home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 441 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 186296 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #75: 26 Dec 2008, 15:19 »

Havde før en forbindelse via kabel, men i julegave fik jeg en trådløs router. Jeg har idag ændret internet adgangen på min PS3 til trådløs, og den kan da også finde netværket, endda med 100%. Men når jeg enten tjekker forbindelsen, eller logger ind, så afviser den. Der står at den ik kan finde IP-Adressen.

Hvis du har kode på dit netværk, skal du huske at PlayStationen også skal kende denne.

Ellers kan det være fordi, at din internet udbyder køre med et "sign on" ststem, dvs du skal altid logge på, når du skal på nettet, det har har en PlayStation ofte svært ved at finde ud af.

En sidste muloghed er, at du måske at du hos din internetudbyder kun betaler for en IP-adresse, og derved får Playstationen ingen adgang, når computeren har det. Fx hos stofa skal du give 25 kt./md. for 5 ekstra IP-adresser.

Håber det kunne hjælpe lidt?

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Gaylord
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #76: 26 Dec 2008, 18:28 »

Hej med jer,

Jeg er på udkig efter en stationær pc til at spille FM på. Det primære er at dagene skal gå hurtigt i spillet.
Da jeg spiller med mange ligaer samt ddt filer, så samtlige spillere er med i databasen, så kræver det en stor maskine for at gå nogenlunde stærkt.

Jeg er bekendt med at stor processor og mange ram er grundlæggende for speeden, men jeg ville meget gerne høre fra nogle PC eksperter, som kan guide mig til det rigtige køb.

Jeg har tidligere købt en AMD 5000 + med 4 gb ddr2 ram. Den er ikke hurtig nok og den larmer for meget (Købt hos Føniks Computer på Frederiksberg.

Nogen som kan hjælpe mig her? 


Love


Gaylord
Logged


Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #77: 27 Dec 2008, 00:31 »

Hvilke betingelser hører med til et HDMI kabel? Skál det være et specielt fjernsyn eller hvordan og hvorledes?
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #78: 27 Dec 2008, 21:53 »

Billede

Jeg har længe undret mig over, hvorfor at FIFA09 ikke kørte optimalt, da jeg havde fået at vide, at mit grafikkort (NVIDIA Geforce 9600 GT) var blandt de bedste på markedet. Nu ved jeg ikke om det der Windows Experince Index er noget værd, men der ser min computer sådan ud:

Processor: 4,8
Hukommelse (RAM): 5,5
Grafik: 3,2
Spilgrafik: 3,8
Primær harddisk: 5,6

Købe tidligere i dag GTA IV, som min computer altså burde kunne klare, men ikke kunne. Derfor opdaterede jeg mit grafikkort og fik så ovenstående besked. Hvordan er det lige præcis, at jeg gør det? Hvilket stik skal jeg have fat i? Og hvis du ikke kan svare, hvem vil du så råde mig til at skrive til?

På forhånd tak!
LFC
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #79: 27 Dec 2008, 22:04 »

9600GT er desværre langt fra blandt de bedste på markedet Smiley Tvivler også på at du kan køre GTA IV optimalt, med det kort.
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #80: 27 Dec 2008, 22:12 »

Hmm...det var så ikke så godt. Skuffet

Uanset hvor godt det er, så har jeg ihvertfald tænke mig at prøve, at få det til at køre 100% bare for at se hvordan det fungerer. Smiley
Logged

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #81: 28 Dec 2008, 00:55 »

Hej Yakushin.
Jeg har kigget på dette Sony Bravia KDL 32 trommer fjernsyn med full HD og LCD skærm til ca 6000kr.
Jeg vil dog gerne høre din vurdering af skærmen inden jeg gør noget videre. Efter min egen ret så fattige viden, synes jeg selv det er en meget god fladskærm jeg har fundet. Men hvad er din vurdering? Det skal siges den skal bruges i samarbejde med en PS3, og derfor ønsker et godt billede.
« Seneste Redigering: 28 Dec 2008, 00:59 af Brandborg » Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #82: 28 Dec 2008, 08:31 »

Hej med jer,

Jeg er på udkig efter en stationær pc til at spille FM på. Det primære er at dagene skal gå hurtigt i spillet.
Da jeg spiller med mange ligaer samt ddt filer, så samtlige spillere er med i databasen, så kræver det en stor maskine for at gå nogenlunde stærkt.

Jeg er bekendt med at stor processor og mange ram er grundlæggende for speeden, men jeg ville meget gerne høre fra nogle PC eksperter, som kan guide mig til det rigtige køb.

Jeg har tidligere købt en AMD 5000 + med 4 gb ddr2 ram. Den er ikke hurtig nok og den larmer for meget (Købt hos Føniks Computer på Frederiksberg.

Nogen som kan hjælpe mig her? 


