home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:37:52 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 699 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et tysk eventyr; St. Pauli
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det bedst med få lange historiedele eller flere små bidder af historien?
Få store bidder
Flere små bidder
Jeg ville gerne stemme ja, men det har jeg ikke mulighed for

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Et tysk eventyr; St. Pauli  (Læst 29262 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Sv: Et tysk eventyr; St. Pauli
« Svar #15: 28 Feb 2006, 20:56 »

Klasse at du går i dybden med andre ting end bare kampene! Dejligt med fokus på økonomien og hvordan din taktik er opbygget, og altid en fornøjelse at læse en velformuleret blog.

Bademesteren
Manager

« Svar #16: 28 Feb 2006, 20:56 »

Ferie?

Det kan du sgu' da ikke, når vi sidder her og venter på fortsættelsen!

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 28 Feb 2006, 21:52 »

3. januar 2006

Så er jeg igen for sent på den. Føler mig helt som en nigeriansk fodboldspiller som har været på juleferie. Men i samråd med sportsdirektør Holger Stanslawski valgte vi at forlænge min juleferie til henover nytåret. Derfor godt nytår til dig.
Apropos Stanslawski så var han jo i starten ikke særlig begejstret for min ansættelse i klubben, og han gik den første lange tid og ventede på den første og bedste lejlighed til at plante sin størrelse 44 i min bagdel og ellers få ansat en træner med en større erfaring.
Men som sommeren blev til efterår, og den årstid blev til vinter steg hans begejstring for mig, og nu er det næsten sådan at vi kan føre en kammeratlig samtale. For mellem os to at sige, kan jeg godt afsløre at manden ikke er nogen festabe. 
At vi er kommet på talefod og omgangshøjde skyldes selvfølgelig udelukkende de gode resultater jeg har leveret i efterårssæsonen, hvor vi helt fortjent kan kalde os for Herbstmeistern.

Som den opmærksomme læser kan se er det kun blevet til det ene tidlige nederlag jeg indkasserede mod RW Essen. Herunder kan ses samtlige af mine kampe i efterårssæsonen.

Hvis man kigger lidt på kampene op i mod stillingen, vil man kunne se at det er mod de øvrige tophold jeg har spillet uafgjort.
Som bekendt kan deltagende klubbers andenhold ikke rykke op i 2. Bundesligaen, hvilket pt betyder at Kiel er det andet hold, som følger med mig op i den næstbedste række.

Som nævnt kort inden jeg tog på ferie blev en række spillere solgt med virkning fra starten af januar, det drejer sig om følgende:

Som det også ses af det fine billede, så måtte Boll se sin kontrakt ophævet midt i december måned.

Med ovenstående transfers betyder det at min trup nu ser således ud:

Truppen er altså barberet ned til 22 mand som tilsammen indkasserer en ugentlig gage på 40.000 pund, hvilket betyder at jeg forhøje min lønudgift med yderligere 50% og stadig ligge inden for budgettets rammer.

Tallene på billedet af truppen taler jo sit eget sprog, men jeg vil da lige knytte et par kommentarer til det.
Som man kan se er det min angrebsduo Janssen-Bobic, som er noteret for langt hovedparten af mine mål.
Meggle har med sine seks mål nogenlunde levet op til kvoten som en offensiv midtbane bør have. Holzer fire mål er alle sat ind på dejlige direkte frispark omkring kanten af straffesparksfeltet .
Bertrams mål er alle at faldt efter hjørnespark.
Yderligere har den tidligere spiller Nascimento scoret 3 mål, da han var straffesparksskytte i efterårssæsonen.

Her kommer et billede af truppen, hvor man kan se gennemsnittet af tacklinger, skyd og driblinger og afleveringer pr. kamp:

Som man kan se ligger mit centrale forsvar med gode tacklinger. Det er unge Brinkmann og Bertram jeg spiller med det. Imponerende nok nåede Ian Joy at lave 12 tacklinger i den ene halvleg han fik i efteråret. Dette har dog ikke været nok til at vippe Ylönen af pinden som venstreback, hvilket hans gennemsnitkarakter på 7,81 taler sit eget sprog for.
Mine kantspillere, Oppermann, Becker og Holzer har alle haft godt gang i driblingerne, mens deres afleveringer lader noget tilbage at ønske.
Omvendt har midtbanekrumptapen Timo Schultz godt fat i såvel pasnings- som tacklingsspillet.

