home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 276 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53759 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #38 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #75: 15 Apr 2015, 23:28 »

Helt klart. Det er helt forståeligt, når vi kun har 30 dage.
Ja, det er derfor det bliver lidt trængt med updates til tider.

Tillykke med VM-trofæet! Du har vist glemt at lægge et SS på "1-0"-linket. Og så kan jeg desuden heller ikke se SS af Lourival på forrige side.
Og tak for du var obs på dette. Begge er fikset nu.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #39 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #76: 16 Apr 2015, 09:44 »

#40 - Trup oversigt (del 1 af 3)

Fjerde sæsons transfervindue er på trapperne, og med vores netop vundne Klub-VM er klubbens spillere nok ikke mindre eftertragtede end de var i forvejen.

Inden jeg dog kaster mig ud i salg og indkøb, så synes jeg det efterhånden er på sin plads, at der kommer et fuldt overblik over førsteholds truppen.
Det vil uden tvivl ske ændringer i den her i det kommende transfervindue, men jeg vil egentlig hellere lave trupoversigten på denne side af transfervinduet, så i også kan se hvad jeg sælger ud af, og hvor I måske tænker jeg burde få forstærket holdet.

Trupoversigten bliver inddelt i tre updates, hvor vi i den første ser på målmand og forsvaret. I den næste ser vi på de tre midtbane roller, og så slutter vi af med de tre angrebsroller.

Der vil være screenshots og tekst til samtlige spillere. Jeg skal dog nok forsøge at gøre det nogenlunde kort, men lad os kaste os ud i det, og se på hvordan Goiás holdet ser ud i slutningen af 2016.



Målmænd
Holdets førstevalg på målmandsposten er Renan, der har haft tjansen som første målmand siden holdets start.

Som backup til ham har vi Paulinho, der var på mit U19 hold fra spillets start. Han udvikler sig fortsat fint og klager ikke over manglende spilletid, hvor det i sidste sæson kun blev til 0(1) kamp.
Jeg må dog nok indrømme, at hvis Renan skulle ramme en længere skade, så ville jeg nok ikke tøve med at finde et nyt førstevalg, da Paulinho næppe er klar til at tage over som førstevalg.



Centerforsvar
Ligesom vi på målmandsposten har et rutineret førstevalg, så er tilfældet det samme i midterforsvaret, hvor vi finder vores midterforsvarsduo Rafael Toloi og Valmir Lucas. Begge er vurderet til 47M, og med klubber som Villarreal, Genoa, QPR og Sporting Lissabon interesseret i mine to midterforsvarer, så kan jeg ikke garantere, at jeg kan holde på nogen af dem længe endnu.

Som tredjevalg har jeg den 22 årige Josue. Han har egentlig haft et fint gennemsnit her i hans første år i klubben, men når de store kampe gælder, så synes jeg han langt fra har imponeret. Sælger vi derfor Toloi og Valmir Lucas, så sætter jeg næppe Josue ind i min faste start 11’er.

Som fjerdevalg har vi Tulio, der har været i klubben siden spillets start. Her var han en af klubbens nydelige talenter, og trods en fin udvikling, så er han aldrig blevet sådan helt vanvittig, hvorfor han fortsat også er fjerdevalg til midterforsvaret.



Backs (højre side)
Her har den større på en længere kamp mellem Romario og Diogo.
Jeg troede i første omgang, da jeg havde hentet begge spillere for et år tilbage, at det skulle være Diogo, der skulle være fast mand på højre backen, men i løbet af sæsonen, så har Romario endt ud med at vinde den kamp. Trods de begge er relativt unge, så skulle de eftersigende være tæt på deres maksimale potentiale, så jeg er fortsat på kig efter en større stjerne til min højre back, men jeg har fortsat ikke fundet noget interessant.


Backs (venstre side)

Sidst her i updaten, så skal vi også have et kig på klubbens venstre backs.
Her solgte vi som bekendt klubbens klart bedste venstre back Para, der røg til Sporting Lissabon d. 31 august. På daværende tidspunkt i Brasiliens transfervindue kunne jeg kun hente spillere hjemme fra den brasilianske liga, og her fandt jeg intet, der var mere interessant (som var interesseret eller til rimelige penge) end min daværende andetvalg til venstrebacken Mario Sergio, som dermed blev førstevalg på pladsen efter Para’s afgang.
Trods nogle nydelige egenskaber hos Sergio, så har han det virkelig ofte med at falde ud af kampene, og han vil derfor ikke være fast mand på venstre backen i den kommende sæson, da jeg ikke mener han er stabil nok til dette.