Love


Gaylord

Hejsa denne computer, som du tidligere har købt burde være noget af de optimale betingelser fof at spille manager, og kan ikke se hvad du skulle gøre for at optimere den endnu mere...  Huh

Grunden til at den larmer meget, kan sagtens skyldes det er en AMD Processor, de larmer væsentlig mere end fx dem fra Intel.  Men i kraft af, at det er et forholdsvis stor maskine du har, vil larm være svært at undgå, grundet diverse køling med videre.

Håber det er svar nok, ellers sig til igen  Thumbs Up

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #83: 28 Dec 2008, 08:39 »

Hvilke betingelser hører med til et HDMI kabel? Skál det være et specielt fjernsyn eller hvordan og hvorledes?

Betingelserne for HDMI er, at tvet skal minimum være HD-Ready, og selvfølgelig have en tilslutning til HDMI. HD-Ready er TV med mindst 720 lodrette og vandrette streger i billedet, som betyder at detalje niveauet opretholdes til et minimum. Tyoisk køre disse TV en opløsning på 768 x 1366

Ældre fladskærme har DVI stik i stedet for, men disse stik kan det samme som HDMI.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #84: 28 Dec 2008, 08:48 »

Hej Yakushin.
Jeg har kigget på dette Sony Bravia KDL 32 trommer fjernsyn med full HD og LCD skærm til ca 6000kr.
Jeg vil dog gerne høre din vurdering af skærmen inden jeg gør noget videre. Efter min egen ret så fattige viden, synes jeg selv det er en meget god fladskærm jeg har fundet. Men hvad er din vurdering? Det skal siges den skal bruges i samarbejde med en PS3, og derfor ønsker et godt billede.

Et virkelig godt TV, som stærkt kan anbefales. Blandt markedets bedste i 32" klassen. Det kan selvfølgelig også ses udfra alle de positive anmeldelse af Sony´s W-serie som ligger på nettet.

Jeg har selv helt samme model, dog i 40", og har haft det siden maj måned, hvor det havde release i Danmark. Jeg bruger det både til TV, PS3 og Nintendo Wii, og det køre perfekt, giver et fantastisk billede, og kan sagtens følge med, når det går rigtig stærkt i spil.

Jeg kan på det varmeste anbefale dette TV, også på baggrund af Mpeg4 tuneren, som gør, at det er så fremtidssikret som muligt, og derved selvfølgelig giver de bedste muligheder for at se digitalt TV fremover.

Dog skal du lige være opmærksom på, at den side du linker til, ikke bruger det rigtige billede af TV´et. Det har et væsentlig pænere design. Den afbilledet model der er en Sony KDL-32s3000 fra 2007.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #85: 28 Dec 2008, 13:39 »

Hej Yakushin. Jeg trænger til et nyt fjernsyn eftersom jeg pt. har et Philips 28' som jeg har haft i 9 år.
Jeg søger såmen ikke et specielt godt fjernsyn. Det eneste krav jeg har, er at det skal være min. 32', og være LCD.
Prisen må maks være 7000. Det skal være et tv hvor det har en god opløsning da jeg bruger det til PS3 mest. 
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #86: 29 Dec 2008, 00:36 »

Hejsa,
Jeg står overfor et køb af en Appel MacBook og har kig på disse 2.

- http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0800522740
- http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000tEJp4dET?ProductID=BurD4QFHxngAAAEduzV81y2z&CatalogCategoryID=kIvD4QFHlfwAAAEUFlsEnPnx

Jeg er dog ikke helt klar over om der er store forskelle på disse to computere.
Er der en som kan kigge lidt på det ?

Vh
Andreas.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #87: 29 Dec 2008, 01:09 »

jeg står og overvejer en fladskærm efter en PS3, men kunne godt tænke mig at vide hvilken responstid man skal gå efter, når man også skal se fodbold der. Ved at over 8ms vil være alt for lang responstid og vil give slør efter spillerne. Så hvad skal man gå efter... 5 og der under?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #88: 29 Dec 2008, 21:25 »

Hej Yakushin. Jeg trænger til et nyt fjernsyn eftersom jeg pt. har et Philips 28' som jeg har haft i 9 år.
Jeg søger såmen ikke et specielt godt fjernsyn. Det eneste krav jeg har, er at det skal være min. 32', og være LCD.
Prisen må maks være 7000. Det skal være et tv hvor det har en god opløsning da jeg bruger det til PS3 mest. 

TV´et fra Sony (KDL-32W4000), som Brandborg spurgte til længere oppe på denne side er mit bedste bud, og det TV, hvor jeg mener man pt får mest for pengene. Har man plads til en 40"er der endnu mere at hente, den findes til under 8000 kr. på nuværende tidspunkt.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #89: 29 Dec 2008, 21:29 »

Evt. køb et anmelderrost 42" Panasonic PX80. Koster omkring 6K, og er et virkelig godt TV.
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010