home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hooliganregister
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ja, helt enkelt. Med dit kendskab til sagen, hvilken holdning indtager du så til forslaget?
Et skridt i den rigtige retning, men der skal gøres endnu mere.
- 59 (36,9%)
Et godt tiltag, dette burde kunne gøre det i kampen mod fodbold volden.
- 28 (17,5%)
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal synes om det.
- 25 (15,6%)
Jeg synes forslaget er rigtig dårligt.
- 48 (30%)
Antal Stemmer: 160

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Hooliganregister  (Læst 63533 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #270: 04 Sep 2008, 16:06 »

Tbh så tror jeg, at hvis romerlys gøres lovligt på stadions, så vil der flere idioter, undskyld sproget, som ikke vil kunne styre sig, og vi vil have flere situtationer som i forårets New Firm. Det er vel ikke vi vil have?

Husker stadig vores show mod herfølge i 05... Savle Opstemt

Så vidt jeg husker, var der et romerlys, som var ved at ramme Retov?

@ Berbatov: Jeg vil nu også vove den påstand, at hold som Stoke, Hull o.l. har en større fanskare(stav) end Brøndby og FCK (individuelt) :-)
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #271: 04 Sep 2008, 16:09 »

Ja, der er immervæk forskel på om der står 40.000 tilskuere og ser en fodboldkamp, eller om der står 5.000. Hvad romerlysene angår, så har jeg forlængst fortrudt den lille fodnote jeg lige fik med i et indlæg, det var hooliganregister og FCK AWAY jeg ville diskutere, i lyset af hændelserne i Italien, ikke romerlys.

Men skal vi lige holde os til det med romerlysene, så er det korrekt, at der ikke er tradition for at folk ikke kan styre romerlysene i Danmark, det indførte man netop loven for at der ikke skulle komme. Så længe udviklingen med voldelige og uansvarlige "fans" bevæger sig i den retning som den gør, er der absolut ingen grund til at noget så potentielt farligt skal være tilladt.

@JKJ der var da vist i øvrigt en dreng, der blev temmeligt alvorligt forbrændt i forbindelse med de vanvittige scener på Brøndby stadion.

Men skulle vi ikke prøve at diskutere hooliganregisteret i stedet for denne tåbelige romerlysdebat  Smiley
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #272: 04 Sep 2008, 16:33 »

Det er meget få der er kommet i det register, og det beviser jo bare, at man selvfølgelig ikke kommer i registeret, bare fordi man går og synger eller pisser i en busk, som mange jo var så bange for. Du skal have lavet ballade nok til at strisserne er sikker på, at du ikke bare har fået et par sjusser for meget, og derfor er i lidt godt humør.

Romerlys hører i øvrigt ikke hjemme i en uorganiseret flok, skal der endelig være romerlys på stadion, så synes jeg efterhånden det seneste år har bevist, at det skal foregå organiseret og planlagt, det andet er der for mange der ikke kan styre...

Edit:
Det var da i øvirgt slået ret stort op i medierne, da de fik den første i registeret, laaaaang tid efter at det var trådt i kraft. Så helt tys tys har det altså ikke været.

Citat af: UrbanCrew
Efter episoden søndag den 31. august med 173 anholdte finder Urban Crew det yderst relevant, at redegøre for hændelsesforløbet der ledte til masseanholdelsen, samt de efterfølgende timer i politiets varetægt.

Ca. 13.00
Ankomst til Brøndbyøster Station, hvorefter gruppen bevæger sig imod Nygårds plads og Tequila Bar. Civilt politi befinder sig allerede på Nygårds Plads og holder sig observerende på afstand.
Den samlede gruppe befinder sig indenfor og omkring Tequila bar, samt på tilstødende græsplæner. Stemningen er afslappet, og der er på intet tidspunkt optræk til ballade eller destruktiv adfærd. Tilstedeværende politi kan ved selvsyn konstatere og bekræfte dette.

Ca. 13.35
Politiet henvender sig til to-tre personer, og informerer efter sigende disse om at den samlede gruppe skal returnere til
København. Ellers vil alle blive anholdt.
Politiets anvisninger siver på rygtebasis igennem den samlede gruppe, men det er stærkt begrænset hvor mange beskeden når frem til. Flere bevæger sig mod Brøndbyøster station for at tage toget retur til København.

Ca. 14.00
En mindre gruppe på 10-15 personer opsøger truende de civile betjente, og der kastes med flasker.
Den resterende gruppe vælger på dette tidspunkt hastigt at begive sig mod Brøndbyøster Station. Efterfølgende befinder den samlede gruppe sig nu på Brøndbyøster Station, inddæmmet af politiet i bunden af perronen.

