home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:10:36 warmon Blogkonkur... [6] Journeyman - Klar ...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  4 Brugere, 123 Gæster Online.

Indlæg: 1132717 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 184001 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #60: 21 Dec 2008, 14:33 »

Når jeg starter min bærbar op, lyder der tre bip, hvorefter der ikke sker mere, skærmen er stadig sort. Bagved i siden på computeren er en af (hængslerne)? gået op ved skærmen.

Hvad skal der gøres ? Smiley

Erfaringermæssigt kan det lyde som om bundkortet er stået af. Jeg tror ikke på, at det er en skade som du selv kan udbedre. Umiddelbart vil jeg ikke tro at den defekte hængsel spiller en rolle.

Så hvis der stadig er garanti på computeren, så få den endelig sendt ind.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #61: 21 Dec 2008, 14:41 »

Jeg er for tiden på jagt efter en af de her Notebooks til mit skolearbejde. Jeg kender ikke rigtigt så meget til alt det tekniske, der står derinde om dem, men hvis du kunne hjælpe mig med, hvilken ville være den bedste investering, ville det være fantastisk.

Jeg ved ikke om det er en mulighed, men hvis den kunne spille FM, ville det være endnu bedre til de kedelige timer Wink

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000_2DP3vmD?CatalogCategoryID=WIbD4QFHCeIAAAEc6Codx4ns

Har kigget herinde, men hvis du kender noget bedre skal du være mere end velkommen!

Personligt vil jeg altid fortrække en "rigtig" bærbar, det vil sige en computeren med mindst en 15" skærm. Jeg synes simpelthen at mindre PC´er er for små, og skrivekomforten er meget dårlig. Desuden har mini PC´erne med 8-9" skærm intet CD/DVD drev, og det er ikke altid videre praktisk.

For de samme penge (3000), kan du få en studiepc med 15" skræm, fx en Acer Emachine.

Maskinerne i det prisleje burde kunne køre manager med nød og næppe, men det vil gå meget langsomt.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #62: 21 Dec 2008, 16:21 »

Amazon er rigtig god, med hurtig og billig levering. Jeg har købt en del film der igennem selv, og jeg har personligt aldrig oplevet noget negativt ved at handle der.  Thumbs Up

Jeg ville dog ALDRIG købe større elektronik ting som computere og TV i udlandet, da det bliver noget rigtig bøvl fx i forbindelse med rep. Ligeledes har fx computere købt i udlandet ikke dansk tastatur.

Men simple eleltronikting som musik, spil og film kan trygt købes i udlandet.

/Yakushin
Okay. Har nemlig også mest tænkt mig at købe spil derinde. Tak!
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #63: 22 Dec 2008, 12:08 »

Nu vil jeg spørge omkring med generelt omkring Madden spillene.

Som sagt har jeg en HP Pavillion Dv6700 med 1.8 ghz Dual Core processor fra AMD Athlon, 250 gb harddisk, 2 gb ram og Nvidia GeForce 8400 MS. Her for nogle uger siden, lånte jeg spillet Madden 07 af en af mine venner. Når man så kommer ind i spillet, syntes jeg det tager en evighed for at komme igang. Spillet fryser bare, så man bliver nødt til at vente i 20 sekunder eller noget. Det samme sker ved Madden 08. Samme problem, og det reflekterer somme tider til at spillet ikke svarer, og jeg må trykke Ctrl + Alt + Delete, og så Jobliste for at afslutte det.

Ville bare høre om det sker for alle, eller kun for mig?

/AFC
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #64: 23 Dec 2008, 17:07 »

Nu vil jeg spørge omkring med generelt omkring Madden spillene.

Som sagt har jeg en HP Pavillion Dv6700 med 1.8 ghz Dual Core processor fra AMD Athlon, 250 gb harddisk, 2 gb ram og Nvidia GeForce 8400 MS. Her for nogle uger siden, lånte jeg spillet Madden 07 af en af mine venner. Når man så kommer ind i spillet, syntes jeg det tager en evighed for at komme igang. Spillet fryser bare, så man bliver nødt til at vente i 20 sekunder eller noget. Det samme sker ved Madden 08. Samme problem, og det reflekterer somme tider til at spillet ikke svarer, og jeg må trykke Ctrl + Alt + Delete, og så Jobliste for at afslutte det.

Ville bare høre om det sker for alle, eller kun for mig?

/AFC

Med den computer du har, burd det ikke være noget problem at køre de spil. Prøv eventuelt at sætte grafikken lidt ned, fx opløsningen eller detaljeniveauet.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #65: 23 Dec 2008, 18:56 »

Okay. Tak.

