home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 730 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Saint-Étienne - Historien gentager sig
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken layoutstil skal jeg skrive i?  (Afstemning slut: 10 Jan 2007, 01:35)
Den traditionelle
- 2 (16,7%)
LesVerts.com - Fansiden
- 10 (83,3%)
En helt tredje
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 12

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Saint-Étienne - Historien gentager sig  (Læst 15781 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #45: 02 Jan 2007, 13:52 »

En blog lige i min smag. Opsætningen og det skriftlige er helt kanon.

En god start, klubben har fået.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #46: 02 Jan 2007, 13:55 »

Nice Smiley du styrer

KUTGW Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #47: 02 Jan 2007, 19:37 »

Så fik jeg læst det hele Smiley
Det er en total perfekt blog i mine øjne.
Man kan se du bruger din fantasi. Fx. Det med trøjerne.
KUTGW . Wink
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #48: 03 Jan 2007, 16:30 »

Status: Det blir en god vinter
L'Equipe – 01/12/2006
En økonomisk og katastrofal sommerperiode blev erstattet af en sportslig succes i efteråret - nu venter vinteren, og en lysere fremtid for Saint-Étienne.

Saint-Étienne har haft et fantastisk efterår, i hvert fald taget sommeren i betragtning. Med sejr efter sejr, avancement i både Coupe de France og Coupe de la Ligue, kan man kun sige at tingene rent sportsligt går som de skal. Fréd Piquionne, Mathieu Delpierre og Pascal Feindouno har sammen med talenterne Javier Rosa, Patricio Araujo og veteran Jérôme Bonnissel været de bærende kræfter for de grønne, og hvis Demichelis' og Co. formår at holde denne stamme samlet, er det slet ikke utænkeligt, at holdet til næste år allerede kan gøre det godt i Ligue 1. For et er sikkert, at Saint-Étienne rykker op i år, har der indtil videre ikke været meget tvivl om, og der skal da også gå et eller andet galt, hvis holdet ikke formår at sikre sig Ligue 2 titlen.

Med 2 uafgjorte, 2 nederlag og hele 14 sejre, kan man ikke være andet end tilfreds, hvilket Christían Demichelis dog også var, da vi fik et kort interview med succestræneren fra Argentina.

Du fik en hård start på din trænerkarriere, og havde blot 3 uger til at få samlet et hold, som skulle kompetere på Ligue 2 niveau - Hvor stor en udfordring var dette?
Det var naturligvis en stor udfordring, og en mærkelig overgang for mig. Jeg har aldrig før stået i spidsen for at førstehold, og skulle da også lige pludseligt vende mig til mange, mange ting, uden rigtigt at have den ellers nødvendige tid til det. Oven i det kom jeg til Frankrig uden at kunne et ord fransk, hvilket ikke just hjalp. Spillernes engelskkundskaber var fra starten heller ikke helt optimale, men jeg mener da kommunikationen er på plads nu.

Der har været stor diskussion om hyringen af dig, og hele håndteringen af den nye Saint-Étienne ledelse, i starten var der mange kritikere, men nu virker det som om, at kritikere, specielt fra L'Equipe, har stået i kø for at rose dig og den øvrige ledelse - Hvordan har dette været?
Vi prøver at ignorere pressen så meget som muligt, i det vi har et fodboldhold som vi skal koncentrere os om. Det er naturligvis en del af spillet at kunne samarbejde med pressen, men det har ikke just været min personlige favoritbeskæftigels e de sidste 6 måneder. Jeg kan sagtens forestille mig at vi vil komme ud i kritik igen, da denne kamp for oprykning med sikkerhed er glemt næste gang vi spiller en dårlig kamp.

I dit hjemland, Argentina, menes River Plate at være på kanten af at fyre cheftræner Daniel Passarella, og argentinske medier har kædet dig sammen med klubben - Er der hold i disse rygter?
Jeg har ingen intentioner om at returnere til Argentina indenfor den nærmeste fremtid, og ønsker Daniel og River al held og lykke med La Primera. Jeg har skrevet en kontrakt med Saint-Étienne, og den agter jeg at overholde. Til sommer vil tiden vise om den bliver forlænget, men jeg agter at blive her i Frankrig så længe som muligt.

Alt i alt en fattet, og dog yderst travl, argentinsk træner, som i den grad har haft succes med at håndtere Saint-Étienne dette efterår. Mon ikke klubben vil fortsætte deres imponerende stime, og snart vil returnere til Ligue 1? L'Equipe redaktionen sætter i hvert fald sine penge på denne påstand.
 
