home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 512 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53721 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #45: 11 Apr 2015, 15:03 »

virkelig en fed blog. Det har givet mig motivation til at starte et gem i Brasilien Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #46: 11 Apr 2015, 16:31 »

virkelig en fed blog. Det har givet mig motivation til at starte et gem i Brasilien Smiley
Fedt, det glæder mig at høre, at jeg kan motivere andre til lignende saves.

Hvem er du startet op med i Brasilien?
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #47: 11 Apr 2015, 16:58 »

Fedt, det glæder mig at høre, at jeg kan motivere andre til lignende saves.

Hvem er du startet op med i Brasilien?

Det er bare kanon, når folk kan det. Jamen har kigget lidt omkring. Tror den falder på Santos. De er godt nok faldet meget syntes jeg, de er ikke så gode som de har været, så måske dem.

Var der et andet hold du overvejede inden du valgte Goias? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #48: 11 Apr 2015, 17:30 »

Det er bare kanon, når folk kan det. Jamen har kigget lidt omkring. Tror den falder på Santos. De er godt nok faldet meget syntes jeg, de er ikke så gode som de har været, så måske dem.

Var der et andet hold du overvejede inden du valgte Goias? Smiley
Nej, ikke op til det her save. Jeg har som nævnt valgt dem ud fra det grundlag at jeg spillede med dem tilbage i FM12, så kommer næppe til at spille med andre brasilianske klubber.

Men hvis du er på talentjagt i Brasilien, så har jeg erfaret gennem dette save, at Sao Paulo og Internacional får de bedste talenter. Palmeiras har også fået flere gode og naturligvis lader Santos også til at få nogle solide.
Skulle det være en lidt mindre klub, så har jeg erfaret at også Bahia får nogle rigtig solide talenter fra tid til anden.

Jeg skal ikke sige om det er tilfældet sådan hver gang, men det er dem der i mit save klart får de bedste talenter fra den hjemlige liga.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #49: 11 Apr 2015, 18:26 »

#28 - Fire profiler forlader Goiás

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Efter to store succes år med Goiás, så var det der længe havde ligget i luften en realitet. Goiás havde solgt Erik. Angriberen havde disket op med 61 mål de seneste to sæsonen og næsten lige så mange assist.
Der var ingen tvivl om at angriberen næsten ville være uerstattelig for klubben, der helt sensationelt havde taget to mesterskaber på stribe.
Alligevel var der forsat bred enighed om at Goiás fortsat kunne spille med om mesterskabet i den kommende sæson, da man fortsat rådede over store profiler.
Men januars transfervindue var end ikke åbent for de europæiske klubber inden det kom frem at Goiás havde solgt yderligere tre profiler.


___________________ ___________________ _________________




Globo Esporte

30.12.2015

I går blev det officielt at Goiás havde solgt deres helt store profil Erik, men det er bestemt ikke blevet bedre for Goiás tilhængere, da klubben netop har offentliggjort på et pressemøde, at klubben har solgt ydereligere tre førsteholdsspillere til Europa.


”- Transfervinduet er end ikke åbnet for de europæiske fodboldklubber, men I har netop offentliggjort at det ikke kun bliver Erik der forlader jer, men ligeledes tre af jeres øvrige profiler. Var det planen at I på dette tidspunkt allerede skulle have sagt farvel til så store profiler?”

”- Når man tager to mesterskaber på stribe, hvor de fleste ellers dømte os til nedrykning for under to år siden, så er det noget der næppe går hen over de færreste. Vi var ligeledes i Copa Libertadores semifinalen i år, og disse præstationer gør naturligvis flere af vores spillere utrolig eftertragtet.
Jeg vidste Erik var på vej videre, og havde også lovet ham tilbage i august, da Roma handlen ikke blev til noget, at han nok skulle komme til Europa her til januar.
Men ellers har vi ikke haft den store mulighed til at forudsige hvad der skulle ske i dette transfervindue.
Jeg vil aldrig stå i vejen for et større skifte for vores spillere, så længe vi modtager den rette sum for vores spillere. Op til dette transfervindue har vi haft flere gode dialoger med diverse klubber i Europa, og dette er hvorfor flere af vores profiler nu rejser, for at slå igennem i Europa."