Mario Sergio’s backup til venstrebacken resten af den netop overståede sæson blev Zezinho. Det var alt andet end optimalt med ham hernede, og der endte også med at være flere kampe, hvor begge mine højre backs dækkede back positionerne, når Sergio var fraværende.
Jeg kunne naturligvis godt have hentet end bedre backup en Zezinho til Sergio efter Para’s afgang, men dette blev aldrig til noget, da jeg fik sikret mig en ny venstre back, men som først vil tiltræde efter sæsonen var slut.

Og denne handel er af den 24 argentiner Nicolas Tagliafico, der er hentet for 19M i Banfield. Han ser overall rigtig nydelig ud, og jeg tror virkelig han kommer til at pynte på holdet i den kommende sæson.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #40 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #77: 16 Apr 2015, 14:39 »

41 - Trup oversigt (del 2 af 3)

Så er det blevet tid til at vi skal have kigget nærmere på midtbanen i min taktik, der indeholder en DM, samt to centrale midts, hvor den ene er en DLP og den anden en FP.


Defensiv midt
Mere eller mindre siden starter i savet, der har Thiago Mendes været fast mand på DM. Nogen husker måske tilbage i update#7, hvor jeg for første gang viste lidt af truppen frem. Her var Mendes vurderet til vores største talent, der skulle have potentiale til at blive en stjerne i den hjemlige liga.
Dette kan man ikke ligefrem sige var sandt, selvom han nu er en nydelig spiller, men jeg så godt en spiller med større kvaliteter til vores DM.

Jeg troede lidt den kvalitetsspiller, jeg ønskede til min DM, måske var ankommet efter sidste sæson, da jeg hentede Fillipe Soutto for bare 3,5M, men dette har heller ikke vist sig at være tilfældet. Han holder slet ikke til det tætte kampprogram i Brasilien, og kan nærmest aldrig spille to kampe i træk, og så er det svært at være fast mand på et mandskab, der netop har vundet Copa Libertadores.

Sidst har vi Rodrigo, der også har været i klubben siden savets start. Han virkede også som et rigtig spændende talent, men rykker sig ingen vegne. Han ville heller ikke arbejde sammen med den tutor, jeg foreslog for lidt over et halvt års tid siden, og det var nok her omkring jeg definitivt gav op på ham. Han er uden tvivl fin at have som backup, men bliver næppe til noget stort.



Central midt (DLP)
Førstevalget her er Lucas Sasha, jeg hentede hjem fra Israel efter min første sæson med klubben. Han har udviklet sig ganske pænt, og spiller bare bundsolidt. Europa kalder dog efter ham igen, hvor Villarreal og Benfica er interesseret og jeg må indrømme, at jeg ikke skal kunne sige om han spiller i klubben i den kommende sæson.

Som andetvalg til DLP’en har vi Murilo. Han var ligeldes en af de talenter, jeg viste frem i update#7, og han har virkelig udviklet sig pænt siden da. Han gør det egentlig også rigtig pænt, når han spiller i stedet for Sasha, men om han ville være fast mand på holdet med et eventuelt salg af Sasha, det ved jeg nu ikke helt. Dog er han uden tvivl et glimrende andetvalg.



Central midt (FP)

Holdets faste starter på FP positionen er Guilherme. Endnu en spiller der kom efter første sæson til klubben, og ganske nydeligt er det at vores faste starter til DLP og FP positionen blot har kostet 4.25M tilsammen.
Står det til Guilherme selv, så spiller han dog helst angriber, og det er til at mærke til ham.
Han har dage hvor han har afgjort kampene for os, og scorer gerne et par spektakulære mål i løbet af en sæson, men han er godt nok også usynlig til tider.
Og med hans værdi på 40M, så vil jeg slet ikke afvises at jeg vil kigge efter et muligt salg af ham her i det kommende transfervindue.

Og hvorfor jeg måske ekstra meget ønsker at presse på med et salg af Guilherme, det ligger til grund i hans rotationskammerat.
Her finder vi nemlig 17 årige Santos, der kom gennem klubbens eget akademi i løbet af første sæson. Siden da er der aldrig kommet noget spændende ud af vores akademi, men sikke en gave det var for mit save, da Santos kom gennem vores YI.
Han har også udviklet sig rigtig pænt, og Matheus der tidligere var i klubben fik også givet ham en professionel personlighed med tutoring, og det har bestemt ikke begrænset hans udvikling.
Han er dog fortsat langt mere ustabil en Guilherme, men jeg kan næppe trække den meget længere, før jeg bliver nødt til at have Santos som fast mand i min start 11’er. For sikke et talent, og så er han altså fra klubbens eget akademi.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #41 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #78: 16 Apr 2015, 15:21 »

Damn han er vild.

