home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:13:42 szukizek Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
I dag kl. 15:11:23 szukizek Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 15:00:03 szukizek Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 12:08:56 warmon Blogkonkur... [10] Journeyman - Vi t...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 702 Gæster Online.

Indlæg: 1132727 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forslag til FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til FM14  (Læst 37222 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #45: 08 Jun 2013, 21:58 »

Testimonial Kampe.

Når en spiller har været i klubben længe nok, eller er et rimelig stort navn, kunne der dukke en knap op i nyhederne med "Arranger testimonial kamp". Spilleren vælger så hans hold, hvorefter du kan vælge modstander holdet. Eller hvis han allerede er i din klub, kan det være dit nuværende hold mod et hold som han har valgt. Bare en tanke.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #46: 08 Jun 2013, 21:59 »

Testimonial Kampe.

Når en spiller har været i klubben længe nok, eller er et rimelig stort navn, kunne der dukke en knap op i nyhederne med "Arranger testimonial kamp". Spilleren vælger så hans hold, hvorefter du kan vælge modstander holdet. Eller hvis han allerede er i din klub, kan det være dit nuværende hold mod et hold som han har valgt. Bare en tanke.

cool ide, især eftersom vi ser en del af det irl.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Micks
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #47: 08 Jun 2013, 22:04 »

Testimonial Kampe.

Når en spiller har været i klubben længe nok, eller er et rimelig stort navn, kunne der dukke en knap op i nyhederne med "Arranger testimonial kamp". Spilleren vælger så hans hold, hvorefter du kan vælge modstander holdet. Eller hvis han allerede er i din klub, kan det være dit nuværende hold mod et hold som han har valgt. Bare en tanke.

Big big thumbs up  Thumbs Up
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #48: 08 Jun 2013, 22:10 »

Er jeg helt galt på den hvis jeg siger at jeg mener man godt kan være reserve manager?
Så vidt jeg ved, kun for landshold.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #49: 08 Jun 2013, 23:31 »

Testimonial Kampe.

Når en spiller har været i klubben længe nok, eller er et rimelig stort navn, kunne der dukke en knap op i nyhederne med "Arranger testimonial kamp". Spilleren vælger så hans hold, hvorefter du kan vælge modstander holdet. Eller hvis han allerede er i din klub, kan det være dit nuværende hold mod et hold som han har valgt. Bare en tanke.

Helt enig Smiley

Det er en relativt lille feature at implementere, og den ville jeg også tage imod med åbne arme. Det vil vel bare være at kode det sådan, at spillerens favoritpersonale har en høj sandsynlighed for at blive valgt til hans hold, ligesom spillere fra hans tidligere klubber og evt landshold har en høj forekomst.

Så selvom jeg ikke ser det som en prioritet at få indført, så ville det være en sjov lille feature!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Gungner
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #50: 08 Jun 2013, 23:34 »

Præcis. Og som nævnt, skal det jo kun være hvis spilleren har været i en klub længe nok (10 år evt.) eller er et globalt navn indenfor sporten, at han skal have en testimonial. Og som du selv siger, burde det kunne kodes relativt nemt ind, så hans landshold måske stiller op mod et udvalgt hold.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #51: 08 Jun 2013, 23:37 »

Præcis. Og som nævnt, skal det jo kun være hvis spilleren har været i en klub længe nok (10 år evt.) eller er et globalt navn indenfor sporten, at han skal have en testimonial. Og som du selv siger, burde det kunne kodes relativt nemt ind, så hans landshold måske stiller op mod et udvalgt hold.

Ja, enten sige at en spiller skal have været i en klub længe, eller også skal han være rekordindehaver (flest kampe eller mål) eller være skrevet op som ikon eller legende i klubben. Det kan spillerne jo godt opnå på mindre end ti år i nogle klubber, mens i andre kan bare det at have været i klubben i et årti være det der gør, at man er værdig til sådan en kamp.

Men jeg tror faktisk det er noget community har råbt på i årevis, så vi må håbe at der snart sker noget crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #52: 09 Jun 2013, 13:41 »

Jeg er helt enig i, at vi ikke skal ud i at spillerne pludselig har købt ny bil og er glad for den. Selvfølgelig ikke! Men lige præcis stemningen i truppen, på træningsbanen og i omklædningsrummet, mener jeg bliver givet for lidt opmærksomhed af SI. Bare tag hele Pourie-sagen herhjemme. Selvom holdet stadig fungerer på banen sådan nogenlunde, så er det ingen hemmelighed at hans medspillere ikke kan lide ham, og det blev rent ud sagt til Viasat, at man ikke brød sig om ham i truppen, og at han kørte sit helt eget løb. Sådan noget vil jeg også have som en del af FM. Det skal ikke være sådan at alle hold har en type som ham, men de skal være til stede i spillet, for SÅ sjældne er de altså heller ikke i fodboldens verden. Det skal være sådan, at jeg skal overveje om jeg vil købe en spiller eller ej, hvis han har et dårligt ry i fodboldens verden. Jeg vil have mine scouts til at levere en opsummering af spillerens status i pressen (læs: de nyheder man potentielt kan få op), så man kan se om han er typen der ofte er involveret i disciplinærsager/har problemer med holdkammeraterne eller om han er typen der er social og professionel. Nogle gange kan det jo også snyde, og spilleren ganske enkelt bare er i den forkerte klub, og at han faktisk vil finde sig fantastisk godt til rette i en anden klub, der formår at matche hans personlighed med holdkammeraterne.

Jeg kunne også godt tænke mig at se, at nogle spillere er mere flamboyante når de udtaler sig til pressen, mens andre holder sig til de 'kedelige' standardsvar. Det kan have en indflydelse på merchandisesalg hos fansene, som også må siges at være en del af en realistisk simulation af fodbold. Bare se hvor meget vi er efter landsholdets drenge, især da Jon Dahl var anfører, og hvor meget man faktisk frydes, når en spiller siger tingene som han opfatter dem. Man både elsker og hader den type - men de findes dårligt nok i FM.


