home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 342 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53755 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #48 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #90: 19 Apr 2015, 18:32 »

Fantastisk deal! Især at du formår at få ændret klausel fra procentdel af fortjeneste til af bare salget..
Ja, den troede jeg heller ikke på ville lykkes - men det er efterhånden gået godt med en del spillere gennem dette savegame. Så ja, nu skal Ponce bare lige slå igennem og så videre til en af verdens største klubber, så tjener vi helt vanvittigt på den ene handel.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #48 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #91: 19 Apr 2015, 18:33 »

#49 - Ponce’s afløser

Som man måske godt kan forstille sig, så det at finde et sydamerikansk stortalent til en angrebsposition - det er ikke ligefrem det sværeste.

Men trods der er virkelig mange stortalenter til angrebspositionen, så var det faktisk yderst få som jeg fandt ideelle til min F9’er position og som skulle tage over for Ezequiel Ponce, der var røget til Porto.


Hans erstatning var rigtig tæt på at blive endnu en argentiner, og som jeg også kiggede på da jeg købte Ponce for to sæsonerne tilbage.
Lucas Boye havde siden da dog skiftet tilværelsen i River Plate ud med Banfield, men kunne hentes for 55M, hvilket jeg ikke synes var dumt for en spiller, der havde potentiale til at blive en stjerne i den brasilianske liga i fremtiden ifølge min scout.
Hans nuværende evne var dog langt under Ponce’s og trods han ville komme til at være omringet på banen af nogle yderst kompetente spillere, så var jeg ikke helt tryg ved hans mangler, hvor især hans lave ”Overblik” og ”Koncentration” bekymrede mig.


Valget endte i stedet med at falde på en hjemlig spiller, som ikke var helt tilfreds i Santos. Lidt ekstra i forhold til Boye skulle ville vi betale (helt præcis 67.5M i alt) for Santos’ Gabriel Barbosa.

Der var dog det problem med Barbosa, at de 67.5M vi gav for ham kun dækkede den andel som Santos ejede af ham, hvor agenten fortsat ville eje de 40% af Barbosa, der var vurderet til 105M.
Jeg vurderede dog at de ca. 40M oveni prisen, som det nok ville koste at købe ham fri hos hans agent stadig ville være bedre end det jeg fik for pengene med Boye.

Barbosa lignede i mine øjne også en langt bedre F9’er og da han også var brasilianer, så synes jeg nu, trods det store beløb, at han lignede den bedst mulige erstatning for Ponce.
Hvad jeg dog ikke lige havde overvejet, det var at Barbosa agent sagtens kunne tage mere end de ca. 40M for hans 40% af Barbosa, og skulle jeg købe ham fri, så krævede hans agent 90M, hvilket ville betyde at Barbosa handlen i alt ville koste 157.5M, altså 100M mere end Boye, og her fortrød jeg nu hurtigt, at jeg ikke var gået med Boye.

Men grundet dette, så råder Barbosa’s agent nu fortsat over 40% af ham.
Jeg håber han sænker sin pris før eller siden på ham, ellers kan det godt være, at vi ikke på noget tidspunkt kommer til at eje Barbosa helt, og i stedet må tage til takke med et det mindre beløb, når han en dag skal sælges videre.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #49 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #92: 19 Apr 2015, 22:11 »

#50 - Goiás fortsætter det store spil uden Ponce

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

D. 23 juli dragede Ponce mod Porto, som havde budt den rekord store sum af 342,5M. for den 20 årige argentiner.

Dermed blev Ponce’s sidste kamp for Goiás den første af de to finale kampe i Copa Libertadores, hvor Goiás vandt ude over Botafogo 1-0.

Men trods Goiás havde solgt en af klubbens største profiler, så fortsatte de i den grad det flotte spil, som hidtil var set gennem sæsonen.
Først sejrede man samlet 5-0 i Copa Libertadores finalen, hvor Kenedy atter var outstanding, da han diskede op med alle fire mål i 4-0 sejren over Botafogo i den anden finale kamp hjemme i Goiás, hvor 1-0 målet efter 16 sekunder var det hurtigste i Goiás’ historie.
Og bare 10 dage senere, så tog Kenedy også rekorden for flest mål for Goiás nogensinde.

Endnu mere imponerende blev det, da Goiás gennemtævede Banfield i Recopa Sudamericana samlet 11-0. Efter 5-0 i Argentina og derefter 6-0 i Brasilien, hvor Kenedy atter tog hovedrollen på sig med syv ud af elleve mål.


Og hvor Goiás tidligere havde vist sig ved at have utrolig svært ved det tætte kampprogram, så var dette ikke tilfældet i denne sæson. Trods et kampprogram, der havde budt på 14 kampe på 37 dage, så var Goiás også fortsat ubesejret i ligaen efter 19 kampe, hvor nærmeste forfølger havde hele ni point op til Goiás og hvor Goiás endda havde en kamp til gode.

