home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 430 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Saint-Étienne - Historien gentager sig
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken layoutstil skal jeg skrive i?  (Afstemning slut: 10 Jan 2007, 01:35)
Den traditionelle
- 2 (16,7%)
LesVerts.com - Fansiden
- 10 (83,3%)
En helt tredje
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 12

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Saint-Étienne - Historien gentager sig  (Læst 15732 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #60: 04 Jan 2007, 00:46 »

Ferreyra og Chiumiento skifter til Saint-Étienne
L'Equipe – 31/01/2007
Platini og Demichelis kunne i dag præsentere to nye ansiger til Les Verts truppen.

Osmar Ferreyra og Davide Chiumiento, begge to på udlån fra hhv. CSKA Moskva og Juventus skifter den 1. Juli 2007 til Saint-Étienne. Dette blev slået fast på dagens pressemøde, hvor en stolt Christián Demichelis præsenterede den kommende sommers tilføjelser.

"Jeg har siden dag 1 i klubben arbejdet på at få tilføjet Osmar, da jeg siden hans tid i River Plate har fulgt hans rivende udvikling, og jeg er helt sikker på, at han ville blive alle pengene værd. Davide Chiumiento er en spiller vi fandt frem til ved hjælp af klubbens eminente spejdere, og jeg glæder mig meget til at arbejde med Davide, jeg har set ham i aktion flere gange, og ved han vil blive en vigtig spiller for os i næste sæson" sagde Christián Demichelis, da han skulle præsentere de kommende spillere. Osmar Perreyra selv var til stede, mens Chiumiento ikke kunne møde op, da hans nuværende hold, schweiziske Young Boys, skulle bruge ham i kamp.

Osmar Ferreyra sagde følgende: "Jeg har længe villet væk fra CSKA, hvilket ikke har været nogen hemmelighed. Opholdet i San Lorenzo gav mig tid til at tænke, og da der omkring juletid kom en seriøs henvendelse fra Saint-Étienne, synes jeg ikke at valget var svært. Det er en stor mulighed for mig at tage skridtet længere ud i Europa, og kan ikke vente med at starte samarbejdet."

Det forventes at begge spillere er købt ind i omfanget af 6.000.000€, hvoraf langt størstedelen af pengene er blevet spenderet på den landsholdsaktuelle wingback fra Argentina.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #61: 04 Jan 2007, 18:04 »

Spændende. Får vi en update i dag Wink
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #62: 04 Jan 2007, 18:06 »

Spændende. Får vi en update i dag Wink

Burde være klar med et par updates i aften, skulle gerne spille sæsonen færdig i dag Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #63: 04 Jan 2007, 19:33 »

Saint-Étienne endelig sikret oprykning
L'Equipe – 16/03/2007
Efter 31 spillerunder, 7 runder før sidste spillerunde er Saint-Étienne tilbage i Ligue 1.

Det har været noget af en sæson for Saint-Étienne. På trods af den elendige sommerperiode, har holdet nu formået at sikre sig oprykning til Ligue 1, hele 7 spillerunder før det hele er slut. I dag sikrede holdet sig sejren mod 2. pladsen Dijon, da de med 2-0 sikrede sig et forspring på hele 21 points, hvilket betyder at hverken Dijon, Metz, Montpellier, og hvem der ellers skulle være mulige oprykkere, ikke har en chance for at skubbe Saint-Étienne. Titlen som mester af Ligue 2 kan de dog endnu ikke tage til sig, selvom der igennem sæsonen ikke har været meget tvivl om, hvem der kommer til at tage sig af denne.

To sejre er nødvendige hvis Saint-Étienne vil kalde sig mestre af Ligue 2 2006/2007, og mon ikke der bliver rig mulighed for dette, med kommende kampe imod bundpropperne Grenoble, Istres og Reims.

