livet langs havnen og den maritime steming.

Efterfølgende bliver det tid til at studere lidt på de spillere jeg har til rådighed, og til hvilke pladser, der skal hentes forstærkninger til.

Efter hjemmearbejdet bliver det til en lille lur, så jeg er klar til nattens strabadser og de kommende dages spillerkøb og -salg.

« Seneste Redigering: 23 Mar 2006, 15:29 af Bune » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Sv: Et tysk eventyr; St. Pauli
« Svar #1: 25 Feb 2006, 12:58 »

En meget spændende blog du har gang i her Bune! Ser meget frem til at følge den og du har jo et fantastisk sprog.. og fantasi Opstemt Det er jo smukt!

Så held og lykke med den!

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #2: 26 Feb 2006, 18:36 »

En meget spændende blog du har gang i her Bune! Ser meget frem til at følge den og du har jo et fantastisk sprog.. og fantasi Opstemt Det er jo smukt!

Så held og lykke med den!

Enig med Blazzo....

Glæder mig også til at følge den....

cube
Manager

« Svar #3: 26 Feb 2006, 19:42 »

Må indrømme at den her blog fik mig til at trække på smilebåndet nogle gange Smiley Virkelig flot og gennemarbejdet.
Fortsæt for guds skuld Grin

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Frazonn
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 26 Feb 2006, 20:07 »

Jah endelig ikke stoppe, en af de bedste opstarter jeg har set på en blog længe, fortsæt endelig  Smiley

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #5: 27 Feb 2006, 08:19 »

Endelig en blog fra Mr. Bune, dejligt. Glæder mig til at følge den, bliver sjovt og forhåbentlig spændende !

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 27 Feb 2006, 16:52 »

Hejsa.

Mange tak for de rosende ord om starten på min blog.
Jeg skal nok skrive/spille så meget som muligt, men jeg har desværre ikke så meget tid til FM som jeg kunne ønske det.
Men vil da gå lidt krig med spillet og skriveriet de næste par timer.

-bune

wirenfeldt
Gæst

« Svar #7: 27 Feb 2006, 18:17 »

Glæder mig til at se fortsættelsen, ser godt ud !  Thumbs Up

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 27 Feb 2006, 18:22 »

10. juli 2005

Der har været gang i svingdøren på flere fronter her i starten af min trænerkarriere.
Men inden jeg vil læsse af med en masse tørre facts, vil jeg fortælle om min første kamp med St. Pauli.
Nuvel, det var bare en træningskamp, men derfor er den da nævneværdig. Modstanderen var Oberliga-holdet Waldgirmes, og de lagde græs til kampen på deres dejlige hjemmebane Stadion in den Lahnauen. Selvom de fleste uden tvivl kender dette dejlige stadion, skal I ikke snydes for et billede fra kampen

Som det kan ses var atmosfæren intens og forholdene pragende, der var heller ikke sparet på noget, og der var øl i hanerne, pølser på grillen og trykt fine billetter i dages anledning

Nok om de ydre rammer, her lidt om selve kampen. Helt som ventet sad vi tungt på kampen og styrtede begivenhederne. Jeg valgte at give de 11 startende fuld spilletid, og det honerede de flot med fire mål. De tre faldt i første halvleg, og det sidste pudsigt nok i anden halvleg, og til sidst fik værterne et trøstemål. Alle vores mål blev sat ind af vores stærke og dynamiske midtbanedynamo Timo Schultz-Thomas Meggle, der begge hver scorede to mål.
Førstnævnte spiller er en ægte slider, som ligger på defensive midtbane. Foran som offensiv midt huserer Meggle. Han kom ligesom mig til klubben her i sommerpausen, og med sine bare 30 år er han lidt af et scoop. Sidste år spillede han for Rostock i Bundesligaen, her var han i tre år. Men efter deres nedrykning valgte han at skifte tilbage til sin barndomsklub, hvor han - bortset fra en enkelt afstikker i et år til 1860 München - altid har spillet. En ægte crowdpleaser.
Det er vores ven i den hvide trøje.