På dette tidspunkt var det yderst svært at øjne et eneste hold der i Sydamerika, der kunne spille op i mod Goiás, der havde lavet en fænomenal udvikling på bare tre og en halv sæson.


Ligaen
Kampe siden Ponce salget
Kenedy med flest mål for klubben
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #50 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #93: 20 Apr 2015, 11:21 »

#51 - Mesterskabstitlen tilbage i Goiás

Efter sidste sæson, hvor mesterskabet endte i Santos, så er titlen atter tilbage i Goiás efter vores klart mest suveræne sæson, hvor det lykkedes os at skrabe imponerende 90 point sammen.


En spænding om førstepladsen i den brasilianske liga har man skulle kigge længe efter i år. Allerede halvvejs gennem ligaen havde vi opbygget et ni points forspring og efter 38 runder, så havde vi et forspring på hele 17 point ned til nærmeste forfølger, hvor til vi også var yderst dominerende på spillerstatistikken.

Særligt en herre har sørget for denne fantom sæson for klubben, hvor vi også vandt Statsmesterskabet på den mest overbevisende måde hidtil. Ligeledes vandt vi for andet år i træk Copa Libertadores, og så vandt vi jo også lige Recopa Sudamericana samlet 11-0.
Denne herre der gang på gang er trådt i karakter her er naturligvis Kenedy, og da vi i 37 spillerunde vandt 3-0 og Kenedy stod for to af målene, så rundende han en helt utrolig milepæl for denne sæson, da hans andet mål i kampen efter 16 minutter var hans mål nummer 100 i sæsonen.

Og med disse præstationer fordelt over en hel sæson, så var det nu ingen overraskelse, at Kenedy gjorde rent bord ved dette års prisoverraskelser:

Årets spiller i ligaen
Årets topscorer i ligaen
Nyt bedste gennemsnit i ligaen


Så fik vi igen i år også at mærke stressen, der rammer diverse europæiske klubber d. 31 august, som er sidste dagen af transfervinduet. Sidste år var det Para der røg til Sporting på sidste dagen, og i år var en ny spiller sørme ved at ryge afsted igen d. 31 august.

Denne gang var det Galatasaray der bød vanvittige 132M for Marion, hvor der dog var to klausuler jeg ikke ønskede i tilbuddet. Jeg fik her forhandler disse klausuler om til dette tilbud, som Galatasaray accepterede.
Et helt vanvittigt bud på en spiller, som jeg ikke engang brugte i min faste start 11’er, men med salget skulle en erstatning også hentes.

Her var jeg interesseret i et yngre talent, da vi både havde to yderst kvalificerede spillere til kanterne i form af Kenedy og Lourival. Her faldt valget Palmeiras unge angriber Paulao, som jeg faldt over, da jeg ledte efter en erstatning til Ponce, der blev solgt tidligere på året.
Paulao havde siden da fået en frikøbsklausul på bare 6,75M, hvilket var yderst acceptabelt for en spiller der eftersigende skulle have potentiale til at blive en verdensklasse angriber i fremtiden.

Men hvor Paulao blev hentet til, så skete noget uventet i Tyrkiet, da handlen aldrig nåede at gå igennem, og dermed fik vi aldrig solgt Marion til Galtasaray.

Fjerde sæson er nu mere eller mindre nået sin ende, men inden denne sæson bliver rundet helt af, så skal vi ligesom sidste år lige have en sidste update her til sæsonen, der kommer til at handle om Klub-VM, som vi er med i grundet vores sejr i Copa Libertadores.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: #51 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #94: 20 Apr 2015, 12:04 »

Stort tillykke med endnu en suveræn sæson. :-) Ham Paulao ser fuldstændig vanvittig ud og det var vel lidt en spiller, som du skulle have ind i folden uanset hvordan det gik med Marion! :-) Må man spørge ind til hvorfor du ikke køber de 10% fra agenten af? Alt andet lige, vil de 10% vel bare koste endnu mere jo længere tid der går?
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #51 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #95: 20 Apr 2015, 13:54 »

Stort tillykke med endnu en suveræn sæson. :-) Ham Paulao ser fuldstændig vanvittig ud og det var vel lidt en spiller, som du skulle have ind i folden uanset hvordan det gik med Marion! :-) Må man spørge ind til hvorfor du ikke køber de 10% fra agenten af? Alt andet lige, vil de 10% vel bare koste endnu mere jo længere tid der går?
Mange tak. Og ja, han ser ovenud solid ud ham Paulao - og som du rigtigt nævner om Marion blev solgt eller ej, så skulle Paulao bare tilknyttes holdet.