”- Udover at jeres angrebs és, Erik, har forladt jer, så har I ligeledes også sendt Matheus afsted. Dermed må jeres angreb siges at stå utrolig svækket, da I har solgt to af jeres tre angrebsprofiler. Har I på nogen måde mulighed for at blande jer i mesterskabskampen til den kommende sæson?”

”- Jeg ønsker ikke at snakke om vores muligheder i den kommende sæson lige pt. Vi har solgt flere af vores profiler, men der er naturligvis erstatninger på vej.
Matheus har overrasket mig helt utrolig meget siden han ankomst for halvandet år siden, og jeg er ikke overrasket over at flere europæiske klubber udviste interesse i ham.
Olympiacos sendte et bud vi ikke kunne sige nej til, og jeg er sikker på at Matheus besidder alle kvaliteter der skal til for at slå igennem.”


Matheus
Værdi: 50M
Salgspris: 72.5M (solgt til Olympiacos)

Interesserede klubber: Olympiacos, Bologna, Elche, Betis, Stoke, Rennes.



”- Så har I også sagt farvel til to af jeres unge forsvarsprofiler. Først drejer det sig om jeres unge højreback Clayton Sales, der virkelig er blomstret op gennem de seneste to sæsoner i klubben. Hvor stor en mangel bliver han for jer i den kommende sæson?”

”- Der er ingen tvivl om at vi kommer til at savne Sales. Da jeg tog over i klubben tilbage for to sæsoner siden, der var der ingen tvivl fra min side af, at han var en af vores helt store talenter. Han leverer utroligt til hver eneste kamp, og trods hans unge alder er han umådelig stabil, og selvom vi naturligvis kommer til at savne ham i den kommende sæson, så er der ingen tvivl om at jeg også glæder mig til at se ham i Europa, hvor jeg er sikker på at han nok skal slå igennem.”

Clayton Sales
Værdi: 36M
Salgspris: 52.5M (solgt til Young Boys)

Interesserede klubber: Young Boys, AA Gent, Bologna, Betis, Granada, Braga, Twente.



”- Slutteligt blev det også nævnt at jeres unge midterforsvar Felipe Macedo drager mod Skandinavien, hvor han er blevet det dyreste indkøb i Superligaens historie med en rekordsum på hele 47M, hvor han skal forsøge at slå igennem i FC København. Med salget af Macedo og Sales kommer I så til at have store mangler i defensive i den kommende sæson?”

”- Ingen tvivl om at jeg kommer til at savne begge spillere, som har været helt eminente gennem to sæsoner. Især Macedo fik sit gennembrud her i anden sæson, hvor han virkelig har vist sig værdig til at spille lige op med vores rutinerede midterforsvarer Amaral og Valmir Lucas. Jeg så både Amaral og Lucas som langt foran Macedo ved min ankomst, men trods hans bare 21 år, synes jeg virkelig han har udvist en utrolig rutine gennem sæsonen.
Jeg synes dog vi står med fire rigtig dygtige midterforsvarer fortsat efter salget, men naturligvis kommer jeg til at savne at råde over Macedo. Et bud på 47M var dog svært at takke nej til, og Macedo ville rigtig gerne prøve krafter i Europa, så jeg synes det har været en god handel for alle parter."


Felipe Macedo
Værdi: 30M
Salgspris: 47M (solgt til FC København)

Interesserede klubber: FC København, Apoel, PAOK, Dnipro, Krasnodar, Boavista.



Med de fire afgange af Goiás’ Erik, Matheus, Clayton Sales og Felipe Macado står Goiás til at modtage et beløb på den gode side af 300M, når handlerne går igennem 1. Januar 2016.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#28 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #50: 11 Apr 2015, 22:39 »

#29 - Goiás snupper argentinsk stortalent for øjnene af Juventus og Real Madrid

Ja, den er sgu god nok.