« Seneste Redigering: 03 Jan 2007, 16:43 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #49: 03 Jan 2007, 16:45 »

Flot skrevet, fortsæt med det Dau

Synes det er en god blog du har stablet sammen her, og held og lykke fremover

KUTGW
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #50: 03 Jan 2007, 16:56 »

Gonzalo Higuaín til Saint-Étienne på lån?
L'Equipe – 01/12/2006
Er River Plates "wonderkid" Higuaín på vej til Saint-Étienne på en 6 måneders låneaftale?

Efter en mindre succesfuld åbningsfase hos River Plate, menes det at AS Saint-Étienne vil slå to fluer med et smæk, da klubben for det første vil få løst den smalle angrebssituation, og samtidig få motiveret Javier Rosa yderligere, som har nævnt at han godt kunne savne en spansk talende spiller eller to i klubben, selvom han dog både har Patricio Araujo og Gonzalo Castro at snakke spansk med, for slet ikke at nævne manger Demichelis.

Men der er naturligvis mere end blot at tilfredsstille storspillende Rosa, som ellers virkelig har vist potentiale her på det seneste, på trods af en svag start. Hele 10 mål og 6 assists er det blevet til for Les Verts playmaker og nummer 10, som glæder sig over Higuaín rygterne. Ud over det åbenlyse talent, har Rosa og Higuaín også en anden ting tilfælles. Begge spillere har både argentinsk og fransk pas, hvilket betyder at de kan vælge at stille op for både Argentina og Frankrig, så vidt nogle af nationerne vælger at udtage dem til landshold. Begge spillere har åbenlyst erklæret at de ikke kunne tale fransk, men dermed ikke direkte sagt nej til Frankrigs landshold.

Udover Rosa kontakten, menes River Plate også at være interesseret i at indlede et samarbejde med den franske klub, som i tidens løb har købt flere spillere fra Buenos Aires giganten. Både Omar da Fonseca og Osvaldo Piazza var en tur omkring River i tidernes morgen (70 og 80'erne), ligesom Javier Rosa også gentagende gange har trænet på klubbens anlæg.

Hvis Higuaín skulle skifte til Saint-Étienne på en låneaftale til jul, vil det være et stort skridt for Saint-Étienne, men også for fransk fodbold. Han regnes for at være blandt de største angrebstalenter i verden i øjeblikket, og en spiller som ham på det franske landshold om fem år, vil bestemt ikke være noget FFF og nationen ville sige nej til.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #51: 03 Jan 2007, 17:47 »

Jeg havde netop spillet oktober, november og december måned fuldt ud, og så crasher min computer. Eftersom jeg har mistet en hel del, og ikke ligefrem er verdens bedste til at overstå en sæson på et par timer, går der nok et par timer med opdateringer.

Håber ikke crashet kommer til at påvirke mine resultater, men kan ikke udelukkes. Kan jo aldrig vide om jeg taber et par kampe, og situationen den 1/12 ikke bliver fuldstændig identisk med den som jeg har berettet om, er der jo ikke så meget at gøre ved.

Endnu engang, tak for jeres ros, lidt konstruktiv kritik ville dog være dejligt Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #52: 03 Jan 2007, 18:35 »

"Dav Dau" Grin den skulle jo komme på et tidspunkt Grin og kunne ikke lade være

Hvis jeg skulle komme med noget kritik som kan gøre din blog bedre, ville det ikke gøre mig noget hvis du lavede flere nyheder i en update, så kunne man måske skære ned på teksten hvis det var det Smiley bare mit kritik Grin selvom det er svært at finde noget.

Møller
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #53: 03 Jan 2007, 18:36 »

"Dav Dau" Grin den skulle jo komme på et tidspunkt Grin og kunne ikke lade være

Hvis jeg skulle komme med noget kritik som kan gøre din blog bedre, ville det ikke gøre mig noget hvis du lavede flere nyheder i en update, så kunne man måske skære ned på teksten hvis det var det Smiley bare mit kritik Grin selvom det er svært at finde noget.

Møller

Tak, skal jeg nok ha' i hovedet næste gang jeg opdaterer Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #54: 03 Jan 2007, 20:50 »

Årets fodboldkåringer 2006
L'Equipe – 01/01/2007
Traditionen tro har FFF atter kåret årets fodboldprofiler i Frankrig og de franske ligaer

Endnu et fodboldår, endnu et år med kåringer. Alt er som vi kender det. I år var der toppen af poppen af det franske fodboldsamfund samlet den 30. December, hvor de prestigefyldte priser blev delt ud. Resultatet af de forskelige kåringer endte sådan:

Player of the Year
1. Thierry Henry, Arsenal
2. Claude Makélélé, Chelsea
3. William Gallas, Arsenal

Alle spillere er repræsenterer sjovt nok engelske klubber, og både Chelsea og London har grund til at være stolte af disse spillere. Alle tre var bærende kræfter ved sommerens VM, og Henrys rolle som Arsenals suverænt vigtigste spiller, har nok gjort at valget netop faldt på den lynende angriber.

