home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 368 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Saint-Étienne - Historien gentager sig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken layoutstil skal jeg skrive i?  (Afstemning slut: 10 Jan 2007, 01:35)
Den traditionelle
- 2 (16,7%)
LesVerts.com - Fansiden
- 10 (83,3%)
En helt tredje
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 12

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Saint-Étienne - Historien gentager sig  (Læst 15712 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Saint-Étienne - Historien gentager sig
« : 01 Jan 2007, 21:45 »



Information
Som det kan læses i de første posts, er denne spillet med en anden database end den originale. Jeg har selv modificeret denne, og det eneste der som sådan er gjort, er at Saint-Étienne truppen har fået en tilfældig udvælgelse af spillere, som blev sat på fri transfer. Disse vil jeg naturligvis ikke prøve at skrive kontrakt med igen. Derudover er næsten samtlige medlemmer af trænerstaben røget samme vej. Derudover har jeg tilføjet et talent, Javier Rosa (vil blive omtalt i bloggen), som har fået en starting ability på 130, og potential på -10. Jeg har gjort følgende for at prøve at opfostre en fremtidig verdensstjerne i klubben.
Jeg vil formentlig skrive om både transfers, rygter og kampe, og derefter også om den nuværende i situation, hvordan den nu er. Jeg vil prøve at gøre historien så realistisk som muligt, og vælger derfor ikke at købe såkaldte "FM bargains", som fx. Shermán Andres Cardenas, Nicolás Millán osv. Mine spejdere vil primært stå for mine mulige indkøb, og jeg vil gøre stor brug af netop denne funktion.
Jeg har endnu ikke skrevet en blog jeg har været fuld tilfreds med, og langt fra færdiggjort en. Dette vil jeg prøve at gøre her, men for dem som har læst noget af det jeg har skrevet før, så forvent absolut intet, mht. længden.

Håber i vil nyde bloggen, og eventuelt smide en kommentar eller to.

Førsteholdstruppen
Sidst opdateret d. 01/01-2008

Målmænd
1. Mariano Barbosa
12. Stephane Porato
22. Jody Viviani

Forsvar
2. Patricio Araujo
3. Mathieu Delpierre
4. Jérôme Bonnissel
14. Martin Djetou
17. François Grenet
25. Lamine Diatta
26. Bayal Sall
33. Thomas Mangani

Midtbane
6. Osmar Ferreyra
7. Freddy Guarin
8. Ludovic Giuly
10. Javier Rosa
15. Julien Sable
16. Christophe Landrin
20. Alexandre Song
21. Davide Chiumiento
24. Anthony Le Tallec

Angreb
9. Fréd Piquionne
11. Falcao
14. Pascal Feinduono
23. Dagoberto

Handler
Sidst opdateret d. 25/07-2007.

Ind (06/07):
Patricio Araujo, Chivas - £1.500.000
Mathieu Delpierre, Stuttgart - £2.300.000
Dagoberto, Atletico Paranaense - £4.300.00
Gonzalo Castro, Nacional - £3.600.000
Jérôme Bonnissel - Fri
Martin Djetou - Fri
François Grenet - Fri
Ludovic Schmitt - Fri
Stéphane Porato - Fri
Philippe Celdran - Fri
Garra Dembelé - Fri
- 1. Januar 2007
Julien Sablé - Fri

Ud (06/07):
Ingen



Ind (07/08):
Davide Chiumiento, Juventus - £875.000
Osmar Ferreyra, CSKA Moskva - £3.200.000
Ludovic Giuly, Barcelona - £3.400.000
Mariano Barbosa, Villarreal - £4.000.000
Mariano Fernández, Gimnasia de la Plata - £100.000
Adrián Chávez, Toluca - £1.000.000
Falcao, River Plate - £17.750.000
- 1. Januar 2008
Thomas Mangani, Monaco - £1.000.000

Ud (07/08):
Gonzalo Castro, Real Madrid - £9.750.000
Ignacio Piatti, HSV - £6.000.000



Ønskeliste
Sidst opdateret d. 31/01-2007.
Denne liste vil bestå af spillere som nuværende er på min ønskeliste, og er spillere som jeg ønsker at tilføje "permanent" til klubben. Disse vil primært være fransk og spansk baseret, hvilket betyder at de enten skal kunne spansk eller fransk flydende. Jeg vil muligvis lave enkelte undtagelser, idet fodbolden er et universielt sprog - men forvent at jeg primært vil skrive med spillere der kan disse sprog.

