home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:37:52 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23575
  0 Brugere, 696 Gæster Online.

Nyeste Bruger: datarecovee
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Et tysk eventyr; St. Pauli
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det bedst med få lange historiedele eller flere små bidder af historien?
Få store bidder
Flere små bidder
Jeg ville gerne stemme ja, men det har jeg ikke mulighed for

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Et tysk eventyr; St. Pauli  (Læst 29263 gange)
Bune
Reserveholdsspiller

Sv: Et tysk eventyr; St. Pauli
« Svar #105: 23 Mar 2006, 19:55 »

30. november 2008

Bladene på træerne er faldet af, og dem der er tilbage er gået fra at være grønne til nu at indtage en mere gulbrunlig nuance, med andre andre efteråret har virkelig gjort sin entré her i Hamborg.
Det samme har vores krise desværre også.
Jeg vil månedsvis portrætterer den her:

September:

Jeg sluttede sidst af med, at proklamere vi gik et på papiret let kampprogram i møde. I praksis skulle det desværre vise sig at blev vanskeligt.
I den første kamp mod Freiburg sad vi tungt på spillet og chancerne, men alligevel lykkedes det os i overtiden at smide vores sejr væk, da gæsterne fik udlignet til 2-2 her.
Ugen efter gik det helt galt ude mod Nürnburg, som alt for let og ubesværet vandt 2-1.

Oktober:

De første atten dage af oktober var blottet for ligakampe på grund af landsholdssamlinger . Vi spillede som tidligere nævnt en træningsturnering der, her løb vores reservespækkede hold ind i  nederlag mod Inter, Real Madrid og Chelsea. Men turneringen kastede en indtægt på 1,1 millioner pund af sig i TV-penge og entré indtægt.
Fra den 18. oktober og en uge frem var der så tilgengæld et tætpakket spilleprogram i Bundesligaen, hvor vi skulle i ilden mod Dortmund, HSV og Werder Bremen.
En svær trio at løbe ind på kun otte dage, og vi måtte dog også se i øjene at vi blev udspillet i alle tre kampe, som blev tabt 0-3, 1-2 og 1-4.
Der blev leveret en gennemgående dårlig præstation over hele linien, hvilket efter hver kamp resulterede i, at jeg brokkede mig over indsatsen.
Vi er pludselig faretruende tæt på nedrykningsstregen her 11 kampe inde i sæsonen, og med en placering som nummer 14 er der langt op til den topplacering vi havde sat næsen op efter.

November:

Tiltrods for de skuffende resultater så meddeler Corny Littmann mig i dag, at bestyrelsen stadig er tilfredse med min indsats som træner i klubben. Ydermere sender han mig en opmuntrende hilsen ved at smide en pose penge med en halv million pund i transferkassen, så jeg nu har 2,7 millioner pund at købe for.

At vendepunktet for krisens ophør skulle indtræffe lørdagen den 2. november havde de færreste nok regnet med. Her var det nemlig storholdet Bayern München, som gæstede Millerntor-Stadion. Ydermere var vi svækket ved at Guarin var ude med en småskavank og Besagno skulle afsone karantæne.
Leon Andreasen var derfor rykket op fra sin plads som højreback til den defensive midtbane. Som erstatning for min landsmand blev Timmermans valgt, og Tom Bertram kom ind på Besagnos plads i det centrale forsvar.
Vi får en drømmestart, da Pellegriti efter bare ti minutter bringer os foran, 13 minutter senere slår Leon Andreasen sit navn fast på defensive midtbane, ved at score et fantastisk langskudsmål. I det 35. minut er det så Henri Saivet som med et par fikse træk sætter hele Bayerns forsvar af og skyder os foran 3-0.
Anden halvleg bliver et sandt pres mod vores mål, hvor Libis Arenas i de første 44 minutter hiver den ene pragtredning frem efter den anden.
Men da Bayern i det 89. minut får straffespark må han kapitulere. Det samme må han to minutter senere hvor sydtyskerne får reduceret til 2-3. Der kommer ved på min pande og gummiben hos spillerne i de følgende to minutter. Men heldet og stolpen redder os, så vi kan få en fornem sejr over FC Bayern, til Littmanns store tilfredshed.
Ironisk nok er eneste skuffelse i dagens kamp vores stjernespiller Diego, som spiller en uhørt katastrofalt kamp og får karakteren 4, mens alle andre får 8 eller 9.

Den nye halve million pund at handle for sender mig ud på spillermarkedet. Her erfarer jeg at den tyske Werder Bremen-spiller Aaron Hunt er blevet degraderet til andetholdet og ydmere er mulig at leje.
Jeg er dog mere interesseret i at købe ham, så jeg forhører mig om prisen. Werder Bremen vender tilbage og fortæller de vil have 4 millioner pund for spilleren, der er vurderet til 800.000 pund lavere.
Jeg vælger at byde 2,9 millioner på spilleren, hvor betalingen vil ske linært over de næste 24 måneder. Bremen accepterer lidt overraskende  dette bud. Efterfølgende går kontraktforhandling erne glat, så Hunt vil fra den 1. januar 2009 tiltræde på en 3½ år lang kontrakt, hvor han ugentligt vil blive aflønnet med 9750 pund.
Dermed får jeg en meget tiltrængt og kærkommen forstærkning til angrebet, hvor de tre teenagere har vist de endnu ikke er helt klar til at spille Bundesligafodbold.
Hunt er nu også selv lidt af hvalp, da han kun lige har rundet de 22 år. Tilgengæld har han allerede fået stor Bundesligaerfaring. Han debutterede tilbage i 2004/2005-sæsonen, og siden er det blevet til 42 kampe i landets bedste række, kombineret med 48 kampe i Regionalligaen for Werder Bremens andet hold.
Internationalt er han også vant, da det er blevet til 16 ungdomslandsholdska mpe. Heriblandt var han med til at vinde såvel U21 EM og De Olympiske Lege i sommer, hvad Kroos iøvrigt også gjorde begge steder, ligesom Huth også blev olympisk mester.

Efter succesoplevelsen mod Bayern kommer vi hurtigt ned på jorden igen, da et reservefyldt hold taber 0-3, 0-4 og 0-5 til henholdsvis Milan, Barcelona og Manchester United i landskampspausen. Eneste trøst er en indtægt på endnu en million pund.

Stuttgart på udebane var næste modstander i november, og det så længe ud til at det skulle blive en kamp der holdte os nede på jorden efter Bayern-eventyret.
Men eventyret fortsatte i Stuttgart. Da der manglede seks minutter af kampen viste måltavlen at vi var bagud 0-2. Men et hjørnespark af Guzman førte sekunderne efter til at han selv scorede. Han sendte bolden ind i målfeltet, bolden blev clearet af forsvar, men ikke mere end Baines opsnappede den på midterlinien og sendte den frem til Guzman som pludselig stod fri på kanten af feltet og reducerede.
I det  87. minut er det så Freddy Guarin som får reduceret på et af sine varemærker, hårde præcise langskud. Alle mine medrejsende fans går amok ved udligningen.
Dét er dog ingenting i forhold til deres følelsesudbrud i dommerens overtid. For små tre minutter inde i overtiden opsnapper Kroos en løs Stuttgart-tværaflevering og har pludselig frit løb mod mål. Tiltrods for den helt frie position lige foran mål brænder den unge tysker, men til vores held er en ung italierer ved navn Pellegriti fuldt med op, og han kan i et tomt mål sende riposten fra målmanden i nettet.
Jeg flyver op af mit sæde og løber skrigende rundt. Vi har fået tur i den. Gud, hvor det føles dejligt.

