home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:17:42 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 566 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: [LUKKET] I'Oheme - Droit Au But  (Læst 19568 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
[LUKKET] I'Oheme - Droit Au But
« : 05 Mar 2007, 23:21 »

Danmark   : SAS ligaen
England   : Barclays Premiership, Coca-Cola Championship
Frankrig   : Ligue 1 Orange, Ligue 2 Orange
Holland   : Eredivisie
Italien   : Serie A TIM, Serie B TIM
Portugal   : Liga betandwin.com
Spanien   : Primera División, Segunda División A
Tyskland   : 1.Bundesliga, 2.Bundesliga
Samtlige spillere fra:
Argentina, Belgien, Brasilien, Chile, Colombia, Danmark, England, Frankrig, Holland, Italien, Peru, Portugal, Spanien, Sydafrika, Tyskalnd, Uruguay, USA

Dette er de indstillinger min næste blog kommer til at have. Dette bliver også den sidste blog jeg kommer til at gå i gang med i meget lang tid. Jeg håber at jeg i dette spil vil finde spilgælden frem igen, efter at mit FCK-spil gik ned.
« Seneste Redigering: 29 Mar 2007, 20:25 af Berendt » Logged


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jeg forsøger igen...
« Svar #1: 05 Mar 2007, 23:52 »

Good Luck Berendt! May the force be with you - og så videre Wink

Held og lykke, tror du ender i Bundesligaen Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jeg forsøger igen...
« Svar #2: 05 Mar 2007, 23:53 »

Starter du uden klub eller hvad?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jeg forsøger igen...
« Svar #3: 05 Mar 2007, 23:54 »

Good Luck Berendt! May the force be with you - og så videre Wink

Held og lykke, tror du ender i Bundesligaen Opstemt
Takker John...
Hmm, Bundesligaen?... Spændende... Hvem ved Wink

Starter du uden klub eller hvad?
Nej, jeg starter i en klub
Logged


DrJones
Gæst
 
Sv: Jeg forsøger igen...
« Svar #4: 06 Mar 2007, 00:23 »

Lad os få at vide hvem det er....
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jeg forsøger igen...
« Svar #5: 06 Mar 2007, 00:40 »

Onsdag 21. juni 2006

Les Deux Magots

Solen ramte glasset i mine solbriller, hvor var det dog dejligt at være i Frankrig igen. Denne gang var det Paris jeg befandt mig i. Lige siden min mor og far havde taget mig med herned, da jeg var 10 år, havde jeg haft et specielt forhold til byen.  Min morfar og mormor var begge født op og opvokset i det franske, nærmere Marseille, men efter krigen søgte de nord på, og endte med at slå sig ned i København. Skal jeg være ærlig ville jeg også hellere være i Marseille end i hovedstaden, men sådan lå landet ikke.

Det var nu 14 dage siden at han havde ringet. Han ville mødes med mig på denne verdenskendte café midt i byen. Han havde noget han gerne ville snakke med mig om, og han anbefalede, at vi kunne mødes på en af Paris' mest berømte caféer, Les Deux Magots.

Manden jeg skulle mødes med var Pape Diouf, bestyrelses formanden i Olympique de Marseille. Den klub jeg elsker mest i hele verden, og den klub jeg som ung, og lovende talent slog mine folder i, mens jeg boede hos min morfar, som efter min mormors død var flyttet tilbage til hans barndoms by.

Pape Diouf havde åbenbart talt med min morfar, der var en vellidt person i klubben. Her havde min morfar anbefalet mig som træner, efter klubben netop havde fyret Albert Emon. I Danmark havde jeg taget et par træner kurser under DBU, mens jeg havde læst idræt på Københavns Universitet, og det mente Pape Diouf var nok til at han ville have mig som cheftræner i hans klub. Som træner i Danmark havde jeg primært arbejdet med ungdomshold, og jeg havde i en kort periode hjulpet Torben Storm som ITU-træner i FC København.
[

- ”Julien, jeg kan tilbyde dig en grundløn på 610.000 pr. måned,” havde Pape lagt ud. Jeg må indrømme at jeg var lidt chokeret, det var jo rigtig mange penge. Jeg havde kun planer om at give det 1 år, og hvis det ikke lykkes, ville jeg vende hjem til Danmark igen. Klubben ville have mig 2 sæsoner.

- ”Joh, Pape, det er et godt tilbud, men jeg vil helst kun starte med at binde mig for 1 år. Jeg har aldrig trænet på det her niveau, og vil gerne kunne trække mig hvis det går galt.” Han satte sig tilbage i caféens stol, ”Un simple? En enkel?… C'est une affaire. Det er en aftale.”

