home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  2 Brugere, 481 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forslag til FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til FM14  (Læst 36739 gange)
GGMU
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Forslag til FM14
« : 01 Maj 2013, 22:52 »

Ja som titlen jo meget præcist beskriver så synes jeg vi skulle komme med en masse forslag til hvad vi her inde på FmFreaks synes skal gøres bedre, tilføjes eller fjernes til det næste spil i rækken. Thumbs Up

Ved ikke om der er nogen mulighed for at få det send til SIgames.

Og hvis en anden tråd som denne findes, beklager jeg har ikke kunne finde den.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #1: 01 Maj 2013, 22:56 »

Hejsa GGMU, en tråd med forslag kan jo aldrig skade, dog vil de tidligst være aktuelle for FM2015, da man allerede tilbage omkring har låst sig fast på hvilke nye features, den næste version af spillet skal havde.
Logged

GGMU
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #2: 01 Maj 2013, 22:58 »

Ja, tænkte nok det var lidt for sent Smiley
Logged

GGMU
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #3: 02 Maj 2013, 13:25 »

Jeg har tænkt på at et sted som assistent manageren kunne forbedres. Synes på nuværende tidspunkt ikke rigtig han har nogen betydningsfuld opgave. Savner at man kan spørge sin assistent til råds om forslag til taktik, spiller køb og en række andre ting som assistent træneren jo også er involveret i i det virkelige liv Smiley
Logged

MarcSinding
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #4: 03 Maj 2013, 14:43 »

Enten burde muligheden for interaktion med pressen (omkring andre managers / klubber) fjernes eller forbedres. Det er meget sjældent man overhovedet har muligheder for at udtale sig om noget, derudover burde det være muligt at kunne svare "ingen kommentarer" til et spørgsmål omkring ens holdning til en pågældende manager, da "Jeg vil hellere tale om noget andet" altid bliver defineret negativt.
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #5: 04 Maj 2013, 13:20 »

Og så syntes jeg at Presse-, Spiller- og Bestyrelsessamtaler . Skal forbedres.
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #6: 04 Maj 2013, 13:59 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne overtage andre managers, forstået på den måde at man kan vælge at være Mourinho, Jürgen Klopp, Pep Guardiola etc. og have både historikken, popularitet/ry samt forhold til andre spillere/personale/klubber med sig.

F.eks. hvis man var Pep Guardiola og man overtog Bayern, at så havde man en større chance for at hente tidligere spillere som Messi, Xavi, Iniesta (Ikke at det nødvendigvis skulle være muligt, men chancen skulle være større)
Eller at man som Mourinho vil være eftertragtet i Chelsea, og at hvis man tog tilbage dertil, at man fra start ville opnå stor respekt blandt spillere/bestyrelse/fans.

Det skal naturligvis også have negativ betydning, således at visse spillere/personale/klubber ikke ønsker at have noget med en at gøre. F.eks. som Benitez der har det yderst svært i Chelsea..

Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #7: 04 Maj 2013, 14:05 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne overtage andre managers, forstået på den måde at man kan vælge at være Mourinho, Jürgen Klopp, Pep Guardiola etc. og have både historikken, popularitet/ry samt forhold til andre spillere/personale/klubber med sig.

F.eks. hvis man var Pep Guardiola og man overtog Bayern, at så havde man en større chance for at hente tidligere spillere som Messi, Xavi, Iniesta (Ikke at det nødvendigvis skulle være muligt, men chancen skulle være større)
Eller at man som Mourinho vil være eftertragtet i Chelsea, og at hvis man tog tilbage dertil, at man fra start ville opnå stor respekt blandt spillere/bestyrelse/fans.

Det skal naturligvis også have negativ betydning, således at visse spillere/personale/klubber ikke ønsker at have noget med en at gøre. F.eks. som Benitez der har det yderst svært i Chelsea..



