21. september 2010
Så har vi fået taget hul på sæsonen, hvor vi skal forsvare de to hjemlige trofæer og prøve at slå vores klubnavn fast på den europæiske scene.
For at starte med det sidste, så er vi havnet i pulje med Inter, Benfica og Glasgow Rangers i Champions League. En overkommeligt pulje, hvor det burde være muligt at ende blandt de to bedstplacerede hold.
Vi har spillet en af de seks puljekampe, og her blev det til 1-1 mod Benfica hjemme på Millerntor-Stadion, som er blevet udvidet 1600 siddepladser, så der nu er 17566 sæder, mens 15184 tilskuere stående kan opleve St. Pauli.
Toni Kroos var manden der scorede vores første mål i CL-regi. Han har fået en god start som afløser for Diego på den offensive midtbane. Det er blevet til fire mål i 10 kampe, men endnu er de målgivende afleverende udeblevet.
Hjemme i de tyske turneringer går det yderst tilfredsstillende.
De unge spillere formår at holde hovederne kolde og bevare overblikket selvom pressens, fansenes og de øvrige klubbers forventningspres er stort.
De har nemlig formået at vinde fem af de seks ligakampe, og spillet den sidste uafgjort, hvilket betyder vi indtager ligaens førsteplads.
Det er blevet til sejre over Aachen, Dortmund, Hertha Berlin, Werder Bremen og Bayern München. Så det er bestemt nogle svære hold knægtene har formået at besejre. Det uafgjorte resultat faldt mod Leverkusen.
I pokalturneringen har vi netop i dag spillet os videre til tredje runde. Det skete efter forlænget spilletid og straffespark, hvor vi ekspederede Nürnberg ud. I første runde blev Bielefelds andethold most med cifrene 5-1.
Som man kan fornemme var det ikke den bedste kamp vi spillede mod Nürnberg, hvilket her til aften også fik målmand Zieler til at udtale følgende til pressen efter kampen:

Jeg har fået lagt mig fast på en god startopstilling i min 4-4-2 formation, hvor jeg både spiller med såvel en defensiv som en offensiv midtbanespiller:

Ron-Robert Zieler.

Marcel Köhler Robert Huth Michael Bertram Stefan Person

Dieter Leopold Stefan Hornig Toni Kroos Marco Martin

Cavenaghi Aaron Hunt
Mine resvervespilleres færdigheder ser således ud:
Målmænd:

Fabian Lucassen Steffen Rauch
Forsvarer:

Tom Bertram Christian Truckenbrod Nik Besagno
Midtbanespillere:

Markus Schröder Marcel Becker Florian Schuster Thomas Mauersberger
Angribere:

Bernd Fiedler Tobias Kern
Hele truppen:
Derudover bliver truppen forstærket den første januar 2011 med Robert Schütte. Han er en 17 årig defensiv midtbanespiller, som er udklækket af Dortmunds talentafdeling og vi skal betale 300.000 pund for spilleren.

Jeg ser frem til næste runde af pokalturneringen, de resterende 12 kamp i Bundesligaen dette efterår samt de kommende fem CL-kampe.
Det bliver uden tvil tre spændende måneder jeg og spillerne går i møde, og jeg vil også intensivere jagten på at finde et par kvalificerede tyske angribere.
Endeligt vil jeg forsøge at sælge Nik Besagno endnu en gang. Desværre så kunne skiftet til Aachen ikke realiseres da klubben allerede havde 5 ikke-eu spillere i truppen.