home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 637 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 117187 gange)
bibo123
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #105: 23 Apr 2009, 22:08 »

nogle der kan anbefale nogle gode pokerbøger så man måske kan blive lidt bedre til dette geniale spil
Logged

,,

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #106: 23 Apr 2009, 22:19 »

Ifølge wikipedia; Nu er Larssons familie i arvestrid om rettighederne til en foreløbig kladde på den fjerde bog i serien, der endnu ikke er navngivet.

Så jeg vil da mene, at de betyder at bogen er skrevet, dog ikke renskrevet i detaljer. Der er desværre ingen referencer på Wiki.

Det ville være lækkert med endnu en bog i serien, men har den en cliffhangerslutning, som den i Pigen der legede med ilden, så er det nok bedst, enten at få den skrevet om, eller helt at undlade at udgive bogen. Men ærgerligt han ikke levede længe nok til at opfylde kontrakten med forlaget, på de ti bøger, jeg havde i hvert fald været fast læser til den bitre ende.

Men sådan skulle det altså ikke være, så må man jo finde noget andet i stedet for. Nogen der kan anbefale noget i samme boldgade?
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #107: 23 Apr 2009, 22:43 »

Jeg har for nylig læst første bind af Jørgen Leths ’Det uperfekte menneske’. ’Scener fra mit liv’ er undertitlen, og det er en glimrende beskrivelse af, hvad vi har med at gøre. Det er en erindringsbog, men den kommer fra en filminstruktør, der arbejder efter devisen, at plottet blot er noget, man hænger sine gode scener op på. Der er ingen egentlig struktur – vi springer rundt i Leths gebeter, damer, venner, opholdssteder og film. Ordet scener fortæller os samtidig, at alt ikke skal tages for pålydende, som det er blevet. Bogen vakte harme ved sin udgivelse pga. de famøse scener om kokkens datter, som han tager, når det passer ham, fordi det er hans ret. De ord kostede ham både en konsultitel og et arbejde som Tour de France-kommentator på TV 2 Sporten. Desværre. Det er et nederlag for al litteratur, at ordene i en roman tages så bogstaveligt uden at tage forbehold for, at der kan være tale om en persona, om fiktion, om kunst. Leth ynder at sætte tingene på spidsen, provokere for provokationens skyld og indramme erotikkens magt.

Det er en yderst medrivende og inciterende bog. Leth er en usædvanlig person, der har mange spændende historier at fortælle fra et spændende liv. Han var været med i kulturbevægelserne siden 1960’erne, og han fortæller det hele i et indtagende nøgternt og fyndigt sprog. Man kan mene, hvad man vil om Jørgen Leth, men som kunstner er han værd at følge, og ’Det uperfekte menneske – scener fra mit liv’ er værd at læse.
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #108: 23 Apr 2009, 22:57 »


Roddy Doyle: Alt hvad han har skrevet er ganske fantastisk underholdning. Bl.a. The Commitments og The Van. Begge usandsynlig meget bedre bøger end film.

Jeg kunne tilføje rigtig mange, men lad det være nok for nu.

Roddy Doyle er ham med Jimmy Rabbit, ikke? Synes jeg selv var interessant. Har dog kun læst et udpluk, men fantastisk humor Smiley

Hvis du kunne tilføje flere, vil jeg da blive glad. Nu er der snart sommerferie og der elsker jeg at læse Smiley

Jeg har for nylig læst første bind af Jørgen Leths ’Det uperfekte menneske’. [...]

Den bog er så fantastisk inspirerende. Jeg læste den sidste sommer da jeg var på ferie. Man bliver virkelig draget af hans sprog og man nærmest tonser igennem siderne. Tror ikke at jeg har læst en bog der har rørt mig på samme måde som den. Det er altid noget at han har fået jobbet på Tour'en delvist tilbage Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Mattias_agger
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #109: 23 Apr 2009, 23:01 »

Hvis i vil læse en/flere bog/bøger der virkelig fortæller noget om stemningen under 2. verdenskrig, så burde i læse Sven Hazels bøger.
Han deltog selv i krigen på tyskernes side, så han ved hvad han skriver.
Meget af det er hans rigtige oplevelser.
Den fortæller helt fantastisk om livet i den tyske hær.
Selvom det er en serie, kan man sagtens bare vælge en af bøgerne og læse den. Man mister lidt baggrundsviden og nogle gange snakkes der om nogle situationer fra de andre bøger. Men det er ikke noget der skader dem.
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #110: 23 Apr 2009, 23:02 »

Jeg har netop læst Hobbitten af Tolkien i forbindelse med dansk-historie-opgaven i 1.g. Jeg valgte at skrive om denne bog og har netop færdiggjort en 11 siders lang opgave.

