home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53774 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #32 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #60: 13 Apr 2015, 17:51 »

#33 - Bekymringen med det ”nye” Goiás hold

Hvor vi havde været flyvende gennem mere eller mindre hele Statsmesterskabet, så havde historien ikke været helt den samme gennem Copa Libertadores.

Jovist så gik vi da for andet år i træk videre fra gruppespillet, men der var et tydeligt problem, som nu havde meldt sover over en lang række kampe.


Hvad der virkelige bekymrede mig var, at når det virkelig spidsede til og vi skulle spille nogle meget afgørende kampe, så havde mit unge hold i den grad problemer med at træde i karakter.
Dette blev også tildels demonstreret i slutspillet af Statsmesterskabet, hvor vi i begge udekampe ikke formåede at vinde trods massivt overtag. De offensive profiler virkede nervøse, hvilket især blev demonstreret i vores 0-0 opgør i første semifinale opgør mod Atletico Goianense.


Og samme problemer har jeg kunne øjne i Copa Libertadores, hvor vi efter seks gruppekampe står med en skuffende målscorer på 6-5. Her har været det mest chanceskabende hold i samtlige seks kampe, og har haft vanvittige 108 skud på mål - men blot seks mål er det blevet til, og kun halvdelen af vores mål er lavet af vores tre forreste, som tydeligt mangler noget tro på egne evner til de helt store kampe.

Trods massive afbrændere, så var det dog lykkedes os at tage hele 10 point mod gruppens to sværeste modstandere (Boca Juniors og America [MEX]), hvor kun udekampen mod Boca ikke gav maksimalt udbytte, og med 10 point her, så skulle man da mene førstepladsen var hjemme.
Men i to omgange dummede vi os i den grad, da vi tabte begge opgør til Liga de Quito fra Ecuador, og dermed var det tydeligt at der manglede rutine flere steder på holdet, hvilket gjorde Boca snuppede 1. Pladsen foran os, trods de kun fik ét point i mod os.


I 1/8-delsfinalerne skulle vi altså nu op imod en 1. Plads, og her var det noget overraskende Boca Juniors vi skulle op imod, som vi netop havde været i gruppe med. Det var bestemt ingen dum lodtrækning i mine øjne, da vi netop havde vist os bedre end dem over to opgør.
Atter engang viste vi os klassen over Boca, og især en første halvleg i første opgør hjemme i Brasilien fik vi nærmest lukket kampene, da vi var foran 3-0 efter 26 minutter, hvilket også blev kampens resultat.
Sammenlagt gik vi videre 4-1 til Copa Libertadores kvartfinalerne, da vi igen spillede 1-1 ude imod Boca Juniors.


I kvartfinalerne venter nu vores nemesis fra sidste år. Santos hjemme fra vores egen række mødte vi i Copa Libertadores semifinalen. Sidste år gik som bekendt at vi vandt første opgør 1-0, for så derefter at tabe returen 0-3. Så tæt på var finalen, og så alligevel ikke.

Jeg håber dermed vi i år kan tage hævn over Santos, men jeg frygter virkelig vores manglende rutine kommer til at spille en for stor rolle, og går vores forreste tre først nervøst til værks i disse opgør - og brænder alt for mange chancer, som det igen skete i returkampen mod Boca Juniors - så tror jeg vi får umådelig svært ved at stille noget som helst op mod Santos.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #33 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #61: 13 Apr 2015, 22:06 »

#34 - Krisetider under opsejling i Goiás

Sidste år fik vi en elendig sæsonstart i landets bedste række, hvis jeg selv skulle beskrive det. 5 point efter 4 kampe var langt under forventet, men hvor jeg ville beskrive den sæsonstart som elendig, så ved jeg slet ikke hvor jeg skal starte her.


