home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 455 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forslag til FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til FM14  (Læst 36765 gange)
DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #30: 05 Jun 2013, 22:35 »

Og f.eks. hvor meget fansene kunne lide hver enkelt en spiller. Så man ikke solgte deres favorit..
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #31: 05 Jun 2013, 22:55 »

Og f.eks. hvor meget fansene kunne lide hver enkelt en spiller. Så man ikke solgte deres favorit..

enig, er et par gange blevet høvlet ned af fans i medierne, fordi jeg solgte deres elskede spillere, men for helvede, vidste jo ikke det lige var DEM de var vilde med Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #32: 05 Jun 2013, 23:06 »

Eller at man i det mindste kunne gå ud og forsvare beslutningen om at gøre det, synes jeg vil være godt. Tit og ofte bliver man bare kritiseret, hvor man så bare må acceptere det, fordi man ikke kan uddybe det.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #33: 05 Jun 2013, 23:20 »

Mine foreslag til FM14:

- At man kan overtage en managers "navn og CV"
- At man kan se fansenes ynglings spiller. (i procent)
- At man kan få bedre talenter i klubben (sys alle er ½ stjerners) ..
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #34: 05 Jun 2013, 23:22 »

Mine foreslag til FM14:

- At man kan overtage en managers "navn og CV"
- At man kan se fansenes ynglings spiller. (i procent)
- At man kan få bedre talenter i klubben (sys alle er ½ stjerners) ..

Hvilke klubber har du spillet med? Jeg synes nemlig ikke, at det har været et problem for mig. (I Liverpool primært) Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #35: 05 Jun 2013, 23:24 »

Hvilke klubber har du spillet med? Jeg synes nemlig ikke, at det har været et problem for mig. (I Liverpool primært) Smiley
CSKA (skod ungdom), Lech, Randers, Basel, Celtic, Tromsø, FC Sheriff Tiraspol, Bate, Ajax, Vitesse
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #36: 05 Jun 2013, 23:25 »

CSKA (skod ungdom), Lech, Randers, Basel, Celtic, Tromsø, FC Sheriff Tiraspol, Bate, Ajax, Vitesse

Hmm, det synes jeg lyder lige lovligt underligt. Især med tanke på Ajax, der jo er kendt for at have et fremragende akademi. Men det kan jeg nok ikke hjælpe det store med, desværre.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #37: 05 Jun 2013, 23:28 »

Ajax og Basel var okay.. De andre ikk det store.. 8 år i CSKA og ingen talenter fra reserve eller u19 ..
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #38: 05 Jun 2013, 23:29 »

enig, er et par gange blevet høvlet ned af fans i medierne, fordi jeg solgte deres elskede spillere, men for helvede, vidste jo ikke det lige var DEM de var vilde med Wink

Gå ind og se på klubinformations-siden. Alle spillere der står under Favorit personale, ikoner og legender er fanfavoritter Peace

Mine foreslag til FM14:

- At man kan overtage en managers "navn og CV"
- At man kan se fansenes ynglings spiller. (i procent)
- At man kan få bedre talenter i klubben (sys alle er ½ stjerners) ..

1) personligt er jeg ligeglad, men hvorfor ikke
2) en ok feature, men den er som sagt allerede til stede gennem favorit-personale Smiley
3) Hvor mange toptalenter kommer der igennem hver årgang i virkeligheden? Mange af de store talenter hentes jo til klubben fra andre klubber i 14-16 års alderen, og videreudvikles jo så i de store klubber, hvis de ikke får et gennembrud for deres lokale klub. At 70 % af dine spillere er på ½ stjerne i potentiale er ikke urealistisk. Derudover, så kan mange spillere trænes op til et højere niveau end de stjerner potentialet angiver. Hvis du får det optimale ud af en Potential Ability på 100 vil han jo være bedre end en spiller med PA på 140, men hvor man kun får udnyttet 70 % af hans potentiale. I grove tal.

Jeg vil langt hellere se mere banebrydende forbedringer, som spillernes personligheder, så de bliver mere levende at arbejde med, frem for de droner de er nu.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #39: 05 Jun 2013, 23:34 »

3) Hvor mange toptalenter kommer der igennem hver årgang i virkeligheden? Mange af de store talenter hentes jo til klubben fra andre klubber i 14-16 års alderen, og videreudvikles jo så i de store klubber, hvis de ikke får et gennembrud for deres lokale klub. At 70 % af dine spillere er på ½ stjerne i potentiale er ikke urealistisk. Derudover, så kan mange spillere trænes op til et højere niveau end de stjerner potentialet angiver. Hvis du får det optimale ud af en Potential Ability på 100 vil han jo være bedre end en spiller med PA på 140, men hvor man kun får udnyttet 70 % af hans potentiale. I grove tal.