Patricio Araujo, forsvarsspiller fra Chivas. √
Gonzalo Higuaín, angriber fra River Plate.
Lucho Gonzalez, central midtbanespiller fra Porto. (Nu Barcelona)
Osmar Ferreyra, back/wing fra CSKA Moskva. √ (01/07/07)
Mathieu Bodmer, playmaker fra Lille. (Nu PSV)
Davide Chiumiento, offensiv midtbanespiller fra Juventus. √ (01/07/07)
Sebastien Frey, målmand fra Fiorentina.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2007, 01:39 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #1: 01 Jan 2007, 21:45 »

Trofæer
Sidst opdateret d. 01/07-2006.
Her vil mine eventuelle nævneværdige resultater blive nævnt, så det bliver muligt at få et hurtigt overblik over hvor og hvordan det går i bloggen. Der vil hvert også være en hurtig opsummering om hvordan den forgangne sæson er gået.

2006-2007 - Opsummering
- Førsteplads samt oprykning fra Ligue 2
- Sejr i Coupe de la Ligue (mod Lorient)
- Sejr i Coupe de France (mod Lyon)
« Seneste Redigering: 04 Jan 2007, 22:51 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #2: 01 Jan 2007, 21:52 »

Saint Etienne atter i problemer
L’Equip – 02/06/2006
Bernard Caïazzo eftersøges af politiet i en sag om stor finansiel kriminalitet. Saint Etiennes bestyrelse suspenderet, klubben midlertidigt udelukket for al konkurrencefodbold

Så er vi her igen. Saint Etienne i en finaniciel skandale, hvilket langt fra er første gang. Den engang så store og berømte klub, har de sidste 20 år været ramt af skandaler, som gang på gang har trukket klubben længere og længere ned. Det hele startede i 1982, hvor klubbens daværende præsident Roger Rocher trak klubben ned med sig i en økonomisk katastrofe, hvorefter Rocher bl.a. måtte bruge tid bag tremmer, for at komme ud af sin knibe. I årtiet inden skandalen i ’82 var Saint Etienne blandt de bedste hold i Frankrig, og også i Europa for den sags skyld. I 1976 var Etienne i Europa Cup finalen mod tidens daværende bedste hold, Bayern München, hvor de dog tabte med 2-0. Derudover vandt klubben det nationale mesterskab i 70, 74, 75, 76 og 81, og kom på andenpladsen i 71. Klubben formåede også at hive Coupe de France trofæet hjem i både 70, 74, 75 og 77 – altså med andre ord, det gik strålende.
Men så kom skandalen. Rocher kom i fængsel, klubben blev tvangsnedrykket, og holdets store stjerne, Michel Platini, tog sydpå til italienske Juventus.

Sket er sket, klubben startede derfor kampen om at komme tilbage til toppen af fransk fodbold, og allerede i 1986 var klubben tilbage i Ligue 1, efter at slutte som toer i Ligue 2. Og Saint Etienne var tilbage, godt nok ikke som før, men dog i den bedste liga. Klubben slog dog langt fra til, og helt frem til år 2001 var klubben et par gange på visit i Ligue 2, og var generelt ikke imponerende.

2001, endnu et skandale år i klubbens historie. Brasilianeren Alex, klubbens daværende topscorer, og holdets førstemålmand, Maksym Levytsky, blev begge taget i at have brugt falsk pas, hvilket betød begge spillere blev suspenderet, og Saint Etienne blev rykket ned, i det klubben blev fratrukket 7 points, 7 points som gjorde, at holdet akkurat ikke kunne overleve.

Fra 2001 til 2004 var holdet i Ligue 2, hvorefter holdet endelig sikrede sig oprykning til den Ligue 1. Sidste år blev dog et langt mere mindeværdigt i klubbens historie. Efter mange år som bundhold, spillede Saint Etienne langt over evne og havnede på 6. pladsen, som gav en plads i InterToto Cuppen. Og netop som man skulle tro Saint Etienne’s grønne stolthed atter var på plads i ligaen igen, ruller endnu en skandale.