I år har ligaens fire første kampe nemlig kun kastet to point af sig, og med dette, så indtager vi en katastrofal 19. Plads.
Traditionen tro, så styrer vi igen samtlige af vores kampe, men det lader altså til, at mit unge mandskab har umådelig svært ved at gøre tingene simpelt for dem selv på banen. Vi brænder chancer på chancer, og i stedet gør modstanderne det simpelt og straffer os.

Ligaens første fire kampe er endt 1-1, 0-0, 1-2 og 0-1. Ingen tvivl om at Santos og Bahia bestemt ingen nemme opgør er at have på udebane, og ligeledes er Vitoria nu heller ingen garanti for tre point på udebanen, men hvor er det dog skidt at stå med en 2-4 målscorer efter fire kampe, hvor målchancerne igennem de fire kampe har været 71-31 i vores fravør.


Imellem tiden tog vi dog i første stik imod Santos i Copa Libertadores kvartfinalerne, da vi hjemme sejrede 2-1, hvor vi var lidt mere effektive i offesiven. Som statistikkerne fra kampen viser, så ville en mere komfortable sejr dog havde været værdsat fra min side uden det havde været særlig ufortjent.

Effektivitet kom dog i returkampen på Santos' bane, hvor jeg virkelig frygtede et exit, men i stedet var vi foran 3-0 efter 11 minutter, hvor vi ganske simpelt lossede alt i kassen.
Derfra skruede vi dog ned for tempoet, men var for andet år i træk klar til semifinalerne med en samlet 5-2 sejr.


Havde det altså ikke været for vores avancement i Copa Libertadores, så havde jeg meget muligt gået med til at kalde krisetider i klubben og gået på transferjagt. Jeg synes nu vi alligevel viser vi kan spille op imod de aller bedste trods vores meget unge hold.

Jeg forstår dog imidlertidig ikke, hvordan vi kan være så uskarpe som det er tilfældet. Er det nervøsiteten der melder sig hos mit yderst unge mandskab eller om det blot er for meget for mit hold med så tæt et kampprogram, som i disse måneder gerne kører kampe hver 3-4 dag konstant.

Det tætte kampprogram fortsætter desværre en måneds tid endnu, men heldigvis har vi halvanden måned før semifinalerne i Copa Libertadores spilles, og dermed kan vi nu have fuldt fokus på at få vendt den katastrofale sæsonstart i ligaen.

Semifianlen i Copa Libertadores vil i år være en ren brasiliansk affære, hvor de tilbageværende hold er Corinthians, Flamengo, Fluminense og Goiás.
Her skal vi op imod Fluminense, der har lagt sig i toppen af ligaen sammen med Corinthians.
Jeg satser på vi har hentet meget af deres otte points forspring, når vi hjemme møder Fluminense i første opgør om ca. halvanden måned.

Kan vi finde vores gode spil frem igen, så har vi vist to sæsoner i træk, at vi burde være et bedre hold end Corinthians, Flamengo og Fluminense, og der burde altså være mulighed for at gå hele vejen i Copa Libertadores, hvis vi vel og mærke kan få de unge talenter til at finde deres bedste spil frem.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #34 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #62: 14 Apr 2015, 10:24 »

#35 - Tilbage på rette spor

Tilbage ved seneste update så det hvordan vi havde fået en skandaløs sæsonstart og lå til nedrykning efter fire runder. Heldigvis havde vi dog spillet os til Copa Libertadores semifinalen, hvilket hjalp på situationen.


Siden da er vi i den grad kommet tilbage på sporet. Det virker meget som om, at mine spillere er påvirket af kampene forinden. Smider vi først point i en kamp, så har vi det gerne umådelig svært i den næste kamp, og det kan hurtigt starte en ond cyklus for mit unge hold.
Men samtidig kan en enkelt sejr også være med til at bygge en fantastisk stime op, og det skete efter vi slog Santos ud af Copa Libertadores kvartfianlen.