Vi har fået lidt luft til bunden af ligaen, men der er stadig et godt stykke op til toppen, hvor vi stadig gør os forhåbninger om at slutte.

Fighten fra Stuttgartkampen blev flot videreført til hjemmekampen mod Leverkusen, hvor spillede langt fra spillede poleret og smukt, men tilgengæld med hjertet, hvilket gav tre point på kontoen.

Novembers sidste kamp var mod Frankfurt, som vi på udebane besejrede, hvilket sendte os op på en tiendeplads i ligaen. Det holdt ellers hårdt i den sidste kamp, hvor vi tæt på at smide en sikker 2-0 føring væk, da Frankfurt scorede to gange i kampens sidste seks minutter. Men et mål på straffespark af Guzman i overtiden sikrede os de tre point.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #106: 24 Mar 2006, 09:01 »

Uf! Lækkert at du viser dit hold frem på den måde, og jeg må sige at jeg er imponeret over den lave alder på alle dine spillere, det er sq godt arbejde. Din startopstilling er ydermere meget skræmmende, især med profiler som Baines, Huth og Diego. Det er hurtigt at du har fået sådan et godt hold. Glæder mig til at høre mere fra Hamburg af! Smiley

Heps.

Screenshots er vejen frem  Opstemt
Men ja,  der er virkeliig sket noget siden for et par ugen siden, hvor mit hold nærmest lænede sig op af, at kunne blive kaldt et oldboyshold  Smiley

-bune

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #107: 24 Mar 2006, 09:50 »

17. december.

Så er kalenderårets sidste Bundesligakamp blev spillet, og med den flotte stime vi var inde i til sidst endte det med at vi overvintrer på sjettepladsen i Bundesligaen.
Guzman fik en flot fjer til hatten i starten af måneden, da han blev kåret til Bundesligaens bedste spiller i november. Desværre for ham og os modtog han beskeden med at blive skadet til decembers første træning. Skaden vil holde ham væk fra grønsværen frem til februar.

Vores topplacering kom som følge af en lille håndfuld gode resultater i december.
Først blev sejrsstimen fra november taget med over i julemåneden, idet vi slog Hertha Berlin 3-1 på hjemmebane i starten af december. Diego var skadet, så i hans fravær var en tilbagevendt Freddy Guarin rykket op som offensiv midtbane, så Leon Andreasen kunne fortsætte sit gode spil på den defensive midtbane.
Guarin viste flot spil på den offensive del af banen, og scorede vores første mål.

Den sjette december måtte vi for første gang i seks ligakampe forlade banen uden en sejr, da vi spillede en halvsløj kamp mod Bielefeld, som endte 1-1.

Årets sidste kamp var mod Rostock, hvilket også var startskuddet på anden del af Bundesligaen.
Her blev det til en habil 2-0 sejr, hvor Freddy Guarin igen kom på måltavlen fra sin position som offensiv midtbane. Endeligt cementerede Pellegriti sin klubtopscorerværdig hed med sit 10. sæsonmål.

Bundesligaen                        Mine spillere præstationer          Efterårets kampprogram

1. januar 2009

Godt nytår til alle.
Er taget ud i klubben for at mødes med min assistent Ventrone og sportsdirektør Holger Stanislawski. Vi vil bruge vores nytårsdag på at tilbyde kontrakter til de spillere, hvis kontrakter udløber om et halvt år. Derudover vil vi sende udspil til kontraktforlængelse r til vores spillere, som har kontrakt udløb sommeren 2010.
Vi vælger at sende kontraktudspil til tre spilleres agenter. Det er de to unge wonderkid Anderson og Freddy Adu. Anderson er tidligere holdkammerat med Diego, ligesom de er landsmænd. Så Diego roser meget varmt den unge venstrewing. Freddy Adu er en ung offensiv amerikansk midtbanespiller, som for tiden slår sine folder i Betis. Nick Besagno kender Adu fra sine kampe på det amerikanske landshold, og er en stor fortaler for drengen. Den tredje spiller vi har i kikkerten er en ung tysk venstreback, som hedder Stefan Person. Vi har fulgt hans karriere siden den startede for et par år siden i Leverkusen. Nu løber hans kontrat ud, og vi vil meget gerne tilknytte ham fra juli af.
Vil vi også forsøge at arrangere et par træningsturneringer .
Sidst men ikke mindst skal vi også byde velkommen til Aaron Hunt, som tiltræder i klubben i dag. Vi ser frem til at få en seriøs konkurrence om angrebspladserne, hvilket den unge tyske i den grad vil bidrage til.

2. januar 2009
Alle spillere pånær Leighton Baines, Jonas Elmer, Sönmez, Tom Bertram og Diego får forlænget deres kontrakter frem til sommeren 2012.
Førstnævnte ønsker ikke at forlænge sin kontrakt, der udløber om 1½ år. Jonas Elmer udvikling har ikke indikeret at han er værd at satse på udover frem til sommeren 2010. Sönmez er kommet stærkt tilbage fra sin skade, derfor vælger vi ikke at sætte ham til salg, men vi undlader også at forlænge med ham som situationen er nu. Endeligt ønskede Tom Bertram at forlænge frem til sommeren 2013, og Diegos kontrakt løb allerede frem til 2012.
Det kostede mig samlet 600.000 pund at forlænge de ca. 10 kontraker, ligesom de spillerne nu til sammen vil modtage 30.000 pund mere om ugen end før kontraktforlængelse rne.
Jeg er dog stadig 70.000 under mit lønbugdet.
Økonomisk går det også godt, faktisk så godt at Corny Littmann kan meddele mig at han og bestyrelsen har valgt at øge transferbudgettet med 2,6 millioner pund. Dermed er der nu små fem millioner til at hente forstærkninger for.

Derudover falder to træningsturneringer på plads. Modstanderne i den første bliver Chelsea, Milan og Real Madrid, mens Juventus, Barcelona og Manchester United gæster os weekenden efter. Alle træningskampe vil blive tv-transmitteret.

Portos Anderson meddeler os via sin agent at han ikke ønsker at forlænge sin kontrakt med Porto, men omvendt ønsker han heller på nuværende tidspunkt at skrive kontrakt med andre klubber, da han vil se tiden an.
Vi må holde øjne og øre åbne og følge spillernes mentale udvikling.

« Seneste Redigering: 24 Mar 2006, 10:41 af Bune » Logged

Metsu1
Manager

« Svar #108: 24 Mar 2006, 10:19 »

Europæisk fodbold til St. Pauli, det er sgu imponerende  Thumbs Up

Hvad sker der i grunden med Bayern, de gange jeg har spillet i den tyske liga, har de været total suveræne!!!

Til sidst vil jeg lige sende lidt roser til dig, jeg synes det er en fremragende blog og det er fedt, at du bruger screenshots så meget, det giver et bedre overblik!!!

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #109: 24 Mar 2006, 10:34 »

Europæisk fodbold til St. Pauli, det er sgu imponerende  Thumbs Up

Hvad sker der i grunden med Bayern, de gange jeg har spillet i den tyske liga, har de været total suveræne!!!

Til sidst vil jeg lige sende lidt roser til dig, jeg synes det er en fremragende blog og det er fedt, at du bruger screenshots så meget, det giver et bedre overblik!!!