At Erik forlader klubben på nuværende tidspunkt er bestemt ingen overraskelse for mig, og det har egentlig været noget jeg var forberedt på ville ske allerede for et halvt år tilbage.
Han spillede enestående runde efter runde tilbage ved sommerpausen, der var snak om det brasilianske landshold, og listen med interesserede hold var på daværende tidspunkt allerede lettere lang.
Men da det europæiske transfervindue åbnede tilbage i sommers udeblev samtlige bud på Erik, og et Roma bud på Erik d. 31 august var det eneste jeg modtog.


Jeg var dog i mellemtiden gået på jagt i Sydamerika efter mulige erstatninger, og jeg skal love for at der er nok at vælge imellem. Angrebstalenter med yderst lave værdier hænger nærmest på træerne - desværre forlanger klubberne dog gerne alligevel +100M for deres spillere, trods de er vurderet til under 10M.

Men én særlig spiller faldt jeg over, og trods han måske ikke var en helt så ideel F9 som Erik, så udså jeg ham hurtigt som Erik’s erstatning.
Jovist var det en titel jeg gav til mange unge spillere, men hvad der lige præcis gav ham favoritrollen som hans arvtager var at købsprisen lå på maks 40M ifølge min scout.

Tilbage i starten af november får jeg så en besked fra hans agent om, at klubben skulle være villige til at slippe ham for 20M. Samtidig opdager jeg at han nu besidder titlen som ”wonderkid” og jeg beslutter mig for, at trods jeg fortsat ikke har solgt Erik, at han bare skal hentes til klubben.
Men jeg står uden transfermidler og trods en umådelig sund økonomi, så vil bestyrelsen ikke frigive flere midler til transfer.

Buddene på Erik vælter så ind efter sæsonens afslutning, og jeg får så sendt en ny rapport afsted på spilleren, der fortsat lod til at kunne hentes til klubben for rimelige penge. Dog opdager jeg her at flere klubber nu også er interesseret i den argentinske wonderkid.
Først ser jeg klubber som Atalanta, Brügge og Standard. Klubber som vi gerne skulle kunne hamle op med, men så opdager jeg at listen også indeholde både Juventus og Real Madrid.

En pris på 27M + klausuler der kan forhøje handlen til 38M bliver vi enige om. Et kontrakttilbud bliver accepteret af spilleren. Flere klubber kommer til under interesserede kan jeg følge, men ingen byder og d. 27 december siger spilleren så god for at skrive under med Goiás.

 
Dermed er det nu en kendsgerning at den argentinske wonderkid ved navn Ezequiel Ponce er på plads i Goiás, som erstatning for Erik. En handel som vi tjener et sted mellem 97-108M på.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #51: 11 Apr 2015, 23:17 »

Nej, ikke op til det her save. Jeg har som nævnt valgt dem ud fra det grundlag at jeg spillede med dem tilbage i FM12, så kommer næppe til at spille med andre brasilianske klubber.

Men hvis du er på talentjagt i Brasilien, så har jeg erfaret gennem dette save, at Sao Paulo og Internacional får de bedste talenter. Palmeiras har også fået flere gode og naturligvis lader Santos også til at få nogle solide.
Skulle det være en lidt mindre klub, så har jeg erfaret at også Bahia får nogle rigtig solide talenter fra tid til anden.

Jeg skal ikke sige om det er tilfældet sådan hver gang, men det er dem der i mit save klart får de bedste talenter fra den hjemlige liga.

Okay tak for dine erfaringer. Jeg ved endnu ikke hvem det bliver, men overvejer at, skulle bygge 'mit eget' hold op. Sao paulo og Internacional, fanger mig ikke. Måske skulle man vælge Palmeiras Smiley-
Logged

H A L A   M A D R I D!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #27 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #52: 12 Apr 2015, 11:02 »

Okay tak for dine erfaringer. Jeg ved endnu ikke hvem det bliver, men overvejer at, skulle bygge 'mit eget' hold op. Sao paulo og Internacional, fanger mig ikke. Måske skulle man vælge Palmeiras Smiley
Det bliver nok en større udfordring fra starten af, hvis du starter op med Palmeiras forstiller jeg mig. Ellers kig på Bahia hvis du vil være en mindre kendt klub.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #29 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #53: 12 Apr 2015, 14:44 »