Lige et andet spørgsmål. Min bærbar plejer tit at sige nogle mærkelige klik ude i venstre side af computeren. Ved ikke hvad det betyder, men det kan være du har en forklaring?
Logged

Predator
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #66: 23 Dec 2008, 19:08 »

AFC - Det er højest sandsynligt harddisken. Den burde dog ikke sige nogle lyde, jeg ville nok tage backup af mine ting og evt. søge efter bad sectors eller lign.
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #67: 23 Dec 2008, 19:09 »

Okay, men det er meget sjældent den gør det, Predator. Ellers tak for hjælpen Thumbs Up.
Logged

Predator
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #68: 23 Dec 2008, 19:10 »

Okay, så er der nok ingen fare, men vær opmærksom, hvis det sker oftere Wink
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #69: 23 Dec 2008, 19:13 »

AFC - Det er højest sandsynligt harddisken. Den burde dog ikke sige nogle lyde, jeg ville nok tage backup af mine ting og evt. søge efter bad sectors eller lign.

Lyder meget sandsynlig, at den er ved at stå af. Som predator siger, lav fo en sikkertheds skyld backup af alt det du har, som du ikke vil miste. Skla den på et tidspunkt, vil indholdet højst sandsynlig være umuligt at skabe igen.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #70: 23 Dec 2008, 19:13 »

Ja det skal jeg nok.

En anden ting er at min fars bærbar har problemer med grafikken tror vi. Det er en Nvidia GeForce 9300 der sidder i, men i opstarten hvor han skal til at logge ind, kommer der nede i bunden en sort streg hen over som om det var en grafikfejl af en slags. Den forsvinder så hurtigt igen, men den kommer hver opstart. Vi har prøvet opdatere hans grafikkort, men det hjalp ikke.

Ved i problemet?
Lyder meget sandsynlig, at den er ved at stå af. Som predator siger, lav fo en sikkertheds skyld backup af alt det du har, som du ikke vil miste. Skla den på et tidspunkt, vil indholdet højst sandsynlig være umuligt at skabe igen.

/Yakushin
Hvad mener i med en sikkerheds backup?
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #71: 23 Dec 2008, 19:22 »

Hey..

Jeg har et problem med min stationære pc. Den virker fint til stort set alt (surfing på nettet, skriveprogrammer osv), men hvis man åbner et spil, fungerer det normalt i 10 min, inden computeren nærmest "slår ud". Og det gælder alle større pc spil. Skærm og computer går begge ud, men forsætter med at lyse. Altså en slags underligt standby. Computeren er hverken varm eller larmende, så det tyder ikke på overophedning. Derudover er det spil den tidligere har kunnet køre uden problemer, og de virker også perfekt indtil det hele ligesom går ud. Jeg regner med, at det er en hardware fejl, da jeg ellers ikke kan se, hvad det skulle være. Har en lille mistanke om, at det er noget med grafikkortet :b
Kan du hjælpe? Smiley  
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #72: 23 Dec 2008, 19:26 »

Du har vel ikke kommet til at slå det til at computeren skal gå i pauseskærm efter 10 minutter?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #73: 23 Dec 2008, 20:02 »

Hey..

Jeg har et problem med min stationære pc. Den virker fint til stort set alt (surfing på nettet, skriveprogrammer osv), men hvis man åbner et spil, fungerer det normalt i 10 min, inden computeren nærmest "slår ud". Og det gælder alle større pc spil. Skærm og computer går begge ud, men forsætter med at lyse. Altså en slags underligt standby. Computeren er hverken varm eller larmende, så det tyder ikke på overophedning. Derudover er det spil den tidligere har kunnet køre uden problemer, og de virker også perfekt indtil det hele ligesom går ud. Jeg regner med, at det er en hardware fejl, da jeg ellers ikke kan se, hvad det skulle være. Har en lille mistanke om, at det er noget med grafikkortet :b
Kan du hjælpe? Smiley  

Når den kun slår ud i hovedsageligt i spil, lyder det meget som om, at det er dit garfikkort som er ved at stå af, da det selvfølgelig arbejder under hård belastning i mange spil, og som ikke er tilfældet af bare almindelig surfing.

Hvis der eventuelt sidder en blæser på dit grafikkort, kan du se om den er helt tilstoppet med støv, da det naturligvis vil overophede grafikkortet når du spiller, hvis denne ikke kan køre optimalt.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #74: 25 Dec 2008, 16:30 »

Havde før en forbindelse via kabel, men i julegave fik jeg en trådløs router. Jeg har idag ændret internet adgangen på min PS3 til trådløs, og den kan da også finde netværket, endda med 100%. Men når jeg enten tjekker forbindelsen, eller logger ind, så afviser den. Der står at den ik kan finde IP-Adressen.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010