home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1225 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But  (Læst 20265 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #45: 09 Mar 2007, 12:21 »

Logged


Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #46: 09 Mar 2007, 13:39 »

Kanon blog glæder mig utrolig meget til at hører og se mere altid spændende og se hvad dit næste træk er Berendt!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Shopping] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #47: 09 Mar 2007, 14:31 »

Fredag 4. august 2006

Scarface bliver


Franck Ribéry under dagens træning

Før dagens træning kom Franck Ribéry over til mig.
- ”I pensant environ. Jeg har tænkt over det. Je reste. Jeg bliver,” var hans udmelding. Jeg så på ham. Det var jeg glad for. Hans gamle kontrakt var sådan set lang nok, der var bare lige den fejl i den, at han kunne rejse, hvis bare en anden klub ville smide 175 millioner for ham. Det kunne han også nu, det var hans krav. Jeg havde så bare bedt ham tænke over om ikke vil kunne sætte det op til 350 millioner, desværre kunne jeg ikke samtidig tilbyde ham højere løn, men han kunne få 10 millioner nu og her, hvis han ville gå med til det. Det havde han så tænkt over, og var gået med til.
Jeg var lettet.

Efter træningen ringede Dominique Cuperly, min assistent træner, fra Argentina. Boca havde afvist det tilbud vi var kommet med, men var villige til at forhandle videre. Jeg gav ham et nyt tilbud han kunne gå videre med.
Først var Verdan Corluka smuttet til Inter for næsen af mig, og så smuttede Michael Gravgaard til Spanien. Nu havde jeg to emner tilbage, en af dem måtte ikke slippe væk!

I og for sig var vores forsvar godt nok, men jeg synes alligevel godt at vi kunne bruge en forstærkning. Jeg havde derfor sendt min chefspejder, Frank Passi ud for at se fire forsvarsspillere rundt om i verden. En i Belgien, en i Danmark, en i Kroatien og en i Argentina. Nu var der kun den første og den sidste mulighed tilbage.



Lørdag 5. august 2006

Rennes - Marseille
Ligue 1 Orange, 1. runde

Rennes: (0)
Marseille: (5)
0-1 José Sosa , 23’
0-2 José Sosa , 33’
0-3 Johnny , 48’
0-4 Lorik Cana , 51’
0-5 Ronald Zubar , 81’ (Str)
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carrasso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, T. Taiwo
F. Ribéry, L. Cana, J. Sosa, S. Nasri
M. Niang, L. Merlin

Hele fire spillere ville have mulighed for debut i kampen mod Rennes. Ronald Zubar og José Sosa startede begge inde, hvilket betød sikker debut for dem. Derudover sad Sébastien Hamel og Johnny på bænken, begge med mulighed for debut.
Vi lagde ud med et offensivt pres, og Franck Ribéry havde fået lov til at udfolde sig på højre kanten, hvilket gav os en chance allerede efter 3 minutter. Efter 20 minutters spil scorede José Sosa i tredje kamp i træk (træningskampe ikke med regnet), først spillede han Laurent Merlin helt fri, men da Merlin skød direkte på målmanden skød José Sosa riposten i mål. 10 minutter senere var han igen på pletten, denne gang satte han det i gang med et hjørnespark der blev headet ud af feltet, hvor han selv løb fra en forsvarer, og første gang sendte den i mål. 2-0!

I pausen fortalte jeg spillerne at jeg var begejstret over deres indsats i førstehalvleg. Alligevel foretog jeg en udskiftning, ud kom Laurent Merlin og ind med Johnny.

Efter bare 3 minutter på banen kom Johnny på måltavlen. Et flot bande spil med Samir Nasri blev afsluttet med et hårdt skud i det korte hjørne, 3-0. Lorik Cana gør det til 4-0, da han fik sendt et langskud i nettet. 10 minutter før tiden fik vi scoret igen. Denne gang var det en tredje debutant, nemlig Ronald Zubar der sikkert kunne gøre det til 5-0 på straffespark.
Det var et fanatisk resultat! Hele 5-0, så er vi startet på guldjagten. José Sosa var i særklasse, og samtidig får både Johnny og Ronald Zubar også scoret. Kanon debut til de tre. Alle spiller en god kamp.