Han kommer hvis du kan holde lidt på ham, nemt blive dit dyreste salg ever.

Hvis du kan have Santos til han er 20-21 år, så vil han klart kunne indbringe flere hundrede millioner, og sætte Goiás på verdenskortet som den førende talentfabrik.

P.S. Tillykke med VM for klubhold Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #41 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #79: 16 Apr 2015, 16:00 »

Damn han er vild.
Han kommer hvis du kan holde lidt på ham, nemt blive dit dyreste salg ever.
Hvis du kan have Santos til han er 20-21 år, så vil han klart kunne indbringe flere hundrede millioner, og sætte Goiás på verdenskortet som den førende talentfabrik.
Ja, han er blevet helt vanvittig. Det er dog ikke kommet et eneste bud på ham gennem savet endnu, så jeg satser på at kunne holde på ham minimum en sæson til.
P.S. Tillykke med VM for klubhold Smiley
Mange tak. Set på skudstatistikken var det ikke helt fortjent, men det så ellers ud til at vi spillede lige op med dem i det jeg så.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #41 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #80: 16 Apr 2015, 17:48 »

42 - Trup oversigt (del 3 af 3)

Sidst skal vi også have kig på vores angribere til de tre forreste roller. Her finder vi to IA’s, samt en F9’er, hvor i blandt klubbens to helt store profiler også er at finde.


Inderste angriber (højre side)

Og lad os da bare ligge ud med at kigge nærmere på klubbens helt store stjerne.
Kenedy kom til klubben efter min første sæson, hvor han blev hentet i Fluminense for 52.5M. Trods han det første år stod lidt i skyggen af Erik, så skal jeg love for at han trådte i karakter her i sin anden sæson i klubben, hvor han satte flere rekorder.
Han agent forlangte også undervejs en ny kontakt til ham grundet hans spil på banen, og her kunne jeg ganske simpelt ikke være uenig. Dermed er han nu blevet klubbens absolut bedst lønnede spiller med sine 325k, der ruller ind på kontoen hver uge, hvor Toloi er 2’er på den liste, men som ikke engang tjener det halve af Kenedy.

Backup’en til Kenedy varierer meget, og nogen af de spillere der bliver brugt vil jeg vise frem her om lidt med de to øvrige positioner. Også Zezinho der blev vist frem som backup til venstrebacken har spillet mange kampe på denne position.



Inderste angriber (venstre side)
Vi fik tilgange af flere yderst lovende offensiv navne efter sidste sæson, og jeg var meget i tvivl om hvem der skulle være fast starter på IA venstreside positionen.

Det endte dog med at blive Marion, der vandt den kamp efter en længere periode, da jeg synes han er den der virker mest stabil. Han skulle desværre dog være tæt på sit maksimale potentiale.

Anderledes er det med Lourival’s potentiale, der eftersigende skulle række til en stjernespiller i den hjemlige liga. Dermed prøver jeg at give Lourival mest mulige spilletid, hvorfor han også yder backup til Kenedy, og er dermed andetvalget til begge fløje i truppen. Min assistent giver Lourival 2,5 stjerner lige nu ud af 4,5 mulige, og er der potentiale til så meget mere, så er der ingen tvivl om, at han bliver fast mand før eller siden, men nu må vi først lige se om der er snak om atter en fejlvurdering inden jeg gør ham til fast mand, men altså en af klubbens absolut mest spændende spillere.



Falsk 9’er
Og nu hvor vi snakker en af klubbens mest spændende spillere, så kan vi jo passende kigge på vores faste angiber Ezequiel Ponce. Sammen med Kenedy er han truppens helt store stjerne. De har tilsammen en værdi på 190M, og med en større interesse i dem begge er det spændende at se hvor længe jeg kan holde på dem. Står det til mig selv, så bliver de som minimum en sæson mere i klubben, da jeg kun tror deres værdi vil stige.
93 mål og 46 assist har de to spillere lavet til gennem denne sæson, og der er ingen tvivl om, at når de to først får det til at fungere på banen, så er det de færreste, der kan spille op imod os.