Bernard Caïazzo, klubbens nu forhåndværende bestyrelsesformand, spiller eftersigende en betydelig rolle i en sag om organiseret økonomisk kriminalitet, hvilket nu betyder, at klubben står uden en decideret bestyrelse, i det den nuværende frivilligt har valgt at trække sig, på grund af sagens omfang.
Caïazzo har udtalt at han endnu ikke ville kommentere sin rolle i sagen, men at han så vidt muligt ville skåne klubbens rolle i denne sag.

Hvad der nu skal ske i Saint Etienne er uvist, og klubbens fremtid ligger i FFF (Fédération Française de Football). Nyheden om klubbens ulykke er for længst gået ud til verdens fodboldinteressered e investorer, og allerede nu forventes både russiske og latinamerikanske købere at være på banen, hvis altså Saint Etienne beholder sin spilletilladelse i Ligue 1.

Kun tiden kan sige noget om Saint Etiennes fortid, et er dog sikkert – historien vil altid gentage sig.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #3: 01 Jan 2007, 21:58 »

Super godt skrevet, og spændende start!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #4: 01 Jan 2007, 21:58 »

Spændende start Smiley KUTGW
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #5: 01 Jan 2007, 22:01 »

Saint-Étiennes bestyrelse fjernet
L’Equip – 16/06/2006
Efter bestyrelsesformand Bernard Caïazzo har været anholdt af politiet i 14 dage, har FFF endelig taget deres beslutning.

Det ser sort ud for Saint-Etienne. Klubben har mistet stort set hele spillertruppen, trænerstaben, samt alle administrative medlemmer. Efter forhåndværende bestyrelsesformand Bernard Caïazzo har været i politiets varetægt i fjorten dage, har FFF endelig taget deres beslutning. Association Sportive de Saint-Étienne Loire, klubbens fulde navn, tvangsnedsrykkes til Ligue 2, efter klubben er impliceret i den omfangende økonomiske skandale. Klubbens nuværende bestyrelsesmedlemme r er alle gået, og formanden, Caïazzo, er suspenderet af det franske fodboldforbund de næste 7 år. Derudover har det været frit for spillere og trænere at vælge at forlade klubben, hvilket mange af de nuværende spillere har benyttet sig af.
Klubben har få af de tidligere professionelle spillere tilbage, og som situationen ser ud pt., går Saint Etienne umiddelbart ikke ind i en lyst fremtid.

Træner Ivan Hašek er vendt tilbage til Tjekkiet i rollen som manager for Slavia Prag, hvilket betyder, at klubben praktisk talt kun står med et enkelt antal specialtrænere, et enkelt antal spillere, en stor ungdomsafdeling, og så et par mulige købere.

Her kommer vi til den interessante del, hvis man ser på sagen med et fremtidsperspektiv. En russisk mangemillionær, har helt i stil med Chelsea’s Roman Abramovich, sagt offentligt at han skulle være interesseret i at overtage klubben, og gøre det til et storhold. Dog siger pålidelige kilder at klubben har afvist at sælge klubben til en udenlandsk investor af denne type.

Et andet, langt mere realistisk bud på en overtager, kommer fra den tidligere Saint Etienne spiller, Michel Platini. Han udtalte den 6. juni at han synes det var en skam at se sin tidligere klub i en situation som denne, og han ville gøre alt hvad der stod i hans magt, til klubben atter ville blive blandt Frankrigs bedste. Platini menes dog ikke at være interesseret i en rolle som bestyrelsesformand. Derudover er der også adskillige faktorer der modsiger dette, da Platini mange gange har ytret sig om at stille op UEFA præsidentvalget, som vil blive afholdt om godt 1½ år.

Til slut, bare for at afrunde denne sørgelig tid for Saint Etienne, har klubbens to hovedsponsorer, KONIKA og Adidas, begge valgt at afslutte deres samarbejde øjeblikkeligt, hvilket sætter klubben i en endnu dårligere position.

