home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 410 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forslag til FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til FM14  (Læst 36693 gange)
Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #15: 12 Maj 2013, 13:09 »

Og ja, den økonomiske del kunne godt trænge til flere justeringer. Det er dejligt at skat er indført, men her så jeg faktisk også gerne en ændring. Lige pt ser man spillernes løn før og efter skat efter det land man selv er i. Jeg vil gerne have det sådan, at når jeg ser på en engelsk spillers profil, så ser jeg hans løn efter skat ud fra engelske skatteregler, sådan at JEG ved, når jeg prøver at købe ham, at jeg skal op og ramme den samme løn udbetalt efter danske skatteregler. Ellers er det at se lønnen efter skat jo totalt meningsløst.
Man skal vel også passe på ikke at gøre det for kompliceret. Det ender jo med at man skal have en uddannelse som revisor, for at spille FM. Jeg er personlig fuldstændig ligeglad med, at spillernes løn bliver vist før eller efter skat. De forlanger en løn, den kan jeg vælge at gå med på, eller forhandle lidt med dem. Det er helt fint med mig.
Logged

Veni, vidi, vici

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #16: 12 Maj 2013, 13:13 »

Så meget kræver det vel heller ikke?? Det er jo et kendt problem, at Danmark har en høj skatteprocent, og det gør det sværere at tiltrække spillere på længere kontrakter end 3 år, så det bør jo være en del af en realistisk fodboldmanageroplev else.

Det vil rent bortset fra det ikke kræve så  meget viden. Du ser på spilleren hvad hans aktuelle udbetalte løn er, og det er så den udbetalte løn du skal matche, når du tilbyder ham en kontrakt. Spillet viser dig jo allerede hvad lønnen er før og efter skat, så det vil ikke være så svært at håndtere som træner.

Til gengæld håber jeg da også at landets levestandard spiller ind i en spillers ønske om at komme til landet. Som sådan bør Danmark jo rangere højt i forhold til fx Albanien Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #17: 12 Maj 2013, 14:26 »

Har præcis den samme mening
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #18: 13 Maj 2013, 16:40 »

Vil gerne se at ændringer på transfer fronten, fair nok at man skal give en betragtelig sum for stjerner, så som Bale, Gøtze, Ronaldo osv. MEN, hvis jeg skal betale 700 for bale, og gøtze og ronaldo og alle de andre tunge drenge, og de spiller som de stjerner de er, så kan det da ikke passe at jeg ikke kan sælge dem for bare ja 400.. ikke engang city giver 400 for spillere, men jeg selv skal give 700.. Synes prissætningen er mærkeligt skruet sammen i Fm13 og til tider meget urealistisk.

og ja ME'en den er jo nævnt

AI, jeg synes det skal implementeres at bedre managers så som Mourinho og Fergie har nemmere ved at læse dit spil end f.eks. auri har. Kunne være et fedt twist til spillet.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #19: 20 Maj 2013, 23:22 »

Syntes der mangler en stor ændring på transfer fronten, når man skriver kontrakt med en spiller, hvis kontrakt udløber ved næste vindue, bør man kunne forhandle med klubben om at købe ham fri her og nu.. navnligt spillere som ikke bliver brugt i deres klubber, der kunne det betyde meget at måske ligge en million for en spiller som kommer fra en midterklub i rækken over en, og så få ham her og nu..

Samme med spillere som ryger fra en, at man måske kan trække lidt penge og slippe af med dem..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #20: 20 Maj 2013, 23:25 »

Istedet for at man laver din egen MANAGER, så syntes jeg det kunne være fedt at kunne overtage en som allerede er i spillet?Smiley

Fx, Ferguson, Klopp eller andre og så få deres CV vildere! Opstemt

/ Rottenburg
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #21: 27 Maj 2013, 15:04 »

Synes funktioner som Sportchef skal forbedres, og der skal være mulighed for mere dialog med personale generelt.
Der ud over synes jeg også at spillerne skal have mere personlighed, lige nu kan de godt føles som en flok robotter der bare gør sit arbejde.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Andreas87
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #22: 31 Maj 2013, 10:46 »