Lorik Cana efter hans scoring

Da vi kom ned i omklædningsrummet fik jeg en endnu en god nyhed. Bordeaux havde tabt 2-0 til Nice, men trods sejren på 5-0 var vi ikke nummer 1. Nancy havde lagt ud med at slå vores samarbejdsklub Lorient hele 6-0. Nu manglede vi bare at Lyon ville tabe i morgen ude mod Lille, og så ville det da heller ikke gøre noget hvis Monaco og Paris-SG delte point.



Søndag 6. august 2006

TV-aften i klubhuset


Der var jubel efter målet til 2-1

Efter gårdagens sejr over Rennes, havde jeg bedt alle spillerne møde op klokken 17:00 til fællesspisning i klubhuset, efterfulgt af to kampe i fjernsynet, først Monaco - Paris-SG klokken 18:00 og derefter Lille – Lyon klokken 20:45.

Den første kampe var spændende, Jan Koller sendte Monaco foran efter 8 minutter, og Pierre-Alain Frau fik Paris-SG tilbage i kampen efter 25 minutter. Derefter var det en rigtig tæt kamp. Desværre for Paris-SG blev Sammy Traoré vist ud for at holde Jan Koller i det 78ene minut. En lidt hård dom vil jeg mene.

Kampen efter var vi mere interesserede i. Fred sendte Lyon foran efter bare 5 minutter, og derefter så Lyon ud til at kontrollerer kampen. Men så skete der noget! Jean Il Makoun scorede med 10 minutter igen, og 1 minut før tid havde Sidney Govou hånden på bolden! Måske lidt uheldigt, men straffe var der dømt. Der blev helt stille i klubhuset.
JUBEL!!! Michel Bastos scorede sikkert på straffesparket, og Lyon tabte 2-1!!!

Det havde simpelthen været en fantastisk weekend, først sejren over Rennes, så deler Monaco og Paris, og så ender Lyon med at tabe! Det kunne ikke blive meget bedre.



Tirsdag 8. august 2006

Opkald fra Silvio Berlusconi


Silvio Berlusconi

Milan var den næste klub til at melde deres interesse i Franck Ribéry. Klubbens præsident, Silvio Berlusconi ringede for at hører hvad vi skulle have for den talentfulde kantspiller. Først var jeg lidt overrasket over hans opkald, men mit budskab var klart.
- ”Altså jeg kan ikke afslå et tilbud på over 350 millioner, det står i hans kontrakt, så tænk over det,” jeg tror han blev lidt overrasket over så høj en pris, men jeg ønskede på ingen måde at Franck Ribéry skulle forlade os nu.

I dag var der også mødt en ny spiller op til træning, 18’årige Andrea Bordone. En italiensk forsvarspiller, hvis agent havde ringet mig op i går aftes, og bad os om at tage Andrea Bordone på prøvetræning. Det kunne jeg i og for sig ikke se noget forkert i, så jeg havde givet ham lov.
Efter træning havde jeg talt med Brian Laudrup, René Meulensteen og Dominique Cuperly omkring hvorvidt han var god nok. Vi blev enige om at han bestemt skulle have chancen, for godt nok var han ikke det største talent, men han viste trods alt nogle lovende takter.
Andrea Bordone havde sidste sæson været på kontrakt i Livorno, men de havde ikke ønske at forlænge med ham.



Onsdag 9. august 2006

Belgier opgivet

I dag valgte jeg at opgive min jagt på Anthony Vanden Borre. Personligt synes jeg at han ville være en kanon gevinst for klubben, og holdet. Men hans nuværende klub, Anderlecht ville have alt for mange penge for ham. Samtidig fortalte hans agent også at han faktisk ikke længere var interesseret i at kommet til Marseille.
Det kommer så til at betyde at alle kræfter er sat ind på at hente mit argentinske håb.