Det var en forfærdelig masse snak om tal. Jeg vil nu bruge januarmåned på at finde et par spillere at forstærke truppen med her og nu og fra til sommer. Ligesom jeg også vil lægge mig fast på Die Start-elf for forårssæsonen.
Skal vi sige vi snakkes ved i slutningen af januar?

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #18: 28 Feb 2006, 23:23 »

3. februar 2006.

Så blev det igen lidt senere end lovet jeg gav lyd fra mig, men jeg var travlt optaget med at få et par spillerhandler til at falde på plads. Desværre lykkedes det ikke. Enten fordi spillerne ikke ønskede at komme hertil eller klubberne ville have for høj en pris. Sidstnævnte var tilfældet med Jonas Elmer fra Chelsea, hvor den engelske klub krævede vanvittige 700.000 pund for den kun 17 årige lovende back.

Omvendt så ønskede Markus Steinwarth ikke at skifte permanent til os, selvom hans kontrakt med Hertha Berlin udløber til sommer, og de er villige til at sælge ham for en klatskilling.
Dermed endte det med jeg kun fik hentet én spiller til klubben her og nu - men sikke en profil.
Der er tale om ingen ringere end den tidligere tyske landsholdsspiller og mangeårige profil i Bundesligaen Jörg Böhme.
I sin tolv år lange karriere bliver St. Pauli hans syvende klub. Størst succes havde han i starten af dette årtusinde for Schalke, hvor han et par år var fast mand på landsholdet og konstant var en trussel for modstanderholdenes forsvar og målmænd.
Han deltog blandt andet ved VM i 2002 og efter en 110.000 pund handel mellem os og Gladbach kan han nu frem til sommeren 2008 kalde sig St. Pauli-spiller.

Der er også på nuværende tidspunkt skrevet kontrakt med en ung sydamerikansk defensiv midtbanespiller. Der er tale om en fighterbetonet 19-årig spiller ved navn Freddy Guarin, som pt er udlejet til storklubben Boca Juniors fra den columbianske klub Envigado, som modtager 850.000 pund når handler træder i kraft 1. juli 2006.
Der er tale om en handel i den helt dyre ende for en klub som St. Pauli. Men den unge herres 13 U21 landskampe taler sit tydelige sprog om hans kvaliteter, ligesom hans lave ugeløn på 975 pund kompenserer for den dyre transfersum.

Som en lille krølle på de to træningsturneringer jeg afholdte i januar kan det fortælles at det blev en overordentlig økonomisk succes.
DSF valgte at transmitterede samtlige kampe fra begge turneringer, hvilket indebragte intet mindre end godt 1 millionen pund, samt der faldt godt 600.000 pund af i entréindtægter, de to poster samt indtægterne fra boderne ved kampene, modregnet den lille million det kostede at afholde turneringerne gav det 750.000 pund i fortjeneste at spille træningskampe mod seks af landets bedste spillere. Sikke en sportslig og økonomisk gevinst.

Jeg vil nu gå i krig med anden halvdel af turneringen.
Desværre er Brinkmann og Oppermann begge ramt af langtidsskader, så de først er klar igen i april. Dette har betydet at min idealopstilling er en smule forandret i forhold til, hvad jeg havde forestillet mig. Men den kommer til at se således ud de kommende par måneder:

Frank Dröge

George Stanley Mbwando, Tom Bertram, Robert Palikuca, Harri Ylönen

Lucas Oppermann, Timo Schultz, Thomas Meggle, Jörg Böhme

Freddy Bobic og Tim Janssen
« Seneste Redigering: 01 Mar 2006, 00:09 af Bune » Logged

