home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 537 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But  (Læst 19571 gange)
mrfair
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #15: 06 Mar 2007, 13:42 »

Jeg glæder mig også til at høre mere. Den franske liga er mærkeligt undervurderet. Der må være basis for en stor-blog.

Og Swaagenz1: Kom frisk med en blog om GSP!
Logged

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #16: 06 Mar 2007, 15:14 »

Jeg glæder mig også til at høre mere. Den franske liga er mærkeligt undervurderet. Der må være basis for en stor-blog.

Og Swaagenz1: Kom frisk med en blog om GSP!

Ja, måske skulle jeg prøve. Har dog ikke skrevet en blog før. Men en gang skal jo være den første! Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #17: 06 Mar 2007, 15:21 »

Godt med en ny blog fra din hånd af.. Frankrig lyder spændende, og du er jo allerede godt i gang.!
Fortsæt endelig.!
Takker, og jah Frankrig er et spændende land... Smiley

En dejlig blog du er ved at få stablet på benene her.. god fordelling af billedere og tekst, og så er det også rart er der er lidt privat liv ved siden af også.. Alt i alt ser det meget fornuftigt ud.. Thumbs Up

Et lille ønske ( hvis det ikke er for sent) Lad vær med at købe alle de "kendte" talenter som jo bliver købt i 3/4 dele af bloggene herinde.. og her er det selvfølgelig Nocolas Millan og Sherman Cárdenas jeg snakker om.. Det er lidt trist at læse at alle køber dem.. Ubeslutsom Men det er selvfølgelig op il dig.. Wink
Takker, er glad for du kan lide layoutet.
Jeg har ikke taget stilling til hvilke spillere jeg vil hente til klubben... Jeg har lavet en ønskeliste, men hvem der er på kan jeg, for bloggens skyld, ikke komme ind på endnu...

Shockeret
God indledning eller faktisk som soccerpop siger: Genialt ville være en underdrivelse ...
Damn! Det er satme godt gået... Det er sådan noget der gir en spilleglæde ! Smiley KLASSE
Takker...
Og jah, det er faktisk lidt sjovt at spille med Marseille Wink

God blog glæder mig til at høre mere fra det sydfranske...
Der kommer måske mere nyt i nat... Peace

Glæder mig over, at du igen skriver en blog til de hungrende masser.
Læste din FCK-blog med stor glæde.
Og faktisk spændende at læse om en klub i en liga som man ikke hører meget om.
Og spændende om du kan gøre OM store igen.

Jeg får en sær lyst til at spille med PSG - også for at gøre dem store igen.
Er glad for du kunne lide FCK'eren... Og håber at denne blog kan fremkalde samme glæde...
Jah Marseille er en spændende klub, i en spændende liga... Husk på at både Eric Cantona, Papin og Zidane er fra byen... Wink
Du er velkommen til at starte en PSG blog Smiley

Jeg glæder mig også til at høre mere. Den franske liga er mærkeligt undervurderet. Der må være basis for en stor-blog.

Og Swaagenz1: Kom frisk med en blog om GSP!
Jeg ved ikke om den er undervurderet... Tror bare ikke den er så eftertragtet, ihvertfald ikke i FM sammenhæng... Det er jo også en lidt "neutral" liga, hvor England, Spanien, Italien og Tyskland er de store, ligger Frankrig lige efter, lige som fx Holland.. Smiley

Ja, måske skulle jeg prøve. Har dog ikke skrevet en blog før. Men en gang skal jo være den første! Smiley
Så kom igang, min første blog var om Hong Kong Rangers... Wink Og handlede faktisk om... Nicklas Lyhne Johansen...
Logged


mrfair
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #18: 06 Mar 2007, 16:06 »

Jeg synes den franske liga er bedre end den hollandske og i hvert fald mere spændende end den tyske.
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #19: 06 Mar 2007, 23:58 »

super nice historie du har gang.. lad os håbe du kan få marseille tilbage til toppen af europa Smiley
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #20: 07 Mar 2007, 04:41 »

Mandag 3. juli 2006

Første træning og kontortid


Vores faste træningsbane

Min første træning forløb ganske fornuftigt. Vi startede med et lille møde, hvor spillerne lige kunne lære mig at kende, og omvendt. Derefter gik vi ud på træningsbanen, hvor jeg gennemførte en let omgang teknisk træning, efter fuldt af frit spil til fire mål.