Torsdag 10. august 2006

Marseille - Brann
UEFA CUPPEN, 2. kvalrunde, 1. kamp

Marseille: (0)
Brann: (0)

Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carrasso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, T. Taiwo
F. Ribéry, L. Cana, J. Sosa, S. Nasri
M. Niang, L. Merlin

Første halvleg var ikke den bedste fra vores side. Vi kommer til en masse chancer, men hverken José Sosa eller Mamadou Niang, som begge ellers har været skarpere, formår ikke at sende deres afslutninger i nettet. Bedre bliver det heller ikke af at Håkon Opdal har en god dag i Brann’s mål.

I pausen fik spillerne af vide at de skulle frem og vinde den her kamp. Mamadou Niang og Samir Nasri blev taget ud, mens Johnny og Wilson Oruma kom på banen.

Vi kommer lidt bedre fra start i anden halvleg, og Lorik Cana er tæt på at sende os foran, men igen er Håkon Opdal heldig i det norske mål. Noget der er kendetegnende for vores spil, er at vi er for ukoncentreret, vores første berøringer er ofte dårlige, og de afgørende afleveringer svigter. Kampen endte 0-0 efter at vi havde haft 14 chancer mod Brann’s 4. Derudover sad vi på hele kampen. En katastrofe at vi ikke fik mere ud af kampen!
Spillerne fik også af vide at jeg var skuffet. Og at jeg faktisk ikke kunne fremhæve nogle af dem som bare i nærheden af vanlig standard.

Efter kampen skrev Andrea Bordone under på en kontrakt med klubben. Den gælder de næste fire år. Planen er at han i første omgang vil blive lejet ud til vores italienske samarbejdsklub, Bari.



Fredag 11. august 2006

Træner møde i Marseille


Jeg lagde ud med at fortælle de øvrige trænere at Milan netop var vendt tilbage, for at fortælle at de ikke ønsker at følge op på deres interesse for Franck Ribéry.
Dernæst præsenterer jeg den nye fordeling af træningen:
NavnRolleOpgave
Dominique CuperlyAssistenttrænerStyrke, Aerobic, Målmandstræning, Defensiv- og Offensivtræning
Laurent SpinosiMålmandstrænerMålmandstræning
Serge ConesaFysisktrænerStyrketræning
Georges GaconFysisktrænerAerobic
Eric ThieryTrænerTeknisktræner og Dødbolde
Philippe BurgioTrænerTaktisktræning
Jean GalliceTrænerDødbolde
René MeulensteenTrænerTeknisktræning
Thierry RodriguezTrænerDefensivtræning
Brian LaudrupTrænerOffensivtræning og Afslutninger
Michel FlosTrænerTaktisktræning
Christian LarièpeTrænerOffensivtræning
François ZmyslonyTrænerDødbolde

Herefter blev spillerne delt op i nye træningsgrupper, med det formål at få det bedste ud af hver enkel spiller.
Program:Målmand:Centerforsvar:Back:Defensivmidt:
Cédric CarrassoGarry BocalyHabib BeyeLorik Cana
Sébastien HamelBostjan CesarHassoun CamaraThomas Deruda
Stéphane PoratoRenato CivelliAlain CantareilModeste M’Bami
Mehdi SennaouiJulien RodriguezTaye Taiwo
Ronald Zubar
Kantspiller:Offensivmidt:Angriber:
Toifilou MaoulidaLebohang MokoenaDjibril Cissé
Samir NasriJosé SosaDaniel Gbaguidi
Wilson OrumaMathieu ValbuenaJohnny
Franck RibéryLaurent Merlin
Mamadou Niang
Mickaël Pagis
Ungdomsspillerne er delt i samme programmer. Og kommer til at træne en del sammen med seniorspillerne.

Samtidig forsætter Andrea Bordone, som forventet, i Bari, hvor han forhåbentlig vil få en masse kampe.