Heps mange tak for de rosende ord. ja jeg håber også jeg kan holde den stime jeg er inde i nu, så jeg kan komme ud og spille UEFA bold næste år.
Men ja det er meget mærkeligt med Bayern. Jeg er dog lidt bekymret over de ligger bag mig, for de ender altid i top2, så det er ikke så godt for min sjetteplads, at de ligger bag mig nu.
De fyrede deres træner Magath 23.3.08 og ansatte så Klaus Augentahler ugen efter, og han har vist ikke lige frem haft succes.
De har stadig de samme store profiler i truppen som da spillede startede, ligesom de i år har købt en stribe stærke unge spillere fra sydamerika, så på papiret ser de skræmmende ud:

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #110: 24 Mar 2006, 11:00 »

15. januar 2009

Tiltrods for at jeg for få dage siden sagde, at jeg ikke ville sælge Sönmez her og nu, må jeg erkende, at man har et standpunkt til man tager et nyt. Fakta er hvertfald at FC Köln for en lille uge siden kom og bød 425.000 på den unge hollandske forsvarer. Faktumet at han var sjettevalg til pladsen i det centrale forsvar, samt hans stagnation gjorde at jeg accepterede tilbuddet og dermed kan Sönmez fra i dag kalde sig Kölnspiller.

Derudover er jeg i intense forhandlinger med en venstreback, som hedder Bruno. Han er en kun 18 årig venstreback og kommer fra Brasilien. Han spiller til daglig i Atletico Parananense, men er for tiden sammen med vores målmand Anderson til det sydamerikanse U20 ungdomsmesterskab, hvor vi har scouts til at lede efter spillere.
Vi har budt en million pund for spilleren, som vi forventer snarligt at kunne skrive kontrakt med.
Derudover har vi forlænget Diegos kontrakt med et år, så den nu løber til sommeren 2013. En kontraktforlængelse, der ikke kostede os noget i signon fee eller i lønudgift.

Dusty78DK
Manager

« Svar #111: 24 Mar 2006, 12:25 »

15. januar 2009

Tiltrods for at jeg for få dage siden sagde, at jeg ikke ville sælge Sönmez her og nu, må jeg erkende, at man har et standpunkt til man tager et nyt. Fakta er hvertfald at FC Köln for en lille uge siden kom og bød 425.000 på den unge hollandske forsvarer. Faktumet at han var sjettevalg til pladsen i det centrale forsvar, samt hans stagnation gjorde at jeg accepterede tilbuddet og dermed kan Sönmez fra i dag kalde sig Kölnspiller.

Det man af og til kan glemme som FM spiller er at fodbold også er en forretning med indtægter og udgifter. For at stille alle tilfredse i klubben, må man også være lidt af en "købmand" - så når chancen byder sig til at komme af med spillere, kan det være nødvendigt at gøre. Bare se i min blog, når januar bliver uploaded (i dag eller i morgen)

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #112: 24 Mar 2006, 18:30 »

Det man af og til kan glemme som FM spiller er at fodbold også er en forretning med indtægter og udgifter. For at stille alle tilfredse i klubben, må man også være lidt af en "købmand" - så når chancen byder sig til at komme af med spillere, kan det være nødvendigt at gøre. Bare se i min blog, når januar bliver uploaded (i dag eller i morgen)

Heps.

Ja man glemmer let at man egentlig skal få det hele til at køre rundt. Synes personligt også det er lidt for meget, at min bestyrelse så tit kommer og giver nye penge til at købe spillere for. Er det normalt i FM2006 eller er det bare et tilfælde her i mit St. Pauli-spil ? Må indrømme at jeg ikke har spillet fm2006 ret meget udover det her spi.
Men ellers ser jeg da personligt en stor fornøjelse og tilfredsstilelse ved at sælge en spiller, man har købt for en slik, til en procentmæssig højere salgspris. Fx Arne Nillis, Jeffrey Sarpong, Sergio Hellings, Lucas Oppermann og Daniel Brinkmann i det her spil.

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #113: 25 Mar 2006, 07:46 »

30. januar 2009

Så er er købet af Bruno blevet en realitet. For den nette sum af 1.400.000 pund har sikret mig den unge spillere underskrift på en 3½ år lang kontrakt, hvor han vil blive betalt 300 pund om ugen.

Købte medførte at Jonas Elmer kom i overskud i truppen, så han er blevet solgt til Frankfurt for 100.000 pund. Dermed blev vores bekendtskab med Elmer en rigtig dyr fornøjelse, da han for 1½ år siden kostede os en million mere at hente til fra Chelsea. En handel som vi stadig vil betale af på frem til august i år.

Bruno blev spottet til det sydamerikanske U20-mesterskab, og man må sige, at han var en af mange spillere, der viste stort talent i den turnering. Vores scout Juup Heynckes fandt utrolig mange spillere, som vi i fremtiden vil holde et vågent øje med.

Elmer var dog ikke den eneste spiller, som vi valgte at sælge her i dette transfervindue. Vi valgte at tynge ud i vores ikke-eu-spiller kvote, som var på fem spillere efter Brunos ankomst. De fire andre var Libis Areanas, Nick Besagno, Freddy Guarin og Guzman.
Den vi bedst kunne undvære af de fire var Guzman, da Pitta, Pellegriti og Kroos kan spille venstre wing, så han blev i går solgt til Fiorentina for 3,4 millioner pund, samt en kommende del på 50% ved næste salg af spilleren.
Derudover er det heller ikke utænkeligt at vi vil vælge at sælge Libis Arenas til sommer. Målmanden har fantastiske egenskaber, men han spiller generelt ikke meget over det forventede niveau, og han har to unge talenter, som puster ham i nakken, og ingen af dem optager en plads i ikke-eu-spiller kvoten.
Du kan se de tre målmænds egenskaber her:

Libis Arenas                            Anderson                             Andersen

Efter salgene og indkøbet har jeg seks millioner pund tilbage af købe for i denne sæson.

De seks træningskampe jeg har spillet endte uden nederlag, det blev til sejr over Real Madrid og Barcelona, mens de fire andre kampe endte uafgjorte.
Det resulterede i to andenpladser i træningsturneringer ne, som iøvrigt gav en tv-indtægt på to millioner pund.

For en lile uges tid siden var det dog blevet alvor, og årets første kamp i Bundesligaen stod for døren. Vi gæstede VeltinsArena i Gelsenkirchen. Her fik vi en dårlig start på 2009, da vi løb ind i et 2-4 nederlag. Eneste lyspunkt var, at debutanten Aaron Hunt blev noteret for begge mål.

31. januar.

Årets anden kamp ender desværre også med et nederlag. Denne gang er det Gladbach, som besejrer os. Kampen ender 2-3 og igen er vores helt store lyspunkt Hunt, som scorer et mål og står for et hav af glimrende oplæg til Saivet, som desværre kun en gang formår at omsætte dem til mål.

Transfervinduet lukker i, mens dette bliver skrevet, og desværre lykkes det ikke at få tilknyttet en højreback eller en angriber til truppen.
Efter Hunts ankomst bliver Saivets, Pellegritis og Rence van der Wals mangler virkelig udstillet, så jeg havde brugt eftermiddagen på at få hentet en etableret angriber til klubben, men ingen af dem jeg havde i kikkerten ønskede at skifte her til.

