home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 507 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 186292 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #90: 29 Dec 2008, 21:33 »

Hejsa,
Jeg står overfor et køb af en Appel MacBook og har kig på disse 2.

- http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522740
- http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000tEJp4dET?ProductID=BurD4QFHxngAAAEduzV81y2z&CatalogCategoryID=kIvD4QFHlfwAAAEUFlsEnPnx

Jeg er dog ikke helt klar over om der er store forskelle på disse to computere.
Er der en som kan kigge lidt på det ?

Vh
Andreas.

Hejsa Andreas...!

Der er ingen forskel på de 2 ovenstående MacBooks, det er samme model... Så hvorfor ikke bare tage den billigste?

Min personlige mening er dog, at du lige meget hvad, betaler for meget for en MacBook, skiftes Apple logoet ud med HP eller Acer eksempelvis, og du kan få tilsvarende til halv pris, og i mindst lige så god kvalitet. Så mit råd er, at tænkte over, om det er så meget værd at betale det dobbelte udenlukkende på grund af design?

Hvis du ønsker det, kan jeg vise. hvad du alternativt kan få for de samme penge.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #91: 29 Dec 2008, 21:42 »

jeg står og overvejer en fladskærm efter en PS3, men kunne godt tænke mig at vide hvilken responstid man skal gå efter, når man også skal se fodbold der. Ved at over 8ms vil være alt for lang responstid og vil give slør efter spillerne. Så hvad skal man gå efter... 5 og der under?

Responstid er en besynderlig størrelse. når man ser på TV. Det skyldes først og fremmest, at den ikke udelukkende er afgørende for om TV´et er godt til ayt se sport på, eksempelvis kan et TV med 8 ms i responstid sagtens være bedre end et med 5 ms, hvis TV´et med 8 ms har en væsentlig bedre billedbehandling.
Et ekspempel er den tidligere nævnte Sony KDL-32W4000 som blot har 8 ms i responstid, men stadig giver en perfekt billedoplevelse, når der ses sport.

Så husk at kigge efter andre tid ud over responstid, som fx billedbehandling, Colour Creation osv. Man kan lidt blive snydt!

Det kort af det lange er derfor, at et TV med 8 ms, sagtens kan opfylde samme krav som et med 5 ms.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #92: 29 Dec 2008, 21:44 »

Evt. køb et anmelderrost 42" Panasonic PX80. Koster omkring 6K, og er et virkelig godt TV.

Hvis man er til Plasma TV er det bestemt en af klassen tunge drenge, her fåes uden tvivl uld valta for pengene. På trods af, at det er ved at være en halvgammel model, så synes jeg stadig den holder 100%.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AMRDK
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #93: 29 Dec 2008, 21:44 »

Tak for dit svar Yakushin...
Din mening har jeg hørt massere af gange, men jeg er bare kørt meget tør i windows computere.
Jeg har brug for at kunne prøve en anden form og derfor tænkte jeg på en Appel.

Kan du evt. kigge på denne ?
http://www.apple.com/dk/macbook/

En nyere udgave af MacBook.
Prisen er på 9299 DKK,- hvilket selvfølgelig også er mange penge...
Men penge er pt. ikke et problem, hehe.
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #94: 29 Dec 2008, 21:46 »

Nu har jeg kæmpet i ca. en time om hvordan hulen jeg får trådløs internet på computeren.. Jeg sidder nu her med almindelig bredbånd, men det trådløse vil bare ikke virke. Det trådløse virkede inden jeg formatere.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #95: 29 Dec 2008, 21:59 »

Tak for dit svar Yakushin...
Din mening har jeg hørt massere af gange, men jeg er bare kørt meget tør i windows computere.
Jeg har brug for at kunne prøve en anden form og derfor tænkte jeg på en Appel.

Kan du evt. kigge på denne ?
http://www.apple.com/dk/macbook/

En nyere udgave af MacBook.
Prisen er på 9299 DKK,- hvilket selvfølgelig også er mange penge...
Men penge er pt. ikke et problem, hehe.

Det er bestemt også i orden, at se sådan på det. Det er jo dit valgt  Wink


Den nyere udgave som du linker til er rigtig fed, og på trods af den lidt mere peberet pris, vil jeg tro du får meget mere glæde af den, og med de lidt bedre specs, ville du heller ikke skulle skifte den ud ligeså tidligt som den anden. Af disse modeller ville jeg uden tvivl betale merprisen, og få det bedre computer.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #96: 29 Dec 2008, 22:02 »

Nu har jeg kæmpet i ca. en time om hvordan hulen jeg får trådløs internet på computeren.. Jeg sidder nu her med almindelig bredbånd, men det trådløse vil bare ikke virke. Det trådløse virkede inden jeg formatere.