#30 - En længere transferkabale er gået op (del 1 af 2)

At tredje sæsons start skulle indeholde et så hektisk transfervindue må jeg nok erkende, at jeg på ingen måde havde forudset.
Jeg vidste godt, at jeg skulle i gang på transfermarkedet, da vi som minimum havde to lejeaftaler der skulle erstattes, og der samtidig også var en håndfuld spillere, jeg ville have skiftet ud for at få bedre kvalitet ind på holdet.
Men da vi så samtidig også endte med at sælge ud af profilerne i en sådan grad, så kom jeg virkelig på arbejde skal jeg love for.

Hele ni nye spillere er kommet til vores førsteholdstrup, der tæller 23 navne, hvilket altså næsten er 40% (39,13 for at være præcis) af truppen, som er helt ny.

Updaten her vil jeg dele ind i to dele, for at gøre det mest muligt overskueligt.


Som bekendt solgte vi både vores unge midterforsvar Felipe Macedo og vores faste højreback Clayton Sales. Dernæst mistede vi også vores andetvalg til højrebacken, da hans lejeaftale sluttede og dermed vendte hjem til Braga.

Undervejs i det travle transfervindue, så dukkede der pludselig også en tidligere Goiás profil op på listen over spillere til salg, og det åbnede op for endnu et salg i midterforsvaret, da jeg næppe kunne holde tre klasse midterforsvarer tilfredse.
Her valgte jeg at sælge Amaral, der også havde trukket stor interesse, og han røg derfra til Benfica for 34M, hvor det ser ud til at han har fået en rigtig pæn start.

Med dette var der altså brug for at blive hentet to højrebacks, samt to midterforsvarer.


Midterforsvar

Den første jeg vil præsentere af de fire handler er den jeg er mest glad for at have landet.
Tilbage i FM12, hvor jeg spillede med Goiás, der var denne spiller vores absolut største profil fra starten, hvor han ligeledes var holdets kaptajn trods hans unge alder.
Det lykkedes for mig at holde på ham gennem tre sæsoner, og efter jeg dragede mod Europa fandt jeg ud af at klubben senere hen havde solgt ham til selveste Real Madrid. Han endte også ud med at være backup til midterforsvaret på det brasilianske landshold, og var med på det VM hold, hvor jeg vandt VM guld med Brasilien i 2018.
Ærgrelsen var derfor stor da jeg startede dette save op, for at se ham rende rundt i Sao Paulo, og planen var faktisk aldrig at hente ham hjem, men så dukkede han ellers op på transferlisten og var sat til salg. Sølle 20M + enkelte klausuler fik vi ham for.
Det er mig en umådelig glæde at kunne byde velkommen til Rafael Toloi igen i Goiás, som er gået ind og blevet vicekaptajn med det samme i klubben.


Så skulle der også finde en rotationspiller til midterforsvaret, og det endte med at blive lidt af noget rod.
Først og fremmest lykkedes det mig at få en handel med den bare 15 årige Elkin Saenz fra Eucador i hus foran flere af de store klubber i Sydamerika.
Trods hans bare 15 år, så var jeg alligevel klar til at give ham rollen som 4. Valg til vores midterforsvar, da jeg synes han allerede nu besidder imponerende kvaliteter.
Men netop som handlen var bekræftet så gik det op for mig, at han ikke ville ankomme til klubben før han var blevet 18 år, og dermed ville der gå mere end to år, før jeg fik ham at se i Goiás.

Som ”erstatning” fik vi dog lavet et rent røverkøb.
Nede på Vitoria’s B-hold, der fandt jeg nemlig en ung midterforsvar ved navn Josué, som vi blev enige om en pris på bare 5,5M.


Højreback
Ligesom midterforsvaret fik glæde af en gammel kending fra mit FM12 save, så skete en lignende handel på højreback, hvor det også lykkedes mig at få skaffet en tidligere profil fra mit FM12 save.