Sidst skal vi også have et kig på Luciano, der er backup til Ponce, og ligesom Lourival også kan dække begge kant positioner.
Han har sine dage, hvor han er helt outstanding - lavede blandt andet seks mål i én kamp tidligere i sæsonen, men mangler fortsat at bide sig sådan helt fast i truppen, hvorfor han fortsat har mange kampe, hvor han bliver sent skiftet ind. Taget hans medspillere i betragtning til de offensive positioner, så er det selvfølgelig heller ikke helt nemt for Luciano.


Og med dette har vi nu været hele min førsteholdstrup igennem, og jeg skal herfra nu til at tage hul på transfervinduet inden fjerde sæson skal skydes i gang, og jeg må sige at jeg er yderst spændt på dette transfervindue, hvor jeg fortsat har svært ved at danne mig et præcist overblik over, hvad der egentlig skal ske.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #42 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #81: 17 Apr 2015, 10:43 »

#43- Eftertragtede Goiás

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Med to brasilianske mesterskaber og senest en Copa Libertadores titel på bare tre sæsoner, var Goiás gået hen og blevet en yderst eftertragtet klub.

Det var ellers ikke mere end blot tre sæsoner siden, at klubben knap nok kunne fremvise et overskud, men på bare tre sæsoner lå der nu mere end en halv milliard i klubkassen.
Og klubben var ligeledes at finde blandt verdens 100 rigeste klubber, da fodboldens finanser offentliggjorde deres liste d. 1 juni tidligere på året.
Goiás sad på 88 pladsen med en værdi på 580M, kun overgået af fire sydamerikanske klubber - Sao Paulo (720M), Santos (730M), Flamengo (1,25Mia.) og Corinthians (1,34Mia.).



Og på dette tidspunkt, så var alle godt blevet klar over Goiás kvaliteter, både i Sydamerika såvel som i Europa. Kom der først bud på en af Goiás spillerne som blev accepteret, så stod der gerne 10-20 klubber i kø, som også ønskede at erhverve sig den givne Goiás spiller.

Men ikke kun Goiás spillere var eftertragtet i flere store europæiske klubber. Efter den seneste sæson, så var Goiás også blevet en umådelig eftertragtet klub at spille i efter man gentagende gange havde vist hvordan man kunne udvikle spillere, og senere sende dem til store europæiske klubber.

Førhen var det i mindre klubber at Goiás hentede sine spillere, for så at sende dem til store europæiske klubber, men op til fjerde sæson, så begyndte Goiás pludselig at vise, at man også godt selv kunne hente spillere i de store europæiske klubber, da man både handlede ind i Real Madrid og Manchester City.


Og med Goiás der nu viste, at man kunne handle ind i store europæiske klubber, og man samtidig havde kæmpet sig blandt verdens 100 rigeste klubber med hjælp fra spillersalg og præmiepenge, så var der mange der mente, at det var fra denne sæson af, hvor Goiás virkelig begyndte at bevise at man var blandt verdens førende talentfabrikker.

Men en øvrig titel skulle også blive sendt i Goiás’ retning, som et resultat af 2017 sæsonen, og netop denne titel skulle vise sig ikke blot at være historisk for Goiás, ikke bare for Brasilien, men for hele Sydamerika, og dette skulle i den grad understrege, hvor gode Goiás var som en talentfabrik, og de skeptikere der fortsat var overfor Goiás ville i den grad blive overbevist med denne titel, som var på vej mod klubben.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #43 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #82: 17 Apr 2015, 18:22 »

#44 - Goiás henter Real Madrid spiller

Så har vi skudt dette års transfervindue i gang, og det må siges at være en ganske nydelig handel, som vi ligger ud med her i Goiás.

Traditionen tro, når et transfervindue skal til at starte op, så kigger jeg altid på spillere, der nærmer sig kontrakt udløb, samt spillere der er sat til salg, da det oftest er her, hvor man kan gøre sig de største scoops og et sådan fund skal jeg love for at være faldet over i dette transfervindue.

Tilbage i 2013 hentede Real Madrid nemlig en ung brasilianer, men trods han nu var i gang på femte sæson i klubben, hvor det et enkelt år var blevet til et lejeophold i Porto, så havde han fortsat ikke fået sit gennembrud i Madrid klubben.

Dermed var han blevet sat til salg af Real Madrid for bare 26M, trods han havde en værdi på 87.5M, og en spiller med de kvaliteter, som samtidig var så lovende et salgobjekt kunne jeg slet ikke stå imod.