I dagens kamp var det endnu engang Fréd Piquionne som var dagens bedste mand for Les Verts, og efter kampen var han da også yderst tilfreds med holdets indsats i den snart overstående sæson: "Jeg er glad og stolt af holdet, og føler virkelig at vi har gjort et stort stykke arbejde. Vi har været uheldige med mange skader hos vigtige spillere, men har alligevel formået at fortsætte vores gode stime, og det skyldes i særdeleshed at vi har et godt samarbejde og en god ungdomsafdeling. Lige nu ser vi frem mod Coupe de la Ligue finalen i næste uge, og der er også en semifinale i Coupe de France at se frem til - Vores sæson er langt fra overstået endnu, og vi har mange mål som endnu skal opfyldes."

Piquionne løber på næste lørdag ind på Stade de France hvor Lorient venter, et hold som Saint-Étienne slog med hele 4-1 tidligere på året, da de to hold tørnede sammen i Coupe de France. I netop Coupe de France spillet holdet den 18. April ude mod Lille i semifinalen, hvor enten Lyon eller Sochaux venter i en eventuel finale.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #64: 04 Jan 2007, 19:36 »

Super med oprykning...og tillykke med mesterskabet, tror jeg godt, jeg kan tillade mig at sige.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

United-styrer
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #65: 04 Jan 2007, 19:41 »

Tillykke med oprykningen. Flot blog og igen imponerende så tit du opdaterer. Hvordan kan der være brug for to sejre for at sikre sig mesterskabet, hvis du har et forspring på 21 point til nummer to, og der er syv kampe igen? 7x3=21? Peace
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #66: 04 Jan 2007, 19:42 »

Tillykke med oprykningen. Flot blog og igen imponerende så tit du opdaterer. Hvordan kan der være brug for to sejre for at sikre sig mesterskabet, hvis du har et forspring på 21 point til nummer to, og der er syv kampe igen? 7x3=21? Peace

Jeg er jo sproglig for helvede! Rullende Øjne
Har netop, efter min første sejr efter oprykningen, sikret mig titlen, så du har fuldstændig ret.. Tror bare jeg skal droppe hovedregningen næste gang, går vidst ikke så godt Skuffet
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #67: 04 Jan 2007, 20:23 »

Saint-Étienne Coupe de la Ligue mestre 06/07!
L'Equipe – 31/03/2007
Mestrene fra Ligue 2 tog imod Lorient på Stade de France, i en spændende og velspillet finale

Saint-Étienne har spillet igennem hele sæsonen spillet som et hold, som i den grad hørte hjemme i Ligue 1. Efter tvangsnedrykningen har holdet ikke været til at stoppe, og dagens finale kunne virkelig sætte prikken over i'et for Les Verts, som allerede nu har sikret sig oprykning og mesterskabet. Coupe de la Ligue titlen betyder at deltagelse i næste års UEFA Cup er sikret, noget som virkelig kunne bruges i Saint-Étienne, for at for alvor sætte dem tilbage på fodbold verdenskortet.

Lorient er naturligvis også en klub, som ville have godt af en plads i UEFA Cuppen. Holdet startede overraskende og havde et ekstremt godt forår, men har siden januar ikke formået at kunne leve op til de ellers positive takter, og er nu atter i bunden af Ligue 1. Holdets sæson kunne i den grad reddes med en sejr i Coupe de la Ligue, hvis da nedrykningsstriden i Ligue 1 i øjeblikket er meget tæt, og med svære opgør mod bl.a. Lyon og højtflyvende Troyes, som i øjeblikket blot er et points efter ligaens førerhold fra Lyon, ser fremtiden for Lorient i Ligue 1 svær ud.

Saint-Étienne startede suverænt kampen bedst, i det Pascal Feindouno allerede efter 1 minut og 28 sekunder kunne bringe Les Verts foran. Efter et fejlaflevering modtog højreback Francois Grenet bolden, og med en lang stikning fra dybden fandt han hurtigløberen Feindouno, som let udmanøvrerede Rémy Riou i Lorient målet - et yderst overraskende mål, som i den grad var med til at skabe kampen.