Jeg synes træningsdelen er underlig, og jeg er ret træt af den. Jeg har stor forståelse for at nogle kan synes at det er en ligegyldig og langsommelig proces at finde individuelle fokuspunkter til alle sine spillere, så jeg er egentlig som udgangspunkt fan af den måde de har løst det på i denne udgave. Men(!) jeg synes ikke det giver mening at man kun kan vælge imellem de roller, spillet har fra starten, hvis spillerne skal træne mere end en enkelt ting som deres fokus.
Eksempel: Jeg har en angriber. Jeg vil gerne træne ham til at blive en bedre skarpretter. Her har jeg tre muligheder:  Mulighed 1: Jeg sætter hans træningsfokus til at være "skarpretter" inde i kategorien "individuel rolle". Dette træner ham i følgende stats:
Teknisk: Afslutning, dribling, førsteberøring.
Mental: Forudseenhed, koldblodighed, uden bold.
Fysisk: Acceleration, adræthed, balance, hurtighed.
Disse stats er altså dem, spillets udviklere har valgt sig ind på passer bedst til en skarpretter.
Mulighed 2: Min angriber har allerede solide tal i de fleste af disse stats, men er langt bagefter i koldblodighed, så jeg vælger i stedet at sætte hans træningsfokus til at være "koldblodighed" inde i kategorien "særlig evne".
Det træner ham kun i koldblodighed.
Mulighed 3: Jeg synes egentlig min angriber har gode stats i alle henseender til at være en succesfuld skarpretter, men han har fortsat gode udviklingsmulighede r, så jeg sætter hans træningsfokus til at være en anden rolle end "skarpretter" i kategorien "individuel rolle" eller et andet fokus på en enkelt stat i "særlig evne".

Som jeg startede med at skrive synes jeg denne måde at træne på fungerer acceptabelt, men jeg kunne virkelig godt ønske mig at man kunne lave sine egne roller, således at man selv kunne vælge et antal stats de forskellige spillere skulle trænes i. Jeg tænker ikke at det er en særlig krævende funktion at udvikle, og for dem, der ikke har tænkt sig at bruge dem, taber de ikke noget på det, fordi de i forvejen fastlagte roller eksisterer stadig. Jeg efterlyser bare muligheden for at kunne lave sine egne træningsskema'er som man kunne i tidligere versioner, bare hvor man vælger hvilke stats, der skal sættes fokus på, fremfor hvilke overordnede kategorier der skal fokuseres på....
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #23: 31 Maj 2013, 10:55 »

Jeg synes træningsdelen er underlig, og jeg er ret træt af den. Jeg har stor forståelse for at nogle kan synes at det er en ligegyldig og langsommelig proces at finde individuelle fokuspunkter til alle sine spillere, så jeg er egentlig som udgangspunkt fan af den måde de har løst det på i denne udgave. Men(!) jeg synes ikke det giver mening at man kun kan vælge imellem de roller, spillet har fra starten, hvis spillerne skal træne mere end en enkelt ting som deres fokus.
Eksempel: Jeg har en angriber. Jeg vil gerne træne ham til at blive en bedre skarpretter. Her har jeg tre muligheder:  Mulighed 1: Jeg sætter hans træningsfokus til at være "skarpretter" inde i kategorien "individuel rolle". Dette træner ham i følgende stats:
Teknisk: Afslutning, dribling, førsteberøring.
Mental: Forudseenhed, koldblodighed, uden bold.
Fysisk: Acceleration, adræthed, balance, hurtighed.
Disse stats er altså dem, spillets udviklere har valgt sig ind på passer bedst til en skarpretter.
Mulighed 2: Min angriber har allerede solide tal i de fleste af disse stats, men er langt bagefter i koldblodighed, så jeg vælger i stedet at sætte hans træningsfokus til at være "koldblodighed" inde i kategorien "særlig evne".
Det træner ham kun i koldblodighed.
Mulighed 3: Jeg synes egentlig min angriber har gode stats i alle henseender til at være en succesfuld skarpretter, men han har fortsat gode udviklingsmulighede r, så jeg sætter hans træningsfokus til at være en anden rolle end "skarpretter" i kategorien "individuel rolle" eller et andet fokus på en enkelt stat i "særlig evne".

Som jeg startede med at skrive synes jeg denne måde at træne på fungerer acceptabelt, men jeg kunne virkelig godt ønske mig at man kunne lave sine egne roller, således at man selv kunne vælge et antal stats de forskellige spillere skulle trænes i. Jeg tænker ikke at det er en særlig krævende funktion at udvikle, og for dem, der ikke har tænkt sig at bruge dem, taber de ikke noget på det, fordi de i forvejen fastlagte roller eksisterer stadig. Jeg efterlyser bare muligheden for at kunne lave sine egne træningsskema'er som man kunne i tidligere versioner, bare hvor man vælger hvilke stats, der skal sættes fokus på, fremfor hvilke overordnede kategorier der skal fokuseres på....