De venter med sikkerhed spændt på Stade Geoffroy Guichard på gode nyheder, efter 14 dages mareridt for Les Verts.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #6: 01 Jan 2007, 22:05 »

Saint-Etienne i argentinske hænder?
L’Equip – 23/06/2006
En mulig og realistisk køber til Saint-Étienne er fundet - Ryger traditionsklubben nu i argentinske hænder?

Efter 3 ugers stormvejr, ser det ud til, at der endelig er godt nyt på vej til Saint-Etienne. Kilder tæt på klubben siger at den midlertidige bestyrelse er i forhandlinger med repræsenter fra Gonzalo Perez Compancs familie. Den almene læser har nok ingen idé hvem Gonzalo Perez Companc er, så her er lidt information, om en af verdens, og i den grad Sydamerikas, rigeste mænd. Perez Companc er en ”self made man”. Han har tjent sin formue ved at lede Argentinas største energiselskab, hvorefter han også har investeret i fødevareindustrien i Sydamerika. Ifølge Forbes er Companc verdens 256. mand, hvilket gør ham til en yderst interessant køber af Saint-Etienne.

Grunden til at Companc skulle være interesseret i Saint-Etienne, er dog indtil videre uvist. Ubekræftede kilder siger at Companc ville udvide sit imperium til Europa, hvor Frankrig vil være et godt sted at starte. Andre kilder siger at det er af personlige årsager, i det Companc familie har rødder i Frankrig, og netop i Saint-Étienne område. Gonzalo selv skulle dog ikke være på tale som bestyrelsesformand, men blot som storinvestor. Det menes at hans søn, José Gonzalez Companc, som har været bosat i Frankrig siden 1994, skulle være en mulig overtager af bestyrelsesformands posten.

Udover selve posten i bestyrelsen, skal der også en ny ledelse til. Rygterne cirkulerer stadigvæk omkring Michel Platini, og han skulle angiveligt være sikret en plads i bestyrelsen, eller en rolle som direktør, hvis Perez Companc rygterne er sande. Derudover menes både at Omar da Fonseca, Hervé Revelli og Osvaldo Piazza at være involveret.

Om få dage er Saint Etienne måske ude af mørket, og på vej mod lysere tider?
« Seneste Redigering: 01 Jan 2007, 22:07 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #7: 01 Jan 2007, 22:07 »

En rigtig rigtig god start du har indledt med, og den sætter forventningerne højt! Dog må du have skrevet dem på forhånd, da sådan nogen må tage noget tid Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #8: 01 Jan 2007, 22:09 »

Har faktisk ikke lagt rigtig mære til dine blogs før Dau, men denne lader rent faktisk til at blive ganske udemærket.
KUTGW Thumbs Up
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #9: 01 Jan 2007, 22:10 »

Rigtig god start! Smiley Vi vil ha' mer'!

Huh

Sådan gør han, hvis han vil skrive noget i lige netop den post, som måske først skal skrives senere.

Har faktisk ikke lagt rigtig mære til dine blogs før Dau, men denne lader rent faktisk til at blive ganske udemærket.
KUTGW Thumbs Up

Så skulle du have været på FMKO, der var massere...  Smiley
Logged

DrJones
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #10: 01 Jan 2007, 22:11 »

Har faktisk ikke lagt rigtig mære til dine blogs før Dau, men denne lader rent faktisk til at blive ganske udemærket.
KUTGW Thumbs Up

Han havde osse en særdelse fremragende AC Milan blog.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #11: 01 Jan 2007, 22:13 »

Les Verts endelig med ny ledelse!
L’Equip – 25/06/2006
Endelig er Saint-Étienne på noget der ligner ret kurs. En ny, erfaren og slagkraftig bestyrelse er endelig en realitet.


Efter godt en måned med spekulationer og elendighed, er der endelig gode nyheder fra Saint-Etienne fronten. For en måned siden sad klubben med en fængslet bestyrelsesformand, og i dag er der så endeligt kommet en afløser. Som vi kunne rapportere for godt en uge siden, er det den argentinske mangemillionær Gonzalo Perez Companc, som har opkøbt klubben, og indsat sin søn José Gonzalez Companc som bestyrelsesformand.