Lorient var naturligvis mødt op for at styre og lede kampen, og det var da også overraskende at de på trods af 5 flotte forsøg i første halvleg, ikke formåede at udligne Saint-Étienne føringen før det 49. minut. André-Pierre Gignac har langt fra været nogen stor succes for de orange i år, og et mål i hele 10 kampe bevidner da også om en mindre fiasko, for en spiller som forventes at skulle levere en stor del af klubbens mål. Gignac skuffede dog ingen i dagens opgør, og da han flot samlede bolden op efter et vel eksekveret hjørnespark, bragte han atter håb og drømmen om UEFA Cuppen tilbage i Lorient tilhængernes hoveder - 1-1, spændingen steg yderligere.

I slutfasen af kampen pressede Saint-Étienne gevaldigt på, og det var da også blot tilfældigheder som gjorde, at Javier Rosa ikke bragte Étienne foran i både det 78. og 81. minut. Begge gange var den argentinske storskytte uhyrre tæt på at banke bolden ind bag Riou, hvor han dog i begge forsøg blev stoppet lige på målstregen, først af Riou selv, og dernæst af en drils overlægger.
På trods af Pascal Feindouno egentlig ikke var alvorligt imponerende i løbet af kampen, vil formentlig blive husketsom kampens helt store spiller. Angrebspartner Piquionne spillede Feidouno helt fri foran målet, og i det 86. minut kunne han så for anden gang i kampen banke bolden ind i netmaskerne, 2-1 - kampens endelige resultat.

Senere blev Mathieu Delpierre kåret som kampens spillere, og han sagde følgende til L'Equipe efter kampen: "Jeg er utrolig stolt af vores sejr i dag, og kan slet ikke vente til både Ligue 1 og UEFA Cuppen næste år. Alle spillerne kæmpede bravt, og jeg er meget stolt af holdet, og det vi har formået at skabe. Vi ser primært frem til at møde Lille i Coupe de France semifinalen, hvor vi vil gøre alt for at vinde, og dermed stå i endnu en finale inden alt for længe - det er vores primære mål i resten af sæsonen."

Efter at have slået både Lorient, Bordeux og Troyes i Ligue 1 skal Lille nok passe på med at undervurdere Saint-Étienne, på trods af divisionen til forskel.

Saint-Étienne vs Lorient - 2:1
- 1-0: Pascal Feindouno (1.)
- 1-1: André-Pierre Gignac (49.)
- 2-1: Pascal Feindouno (86.)
Man of the Match: Mathieu Delpierre
« Seneste Redigering: 04 Jan 2007, 20:34 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #68: 04 Jan 2007, 21:13 »

Rivalernes kamp - d. 12/05/07
L'Equipe – 18/04/2007
Fører- og mesterholdet Lyon møder ærkerivalerne fra Saint-Étienne i årets Coupe de France finale

Lyon og Saint-Étienne er geografisk naturligt rivaler, i det der ikke er meget mere end 50 kilometer mellem de to provinsbyer. Derudover har der i årenes løb været mange hårde, ja nærmest drabelige, opgør mellem de 2 storklubber fra det sydøstlige hjørne af Frankrig.

Bordet er vendt rundt, og nu er det ikke det tidligere mesterhold Saint-Étienne som er favoritter. Lyon har suverænt været alt dominerende de seneste 7 år i fransk fodbold, og det er da slet ikke et tilfælde at klubbens store succes har gjort ført dem blandt de 4 bedste hold i Europa i år. Lyon er suverænt det eneste hold Frankrig kan være stolt af i år, set i Europæisk sammenhæng.
Derfor bliver det også utroligt interessant at se, hvordan holdet vil tage imod Saint-Étienne, som sæsonen igennem har været på gæstevisit i Ligue 2. Efter en overbevisende 4-2 sejr og Lille i semifinalen avancerede Saint-Étienne endeligt, og med en sejr i Coupe de France kan holdet skrive fransk fodboldhistorie. Aldrig før er både Coupe de France og Coupe de la Ligue vundet af et hold fra landets næst bedste række, hvilket Saint-Étienne i år har en unik mulighed for.