De efterfølgende fem ligakampe blev nemlig vundet, og hvor vi lå til nedrykning efter fire kampe, så var vi allerede tilbage i top 4 fire runder senere.
Desværre blev vores stime brudt af tre rigtig svære udekampe på syv dage. Her startede vi først ud med et nederlag, og som jeg rigtig kunne forvente af mit hold, så blev det pludselig til tre kampe i træk, hvor intet fungerede og vi blot fik hentet ét point.

Efter de tre kampe blev det dog til en tiltrængt sejr igen, og nu rider vi så videre på en nye sejrsbølge, hvor vi er oppe på fem sejre i træk.


Her i blandt mødte vi også Fluminense i første opgør af Copa Libertadores semifinalerne, og at beskrive kampen som klasseforskel på de to mandskaber er vidst at forklare det mildt. 23 skud havde vi mod Fluminense’s 2. Desværre var vi umådelige uskarpe atter engang foran mål, men var da kommet foran 2-0 efter 50 minutter. Fluminense blev også reduceret en mand efter 57 minutter - dette fik vi dog heller ikke udnyttet, og 2-0 resultatet var derfor fortsat på tavlen efter 90 minutter.

Op til returkampen kom der så en ægte ”FM-klassikker” på banen. Holdets absolut største stjerne Kenedy, samt vores angrebs és Ezequiel Ponce var begge udtaget til deres U23 landshold, og det er naturligvis vigtigere end en Copa Libertadores semifinale…
Og endnu bedre blev det da jeg opdagede, at den første uge de ville være væk blot ville være venskabskampe, som de skulle spille.

Men returkampen blev alligevel uden den helt store spænding. Igen sad vi totalt på kampen, og trods en skade til vores angriber Luciano efter 30 minutter, og vi dermed nu var uden tre stærke offensive profiler i kampen, så blev vores trup kvaliteter, og ikke mindst alsidighed, i den grad bevist. Vi forblev i kontrol over kampen, og efter 40 minutter scorede vi så til 1-0, hvorefter Guilherme, der var rykket fra hans CM position og op i angrebet, udbyggede føringen til 2-0.

Fluminense kom aldrig med noget modsvar og dermed var vi klar til Copa Libertadores finalen med en samlet 4-0 sejr.


Her skal vi op imod Flamengo, og jeg øjner os virkelig gode muligheder for at tage titlen.
Finalen afgøres over to opgør, hvor man både spiller hjemme og ude. Første finale opgør bliver på vores hjemmebane og jeg håber derfor på et stærkt udgangspunkt på vores hjemmebane, hvor vi plejer at være utrolig gode.

Desværre kan jeg øjne på U23 landsholdene, at vi hverken får glæde af Kenedy eller Ezequiel Ponce til de to finaleopgør.
Flamengo har også en af deres profiler med til det argentinske U23 landshold, men jeg er nu ikke i tvivl om, at vi er hårdest ramt af landsholdkampene.


En lille test får vi dog mod Flamengo inden de to finalekampene. Vi skal nemlig møde dem i den kommende ligakamp, hvor vi meget gerne skal have en god optakt, da jeg ellers frygter mit holds morale falder op til kampen.
Ligeledes vil vi med en sejr kunne ligge os nærmere top 4 i ligaen, hvor der igen i år lader til at være en hel del bejlere.

Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #34 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #63: 14 Apr 2015, 10:25 »

Det virker som om dine unge gutter mangler erfaringen til det hårde kamp-program.

Håber du kan få det vendt igen.

EDIT: Kom samtidig med din update.

Hermed efter din update:
Det ser jo ok ud pt. Håber det kan fortsætte, men kan godt være du skal have lidt ekstra spillere ind til de offensive pladser, der er ældre end 23, så du ikke kommer til at miste dem til landskampe Smiley
« Seneste Redigering: 14 Apr 2015, 10:32 af QuesT » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #34 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #64: 14 Apr 2015, 10:57 »

Det ser jo ok ud pt. Håber det kan fortsætte, men kan godt være du skal have lidt ekstra spillere ind til de offensive pladser, der er ældre end 23, så du ikke kommer til at miste dem til landskampe Smiley
Ja, det går bestemt i den rigtige retning. Især vendingen i ligaen glæder jeg mig over. Jeg kunne lige se, jeg var rendt ind i en fyring, men holdet viste heldigvis hurigt at de sagtens kunne.