Bademesteren
Manager

« Svar #19: 28 Feb 2006, 23:58 »

Det giver virkelig noget ekstra, når du har billederne med på din opstilling.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #20: 01 Mar 2006, 00:00 »

23. februar 2006

Så er jeg allerede tilbage med lidt nyt.
Forårssæsonen er ikke helt startet som jeg havde ønsket.
Det blev først til to sikre sejre over Köln II og Chemnitz, i første kamp fik Böhme en drømmedebut med to assists og topkarakter.
Men sidenhen er det gået ned af bakke for ham og holdet. Først med et 2-3 nederlag til Oberhausen og nu med et uafgjort resultat mod RW Essen.
De to sidstnævnte resultater ændrer dog ikke ved den målsætning, som jeg er kommet i tanke om jeg aldrig har fået fortalt dig, men den hedder at Regionalliga Nord skal vindes.
Det ser da stadig også lyst ud med den målsætning, idet vi stadig fører ligaen med henholdsvis to og fem point ned til de nærmeste forfølgere.
Jeg gå i gang med et tæt pakket program for de næste fem uger, hvor der venter syv kampe.

Men inden jeg vil instruere mine spillere i morgendagens kamp, vil jeg lige annoncerer endnu et køb jeg har foretaget med virkning fra 1. juli 2006.
Det var Freddy Guarins agent, som kontaktede klubben og fortalte at der i Envigado også spillede en yderst talentfuld 18-årig målmand.
Vi sendte en af klubbens talentspejdere ud for at kigge nærmere på ham, og det viste sig at Libis Andres Arenas, som målmanden hedder, besad et kæmpetalent, og allerede besad nogen stærke kompentencer når det kom til reflekser, bevægelse, og spillet i luftrummet.
Envidago kunne dog fortælle os at fire andre europæiske klubber også havde budt på spilleren, og de beløb lå omkring 700.000. Vi skyndte os straks at byde det beløb, hvilket medførte at vi straks startede kontraktforhandling erne med ham.
Vi valgte at tilbyde ham en yderst lukrativ kontrakt løbenede frem til sommeren 2010 og med en ugeløn på 4000 pund.
Det viste sig at vores generøse tilbud var det bedste, så i dag har Holger Stanislawski og Arenas netop sat deres underskrifter på en kontrakt mellem ham og St. Pauli.
Arenas vil være fyldt 19 år når han ankommer til os og mon ikke det er blevet til lidt mere end de allerede nuværende 12 U21-landsholdskampe.

« Seneste Redigering: 01 Mar 2006, 11:02 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 02 Mar 2006, 21:25 »

1. april 2006

Så er der gået hen og blevet april, og jeg har netop underskrevet en ny kontakt med St. Pauli.
Den etårige kontrakt, som ingen rigtigt for 9 måneder siden troede ville blive forlænget endte alligevel med at blive det. Og så endda for yderligere tre år.
Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal tolke dét, at sportsdirektør Holger Stanislawski på bestyrelsens vegne fremlagde en kontrakt, hvor min uge løn var 300 pund lavere end den jeg først underskrev.
Nuvel, jeg underskrev alligevel uden at kny, og har nu et lønbugdet på 47.500 pund ugentligt og et heftigt transferbudget på svimlende 2,4 millioner pund.
Generelt set er bestyrelsen med Corny Littmann i spidsen meget begejstrede for min indsats i klubben, mens fansene er himmelrykte.
Det er blevet til syv kampe i ligaen og det har resulteret i yderligere tretten point, så den samlede pointhøst nu er på 59 efter 29 kampe.
Som man kan se har vi smidt en masse point på det sidste, hvilket også har resulteret i, at vi er dumpet ned på andenpladsen i ligaen. Werden Bremens andet hold indtager førstepladsen med et forspring på to point, til trods for de har spillet to kampe færre. Hertha Berlins andethold er på tredjepladsen fire point efter os, og har spillet en kamp færre.
Vi skal derfor virkelig til at stramme ballerne og finde efterårsspillet frem, hvis vi skal gøre os forhåbentninger om at vinde ligaen. Der resterer stadig ni kampe, og alle mand i klubben tror det kan lade sig gøre.
Næste gang jeg vender tilbage kan jeg forhåbentligt bekræfte at det kunne.
Skal der fremhæves noget positivt for de første måneder må det være Jörg Böhmes spil efter hans ankomst. Han er blevet kåret til månedens spiller i Ligaen såvel i februar som i marts.
Som det kan ses så sidder mit hold generelt tungt på den titel.