Først skal holdet dog vinde over de Les Gones fra Lyon, hvilket kan siges at være en nem opgave. Anført af Juninho Pernambucano og Florent Malouda vil Lyon med glæde vente til den 12. Maj, hvor en af sæsonens store kampe skal spilles!
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #69: 04 Jan 2007, 21:15 »

Tillykke med Coupe de la Ligue triumfen Opstemt Godt gået. Held og lykke mod Lyon.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #70: 04 Jan 2007, 21:18 »

Tillykke med Coupe de la Ligue triumfen Opstemt Godt gået. Held og lykke mod Lyon.
Jo tak, jeg får brug for det. Men 2 cuptitler ville da ikke være dårligt, slet ikke i en sæson hvor det franske mesterskab jo ikke ligefrem har været i min rækkevidde Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #71: 04 Jan 2007, 21:57 »

Historien gentager sig
L'Equipe – 12/05/2007
Der var en anspændt stemning på Stade de France i aftes, da gigantiske Lyon tørnede ind i Saint-Étienne

Der var på forhånd lagt op til spænding, i det de to ærkerivaler endnu ikke havde tørnet sammen i den forgangne sæson, og at holdene så mødes i finalen, er ikke ligefrem det, som sætter en dæmper på stemningen. De 79.000 fremmødte tilskuere, hvor langt størstedelen var Lyon tilhængere eller sympatisører, fik sig en god og intens omgang fodbold, med massere af dramatik og god fodbold.

Kampen startede som forventet bedst i Lyons favør, og med et stort pres i de første tyve minutter lå en scoring hele tiden i luften og ventede. Scoringen kom dog aldrig, og da Les Verts playmaker Javier Rosa spillede sig meget fri et par meter fra Les Gones' straffesparkfelt, så midtbanespiller og landsholdsspiller Jérémy Toulalan rødt - En voldsom og fjendtlig tackling satte en stopper for Rosa's flotte dribbletur, og samtidig satte han sig selv ud ad spil. Dommer Laurent Douhamel trak omgående det røde kort op, og allerede inden kortet var oppe, var Toulalan så småt på vej ud ad stadion, åbenlyst skamfuld. Træner Gerard Houllier udtalte efter kampen at Toulalans opførsel havde været helt aldeles uacceptabelt.

På trods af Lyons reducering fortsatte holdet dog med at presse i godt 10 minutter. Derefter tog Saint-Étienne over, som havde gode forsøg ved både Gonzalo Castro og Javier Rosa, begge røg dog lidt for langt over mål - 0-0 ved pausen i en indtil intens og dramatisk kamp.

Efter pausen kom stortalentet Karim Benzema ind i stedet for en efterhånden afdanket Sylvain Wiltord, og netop Wiltord har ikke rigtigt kunne finde formen i denne sæson. Alt for mange skuffende præstationer har gjort, at netop Benzema og Hatem Ben Arfa, som til sommer trækker i Barcelona trøjen, har fået meget spilletid og imponeret adskillige gange. Benzema kom ind og ændrede kampen. For det første scorede han et formidabelt mål i det 67. minut, og derudover var han også med til at give Lyon holdet et trin op ad i tempokurven, og var generelt den bedste spiller på banen for Gones, på trods af han kun spillede halvdelen af kampen for Lyon.

Kun en spiller havde større indflydelse på dagens resultat end Benzema, og det var Saint-Étiennes super-sub Dagoberto. Den unge brasilianer har flere gange været stoppet med skader i både hæl og knæ, men det har ikke stoppet den unge forward fra at nette hele 21 gange, i det 36 opgør han har deltaget i. Dagoberto udnyttede en forsvarsfejl af ellers velspillende Rio Mavuba, hvorefter Gregory Coupet flot parerede bolden. Riposten røg dog direkte ud i benene på Dagoberto, og der skal ikke megen fantasi til at gætte hva’ der så skete – 1-1, Saint-Étienne var tilbage.

I det 83. minut så det yderst sort ud for Saint-Étienne, som efter udligningsmålet skiftede Sablé ind, og skiftede fra den traditionelle 4-4-2 til 3-5-2. Juninho Pernambucano kom højest i en hovedstødsduel efter et flot sparket hjørnespark, men på grund af en alt for højt løftet albue, som sagde pænt goddag til Bayal Salls ansigt, blev målet naturligvis annulleret. Sall fik behandling af lægerne mens Pernambucano modtog et gult kort. Kort efter episoden satte målmand Porato atter bolden i spil. Her fandt han hurtigt Gonzalo Castro, som med et spektakulært hovedstød headede bolden langt fremad, hvor han fandt Dagoberto, som på en flot one-timer sparkede bolden ind bag en lidt for offensiv Gregory Coupet, hvorefter han sikrede Coupe de France trofæet.