Søndag 13. august 2006

Marseille – Le Mans
Ligue 1 Orange, 2. runde

Marseille: (3)
Le Mans: (2)
0-1 Romaric , 8’
0-2 Romaric , 37’
1-2 Taye Taiwo , 48’
2-2 Mamadou Niang , 62’
3-2 Mamadou Niang , 90+’
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carrasso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, T. Taiwo
F. Ribéry, L. Cana, J. Sosa, S. Nasri
M. Niang, L. Merlin

I går vandt bade Paris-SG og Bordeaux over henholdsvis Nice og Nancy. Så med en sejr i dag har vi gode muligheder for sammen med Lille at komme væk fra de andre hold i ligaen, allerede nu. Samtidig med os spiller Monaco og senere i aften skal Lyon på banen. Der var genvalg til alle spillere igen.
Le Mans lagde ud som det klart mest offensive hold, og det var heller ikke helt ufortjent at det var dem der kom foran 1-0 efter knap 10 minutter. Der skulle gå 10 minutter yderligere før vi fik vores første chance, da José Sosa spillede Laurent Merlin helt fri, men han sender desværre bolden over mål. Med 10 minutter igen gik Cédric Carrasso forkert ud i et indlæg, og Romaric kunne nemt scorer sit andet mål i kampen. Igen forsøgte José Sosa at få os tilbage i kampen, og med endnu en frispilning til Laurent Merlin kunne man ikke bede ham om meget mere, derimod var Laurent Merlin igen for ukoncentreret og brændte.

I pause fik spillerne et kæmpe møgfald, og jeg tog med det samme Laurent Merlin ud og satte Johnny ind.

Vi var klart mere tændte i anden halvleg, og efter bare et par minutters spil sendte Taye Taiwo et drømmehug af sted, 1-2. Vi var tilbage i kampen. Efter en lille times spil, blev Samir Nasri skiftet ud, da han nærmede sig et rødt kort, ind i stedet kom Wilson Oruma. Kort efter udskiftningen fik vi udlignet. José Sosa blev nedlagt ude for feltet, og på det efterfølgende frispark sendte Mamadou Niang bolden direkte i mål, 2-2! Herefter var fik vi presset Le Mans helt i bund, og det lignede at det mest af alt var et spørgsmål om tid, før vi ville få et mål mere. Blandt andet var Johnny flere gange tæt på at få bolden i mål.
Det gav en forløsning på hele Stade Vélodrome da Mamadou Niang 2 minutter inde i overtiden scorede kampens sidste mål. Hele udskiftningsbænken, mig selv inkluderet, sprang op af sæderne!
Efter en pinlig første halvleg viser vi gennem hele anden, at vi i år er et tophold. Flere spillere lyste op, ikke mindst Mamadou Niang der scorede to mål, men specielt også Lorik Cana, der styrede midtbanen fornemt.

Mamadou Niang efter sit andet mål

Efter kampen kom vores anfører, Habib Beye over til mig. Han undskyldte holdets indsats i første halvleg, og fortalte at det var mit møgfald i pausen, der gav dem inspiration til at vende kampen.

Kampens sene sejr blev kun endnu bedre, da jeg kom hjem og så de sidste af Lyons kamp mod Sedan. De spillede 0-0, det samme som Monaco spillede mod Nantes. Vi var nu for alvor lige en halvmeter foran de andre storhold! Ved det er tidligt at snakke om guld, men det lovede godt!



Onsdag 16. august 2006

Lejesoldater sendes ud


Matías Cahais

I dag fik vi de endelige aftaler på plads ang. udlejning af to spillerne fra reserveholdet. Målmand Mehdi Sennaoui og den defensive midtbane, Thomas Deruda er begge taget til Libourne St-Seurin for at få nogle førsteholdskampe i benene.

Samtidig blev der også præsenteret nye spiller. Jeg havde endelig fået den forsvarsspiller, som jeg har søgt så længe. Det endte med at blive den unge argentiner, Matías Cahais.
Matías Cahais har trods sine kun 18 år allerede spillet 40 U/21-landskampe for Argentina, hvilket i sig selv er imponerende. Han er især kendt i sit hjemland, for sin fysiske styrke og sit solide hovedspil.
Jeg har måtte give 3 millioner for ham, men så har jeg ham også helt frem til 2011.
En dansk forsvarsspiller kom i dag også på kontrakt med os, nemlig Jesper Juelsgaard på 17 år, der kommer til fra FC Midtjylland. Danmark har altid haft problemer med deres venstrebacks, men noget tyder på at Jesper Juelsgaard kan blive en stjerne på den plads.
Hans kontrakt udløber første sommeren 2009, og jeg har måtte slippe 1,3 millioner for at få ham nu.