Et par hurtige forhandlinger blev fortaget med Real Madrid. Kun enkelte øvrige brasilianske klubber kæmpede med om hans underskrift for 26M, trods massiv interesse. Den kamp vandt vi heldigvis, og dermed blev Casemiro vores første handel op til fjerde sæson.

___________________ ___________________ ___________________




Globo Esporte
20.12.2016

Tidligere i dag blev det officielt at Casemiro vender hjem til Brasilien, hvor Goiás bliver klubben den tidligere Real Madrid spiller skal tørne ud for. Casemiro stod ellers med solid mulighed for at fortsætte i Europa, men valgte altså at takke nej til diverse klubber.

”- Efter en længere periode i Europa vender Casemiro hjem til Brasilien. Flere anser dette, som er være et stort tilbageskrift for Casemiro, hvad siger du til sådan en påstand?”

”- Goiás er ikke Real Madrid, det tror jeg godt vi alle kan blive enige om, men et decideret stort tilbageskridt ved jeg nu ikke om jeg vil kalde det. I Madrid er Casemiro op imod verdensstjerner på sin position, hvilket har resulteret i mindre spilletid end ønsket over en lang periode, og det vil der blive lavet om på nu med hans skifte. Så for mig lyder det ikke som verdens største tilbageskridt for en fodboldspiller, der ønsker at genfinde sin form.”


”- Det ses ofte at brasilianske spillere, der er udråbt til et kæmpe talent i en meget ung alder søger mod Europa, men ganske simpelt kommer for tidligt afsted og falder igennem i Europa, og dermed aldrig opnår det potentiale, som de ellers var spået til. Er det den samme historie, der er ved at vise sig for Casemiro?”

”- Det mener jeg helt bestemt ikke. Som nævnt var Casemiro oppe imod verdensstjerner i Real Madrid, hvilket gjorde det svært for ham. Men han havde altså tilbud fra flere store europæiske klubber, hvor han sagtens kunne have fortsat.”


”- Hvordan kan det så være at Casemiro ender op i Goiás, og ikke en af de store europæiske klubber?

”- Casemiro havde en lang række tilbud, og havde blot det krav at hans karriere skulle tilbage på rette spor. Vi havde her et møde med Casemiro og hans agent Hudson, hvor vi fortalte, hvad vi i Goiás kunne tilbyde. Det ville naturligvis ikke være EL og CL, som vi kunne byde på, som Casemiro ellers gerne ville, men gennem de sidste tre sæsoner har vi i Goiás nu bevist os som en af Sydamerikas absolut bedste klubber. Vi har udviklet flere store talenter, som er sendt til Europa for samlet over en halv milliard, og vi har bevist gang på gang, at vi ikke holder på vores største spillere, hvis de har et interessant tilbud fra Europa.
Vores mål med Casemiro er derfor blot et mindre ophold i klubben, hvor vi vil få hans karriere tilbage på rette spor, og vi forventer han er tilbage i Europa inden for de næste to sæsoner.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #44 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #83: 18 Apr 2015, 11:12 »

#45 - Goiás klar til at præsentere fem nye navne

Trods det brasilianske transfervindue ikke engang var åbnet, så havde jeg allerede fem handler klar, som alle ville blive præsenteret 1 januar.


I forrige update sås det at vi hentede Casemiro i Real Madrid, hvilket var et kæmpe transferscoop, jeg fandt på listen over spillere der var sat til salg.

Et ligeså stort scoop lavede jeg også to dage senere i savet, da jeg fik hentet Bruno Zuculini i Manchester City, der var sat til salg for bare 14M.
Dermed var mine to første handler på plads. Hentet i henholdsvis Real Madrid og Manchester City for samlet 40M, og så skal jeg love for at dette transfervidue var skudt i gang.

Tilbage i update #40, da jeg viste bagerste kæde frem på holdet, så kunne man se holdets nye venstre back Nicolas Tagliafico, der også ville tiltræde klubben 1 januar.


Og sidst er det også blevet til to yderst unge talentfulde brasilianerne, der er hentet i den hjemlige liga.
Først er Roger blevet hentet i Internacional for bare 7M. Roger forsøgte jeg også at hente sidste sæson efter Internacional rykkede ned, men her viste han sig loyal og ville gerne blive i klubben.
Men efter én sæson i 2. Divisionen som højest overraskende ikke blev til oprykning, så havde Roger nu ikke noget mod at søge en ny klub, og her kunne han hentes til en yderst overkommelig pris.
Først var min tanke at træne ham til vores FP rolle på den centrale midt, men ved et nærmere kig tror jeg virkelig han kan blive en interessant IA på min højre kant.
Hans potentiale skulle være til en stjerne i den hjemlige liga, og for et år siden var det ”verdensklasse potentiale” ifølge min scout, så jeg er virkelig spændt på ham her, hvis han kan sætte gang i en effektiv udvikling.