Jeg har aldrig i mit CSKA save fået et 14-16 årig talent i klubben .. den bedste var i seniortruppen .. ham højrebacken Smiley

Og de bedste der er hentet op var 18 år og 1½ stjerne max!
Logged

Vegilans
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #40: 08 Jun 2013, 19:35 »

Jeg synes man kunne prøve og lave FM14 sådan at man ikke kun kan være Manager, men måske også Chairman, U19 manager, eller reserve Manager, det kunne være ret fedt. Især som Chairman, hvor man får lov til at enten købe sig ind i en klub, også når man har fået nok af den klub, så sælge den, og købe en ny klub og lege med. Det ville også være lækkert og få lov til at fyre og ansætte managers. Det var bare min tanke, chancerne for at de bliver indført i det nye FM14, er alligevel meget lille. Men som sagt, det kunne være så fedt.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #41: 08 Jun 2013, 19:57 »

Hvor ville det fede element være? Smiley

Jeg vil ikke køre i de slidte argumenter med, at det hedder Football MANAGER og ikke Football Chairman, for det kender vi til hudløshed. Men hvis vi endelig skulle tage ideen op til analyse, hvad sjovt vil der så være i et sådant spil?

En formand eller bestyrelsesformand i en klub har jo ikke mange 'sjove' arbejdsopgaver i forhold til et fodboldspil. De træner ikke spillerne, udtaler sig generelt ikke om spillerne og spillet, andet end om resultaterne lever op til forventningerne. De går til en masse møder og godkender fx når sportsdirektøren har udpeget en ny cheftræner. I det spanske er der ganske vist fodboldpræsidenter der går til valg på fx at ville købe visse spillere, men selv da er det jo ikke fordi de står for det rent praktiske i hverdagen. Altså vi et sådant spil være reduceret til at du kan lave noget når der skal ansættes en ny sportschef, planlægges stadionudvidelser og... ja så er der faktisk ikke så meget mere. Jeg kan ikke se det sjove i et sådant spil.

Så synes jeg tanken om at starte som assisterende træner er langt mere interessant, hvis man vel at mærke gør mere ud af at skræddersy træningen i spillet efter ens specifikke præference. Går man op i at indøve en bestemt detalje, eller træner man meget bredt. Der kan assistenttræneren faktisk gøre en forskel. Man kan bevise sit værd ved at føre reserveholdet til succes og komme med råd og ideer til cheftræneren, og derigennem vinde respekt fra den sportslige ledelse ligesom hans tiltro til en vil vokse. I mange storklubber er cheftræneren jo faktisk meget lidt involveret i den daglige ledelse af klubben, og overlader det til assistenterne. Fx mener jeg at Rene Meulensteen i United stod overvejende for at analysere modstanderen og sikre at spillerne var klar på hvad de havde i vente. Andre assistenter havde så andre arbejdsopgaver, der faktisk reducerede Fergies daglige arbejde.

Det ser jeg langt mere potentiale i. Og så kan man for min skyld sagtens tilføje muligheden for at være ungdomstræner også. Så er man bare endnu mere begrænset i forhold til fx spillerindkøb. Men det ville da være fint at skulle arbejde sig op, ligesom Inzaghi er i gang med det i Milan. Han er lige blevet forfremmet fra u17- til u20-holdet efter bare ét år, og med den udvikling kunne han måske være i spil til kommende assistent og så cheftræner. Samme karriereudvikling ville jeg da byde velkommen i FM, selvom jeg hellere ser at de arbejder på at styrke personlighederne i spillet. Jeg vil virkelig gerne have mere levende spillere frem for robotterne vi har nu.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Svartovich
Gæst
 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #42: 08 Jun 2013, 20:27 »

Jeg synes man kunne prøve og lave FM14 sådan at man ikke kun kan være Manager, men måske også Chairman, U19 manager, eller reserve Manager, det kunne være ret fedt. Især som Chairman, hvor man får lov til at enten købe sig ind i en klub, også når man har fået nok af den klub, så sælge den, og købe en ny klub og lege med. Det ville også være lækkert og få lov til at fyre og ansætte managers. Det var bare min tanke, chancerne for at de bliver indført i det nye FM14, er alligevel meget lille. Men som sagt, det kunne være så fedt.
Jeg synes det ville være fedt at kunne være u-21/b-hold manager. Ikke fordi at der ville være vanvittigt fede features sammenlagt med det, men fordi det ville bane vejen for den "realistike" manager, som vil bygge sin person op i fodboldverdenen, men samtidig gøre opmærksom på sig selv i de større kredse. Som f.eks. Mourinho der fik en masse erfaring før han lettede i Barca.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #43: 08 Jun 2013, 21:50 »