Ligue 1: Manager of the Year
1. Albert Emon, Marseille
2. Guy Lacombe, Paris-SG
3. Christian Gourcoff, Lorient

Det har generelt været et godt år for Albert Emon og Marseille, og de har indtil videre også gjort en god figur i både ligaen og UEFA Cuppen. På trods af en 5. plads har ham og Marseille fortjent prisen. Præcis det samme kan siges om Guy Lacombes præstationer med Paris SG, og Gourcoff har gjort et godt stykke arbejde med højtflyvende Lorient, som i øjeblikket kan findes på en 7. plads i ligaen - Imponerende for en klub som inden sæsonstart var spået som en sikker nedrykker. Umiddelbart må man tro Gerard Houllier føler sig en smule skuffet.

Ligue 1: Player of the Year
1. Mickäel Landreau, Paris SG
2. Jan Koller, Monaco
3. Juninho Pernabucano, Lyon

Landreau har været en fantastisk sidste skanse for Paris, og det er helt fortjent at den undervurderede målmand tager denne titel. Koller har ført Monaco højt op i ligaen, og med 13 mål indtil videre, har han i den grad været en af sæsonens mest spektakulære spillere.
Pernambucano har endnu engang været blandt de bærende kræfter på Lyon holdet, og har i den grad sin ære i holdets førsteplads.

Ligue 2: Manager of the Year
1. Christián Demichelis, Saint-Étienne
2. Rudi Garcia, Dijon
3. Cédric Daury, Châteauroux

Demichelis har ført Saint-Étienne til en suveræn føring i ligaen, og holdet ligner allerede nu en sikker oprykker. Dijon manager Rudi Garcia kan også være godt tilfreds med sig selv, i det hans hårdt kæmpende hold i øjeblikket sidder trygt på 2. pladsen, på trods af holdet var spået en hård og middelmådig sæson. Châteauroux har ligesom Dijon også spillet over forventning, og selvom Daury ikke umiddelbart var det mest åbenlyse valg, har hans indsats i for Châteauroux været god.

Ligue 2: Player of the Year
1. Mathieu Delpierre, Saint-Étienne
2. Yohan Poulard, Brest
3. Javier Rosa, Saint-Étienne

Siden Mathieu Delpierre returnerede til Frankrig har alt hva han har rørt ved, været godt. Raymond Domenech har så går udtalt at Delpierre ville være en mulig landsholdskanditat, og efter hans debut for Les Blues efter Gallas meldte tidligere på sæsonen, forventer mange sig noget af dette sene gennembrud. Yohan Poulard har for Brest været en uhyrre vigtig spiller, og med sit bomstærke forsvarsspil har holdets kaptajn været med til at føre holdet op på 6. pldasen. Javier Rosa har oftere end forventet vist sit enorme potentiale, denne dreng kan blive stor. 9 mål og 6 assists i 22 kampe, i en alder af blot 19 år? Husk dette navn.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #55: 03 Jan 2007, 20:58 »

Tillykke med priserne og god blog Smiley Keep it going.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #56: 03 Jan 2007, 21:02 »

Sablé's eventyr ovre - Tilbage til St. Étienne
L'Equipe – 05/01/2007
Efter 6 måneder hos Fabio Capello og Real Madrid vendte Julien Sablé igen tilbage til Saint-Étienne. Manglende spilletid og ikke opfyldte løfter skulle være grunden til, Sablé igen trækker i grønt

Det hele begyndte så smukt, eller noget i den stil. Saint-Étienne var i krise, Sablé var ønsket i Real Madrid, resultat? Sablé skiftede på fri transfer efter samtaler med bl.a. Michel Platini. En noget skuffet ledelse sagde dengang farvel til en af holdets bærende spillere, som i dag så vendte tilbage.
Selvom man måske kunne forvente Saint-Étienne at føle sig skuffet over Sablé efterlod klubben i en yderligere svækket situation, men sådan var det slet ikke. Michel Platini sagde følgende ved dagens pressemøde: "Det er en stor glæde for mig at igen kunne præsentere Julien Sablé som førsteholdsspiller for AS Saint-Étienne. På trods af vores samarbejde brast i sommeren, er vi glade for at kunne samarbejde med Julien, og forventer os store ting af ham. Han fik ikke den ønskede spilletid eller behandling i Real Madrid, hvilket førte til adskillige møder mellem Pedrag Mijatovic og undertegnede, som til sidste førte til denne løsning. Sablé skifter på fri transfer tilbage til Saint-Étiene, og har skrevet under på en 2 årig kontrakt."