Sofagruppen på mit kontor

Efter træningen satte jeg mig op på mit kontor, da jeg havde et par ting jeg skulle ordne. Blandt andet skulle jeg have fat i et par spillere, som jeg gerne ville have på prøvetræning.
Her kan jeg nævne Ray Parlour, Flávio Conceição og Stéphane Porato. Jeg ved at de alle for tiden leder efter en ny klub, så jeg ville give dem chancen her. Derudover skulle jeg også snakke med Frank Passi, der er chefspejder i klubben. Jeg havde et par opgaver for ham.

Jeg havde kun lige lagt røret på efter min samtale med Frank Passi, før holdets anfører Habib Beye bankede på døren til mit kontor.
- ”Est-ce que, je m'excuse dérange? Undskyld, forstyrrer jeg? spurgte han stille. ”Non, pas du tout.. Nej, overhoved ikke”
Han kom ind og satte sig på mit kontor, han ville ønske mig velkommen i klubben, og fortælle mig at stemningen havde været god I omklædningsrummet efter træningen. Det var jeg glad for.



Tirsdag 4. juli 2006

Ny teknisk træner


René Meulensteen

Lige før dagens træning ringede min telefon.
- “Det er René,” lød en mande stemme med hollandsk accent. Det var den nu tidligere Brøndby cheftræner, René Meulensteen. Han ønskede et job i klubben, da han havde set at jeg søgte en teknisk træner. Vi snakkede kort sammen, det endte med at vi kom frem til en fornuftig kontrakt. Jeg ringede til Pape Diouf, og han sagde god for det. René ville nu rejse til Marseille så vi kunne få skrevet under på en kontrakt frem til 2009.

Han ville komme til at arbejde tæt sammen med en anden mand, som netop havde skrevet under med klubben. Pape Diouf var netop blevet færdig med at forhandle med min landsmand, og levende legende i Danmark, Brian Laudrup.
Jeg havde lært Brian at kende mens jeg var ITU-træner for FC København tilbage i 1998/1999 hvor han i et halvt år var i klubben. Vi havde det godt med hinanden, og ville helt sikkert komme til at nyde godt af hinandens arbejde hernede.
Derudover har Brian en kæmpe rutine fra hans ophold i storklubber i både Skotland, Tyskland, Italien, England og Holland.



Onsdag 5. juli 2006

Træningskamp mod Schalke 04

Schalke 04: (2)
Marseille: (1)
1-0 Taye Taiwo, 13’
2-0 Kevin Kuranyi, 35’
2-1 Daniel Gbaguidi, 55’

Kampen starter lidt rodet, og Schalke er heldige at komme foran efter et lille kvarter. Det ryster os lidt, og da Kevin Kuranyi gør det til 2-0, kan pausen ikke komme for hurtigt. Da pausen endelig kommer, bruger jeg den til at fortage et par udskiftninger, og går over til en mere offensiv taktik.
Vi får en god start på anden halvleg, og sidder på det meste af spillet resten af kampen. 10 minutter inde i anden halvleg er det 18’årige Daniel Gbaguidi der reducerer for os. Vi kommer til en del chancer efter det mål, men formår ikke at scorer.



Mandag 10. juli 2006

Lidt udskiftninger i truppen


Stéphane Porato under dages træning

Jeg må indrømme at siden Stéphane Porato begyndte at træne med, var jeg ikke i tvivl længere. Skulle jeg havde en rutinerede og billig målmand, måtte han være løsningen. Det er klart at han ikke skal være førstevalg, men som 2. eller 3. valgt ville han være den helt rigtige.
Noget andet der talte til hans fordel, var at han før havde spillet for klubben, nemlig i 98/99 og 99/00.
Og i fredags lykkes det at få ham til at skrive under på en 1’årig aftale med klubben. Jeg havde gjort det klart for ham at han ikke ville være førstevalg, hvilket han ikke havde nogen problemer med. Kampene mod M. Petach-Tikva skal spilles den 15. juli og så igen den 22. juli.

Samtidig gav jeg, i lørdags, Lorient, en af vores samarbejdsklubber, lov til at låne tre spillere fra vores 2.hold, nemlig Papa Moustapha Diops, Amine Dennoun og Mame N’Diaye.
Lige efter jeg havde talt med Christian Gourcuff, manager for Lorient, ringede Ray Parlour. Sheffield United var kommet med et tilbud han ikke kunne sige nej til, så han valgte at takke pænt nej til mit tilbud om prøvetræning.