Jeg synes man kunne prøve og lave FM14 sådan at man ikke kun kan være Manager, men måske også Chairman, U19 manager, eller reserve Manager, det kunne være ret fedt. Især som Chairman, hvor man får lov til at enten købe sig ind i en klub, også når man har fået nok af den klub, så sælge den, og købe en ny klub og lege med. Det ville også være lækkert og få lov til at fyre og ansætte managers. Det var bare min tanke, chancerne for at de bliver indført i det nye FM14, er alligevel meget lille. Men som sagt, det kunne være så fedt.

Tror du skal spille FIFA Manager Peace Det hedder Football MANAGER ikke Virtual Chairman Wink  Thumbs Up Thumbs Up
Den Feature tror jeg aldrig du kommer til at se, sorry to say.
Er jeg helt galt på den hvis jeg siger at jeg mener man godt kan være reserve manager?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forslag til FM14
« Svar #44: 08 Jun 2013, 21:55 »

Hvor ville det fede element være? Smiley

Jeg vil ikke køre i de slidte argumenter med, at det hedder Football MANAGER og ikke Football Chairman, for det kender vi til hudløshed. Men hvis vi endelig skulle tage ideen op til analyse, hvad sjovt vil der så være i et sådant spil?

En formand eller bestyrelsesformand i en klub har jo ikke mange 'sjove' arbejdsopgaver i forhold til et fodboldspil. De træner ikke spillerne, udtaler sig generelt ikke om spillerne og spillet, andet end om resultaterne lever op til forventningerne. De går til en masse møder og godkender fx når sportsdirektøren har udpeget en ny cheftræner. I det spanske er der ganske vist fodboldpræsidenter der går til valg på fx at ville købe visse spillere, men selv da er det jo ikke fordi de står for det rent praktiske i hverdagen. Altså vi et sådant spil være reduceret til at du kan lave noget når der skal ansættes en ny sportschef, planlægges stadionudvidelser og... ja så er der faktisk ikke så meget mere. Jeg kan ikke se det sjove i et sådant spil.

Så synes jeg tanken om at starte som assisterende træner er langt mere interessant, hvis man vel at mærke gør mere ud af at skræddersy træningen i spillet efter ens specifikke præference. Går man op i at indøve en bestemt detalje, eller træner man meget bredt. Der kan assistenttræneren faktisk gøre en forskel. Man kan bevise sit værd ved at føre reserveholdet til succes og komme med råd og ideer til cheftræneren, og derigennem vinde respekt fra den sportslige ledelse ligesom hans tiltro til en vil vokse. I mange storklubber er cheftræneren jo faktisk meget lidt involveret i den daglige ledelse af klubben, og overlader det til assistenterne. Fx mener jeg at Rene Meulensteen i United stod overvejende for at analysere modstanderen og sikre at spillerne var klar på hvad de havde i vente. Andre assistenter havde så andre arbejdsopgaver, der faktisk reducerede Fergies daglige arbejde.

Det ser jeg langt mere potentiale i. Og så kan man for min skyld sagtens tilføje muligheden for at være ungdomstræner også. Så er man bare endnu mere begrænset i forhold til fx spillerindkøb. Men det ville da være fint at skulle arbejde sig op, ligesom Inzaghi er i gang med det i Milan. Han er lige blevet forfremmet fra u17- til u20-holdet efter bare ét år, og med den udvikling kunne han måske være i spil til kommende assistent og så cheftræner. Samme karriereudvikling ville jeg da byde velkommen i FM, selvom jeg hellere ser at de arbejder på at styrke personlighederne i spillet. Jeg vil virkelig gerne have mere levende spillere frem for robotterne vi har nu.

Dejlig synsvinkel! og kan kun se mig enig i ALT det du skriver. Kunne være fedt at få muligheden for at kæmpe sig op igennem en klub, måske endda få mulighed for at vælge under tidligere erfaring - x fodbold spiller, spillede i x. Så man kan vælge at være en tdl. spiller for den pågældene klub, kan hvertfald se mig selv få en del sjov ud af det.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010