Nu må vi de næste måneder se tiden an, hvordan det går i Bundesligaen, hvor målet stadig er at ende i top6.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2006, 20:05 af Bune » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #114: 25 Mar 2006, 19:10 »

Februar:

Den første kamp i februar byder på sandt storspil af Diego, hvor han mod Kaiserslautern hele fire gange kommer på måltavlen. Det er ikke hver dag det sker og fansene er da og begejstrede for hans indsats i kampen. Freddy Guarin bliver noteret for det sidste mål i vores flotte 5-0 sejr.

Den gamle tribune, hvor vores hardcore fans står, fremfører en smuk tifo i vintermørket efter Diegos 4. mål i kampens døende sekunder.

Ugen efter er vi på besøg på Volkswagen-Arean i Wolfburg. Værterne indtager overraskende den øjeblikkelig førsteplads. Men vi har optimismen i top efter sidste weekends resultat og kommer foran 1-0 efter tolv minutter. Wolfsburg har dog den skarphed, som kendetegner et tophold og udligner minuttet efter. Vi slår dog hurtigt tilbage og kommer efter 24 minutters spil foran 2-1 på et frisparksmål af Guarin. Inden pausefløjtet lyder har Saivet sikret os en føring på 3-1.
I pausen må jeg udskifte en halvskadet Anderson, som vikarierer for den skadede Libis Arenas i målet. Ind kommer mit tredjevalg Mikkel Andersen, så det er med en vis uro i kroppen jeg går ind til anden halvleg.
Den unge dansker står dog en flot kamp, og først efter 33 minutters spil af anden halvleg må han lade en bold slippe ind. Det bliver også den eneste scoring, som faldt i anden halvleg. Dermed endnu en flot sejr til os.
Kampen vil ellers blive husket for at samtlige målmænd blev skadet. Først vores Anderson, dernæst Wolfsburg Tim Wiese, som også måtte lade sig udskifte med reserven Ochs, som blev skadet og udskiftet i det 90. minut. Derudover blev Mikkel Andersen småskadet i det 81. minut.

Ugen efter vinder vi på hjemmebane den tv-transmitterede kamp mod Aue med 1-0 på et mål af Henri Saivet.

Månedens sidste dag byder på en udekamp mod Freiburg, en kamp som jeg havde advaret spillerne i mod at tage for let på.
Jeg troede de havde forstået budskabet for de startede stærkt og vi kom efter 26. minutter foran 1-0 på et mål af Pitta. Herefter knak filmen for de fleste af spillerne, og da vi gik ind i dommerens overtid i anden halvleg var vi bagud 1-2. Heldigvis for os viste Hunt glimt af sine fantastiske tekniske kvaliteter og udlignede til kampens resultat 2-2 øjeblikket før slutfløjtet.

Stillingen i ligaen er følgende. Der kan ellers siges at nummer 1 til 3 skal spille CL-bold næste år, 4 og 5 deltager i UEFA-cuppen, men nummer 6 og 7 skal spille toto-cup-bold henover sommeren. Dog kan det hele blive forrykket en plads ned af, hvis pokalvinderen bliver en af de syv bedstplacerede mandskaber.

Marts:

Årets tredje måned skulle vise sig at blive værre og værre som den skred frem.
Vi lagde ud med skuffende at spille 1-1 hjemme mod Nürnberg. Igen var Saivet på pletten, efter smukt forarbejde af Diego.
Ugen efter løb vi ind på Olympia-Stadion mod Hertha, som udstillede vores mangler og vandt en 2-0 sejr.
Helt galt gik det så ugen efter, hvor vi hjemme tog i mod mestrene fra Dortmund.
Efter 39 minutters spil var vi bagud 0-3 og kun ren sløseri fra Dortmunds defensiv gjorde at Diego kunne reducere kort før pausen.
Dortmund startede som lyn og torden efter pausen, og hjulpet på vej af en udvisning til Leon Andreasen, fik de scoret yderligere tre mål i anden halvleg.
Stillingen 1-6 holdt til dommerens overtid, hvor Huth dog tog sagen i egen hånd. Han har som bekendt spillet to år i klubben, og ville nok lige slå sit navn fast, så med to hovedstødsmål sørgede han for at kampen endte 3-6 og han i det mindste kunne gå fra banen med en smule ære.
Aldrig før har vores forsvar spillet så dårligt og aldrig før er der blevet scoret så mange mål i en kamp, hvor vi har været involveret.
Stillingen efter marts 2009 ser således ud:

Måneden sluttede af med Corny Littman præsenterede mig for en ny personlig kontrakt. Min nuværende havde udløb til sommer, og jeg skal lige love for at han og bestyrelse brændte for at forlænge med mig. De lagde en kontrakt på bordet, som ville gælde for de kommende fire år, og have en lønstigning på hele 19000 pund.
Jeg skrev under på kontrakten og fik forhandlet mig frem til at jeg i fremtiden vil have et lønbugdet på 275.000 og mulighed for at tilbyde spillere 30.500 pund i ugeløn.

Min hidtige kontrakt                        Min nye kontrakt

Endeligt sluttede måneden af med, at Bayern München nåede til enighed om en pris på Dieter Leopold. Sydtyskerne vil modtage 350.000 for den talentfulde 17-årige højrewing, som vil være på kontrakt i St. Pauli frem til sommeren 2012.

April:

Vi startede måneden med et sandt lokalbrag mod HSV. Libis Arenas var tilbage i målet efter sin skade, og han holdt buret rent, ligesom hans kollega i den anden ende gjorde. Så en halvtrist affære endte 0-0.

Så fik vores hårdttrængte fans mere at glæde sig over ugen efter, hvor vi på hjemmebane spillede Werder Bremen ud af banen.
Først kom Bremens lejesvend Gallas uheldigt til at sende bolden i eget mål, dernæst scorede Guarin direkte på frispark. Diego gjorde ham kunsten efter i anden halvleg og til sidste cementerede Leon Andreasen vores sejr med et herligt hovedstødsmål.
SÅDAN!

Så er det dejligt at være St. Pauli fan en mild forårsdag!

De svære kampe fortsatte. Lørdag den 18. april bød på en vanskelig udekamp mod Bayern München. Vi var dog toptændte fra start og kom foran allerede efter seks minutter på et herligt mål af Enrico Pellegriti.
Som så mange gange før måtte vi dog se en hurtig udligning finde sted. Men overraskende nok fik vi rystet chokket af os, og hvem andre en Aaron Hunt dukkede op et kvarter senere og bragte os foran 2-1. Den stilling hold så igen kort tid, for så udlignede Guerrero for anden gang.
Bayern fik en mand udvist kort før pausen, hvilket gjorde at de kom ud til anden halvleg i en mindre offensiv taktik. Heldigt for os, i det kun held gjorde at vi kunne tage fra München med et point og et 2-2 resultat i bagagen.

Den sidste kamp i denne måned var mod Stuttgart. En uhyre vigtig kamp. Vi lå nummer syv inden dagens kamp, mens Stuttgart på ottendepladsen var to point efter os.
Med en sejr ville vi ligge rigtigt godt inden de sidste tre kampe til at sikre os i toto-cuppen.
Alt gik også som det skulle de første 91 minutter kampen. Vi kunne gå til halvlegen med en pauseføring, og seks minutter før tid scorede Hunt på straffe til 2-0. Alt syntes sikkert og foredrageligt, selv da Stuttgart fik reducret til 1-2.
I dommerens overtid får Stuttgart Luca Toni en friløber, men kanten af feltet bliver han løbet op af Besagno, der kynisk og proffesionelt tager benene væk under ham. Rødt kort til amerikanerne og frispark til italieneren, ingen diskussion der.
Hitzberger er manden der skal eksekvere frisparket og han sender utroligt sikkert bolden ind bag en sagesløs Arenas.
Vi når derefter kun lige at give bolden op, før den igen er på modstandernes fødder. Det er tyske Christian Triffert, som erobrer den fra franske Saivet, og tyskeren sender Ljuboja afsted efter en lang bold. Serbieren ender med at få kontrol på bolden, hvorefter han kan score på vores colombianske målmand til 3-2 til gæsterne.
Slutfløjtet lyder. Kæmpe antiklimaks her på Millerntor-Stadion.

