home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et tysk eventyr; St. Pauli
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det bedst med få lange historiedele eller flere små bidder af historien?
Få store bidder
Flere små bidder
Jeg ville gerne stemme ja, men det har jeg ikke mulighed for

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint
Forfatter Emne: Et tysk eventyr; St. Pauli  (Læst 29293 gange)
Bune
Reserveholdsspiller

Sv: Et tysk eventyr; St. Pauli
« Svar #75: 19 Mar 2006, 16:24 »

16. december 2007

Jeg sluttede første halvdel af Bundesligaen flot af, hvor det i de sidste tre kampe mod Stuttgart, Bayern München og Leverkusen blev til en pointhøst på fire point.
Først blev det til 1-1 mod Stuttgart, siden til et ærefuldt nederlag til 1-2 mod Bayern og afrundningsvis blev det til en 3-1 sejr over Leverkusen, hvor Guarin blev dobbelt målscorer.
Jongeling noterede sig for såvel et mål mod Bayern som Leverkusen. Jongeling er nu helt omskolet som defensiv midtbane, men jeg har i Kroos skadeperiode benyttet ham som offensiv midtbane, og det har i seks kampe resulteret i fire mål. Så nu er han ved at blive trænet til at blive endnu bedre på positionen som offensiv midtbane.
Ellers er det blevet til en afsked med den aldrende trio Bobic, di Canio og Böhme, som alle fik opsagt deres kontrakter. Det kostede mig samlet en halv million pund.

Stillingen halvvejs igennem Bundesligaen ser således ud, og som man kan se er jeg foruroligende tæt på nedrykningsstregen. Omvendt er der kun fem point op til en plads der giver adgang til Totocuppen.

Dusty78DK
Manager

« Svar #76: 19 Mar 2006, 16:27 »

Ja, det ser tæt ud. Håber du kan klare dig ud af problemet!

Skal der hentes nye defensive forstærkninger i vinterpausen? Har du overvejet at hyre bedre trænere?

Håber det går godt for dig!  Smiley

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #77: 19 Mar 2006, 16:41 »

21. december 2007

Der har været mange henvendelser fra fansene, de fleste har været usaglige og gået på at jeg skulle fyres øjeblikkeligt, mens andre bare har været bedre vidende.
En enkelt velovervejet fan har dog forslået at defensiven burde styrkes til forårssæsonen. Så til hans og andres og min store tilfreds kan jeg i dag offentliggøre at Leon Andreasen fra Werder Bremen fra 1. januar 2008 skifter til St. Pauli. Købsprisen er på 2,8 millioner pund, hvoraf de 2,5 millioner vil blive afdraget over de næste 24 måneder.
Leon Andreasen skal gå direkte ind på holdet, men hvem der må vige pladsen for ham er endnu ikke bestemt, det kan blive lige fra Tom Bertram, Nick Besagno, Freddy Guarin og over til Fredrik Holster.
Leon Andreasen har skrevet under på en 2½ årig kontrakt som ugentligt vil give ham 9750 pund.

Dusty78DK
Manager

« Svar #78: 19 Mar 2006, 16:47 »

21. december 2007

Der har været mange henvendelser fra fansene, de fleste har været usaglige og gået på at jeg skulle fyres øjeblikkeligt, mens andre bare har været bedre vidende.
En enkelt velovervejet fan har dog forslået at defensiven burde styrkes til forårssæsonen. Så til hans og andres og min store tilfreds kan jeg i dag offentliggøre at Leon Andreasen fra Werder Bremen fra 1. januar 2008 skifter til St. Pauli. Købsprisen er på 2,8 millioner pund, hvoraf de 2,5 millioner vil blive afdraget over de næste 24 måneder.
Leon Andreasen skal gå direkte ind på holdet, men hvem der må vige pladsen for ham er endnu ikke bestemt, det kan blive lige fra Tom Bertram, Nick Besagno, Freddy Guarin og over til Fredrik Holster.
Leon Andreasen har skrevet under på en 2½ årig kontrakt som ugentligt vil give ham 9750 pund.

Yes, godt Køb!  Thumbs Up

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #79: 19 Mar 2006, 16:51 »

27. december 2007.