Og ja, jeg burde måske kigge efter lidt ældre spillere til situationer som dette. Lige nu er det OL der har taget Ponce og Kenedy fra mig, som altså også vil være væk til de to finalekampe i Copa Libertadores. Jeg må lige se om der kommer lignende problemer i de kommende sæsoner, for så kan det være jeg må lave mine transferstrategier lidt om.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #35 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #65: 14 Apr 2015, 11:01 »

Det er da også en skam at det falder ind over, men sådan er det jo af og til.

Håber bare det ikke påvirker klubben for meget, da det kunne være stort allerede at vinde Copa L. (7-9-13).
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #35 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #66: 14 Apr 2015, 14:07 »

#36 - Goiás vinder Copa Libertadores

Globo Esporte

03.08.2016

Efter to mindeværdige finalekampe kan Goiás kalde sig for Copa Libertadores mestre for første gang i klubbens historie. Titlen blev sikret efter to yderst dramatiske kampe, hvor Goiás i begge opgør sejrede 3-2.


”- Copa Libertadores trofæet er netop sikret. Hvordan føles det?”

”- Det er helt fantastisk det her. Udviklingen med det her hold har været intet mindre end fænomenal gennem det to et halvt år hvor jeg har været træner. Man dømte os på daværende tidspunkt som et hold som skulle spille med om nedrykningen, og se hvor vi er nu.”


”- Finale kampene har bestemt ikke været uden drama. To vanvittige finalekampe der begge ender 3-2. Hvornår troede du på, at CL trofæet ville komme hjem til Goiás?”

”- Jeg havde faktisk en rigtig god fornemmelse, da vi går ind til kampen med vores 3-2 sejr i baghånden hjemme fra Goiás, men jeg skal love for, jeg kommer på andre tanker, da Flamengo bringer sig foran efter fem minutter og trofæet ligger til dem.
Vi spiller dog en helt igennem fantastisk kamp og scorer mere eller mindre på alle vores store chancer i dag, og da Toloi header os på 2-2 69 minutter og Flamengo herfra har brug for to mål, så begynder jeg at ane CL trofæet.



”- Hvordan oplever du ellers finalekampen i dag?”

”- Det er en kamp meget som i første opgør, hvor holdene ganske simpelt blot har byttet rolle. I første kamp er det os det skaber chance på chance, men er slet ikke effektive nok - i dag var det Flamengo der tog den rolle på sig.
Og ligesom Flamengo var hamrende effektive på vores bane, så er det i dag os, der banker alt i kassen. Jeg er vanvittig stolt af holdet.



”Hvornår i turneringen troede du på at i kan gå hele vejen?”

”Jeg har troet dette helt fra starten af. Nu har vi gennem to sæsoner bevist at vi over en hel sæson er det mest stabile hold hjemme i Brasilien. Vi har dog et yderst ungt hold, og det kan betyde rigtig meget når man går ind til knockout runderne. Men jeg har været overbevist fra starten om, at hvis vi kan spille op til vores bedste, så er der ingen i Sydamerika vi ikke kan spille op imod. Dette synes jeg vi har bevist gennem det meste af turneringen. Vi har haft et par perioder her de seneste måneder, hvor vi har haft det rigtig svært i den hjemlige turnering, men vi har været yderst stabile hele knockout fasen i Copa Libertadores i år, og beviser det igen i dag, trods vi mangler tre af vores store profiler.
___________________ ___________________ ___________________ ________



Det var altså en kendsgerning, at vi efter 3-2 hjemme og 3-2 ude over Flamengo havde sikret Copa Libertadores trofæet for første gang i klubbens historie efter min bare tredje sæson.