« Seneste Redigering: 09 Mar 2007, 22:13 af Berendt » Logged


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #48: 09 Mar 2007, 15:34 »

Rigtig god update Thumbs Up
Faktisk rigtig godt og billigt du har købt ind Smiley
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #49: 09 Mar 2007, 16:15 »

Super update.! Der er ikke så meget, at sige til det, andet end det jeg allerede har sagt.
Det er jo bare rigtig godt.! God start på ligaen, skal blive spændende om du formår, at vinde ligaen, allerede i din første sæson. I hvert fald held og lykke med det.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #50: 09 Mar 2007, 20:12 »

Fed update.. come on flere Opstemt haha. Kan man komme til at se SS af José Sosa og Matías Cahais?
« Seneste Redigering: 09 Mar 2007, 20:16 af Erfurt » Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #51: 09 Mar 2007, 20:26 »

Rigtig god update Thumbs Up
Faktisk rigtig godt og billigt du har købt ind Smiley
Jah det synes jeg også... Et problem kan blive at de nye er for ukendte, og aldrig har spillet på det her niveau før, men jeg håber ikke det kan mærkes...

Super update.! Der er ikke så meget, at sige til det, andet end det jeg allerede har sagt.
Det er jo bare rigtig godt.! God start på ligaen, skal blive spændende om du formår, at vinde ligaen, allerede i din første sæson. I hvert fald held og lykke med det.!
Takker Smiley
Jah, allerede nu er der spændning i ligaen, selvom den kun er to runder gammel. Til min fordel har Lyon ikke vist styrke endnu, og de er de eneste jeg tror kan slå mig i det lange løb..

Fed update.. come on flere Opstemt haha. Kan man komme til at se SS af José Sosa og Matías Cahais?
Takker, skal nok forsøge at komme med flere , men først ligge de SS'ere du efterlyser:
Matías Cahais
José Sosa
Logged


Swaagenz1
Gæst
 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #52: 09 Mar 2007, 20:35 »

det er herlig læsning.
Og en glimrende start for dig og OM.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #53: 09 Mar 2007, 22:47 »

det er herlig læsning.
Og en glimrende start for dig og OM.

Er glad for du nyder det... Smiley

Og jah, det er startet ganske fornuftigt Opstemt
Logged


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #54: 09 Mar 2007, 23:18 »

Hejsa Berendt!

Herlig omgang læsning man lige har været igennem. Super start du har fået på sæsonen, både i den hjemlige liga og i europa. Det tegner godt...!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #55: 09 Mar 2007, 23:56 »

Hejsa Berendt!

Herlig omgang læsning man lige har været igennem. Super start du har fået på sæsonen, både i den hjemlige liga og i europa. Det tegner godt...!
Hej!
Takker Smiley er glad for at jeg kan blive ved med at underholde jer!
Og jah, god start på sæsonen, nu må vi bare håbe det forsætter!
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [GOD START] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #56: 10 Mar 2007, 00:40 »

Lørdag 19. august 2006

Monaco - Marseille
Ligue 1 Orange, 3. runde

Monaco: (1)
Marseille: (1)
Lucas Bernardi udvist , 1’
1-0 Jan Koller , 24’
1-1 Lorik Cana , 71’
Startopstilling (4-4-2 Diamond)
C. Carrasso
H. Beye, J. Rodrigues, R. Zubar, T. Taiwo
F. Ribéry, L. Cana, J. Sosa, S. Nasri
M. Niang, L. Merlin