Igen er jeg involveret i en forhandling med Werder Bremen som modparten. Men denne gang er det ikke en spillerkontrakt, som skal forhandles. Overraskende nok ønsker de mig som ny manager efter deres hidtidige manager Ralf Ragnick sagde sin stilling op for en håndfuld dage siden.
De præsenterer mig også for et fint tilbud med en ugeløn på 21.000 pund, et transferbugdet på 6 millioner pund samt et lønbugdet på 425.000 pund. Men jeg takker uden tøven pænt nej tak, jeg har stadig en stor opgave at løfte her i Hamburg.
Det er første gang jeg er blevet tilbudt job i en anden klub, så tiltrods for jeg ikke for tolv vilde heste ville skifte, så bliver man alligevel lidt stolt, når man modtager sådan en besked fra en storklub:

29. december 2007

I en kort lille mail fra Werder Bremens formand lader han sig vide, at han er ked af min beslutning om at afvise jobbet, men respekterer den, samtidigt med han ytrer forhåbning om, at han en gang fremtid kan få mig til at skifte til sin klub.
Ja nogen mennesker giver bare aldrig op.
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 16:54 af Bune » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #80: 19 Mar 2006, 16:58 »

Modigt af dig at sige nej tak. Det er også mere spændende at høre om dine anstrengelser for at holde St. Pauli oppe. Meeeeen mon ikke det går med en vis hr. Andreasen i truppen.  Wink

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #81: 19 Mar 2006, 17:19 »

1. januar 2008

Så kom Leon Andreasen til klubben, omvendt blev handlen med Alexandre mellem os og Internacional annuleret. Det faktum samt at bestyrelsen har gravet flere penge frem til at købe spillere for, har gjort at jeg nu har små syv millioner pund at forstærke holdet med i januartransfervindu et.

Jeg vil lede med lys og lygte efter en offensiv midtbane, en højrewing samt to angribere.

Ellers vil januar blive brugt på at få spillet en masse træningskampe. Hele 9 af slagsen vil det blive til, da jeg har arrangeret tre private træningsturneringer med deltagelse af Bayern München, HSV, Hertha Berlin, Chelsea, Real Madrid, Milan, Werder Bremen, Juventus og Barcelona. Så udover den sportslige gevinst ser vi også frem til en betydelig indtægt fra TV-rettigheder og entréindtægter.
« Seneste Redigering: 19 Mar 2006, 17:26 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #82: 20 Mar 2006, 18:45 »

25. januar 2008

Her dagen før første kamp i forårssæsonen kan der gøres status over optaktsperioden og transfersituationen .

For at starte med det sidste, må det siges at det har været en deprimerende oplevelse.
Det er ikke lykkedes os at få så meget som en eneste spiller til klubben i løbet af januar, og der er ikke udsigt til at det lykkes at få nogen hertil inden vinduet lukker om en uge.
De spillere vi har budt på; Aaron Hunt, Lionel Messi og Bruno Gama, har alle været degrederet til deres respektive klubbers reservehold, men alligevel har de ikke ønsket at forhandle kontrakt med os.
Vi har også haft snøren ude efter spillere, hvis kontrakter udløber til sommer. Her er det primært Valeri Bojinov, Robert Huth, Glen Johnson og Cris vi har budt helhjertet på. Alle har takket nej til vores kontrakttilbud, og først- og sidstnævnte har skrevet under på kontrakter med nye arbejdsgivere.
Det er dog vores håb at få tilknyttet de to Chelseaspillere fra sommer, da de begge ønsker at forlade Stamford Bridge, samtidigt med at ingen andre klubber er interesseret i dem.

Vores træningskampe derimod er gået over alt forventning, hvilket har givet os fornyet håb om, at vi kan overleve i Bundesligaen. Det blev til fire sejre, tre uafjorte kampe og to nederlag mod de ni storhold.
Desværre løb Nick Besagno ind i en grim skader i en af kampene, og vil først være klar til de allersidste kampe af sæsonen.
Men med indkøbet af Leon Andreasen har vi en kvalificeret direkte erstatning.