Her er Jörg Böhmes stats og bedrifter for hans første 11 kampe i St. Pauli trøjen

« Seneste Redigering: 02 Mar 2006, 21:34 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 02 Mar 2006, 21:58 »

22. april 2006

Steigerwaldstadion er rammen om en kamp der kan sikre os oprykning til 2. bundesligaen. Vi lægger godt ud mod hjemmeholdet Erfurt, som ligger 3. bedst af oprykningsberettige de hold, og kommer planmæssigt foran 1-0 til størstedelen af de 14000 fremmødtes skuffelse.
Siden hen for piben dog en helt anden lyd og vi er løbet ind i en ordentlig øretæve på 1-5 da slutfløjtet lyder. Men da Chemnitz, det 4. bedstplacerede oprykingsberetttige de hold, spiller uafjort er sagen klar. Vi kan ikke hentes og vi er rykket op i 2. Bundesligaen.
Det er dog med en underlig smag i munden at vi bliver fejret af de medrejsende fans.
Jeg er dog også hurtigt fremme i pressen og siger til de fremmødte journalister, at hvis vi skal kunne begå os næste år i en højere række skal truppen forstærkes inden ligastarten i august.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #23: 02 Mar 2006, 22:43 »

5. maj 2006.

I dag er vi taget turen til Bremen for at spille på reserveholdsbanen ved siden af det imponerende Weserstadion, hvor Werder Bremens tungtbetalte stjerner huserer i Bundesligaen. Det sender unægteligt tanker hen i mod, noget vi alle håber kan være virkelighed om få år.

Hvis nogen skulle være i tvivl så er det på banen øverst dagens kamp skal stå.

Det er en utrolig vigtigt kamp for os, da de seneste par ugers resultater har flasket sig sådan, at vi med en sejr over Bremens reserver kan overhæle dem i ligaen.
Hjemmeholdet har også indset kampens vigtighed og stiller med et par garvede Bundesligaspillere i skikkelse af Frank Fahrenhorst og Jurica Vranjes.

Og ja, de har samme frisør for dem af jer, som sidder og tænker på det lige nu!

Selve kampen bliver dog noget af et antiklimaks. Der er få chancer, især hjemmeholdet skuffer, og har kun 2 skud i hele kampen. Det samme antal af vores ti skud har vi inden for målrammen, men det var også nok, da det ene røg ind, mens ingen af Bremens skud passerede målstregen.
Det var et godt gennemspillet mål, hvor rutinen slog til, i det Bobic lagde op til Meggles skud kort inde i straffesparksfeltet .
Efter kampen var der vild jubel, og vi var igen tilbage på førstepladsen i ligaen. En placering vi dog kunne miste igen dagen efter, hvis Hertha Berlins reserver på udebane vandt over bundprooen Wattenscheid.

6. maj 2006

Helt som ventet havde værterne ikke meget at stille op mod hovedstadsklubben, som fortjent vandt 1-0 og avancerede til førstepladsen i ligaen.