Kæmpe + til dig. Er så enig.
Logged

Manchester United

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #8: 09 Maj 2013, 22:00 »

Jeg ved det lyder sygt, men noget af det jeg gerne så forbedret til FM 14 er boldens friktionsmodstand mod græsset. Bolden flyver helt uhæmmet hen over græsset i et rasende tempo der aldrig vil være muligt i virkeligheden og det er ikke til at se at bolden mister fart undervejs. F. eks. har Jens Larsen lige losset bolden hele vejen fra egen banehalvdel ud til et målspark. Og det var ikke en ballonbold, faktisk var bolden nede ved græsset næsten hele vejen....
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #9: 09 Maj 2013, 22:01 »

Jeg ved det lyder sygt, men noget af det jeg gerne så forbedret til FM 14 er boldens friktionsmodstand mod græsset. Bolden flyver helt uhæmmet hen over græsset i et rasende tempo der aldrig vil være muligt i virkeligheden og det er ikke til at se at bolden mister fart undervejs. F. eks. har Jens Larsen lige losset bolden hele vejen fra egen banehalvdel ud til et målspark. Og det var ikke en ballonbold, faktisk var bolden nede ved græsset næsten hele vejen....
Det er jeg helt enig i.

Især her i FM13 er det storslemt. Det ser virkelig så urealistisk ud.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #10: 09 Maj 2013, 22:05 »

Enig med AR. Og ja, det er kun blevet værre her i FM13, men man tror alligevel altid på, at det er en god bold, og så sukker man...

En anden ting er det med, at det tager så lang tid at tage indkast, frispark og alle dødbolde mod slutningen af kampen, når man jagter et mål. Det pisser mig virkeligt af, at det tager 20 sekunder at tage et indkast, når man har det hele på pres på, kast alt frem osv. Det vil jeg godt nok have forbedret!
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

GGMU
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #11: 12 Maj 2013, 06:13 »

synes også det kunne være fedt hvis der var mere lang sigtet forventninger end kun sæson mål. At en ambitiøs klub havde ål om oprykning inden for 5 år eller noget i den stil Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #12: 12 Maj 2013, 11:13 »

Jeg har to store kerneområder, som jeg gerne ser forbedret. Desværre ved jeg godt på forhånd, at kun den ene er realistisk at få implementeret.

1) Kampmotoren/ME'en
Der er ingen tvivl om, at SI knokler på højtryk for at få forbedret ME'en frem til FM14. Selvom der nok er en del der  har fået styr på spillet efterhånden, så er de også godt klar over, at FM13 ikke har været en succes blandt fansene i samme grad som man havde håbet. Der har været massiv kritik af ME'en, og den SKAL forbedres. Jeg vil dog sige, at der grundlæggende er store fremskridt i forhold til den motor, der var i FM11 og FM12. Fysiske dueller er blevet bedre, efter de blev tweaket med de første par patches, og spillet ser på mig mere flydende og realistisk ud mht løbemønstre. Men der skal sateme tweakes og tunes en del, før det er på plads!

2) Personligheder
Det tror jeg ganske enkelt ikke vi får implementeret foreløbig. Men jeg kunne godt tænke mig at man fik udvidet og forbedret personligheder i spillet. Lige pt føler jeg at alle spillerne er droner, og jeg kunne vildt godt tænke mig at få det menneskelige aspekt ind i spillet. Den eneste observerbare forskel på spillerne er deres træningsudbytte, tendens til frustrationsfrispar k, tilpasningsevne og åbenmundethed i medierne. Jeg vil også gerne se udadvendte spillere, der samler omklædningsrummet. Jeg vil se indadvendte typer, der holder sig for sig selv. Jeg vil se erfarne spillere, der både kan berolige de unge, men også blive en autoritet der presser dem frem. Jeg vil se unge spillere, der engang imellem tager en chance - og se resultatet, uanset om det er succes eller fiasko. Jeg vil se spillerne modnes, og langsomt med alderen bliver mere satte i deres måde at spille på, så de ikke tager så mange chancer, men til gengæld kan gennemskue de ting der virker på banen. Det kan jeg ikke pt.
Jeg vil se holdkemien få en indflydelse, så man er nødt til at tænke igennem om den spiller man er ved at hente nu også passer ind på holdet eller om man kan risikere at skabe noget klikedannelse og uro. Det er jo også en del af manager-livet, at man skal tage hensyn til trupsammensætning.
Jeg vil i det hele taget gerne have en mere levende oplevelse af mit hold, så det ikke bare er at sætte navne på holdkortet, vælge taktikken og så ellers bare give gas. Mere dybde, mere involvering.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #13: 12 Maj 2013, 11:42 »

For det første vil jeg nævne ME'en, men den har Pluto allerede udpenslet, så den vil jeg ikke fokusere yderligere på. Det burde være i samtlige football managers interesse, at den bliver forbedret ovenpå et hæsligt 2013.

