home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 631 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 190968 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #120: 29 Dec 2008, 23:16 »

Sådan et som du har... xD
Ganske rigtigt er mit fjernsyn stort og firkantet, det ville da se dumt ud, hvis det var lille og trekantet?! Wink

Går lidt med tanken om at investere i et Samsung fladskærms tv til stuen, så vi kan flytte vores 32" Samsung ind i soveværelset. Hvilken model skal man gå efter, hvis det skal være Samsung og 37" eller over?

Og det skal helst være Samsung, da vi har Samsung i alt andet der hedder elektronik i stuen Smiley

Edit: Vi har kigget på dette: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430487_(Wupti2).html , men vores viden om sådan noget er mere end begrænset. Er det et godt tv, som er pengene værd, eller bør vi kigge efter noget bedre?
« Seneste Redigering: 29 Dec 2008, 23:35 af Søgaard » Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #121: 29 Dec 2008, 23:17 »

Jeg går med tanker om at anskaffe mig et nyt fladskærmsfjernsyn, men det er jo lidt af en jungle at bevæge sig ind i. Hvad mener du er vigtigt for en fladskærm idag? Hvilke modeller kan du evt. anbefalde?
Har selv kigget lidt på denne sag fra Philips: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/37PFL7403H_(Wupti1).html Hvad siger du til det?

Det er bestemt ikke et dårligt valg. Huritg responstid, 100 Hz teknologien, og ikke mindst HD Natural Motion.
HD Natural Motion er Philips eget påfund som giver et meget hurtigt billede, og som man fornemmer en stor dybde i billedet. Mange synes dog, billedet bliver "mærkeligt" og mere computeragtigt, derfor er der både en del positive og negative meninger omkring dette. Jeg kan personlig godt lide dette, da jeg synes det giver en ekstra demision i forhold til øvrige fladskærme på markedet. Jeg anbefaler dig at se det i levende live, før du tager en beslutning.

Ligeledes hvis man vælger Philips skl det være fra 7000 eller 9000 serien, ellers syne jeg ikke man får et godt nok billede for pengene til er tilfældet med 3000 eller 5000 serien.

Men dette TV har alt, og er så fremtiidssikret som muligt pt. Så her ville duu ikke gå galt i byen. Dog skal du lige opleve HD Natural Motion i virkeligheden, ellers kan du bliver skuffet. Du kan tydeligt se forskellen hvis du kigger på et fra 7000 serien ved siden af et fra 5000 serien.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #122: 29 Dec 2008, 23:20 »

Mange tak for svaret, Yakushin. Vil straks gå igang med at lede efter en butik, der sælger, så jeg kan se det i butikken. Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #123: 29 Dec 2008, 23:21 »

Okay, men skal man have et bestemt kabel for at udnytte grafikken fuldt ud på fladskærmen?
Har et scart-kabel i forvejen, som også følger med til PS3'en.

Scart er det gamle analog kabel, som efterhånden høre fortiden til, og allerede på korte afsatnde taber meget billede og lydsignal. For at få det bedste ud af en PS3 skal du bruge et HDMI kabel sor kun kan bruges på fladskærme.

HDMI er fremtidens scartkabel, som kører digitalt og ikke taber så meget signal som det gamle scartkabel gør. Der er en verden til forskel på disse tilslutningsmulighe der.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #124: 29 Dec 2008, 23:22 »

Det er bestemt ikke et dårligt valg. Huritg responstid, 100 Hz teknologien, og ikke mindst HD Natural Motion.
HD Natural Motion er Philips eget påfund som giver et meget hurtigt billede, og som man fornemmer en stor dybde i billedet. Mange synes dog, billedet bliver "mærkeligt" og mere computeragtigt, derfor er der både en del positive og negative meninger omkring dette. Jeg kan personlig godt lide dette, da jeg synes det giver en ekstra demision i forhold til øvrige fladskærme på markedet. Jeg anbefaler dig at se det i levende live, før du tager en beslutning.

Ligeledes hvis man vælger Philips skl det være fra 7000 eller 9000 serien, ellers syne jeg ikke man får et godt nok billede for pengene til er tilfældet med 3000 eller 5000 serien.

Men dette TV har alt, og er så fremtiidssikret som muligt pt. Så her ville duu ikke gå galt i byen. Dog skal du lige opleve HD Natural Motion i virkeligheden, ellers kan du bliver skuffet. Du kan tydeligt se forskellen hvis du kigger på et fra 7000 serien ved siden af et fra 5000 serien.

/Yakushin

Sony har det samme i deres. Min far og jeg har lige været nede og investere i en 42" til ham, og den har samme funktion du omtaler, er jeg ret sikker på, den hedder bare noget andet. Desuden vil jeg altid anbefale Sony fremfor Phillips, selvom Phillips bestemt aldrig er noget dårligt valg.
Logged

It's all, part of the plan.