Nøglen til successen lå uden tvivl i vores mere erfarne spillere og uden dem var vi aldrig nået så langt i turneringen. Dette blev demonstreret meget fint med kåringen af årets hold i Copa Libertadores, hvor Rafael Toloi (25), Valmir Lucas (27), Lucas Sasha (26) og Guilherme (27) var vores fire spillere på turneringens hold, hvor især Guilherme var vores helt store profil med 7 mål i turneringen, der gav ham 2. Pladsen på topscorerlisten.
« Seneste Redigering: 14 Apr 2015, 15:17 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #36 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #67: 14 Apr 2015, 23:07 »

#37 - Endnu en Goiás profil til Europa

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Året 2016 i Goiás skulle blive en af de mest mindeværdige sæsoner i klubbens historie. Mest var det naturligvis grundet at klubben vandt Copa Libertadores for første gang, og hvor klubben i de to forgående sæsoner havde vundet stor anderkendelse hjemme i Sydamerika, så begyndte anderkendelsen af Goiás også at sprede sig til Europa som 2016 sæsonen skred frem.

Inden sæsonen overhoved var skudt i gang, havde Goiás sendt fire af deres profiler til Europa og som alle fra starten fik spillet sig i startopstillingen hos deres nye klubber.
Sværest havde det dog været for det dyreste af Goiás’ salg, Erik, der efter en måned i Lyon ramte ind i en skade, der ville holde ham ude resten af sæsonen. Man frygtede nok her at det kunne tage lang tid for Erik at vende tilbage på sit samme gamle niveau, men det var nu ikke tilfældet. 2016/17 sæsonen var knapt sparket i gang i Frankrig inden Erik havde disket op med 4 mål i fire kampe for Lyon, og ligeledes fik Erik med sin indskiftning mod Uruguay i VM kvalifikationen rundet sin femte landskamp for Brasilien.


Men hvor man kunne forvente Goiás med salg af fem profiler tilbage i januar, så ville være færdige på transfermarkedet for i år, så skete endnu en transfer på sidste dagen af Europa’s transfervindue.

Real Madrid besluttede sig nemlig for at købe Sporting Lissabon’s Jonathan Silva for hele 187M d. 31 august, og så havde Sporting ellers rigtig travlt med at finde en erstatning op til den nye sæson, og her kom endnu en af Goiás’ profiler så ind i billedet.
Goiás solgte nemlig samme dag Para til Sporting Lissabon, der var fast mand på holdets venstreback, og senest var med til at vinde Copa Libertadores.
Prisen på d. 22 årige back var 85M, hvilket igen må siges at være et pænt salg af Goiás, der havde købt Para for bare 20 måneder siden for blot 24M i Bahia.

___________________ ___________________ ___________________ _________



Salget her af Para skete faktisk virkelig som en overraskelse for mig, og normalt synes jeg det er lettere irriterende at skulle sælge en profil midt i en sæson.

Da Sporting så forhører sig om Para d. 31 august tænker jeg egentlig bare at afvise deres forspørgsel. Jeg ser så midlertidig at klubben netop har solgt deres eneste kvalificerede venstreback til Real Madrid, og de dermed desperat må have brug for en ny.
Para var vurderet til 32M, og jeg vil som minimum have dobbelt pris for ham.
Jeg forhandler deres bud, hvor jeg forlanger 85M, der skal betale med det samme og som ikke er til forhandling, og at buddet ligeledes skal indeholde en klausul, der giver mig 35% af et videresalg af Para.
Her trykker jeg ”forslå”, og sidder overbevist om at buddet bliver afvist, men så ser jeg at Sporting rent faktisk byder det jeg forlanger.
Lidt i tvivl er jeg, da jeg nu midt i en sæson skal finde en erstatning, men buddet er simpelthen for godt at sige nej til.