Før kampen var begge mine reservemålmænd skadet, så det var 16’årige Samir Kouakbi der måtte tage den tjans. Derudover var Lebohang Mokoena vendt tilbage fra sin skade, og var klar på bænken. Da Matías Cahais lige var kommet til Marseille havde han fået lov til at sidde over til dagens kamp.
Kampens dommer Stéphane Bré gav os den bedst tænkelige start på kampen, da han efter bare 43 sekunder gav en badebillet til Monacos Lucas Bernardi for et professionelt frispark. Og efter 5 minutters spil var Franck Ribéry ved at give mig grå hår i hovedbunden, han var landet forkert og så ud til at være skadet… Heldigvis var det bare slaget. Selvom vi var en mand i overtal, var det alligevel en tæt kamp, og der var i de første 20 minutter flere store chancer til begge hold. Lidt overraskende var det alligevel Monaco der kom foran, da Jan Koller sendte et hårdt skud ind under Cédric Carrasso, 1-0. Det resultat holder frem til pausen.

I pausen fik spillerne igen et møgfald, for med en mand mere på banen, kunne det ikke passe at vi ikke var foran. Jeg tog Laurent Merlin ud, og sendte Lebohang Mokoena ind på toppen.

Vi kommer bedst fra start i anden halvleg, og efter et indlæg fra Franck Ribéry er Mamadou Niang tæt på at gøre det til 1-1. Ellers er der langt mellem chancerne og med 25 minutter igen, forsøgte jeg med en mere fremadrettet taktik. Det giver det ekstra der skulle til, og da Lorik Cana sender bolden i nettet på et langskud, er det som om at vi vågner op igen, 1-1. Vi kom nu til en del chancer, men det var hele tiden som om at den sidste skarphed manglede.
Kampen endte 1-1, og i sidste ende må begge hold se sig tilfredse, selvom vi ikke fik øget afstanden til de andre storhold.
Ingen spillede faktisk en særlig god kamp, på nær lige Julien Rodriguez måske. I stedet vil jeg mene at anfører Habib Beye var en katastrofe.

Lucas Bernardi blev smidt ud

Det eneste positive vi fik ud af kampen mod Monaco, var at vi stadig er topholdet. Og at Paris-SG også spillede uafgjort, mens Bordeaux og Lyon først spiller i morgen. Dog er ingen af de sidst nævnte i stand til at nå os med en sejr.



Søndag 20. august 2006

Endnu en god weekend

Så kunne weekenden ikke blive bedre. Jeg havde lige slået væk fra kampen mellem Rennes og Lyon, som endte 1-1. Og før den havde Bordeaux tabte 3-1 til Toulouse, selvom at Toulouse havde fået smidt to mand ud.

Nu manglede jeg bare at se midt faste talkshow, og derefter bare gå i seng. Normalt var jeg ikke typen der ser talkshows, men den eneste grund til at jeg ser dette program, er værten… Audrey Tautou, fransk skønhed når det er bedst.

Audrey Tautou




Onsdag 23. august 2006

God lodtrækning i Coupe de La ligue

Mellem to af dagens træningspas var der lodtrækning til den franske liga cup.
Her var vi så heldige at trække Toulouse, selvfølgelig er det ikke noget dårligt hold, men taget i betrækning af hvem vi ellers kunne møde, er det ikke et dårligt hold at møde på hjemmebane.

Om aften så jeg vores sidste kamp mod Brann, samt deres seneste kamp i Tippeligaen, og jeg var stadig sikker på at det er hold vi skal slå. Nu møder vi dem i morgen, og efter 0-0 på hjemmebane, skal vi frem og scorer.
Jeg satte valgte min startopstilling, og gik så på text-tv for at se hvordan det var gået dagens kampe i Ligue 1 Orange. Bordeaux spillede 1-1 med Valenciennes, endelig vandt Lyon, da de slog Le Mans 1-0, og til sidste havde Paris-SG vundet 3-0 over Toulouse.