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #125: 29 Dec 2008, 23:22 »

Mange tak for svaret, Yakushin. Vil straks gå igang med at lede efter en butik, der sælger, så jeg kan se det i butikken. Smiley


I fx Fona eller Bilka har du gode muligheder for at opleve disse forskelle i butikken  Smiley

God jagt!  Wink

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #126: 29 Dec 2008, 23:23 »

Scart er det gamle analog kabel, som efterhånden høre fortiden til, og allerede på korte afsatnde taber meget billede og lydsignal. For at få det bedste ud af en PS3 skal du bruge et HDMI kabel sor kun kan bruges på fladskærme.

HDMI er fremtidens scartkabel, som kører digitalt og ikke taber så meget signal som det gamle scartkabel gør. Der er en verden til forskel på disse tilslutningsmulighe der.

/Yakushin

Enig med Yakushin her, HDMI kabel er klart det bedste valg.
Logged

It's all, part of the plan.

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #127: 29 Dec 2008, 23:25 »

I fx Fona eller Bilka har du gode muligheder for at opleve disse forskelle i butikken  Smiley

God jagt!  Wink

/Yakushin

De forhandler det i hvert fald i FONA (dog til 10k). Skal faktisk ind i deres store butik på Strøget i morgen. Håber de har det der. Opstemt
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #128: 29 Dec 2008, 23:26 »

De forhandler det i hvert fald i FONA (dog til 10k). Skal faktisk ind i deres store butik på Strøget i morgen. Håber de har det der. Opstemt

Bilka har også Phillips.
Logged

It's all, part of the plan.

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #129: 29 Dec 2008, 23:31 »

Når du nu siger det er 'vold mod maskinen' når man spiller ps3 på sit gamle tv fra 1990'erne :b er det så bare ment som et udtryk, eller har den direkte ikke godt af det?

Hvis jeg skal ud og købe et nut tv, hovedsageligt til at spille ps3 og se film på, hvad er så det mest vigtige at holde øje med? Smiley

Vold er selvfølgelig bare et udtryk, det skader skam ikke maskinen heldigvis.  Smiley

Når du kigger efter TV, skal du bla. kigge efter kantrastforholdet (forskellen imellem sort og hvid), som hovederegel jo højere kontrast desto bedre farver. Ellers kan du kigge efter responstiden, billedbehandlingen (Ved Philips fx hvilke udagve af Pixel Plus er det brugt), opløsningen HD (1366 x 768) eller full HD (1080 x 1920), og til TV brugt, om der er DVB-c tuner, og om den er Mpeg 2 eller Mpeg 4 kodet. (Helst 4 så er du mest fremtidssikret.)

Der er nævnt flere gode bud på gode TV i denne tråd fx:

i 32" klassen Sony KDL-32W4000
i 37" klassen Philips 37PFL7403H
i 42" klassen Panasonic PX80

Så der er mange gode mærker, hvor du alle steder kan få et rigtig godt TV til pengene.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #130: 29 Dec 2008, 23:33 »

Direkte dumt at betale for Full HD, når TV'et kun er 37".

Enig!

Det kan stort set kun bruges, hvis du bruger TV´et som computer skærm, så er det et større opløsning at trække på. ellers skal man i projekter størrelse for at se reelle forskelle, dvs 100" eller større.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #131: 29 Dec 2008, 23:34 »

Hvad med et af de nye LG fladskærme... Er de gode nok? Smiley

LG er kommet rigtig godt med og i dag udvikler de fladskærmspaneler sammen med Philips. Så du får rigtig meget for pengene i en god kvalitet. Så LG vil du ikke gå forkert i byen af.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

enged
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #132: 29 Dec 2008, 23:36 »

okay, man tak for svaret Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #133: 29 Dec 2008, 23:37 »

Sony har det samme i deres. Min far og jeg har lige været nede og investere i en 42" til ham, og den har samme funktion du omtaler, er jeg ret sikker på, den hedder bare noget andet. Desuden vil jeg altid anbefale Sony fremfor Phillips, selvom Phillips bestemt aldrig er noget dårligt valg.

Personligt har jeg også rigtig gode erfaringer med Sony, men det skal bestemt ikke gøre Philips til et dårligt fjernsyn på nogle måder. Philips er bestemt også kvaliet for hver en krone!

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #134: 29 Dec 2008, 23:38 »

Hej Yakushin,

Vi står her og mangler et ordentlig tv - ca. 40'. Jeg har ikke nogle specielle krav, udover det selvfølgelig skal være fuld HD, så derfor vil jeg spørge dig;
Hvilket vil du anbefale? - Link?
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010