Ca. 14.20
Gruppen bliver sat i futtog iført strips. Ingen får at vide hvad de er blevet anholdt for. Enkelte får at vide, at vi blot skal
registreres hvorefter vi vil blive sat på et tog tilbage til København.
Gruppen tilbageholdes på åben perron i bagende sol. Folk nægtes vand og enkelte dehydrerer i varmen og må føres væk.

16:00-23:00
Ca. 150 personer befinder sig på et koldt gulv i politiets parkeringskælder stadig iført strips og stadig uden information om hvad man er sigtet for. Mange beder om lov til toiletbesøg uden held og få for vand selvom mange giver udtryk for behov for dette. Ingen får ret til telefonopkald. Folk bliver løbende løsladt nu med den sigtelse at have deltaget i et masseslagsmål.

Urban Crew finder det stærkt kritisabelt at:

• Politiet ikke vælger at advare og informere den samlede gruppe om at man er uønsket i Brøndby.
Det foreskrives efter politiets egne retningslinjer, at større grupper informeres samlet, højt og tydeligt.
Politiet kan ikke forvente, at samtlige i gruppen er indforstået med at man skal forsvinde fra Nygårds Plads ved blot at
henvende sig til 2-3 mand.

• De personer som forstod og fulgte politiets anvisninger, anholdes alligevel da de når Brøndbyøster Station. Ligeledes blev nyankomne på Brøndbyøster Station anholdt, da de steg ud af et netop ankommet tog. Disse personer havde end ikke opholdt sig på Nygårds plads.

• Man på intet tidspunkt informerer gruppen om baggrunden for tilbageholdelsen, og den efterfølgende anholdelse. Enkeltpersoner er blevet løst informeret, og disse har tilmed fået modstridende oplysninger om politiets hensigt.

• Den samlede gruppe konsekvent bliver nægtet vand de første fem timer. Herefter blev der stillet en række vandflasker frem, som man med hænderne bagbundet i strips selv kunne betjene sig med. Beskeden fra politiet lød, at ”vi skal jo også have lidt underholdning”.

• Folk har haft hænderne bagbundet i strips i op til 7 timer.

• Man i et tidsrum på op til 9 timer på intet tidspunkt tillades en opringning til bekymrede pårørende.

Urban Crew

http://politiken.dk/indland/article561921.ece
http://politiken.dk/indland/article561844.ece

Dette er en direkte konsekvens af den nye lovgivning, og det jeg har frygtet hele vejen igennem. Hvordan kan dette på nogen måder retfærdiggøres?

Ang. Napoli sagen, hvor meget ved du så om den?
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #273: 04 Sep 2008, 16:35 »



Den uoff. scene startede først i ca. 2003 hos FCK så det er kun 5 år.. FCK blev stiftet i 1992, 7 år før FCM, stor forskel Rullende Øjne

Ahh skulle vi nu ikke lige... UC startede i 03, og korrekt der begyndte at ske noget igen efter flere års stilstand. Men at sige den uofficielle scene først startede i 03, er forkert min unge ven  Wink
Logged


andersfa123
Gæst
 
Sv: Hooliganregister
« Svar #274: 04 Sep 2008, 16:38 »

Ahh skulle vi nu ikke lige... UC startede i 03, og korrekt der begyndte at ske noget igen efter flere års stilstand. Men at sige den uofficielle scene først startede i 03, er forkert min unge ven  Wink
Hvornår startede den så ?
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #275: 04 Sep 2008, 16:42 »

1) Nej, du aner ikke om jeg er imod en ændring af loven eller ej, så lad venligst være med at udtale dig om det. Jeg er imod at loven brydes.

2) SAS Arena - der kan folk godt finde ud af at gå til bold uden at have romerlys med.

Når du er i mod at loven brydes, er du sku da også med loven crazy...

/wee ja Sas arena er jo kendt for god stemning... Eller en capo der råber i højtalerne Grin
Det er der heller ingen der diskuterer her - udover verdenskrig.

Alligevel mener folk ikke de skal være på stadions crazy.. HVis i syntes det er så flot, og hvis i syntes det er så stemningsskabende som i nu påstår, hvorfor skal man så ikke gå i mod en lov, som er totalt ude i hampen! Der er jo ik tale om noget der krænker eller kan lemlæste andre mennesker! Det er i så fald sket en gang i al evighed i dk!

Jeg vil da mere eller mindre mene at det er de uoff. (dem som folk kalder 'ballademagere) som laver al stemningen...
Altså, hvis man høre på FCM, FCN er der jo næsten ik stemning da der så hvidt jeg ved ikk er nogle uoff.....