Udover José Gonzalez Companc, er der kommet følgende nye navne i klubbens direktion:
Michel Platini, General Manager
Hervé Revelli, Direktør
Omar da Fonseca, Sportsdirektør

Højst overraskende valgte Platini ikke at stille op til UEFA Præsidentvalget, som han forklarede ved dagens pressemøde på følgende måde: ”At se min tidligere klub på denne måde, synes jeg langt fra var dens historie værdig. Derudover har jeg altid haft stor lyst til store udfordringer, og dette kan ikke ses som andet. Der skal et stort arbejde bag at føre klubben tilbage til tops, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal kunne lykkedes. At blive præsident for UEFA er stadigvæk et stort ønske for mig, men jeg føler at jeg må gribe denne chance.”

Nu mangler Saint Etienne blot en træner, en førsteholdstrup og en trænerstab – En simpel opgave, eller hvad? Umiddelbart ikke, men når en klub på blot en måned vendes fra økonomisk fiasko og mulig konkurs, til en klub med en umiddelbar meget slagkraftig og ambitiøs ledelse, så er det klart, at der forventes meget af Saint Etienne, inden for ikke alt for lang tid.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

DrJones
Gæst
 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #12: 01 Jan 2007, 22:15 »

Smukt arbejde.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #13: 01 Jan 2007, 22:19 »

Det ser meget flot ud. Jeg er glad for at os freaks har fået overtalt en rutineret blogskriver til også at skrives for "os"  Thumbs Up

Din blog er meget flot sat op, glæder mig til at se hvad du kan opnå med holdet.  Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Saint Étienne - Historien gentager sig
« Svar #14: 01 Jan 2007, 22:20 »

Argentinsk assistenttræner i spidsen for Saint-Étienne.
L’Equip – 01/07/2006
Saint-Ètienne har endelig fundet Ivan Hašek erstatningen - Demichelis er navnet, en ung og uprøvet argentiner.

Endelig er Saint-Étienne’s nye manager fundet. Højst overraskende valgte man ikke en erfaren, velberygtet træner og fransk træner, som fx Les Verts legenden Aimé Jacquet. Mange havde troet han netop ville returnere til fodbolden for at hjælpe sin gamle klub, men dette blev ikke situationen.

Som overskriften lyder, i stedet for en erfaren træner, er det derimod en ung og forholdsvis grøn træner, som skal stå i spidsen for, ja, de grønne fra Saint Etienne. Han kommer direkte fra La Plata i det nordlige Argentina, hvor han var assistenttræner i Gimnasia de la Plata. Her var han assistent for den tidligere argentinske landsholdsspiller Pedro Troglio.

Navnet er Christián Demichelis, en 32 årig ung mand, som skal være manden, det nye Saint-Étienne hold skal bygges op af. Med sig fra Argentina tager han angiveligt et af landets største talenter. Navnet er Javier Rosa, en spiller som så mange andre, er blevet sammenlignet med Diego Armando Maradona. Om Rosa bliver en stor spiller ved tiden vise, men han vil med sikkerhed gøre en forskel på ungdomsholdet. I sidste sæson scorede han ikke mindre end 11 mål, og lavede hele 18 oplæg, da den offensive midtbanespiller vandt det argentinske ynglinge mesterskab med netop Estudiantes de La Plata, et hold der blev ledt af Demichelis.

Demichelis sagde følgende ved dagens pressemøde: ”Vi går en hård tid i møde, og det bliver en yderst hektisk sommer for mig, og alle andre i klubben. Vi har mistet mange spillere, og skal på få uger genopbygge både træner og spillerstaben, hvilket ingen forventer bliver nemt. Jeg er sikker på at vi vil rykke op i år, og derefter er mit mål, at vi inden de år er blandt de bedste i Frankrig, og forhåbentlig spiller i Champions League. Ledelsen har store ambitioner for klubben, og jeg ligeså for spillerne. Jeg håber i vil give os lidt arbejdsro, da den seneste måde på ingen måde har været nem for klubben.”

Med ny mands i spidsen for byens hold, kan Saint-Étienne atter sove trygt. Om han formår at håndtere de angiveligt €20 millioner Euro, som Companc og co. har givet ham til at købe ind for, bliver spændende at se. Med de rigtige indkøb kan Saint-Étienne meget vel være på rette kurs, mens det modsatte kan sætte klubben i yderligere skam. Vi går en spændende tid i møde.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010