Stillingen som der ser ud med tre kampe igen.

Maj:

Endnu en vigtig kamp er på programmet her i maj. Det er nemlig de øjeblikkelige 9'ere fra Leverkusen, som vi skal møde på udebane.
Vores forspring på to point lykkes det at forsvare, da vi spillere 2-2 mod den tidligere Champions League-finalist.
Stuttgart vinder deres kamp, så de nu er fire point foran os.

Vi får dog halet et point ind på dem i den følgende spillerunde, da vi spiller uafgjort mod Frankfurt, mens de taber til Wolsburg. Leverkusen vinder deres kamp over Kaiserslautern.

Dermed er der spænding om syvendepladen, som har vist sig umiddelbart at blive den sidste adgangsgivende plads til europæisk fodbold næste sæson, da midterholdet Nürnberg har spillet sig frem til pokalfinalen, hvor Werder Bremen er modstanderen.

Faktumet at vi skal vinde den sidste kamp over bundproppen Bielefeld for i det mindste selv at have gjort vores til, at vi kan kvalificere os til Toto-cuppen, gør at det er 11 tændte spillere jeg sender på banen til sæsons sidste kamp.
Allerede efter otte minutter viser vi, hvem der har bukserne på i forestillingen, da Guarin scorer til 1-0. Tyve minutter senere er det Pellegriti, der kommer på måltavlen. Stillingen holder til slutfløjtet. Kampen blev præget af, at dommeren måtte udvise tre spillere. To Bielefeldspillere fik marchordre, mens vores Huth også måtte forlade banen før tid.
Desværre for os så vandt Stuttgart også deres sidste kamp, dermed ender vi på en hæderfuld ottendeplads, som udløser 1.900.000 pund i præmiepenge.
Derudover kan vi kun håbe på at vi ved hjælp fra UEFA fair play system kan få adgang til sommeren Toto-cup.

Slutstillingen i Bundesligaen blev:

Robert Huth kom på årets hold             Toni Kroos blev hædret som årets unge spiller

Bedste gennemsnit i Bundesligaen        Topscorerlisten for 2008/09         Flest målgivende afleveringer

Flest tacklinger pr. kamp                    Afslutninger %vis indenfor mål         Flest antal driblinger per kamp

Som det kan ses på diverse snapshots fra sæsonen er jeg repræsenteret ganske tilfredsstilende.

Her følger en præsentation af mine spilleres egenskaber og stats for sæsonen:

Målmænd:

Fra venstre og frem: Libis Arenas, Anderson og Mikkel Andersen.

Forsvar:

Fra venstre og frem: Leon Andreasen, Huth, Nik Besagno, Tom Bertram, Timmermans, Baines og Bruno.

Midtbane:

Fra venstre og frem: Freddy Guarin, Marco Martin, Toni Kroos, Fredrik Holster, Diego og Pitta.

Angreb:

Fra venstre og frem: Aaron Hunt, Pellegriti, Saivet og Rence van der wal.

Som det kan ses ud af ovenstående, så blev min topscorer sidste år Diego med 13 mål. Pellegriti var den angriber, som scorede fleste gang (12 styks), mens Hunt med sine 7 mål i 16 kampe, var den angriber der scorede flest gang i forhold til antal spillede kampe.
Pellegriti tegnede sig for flest assist, 11 lavede han i alt. Huth fik det bedst gennemsnit med 7,31.

Juni:

Fru Fortuna smiler til os i starten af denne måned.
Tyskland har været det mest fairplay spillende hold i sidste års UEFA-regi og derfor modtager landet en ekstra UEFA-cup plads.
Det betyder at vores ottendeplads nu giver adgang til Toto-cuppen.
Dermed er humøret igen højt i St. Pauli, hvor vi ellers har hængt lidt med skuffen.

Grunden til at jeg og sportsdirektør Holger Stanislawski har været lidt nede i kulkælderen, er, at den vanvittigt gode venstrewing Anderson har valgt at skrive kontrakt med Real Madrid i stedet for os. Man kan dårligt bebrejde den unge spiller, at han vil prøve kræfter i sådan en storklub, men vi havde alligevel håbet til det sidste, at et skifte til os ville kunne blive realiseret.
Ydermere har Glen Johnson endelig også besluttet sig for sin fremtid. Efter at have været på en måned-til-måned kontrakt i et år i Chelsea har han her i juni skrevet kontrakt med Betis gældende fra 1. juli i år.

Vi får dog noget at glæde os over i midten af juni, her udløb den argentinske angriber Cavenaghis kontakt med CSKA Moskva, og da han ikke ønskede at blive i Rusland, var vi hurtige og gav ham et kontrakttilbud for de næste fire år med en ugeløn på 30.500 pund.
Til vores glæde valgte han at skrive under på den kontrakt frem for dem Aston Villa og Fiorentina tilbød ham, og dermed er han nu et glødende varmt navn i tysk presse.

Endelig fik vi gavn af vores ungdomsakademi, da vi i år fik fem spillere op fra det. De sidste par år har vi ikke modtaget unge spillere her fra. Tre af de fem spillere er uhyre ringe, mens en får en chance for at udvikle sig det næste halve til hele år. Men til vores store glæde er det lykkes akademiet at udklække en spiller, som ser rigtig lovende ud. Det er den kun 16-årige defensive midtbanespiller Stefan Hornig.

Som det kan ses så bliver Hornig spået en stor karriere og er udset som en erstatning for Frank Baumann, som har en flot karriere bag sig.

Ellers vil jeg runde sæsonen af med, at fortælle at Corny Littmann har været fremme med checkhæftet i dag. Først så meddelte han mig at transferbudgettet for den næste sæson er på otte millioner pund, og lønbudgettet er på 300.000 pund.
Endeligt udsendte han en pressemeddelelse, hvori han offentligtgjorde at Millerntor-Stadion de næste to måneder vil være under ombygningen, så en større tribune fra næste års Bundesligapremiere kan stå klar. Der vil nu blive plads til 3599 flere siddende gæster. En udvidelse som løber op i en udgift på godt 3,5 millioner pund.

Efter en lang, spændende og nervepirrende forårssæson vil jeg holde mig en uges sommerferie, så jeg har nyopladede batterier til sommerens forhåbentligt mange Toto-cup-kampe.
« Seneste Redigering: 25 Mar 2006, 19:17 af Bune » Logged

cube
Manager

« Svar #115: 25 Mar 2006, 19:51 »

Det er sgu en god bedrift du har leveret med St. Pauli her Smiley
Blir' spændende at se hvad i kan præstere i Europa.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dusty78DK
Manager

« Svar #116: 25 Mar 2006, 20:16 »

Langsomt går det fremad med præstationerne i St. Pauli. Det lader til dine køb giver pote og at dine taktisk emanøvrer passer godt.