I går fik jeg så en god nyhed. Lebohang Mokoena havde valgt at takke ja, til det udspil jeg havde givet ham, og var dermed klar til at starte i klubben.

Jeg havde tilbudt Orlando Pirates lige under 4 millioner, hvilket de var gået med til, og nu var Lebohang så klar til at spille i klubben.

Jeg var ikke den eneste der var glad for den nyhed, også klubbens anfører Habib Beye var fremme i pressen og rose det indkøb:
- ”Ensemble de Mokoena à briller! Mokoena vil bevise sit værd! Der er ingen tvivl om at Mokoena går en stor fremtid i møde, og jeg er glad for at det kommer til at starte her!”

I går var også dagen hvor der blev trukket lod til Intertoto Cuppens tredje runde. Denne gang var vi med i puljen og vi endte med at trække israelske Maccabi Petach-Tikva. Et hold jeg personligt ikke har noget kendskab til, og jeg håber da heller ikke at de vil give os nogle problemer, selvom de netop har slået Dinamo Tbilisi, fra Georgien, ud med samlet 9-2.




Mandag 10. juli 2006

Træningskamp mod CSKA Moscow

CSKA Moscow: (1)
Marseille: (4)
0-1 Mamadou Niang, 16’
0-2 Taye Taiwo, 22’
0-3 Franck Ribéry, 27
0-4 Mamadou Niang, 49’
1-4 Jo, 54’

Vi var fra start af det mest oplagte hold, og det var fuldt fortjent, at Mamadou Niang sendte os foran efter et kvarter. Ligeledes er det også fortjent at Taye Taiwo retter op på sidste kampes selvmål, da han kontrolleret sparkede en bold ind fra kanten af feltet. Da Franck Ribéry gjorde det til 3-0 sad vi suverænt på kampen. I pausen foretog jeg et bare udskiftninger, og ændrede ellers ikke det store.
CSKA Moscow var mere klar i anden halvleg, men kunne se sig chanceløse, da Mamadou Niang scorede igen. Denne gang fik de dog reduceret, da Jo scorede til 1-4. Vi vinder fuld fortjent 4-1, efter en kanon god første halvleg. I anden halvleg faldt vi lidt sammen, men kontrollerede alligevel en stor del af tiden.



Lidt fra hjemfronten


Jeg var endelig ved at falde til i den lille lejlighed. Det var faktisk lidt mærkeligt at være så langt væk fra alt det jeg havde i Danmark, mine venner, familie, selv mit gamle arbejde kunne jeg savne en gang i mellem.
Men jeg var begyndt at se min morfar igen. Man kunne godt mærke at han var ved at blive godt gammel, faktisk var han tæt på 90 år, alligevel holdt han sig i gang. Blandt andet ved at cykle meget rundt omkring byen, og så selvfølgelig hans evige gang i klubben.

Marseille set oppefra

En ting savnede jeg ikke. Det kolde danske vejr. Jeg må nok indrømme at det er skønt at solen stort set altid er fremme, og varmer, når man bevæger sig uden for, hvilket jeg grundet mit arbejde jo var en del.
En anden ting jeg savnede en gang i mellem, er de danske piger. Der er rigtigt, at de fleste franske piger er kønne, men det er de danske også. Derimod har de franske piger en attitude, som jeg ikke kan klare. De er for snobbet.



Fredag 14. juli 2006

Stadig sker der noget


Pape Diouf til pressemøde

Pape Diouf ringede til mig i Tirsdags lige efter træning. Han ville bare fortælle mig at klubben netop havde indgået et samarbejde med italienske Bari. Samarbejdet ville gå ud på at jeg ville kunne sende spillere til Bari, hvor de så ville være i stand til at få spilletid i den italienske Serie B TIM, derudover vil vi i klubben også havde mulighed for at matche et hvert tilbud der måtte komme på en spiller fra Bari. Det betyder i korte træk, at hvis Bari skulle få et talent i truppen via deres talentskule, ville vi kunne så med forkøbsretten på den pågældende spiller.

Onsdag lykkes det mig at få endnu en spiller til klubben, nemlig argentinske José Sosa. José Sosa er et kæmpe talent, der kan spille på den offensive midtbane, samt helt fremme som angriber. Han kommer fra den argentinske klub Estudiantes (LP), som endte med at få 4,5 millioner kroner for deres unge talent.
Personligt har jeg siddet og forhandlet med José Sosa, og vi endte med at blive enige om omkring 60.000 om måneden, og så nogle forskellige bonusser.