Torsdag 24. august 2006

Brann - Marseille
UEFA CUPPEN, 2. kvalrunde, 2. kamp

Brann: (2)
Marseille: (3)
0-1 Lebohang Mokoena , 40’
0-2 Mickaël Pagis , 82’ (Str)
1-2 Ove Brekke , 85’
2-2 Bengt Sæternes , 87’
2-3 Mickaël Pagis , 90+’
Startopstilling (4-3-2-1 )
C. Carrasso
H. Beye, M. Cahais, R. Zubar, T. Taiwo
F. Ribéry, L. Cana, S. Nasri
J. Sosa, L. Mokoena
M. Niang

Kampen skulle vindes, og derfor ville jeg forsøge at udnytte vores hurtighed i forhold til de tunge nordmænd, og samtidig ligge et tungt offensivt pres. Debutanten Matías Cahais har fået trøje nummer 29.
Det høje pres virkede, og i starten af kampen kom vi til flere store chancer. Blandt andet ramte Mamadou Niang overliggeren to gange. Selvom vi blev ved med at komme til chancer, så manglede vores skarphed stadig, og hvis ikke vi finder den kunne det pludselig se sort ud. Heldigvis scorer Lebohang Mokoena 5 minutter før pausen, da Mamadou Niang før sendt en afslutning lige i fødderne på ham.

I pausen fik spillerne besked på at forsætte, og så få det forbandet mål, som ville give os noget ro og sikkerhed.

Anden halvleg var en meget kedelig affærer. Det gad jeg ikke se på mere, så jeg hev Mamadou Niang ud, og sendte Mickaël Pagis, og for at undgå at Ronald Zubar ville få sit andet gulekort, blev han erstattet af Julien Rodriguez, alt dette efter en times spil. Det lod ikke til at hjælpe en skid, i stedet var det Brann der kom til de største chancer. Med 10 minutter igen begik Christian Lie dog straffespark på José Sosa, og Mickaël Pagis scorede sikkert til 2-0. Lidt sent, men det tæller. Brann var dog ikke lang tid om at svare igen, og Ove Brekke scorede til 1-2. Kort efter var det Bengt Sæternes der lidt heldigt udlignede på et langskud, 2-2 og vores videre deltagelse i UEFA Cuppen var pludselig i farer. Inde i overtiden var det Mickaël Pagis der kunne scorer sit andet mål, og med sikkerhed sende os videre i UEFA Cuppen.
Det var tydeligt at se at holdet mangler rutine. Flere af spillerne er kun lige omkring de 20 år, og det kunne mærkes i slutningen af kampen, hvor Brann fik to unødvendige mål. De spillere der klarede sig bedst var Mickaël Pagis, der med sine to mål sikre os sejren, Habib Beye, der var en sikkermand i et ellers svingende forsvar, og så José Sosa, der spillede en solid god kamp.

33’årige Mickaël Pagis sikre Marseille sejren




Fredag 25. august 2006

Endnu en måned i det franske


Det var et glad Sevilla mandskab

Mens jeg sad og så Sevilla og Barcelona spille UEFA Super Cup, tænkte jeg tilbage på den første tid jeg havde haft her i Marseille.

Meget var sket.
Jeg havde hentet nogle af de største talenter, to fra Argentina, en fra Sydafrika, en fra USA, en fra Brasilien, samt en lille håndfuld fra Danmark. Alle nogle talenter som alle havde noget unikt, noget de kunne bidrage med, og det var derfor jeg havde hentet dem.
Derudover havde jeg fået snakket med både José Mourinho og Silvio Berlusconi, og ingen af dem havde fået det de kom efter, nemlig Franck Ribéry. I stedet havde han skrevet under på en ny aftale med os.
Sportsligt var vi også kommet godt i gang, vi lå lige nu nummer 3 i Ligue 1 Orange, 1 point efter Lens og Paris-SG, der begge har spillet en kamp mere, og 2 point foran Lyon, der ligeledes har spillet en kamp mere. Derudover kom vi nemt igennem Intertoto Cuppen, og i går sikrede vi os deltagelse i UEFA Cuppen. Alt i alt ganske fornuftigt.
Faktisk manglede der bare en ting… En sød kæreste til at hygge med herhjemme… Min tanker faldt på min TV-vært, Audrey Tautou.

I mens vandt Sevilla helt fortjent 2-1 over FC Barcelona, en undskyldning fra Barcelona kan selvfølgelig være at de manglede Ronaldinho, men det er jo sådan i fodbold, at det ikke er en mand der gør det alene.