26. januar 2008

Vi lægger ud mod Hertha Berlin på Olympiastadion.
Startopstillingen er pånær Besagno som er erstattet Andreasen identisk med den jeg lagde mig fast på i sommer. Unge Saivet, som har udviklet sig glimrende under sit ophold i klubben, viser sit talent efter ni minutters spil og bringer os foran 1-0. Den stilling holder til seks minutter før tid, hvor værterne udligner.
Da der mangler et kvarter af anden halvleg laver vores andet angrebstalent, Enrico Pellegriti, et par fantastiske træk med bolden og med et følt spark fra kanten af feltet bringer han os foran.
Vi skifter straks vores første målscorer ud, og sætter en ekstra forsvarer ind, så vi kan rejse hjem med alle tre point. Men et kæmpe Hertha-pres resulterer i, at de får udlignet, og vi dermed kan tage hjem med et glimrende uafgjort resultat i bagagen.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #83: 20 Mar 2006, 18:54 »

1. marts 2008

Februar måned skulle vise sig at blive en ganske ubehagelig oplevelse pointmæssigt.
Vi lagde ellers flot ud med at besejre Nürnberg hjemme på Millerntor-Stadion med 3-1.
Efterfølgende løb vi dog ind i tre nederlag til henholdsvis Schalke, Wolfsburg og Frankfurt.
Jeg valgte efter de to første kampe at sympatisere med spillerne, og banke lidt optimisme ind i hovederne på dem, men da det ikke lod til at virke, valgte jeg efter Frankfurtkampen at skælde spillerne hæder og ære fulde, og fortælle dem, at de spillede som en sæk kartofler.

Min opsang så ud til at virke, for i dagens kamp mod Aue gik der ikke længe før den lille vævre Rence van der Wal kom på måltavlen, og så skulle den stilling bare forsvares.
Desværre ville vores kollegaer i nedrykningsstriden det anderledes, for de udlignede kort før pausen.
Som anden halvleg skred frem valgte jeg at spille mere offensivt, og gik væk fra den 4-4-2 taktik jeg ellers har svoret til de sidste 2½ sæson. Jeg smed en ekstra mand fra forsvaret op i angrebet. Det bare frugt i dommerens overtid, hvor van der Wal blev dobbeltmålscorer, efter godt forarbejde af Pellegriti og Guzman.
Efter kampen fortalte jeg spillerne, at det var sådan en præstation jeg vil se hver uge.

1. april 2008

Marts skulle vise sige at blive den dimentrale modsætning til februar. Det lykkedes os nemlig at gå ubesejrede igennem de fem kampe måneden bød på.
Efter triumfen mod Aue overgik spillerne sig selv og leverede en mandfolkepræstation mod et kriseramt Werder Bremen.
I det 22. minut kom vi foran på et ægte centerforwardmål af højrewingen Fredrik Holster, som følger en ripost op.
Syv minutter senere forvandler Holster dog sig selv fra helt til skurk, da han  helt håbløst smider en tværaflevering lige i fødderne på en i-nåde-taget Aaron Hunt, som let udligner på en kontra.
I det 38. minut kommer Holster igen i positivt centrum, da han med en smuk tværaflevering finder en fri Pitta, som banker bolden i netmaskerne fra kanten af feltet.
Vi er ikke færdige med at uddele gaver, denne gang er det Timmermans som er den glade giver, som smider en bold lige i fødderne på Klasnic, som let udligner helt fri foran mål.
Stillingen holder til anden halvleg, hvor spillet bølger frem og tilbage, det samme gør Pitta op af venstrekanten, og et af hans indlæg lander i det 63. minut i hovedet på Werder Bremen-spilleren Borowski, som på klods hold ikke kan gøre andet end at sende bolden i eget net.
Seks minutter senere vil Andreasen være med i gaveregnen og begår et usædvanligt dumt straffe på Klose ved baglinien. Ivan Klasnic udligner efterfølgende sikkert. Et stort buuh fra vores fans møder kroaten, som brugte fem år af sin ungdom i klubben.
Da digital uret skifter til 88:00 er vi så småt ved at indstille os på at vi skal tage fra Bremen med et point, men Pellegriti vil det anderledes og digirerer bolden med hovedet i nettet i de døende minutter. 
Mig, udskiftningsspiller ne og assistenttræner Ventrone flyver op af udskiftningsgraven og jubler, nu må sejren være hjemme! Få minutter efter lyder det sidste fløjt da også, og vi kan løbe på banen med armene over hovedet.