Derudover lyder det med personligheder spændende Pluto. Jeg tror ikke, at vi skal sætte næsen op efter det, de kommende år, men jeg ville bestemt byde det velkommen, hvis det gjorde. Der er bare én ting der er vigtig at pointere, og det er at det skal have en eller anden relevans til fodbold. Jeg gider ikke, at vi ender med noget a la Fifa Manager, som er et hæsligt mix af Sims, og et forsøg på et managerspil. Det vi vil have er mere varierede personligheder i omklædningsrummet, på træningsbanen, på selve banen og i medierne, som man så skal forsøge at håndtere på bedst mulig vis. Jeg ville elske hvis der blev lagt mere vægt på samarbejdet, den indbyrdes forståelse og moralen på holdet, så det at kunne sammensætte en harmonisk trup, blev en vigtig del af spillet.

En anden ting jeg gerne så i 2014, er mere realistiske sponsorater. Når jeg har vundet Superligaen fire gange i streg og været i CL-gruppespillet fire gange med AGF, men af alligevel kun får 5. eller 6. mest i Superligaen af mine sponsorer, så er der noget galt. Det kræver ingen yderligere forklaring, det skal bare fixes. Det er i øvrigt endnu værre, hvis man tager et hold fra en lav række til toppen.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #14: 12 Maj 2013, 12:39 »

Jeg er helt enig i, at vi ikke skal ud i at spillerne pludselig har købt ny bil og er glad for den. Selvfølgelig ikke! Men lige præcis stemningen i truppen, på træningsbanen og i omklædningsrummet, mener jeg bliver givet for lidt opmærksomhed af SI. Bare tag hele Pourie-sagen herhjemme. Selvom holdet stadig fungerer på banen sådan nogenlunde, så er det ingen hemmelighed at hans medspillere ikke kan lide ham, og det blev rent ud sagt til Viasat, at man ikke brød sig om ham i truppen, og at han kørte sit helt eget løb. Sådan noget vil jeg også have som en del af FM. Det skal ikke være sådan at alle hold har en type som ham, men de skal være til stede i spillet, for SÅ sjældne er de altså heller ikke i fodboldens verden. Det skal være sådan, at jeg skal overveje om jeg vil købe en spiller eller ej, hvis han har et dårligt ry i fodboldens verden. Jeg vil have mine scouts til at levere en opsummering af spillerens status i pressen (læs: de nyheder man potentielt kan få op), så man kan se om han er typen der ofte er involveret i disciplinærsager/har problemer med holdkammeraterne eller om han er typen der er social og professionel. Nogle gange kan det jo også snyde, og spilleren ganske enkelt bare er i den forkerte klub, og at han faktisk vil finde sig fantastisk godt til rette i en anden klub, der formår at matche hans personlighed med holdkammeraterne.

Jeg kunne også godt tænke mig at se, at nogle spillere er mere flamboyante når de udtaler sig til pressen, mens andre holder sig til de 'kedelige' standardsvar. Det kan have en indflydelse på merchandisesalg hos fansene, som også må siges at være en del af en realistisk simulation af fodbold. Bare se hvor meget vi er efter landsholdets drenge, især da Jon Dahl var anfører, og hvor meget man faktisk frydes, når en spiller siger tingene som han opfatter dem. Man både elsker og hader den type - men de findes dårligt nok i FM.


Og ja, den økonomiske del kunne godt trænge til flere justeringer. Det er dejligt at skat er indført, men her så jeg faktisk også gerne en ændring. Lige pt ser man spillernes løn før og efter skat efter det land man selv er i. Jeg vil gerne have det sådan, at når jeg ser på en engelsk spillers profil, så ser jeg hans løn efter skat ud fra engelske skatteregler, sådan at JEG ved, når jeg prøver at købe ham, at jeg skal op og ramme den samme løn udbetalt efter danske skatteregler. Ellers er det at se lønnen efter skat jo totalt meningsløst.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010