Fedt i øvrigt med din opstilling med mange screenshots!  Thumbs Up

Held og lykke i Toto!

Alex DK
Lilleputspiller
*

« Svar #117: 26 Mar 2006, 23:17 »

Jeg vil også rose din blog, som er spændende at følge med i, samt meget velskrevet. Det er endda givet mig inspiration til selv at prøv kræfter med kult klubben FC St. Pauli i FM05. Smiley

Uden at gå i de helt store detaljer, så er jeg positivt overasket over min foreløbig præstation med holdet. Efter nogle startvanskeligheder hvor spillet ikke rigtigt fungerede, har jeg vendt skuden og efter 17 kampe er det blevet til 14 sejre 1 uafgjort og 2 nederlag. I øjeblikket har jeg vundet 11 kampe i træk og har ikke lukket mål ind i de seneste 5 kampe.

Jacob Olesen købt i Viborg er iøvrigt ligatopscorer med 15 mål i 17 kampe.

« Seneste Redigering: 26 Mar 2006, 23:23 af Alex DK » Logged

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #118: 02 Apr 2006, 10:35 »

Jeg vil også rose din blog, som er spændende at følge med i, samt meget velskrevet. Det er endda givet mig inspiration til selv at prøv kræfter med kult klubben FC St. Pauli i FM05. Smiley

Uden at gå i de helt store detaljer, så er jeg positivt overasket over min foreløbig præstation med holdet. Efter nogle startvanskeligheder hvor spillet ikke rigtigt fungerede, har jeg vendt skuden og efter 17 kampe er det blevet til 14 sejre 1 uafgjort og 2 nederlag. I øjeblikket har jeg vundet 11 kampe i træk og har ikke lukket mål ind i de seneste 5 kampe.

Jacob Olesen købt i Viborg er iøvrigt ligatopscorer med 15 mål i 17 kampe.

Hejsa Alex.
Dejligt at høre at du også har fået mod på at spille med de brune drenge.
Jeg håber du er rykket op i den næstbedste række, hvis du har haft tid til at spille sæsonen færdig siden sidst du skrev. Hvordan går det med dit hold?

Og til jer andre, tak for ordene  Grin

-bune

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #119: 03 Apr 2006, 18:24 »

7. august 2010.

Puha, ja så er der faktisk gået 14 måneder siden i sidst har hørt fra mig, det har været et travlt, spændende, begivenhedsrigt og succesrigt år jeg og klubben har været igennm.

Lad os lige skrue tiden lidt tilbage og erindre at vi sluttede som nummer otte i sæsonen 2008/09, hvilket med hjælp fra UEFAs fairplaysystem udløste en billet til Toto-cuppen. Derudover var det også klubbens bedste slutrangering gennem tiderne.

Toto-cuppen sommeren 2009:

Vi indtrådte i turneringens anden runde, hvor vi skulle møde litauiske Zalgiris. Et møde hvor vi var kæmpe favoritter, og vi vandt da også samlet med 6-0.
I næste runde skulle vi en tur til Spanien for at møde Malaga i den første kamp. Al nervøsitet om en mulig deroute mod det fortrinsvis store spanske hold blev rystet af i det første møde, da vi vandt med hele 4-0. Hjemme på Millerntor-Stadion blev det til en smal 1-0 sejr.
I semifinalen skulle vi op i mod hollandske Vitesse, og endnu en gang skulle vi starte på udebane. Vi fik en drømmestart med et mål i det første minut, men så slog Vitesse tilbage og fik scoret til såvel 1-1 som 2-1. Så efter en opsang i pausen gik spillerne til banen med en bedre motivitation og de udligner hurtigt. 2-2 holdt til de sidste minutter, hvor vi fik scoret to gange. Først Hunt i det 82. minut, og med tre minutter tilbage af kampen gjorde Guarin det til 4-2 på et straffespark.
Et fantastisk udgangspunkt til returkampen i Tyskland. Den blev tabt med 0-1, men det gjorde ikke så meget, eftersom det gav avancement til finalen, hvor Atlectico Bilbao fra Baskerlandet skulle vise sig at blive det andet finalehold.
Som sædvanligt, fristes man til at sige, startede vi på udebane, og vi spillede godt i færste halvleg og kunne gå til puasen med en 2-0 føring. Efter pausen byttede vi dog rolle med Atlectico Bilbao, som spillede strålende de sidste 45 minutter og scorede tre gange, mens vi intet producerede.
Det var derfor med en 2-3 stilling i baghovedet vi 14 dage senere gik ind til returmødet på Millerntor-Stadion. Vi gjorde dog alle kritikere til skamme ved at vinde kampen 2-0 og dermed vandt vi Toto-cuppen og kvalificerede os til UEFA-cuppen.

UEFA-cuppen 2009/2010

I første runde af denne turnering trak vi Partizan Beograd. En god lodtrækning for os som useeded mandskab.
Første kampe var i Serbien og den blev vundet med 2-0. En smuk debut for os i en rigtig europæisk turnering. Hjemmekamp endte uafgjort og dermed var vi klar til gruppespillet. Her faldt lodtrækningen således ud, at vi skulle møde: Røde Stjerne, Glasgow Rangers, Feyenoord og Braga i nævnte rækkefølge.
Den første kamp mod endnu et balkanhold på udebane gik overalt forventning, ja vi var nærmest euroforiske da kampen blev fløjtet af og vi kunne se på måltavlen at vi havde vundet med 5-1.
Den næste kamp var på hjemmebane mod Glasgow Rangers og igen fik vi fuld pointudbytte, da skotterne blev sendt hjem med et 1-2 nederlag i bagagen.
Dermed syntes allerede nu et videre avancement i UEFA-cuppen som en realitet.
Den tredje kamp var på udebane i Rotterdam, og her indkasserede vi vores første nederlag i turneringen da vi tabte 1-2.
Vi sluttede dog gruppespillet af med manér, da vi hjemme slog Braga med 3-0.
Ovenstående resultater betød at vi sluttede som nummer to i gruppespillet. Lodtrækningen til første knockoutrunde i UEFA-cuppen flaskede sig således at vi skulle møde Marseille.
Vi måtte dog sande at det franske storhold var en for stor mundfuld og vi røg ud af turneringen efter to 1-2 nederlag.
Men skal man evaluere på vores præstationer i turneringen så er den langt over godkendt.

Klubfilosofi og transferstrategi:

Inden jeg tager hul på gennemgangen af sidste sæsons Bundesliga og Pokalturnering vil det være på sin plads at jeg lige fortæller, hvad jeg, Corny Littmann og sportsdirektør Holger Stanislawski besluttede os for at gøre til klubbens fremtidig indkøbspolitik og klubsidentitet.
Gennem mine første fire års ledelse af klubbens bedste fodboldhold havde jeg primært indkøbt udenlandske spillere, hvilket havde resulteret i, at der nærmest ikke var en eneste tysker blandt de elleve startende.
Som regel startede jeg med Libis Arenas eller Andersson på mål, i forsvaret blev Bruno, Huth, Tom Betram, Leighton Baines, Nik Besagno, Leon Andreassen og Timmermanns brugt. På midtbanen var Guarin, Diego, Holster, Pitta og Kroos gengangere og i angrebet var det Cavenaghi, Rence van der Wal, Pellegriti, Henri Saivet og Aaron Hunt de udvalgte.
Med andre ord havde jeg kun en lille håndfuld tyskere i truppen.
Dette skulle der laves om på fra sommeren 2009 og vi ville i fremtiden kun købe tyske spillere, og vi ville igennem denne sæson og den kommende skille os af med samtlige udenlandske spillere.
Det var noget af et projekt da det jo betød en udskiftning af hele stammen på holdet ville forsvinde, og tilbage ville kun Huth, Kroos og Hunt være.
Første spiller der fik silkesnoren var svenske Fredrik Holster, som vi solgte til Braga for 1,7 millioner pund samt 40% af en kommende transferindtægt.
Næste udlænding der forlod klubben var venstrebacken Leighton Baines som Bayern München betalte svulmende syv millioner pund for.
Flere spillere fik vi ikke solgt i transfervinduet sommeren 2009, men der skete tilgengæld meget i januarvinduet 2010.
Her blev følgende spillere solgt for det nævnte beløb i pund.
Bruno blev solgt til Gremio for 2,5 milloner..
Pellegreti blev solgt til Standard Liege for 3,3 millioner samt 20% af en kommende transfer.
Libis Arenas blev solgt til Middlesboro for 5 millioner samt 50% af en kommende transfer.
Henri Saivet blev købt af Sampdoria for 5,5 millioner.
Francois Timmermans blev solgt til Babelsberg for 400.000.
Rence van der Wal skiftede til Freiburg for 1,8 millioner.
Pitta blev solgt til Club Brugge for 100.000.
Andersson blev købt af Braunschweig for 725.000.

Dermed var der kun seks udlændinge tilbage i truppen, da vi gik ind i februar 2010.
Det drejde sig om følgende spillere; Cavenaghi, Leon Andreassen, Diego, Mikkel Andersen, Freddy Guarin og Nik Besagno. De tre førstnævnte havde jeg ikke prøvet at sælge, mens ingen havde lyst til at byde på de to spillere fra hvert sit amerikanske kontinent samt danske Mikkel Andersen.
Her i skrivende stund, hvor vi skriver den 7. august 2010 er der så reelt kun en udlænding tilbage i truppen og det er førstnævnte. Hans tilbageblivelse skyldes at vi pt ikke råder mere end en kvalificeret tysk angriber, nemlig Aaron Hunt.
Nik Besagno er også stadig i klubben, men det er bare et spørgsmål om tid før han skriver kontrakt med Aachen, som betaler 2,5 milloner pund for amerikaneren.
De andre spillere blev solgt i juli i år.
Først Leon Andreassen som Glasgow Rangers købte for 4,2 milloner pund, samt 20% af et kommende salg. Freddy Guarin blev solgt til Freiburg for 6 millioner pund. Dernæst blev Mikkel Andersen solgt til Paderborn for 85.000 pund. Endelig blev Diego også solgt, ham fik vi fantastiske 22 millioner pund for af Werder Bremen.
Salget af ham, som i sidste sæson blev kåret til årets spiller af fansene, faldt ikke i god jord hos vores trofaste fans.

Det er vores håb for den kommende sæson at kunne præsentere nogen tyske angribere i truppen, så vi kan sælge Cavenaghi.

Det store salg af spillere har selvfølgelig betydet at vi har købt en stribe tyske spillere.

Som tidligere nævnt hentede vi den 1. juli 2009 Dieter Leopold i FC Bayern for 350.000 pund, en fantastisk højrewing:

Samme dato hentede vi Lucassen i Aue for 275.000. Den unge målmand er udset til at blive Timo Hildebrands afløser.

En måned efter købte vi Marcel Köhler i Freiburg for hele 2.900.000 pund. Et fyrsteligt beløb for en kun 18 årig back.

Endeligt gjorde jeg i august sidste år også alvor af mit 3 år lange flirteri med Leverkusens venstreback Stefan Person og købte ham for 875.000 pund.

Der fik hentet nye spillere til i januar i år. Det var blandt andet den 17 årige lovende forsvarer og midtbanespiller Christian Truckenbrod, som jeg købte i Augsburg for 10.000 pund

Dernæst købte jeg målmanden Max Grün i Hertha Berlin for 2.8 millioner pund, han stod så i forårssæsonen, men her i sommerpausen har jeg solgt ham videre til Leverkusen for 3 millioner pund.

Jeg solgt den stærke målmand fordi jeg i slutningen af januar købte en kun 17 årig meget lovende målmand i Wolfsburg for 75.000 pund. Han hedder Steffen Rauch, og fremtidens mand. Derudover har jeg her 1. juli købt Ron-Robert Zieler i Bayern for 240.000 pund

Derudover har jeg forstærket truppen med følgende lovende unge tyske spillere:

Sidstnævnte kostede 1.400.000 milloner pund, mens de øvrige alle blev hentet for en sjatskilling, og til sammen kun kostede 347.000 pund

Truppen i sin helhed kan du se på nedenstående screenshot:

De eneste steder jeg mangler akut forstærkning er på de to backpladser samt på midtbanens venstreside.
Her er følgende spillere i søgelyset:

Personlig anerkendelse:

Inden jeg tager helt hul på gennemgangen af præstationerne i de hjemlige turneringer vil jeg fortælle om et personligt skulderklap hjemme fra lille Danmark.

Søndag den 19. juli sidste år modtog jeg et tilbud fra DBU om at afløse den pensionerede Morten Olsen som landstræner for mit fædreland.
Jeg valgte uden tøven at sige ja tak til jobbet, dermed skulle jeg stå i spidsen for de sidste kvalifikationskampe til VM i år 2010 i Sydafrika.

Jeg overtog et hold der lå på andenpladsen i sin pulje, hvor Spanien allerede havde sikret sig førstepladsen. Der resterede fire kampe mod Spanien, Ukraine, Bosnien og Azerbaijan.

Kampen på udebane mod Spanien blev som ventet tabt, værre var det derimod at den efterfølgende hjemmekamp mod Ukraine blev tabt, så de rykkede op på andenpladsen.
Men mirakuløst tabte de deres efterfølgende kamp til Azerbaijan, mens vi slog Bosnien så vi igen lå til at skulle spille en playoff-kamp. Det krævede bare en sejr over netop Azerbaijan i sidste kamp.
Vi vandt kampen, og skulle dermed møde Polen over to kampe.
Vi tabte den første kvalkamp i Polen med 1-2, men klarede alligevel skærene da vi hjemme i Parken vandt 3-0 over polakkerne.

Dermed var vi klar til VM, hvor det sidenhen viste sig, at vi kom i pulje med Zambia, Holland og Saudi Arabien.

Vi vandt den første puljekamp i suveræn stil da vi besejrede Zambia med 6-0. Herefter skulle vi møde en flok flyve hollændere, som slog os 3-1, dermed skulle vi have mindst et point mod Saudi Arabien, hvilket vi også fik. Det blev sågar til tre da vi vandt med 2-0.
Lodtrækningen ville det sådan at vi i anden runde af VM skulle møde Tyskland. En kamp hvor jeg havde følelserne i klemme.
For set med St. Pauli øjne ønskede jeg det tyske landshold stor succes, da vi var repræsenteret med hele fem spillere i den tyske landsholdstrup.

Vi fik en fantastisk start på kampen og Jon Dahl var i den grad i målhumør og havde efter 17 minutter lavet hattrick.
Vores 3-0 føring holdt til en times spil, hvor Huth fik reduceret. Herefter fik Bastian yderligere reduceret og Toni Kroos fik sidenhed udlignet. Helt galt gik det for mit mandskab i det 87. minut, hvor Bastian fik bragt tyskerne foran med 4-3, hvilket blev kampens slutresultat.