Op til den kommende sæson har jeg besluttet mig for at Santos skal være fast mand på FP positionen, og da Guilherme næppe er tilfreds som backup, så var jeg nødt til at finde en ny spiller hertil, som ville være tilfreds med det mindre spilletid, og her er valget faldet på atter et brasiliansk stortalent.
Robert er hentet i Fluminense, hvor vi tidligere også har hentet Kenedy.
Ligesom Roger skulle Robert også have potentiale til at blive en stjerne i den hjemlige liga, så det tyder på endnu et stortalent vi har sikret os.
Trods hans beskedne værdi på 660k, så forlangte Fluminense alligevel 21M for ham. Den pris synes jeg dog han ser ud til at være værd.

Alt i alt er der handlet ind for 87M, hvilket jeg synes ser ud til at være rigtig fint givet ud.



Disse handler giver naturligvis et overskud af en række spillere i vores egen trup, som jeg derfor var nødt til at sælge ud af. Endnu engang er det lykkedes os at sælge for mere end vi har handlet for, og når jeg ser det spiller for spiller, hvad vi har fået ind modsat det vi har sendt afsted, så er jeg vanvittig tilfreds med vores transfervindue.


Zuculini der er hentet i City ser jeg som holdets nye DM. Han blev hentet for 24M, dermed var der ikke plads til Thiago Mendes, der aldrig blev til den spiller han ellers blev spået til fra savets start. Gremio hjemme fra vores egen liga ville dog gerne erhverve Mendes for 36M.


Rigtigt var Casemiro tiltænkt som holdets nye DM, men da jeg så opdagede Zuculini, og ønskede dem begge, så besluttede jeg mig for at Casemiro skulle være holdets nye DLP. Dette gjorde Lucas Sasha ville komme i overskud, men da han var en eftertragtet herre i Europa virkede tidspunktet fint til at sende ham afsted.
Jeg forsøgte at kræve 86M for Sasha. Dette gik ikke helt, men jeg fik alligevel 72,5M ud af Palermo for ham, hvilket må siges at være fint købmandskab, da Casemiro blot blev hentet for 26M i Real Madrid.


Så nævnte jeg også Guilherme ville komme i overskud, når den bare 17 årige Santos fra den kommende sæson af skulle være fast mand.
Rigtigt synes jeg godt denne rotation kunne være ventet et årstid, men da Guilherme havde rundet de 28, synes jeg tidpunktet var godt til at sende ham afsted, hvis der skulle scores penge på ham. Her var Dynamo Moskva klar med 57,5M for ham, hvilket var en ganske fin handel ligeledes, da holdets nye backup Robert blot var hentet for 20M.

Sidst blev Zezinho også sent afsted, da han ikke rigtig var en spiller jeg havde den store tiltro til. Bahia mente dog det kunne drage god gavn af ham og var klar med et 20M bud på ham, hvilket var nok til at købe ham fri af hans kontrakt.


Sidst skal det også nævnes, at der kunne have været sat transferrekord i Goiás, da Atletico Madrid bød hele 155M for Ezequiel Ponce - dog ville det kun være 41M af dem vi modtog med det samme, hvor resten af beløbet ville modtages over en håndfuld klausuler, såsom efter 25 ligamål og 50 ligakampe, og dermed synes jeg ikke buddet var særlig optimalt, trods det var uhyre mange penge.


Der er fortsat en måned tilbage af transfervinduet, men medmindre noget uventet melder sig på transfermarkedet, så regner jeg ikke med at der kommer til at ske mere.
Altså er endnu et succesfuldt transfervindue overstået, hvor vi denne gang næsten har tjent 100M på indkøb og salg.

« Seneste Redigering: 18 Apr 2015, 11:15 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #45 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #84: 18 Apr 2015, 15:30 »

#46 - Det bedste Goiás hold til dato

Det er efterhånden blevet en fast ting her i bloggen, at der kommer en update efter Statsmesterskabet er slut og Copa Libertadores 1/8-delsfinalerne netop er overstået og sådan en update tager vi igen i år.