Først skal jeg vide om din computer kan "se" netværket, eller om den bare ikke vil logge på?

Ellers skal du sætte den til, at hente automatisk IP-adresse, hvis den selvfølgelig ikke allerede er sat til det  Smiley

Svært at svare på omkring netværk, det er som regel tusind måde, at løse sådan et problem på desværre  Skuffet

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AMRDK
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #97: 29 Dec 2008, 22:04 »

Det er bestemt også i orden, at se sådan på det. Det er jo dit valgt  Wink


Den nyere udgave som du linker til er rigtig fed, og på trods af den lidt mere peberet pris, vil jeg tro du får meget mere glæde af den, og med de lidt bedre specs, ville du heller ikke skulle skifte den ud ligeså tidligt som den anden. Af disse modeller ville jeg uden tvivl betale merprisen, og få det bedre computer.  Thumbs Up

/Yakushin

Tak for din hjælp...
Hvad er det som der er bedre ved denne end den anden ?
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #98: 29 Dec 2008, 22:05 »

Først skal jeg vide om din computer kan "se" netværket, eller om den bare ikke vil logge på?

Ellers skal du sætte den til, at hente automatisk IP-adresse, hvis den selvfølgelig ikke allerede er sat til det  Smiley

Svært at svare på omkring netværk, det er som regel tusind måde, at løse sådan et problem på desværre  Skuffet

/Yakushin

Ja det er godt mange muligheder.
Men nej, den kan ikke "se" netværket.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #99: 29 Dec 2008, 22:09 »

Tak for din hjælp...
Hvad er det som der er bedre ved denne end den anden ?

I den nyere model er de væsentligste ændringer dem her:

120 GB Harddisk    --->   160 GB Harddisk
144 MB Grafik        --->   265 MB Grafik
1 GB RAM              --->   2 GB RAM

Disse ændringer betyder, at maskinen ville kører en del hurtigere, og ikke mindst trække FM09 noget bedre  Wink

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AMRDK
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #100: 29 Dec 2008, 22:12 »

I den nyere model er de væsentligste ændringer dem her:

120 GB Harddisk    --->   160 GB Harddisk
144 MB Grafik        --->   265 MB Grafik
1 GB RAM              --->   2 GB RAM

Disse ændringer betyder, at maskinen ville kører en del hurtigere, og ikke mindst trække FM09 noget bedre  Wink

/Yakushin


... Og det er jo en væsentlig ting!

Tak for din hjælp. Jeg vil gå ind i Apple foretningen, her i København, og høre nærmere...
Tak for hjælpen Smiley

Andreas.
Logged

mfjr
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #101: 29 Dec 2008, 22:14 »

Jeg har lige et spørgsmål angående de nye next-gen konsoller: Hvad er bedst Xbox 360 eller PS 3, og kan man spille PS2 spil på Xbox 360? Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #102: 29 Dec 2008, 22:14 »

Ja det er godt mange muligheder.
Men nej, den kan ikke "se" netværket.

Så kan det være fordi, at netkortet ikke er installeret korrekt. Normalt efter en formatering vil den kunne finde netværket med det samme.

Har du prøvet at søge efter trådløse netværk evt?

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #103: 29 Dec 2008, 22:16 »

Så kan det være fordi, at netkortet ikke er installeret korrekt. Normalt efter en formatering vil den kunne finde netværket med det samme.

Har du prøvet at søge efter trådløse netværk evt?

/Yakushin

Ja det har jeg, men der vil den så ikke finde noget, så netkortet må ikke være installeret korrekt..
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #104: 29 Dec 2008, 22:22 »

Jeg har lige et spørgsmål angående de nye next-gen konsoller: Hvad er bedst Xbox 360 eller PS 3, og kan man spille PS2 spil på Xbox 360? Smiley

Ser man teoretisk på konsollerne er PS3 uden tvivl den stærkeste maskinen rent "motorkraft" mæssigt, og en anden stærk side ved PS3´en er Blu-Ray drevet, som er next-gens svar på DVD, så allerede der for du en fantastisk afspiller med i prisen.

Ulempen i forhold til Xboxen er selvfølgelig prisen, for til prisen er Xboxen  en hamrende god maskine, som giver fuld valuta som spillemaskine.

Jeg ville dog alligevel vælge PS3´en til hver en tid, da jeg ser man som værende et stykke foran Xbox, især på grund af Blu-Ray drevet og de muligheder dette giver både inden for spil og film.

Hverken en PS3 eller en Xbox 360 kan læse PS2 spil. Dog med undtagelse af den første PS3 som kom på markedet med 60GB Harddsik, den kunne læse de nyeste PS2 spil. De man køber i dag kan desværre ikke.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010