Det blev samtidigt min sidste kamp i spidsen for det danske landshold, da jeg ikke rigtigt havde motivationen til at stå i spidsen for holdet.
Men såvel DBU som mine landsmænd havde været tilfredse med mine gerninger i de foregående 11 måneder.

Bundesligaen 2009/2010:

Så er det blevet tid til at berette om den hjemlige liga sidste år.
Den startede langt fra som den sluttede. Vi lagde nemlig ud med at tabe til Bayern München og Dortmund. Herefter blev det til ni kampe uden nederlag inden vi i 12. runde tabte til Werder Bremen. Det betød at vi røg ned fra en tredjeplads til en stadig tilfredsstillende sjetteplads.
En af kampene blev vundet over Freiburg. Det tiltrods for at vi spillede elendigt i første halvleg og var bagud med 0-2. Men efter pausen og en peptalk fra mig vandt vi med 3-2, hvilket fik unge Köhler til at udtale følgende:

Herefter resterede der fem kampe i kalenderåret 2009, og de fire blev vundet, mens den sidste blev til tabt til Wolfsburg.
Det betød at vi kunne overvintre i Bundesligaen på en meget flot andenplads.
Vi lagde ud i 2010 som vi startede sæsonen, nemlig med et nederlag til Dortmund, men mod Bayern viste vi styrke og vilje og vandt med 3-1. Godt hjulpet af Lucio, som blev vist ud efter en halv times spil.
Herefter fulgte otte kampe med bemærkelsværdige resultater. Blandt andet en 5-0 sejr over Frankfurt, en storsejr på 6-3 over Leverkusen samt en lussinguddeling til Schalke 04 på 5-1.
Disse strålende resultater sendte os op på en førsteplads i ligaen. Den mistede vi desværre i den 28. runde til HSV, da de slog os med 2-1 på Millerntor-Stadion.
Vi vandt dog førstepladsen tilbage i de sidste seks spillerunder, da vi vandt fem af kampene og tabte den ene. HSV tabte nemlig to af deres sidste kampe.
Dermed kunne jublen bryde løs på Millerntor-Stadion den 15. maj 2010 da vi med en 1-0 sejr sikrede os det tyske mesterskab for første gang i klubbens histiorie.

Fans, formand Corny Littmann samt den tidligere spillere Fredi Bobic var himmelrykte over mine træneregenskaber.

Den tyske Pokalturnering 2009/2010:

Som tidligere nævnt så er mine ambitioner for klubben at vi nu her på tredje år i landets bedste række snart til at spille med om de tyske trofæer, og her er den tyske pokalturnering et passende og ofte "let" sted at være med, da mange sekundahold tit overrasker mod storklubberne. Dermed minimeres vores risiko for at skulle møde hold som Bayern, Dortmund, HSV og Werder Bremen.
Vi skulle dog selv passe på ikke at blive et af de hold, som blev kanøflet af et de små hold.
Det skete også langt fra i  første runde, da vi besejrede sekundaholdet Lohfelden med voldsomme 15-0. Aldrig før har jeg været med til noget lignende. Det var et sandt powerplay mod værternes mål:

I anden runde tørnede vi ud mod førerholdet fra 2. Bundesligaen Hansa Rostock. Det var meget tæt på at blive et kæmpe antiklimaks efter den famøse kamp i forrige runde.
Først i det 84. minut lykkedes os det at få reduceret den føring Rostock havde skabt sig i første halvleg.
Dermed røg vi ud i en forlænget spilletid, som endte målløs. Dermed gik vi over til straffespark, hvor vi trak det længste strå i lotteriet og dermed kom videre i pokalturneringen.
I tredje runde skulle vi op i mod Schalke 04 på udebane. Langtfra en ønskelodtrækning, men vi var opsatte på at vise vores værd.
Så efter 12 minutter kom vi foran ved Diego, Lukas Podolski fik dog udlignet for værterne, inden Cavenaghi i det 31. minut igen bragte os foran. Aaron Hunt scorede for os efter en times spil, så vi førte 3-1 og dermed syntes alt at ligne sikker sejr.
Men Schalke ville det anderledes og først fik de reducert og i overtiden fik de sågar udlignet.
Dermed røg vi endnu en gang ud i forlænget spilletid. Modsat forrige runde faldt der et mål i den extra spilletid, og til vores store glæde var det Aaron Hunt, som scorede det enlige mål så vi kunne forlade Gelsenkirchen med en 4-3 sejr.
Ved lodtrækningen til kvartfinalerne havde vi så det held som vi manglede i forrige runde. Vi trak nemlig Dortmund. Deres andethold vel at mærke. Og det skulle vise sig at blive endnu en målrig affære, da vi vandt med hele 7-0.
I semifinalen skulle vi møde Kaiserslautern som vi let og ubesværet slog 4-1.
Dermed havde vi spillet os frem til pokalfinalen for første gang i klubbens historie.
I finalen skulle vi møde Gladbach som vi gennem de sidste fem år har haft store vanskeligheder ved at besejre. Hele ni gange havde vi mødt dem før, og kun to af gangene havde vi vundet over dem, mens de havde besejret os fem gange.
Så statistikken talte ikke for en pokaltriumf. Men det skulle vise sig at nu'et ville det anderledes. For vi dominerede totalt kampen. Tiltrods for at Gladbach kom foran efter bare otte minutter, så lod vi os ikke kyse, og med to rappe mål i det 21. og 27. minut gik vi til pausen med en 2-1 føring, og den blev cementeret i det 52. minut af Cavenaghi, som scorede til kampens slutresultat 3-1.

Sådan! Endnu en titel til vores trofæskab. Hvem havde regnet med at landet to mest eftertragtede fodboldklenodier skulle havne i vores glasmontre.

Die Meisterschale                                        Der DFB-Pokal

Afrundningen på sæsonen 2009/2010:

Nedenstående kan du se screenshots af min trup pr 10. juni 2009, samt kåringen af årets spiller, årets ungspiller, årets træner, årets topscorer og årets hold:

Her kan du se hvad jeg personligt opnåede i sidste sæson.

Sæson 2010/2011:

Nu står vi så og skal til at tage hul på første kamp i Bundesligaen i dag. Det bliver spændende at se, om vi kan leve op til sidste sæsons meritter, hvor vi helt fantastisk blev såvel mestre som pokalvindere.
Med salget af Diego bliver det svært, hans 39 mål samt 14 assists bliver sikkert savnet, men vi håber alle, at Toni Kroos vil bevise sit værd som ny fast mand på den centrale offensive midtbane.
Mit helt store mål for i år, er, at komme langt i Champions League. Jeg går efter at vi kan komme mindst til kvartfinalerne.
Derudover så er det hjemlige mål at få en medalje, samt nå langt i pokalturneringen.
Mine fans og bestyrelsen mener derimod at vi skal blive mestre for andet år i træk, hvilket jeg dog tvivler lidt på vil ske.
Vi er af bookmakerne regnet for at blive nummer to i ligaen, mens Bayern er suveræne favoritter.

Derudover har vi taget lidt hul på sæsonen, da vi har spillet i Ligapokalturnering. Her blev det til én kamp, da vi i semifinalen tabte 0-2 til Dortmund.

Jeg krydser alt, hvad jeg har at krydse for en succesrig sæson, og vil nu tage hul på det.
Jeg vender tilbage med nyt i slutningen af måneden.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2006, 18:27 af Bune » Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010