Smaaaart crazy

I brøndby er det i hvert fald de uofficielle som står for stemningen... Bare se en film af faxe.. Se hvor folk deltager.. det er øverst på faxe hvor de uofficielle står!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #276: 04 Sep 2008, 16:49 »

Nu vil jeg ikke blande mig alt for meget i sagen om romerlysene.

Men altså VK, vi må erkende der er for mange folk som ikke kan styre romerlysene. Endnu engang bliver Fck fansene på Brøndby stadion fremhævet, men også i mange andre tilfælde kunne det have endt være.

Du skriver også - "HVis i syntes det er så flot, og hvis i syntes det er så stemningsskabende som i nu påstår, hvorfor skal man så ikke gå i mod en lov, som er totalt ude i hampen! Der er jo ik tale om noget der krænker eller kan lemlæste andre mennesker! Det er i så fald sket en gang i al evighed i dk!" - Det vil sige vi først skal lave lovene efter det er sket ? Altså vente på at et romerlys kan gøre folk blinde, forbrænde dem af meget alvorlige tilstande osv. som der altså er mulighed for. Lad os da komme før problemerne og lave lovene så det aldrig sker, hvis bare folk følger loven.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #277: 04 Sep 2008, 16:56 »

Når du er i mod at loven brydes, er du sku da også med loven crazy...

Nu får du den lige 1 sidste gang: Det har intet med hinanden at gøre! Forstå det dog! Uanset om man kan lide en lov eller ej, skal den naturligvis overholdes! Du ved ikke hvordan jeg har det med den lov, så stop dog med at pådutte mig nogen meninger du selv opfinder! Allersidste gang for dig og Prins Knud!

Og kom så tilbage til debat om hooliganregisteret.
Logged



verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #278: 04 Sep 2008, 16:58 »

Nu vil jeg ikke blande mig alt for meget i sagen om romerlysene.

Men altså VK, vi må erkende der er for mange folk som ikke kan styre romerlysene. Endnu engang bliver Fck fansene på Brøndby stadion fremhævet, men også i mange andre tilfælde kunne det have endt være.

Du skriver også - "HVis i syntes det er så flot, og hvis i syntes det er så stemningsskabende som i nu påstår, hvorfor skal man så ikke gå i mod en lov, som er totalt ude i hampen! Der er jo ik tale om noget der krænker eller kan lemlæste andre mennesker! Det er i så fald sket en gang i al evighed i dk!" - Det vil sige vi først skal lave lovene efter det er sket ? Altså vente på at et romerlys kan gøre folk blinde, forbrænde dem af meget alvorlige tilstande osv. som der altså er mulighed for. Lad os da komme før problemerne og lave lovene så det aldrig sker, hvis bare folk følger loven.

Er sådan set ikke uenig i det du skriver ( rart at der endelig er en der svare rpå det man rent faktisk skriver  Thumbs Up)

Men igen... Det jeg prøver at komme frem til er jo at folk alligevel tager det med på stadion, uanset om der er en lov.. HVis sådan en lov skal være seriøs skal der fandme ordentlig visitation til... Nu står jeg som du nok ved på faxe hver gang, og elsker romerlys... Jeg ved godt at romerlys er farlige når de bliver behandlet forkert, af voldsmænd...

Men derfor siger jeg dette.. Fjern de få voldsmænd som der er på en tribune, og hold dem langt væk, og lad romerlysene blive, for det er ikke romerlysene som er farlige... det er dem som bruger dem forkert!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #279: 04 Sep 2008, 17:00 »

Er sådan set ikke uenig i det du skriver ( rart at der endelig er en der svare rpå det man rent faktisk skriver  Thumbs Up)

Men igen... Det jeg prøver at komme frem til er jo at folk alligevel tager det med på stadion, uanset om der er en lov.. HVis sådan en lov skal være seriøs skal der fandme ordentlig visitation til... Nu står jeg som du nok ved på faxe hver gang, og elsker romerlys... Jeg ved godt at romerlys er farlige når de bliver behandlet forkert, af voldsmænd...

Men derfor siger jeg dette.. Fjern de få voldsmænd som der er på en tribune, og hold dem langt væk, og lad romerlysene blive, for det er ikke romerlysene som er farlige... det er dem som bruger dem forkert!

Nu hører fodbold og alkohol ofte sammen, derfor vil der altid være nogen der bruger romerlys forkert og netop derfor skal de ikke tillades.