Denne spiller fik jeg dog aldrig rigtig gavn af selv, før VM18 med Brasilien.
Efter min første sæson med Goiás fik jeg nemlig hentet en yderst spændende spiller til højreback positionen, som virkelig skulle have et lovende potentiale. Jeg nåede dog aldrig selv at få glæden af ham i Goiás, da han på daværende tidspunkt ikke havde kvaliteterne til førsteholdet. Men siden jeg forlod holdet udviklede han sig til Brasiliens absolut bedste højreback, og endte med at være en af Valencia’s største profiler.
Han kommer dog nok næppe op på det niveau igen her i FM15, men det glæder mig nu alligevel at jeg råder over Romario igen. Der blev købt for Vitoria for 13M.


Som noget af det sidste jeg fortog mig på transfermarkedet, så skulle jeg finde en backup til Romario. Planen var at hente et ung talent, og som dermed kunne stå lidt i skyggen af Romario, og få spilletid når han var for træt. Sådan endte det dog ikke helt med at gå.
Internacional røg nemlig højest overraskende under nedrykningsstregen i sidste spillerunde, og det gjorde at flere af deres spillere søgte væk. Blandt andet holdets højreback Diogo, som kunne hentes for 9M.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #30 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #54: 12 Apr 2015, 21:26 »

#31 - En længere transferkabale er gået op (del 2 af 2)

Forrige update bød på fire ud af vores ni transfer og dermed skal vi nu med del to af updaten have set på de resterende fem, hvor vi dog ved en af dem var den argentinske wonderkid Ezequiel Ponce.

Primært har det været til de tre offensive postioner, hvor jeg virkelig har haft mangler, og så ønskede jeg mig også en ny DM, da vores rutinerede DM David havde kontraktudløb. Han var en af klubbens bedst betalte spillere, men hans egenskaber vejede i den grad ikke op for det.
Udover en ny DM havde jeg brug for en ny kantspiller (helst OMV, som var højrebenet), samt 1-2 rotationsspillere til kanterne, så var jeg naturligvis også på jagt efter en erstatning til Erik, som vi bekendt ved gik glimrende, og der skulle også finde ens backup til ham, da vores unge angrebstalent Lucas Henrique nærmest ikke havde udviklet sig gennem to sæsoner

Med dette var der altså brug for at blive hentet en DM, 2-3 kantspillere og to angribere.


Defensiv midt
Som vi efterhånden har gjort det et par gange, så har vi efter min vurdering lavet endnu et scoop på transfermarkedet.
Fillipe Soutto rendte rundt på Atletico Mineiros reservehold, og var derfor yderst interesset i et skifte. Klubben forlangte sølle 3,5M for ham, og her slog vi naturligvis til. Det er slet ikke utænkeligt at han bliver fast mand på hold, trods han er købt som rotationspiller.
Han besidder ligeledes en ”resolut” personlighed, som jeg uden tvivl nok skal få glæde af, da jeg besidder meget få gode tutorer.


Kanterne

Jeg kan godt sige det med det samme, at det især er på de offensive pladser at vi virkelig kommer til at stå stærkt. Jeg nævnte i en tidligere updates at talentfulde offensive spillere med en virkelig lille værdi nærmest hænger på træerne her i Sydamerika. Mange af dem kræver klubberne dog alligevel gerne +100M for, men det er så også lykkedes at finde et par stykker, hvor dette ikke var tilfældet. I alt har jeg forhandlet tre nye kantspillere til klubben, som jeg virkelig glæder mig til at se i aktion.

Først og fremmest fik jeg hentet Lourival i hus, som en af mine første handler ved dette transfervindue, og jeg tænkte han sammen med Ponce var erstatningen for henholdsvis Matheus og Erik. Blot 21M skulle vi slippe for Lourival, der ifølge min scout havde et 4,5 stjernet potentiale.

Men imens jeg så sad og ledte efter backup til min angriber, så dukkede endnu en ung interessant brasilianer op på min søgning. 22 årige Luciano var utilfreds med tilværelsen i Corinthians og blev hentet for bare 19M.
Oprindelig set er han bedst om angriber, men skulle ligeledes være yderst komfortabel med at spille begge kanter.

Allerede her havde jeg svært ved at øjne hvem jeg skulle bruge fast på kanten. Kenedy var naturligvis selvskrevet, men om OMV positionen skulle tilfalde nyindkøbet Lourival eller Luciano havde jeg svært ved at bedømme.