For første gang i fransk fodboldhistorie har en klub fra Ligue 2 vundet begge pokalturneringer, hvilket naturligvis gjorde en stolt klubdirektør, Michel Platini, utroligt glad: ”Jeg havde på ingen tidspunkt villet tro på, at vi nu her, snart et år efter en utrolig alvorlig periode i vores historie, kunne stå her og have fejret både oprykning, men også de to pokalturneringer. Jeg siger på klubbens vegne tak til spillerne for helt fantastiske præstationer, og tak til alle vore støtter som har været fantastiske sæsonen igennem.

Med to pokalturneringssejr e samt sejren i Ligue 2 ser 2007/2008 sæsonen særdeles lys ud for Saint-Étienne, som atter skal kæmpe med storhold som Paris SG, Monaco, Marseille og mon ikke også kampene mod Lyon bliver seværdige.

Historien gentager sig altid. Det er godt nok 30 år siden at Saint-Étienne sidst kunne løfte Coupe de France trofæet, men det ændrer ingenting. Saint-Étienne er Coupe de France mestre 06/07.

Saint-Étienne vs Lyon - 2:1
- 0-1: Karim Benzema (67.)
- 1-1: Dagoberto (76.)
- 2-1: Dagoberto (84.)
Man of the Match: Dagoberto

« Seneste Redigering: 04 Jan 2007, 22:23 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #72: 04 Jan 2007, 22:14 »

Rosa valgte Frankrig
L'Equipe – 26/05/2007
Den 26. maj kan meget vel gå hen og blive en af de vigtigste datoer i fransk fodbold

Ja, hvorfor nu det? I dag spillede Frankrigs U19 hold en velspillet kamp mod Sloveniens U19 spillere, og hvor er det interessante så i det? Jo, på holdet i dag var både Gonzalo Higuaín og Javier Rosa. Begge spillere var egentlig forventet at have valgt det andet mulige valg, nemlig at stille op for Argentina. I dag tog begge spillere dog deres endelige valg, og valgte at repræsentere "Les Bleus".

Både Rosa og Higuaín leverede en spektakulær indsats for deres nye hjemland, Higuaín scorede et flot hattrick mens Javier Rosa lagde op til 2 ud af Higuaíns tre mål.

To af vor tids største talenter har netop valgt Frankrig frem for Argentina, en beslutning vi meget vel vil fryde os over ved næste VM slutrunde.

Eftersom Gonzalo Higuaín endnu ikke kan sproget, var det ikke muligt at få et interview med den unge angriber. Javier Rosa, som så småt er ved at snakke flydende fransk, sagde dog efter kampen: "Jeg har gået i lang tid og overvejet netop denne beslutning, eftersom der både har været tilbud fra AFA (Argentinas Fodbold Forbund) og FFF. Derfor jeg har netop også ikke taget nogle forilede beslutninger. I dag besluttede Gonzalo og jeg så, at Frankrig ville være det hold, vi i fremtiden vil repræsentere. Jeg ved ikke hvad Gonzalos planer for fremtiden er, men mon ikke han skulle tage at lære lidt fransk", sagde en drilsk og åbenlyst glad Javier Rosa, som netop har fejret Coupe de France triumfen med hans hold, Saint-Étienne.

Et er sikkert, dette er noget af en præstation af Raymond Domenech og hans trænerstab.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #73: 04 Jan 2007, 22:15 »

tillykke med "the double" i pokalsejre, og ikke mindst oprykningen! Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #74: 04 Jan 2007, 22:20 »

Dav Dau

Tillykke med oprykningen og de 2 pokaltitler ... Nice blog fortsæt med at skrive som du gør, men lyt gerne til mit råd jeg gav dig Smiley

KUTGW og Held & Lykke
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010