Hooligans skal registreres og nægtes adgang til stadions til evig tid...
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #280: 04 Sep 2008, 17:00 »

Nu får du den lige 1 sidste gang: Det har intet med hinanden at gøre! Forstå det dog! Uanset om man kan lide en lov eller ej, skal den naturligvis overholdes! Du ved ikke hvordan jeg har det med den lov, så stop dog med at pådutte mig nogen meninger du selv opfinder! Allersidste gang for dig og Prins Knud!

Og kom så tilbage til debat om hooliganregisteret.

Siger manden som indirekte kalder mig dum...  Uden at kende mig!! Tag dig sammen!!! Også selvom du er crew!

Jeg siger bare at hvis du virkelig godt kunne lide romerlys, ville du ikke have noget i mod at den lov blev brudt! Eod!

At du så vil lege Prins Knud eller hvad du nu skriver, er din sag!! Jeg har sagt det jeg skal i den sag!
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #281: 04 Sep 2008, 17:02 »

Siger manden som indirekte kalder mig dum...  Uden at kende mig!! Tag dig sammen!!! Også selvom du er crew!

Jeg siger bare at hvis du virkelig godt kunne lide romerlys, ville du ikke have noget i mod at den lov blev brudt! Eod!

At du så vil lege Prins Knud eller hvad du nu skriver, er din sag!! Jeg har sagt det jeg skal i den sag!


Totally Agree Peace
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #282: 04 Sep 2008, 17:03 »

Siger manden som indirekte kalder mig dum...  Uden at kende mig!! Tag dig sammen!!! Også selvom du er crew!

Jeg siger bare at hvis du virkelig godt kunne lide romerlys, ville du ikke have noget i mod at den lov blev brudt! Eod!

At du så vil lege Prins Knud eller hvad du nu skriver, er din sag!! Jeg har sagt det jeg skal i den sag!


Jamen du har jo stadig ikke forstået det, selvom jeg har sagt det 5-6 gange nu. Jeg har ALTID noget imod at loven bliver brudt - om loven er fornuftig eller ej. Jeg har også sagt tidligere at romerlys er fine nok, men intet, INTET retfærdiggør at en lov skal brydes. Sådan er det bare i et normalt samfund. Så du kan godt droppe at gætte dig frem til hvad du tror jeg mener - for du skyder ved siden af.
Logged



Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hooliganregister
« Svar #283: 04 Sep 2008, 17:04 »

Nu hører fodbold og alkohol ofte sammen, derfor vil der altid være nogen der bruger romerlys forkert og netop derfor skal de ikke tillades.

Hooligans skal registreres og nægtes adgang til stadions til evig tid...

Jeg kunne ikke være mere enig i dette indlæg. Thumbs Up
Og så for lige, at fremhæve mit tidligere indlæg:

Tbh så tror jeg, at hvis romerlys gøres lovligt på stadions, så vil der flere idioter, undskyld sproget, som ikke vil kunne styre sig, og vi vil have flere situtationer som i forårets New Firm. Det er vel ikke vi vil have?
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hooliganregister
« Svar #284: 04 Sep 2008, 17:04 »

I øvrigt, når vi nu er igang med at sammenligne os med England, så mener jeg da helt bestemt, at de netop har et hooliganregister. Så at bruge stemningen i England som argument for at hooliganregisteret skal afskaffes igen herhjemme, er skudt helt ved siden af mål  Wink

I England var "fan"urolighederne for mange år siden, tæt på det vi ser i Italien idag. Jeg ved ikke hvornår deres register trådte i kraft, men eftersom hooliganismen i England slet ikke er på det niveau den var engang, vil jeg gætte på, at det kom nogenlunde på den tid, hvor udviklingen derovre begyndte at bevæge sig den rigtige vej.

@Yessir, jeg ved ikke hvad der skete i Brøndby, andet end at politiet siger et, mens FCK fans siger noget andet, det så man også ved urolighederne på Nørrebro, så svært at tage stilling til hvad der er rigtigt og hvad der er forkert i det beskrevne forløb.

Hvad Napoli sagen angår, så er det en konsekvens af at Napoli tilhængere hærgede et tog og 20 busser (lyder det som noget der er sket herhjemme indenfor det seneste års tid?). Nu er Napoli fans som sagt, fra regeringens side, blevet nægtet adgang til holdets udekampe, og deres næste hjemmekamp kan meget vel blive spillet bag lukkede døre. Af frygt for flere uroligheder har man ligeledes nægtet Milan og Fiorentina fans adgang til deres næste udekamp. I italien har "fan"urolighederne allerede kostet flere menneskeliv. Udviklingen bevæger sig i samme retning i Danmark, så det er da med at gøre alt hvad man kan, for at bremse den, inden den når de højder vi ser i Italien og så i England i sin tid.
Logged

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010