Men kort tilbage til kampen. Vi stillede op i en 4-4-2 opstilling, hvor jeg havde valgte at stille med en flad fireback-kæde, foran den som sagt Timo, og så på to wings, og så Meggle som offensiv midtbane. Helt fremme lå så to mand, som gjorde det glimrende tiltrods for de manglende scoringer. I stedet blev det til to målgivende afleveringer fra de to spillere.

Angående truppen, så har jeg fået  solgt et par spillere, købt et par nye og endelig frigivet en håndfuld. Ligesom det også er blevet til en stak nyansættelser på trænerfronten.
Jeg ville hjertens gerne fortælle om dem nu, men bussen hjem til Hamburg kører om få minutter, så I må vente lidt med at høre om dem. Så kan det jo også være der er sket lidt mere på transferfronten til den tid.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #9: 27 Feb 2006, 19:42 »

Uha, satme en klasse blog du har kastet dig ud i Bune  Thumbs Up

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 27 Feb 2006, 22:10 »

3. august 2005

Vågner med uro kroppen allerede klokken lidt i syv. Prøver at sove igen, men kan ikke falde i søvn igen.
Det skyldes uden tvivl at om godt 12 timer er der kickoff til min første rigtige kamp med St. Pauli.
Millerntor-Stadion får besøg af Kölns reservehold og man ved aldrig helt, hvem sådan en klub har valgt at give spilletid på andetholdet.
Men jeg vil prøve at fortælle, hvad jeg har foretaget mig den første måneds tid i min trænergerning; det kan jo være at det hjælpe lidt på uroen i kroppen.
Faktisk kan man sige at det burde dét. Det er nemlig blevet til fem yderligere træningskampe, siden sidst jeg gav lyd fra mig. Alle kampe har været mod lavere rangede hold, men det rokker nu ikke ved at vi har vundet alle kampe, og ikke mindst holdt nullet i samtlige kampe.

Var modstanderne og de blev besejret med tre gange 2-0 og slutteligt 3-0 og 4-0. Seks forskellige spillere blev noteret for målene. Glædeligt var det at to af de nyankomne spillere hver lavede tre mål i de fem kampe.
Det leder mig helt naturligt hen på nyanskaffelserne i spillertruppen, og det er:
-Den finske forsvarskolos Harri Ylönen. En dejlig tackle- og markeringsstærk backspiller, som tiltrods for sine 32 år stadig har en god acceleration, arbejdssommelighed og udholdenhed.
Harri har været med i gamet siden de, hvad der nærmest må betegnes som de glade 80'ere. Langt de fleste år af hans 14 årige proffessionelle karriere er foregået i FC Haka, det er dog også blevet til et par år i norske Brann. I sidste sæson skiftede vores finske ven så til Siegen, hvor det kun blev til otte kampe, og med klubbens oprykning til den næstbedste række var der længere brug for ham, hvilet vi udnyttede og hentede ham til klubben for de næste to år for sølle 1000 pund.
Harri er noteret for 46 landskampe for det finske landshold, så inden kontraktunderskrive lsen fik jeg en snak med Ricardo, hvor Det fynske bøgetræ lovpriste ham.

Her ses Harri udføre en af de så legendariske finske opvarmningsøvelser før en kamp. Bemærk at disse  ikke skal prøves før nærmere instruktion.
-26 årige Christian Holzer blev købt i Unterhaching for 12.000 pund.  Faktisk nåede Holzer kun at kalde sig Unterhaching spiller i sølle 4 dage, da han 1.7.2005 skiftede dertil fra 1860 München.
Holzer er en habil midtbanespiller, som både kan spille centralt defensivt og på venstrekanten. Det er netop på sidstnævnte position han er udtænkt en rolle.

-Til højrebackpladsen er hentet en spiller fra det afrikanske kontinent. Der er tale om ingen ringere end George Stanley Mbwando.  Han er en spiller med en flot karriere i en håndfuld tyske sekundaklubber, som vil gøre de fleste af hans landsmænd fra Zimbabwe grønne af misundelse.
Mbwando kan også spiller defensiv midt og på midtbanens højrekant.

-Som resevere for Meggle på den offensive midtbane er ungarske László Kanyuk blev købt i Offenbach for 12.000 pund.
Der er tale om en rutineret herre på 26 år, som de seneste 5 år har været fast mand på diverse tyske ligahold.