- ”Vi siger en sæson, 610.000 kroner pr. måned, og så får du næsten 35 millioner til indkøb, selvfølgelig med 90% af det du sælger for til rådighed, og så et lønbudget på 13,5 millioner. Est ce par affaire? Er det en aftale?”, spurgte Pape Diouf om efter vi havde siddet og snakket næsten to timer. ”Oui, c'est une affaire.”

Medierne mener at Olympique de Marseille, l'Oheme, vil kunne spille med i toppen, og anser holdet for værende det anden bedste i år.
Klubbens ledelse og ikke mindst fansene har samme opfattelse. Personligt har jeg ikke set spillerne træne rigtig endnu, men en spiller ser jeg frem til at arbejde sammen med, Franck Ribéry.


Logged


DrJones
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #6: 06 Mar 2007, 00:44 »

En Marseille blog... Min kærlighed dette hold er stor.... Godt valg....
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #7: 06 Mar 2007, 01:30 »

Tirsdag 27. juni 2006

Min nye lejlighed


Le Roucas Blanc, området jeg bor i


Først lige lidt kort om mig selv, jeg hedder Mathias Julien Rivière, jeg er 30 år og min mor er fransk, mens min far er dansker. Jeg er født og opvokset i København. Som uddannelse har jeg kun min kandidat i idræt, og så har jeg de fleste af DBU’s trænerkurser. Mit passion har altid været fodbold, og det at jeg har fået tilbudet fra Marseille er næsten for godt til at være sandt.
Jeg brugte meget af min ungdoms i Marseille hvor jeg boede hos min morfar, og spillede fodbold i Olympique de Marseille, deraf min kærlighed til klubben. Min morfar har også et specielt forhold til klubben, han var selv medlem før han rejste til Danmark, og lige siden han vendte hjem igen har han haft sin daglige gang i klubben.

Men tilbage til i dag.
Efter en lille uge hjemme i Danmark, hvor tiden er flyet af sted med boligjagt og med at pakke min gamle lejlighed ned. Står jeg endelig i min nye lejlighed. Den er ikke særlig stor, men personligt synes jeg den er vil lækker. Den ligger i det område der hedder ”Le Roucas Blanc”, som ligger syd for byens centrum.
Den er på omkring 60m², og består af et soveværelse, en stue og køkken i et, og så et badeværelse. Både soveværelset og stue/køkken har udsigt over havet.
Den havde været dyr, og jeg var glad for at Pape Diouf havde lovet mig at klubben nok skulle betale for lejligheden. Derudover ville de også give mig en bil. Vi havde snakket om en Peugeot 407 Coupé, men det var ikke helt sikker. Jeg skulle ud og se på en sammen med Pape i dag.

Lige et par billeder af lejligheden:

Mit nye soveværelse

Mit badeværelse

Min stue og køkken set fra balkonen

Og til sidste… Balkonen set fra køkkenet

Sådan en Peugeot 407 Coupé kunne godt blive min nye bil

« Seneste Redigering: 06 Mar 2007, 01:40 af Berendt » Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #8: 06 Mar 2007, 03:10 »

Lørdag 1. juli 2006

Pressemøde


Albert Emon træder tilbage

Pape Diouf og Thierry de la Brosse (klubbens direktør) sad oppe på podiet sammen med Albert Emon. Ingen af de ventende pressefolk viste hvad der ville ske til pressemødet, og ingen vidste at Albert Emon var blevet fyret.

- ”Først velkommen til dette, sæsonens første pressemøde,” åbnede Thierry de la Brosse med ro i stemmen, ”klubbens ledelse har fra dags dato valgt at ophæve kontrakten med Albert Emon. Det skyldes ikke mindst at vi følger at der er behov for nyt blod.”
Alle de fremmødte journalister sad som lammet i deres stole.

- ”Det skyldes også at vi har fundet en ny træner, som kan træde til med det samme, så truppen slipper for at skulle spekulerer over hvem der står i spidsen for holdet, når sæsonen for alvor begynder,” forsatte Pape Diouf.
Pressen var stadig lamslået. Et par af dem begyndte langsomt at spørger til hvem den nye træner skulle være.

- ”Det er en mand som tidligere har spillet i klubben, og som nyder en stor kærlighed for klubben, og ikke mindst fodbold. Han har læst idræt på universitet, og har kan forhåbentligt tilfører holdet det nye bold, som vi mener der er behov for,” kom det fra Pape Diouf.