I den efterfølgende hjemmekamp mod Kaiserslautern spiller vi 1-1, en noget flad forestilling efter Bremenkampen.
Heldigvis er der mere gang i den ugen efter, hvor vi skal besøge vores lokalrivaler HSV.
Storebror i byen ligger overraskende nummer et i Bundesligaen, men det forhindrer da ikke mig i, at fortælle pressen at jeg ser frem til at få vores rivaler ned med nakken. Gullit, som stadig hænger med næbbet efter vores sidste kamp, fortæller til pressen, at han mener jeg burde have mere travlt med at koncentrere mig om at undgå en nedrykning end snakke om hans hold.
Men efter kampen må han konstaterer at jeg magter begge dele, for på et propfyld AOL-Arena lykkes det os for anden gang i sæsonen af slå HSV.
Rence van der Wal og Pellegriti scorer de to første mål, inden Van der Vaart i de sidste minutter pynter til slutresultatet 2-1 til St. Pauli.

Månedens sidste kamp bød på et tilfredsstilinde uafgjort resultat mod Fürth, som ligger til nedrykning. Vi har nu syv point ned til den bedstplacerede på nedrykningspladsern e.

Jeg får en meget overrumplende besked fra Corny Littmann i dag, han meddeler mig at han er klar til at sprøjte endnu flere penge i kassen til spillerindkøb. Yderligere en million pund bliver tilført fra ham.
Den million, samt hvad der i forvejen var tilrådighed og tre fremtidige salg gør at jeg nu kan indkøbe spillere for 8,5 millioner pund.
De tre spillere som jeg har fået solgt med virkning fra 1. juli 2008 er tre af mine unge hollændere. Det er Hellings som jeg har solgt til Aachen for 475.000, Hellings har aldrig rigtigt udviklet sig siden sin ankomst, og med en ugeløn på 5500 pund er han alt for dyr at have siddende på bænken. Han var vurderet til 950.000 da jeg solgte ham, men ingen andre end Aachen bød på ham, derfor solgte jeg ham til spotpris. Hellings ophold i klubben kommer til at koste mig 75.000 når man trækker løn og købspris fra salgsprisen.
Så er handlen omhandlende Sarpong straks mere positiv når man ser på det med de finansielle briller. Sarpong blev købt tilbage i januar 2007 for 140.000 af Ajax, hans lønindtægt i de 1½ år han vil være i klubben bliver samlet 13000 pund og med en indkøbspris på 140.000 har de samlede udgifter været 153.000 pund, så med en salgspris på ham, der lyder på 1.100.000 pund, er der en lille million i gevinst på ham. Den sportslige gevinst var dog minimal. Bochum vil blive hans nye arbejdsgiver.
Sidste mand der er solgt er Buijs, som også har været udviklingsmæssigt stagnerende. Han skifter til sommer til Braunschweig for 600.000 pund. Der vil være en økonomisk fortjeneste på ham på samlet 250.000 pund.
Endeligt har jeg også forsøgt at få solgt Erich Jongeling, som tiltrods for sine mange mål for mig, ikke rigtig har slået igennem, men desværre har ingen klubber budt på ham.
« Seneste Redigering: 20 Mar 2006, 19:33 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #84: 20 Mar 2006, 19:53 »

29. april 2008

Hip hurra det er min fødselsdag, ville mine spillere nok have bræget hvis de kunne dansk, det kan de ikke, men det fjerner ikke det faktum, at jeg i bliver 29 år.
Og hvordan ser en 28-åriges managers profi og CVl så ud, når han har haft en knap 3 år lang karriere. Ja det kan du se her, spændende er, det at jeg stadig ikke kan tale tysk. Heldigvis kan jeg dansk, så kan jeg da skrive lidt her og fortælle om min gøren og laden.

Og så nok selviscenesættelse og tilbage til min gøren og laden.

Den samt spillernes har været hel formiddabel her i april.
Først blev det til en meget smuk udesejr over Dortmund, som i størstedelen af kampen spillede en mand i undertal.
Sidenhen blev det til et nederlag til Gladbach, den dukkert skyllede vi dog af os mod Duisburg som vi udraderede med 5-2.
De fine resultater betød at vi med en sejr i kampen i forgårs mod bundproppen Hannover definitivt kunne sikre os at undgå nedrykning.
Kampen som blev tv-transmitteret var en lang ørkenvandring og først efter en times spil kom der gang i løjerne. Saivet var tilbage i startopstillingen efter en lang skadespause og kom på måltavlen i det 60. minut. Kort efter fik Hannover udlignet, men så viste Guzman endelig prøver på sit kæmpe potentiale om bragede et langskud i mål til 2-1 i kampens sidste minutter.
Dermed var vi sikre på endnu en sæson i Bundesligaen, og vi ligger nu på en flot 10. plads.