Jeg har skam også købt de sidste 10% af Paulao. Screenshotet her er bare tilbage fra september måned, altså lige efter han blev købt til klubben.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #51 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #96: 20 Apr 2015, 15:17 »

Tillykke med Kenedy.

Han bliver om mere vildere og vildere.

Bliver spændende at følge de sidste år der er tilbage af bloggen, den er dejlig læsning Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #51 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #97: 20 Apr 2015, 16:08 »

Tillykke med Kenedy.

Han bliver om mere vildere og vildere.
Jo tak. Der er virkelig kommet fart over feltet på ham, og jeg havde godt nok aldrig troet at jeg kunne få så meget ud af ham.
I næste update kommer der også lidt om en milepæl han har opnået gennem sæsonen, hvilket også må siges at være vanvittig imponerende af ham.

Bliver spændende at følge de sidste år der er tilbage af bloggen, den er dejlig læsning Smiley
Ja, efter næste update, så resterer der kun to sæsonerne nu.
Jeg har faktisk netop åbnet for savet og skal til spille videre på sjette sæson. Det er vidst efterhånden en 10 dage siden jeg har rørt savet, men jeg håber det hele kan blive rundet rigtig godt af her ved månedens afslutning.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #51 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #98: 20 Apr 2015, 17:40 »

#52 - Goiás imponerer igen fodbold Europa

Globo Esporte

16.12.2017

Flere husker nok hvordan Goiás på imponerende vis fik kæmpet sig til Klub-VM titlen sidste år, da man med en hård arbejdsindsats noget overraskende vandt 1-0 over PSG. I dag skulle man så prøve at gentage denne succes over for Manchester United.

For andet år i træk havde Goiás spillet sig i Klub-VM finalen efter man slog America (MEX) ud efter straffesparkskonkur rence.
Modstanderen til Goiás i finalen skulle igen i år være en europæisk modstander, denne gang var PSG blevet skiftet ud med Manchester United.

Første halvleg bød på enkelte chancer i begge ender, men hvor målene udeblev. Ligesom sidste år - og nok også forventet nok - så var det dog igen det europæiske hold der sad mest på spillet, hvor Manchester også gik til pause med 10 skud på mål imod Goiás’ 7.

Men i anden halvleg, så var det ganske overraskende Goiás der kom klart bedst fra land, og fik skabt flere store chancer, hvor De Gea virkelig blev testet.
Men som et ægte tophold, så skulle United vise sig at være uhyre effektive på de enkelte chancer man fik. Det var blot englænderens andet skud på mål i anden halvleg efter 70 minutter spil, men den mulighed omsatte Javier Hernandez også til mål, da han satte bolden i kassen til 1-0.

Goiás forsøgte herfra med flere offensive sats, men bolden ville ikke i mål for brasilianerne.
Uret rundende de 90 minutter. To minutter var der lagt til, men titlen lod til at være på vej til Manchester, som her fortsat var i front.

Men med 72 sekunder tilbage af kampen, så kom alt tilbage på lige hold, da en flad bold på tværs af feltet endte i fødderne hos Kenedy, og her svigtede spilleren ikke, der for to uger siden havde lavet sit sæsonmål nummer 100.

Efter en forlænget spilletid, hvor Manchester virkede yderst trætte, men hvor Goiás samtidig var hamrende uskarpe, så fortsatte kampen i straffesparkskonkur rence.

Her var Kenedy atter sikkerheden selv, men det var ikke gældende for de tre øvrige Goiás spillere der alle brændte, og så kunne Manchester United løfte Klub-VM trofæet efter 1-3 i straffesparkskonkur rence i en kamp som Goiás ellers havde totalt domineret efter de første 45 minutter.



FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Trods et nederlag til Manchester United i Klub-VM, så kunne Goiás alligevel se stolt tilbage på sin fjerde sæson, som klart havde været deres bedste, hvor man virkelig havde været suveræn i samtlige turneringer.
Og med Klub-VM finalen imod Manchester, så var Goiás bestemt ikke blevet en mindre eftertragtet klub, og det var tydeligt for Goiás at mærke op til januar transfervinduet, som nærmede sig i Europa.


Men en helt særlig titel var i disse dage ved at blive kåret, og denne titel skulle vise sig at have sin modtager i staten Goiás.
Dette skulle i den grad kickstarte Goiás transfervindue op til femte sæson, hvor Goiás for alvor skulle blive anerkendt som en af verdens førende talentfabrikker.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #52 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #99: 21 Apr 2015, 09:55 »

#53 - Verdens bedste fodboldspiller er solgt til Europa

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Det havde ligget i luften, at en helt bestemt titel kunne være på vej mod Sydamerika for første gang i historien.
Men netop det at titlen aldrig før var uddelt til en spiller uden for Europa gjorde alligevel at mange holdte sig skeptiske overfor at titel kunne ende her.