I forrige update nævnte jeg også, at Internacional højest overraskende var kommet under nedrykningsstregen i sidste spillerunde, og dermed havde jeg haft deres klub specielt i mit søgelys, da jeg tænkte flere af deres spillere næppe ville spille i 2. Divisionen. Her viste de fleste af deres spillere sig dog yderst loyale, men i løbet af januar blev jeg så kontaktet af en agent der tilbød mig en af deres spillere for bare 17M.

På dette tidspunkt ville jeg langt hellere have fat i en mindre god spiller, men som så havde et godt potentiale, så han var tilfreds med mindre spilletid, men jeg kunne ikke sige nej til spilleren jeg fik tilbudt.

24 årige Marion er dermed blevet hentet i Internacional, og han har ligeledes en professionel personlighed, som jeg nok skal få stor glæde af at udnytte som tutorer for flere af mine yngre talenter.
Dog blev jeg ikke klogere på situation omkring hvem der skulle være Kenedy’s makker på OMV position.


Angriber
Og da vi nu råder over fire spillere med så stor klasse til kanterne, samt Zezinho som backup, så besluttede jeg mig for kun at købe Ezequiel Ponce ind til angrebspositionen, så jeg har en nogenlunde chance for at holde alle disse offensive profiler tilfredse.

Ponce bliver altså dette sæsons dyreste indkøb med hans indkøbspris på 27M, som så senere hen kunne stige til 38M.


Alt i alt er der handlet ni spillere for den samlede pris af 133M, hvilket man jo sige er en god sjat, men husker man alene salget af Erik, så indbragte han flere penge end vores ni indkøb kostede til sammen, og da vi samtidig solgte yderligere fire profiler, så må man sige vi har lavet en yderst sund forretning i dette transfervindue.

Indkøb: 135M                                                                                    Salg: 343M



Jeg er vanvittig stolt over hvor langt jeg allerede nu er kommet med projektet med dette netop overståede transfervindue. Det er naturligvis ikke sådan, at vi nu står med Sydamerikas ubestridte bedste mandskab, men for pokker hvor råder vi over mange talenter, og havde jeg tænkt mig at holde på samtlige af mine spillere i mange sæsoner frem, så tror jeg virkelig jeg kunne komme langt med de her spillere.

Nu gælder det i første omgang om at få spillet holdet godt sammen. Her passer Statsmesterskaberne jo endnu engang så nydeligt ind. Jeg er yderst spændt på om jeg kan holde alle mine offensive profiler tilfredse. Jeg mener dog selv at det sagtens kan være muligt, hvor planen lige nu lyder på: Kenedy op OMH, Lourival/Luciano/Marion på OMV og Ponce på toppen, hvor Luciano så bliver andetvalget til angrebspositionen.


Og med dette, så er vi nu kommet gennem en længere optakt til sæson 3, men jeg regner ikke med der kommer til at ske mere gennem dette transfervindue, og dermed kan vi sætte fart på igen nu i savet.
« Seneste Redigering: 15 Apr 2015, 22:37 af Le Sygnok » Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #31 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #55: 13 Apr 2015, 08:22 »

Det er nogle solide indkøb du har fået gjort dig  Smiley

Kan godt forstå hvorfor, at der ikke er så meget at brokke sig over  Thumbs Up
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #31 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #56: 13 Apr 2015, 10:20 »

Det er nogle solide indkøb du har fået gjort dig  Smiley

Kan godt forstå hvorfor, at der ikke er så meget at brokke sig over  Thumbs Up
Ja, tak. Jeg synes også det gik umådelig godt gennem dette transfervindue.

Og nej, er svært godt tilfreds fortiden. Nu må vi så se hvor længe det holder.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#31 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #57: 13 Apr 2015, 12:07 »

#32 - Et ”nyt” Goiás hold

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

I vinteren 2015, så vi for første gang, hvordan Goiás rigtig meldte sig på banen, når det kom til at sende talenter til Europa. Hele fem profiler var blevet solgt med kæmpe fortjeneste. Den anden vej var hele ni nye spillere nu trådt til, hvor fire nye navne var at finde i Goiás foretrukne start 11’er. Og med dette, så var det vel ikke forkert at beskrive holdet som en ”nyt” Goiás.