José Sosa blev ikke den eneste nye spiller der kom på kontrakt i klubben, brasilianske Johnny kom også.
Jeg var blevet ringet op af en mine danske venner, der det sidst halve år havde boet i Brasilien, og her havde han holdt lidt øje med Johnny. Han mente at der var et kæmpe talent gemt i denne angriber. Jeg valgte at kigge lidt nærmere på ham, og efter at mine spejdere havde sagt god for, var jeg begyndt at forhandle om ham. Hans, nu gamle klub, Corinthians ville have lidt over en million for ham, men jeg havde nægtet og vi var kommet frem til 850.000.
Nu var jeg spændt på at se hvad han har at byde på i en klub som Marseille.

Onsdag blev også dagen hvor vi solgte en spiller. Khalifa Ba indgik ikke i mine planer, og havde fået fri mulighed for at finde en ny klub, hvis bare den nye klub ville betale 1,1 million. Troyes havde vist sig interesseret, og de var nu kommet til enighed med Khalifa Ba.

I går, torsdag, fik jeg igen en ny spiller i truppen, nemlig amerikanske Nik Besagno. Jeg kendte Nik fra et kursus hvor jeg havde set et amerikansk ungdomslandshold træne, og jeg var ikke i tvivl om at Nik Besagno var et kæmpe talent.
Salt Lake var også en af de første klubber jeg kontaktede, da jeg begyndte at se mig om efter nye spillere. Vi var hurtigt blevet enige om en pris på lige under ½ million. Og så var det bare at blive enige med Nik, det var vi stort set fra starten, der var bare nogle småting som også skulle falde på plads. Det var så lykkes nu.
Et mindst lige så stort talent der også skrev under med os, er Mads Laudrup. Han kommer til klubben fra FC København, som jeg har måtte give en ½ million i bytte.
Samtidig skrev vi også under med Josmer Altidore, der fra næste sæson skifter fra New York Red Bulls. Han er en ung talentfuld angriber, som vi har måtte slippe lige under 1 million for.

Da jeg tog hjem fra kontoret i dag, havde jeg forhåbentlig været til de sidste forhandlingsrunder med mine kommende indkøb. Når de her handler er skrevet under, hvis de bliver det, vil jeg mene at holdet er klar til den nye sæson.
Logged


Swaagenz1
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #21: 07 Mar 2007, 13:12 »

Alletiders læsning. Thumbs Up
god blanding af tekst og billeder.
mangler måske lige en smule info om formation og taktik, men det kommer måske...

Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #22: 07 Mar 2007, 14:25 »

Alletiders læsning. Thumbs Up
god blanding af tekst og billeder.
mangler måske lige en smule info om formation og taktik, men det kommer måske...

Takker for roserne... De ting du efterlyser har jeg valgt at se bort fra, for det har kun været træningskampe jeg har spillet...
Når sæsonen går igang skal du dog ikke sætte forventninger for meget op.. For jeg vil hellere bruge tiden på at spille en masse... Men jeg skal nok komme med præsenstation af truppen og formation..
Logged


Swaagenz1
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #23: 07 Mar 2007, 16:31 »

Helt ok. Respekterer fuldstændig dine valg.
Glæder mig til mere god læsning om OM kamp mod toppen af fransk fodbold.



Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #24: 07 Mar 2007, 16:56 »

Helt ok. Respekterer fuldstændig dine valg.
Glæder mig til mere god læsning om OM kamp mod toppen af fransk fodbold.

Hehe, fair nok. Er jeg glad for du gør..

Sidder netop nu og skriver på en kort update...

Men allesammen, husk lige at stemme!
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #25: 07 Mar 2007, 18:15 »

Fredag 14. juli 2006

Adidas tilbyder nye trøjer

Min telefon ringede lige efter at jeg var gået i seng. Det var Pape Diouf.
- ”Ne dormez-vous jamais? Sover du aldrig?” spurgte jeg ham om, det gjorde han. Men kun når der ikke var arbejde.
Han var lige blevet ringet op fra Adidas, de havde tilbudt at lave en serie med kamptrøjer til os, hvis vi var interesserede. Det var Pape, men han ville lade tjekke med min først. Jeg gav ham grønt lys.
Adidas havde allerede deres idéer klar, og jeg ville få dem per mail i løbet af en lille halv time.
Jeg besluttede mig for at lave en kop kaffe, jeg vidste det ville være en dum beslutning for den ville nok holde mig lidt for længe oppe, og jeg havde jo brug for min søvn. Vi skulle spille mod M. Petach-Tikva i morgen aften.