Men efter det store felt af spillere var blevet reduceret til de tre favoritter, så stod følgende tre nu på scenen i Zurich - Manchester United’s Juan Mata, så var Barcelona’s Lionel Messi der naturligvis også, men sidst stod slutfeltets yngste herre der også, og denne spiller var Goiás’ Kenedy.
Senest havde han vist sine kvaliteter imod Manchester United i Klub-VM finalen, og dertil stod han også og havde scoret 101 mål gennem 2017 sæsonen, hvilket altså var 11 mål mere end Messi’s rekord for flest mål på et kalender år - en rekord Messi lavede tilbage i 2012.

Og disse præstationer var ifølge juryen det bedste leveret gennem kalender året 2017, og dermed var det en kendsgerning, at vinderen af Ballon D’or havde fundet sig en vinder, der ikke til dagligt spillede i Europa, hvilket var første gang i historien.


Med sådan en titel, så lå Goiás nu inde med det klart største salgsobjekt i Verden.
Verdens bedste fodboldspiller rendte nu rundt i Sydamerika, og havde en værdi på 230M, hvilket var mere end dobbelt så meget som den næst mest vurderet i klubben, og der var næppe en europæisk storklub, der ikke ønskede at få fat i Goiás’ guldfugl.
Goiás skulle dog vise sig at sætte et prisskilt på Kenedy, hvor nok ikke alle kunne være med.

For Goiás havde sagt god for et salg af verdens bedste fodboldspiller, men skulle salget ske, så ville det koste intet mindre end 550M.
Femten af Europas absolutte topklubber havde meldt deres interesse, og listen bød blandt andet på hold som Arsenal, Atletico Madrid, Bayern Munchen, Chelsea, Dortmund og Manchester United.

Men et prisskilt på 550M var alligevel mere end de europæiske klubber lod til at have lyst til at byde på daværende tidspunkt. Roma forsøgte at sende et bud afsted på 275M, men det blev ikke overraskende afvist af brasilianerne.

Men én anden klub kom også på banen, og der var blevet snakket om, at netop denne klub kunne være den ideelle for Kenedy.
For klubben lå inde med en tidligere Ballon D’or vinder, der havde taget titlen fire gange ud af de sidste otte år, der på daværende tidspunkt nærmede sig sin 33 års fødselsdag.

Og da klubben skulle til at finde sin erstatning for denne herre, så havde man her udset Kenedy som den perfekte afløser, og det fik klubben til at byde de 550M, som Goiás krævede.

Kenedy ville overtage nummer 9 i hans nye klub, og den spiller han var udset til at tage over for, havde også haft netop dette nummer, da han ankom til klubben tilbage i 2009.

Også holdets træner Carlos Ancelotti virkede ikke beskeden omkring den nye handel, der havde sikret Real Madrid verdens bedste fodboldspiller for 550M, da han samme dag udtalte følgende om handlen:

”Carlo Ancelotti: Cristiano Ronaldo’s arvtager er ankommet”.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #52 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #100: 21 Apr 2015, 10:39 »

Nu kan jeg ikke rigtigt lide 'det nye United' og at de vinder over dig i FM, gør det absolut ikke bedre.

Håber du kan vende tilbage næste år, og slå hvem der nu end måtte vinde CL.

EDIT: havde ikke lige set dit nye indlæg.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #52 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #101: 21 Apr 2015, 12:53 »

Nu kan jeg ikke rigtigt lide 'det nye United' og at de vinder over dig i FM, gør det absolut ikke bedre.

Håber du kan vende tilbage næste år, og slå hvem der nu end måtte vinde CL.

EDIT: havde ikke lige set dit nye indlæg.
Hehe. Jeg har det nu fint med et nederlag, når det nu netop er til United. Men ja, en sejr for andet år i træk ved klub-VM havde været nydeligt. Jeg satser dog på at vende stærkt tilbage om et årstid selvom det denne gang må bliver uden Kenedy.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #52 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #102: 21 Apr 2015, 12:57 »

Jeg satser dog på at vende stærkt tilbage om et årstid selvom det denne gang må bliver uden Kenedy.

Mon ikke du bare får en af dine andre talenter til at lave en masse mål Smiley

Du har jo et blik for talenterne Smiley
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #53 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #103: 21 Apr 2015, 13:00 »

Hold da op en præstation af Kenedy og sikke et lækkert salg. Hvor meget har Goias på kistebunden efterhånden?
Logged

Isolation

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #52 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #104: 21 Apr 2015, 14:42 »

Mon ikke du bare får en af dine andre talenter til at lave en masse mål Smiley

Du har jo et blik for talenterne Smiley
Det satser jeg stærkt på. Men det bliver nok aldrig helt op på Kenedy niveauet, men det er der måske heller ikke helt brug for igen, når man bare spiller i Sydamerika.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010