Søndag 27. august 2006

Nancy - Marseille
Ligue 1 Orange, 4. runde

Nancy: (3)
Marseille: (1)
1-0 Tosin Dosunmu , 2’
Frédéric Biancalani skadet , 5’
2-0 Tosin Dosunmu , 7’
3-0 Tosin Dosunmu , 19’
3-1 José Sosa , 56’
Startopstilling (4-1-3-2)
C. Carrasso
H. Beye, M. Cahais, R. Zubar, T. Taiwo
L. Cana
F. Ribéry, J. Sosa, S. Nasri
Johnny, M. Niang

Jeg må nok indrømme at så længe de ander storhold forsætter deres spil, så kunne vi meget vel ende som franske mestre. Lyon og Monaco spillede i går 1-1, mens Paris-SG tabte 2-0 til Valenciennes. Jeg vidste at Nancy gerne spiller med en masse spillere på midtbanen, hvilket kunne betyde at vi ville få en masse plads omkring deres forsvar, og det var her jeg ville forsøge at slå til.
Nancy fik den bedst mulige start, da de efter bare 2 minutter kom foran. Det var Tosin Dosunmu der var kanten af feltet bankede bolden i nettaget, 1-0. Heldigvis for os fik de hurtigt armene ned, da Frédéric Biancalani blev skadet et par minutter senere. Lidt heldigt fik de dog scoret igen minuttet efter, da Tosin Dosunmu får sendt et langskud af sted, som rammer en knold lige foran Cédric Carrasso. Jeg stod selv og så det, og jeg kunne bare ikke fatte det. De var da bare ALT for heldige! I stedet for at  mine spillere forsøgte at gøre noget ved det, lavede Tosin Dosunmu sit tredje mål, da han kom alene med Cédric Carrasso. Samtidig skal det dog siges at vi bestemt ikke var heldige med vores afslutninger i den anden ende.

Ved pausen var vi bagud med 3 mål, og jeg måtte indse at min taktik med at udnytte pladsen omkring forsvaret var gået helt galt. Samtidig mente jeg også at spillerne havde været pinlige og det fik de at vide. Johnny blev taget ud og ind kom Mickaël Pagis der scorede to mål sidst han var i kamp.

Vi kom lidt bedre fra start i andenhalvleg, blandt andet havde både Mickaël Pagis og Matías Cahais nogle kæmpe chancer. Men det blev ingen af dem der scorede vores første mål, i stedet var det José Sosa, som sendte et frispark direkte i mål, fra 30 meter. Langsomt som andenhalvleg skred frem kom vi langsomt mere og mere ind i kampen, men med 10 minutter igen, var vi stadig bagud med 3-1. Selv ikke mod kampens døende minutter var heldet med os, og vi måtte for første gang i år se os slået i ligaen, ikke så meget fordi vi ikke havde spillet til at vinde, Nancy formåede bare at stå godt i defensive, og begå de rigtige frispark, som forhindrede os i at kunne slå kontra.
Alligevel var jeg skuffet. Spillerne fik et ordentligt møgfald efter kampen, hvor efter jeg forlod omklædningsrummet, og kørte hjem.

Tosin Dosunmu var dagens helt for Nancy


Logged


DrJones
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au Bu
« Svar #57: 10 Mar 2007, 01:07 »

Endnu en smuk update.... Pagis scorer lige i overtiden dejligt... Han var virkelig god for mig i mit Marseille spil...
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: I'Oheme - Droit Au Bu
« Svar #58: 10 Mar 2007, 16:53 »

Hejsa Berendt!

Endnu en super update fra din side af. Det var en tæt retur kamp i UEFA Cup kvalen, men godt den faldt ud til din side, så tillykke med det vidre avancement til 1 runde i UEFA Cuppen!
Logged

Ronaldinho92
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au Bu
« Svar #59: 11 Mar 2007, 10:24 »

Endnu en Nice Update . Opstemt
Logged

Læs med i Paris SG's vej mod succes (CM01/02):
 - http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=20113.msg621825;topicseen#msg621825

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010