-Sebastian Bönig på 23 år er hentet gratis i Union Berlin. Der her tale om en god universalspiller, som dog skal ses som backup til Timo på den defensive  midtbane.

-Så er der hentet to lovende unge tyske talenter, der er tale om den 18-årige centrale forsvarsspiller Tom Bertram og højrekantsspilleren Sebastian Becker, som rundede de 20 år i april. Førstnævnte kostede 60.000 pund at hente til fra Erfurt, mens sidstnævnte blev hentet for sølle 22.000 pund i Trier.
De er begge at finde på det tyske U19 landshold.

-Og til sidst skal nævnes en hel stor profil. Der er tale om ingen ringere end Fredi Bobic. En ægte Torjäger.
Han startede sin karriere tilbage i 1991 for Stuttgart Kickers. Røg et par år senere til storbror VfB Stuttgart, hvor det over en håndfuld sæsoner blev til 69 mål. Herefter skiftede han til Dortmund, hvor han bortset fra første sæson blev en mindre fiasko smuttede så i 2001-02 sæsonen til Bolton på en lejekontrakt. Vendte så sæsonen efter tilbage til Tyskland og Hannover 96, hvor han genfandt netmaskerne, hvorfor han røg til storholdet Hertha, hvor han indtil sidste sæson var fast mand. Skiftede så i forsommeren til kroatisk fodbold, han har rødder i Kroatien, men kom aldrig i kamp for klubben, fordi jeg den 15. juli købte ham til St. Pauli for 40.000 pund.

Ud af klubben er røget 17 spillere, pånær fire styks som jeg samlet fik 52.000 pund for, har de alle fået ophævet deres kontrakter.
På trænerfronten er det også blevet til en stribe nye ansigter. Otte styks i alt, heriblandt Ciriaco Sforza.

Men jeg vil tage hen til klubben og gøre mig klar til taktikoplægget og lægge mig fast på den endelig opstilling.
I høre snart fra mig igen.

« Seneste Redigering: 28 Feb 2006, 16:25 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 27 Feb 2006, 22:45 »

4. august. 2005

Det er nu torsdag nat nu og vi har netop slået Kölns andethold med 3-0. Det blev til 3 debutantmål, helt som ventet - fristes man til at sige - kom Bobic på tavlen, og sidenhen Holzer og Meggle.
Jeg stiller op den 4-4-2 formation som jeg tidligere har nævnt. Det vil sige med en flad fireback-kæde, en defensiv og offensiv midtbanespiller, to spillere på hver sin kant, og så to mand helt fremme.
Jeg havde instrueret spillerne i forskellige roller. Mine to centerforsvarere skal være yderst komprimisløse i deres defensive spil, og kun søge med frem ved dødboldsituationer.
De to backs skal være offensivt orienteret når vi modtager bolden, men hurtigt falde tilbage, når vi har fået gang i vores pasningsspil.
Den defensive midbanespiller skal ligge og rydde op på midtbanen og dirigere spillet, samtidigt med han slår de lange afliveringer ud til kantspillerne, som skal drive spillet fremad sammen med den offensive midtbane spiller, hvis defensive forpligtelser er minimale.
De to angribere skal kontant være en trussel for modstanderne og skyde på mange chancer og konstant presse modstanderens boldholder.
Når vi har bolden skal vi i det opbyggende spil have hurtige pasninger og for så vidt muligt at låse modstandernes forsvar op gennem kanterne.
Til opgaven havde jeg valgt. Hollericht på mål. Foran ham Nascimento og Bertram i det centrale forsvar, Mbwando og Ylönen som backs.
Som oprydder på midtbanen faldt det naturlige valg på Timo Schultz, som offensiv kreateur var Meggle naturligvis at finde, og på kanterne huserede Becker og Holzer.
Helt fremme var Shubitidze makker til stjernen Bobic.
Det skulle vise sig at være en rigtig god kombination, da alle spillede til karakterer mellem 8 og 10, med Bobic som bedste mand.