Jeg må indrømme at de nye trøjer var fede. Især kommende tredjetrøje. Udover at logoerne på alle tre trøjer så godt ud, så havde tredjetrøjen en fed farveovergang. Den var hvid i bunden, og samtidig med at den langsomt blev mørkere kom der også noget turkis ind i den, det var klasse!
Jeg tog med det sammen min telefon og ringede til Pape Diouf. De var i særdeleshed godkendte.

(Tryk på billedet for at se det i stor størrelse)

Logged


Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #26: 07 Mar 2007, 18:54 »

Kanon blog. Den holder samme høje niveau som den med FCK Smiley Det er en godt start du har fået dig + nogle gode indkøb. Sidst men ikke mindste lækre trøjer Thumbs Up
Logged

DrJones
Gæst
 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #27: 07 Mar 2007, 19:00 »

Kan ikke så meget andet en flot sat op....Du kan bare det skidt.... Og forresten nogle fede trøjer....
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #28: 07 Mar 2007, 19:01 »

Lørdag 15. juli 2006

Præsentation af truppen


Målmænd:
1. Cédric Carrasso
16. Sébastien Hamel
26. Stéphane Porato

Forsvar:
2. Renato Civelli
3. Taye Taiwo
4. Julien Rodriguez
5. Alain Cantareil
6. Garry Bocaly
15. Ronald Zubar
18. Nik Besagno
20. Hassoun Camara
21. Bostjan Cesar
23. Habib Beye

Anfører er skrevet med fedt
Midtbane:
7. Franck Ribéry
8. Wilson Oruma
12. Lebohang Mokoena
13. Toifilou Maoulida
19. Lorik Cana
22. Samir Nasri
25. José Sosa
28. Mathieu Valbuena

Angreb:
9. Djibril Cissé
10. Mickaël Pagis
11. Mamadou Niang
14. Laurent Merlin
24. Johnny

Ny indkøb er skrevet med blåt

Vurdering af truppen:

Målmænd: Indkøbet af Stéphane Porato giver mig tre gode målmænd. Både Sébatien Hamel og Stéphane Porato har spillet på det franske landshold, mens Cédric Carrasso kun er 24 år og har fremtiden foran sig.
Vurdering: 8/10

Forsvar: Et meget ungt forsvar, men alligevel stærkt. Der er gode talenter på alle pladser, og indkøbet af Nik Besagno, der også kan spille defensiv midtbane, kan ende med at blive en guldklump. 28’årige Habib Beye fra Senegal er holdets anfører.
Vurdering: 8/10

Midtbane: Det er her klubben har sin stryke. Klubbens største profil, Franck Ribéry er blandt de bedste i verden, og kan blive endnu bedre. De to nye Lebohang Mokoena og José Sosa er begge unge, men har begge talentet til at slå igennem i denne sæson. Lorik Cana er manden der styrer den defensive midtbane, og med sine 22’år har han ligeledes tiden med sig.
Vurdering: 9/10

Angreb: Med Djibrill Cissé skadet er det svært at se hvem der skal lave målene for Marseille. Men jeg tror personligt at Johnny, kan blive en fremtidens mand. Han har dog bare nogle ting han skal arbejde med. Samtidig har Mamadou Niang vist sig farlig i træningskampen mod CSKA Moscow.
Vurdering: 7/10

Vurdering: 8/10
« Seneste Redigering: 08 Mar 2007, 12:13 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [Afsteming] I'Oheme - Droit Au But
« Svar #29: 07 Mar 2007, 19:04 »

Kanon blog. Den holder samme høje niveau som den med FCK Smiley Det er en godt start du har fået dig + nogle gode indkøb. Sidst men ikke mindste lækre trøjer Thumbs Up
Takker. Og jah, det er startet okai, og udmærket indkøb ja. Smiley
Er også lidt stolt af trøjerne... Især tredjetrøjen... Opstemt

Kan ikke så meget andet en flot sat op....Du kan bare det skidt.... Og forresten nogle fede trøjer....
Takker Smiley
Håber da også indeholdet er godt Wink
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010