Og med dette havde vi nu solgt spillere for 424M gennem 2016 sæsonen.
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #37 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #68: 15 Apr 2015, 00:11 »

Bedste blog i konkurrencen!
Logged

Kolo Abib Touré

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #37 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #69: 15 Apr 2015, 09:14 »

Bedste blog i konkurrencen!
Sikke en ros. Mange, mange tak.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #37 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #70: 15 Apr 2015, 15:16 »

#38 - Santos vipper Goiás af mesterskabstronen

Efter to sæsoner på toppen i Brasilien, så må vi efter tredje sæson se os slået af Santos, der tog deres 9’ende mesterskab i historien, hvilket nu er rekorden i Brasilien.

Ser man på det over en hel sæson, så er det også kun fortjent, at det ikke er os i år, der løber med titlen. Hele ni nederlag indkasserede vi, hvilket blot var ét færre end vi havde fået de foregående to sæsoner tilsammen, og ud fra dette alene, så er det ikke nemt at vinde et mesterskab.

Vi var dog langt hen af vejen med i kampen om mesterskabet, men efter vores salg af Para tilbage d. 31 august, så var det som om holdet led et større knæk.
Grundet jeg på dette tidspunkt i det brasilianske transfervindue kun kunne hente hjemlige spillere, og hvor jeg intet interessant fandt, så blev en erstatning for Para aldrig hentet her, og dermed var det vores tidligere andet valg, der skulle være første valg resten af sæsonen.
Om dette gjorde vores forsvar mere skrøbeligt, tror jeg nu gerne, men om vi havde fundet frem til otte ekstra point selv med Para i klubben, det har jeg nu min tvivl om.
Men netop denne periode, sammen med vores katastrofale sæsonstart naturligvis, spiller uden tvivl en større rolle i, at vi i år måtte tage til takke med 2. Pladsen i ligaen, hvilket jeg nu også er helt fint tilfreds med.

Ser man også på den mere individuelle plan, så er der ingen tvivl om, at ligaens helt store individualister spiller i Goiás. Her tog Kenedy og Ezequiel Ponce nemlig mere eller mindre alle priser der var at tage.
Kenedy løb med titlen som årets spiller i ligaen, årets topscorer i ligaen og ligeledes satte han ny rekord i ligaen for bedste gennemsnits i ligaen

Imens Ezequiel Ponce med titlen som årets udenlandske spiller og årets talent i ligaen.
Desværre var dette ikke nok til at spille op imod Santos set over en hel sæson.


Pokalen
Noget som jeg ikke rigtig har skrevet om her i bloggen er den brasilianske pokalturnering, og dette har jeg ikke, da den egentlig er noget værre rod.
Man deltager ikke i den, så længe man spiller Copa Libertadores eller Copa Sudamericana, men ryger man ud på rette tidspunkter, så kan man pludselig være at finde i pokalturneringen.

Dette skete sørme for os i år efter vores Copa Libertadores triumf, hvor vi trådte ind i 1/8-delsfinalerne.
Men grundet man spiller så mange kampe på en sæson som man gør (min målmand med rekorden for denne sæson har spillet 82! kampe), så stiller jeg kun med b-kæden her, og dette gider jeg dermed ikke skrive det store om.

De fortjener dog en stor cadeau i år, for trods de skulle op imod hold som Sao Paulo og Palmeiras, så gik de hele vejen til finalen i pokalen.
Her brugte jeg for første gang mine profiler til pokalkampene. Atter engang måtte jeg dog erkende, at vi ikke kunne spille op imod Santos, der over to kampe slog os samlet 1-2.


Copa Libertadores
Vi fik dog taget os et stik imod Santos gennem denne sæson, der ligesom tilbage i mit FM12 save med Goiás må siges at være min nemesis.
Men hvor de både tog ligatitlen og pokaltitlen foran os, så slog vi dem dog ud i Copa Libertadores, og her endte vi som bekendt med at gå hele vejen.

Dette åbner nu op for en lille sidste turnering, hvor vi har mulighed for at skulle spille en kamp mod Champions League mestrene fra Europa, og det kunne om noget være en fin scene for flere af mine spillere at få vist sig frem på.

