home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 735 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 115835 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #75: 01 Dec 2008, 21:58 »

Hvad med Ringenes Herre trilogien? Jeg håber jeg får dem i julegave, så ved jeg hvertfald hvad ferien skal bruges til Thumbs Up
Logged

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #76: 08 Apr 2009, 01:52 »

Jeg læser normalt ikke, men en bog jeg rigtigt godt kan li er/hedder Dødsdromen skrevet af Gordon Inc.(Claus Winther). Selvbiografisk roman om det første kys, den første koncert, om kærlighed, druk, musik, stoffer og sære eksistenser, og om vejen fra provinsen til København, han har optaget en masse af det på diktafon(de forskellige ting i hans liv og de mennesker han har mødt).
Originaludgave: 2001
Tag og/at læs den, den er god.

Vh.Blackstone
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #77: 19 Apr 2009, 15:57 »

Skal læse en bog i dansk. Vi må selv bestemme hvilken bog og hvilken genre det er, så ville høre om I kunne anbefale noget? Smiley

Vil nok helst læse spændings bøger.
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #78: 19 Apr 2009, 16:00 »

Erik menneske søn? Den er faktisk ret god og spændene Thumbs Up
Logged


Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #79: 19 Apr 2009, 16:04 »

Erik menneske søn? Den er faktisk ret god og spændene Thumbs Up

+1 og tag gerne de to fortsættelser med. Bedste danske ungdomsbøger jeg har læst  Thumbs Up
Logged


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #80: 19 Apr 2009, 16:04 »

Erik menneske søn? Den er faktisk ret god og spændene Thumbs Up

Hvad handler den om? Smiley
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #81: 19 Apr 2009, 16:08 »

Hvad handler den om? Smiley

Kort fortalt: Om en dreng der bliver hvirvlet ind i den nordiske mytologi, og gudernes/jætternes problemer...
http://www062.thinkquest.dk/page8.html

Edit: Og jeg ser så, der er kommet en 4 bog i serien, nogen der har erfaring med "Gudernes skæbne"?
« Seneste Redigering: 19 Apr 2009, 16:12 af Yessir » Logged


psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #82: 19 Apr 2009, 16:13 »

Hvis du kan lide Ringenes Herre og Harry Potter, kan jeg kun anbefale "Eragon".. Bogen er for vild i forhold til filmen... Men det kommer også an på hvor lang tid du har..

Ellers er der en ungdomsbog der hedder "Intet", som faktisk er ret god... Vi har lige læst den, og jeg går på seminarum, og synes den er ok
Logged

psykoew
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #83: 19 Apr 2009, 16:14 »

Hvad med Ringenes Herre trilogien? Jeg håber jeg får dem i julegave, så ved jeg hvertfald hvad ferien skal bruges til Thumbs Up
Du er næsten nødt til at starte med Hobitten så.. Så har du lidt forhistorie.. Og så kan du nå at læse den inden filmen kommer :-)
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #84: 19 Apr 2009, 16:22 »

Hvis du kan lide Ringenes Herre og Harry Potter, kan jeg kun anbefale "Eragon".. Bogen er for vild i forhold til filmen... Men det kommer også an på hvor lang tid du har..

Ellers er der en ungdomsbog der hedder "Intet", som faktisk er ret god... Vi har lige læst den, og jeg går på seminarum, og synes den er ok

Har omkring to uger, så max 200 sider. Er ikke så meget til fantasy Peace

Har søgt lidt på google, og synes den lyder meget spændende Smiley

Andre forslag hvis de nu ikke har "intet" og "Erik menneskesøn" på det lokale bibliotek? Smiley
Logged

Jinx
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #85: 19 Apr 2009, 16:23 »

Hele "Det Mørke Tårn" serien af Stephen King!
Har selv alle 7 bøger, og er ca midtvejs i nummer 4...
En fantastisk fantasy serie, der virkelig tager pusten fra dig!
Kort fortalt kan jeg fortælle at serien handler om den sidste revolvermand Roland af Gilead, der må rejse mellem verdnerne for at nå frem til, og ødelægge, det mørke tårn der står i centrum af universet. Tårnet truer med at ødelægge alle verdener.
Roland rejser med 3 andre, hans såkaldte "Katet". Den benløse kvinde Susannah, narkovraget Eddie og den døde dreng Jake.
Læs den! Nu!

Har læst hele serien og nyd nummer fire i serien for derfra bliver det virkelig ringe. Jeg læste de første for nogle år siden og var så nødt til at vente på de sidste og der tror jeg altså, at King ikke selv vidste hvad han ville med serien. Og når du når slutningen, så stop der hvor King anbefaler det. Resten er forlagets pres om en anden slutning.
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #86: 19 Apr 2009, 16:27 »


Edit: Og jeg ser så, der er kommet en 4 bog i serien, nogen der har erfaring med "Gudernes skæbne"?
Den er, som de andre bøger i serien, rigtig god. Virkelig spændende, og jeg sad bundet til den fra jeg åbnede den. Helt klart pengene værd.
Har omkring to uger, så max 200 sider.
Man kan da godt læse 600-700 sider på to uger? Rullende Øjne

« Seneste Redigering: 19 Apr 2009, 16:31 af BenMusalho » Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #87: 19 Apr 2009, 16:34 »

Man kan da godt læse 600-700 sider på to uger? Rullende Øjne

Jaa helt sikkert. Men nu har jeg rimlig meget at se til mht. lektier og aftaler, så jeg kan ikke nå at læse mere på to uger Smiley
Logged

Jinx
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #88: 19 Apr 2009, 16:35 »

Intet, som er skrevet af Jane Teller vil helt sikkert få din dansklærer til at juble. Er selv dansklærer, men har ikke læst den endnu da mine elever ikke lige er på det niveau, men da jeg gik på seminariet fik Dansklærerforeninge n en række forfattere til at skrive en række kvalitetsungdomsbøg er og Intet er den, der har opnået størst popularitet i folkeskolen. Den bliver i hvert fald læst af alle klasserne i overbygningen på den skole, hvor jeg underviser.

Generelt vil jeg anbefale følgende bøger:
Arturo Perez Reverte: Det flamske maleri.
Mark Haddon: Den mystiske sag om hunden i natten (eller på engelsk The cutious incident of the dog in the nighttime)
Benn Q. Holm: Hafnia Punk
Peter Tygesen: Congo - formoder jeg
Arne Dahl: Hele hans serie på ti krimier om A-gruppen. Mindst på niveau med Stieg Larsson, som alle falder på halen over.
Sjöwall & Wallöö: Hele deres serie om Martin Beck. Noget af det bedste krimi, der nogensinde er skrevet i verden.
Roddy Doyle: Alt hvad han har skrevet er ganske fantastisk underholdning. Bl.a. The Commitments og The Van. Begge usandsynlig meget bedre bøger end film.


Jeg kunne tilføje rigtig mange, men lad det være nok for nu.
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #89: 19 Apr 2009, 18:08 »

Mange tak for hjælpen alle Smiley Har reserveret bogen "intet" på biblioteket, så den er klar til afhentning! Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010