Statsmesterskabet
Og som overskriften antyder, så har jeg aldrig set vores spil være bedre end det er på nuværende tidspunkt.
Der er ingen tvivl om, at holdet kun er blevet bedre år for år, og dette afspejler vores 18 kampe i Statsmesterskabslig aen meget pænt.
I 2014 lød vores målscorer på +37, i 2015 lød den så på +57, så kom den ellers op på +75 i 2016, og her i 2017 kom den så op på følgende - og hold nu fast - +107.
Jeg snakkede i starten af bloggen om, at vi virkelig kunne komme til at smadre den her liga, når vi fik samlet et vildt hold, og her må vi efterhånden siges at være.
Kun Goiânia formåede at scorer i mod hos. Altså havde vi en målscorer gennem 18 kampe på 108-1.

I Statsmesterskabs-semifinalen der spillede vi så noget skuffende 0-0, men i de sidste tre kampe, der fandt vi så vores vanlige niveau frem, hvor vi gennem tre kampe lavde 10 mål, og så var Statsmesterskabet atter i hus.

Ligaen
Kampe

Som altid var vi naturligvis total dominerende på spillerstatistikken, men Kenedy fortjener i den at blive fremhævet, hvor han lavede vanvittige 47 mål i hans 19 kampe i Statsmesterskabet og endte ud med en gennemsnitlig rating på 8,91, og i hele 6 ud af 19 kampe, der blev det til en rating på 10,0 - hvor den bedste kamp efter min vurdering var i vores 10-0 sejr over Rioverdense, hvor han diskede op med 8 mål. Bom.


Copa Libertadores

I Copa Libertadores kom vi bestemt ikke i den nemmeste gruppe. Banfield fra 2. Seedningslag vandt Copa Sudamericana sidste sæson, og så bestemt ud til at have en slagkraftig trup. Monterrey fra 3. Seedningslag var efter min vurdering endnu bedre end Banfield, og dermed var det altså en gruppe med tre virkelig kompetente hold.
Sidst havde gruppen fået Nacional (PAR), der nok ikke var alt for glade for deres lodtrækning.
Alt i alt en gruppe, som jeg vurderede til at være vores sværeste gruppe i Copa Libertadores til dato, men ligesom i Statsmesterskabet var vi bare outstanding.

Seks kampe resulterede i seks sejre. En målscorer på 24-2, hvor kun Banfield formåede at scorer imod os, da vi vandt 4-2 på deres bane.

I 1/8-delsfinalerne trak vi Junior fra Colombia, hvilket var en glimrende lodtrækning, og dette blev fint demonstreret, da de blev sendt ud samlet 5-1.

Kampe i CL


Alt i alt har vi altså spillet 30 kampe gennem sæsonen so far. Her er der kun gået mål ind i tre kampe, og vores målscorer gennem de 30 kampe lyder på vanvittige 147-4, og det er altså uden tvivl det bedste Goiás hold jeg har set til dato.

Nu starter ligaen om fem dage og jeg frygter lidt vi atter falder igennem med det tætte kampprogram, som det er set i de to foregående sæsoner, men kan vi derimod fortsætte vores spil, så tror jeg ikke der er nogen i Sydamerika der kan følge med os pt.
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #46 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #85: 18 Apr 2015, 20:16 »

Haha. Statsmesterskabet er jo nærmest en joke. Men ikke desto mindre er det fandeme nogle solide statistikker!
Logged

Isolation

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #46 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #86: 18 Apr 2015, 20:48 »

Haha. Statsmesterskabet er jo nærmest en joke. Men ikke desto mindre er det fandeme nogle solide statistikker!
Ja, det er virkelig som fire måneders træningskampe - de to bedste hold ud over os er bundhold i 2. Divisionen. Det siger lidt om det hele.
Det er dog en glimrende måde at udvikle talenter på.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #46 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #87: 18 Apr 2015, 22:37 »

#47 - Goiás takker nej til flere af Europas storklubber

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Den første halve sæson af 2017 var Goiás’ spil aldrig set bedre. Statsmesterskabet var ingen i nærheden af at kunne spille op med Goiás.
I Copa Libertadores var Goiás gået i finalen efter man havde slået Bahia ud i kvartfinalen samlet 5-1 og ligeledes havde Velez også fået en tur i maskinen, da de blev sendt ud af semifinalenerne samlet 6-0 af Goiás.
Og så havde Goiás endelig også brudt deres liga kompleks, der to år i træk havde givet dem en dårlig ligastart, men dette år havde man vundet 9 ud af sine 10 første kampe, hvor den sidste var spillet uafgjort. Dermed førte man ligaen med fire point Flamengo på 2. Pladsen, som endda havde spillet to kampe mere.