Spillerne Goiás havde hentet ind var endnu yngre end de spillere man havde sendt til Europa, og med truppens gennemsnitsalder på blot 22 år, så var det ikke utænkeligt at det kunne tage år for det ”nye” Goiás at komme op på samme gamle niveau.
Især manglen af Erik fik flere til at stille spørgsmål omkring hvorvidt Goiás ville være konkurrencedygtige op til den kommende sæson, men der var en spiller i Goiás der i den grad tog over efter Erik, og Goias’ spil i starten af tredje sæson var aldrig set bedre.


Spilleren der i den grad trådte i karakter efter Erik dragede mod Europa var Kenedy.
Blot syv kampe var der spillet af statsmesterskabet inden Kenedy havde tangeret Erik’s rekord på 15 mål i statsmesterskabet og runden efter øgede Kenedy så sin rekord til 17 mål.
Og helt generelt var Goiás bare langt mere velspillende i Statsmesterskabet end man havde været i de to foregående sæsoner. Også unge Santos viste flere tegn på sine kvaliteter, og især en helt speciel kamp, der vil sent blive glemt, hvor man sejrede 6-0, hvor Kenedy stod for samtlige seks mål imens unge Santos stod for fem assist.
Efter 15 runder var Goiás rekordmålscorer også tangeret fra sidste sæson, der lød på 61-4. Den eksakt samme scorer havde man altså også efter 15 runder, og den blev yderligere udbygget til 79-4 i de sidste tre runder.

Trods to uafgjorte resultater i udekampene i henholdsvis semifinale og finalen af Statsmesterskabet, så lykkedes Goiás for tredje gang at hive mesterskabet hjem.

Ligaen
Kampe


For andet år i træk havde Goiás alle tre spillere på listen over de bedst præsterende i Statsmesterskabet, hvor især en imponerende præstation blev leveret af unge Santos, der var fyldt 17 år i løbet af Statsmesterskabet, der fortjent blev 3’er på listen over de bedst præsterende, hvor han i alt diskede op med imponerende 15 assist, hvilket var fem mere end Ezequiel Ponce på andenpladsen.

Statsmesterskabets helt store oplevelse blev dog Kenedy, der i den grad havde taget over efter Erik. Ikke nok med at være den bedst præsterende, så blev han også turneringens absolutte topscorer med sine imponerende 31 mål i bare 16 kampe, hvilket var med til at give ham rekorden for bedste gennemsnitlige vurdering - en rekord han tog fra Erik, ligesom det var tilfældet med topscorer-titlen.
« Seneste Redigering: 13 Apr 2015, 14:52 af Le Sygnok » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #32 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #58: 13 Apr 2015, 15:10 »

Er du crazy det er et vildt Statsmesterskab du lige tog der Smiley

Det er super lækkert at både Rafael og Romario er at finde i Goiás igen.

Det er virkelig en blog der bare flyver derud af.

Jeg er kæmpe giga fan.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #32 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #59: 13 Apr 2015, 16:38 »

Er du crazy det er et vildt Statsmesterskab du lige tog der Smiley
Ja, der var ikke lige den store modstand at hente der. Det har mere eller mindre været som fire måneder venskabskampe, men det har nu også været fint for holdet.

Det er super lækkert at både Rafael og Romario er at finde i Goiás igen.
Ja, jeg er også vanvittig glad for at have dem hjemme i klubben. Især Rafael Toloi er en markant upgrade til forsvaret.

Det er virkelig en blog der bare flyver derud af.

Jeg er kæmpe giga fan.
Ja, der er lidt meget fart på lige nu. Som udgangspunkt satser jeg på 10 updates pr. sæson, hvilket vil være to updates om dagen, men her i tredje sæson er jeg lige røget et par stykker over, hvilket gør at nogen af dagene vil være med tre updates.

Og fedt. Det glæder mig som altid at høre. Mange tak.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010