Dermed inden tredje sæson rundens af, så vil der komme én lille sidste update, hvor vi skal ud og spille Klub-VM.
« Seneste Redigering: 15 Apr 2015, 15:41 af Le Sygnok » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #38 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #71: 15 Apr 2015, 17:15 »

Har ikke fulgt med fra starten af, men har brugt i går og i dag til få læst alle indlæg. Du sprøjter jo fandme opdateringer ud!

Fantastisk blog og fantastisk koncept. Super godt arbejde, jeg skal prøve at følge med. Wink

Det skal blive spændende med klub-VM!
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #38 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #72: 15 Apr 2015, 18:31 »

Har ikke fulgt med fra starten af, men har brugt i går og i dag til få læst alle indlæg.
Sjovt. Jeg lavede faktsisk samme nummer her tidligere i dag. Har også været alt for dårlig til at følge med andre steder.
Det ser også rigtig pænt ud inde hos, og er pjattet med din taktik. Faldt også over forleden at du havde en Bilbao blog sidste år. Det tæller altså også op her må man sige.

Du sprøjter jo fandme opdateringer ud!
Fantastisk blog og fantastisk koncept. Super godt arbejde, jeg skal prøve at følge med. Wink
Det skal blive spændende med klub-VM!
Ja, jeg er også lidt ærgerlig over, at der er så meget fart på bloggen som der er og egentlig ville jeg hellere have lavet den over meget længere tid, men det var det jeg lige kom på op til konkurrencens start, og så måtte jeg jo gå med den idé.

Og mange tak for rosen. Det glæder mig altid glad at høre.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #38 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #73: 15 Apr 2015, 21:13 »

#39 - Goiás for første gang til Klub-VM

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Tilbage i december 2016 stod Goiás med muligheden for at prøve kræfter mod Europas top, da man tidligere på året for første gang i klubbens historie vandt Copa Libertadores.
Ikke nok med at det var en unik chance for Goiás, at vise hvor langt man var kommet på bare tre sæsoner, så var det ligeledes en stor mulighed for Goiás’ talentfulde trup, som kunne vise sig frem på den største scene.

Én udfordring stod dog i vejen forinden, hvor man skulle op imod TP Mazembe fra DR Congo. Her skuffede Goiás dog ikke, da man sejrede hele 8-1, og dermed skulle man nu op imod Paris Saint-Germain, der ventede i Klub-VM finalen.

En hel speciel herre skulle vise sig frem i denne kamp, og kendte man ikke allerede til ham inden denne kamp, så var det vidst tid til at lære navnet på den unge Goiás profil.

Vanvittige 60 sæsonmål nåede han at komme op på, og med fire mål imod TP Mazembe, samt kampens enlige mål imod PSG, så havde han slået Denilson rekord tilbage fra 2009 med flest mål ved et Klub-VM.

Yderst overraskende blev Klub-VM 2016 vundet af Goiás, da man altså sejrede 1-0 over PSG, og de europæiske klubber der på dette tidspunkt ikke havde fået øjnene op for Goiás havde nok fået dem på sigtekornet efter denne aften, hvor det talentfulde hold igen brillerede, og atter engang var ført an af holdets helt store profil Kenedy.
« Seneste Redigering: 15 Apr 2015, 22:36 af Le Sygnok » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #38 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #74: 15 Apr 2015, 21:48 »

Ja, jeg er også lidt ærgerlig over, at der er så meget fart på bloggen som der er og egentlig ville jeg hellere have lavet den over meget længere tid, men det var det jeg lige kom på op til konkurrencens start, og så måtte jeg jo gå med den idé.

Helt klart. Det er helt forståeligt, når vi kun har 30 dage.

Tillykke med VM-trofæet! Du har vist glemt at lægge et SS på "1-0"-linket. Og så kan jeg desuden heller ikke se SS af Lourival på forrige side.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010