« Seneste Redigering: 02 Mar 2006, 22:53 af Bune » Logged

Bademesteren
Manager

« Svar #24: 02 Mar 2006, 22:47 »

Ligesom med blog'en fra Australien er det fedt at følge denne, da du ikke bare er et af de "normale" hold. At du så krydrer med billeder og gode bemærkninger fanger også - Keep up the good work, som et gammelt cm-citat siger  Grin

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 02 Mar 2006, 22:55 »

Tak Bademesteren.
Lige sådan et indlæg jeg havde brugt for  Opstemt
På grund af noget fummelfingeri med musen mistede jeg nemlig foregående indlæg ligefør jeg skulle posterer det, så jeg måtte lave det hele om  crazy

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #26: 02 Mar 2006, 23:07 »

13. maj 2006

Hjemme på Millerntor-Stadion møde Kiel, som kæmper hårdt for at få rækkens sjette, som giver avancement til 2. Bundesligaen.
Det bliver en hård kæmp, hvor der bliver gået til stålet og der bliver i alt begået 46 frispark.
I det 32. minut stiger gode gamle Frank Döpper til vejrs efter et hjørnespark og sætter pandebrasken på Lucas Oppermanns præcise hjørnespark, hvilket medfører at bolden flyver forbi en chanceløs Kiel-målmand.

Her bliver Döpper hyldet af sine holdkammerater i sin Leverkusentid, ligeledes blev han det i den brune trøje.

Det skulle vise sig at være kampens eneste mål, selvom vi i overtiden fik nerverne uden på tøjet da Kiel fik bolden i mål, men det blev korrekt underkendt.

De tre point og Hertha Berlin II's pointtab i går betyder at vi med to kampe igen nu ligger nummer et i ligaen.
« Seneste Redigering: 02 Mar 2006, 23:10 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 02 Mar 2006, 23:29 »

3 juni 2006.

15397 er mødt op til sæsonens sidste kamp, hvor vi har besøg af efterkommerne af  de gamle hansastadtshandelsm ænd fra Lübeck.
Gæsterne skal bruge en sejr for definivt at sikre sig fra nedrykning, mens vi har brug for et point for med sikkerhed at kunne løbe af med titlen som vinder af Regionalliga Nord.
Det ender dog med pointdeling, hvilket er nok for begge hold, da alle bundhold smider point.
Jubler bryder løs efter kampen som det kan ses på billederne, mens ordet Aufstieg er på alles læber.

Efter kampen fanger journalisterne midt i glædesrusen, og siger det er en stor præstation at vi har vundet ligaen, og de vil igen høre, hvad mine forventninger er til holdet og dets muligheder i 2. Bundesligaen. Jeg fortæller at klubben går en lys fremtid i møde og jeg slet ikke kan vente til næste sæson starter, men jeg tilføjer at vi får brug for et par friske ansigter i truppen, hvis vi skal begå os på et højere niveau.

Efter en masse æresrunde er der officiel oprykningsfest, hvor Corny Littmann fortæller hvor henrykt han og bestyrelsen er for oprykningen. Ligeledes positivt er fanklubformanden i sin tale.

12. juni 2006

En lang sæson er lakket mod enden. Jeg og resten af det tekniske staff samt spillerne vil holde ferie indtil juli måned.
Jeg vil runde sæsonen af med nogen tabeller og stats fra Regionalliga Nord og mit St. Pauli hold. Jeg vil lade billederne tale for sig selv.

« Seneste Redigering: 03 Mar 2006, 00:12 af Bune » Logged

Bademesteren
Manager

« Svar #28: 02 Mar 2006, 23:49 »

Sådan skal den køres hjem.

De 3 bedste spillere over sæsonen og bedste målscore.

Iøvrigt spændende at se, at din ene DC har 4 assist og den anden har 0  Huh

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #29: 02 Mar 2006, 23:56 »

Heps.

Tak for din store interesse i min blog, Bademesteren.

Ja ham Bertram er voldsom god.
Han har scoret sine mål på hovedstød efter hjørne, og de assists han har lavet har været, hvor der er blevet begået straffespark mod efter hjørne, eller han har spillet bolden videre efter hjørnespark.
Her er et screenshot af ham:

Omvendt har ham Palicuka skuffet. Men han var sådan set også set som reserve, først for nascimento som var løntung, som derfor blev solgt ved årsskifttet. Og siden hen for den lovende Brinkmann, men han var så skadet indtil midt i april.
Brinkmann ser iøvrigt også rigtig god ud, det her niveau taget i betragtning:

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010