Samtidig havde fodboldens finanser også offentliggjort deres liste over de rigeste klubber d. 1 juli 2017, og her var Goiás årets højdespringer, trods man ikke havde solgt ud af nogen af sine helt store profiler siden listen var blevet offentliggjort forrige år.



Og med denne første halvdel af sæsonen overstået, hvor ingen i Sydamerika lod til at kunne følge med Goiás, så fulgte der naturligvis en ganske forventelig interesse i Goiás mandskabet der aldrig var set større.

Holdets topscorer Kenedy, der allerede i starten af juni måned havde slået sin målscorer rekord på 60 mål fra forrige sæson, havde naturligvis trukket en umådelig stor interesse, hvor klubber som Atletico Madrid, Bordeaux, Milan, Roma og Zenit bød ind med store bud.

Det samme var også gældende for holdets anden store offensive stjerne Ezequiel Ponce, der først fik Real Madrid til at byde 150M for Ponce, også Porto bød først 145M, for så derefter at følge op med et nyt bud på 225M.

Derudover var der også umådelig stor interesse for flere af truppen profiler som Renan, Toloi, Valmir Lucas, Romario, Santos og Lourival.
Og sidst blev der også budt et utal af bud på spillere som Josue, Mario Sergio og Luciano.


Hvor Goiás normalt var set som en klub der gerne solgte ud af deres spillere, så blev alle bud noget overraskende afvist fra Europas storklubber, da buddene angiveligt ikke var gode nok til at overbevise Goiás om et salg af flere af deres spillere.

Men ét øvrigt bud skulle komme på en af Goiás spillerne. Buddet var i en prisklasse, der ville gøre et eventuelt salg til det næst dyreste køb, som nogensinde var fortaget i en sydamerikansk klub, og hvor meget Goiás end ønskede at holde på sine spillere, så var dette et bud, som Goiás ikke kunne takke nej til.
« Seneste Redigering: 18 Apr 2015, 22:39 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #47 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #88: 19 Apr 2015, 12:49 »

#48 - Porto fortager sig det næst dyreste indkøb i Sydamerikas historie

Buddene havde væltet ind for at sige det mildt gennem de seneste par uger, men gang på gang havde jeg afvist, da jeg reelt ikke ønskede at sælge ud midt under sæsonen.

Ligeledes havde alle buddene stort set det tilfældes, at de alle indeholdte klausuler som ”Efter x antal landskampe” og ”Efter x antal kampe i klubben”, og dette var på ingen måde klausuler jeg rigtigt havde lyst til at handle med.

Dermed forventede jeg faktisk at vi kunne gå gennem sommerens transfervindue uden at sælge ud, men så kom der ellers lidt af et bud på en af vores angribere.


Porto havde allerede fået afvist to af deres bud på Ezequiel Ponce. Først på 135M (hvor 35M ville være nu og resten over et par klausuler), hvilket blev afvist.
Så bød de efterfølgende 225M (hvor 55M ville være nu og resten over et par klausuler), hvilket også blev afvist og så troede jeg da ellers jeg havde hørt det jeg skulle fra Porto.

Men tre dage før første opgør af Copa Libertadores finalen, så modtog jeg et tredje bud på Ezequiel Ponce fra Porto.
Buddet havde en samlet værdi af 342,5M + 35 procent af fortjeneste ved næste salg. Dog ville vi ”kun” modtage 72.5M nu, ellers indeholdte buddet igen klausulerne ”Efter 10 landskampe”, ”Efter 50 kampe for Porto” og ”20 mål for Porto”. Alle klausuler som han sikkert nok skulle opfylde, men stadig ikke noget som jeg ville have lyst til at satse på.


Jeg forsøgte at ændre buddet til at alle klausulerne blot blev til én, som ville betyde vi ville modtage de penge over de næste 12 måneder og samtidig blev procentdelen af næste salg formindske en lille smule, men til gengæld ville vi få del i hele salget og ikke kun fortjenesten.

Dette bud gik Porto med til, og så var det næst dyreste indkøb i Sydamerikas historie på trapperne, som kun var overgået af Neymar skifte til Barcelona.
« Seneste Redigering: 19 Apr 2015, 12:52 af Le Sygnok » Logged

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #48 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #89: 19 Apr 2015, 17:27 »

Fantastisk deal! Især at du formår at få ændret klausel fra procentdel af fortjeneste til af bare salget..
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010