Med Sablé i førsteholdstruppen giver det træner Demichelis en hidtil ikke mulig fleksibilitet. Freddy Guarin har heldigvis være skadesfri indtil nu, men som den eneste mulige startspiller på den centrale midtbane, har bl.a. venstrekant Gonzalo Castro ikke haft så mange muligheder for at starte inde, hvilket han nu vil få.

Christian Demichelis sagde følgende om skiftet: "Jeg kendte egentlig ikke Sablé før jeg kom til klubben, men kan sagtens forstå hvorfor han betød meget for holdet. Han har en god personlighed, og kan tilbyde denne klub meget. Jeg glæder mig til at indlede samarbejdet, og kan ikke vente til at se ham i aktion. Jeg kan godt forstå at folk finder det mærkeligt at Sablé er tilbage, efter blot 6 måneder hos Real Madrid, men jeg ser det ikke som et problem, hvilket resten af klubben heller ikke gør."
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #57: 03 Jan 2007, 22:24 »

Saint-Étienne i Coupe de la Ligue finalen
L'Equipe – 17/01/2007
Et intenst opgør blev i aftes spillede i Nice, da holdet fra sydfrankrig tørnede sammen med Ligue 2s førerhold

Efter at være kommet relativt ubemærket til semifinalen i den prestigefyldte franske turnering, hvor vinderen får mulighed for at deltage i UEFA Cuppen, skulle Saint-Étienne i dag rejse til Nice, hvor holdet, trods sin position i Ligue 2, var storfavoritter. Nice har langt fra spillet godt i denne sæson, og en 16. plads vidner da også om en hidtil skuffende sæson, for den ellers meget ambitiøse klub. Coupe de la Ligue var dog netop set som Nice's mulighed for at få succes i 06/07 sæsonen, hvilket de kan skyde en hvid pil efter, da de i aftenens opgør måtte gå skuffet ud i omklædningsrummet med et nederlag på 1-2.

Saint-Étienne har gang på gang startet med at skyde deres modstandere i sænk, og vidnerne på Stade du Ray var nærmest chokerede, da Les Verts bragte sig foran med 1-0 allerede efter 7 minutter. Frédéric Piquionne, topscoreren i Ligue 2 med 18 mål, bragte holdet foran efter et flot opbygget angreb, hvor venstreback Damien Moulin med et flot indlæg fandt "Fréd" i boksen, hvorefter han per refleks bankede bolden ind i netmaskerne.
Et kvarter senere måtte Les Verts spillerne atter løfte armene over et flot mål, da højrefløj Pascal Feindouno, som dog startede sæsonen som angriber, kunne fejre sit 15. mål. Et fantastisk langskud 30 meter fra mål bragte Saint-Étienne på kurs mod finalen, blot 22 minutter spillet og bagude med 2, Nice spillerne var ikke just glade.

Efter pausen ændrede situationen sig dog lidt. Nice kæmpede intenst for en udligning, men endnu engang stod Saint-Étienne forsvaret stærkt, hvor bla. Patricio Araujo og Lamine Diatta udemærkede sig. Diatta spillede generelt en meget flot kamp, og var fra start til slut en pestilens for Nice angriberne.
I det 88. minut udlignede den tidligere Manchester United spiller David Bellion på et flot sololøb, men scoringen ændrede ikke på, at finalepladsen og den eventuelle plads i UEFA Cuppen gik til Saint-Étienne. I finalen venter årets positive overraskelse Lorient, som med sikkerhed er interesserede i denne plads.

Nice vs Saint-Étienne - 1:2
- 0-1: Frédéric Piquionne (7.)
- 0-2: Pascal Feindouno (22.)
- 1-2: Davide Bellion (89.)
Man of the Match: Lamine Diatta]
« Seneste Redigering: 03 Jan 2007, 22:26 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #58: 03 Jan 2007, 22:29 »

Godt klaret Smiley Kunne være stærkt med Europa deltagelse allerede i næste sæson. Tror sgu' godt du kan slå Lorient i finalen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #59: 03 Jan 2007, 22:46 »

Godt klaret Smiley Kunne være stærkt med Europa deltagelse allerede i næste sæson. Tror sgu' godt du kan slå Lorient i finalen.

De fik lige en lussing i Coupe de France på 4-1, så jeg er bestemt også glad for at det netop blev Lorient, og ikke et "tophold". Kunne være rigtig fedt at komme med i UEFA, men med en meget bred trup, og en ikke alt for god økonomi (Ikke lige pt, men ved jo aldrig med bestyrelsen), så kunne det dog godt gå lidt ud over kvaliteten af spillet i ligaen, hvis jeg får pladsen.. Men okay, der kan jo ske meget på den tid Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010