En god nats søvn gjorde godt, og jeg får en glædelig nyhed da jeg dukker op på kontoret ved stadion. Markus Steinwarth som jeg længe har afvist at komme til klubben på en fast kontrakt, indvilger sig i dag på at lade sig leje ud til St. Pauli for resten af sæsonen.
Kommer ved samme lejlighed i tanke om, at jeg helt har glemt at fortælle jer om en spiller, som først kommer til klubben den 2. december. Det er den 27-årige Heinz Müller, som efter to år i norske fodbold ønskede at vende tilbage til Tyskland, hvilket jeg nu muliggør.
« Seneste Redigering: 28 Feb 2006, 16:26 af Bune » Logged

wirenfeldt
Gæst

« Svar #12: 28 Feb 2006, 11:16 »

Kanon blog! Pisse fedt med alle de billeder! Rigtig rigtig godt !

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 28 Feb 2006, 17:37 »

1. September 2005.

Så er der blevet  vendt en hel stak kalendersider i Mayland-planneren siden sidst i hørte fra mig, og det er nu årets første efterårsdag. Man skulle ikke tro det, hvis man kiggede ud af vinduet. Sol skinner fra en skyfri himmel og termometeret viser 25 grader.

Nå nok om al udenomsnakken, vi må snakke fodbold.
Det er blevet til fire nye ansigter i truppen i forhold til sidst. Alle tre skrev kontrakt med os lige inden transfervinduet lukkede den 31. august.
Første levende billede var Lucas Oppermann, som vi skrev kontrakt med dagen før han fyldte 19 år. Han er en dejlig hurtig, driblestærk højrewing, som yderligere lægger nogen gode præcise indlæg ligsom hans boldomgang er tilfredsstillende.
Med sine kun 19 år tegner der en lys karriere for ham, og det er da også allerede blevet til et par optrædener på det tyske U19 landshold. Lucas blev købt for sølle 22.000 pund i Bochum.

Daniel Brinkmann blev købt i Padernborn for 7000 pund og han er lovende højreback, han kan yderligere på nuværende tidspunkt spille tilfredsstillende i det centrale forsvar, men det er planen at træne ham op til at blive mere kvaliciferet på netop den plads, da vi som tidligere nævnt allerede råder over klassebacken Mbwando.
Brinkmann er også kun 19 år og er også fast mand på det tyske U19 landhold.

Tiltrods for vi besidder en stribe angribere, valgte jeg alligevel at tilknytte yderligere to angribere til truppen.
Først Tim Janssen som jeg har lejet for resten af sæsonen. Tim er en ung 19-årig hollandsk angriber som Dortmund tidligere på sommeren købte i PSV for 850.000 pund.
Tim Janssens spidskompentencer er hans hurtighed, gåpåmod og afslutningsevne.

Den anden angriber der er blevet hentet til klubben er Frank Döpper. Tiltrods for sine 33 år er han stadig en komplet alsidig angriber. Han har allerede vist det fire gange, da det er det antal mål han nåede at score for Leverkusen II i de syv optrædener han fik for klubben i denne sæson.
Döpper blev hentet gratis i Leverkusen og er på en etårig kontrakt.

To spillere har derimod forladt klubben.
Højrekantsspilleren Tornieporth blev solgt til Darmstadt for 22.000 pund, som følge af købet af Lucas Oppermann.
Derimod havde forsvarsspilleren Hauke Brückner længe været i overskud, og lige før deadline henvendte Osnabrück sig for at hente spilleren gratis til klubben, hvilket vi og spilleren selvfølgelig begge accepterede.

Ovenstående samt tidligere transfers betyder at truppen ser ud som følger:

Det er blevet til yderligere fem kampe i Regionalliga Nord siden sidst.
Såvel to er vundet som spillet uafgjort, mens den sidste desværre er blevet tabt.
Den fine 3-0 sejr over Kölns reserver blev fulgt op af to skuffende 1-1 kampe mod Chemnitz og Oberhausen. Det var svært at accepterer eftersom vi sad på spillet, og i begge kampe faldt de udlignede mål for modstanderne i kampenes døende minutter.
Da vi efterfølgende tabte 1-2 til RW Essen løb det mig koldt ned af ryggen, og jeg frygtede ærligt talt, hvad denne sæson kunne ende med.
Derfor var det med stor frygt da jeg i den efterfølgende kamp mod Leverkusens reserver allerede efter 14 minutter kunne se mit mandskab være bagud med 0-2 - begge mål iøvrigt sat ind af Frank Döpper.
Men en ordentlig opsang i pausen hjalp, og profilerne Meggle og Bobic trådte i karakter og scorede begge to gange i anden halvleg, hvorfor vi vandt med 4-2.
Vi var dermed tilbage på rette kurs og vi cementerede vores topplacering forleden dag, da vi på udebane slog Osnabrück med 3-2. Igen var Bobic at finde i rollen som dobbeltmålscorer.
Han har ialt scoret syv mål i de seks ligakampe og spillet yderst tilfredsstillende, hvilket også har givet ham titlen som månedens spiller i ligaen for august måned.

Ligakampenes resultater har gjort at vi ligger på en fjerdeplads i ligaen, hvor de to bedst hold rykker op i 2. Bundesligaen. Vi er pt. to point fra førstepladsen.

Endeligt har vi også spillet en kamp i den tyske pokalturnering, hvor vi tabte 1-3 til det stærkt spillende 1. Bundesligahold Bielefeld.

Jeg vil vende tilbage med mere om et par måneder, når vi har spillet yderligere seks ligakampe. Så er det nok mere på sin plads at komme med nogen forudsigelser og forhåbninger om, hvordan denne sæson skal ende.

« Seneste Redigering: 28 Feb 2006, 17:40 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 28 Feb 2006, 20:45 »

18. december 2005.

Så er der langt om længe nyt fra mig igen.
Det har været en blandet start i det tyske. Rent sportsligt er det gået supergodt, hvor vi her ved vinterpausen ligger nummer et i Regionalliga Nord. Nok om det for en stund.
Værre har det set ud på den økonomiske front gennem efteråret.
På et tidspunkt i november var vi nede på en negativ kassebeholdning på lige knap 1,2 millioner pund. Men den 27. november kunne formand Corny Littmann fortælle mig at bestyrelsen havde valgt at smide 375.000 pund i kassen, så vi kunne holde forretningen kørende bare lidt endnu.

Det krævede dog ikke den store doktorgrad i økonomi at den sjat penge kun var en dråbe i vandet, så de fleste af de spillere, som havde kontraktudløb sommeren 2006 blev forsøgt solgt, hvilket også lykkedes. Det ville til januar 2006 indbringe 89.000 pund i kassen, og ikke mindst sparer klubben for lige godt 310.000 pund i lønudgifter i første halvdel af 2006.
Men Littmann lod mig forstå at man arbejdede videre med en kreds sponsorer og investorer for at tilføre klubben en portion penge, som gjorde at minus ville blive gjort til plus.
Derfor var det med stor glæde at jeg i dag, da jeg ankom til klubben inden kampen mod Lübeck, modtog beskeden om at den endelige aftale med en håndfuld investorer var faldet på plads og der netop var blevet overført intet mindre end 3,8 millioner pund til klubben. Hvilket betød at klubbens likvide midler pludselig lød på 2,9 millioner pund. Og investorerne var gået med til at der kunne købes nye spillere for imponerende 2,4 millioner pund. Yderligere var lønrammen steget til 5500 pund ugentligt.
Sikke en saltvandsindsprøjtn ing

Udover indsatsen med at få solgt spillere med kontraktudløb havde vi også udset en stribe træningsturneringer mod Tysklands tophold som en indtægtskilde. Dette lykkedes tidligere på måneden, hvor to turneringer med henholdsvis Hertha Berlin, Werder Bremen og HSV samt Bayern Munchen, Dortmund og Schalke blev arrangeret. Når diverse deltagerhonorarer til de seks hold er betalt, vil det indbringe samlede indtægter på ca. 600.000 pund.

Som du nok kan forstå har det været en ret hård periode jeg og ledelsen har været igennem, så jeg vil tillade mig at holde ti dages juleferie nu. Jeg vender tilbage med en sportslig gennemgang af efterårssæsonen i slutningen af året.

God jul til dig.

« Seneste Redigering: 28 Feb 2006, 21:02 af Bune » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010