Som det kan ses er der fire point op til 8. pladen, som giver adgang til toto-cuppen. Der resterer tre kampe, hvor vi skal møde Stuttgart, Bayern München og Leverkusen. Kun kampen mod Bayern er hjemme i Hamburg.
Der altså tale om tre meget svære kampe, hvor vi nok kun skal sætte næsen op efter maximalt tre point.
Men men men, med lidt held kan tre point også være nok til at komme ud i Europa.
Hvis Tyskland får en fairplayplads næste år, vil niendepladsen udløse en Toto-cupbillet, og tre point kan være nok til at krybe op på niendepladsen, da Werder Bremen mangler HSV, Fürth og Dortmund i ligaen, hvilket ikke er umuligt ender pointløst for Werden Bremen.
Tiden vil vise. Jeg går hvertfald fremtiden i møde med stor positivitet.
« Seneste Redigering: 20 Mar 2006, 19:55 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #85: 20 Mar 2006, 20:05 »

3. maj 2008

Det glade sind fik sig et ordentligt hak i tuden i dag, det hele startede ellers så smukt. Først blev det til 1-0 og så 2-0 mod Stuttgart, men efter en times spil tog fanden ved Stuttgart og de scorede tre mål og løb dermed med alle tre point.
Werder Bremen fik uafgjort mod Dortmund, så dermed fik de mere eller mindre definitivt 9. pladsen.

8. maj 2008

I dag fik Werder Bremen sig så tilgengæld en ordentlig røvfuld i UEFA-cup finalen, som var et rent tysk anliggende mellem dem og Bayern, sidstnævnte vandt med tenniscifrene 6-1.

Dusty78DK
Manager

« Svar #86: 20 Mar 2006, 20:27 »

Hey, måske skal du ikke spille Toto næste år, men du overlevede i det mindste den første sæson i Bundesligaen, og det kan være hårdt nok.  Thumbs Up

Jeg er ret imponeret over dine stats som Manager. Kunne godt forstå hvorfor Werder ville have dig som træner. Hvis der kommer et andet tilbud fra en Europæisk topklub, vil du så tage det?

Glæder mig til at se hvilke handler du gør i sommerpausen!

Frazonn
Reserveholdsspiller

« Svar #87: 20 Mar 2006, 20:41 »

Mht. det med ikke at kunne tiltrække gode spillere, har du overvejet bedre træningsfaciliteter ? , det hjælper da (: , har nogle mega gode nogle med mit napoli-hold, det er jo også en tidligere topklub  Opstemt men jeg kan i hvert fald hente nogle dejlige spillere, så måske er det det,  Smiley

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #88: 20 Mar 2006, 20:46 »

Fedt at du er rykket op til 1. bundesliga. Det er sq godt klaret, og imponerende at du kunne få Baines til klubben..

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #89: 20 Mar 2006, 20:57 »

6. august 2006

(...)

Tilbage i juni blev mine træningsfacillitett er forbedret så jeg nu har de bedste træningsomgivelser, man kan ønske sig, ligesom der er blevet oprettet et ungdomsakademi.

Så som du kan se Frazonn, har jeg de bedste træningsfacillitete r som spillet kan byde på, men det var da et godt bud du kom med der. Har også selv oplevet at spillere siger nej til at skifte til én, fordi træningsanlægget ikke er godt nok.
Og fedt du, Saviola og ikke mindt Dusty følger så meget med, at I ligefrem giver respons til min blog.
Til dig Dusty, kan jeg iøvrigt fortælle at jeg har trænere som alle har 4 eller 5 stjerner i den session som de træner i, så jeg kan pt ikke få bedre trænere. Svarer nu, fordi jeg kom i tanke om, at du spurgte tidligere.
Jeg har ikke så meget ram på min pc, 512 mb, så jeg spiller kun med de tre tyske ligaer, så jeg kan ikke skifte til andre europæiske topklubber. Men når det er sagt, så regner jeg da med at skifte klub i det her spil/den her blog.
Men jeg vil gerne lige have lidt succes med St. Pauli på topniveau. Mit håb er da at jeg inden for de næste par sæsoner kan hive en medajle og en pokaltriumf til trofæskabet.
Glæder mig også selv til at se hvilke spiller jeg lander i sommerpausen. Men jeg vil klikke videre i spillet nu, og så må tiden vise hvad der  :-)

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010