Jeg kom ind på podiet og satte mig ved siden af Thierry de la Brosse. Det var tydeligt at pressefolkene havde lidt svært ved at placerer mig.
- ”Mit navn er Mathias Julien Rivière, og jeg er stolt og glad for at jeg har fået denne mulighed for at stå i spidsen for I'Oheme. Jeg har tidligere været træner i blandt andet FC København, men også i et par andre danske klubber. Dette er mit første rigtige professionelle job, og jeg glæder mig virkelig til at komme igen,” sagde jeg med en fjern ro i stemmen.

Så begyndte de første spørgsmål at komme.
Den første journalist spurgte, ”Hr. Rivière, hvad tror du, at du kan tilfører holdet?”
- ”Jeg kommer med en masse nye idéer, som man måske ikke er vant til her i Frankrig. Og så håber jeg da også at jeg kan tilfører holdet mere harmoni, som man fx ser det i Lyon”, lød mit svar.

En anden journalist spurgte til mine forventninger.
- ”Det er klart at når man kommer til en klub med så stolte traditioner som Marseille, så er mine ambitioner helt sikkert, at vi skal blande os i toppen af ligaen. Derudover skal vi forsøge at få endnu mere ud af de mange gode unge spillere vi har i klubben.”

Der var også en journalist der spurgte om jeg forventede at hente en masse nye spillere til holdet.
- ”Både og. Jeg kan ikke udelukke at jeg henter et par spillere, men det er på ingen måde sådan at jeg går ud og henter et helt eller halvt hold. Jeg mener som jeg tidligere har sagt, at der er en masse unge spillere i klubben, som selvfølgelig skal have chancen.

Journalisterne fik lov til at komme med et par spørgsmål mere, hvor efter afsluttede pressemødet.

Så fik jeg klaret første dag i trænersædet, og jeg kunne lettet kører hjem i min nye Peugeot 407 Coupé.




Kampprogrammet for pre-sæsonen


Ons, 5.7.2006
Schalke 04 – Marseille, VeltinsArena (Gelsenkirchen)

Man, 10.7.2006
CSKA Moscow – Marseille, Dinamo (Moskva)

Tir, 18.7.2006
Olympiakos – Marseille, Georgios Karaiskakis (Piraeus)

Man, 24.7.2006
Sparta Prag – Marseille, T.Arena (Prag)
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #9: 06 Mar 2007, 07:02 »

Godt med en ny blog fra din hånd af.. Frankrig lyder spændende, og du er jo allerede godt i gang.!
Fortsæt endelig.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Guldbrand
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #10: 06 Mar 2007, 08:17 »

En dejlig blog du er ved at få stablet på benene her..  god fordelling af billedere og tekst, og så er det også rart er der er lidt privat liv ved siden af også..   Alt i alt ser det meget fornuftigt ud..   Thumbs Up

Et lille ønske ( hvis det ikke er for sent)   Lad vær med at købe alle de "kendte" talenter som jo bliver købt i 3/4 dele af bloggene herinde..  og her er det selvfølgelig Nocolas Millan og Sherman Cárdenas jeg snakker om.. Det er lidt trist at læse at alle køber dem.. Ubeslutsom  Men det er selvfølgelig op il dig..   Wink


Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #11: 06 Mar 2007, 08:39 »

Shockeret
God indledning eller faktisk som soccerpop siger: Genialt ville være en underdrivelse ...
Damn! Det er satme godt gået... Det er sådan noget der gir en spilleglæde ! Smiley KLASSE
Logged

I ain't playin', nigga

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #12: 06 Mar 2007, 09:01 »

Utrolig god blog Thumbs Up
Det forstår virkeligat fange en når du skriver Smiley
Glæder mig til næste update Smiley
Logged

lakk
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #13: 06 Mar 2007, 12:08 »

God blog glæder mig til at høre mere fra det sydfranske...
Logged

bøhhhhhhhhhhhhhhhh

Swaagenz1
Gæst
 
Sv: I'Oheme - Droit Au But
« Svar #14: 06 Mar 2007, 13:13 »

Glæder mig over, at du igen skriver en blog til de hungrende masser.
Læste din FCK-blog med stor glæde.
Og faktisk spændende at læse om en klub i en liga som man ikke hører meget om.
Og spændende om du kan gøre OM store igen.

Jeg får en sær lyst til at spille med PSG - også for at gøre dem store igen.

Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010