 Thumbs Up Thumbs Up til det, ville være nice
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #24: 31 Maj 2013, 13:31 »

Jeg er meget enig med dig, Andreas

I de tidligere versioner af FM var træningsdelen langt lettere at gøre personlig og virkelig præge ens spillere i den retning man gerne ville have dem. Til gengæld var den ikke særligt intuitivt lavet, og det krævede lidt mandsmod at kaste sig ud i den første gang (når man så først fik taget springet så man sig ikke tilbage!)

Hvis man kunne lave en fusion mellem det nye meget intuitive og det gamle meget detaljerede, så ville man få en ideel blanding efter min mening.


Jeg holder dog stadig ved, at de to vigtigste elementer at forbedre er spillernes personligheder, for at gøre spillet mere levende og afvekslende, og kampmotoren, som uden tvivl får en masse opmærksomhed frem til næste udgave.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #25: 31 Maj 2013, 13:34 »

Jeg er meget enig med dig, Andreas

I de tidligere versioner af FM var træningsdelen langt lettere at gøre personlig og virkelig præge ens spillere i den retning man gerne ville have dem. Til gengæld var den ikke særligt intuitivt lavet, og det krævede lidt mandsmod at kaste sig ud i den første gang (når man så først fik taget springet så man sig ikke tilbage!)

Hvis man kunne lave en fusion mellem det nye meget intuitive og det gamle meget detaljerede, så ville man få en ideel blanding efter min mening.


Jeg holder dog stadig ved, at de to vigtigste elementer at forbedre er spillernes personligheder, for at gøre spillet mere levende og afvekslende, og kampmotoren, som uden tvivl får en masse opmærksomhed frem til næste udgave.

Må se mig enig, især mht. kampmotor! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #26: 31 Maj 2013, 14:37 »

Jeg er meget enig med dig, Andreas

I de tidligere versioner af FM var træningsdelen langt lettere at gøre personlig og virkelig præge ens spillere i den retning man gerne ville have dem. Til gengæld var den ikke særligt intuitivt lavet, og det krævede lidt mandsmod at kaste sig ud i den første gang (når man så først fik taget springet så man sig ikke tilbage!)

Hvis man kunne lave en fusion mellem det nye meget intuitive og det gamle meget detaljerede, så ville man få en ideel blanding efter min mening.


Jeg holder dog stadig ved, at de to vigtigste elementer at forbedre er spillernes personligheder, for at gøre spillet mere levende og afvekslende, og kampmotoren, som uden tvivl får en masse opmærksomhed frem til næste udgave.
Jeg synes faktisk det er dejligt, at træningsdelen er blevet så enkel. Vil hellere bruge tid på at sætte taktik og scoute Thumbs Up Men meget enig i at forbedring af spillernes personligheder og forbedring af kampmotoren altid vil være rigtige vigtige og givtige forbedringer.

 Personligt kunne rigtig godt tænke mig at der kom nummersystem på sliderne under taktik. Det vil øge overskueligheden Thumbs Up
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #27: 02 Jun 2013, 21:39 »

Jeg synes faktisk det er dejligt, at træningsdelen er blevet så enkel. Vil hellere bruge tid på at sætte taktik og scoute Thumbs Up Men meget enig i at forbedring af spillernes personligheder og forbedring af kampmotoren altid vil være rigtige vigtige og givtige forbedringer.

 Personligt kunne rigtig godt tænke mig at der kom nummersystem på sliderne under taktik. Det vil øge overskueligheden Thumbs Up

Synes de bør lave et kompromis mht. træning, lidt ala hold- spillerinstrukser. Du kan vælge at lave dem avanceret, eller simple.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #28: 03 Jun 2013, 00:17 »

Hvis bare man kunne se hvor kendt man var i blandt fansene, altså ved godt der er det med hvor glade de er for dine præs. men mere Opstemt
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #29: 04 Jun 2013, 01:25 »

Hvis bare man kunne se hvor kendt man var i blandt fansene, altså ved godt der er det med hvor glade de er for dine præs. men mere Opstemt

Ville faktisk være en dejlig ting, synes også spillet skal kunne give dig øgenavne, som The Great Dane el.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010