En ganske hyggelig bog, som jeg dog aldrig synes, havde et klimaks og aldrig kom helt op og ringe. Ærgerligt men den havde sine gode sider, og jeg nød det da.
Logged

CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #111: 23 Apr 2009, 23:16 »

Er i gang med Luna Christofis bog "Mestrenes Liga", og den kan klart anbefales. Den er sindsyg god! Smiley

Hun fortæller i detaljer, hvordan hendes arbejde foregår, og det er ikke så lidt, hun skal nå! Det er stressende og hårdt, men samtidig også spændende arbejde, hun laver. Den er fantastisk Smiley
Logged


Jinx
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #112: 24 Apr 2009, 12:57 »

Roddy Doyle er ham med Jimmy Rabbit, ikke? Synes jeg selv var interessant. Har dog kun læst et udpluk, men fantastisk humor Smiley

Hvis du kunne tilføje flere, vil jeg da blive glad. Nu er der snart sommerferie og der elsker jeg at læse Smiley



Jeg linker lige til Wiki. Jeg har læst alle hans bøger på nær The woman who walked into doors og Paula Spencer, men min kone siger de er fremragende.

Særligt de to bøger om Henry Smart og de tre bøger om Rabbit er fantastiske. Specielt En stjerne ved navn Henry og The Van
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #113: 24 Apr 2009, 13:18 »

Jeg linker lige til Wiki. Jeg har læst alle hans bøger på nær The woman who walked into doors og Paula Spencer, men min kone siger de er fremragende.

Særligt de to bøger om Henry Smart og de tre bøger om Rabbit er fantastiske. Specielt En stjerne ved navn Henry og The Van

Okay - mange tak.Thumbs Up Så bli'r Roddy Doyle nok den store helt den kommende ferie Smiley
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #114: 02 Maj 2009, 18:02 »

Da jeg var på ferie sidste år læste jeg en bog der hedder Ambassadøren en bog om Michael Laudrup, den kan klart anbefales.
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #115: 12 Maj 2009, 18:06 »

Så er jeg gået i gang med Stieg Larssons "Mænd der hader kvinder", og hold da op hvor er den fed! Der er åbenbart en grund til de høje salgstal, for det er en hel fantastisk bog indtil videre. Den er bygget op på en spændende måde, og når man først er gået i gang er det virkelig svært at rive sig fra den.

Kommer med en længere beskrivelse senere, når jeg har læst bogen til ende Smiley


Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #116: 12 Maj 2009, 18:12 »

Mange tak for hjælpen alle Smiley Har reserveret bogen "intet" på biblioteket, så den er klar til afhentning! Thumbs Up

Alle andre bøger end Intet..

I må have mit sprog undskyldt: Men intet er godt nok den mest lortede klamme bøsse bog jeg nogensinde har sat mine øjne i.. Efter 4 sider og et lille referat fra en fra min klasse var jeg klar til at lade bogen brænde op i helvede, samtidig med at jeg sked på den.. fuck den er ringe og virkelig meningsløs.. SKOD BOG! Den er intet værd..

NOTE: Jeg ved godt indlægget er gammelt..
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #117: 12 Maj 2009, 18:25 »

Alle andre bøger end Intet..

I må have mit sprog undskyldt: Men intet er godt nok den mest lortede klamme bøsse bog jeg nogensinde har sat mine øjne i.. Efter 4 sider og et lille referat fra en fra min klasse var jeg klar til at lade bogen brænde op i helvede, samtidig med at jeg sked på den.. fuck den er ringe og virkelig meningsløs.. SKOD BOG! Den er intet værd..

NOTE: Jeg ved godt indlægget er gammelt..

Så du bedømmer en bog ud fra 4 sider + et referat? Det svarer vel til at sige skodfilm efter at have set 4 min af en film, som man lige har fået et referat af. Jeg har ikke selv læst bogen, men at sige at den er dårlig på sådant et grundlag er lettere useriøst.
Logged


Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #118: 12 Maj 2009, 18:27 »

jeg har læst bogen i skolen, og jeg støtter fuldt og fast Caspper, det er en lorte bog...
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #119: 12 Maj 2009, 18:30 »

Alle andre bøger end Intet..

I må have mit sprog undskyldt: Men intet er godt nok den mest lortede klamme bøsse bog jeg nogensinde har sat mine øjne i.. Efter 4 sider og et lille referat fra en fra min klasse var jeg klar til at lade bogen brænde op i helvede, samtidig med at jeg sked på den.. fuck den er ringe og virkelig meningsløs.. SKOD BOG! Den er intet værd..

NOTE: Jeg ved godt indlægget er gammelt..

Slap nu af Caspper.. Ingen grund til det ordvalg, du benytter dig af der..
Desuden kan du ikke bedømme en bog på fire sider og et referat...
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010