Og ja, den økonomiske del kunne godt trænge til flere justeringer. Det er dejligt at skat er indført, men her så jeg faktisk også gerne en ændring. Lige pt ser man spillernes løn før og efter skat efter det land man selv er i. Jeg vil gerne have det sådan, at når jeg ser på en engelsk spillers profil, så ser jeg hans løn efter skat ud fra engelske skatteregler, sådan at JEG ved, når jeg prøver at købe ham, at jeg skal op og ramme den samme løn udbetalt efter danske skatteregler. Ellers er det at se lønnen efter skat jo totalt meningsløst.

Hmm...
Jeg vil gerne være enig, men jeg kan ikke.
Men tak da crazy
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #53: 09 Jun 2013, 13:42 »

Hmm...
Jeg vil gerne være enig, men jeg kan ikke.
Men tak da crazy

Grin

Jeg hentydede til at de faktisk formåede at score mål og sådan, men med nedrykningen in mente kan jeg godt se hvad du mener crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Holm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #54: 05 Jul 2013, 12:22 »

Hvis man har en spiller der har skrevet under med en anden klub, så savner jeg lidt den mulighed at man kan forhandle med den klub han skal til om at skifte før tid også få lidt penge ud af det.
Logged

[Min signatur er for stor]

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #55: 05 Jul 2013, 13:17 »

Jeg savner fx at hvor man er en lille klub fx southampton, Real sociedad eller Cardiff og man har en ung stjerne man skal sælge,  cirka 22-24 år og istedet for man siger til ham man vælg sælge ham pga han er tilovers eller man vil have en ny spiller. Skal man kunne sige til ham tiden er inde for han skal skifte til en større klub:) så man ikk bliver uvenner med ham
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #56: 05 Jul 2013, 13:26 »

Jeg savner fx at hvor man er en lille klub fx southampton, Real sociedad eller Cardiff og man har en ung stjerne man skal sælge,  cirka 22-24 år og istedet for man siger til ham man vælg sælge ham pga han er tilovers eller man vil have en ny spiller. Skal man kunne sige til ham tiden er inde for han skal skifte til en større klub:) så man ikk bliver uvenner med ham

Vil man da gerne af med sin unge stjerne?

Hvis han er ens unge stjerne, så skal han nok komme til dig hvis han vil videre Smiley
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #57: 19 Jul 2013, 16:38 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne fortælle sin bestyrelse at man har planer om at stoppe ved sin kontrakts udløb. Der tænker jeg så at bestyrelsen kunne reagere primært på to måder. Den ene er at de accepterer og "takker" en for at de har god tid til at finde en ny. Den anden at de fortæller at de vil gøre hvad de kan for at holde på dig og så i den næste tid tilbyde nye og mere lukrative kontrakter.

På samme måde skal man også have mulighed for at snakke med en journalist og fortælle at man stopper ved kontraktudløb. Det gør at andre klubber får øjnene op for en og muligvis fyrer eller lader kontrakten med deres egen manager løbe ud ved kontraktudløb.
Hvilket fører mig videre til næste punkt. Jeg synes også det skal være muligt at man laver en kontrakt med en anden klub ved f.eks. næste sæsonstart. På den måde løber ens egen kontrakt ud og man kan færdiggøre den sæson man er i gang med i sin gamle klub før man begynder i den nye.
Sidst men ikke mindst bliver bestyrelsen nok ikke alt for tilfredse med en hvis man fortæller en journalist at man stopper ved kontraktudløb, specielt selvfølgelig hvis man ikke har fortalt dem det først.
Logged

FC Barcelona

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #58: 20 Jul 2013, 05:05 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne fortælle sin bestyrelse at man har planer om at stoppe ved sin kontrakts udløb. Der tænker jeg så at bestyrelsen kunne reagere primært på to måder. Den ene er at de accepterer og "takker" en for at de har god tid til at finde en ny. Den anden at de fortæller at de vil gøre hvad de kan for at holde på dig og så i den næste tid tilbyde nye og mere lukrative kontrakter.

På samme måde skal man også have mulighed for at snakke med en journalist og fortælle at man stopper ved kontraktudløb. Det gør at andre klubber får øjnene op for en og muligvis fyrer eller lader kontrakten med deres egen manager løbe ud ved kontraktudløb.
Hvilket fører mig videre til næste punkt. Jeg synes også det skal være muligt at man laver en kontrakt med en anden klub ved f.eks. næste sæsonstart. På den måde løber ens egen kontrakt ud og man kan færdiggøre den sæson man er i gang med i sin gamle klub før man begynder i den nye.
Sidst men ikke mindst bliver bestyrelsen nok ikke alt for tilfredse med en hvis man fortæller en journalist at man stopper ved kontraktudløb, specielt selvfølgelig hvis man ikke har fortalt dem det først.

God ide Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #59: 20 Jul 2013, 11:10 »

Jeg har tilladt mig at redigere i dit indlæg...
Hvilket fører mig videre til næste punkt. Jeg synes også det skal være muligt at man laver en kontrakt med en anden klub ved f.eks. næste sæsonstart. På den måde løber ens egen kontrakt ud og man kan færdiggøre den sæson man er i gang med i sin gamle klub før man begynder i den nye.
Jeg spiller ikke det nye, jeg er stadig igang med FM12. Men jeg ved da, at i nogen af de tidligere versioner kunne det godt lade sig gøre at indgå kontrakt med en ny klub, og så skifte ved sæsonafslutning.
Logged

Veni, vidi, vici

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010