home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 113975 gange)
Niko
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #60: 02 Jan 2008, 01:27 »

Hvem har skrevet den cesc?

Bill Buford.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #61: 02 Jan 2008, 04:50 »

Conn Iggulden's 4 bøger om Cæsar, har fyldt det meste af december måned. Kanon underholdning hvor man følger Cæsar og hans venner/fjender fra de er børn over teenager til voksen alderen, altsammen beskrevet med voldige slaveoprør og beskrivelse af afhuggede lemmer osv.. Djævel Thumbs Up
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #62: 02 Jan 2008, 04:59 »

Hele "Det Mørke Tårn" serien af Stephen King!
Har selv alle 7 bøger, og er ca midtvejs i nummer 4...
En fantastisk fantasy serie, der virkelig tager pusten fra dig!
Kort fortalt kan jeg fortælle at serien handler om den sidste revolvermand Roland af Gilead, der må rejse mellem verdnerne for at nå frem til, og ødelægge, det mørke tårn der står i centrum af universet. Tårnet truer med at ødelægge alle verdener.
Roland rejser med 3 andre, hans såkaldte "Katet". Den benløse kvinde Susannah, narkovraget Eddie og den døde dreng Jake.
Læs den! Nu!
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #63: 03 Jan 2008, 22:39 »

læser i skrivende stund: En hest af leo tolstoy...

En poetisk skrevet historie, om en broget hest...
Med den oprindelige oversættelse, som tolstoj selv har godkendt..

En gansk fin, og lidt anderledes læse oplevelse...
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #64: 31 Jan 2008, 02:58 »

Så vil jeg hive den her tråd op igen, lige nu er jeg rigtig godt i gang med: Historien om vestens intellektuelle forfald af Allan Bloom

   En meget interessant bog, omhandlende den vestlige, og specielt den amerikanske forståelse af tilværelsen..


Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #65: 31 Jan 2008, 07:11 »

Så vil jeg hive den her tråd op igen, lige nu er jeg rigtig godt i gang med: Historien om vestens intellektuelle forfald af Allan Bloom

   En meget interessant bog, omhandlende den vestlige, og specielt den amerikanske forståelse af tilværelsen..


Den er fra starten af 90`rne, ikk? Så vi kan roligt udlede, at det står meget værre til nu Cool
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #66: 31 Jan 2008, 16:24 »

Den er fra starten af 90`rne, ikk? Så vi kan roligt udlede, at det står meget værre til nu Cool
Den udkom på dansk i 91, men er fra 1987 hvor den udkom i USA med originaltitlen
"The Closing of the American Mind"

  Men jo du har ret, man kan roligt udlede at vi i dag mere end 20 år efter, ikke ligefrem har modbevist hans teorier..

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #67: 31 Jan 2008, 17:11 »

Har lige læst Engle og Dæmoner, Da Vinci mysteriet og Morderisk bedrag, alle af Dan Brown, og udmærkede bøger, kunne dog bedst lide Engle og Dæmoner, nok mest fordi det er den der sætter flest tanker i gang. Plottet i bøgerne specielt de to førstnævnte, minder meget om hinanden, og må da også indrømme, at det kun var i Engle og Dæmoner, at jeg ikke havde regnet ud hvem bagmanden var, længe før det egentlig blev afsløret (i morderisk bedrag var jeg kun lige knap halvvejs da femøren faldt). Bøgerne har mange tvist, men desværre ligner disse tvist hinanden for meget fra bog til bog, til at man kan blive ved med at blive overrasket over handlingen.

Er netop gået i gang med Tankados kode, ligeledes af Dan Brown, og nu er der gået sport i hvor hurtigt jeg kan regne ud hvem bagmanden er  Cool

Men selvom plottet i bøgerne minder meget om hinanden, så er det fængslende bøger, som jeg absolut kan anbefale, han forstår at holde tempoet oppe hele vejen gennem sine bøger, og selvom det ikke kræver det store at regne ud hvem bagmanden er, når først man har læst en af hans bøger, så er spændingen alligevel ikke ødelagt af den grund. Dog synes jeg slutningerne er lige lovligt Hollywood agtige, meeeen han ville nok modtage hademails resten af sine dage, hvis ikke bøgerne fik en happy ending.

Har i øvrigt også læst hele Det Mørke Tårn serien af Stephen King, som Gunger nævner længere oppe, se det er en slutning...
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #68: 03 Feb 2008, 02:00 »

Har læst alle Harry Potter bøgerne, dem kan jeg varmt anbefale.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #69: 03 Feb 2008, 07:35 »

Jeg Dræber - Giorgio Faletti
Fantastisk bog, med en morder der skære ansigt og hovedhuden af sine ofre Djævel Thumbs Up
Logged


Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #70: 03 Feb 2008, 10:07 »

Nogen som har læst "Blandt Hooligans"? Smiley
Den har jeg da læst Smiley Det er sgu nogle vanvittige ting han bliver udsat for
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #71: 01 Dec 2008, 20:24 »

Logged

Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #72: 01 Dec 2008, 21:36 »

Har lige læst Engle og Dæmoner, Da Vinci mysteriet og Morderisk bedrag, alle af Dan Brown, og udmærkede bøger, kunne dog bedst lide Engle og Dæmoner, nok mest fordi det er den der sætter flest tanker i gang. Plottet i bøgerne specielt de to førstnævnte, minder meget om hinanden, og må da også indrømme, at det kun var i Engle og Dæmoner, at jeg ikke havde regnet ud hvem bagmanden var, længe før det egentlig blev afsløret (i morderisk bedrag var jeg kun lige knap halvvejs da femøren faldt). Bøgerne har mange tvist, men desværre ligner disse tvist hinanden for meget fra bog til bog, til at man kan blive ved med at blive overrasket over handlingen.

Er netop gået i gang med Tankados kode, ligeledes af Dan Brown, og nu er der gået sport i hvor hurtigt jeg kan regne ud hvem bagmanden er  Cool

Men selvom plottet i bøgerne minder meget om hinanden, så er det fængslende bøger, som jeg absolut kan anbefale, han forstår at holde tempoet oppe hele vejen gennem sine bøger, og selvom det ikke kræver det store at regne ud hvem bagmanden er, når først man har læst en af hans bøger, så er spændingen alligevel ikke ødelagt af den grund. Dog synes jeg slutningerne er lige lovligt Hollywood agtige, meeeen han ville nok modtage hademails resten af sine dage, hvis ikke bøgerne fik en happy ending.

Har i øvrigt også læst hele Det Mørke Tårn serien af Stephen King, som Gunger nævner længere oppe, se det er en slutning...

Jeg har som dig, læst alle bøgerne. Jeg kunne også bedst lide Engle og Dæmoner, men Tankados kode er også rigtig god! Og som du siger, er bagmanden ofte den samme slags person. Altså en der ikke er oplagt til at være morderen Smiley
Logged


CR9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #73: 01 Dec 2008, 21:50 »

Er i gang med at læse Luna Christofis "Mestrenes Liga". Smiley

Når jeg er færdig, skal jeg nok skrive min mening om den.
Logged


BenMusalho
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #74: 01 Dec 2008, 21:56 »

Læser den også, ll-Ronaldo-ll. En super bog, man får virkelig indsigt i klubberne og gamet. Her er en opfordring til alle fodboldinteressered e: Læs den!
Især for dem, som gerne vil være i fodboldensverden (arbejde med fodbold), er den god. Den kan varmt anbefales.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010