home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 512 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53742 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #19 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #30: 07 Apr 2015, 15:01 »

Vildt køb! Det er jo sygt at en af de mere eftertragtede spillere fra den brasilianske liga, ikke tager til Europa! Smiley Stor cadeau til dit Goias for dette! Og fed blog - i god takt med forventningerne fra din blog om Athletic Bilbao!  Thumbs Up
Jeg er virkelig også glad for at kunne lande ham i Goiás, hvor jeg nok tror jeg skal få mere ud af ham end Fluminense gjorde.
Jeg var dog den eneste klub der var ude efter ham. Det har nok noget at gøre med, at han ikke engang var fast mand i start 11'eren, så det er nok begrænset, hvad han har gjort af reklame for sig selv på det sidste. Det bliver dog forhåbentligt ændret i den kommende tid, hvor vi nu både har ham og Erik oppe blandt vores tre forreste postioner.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#19 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #31: 07 Apr 2015, 20:13 »

#20 - Goiás: Vi er færdige på transfermarkedet

Globo Esporte

05.01.2015

For under 24 timer siden kom handlen på plads, der sikrede Goiás Fluminense's stortalent Kenedy. Prisen for den 18 årige offensiv spiller endte med at være 52,5M, hvilket er det dyreste køb i Goiás' historie


”I går aftes lykkedes det jer endelig at få handlen på plads med Kenedy. Hvis man havde sagt for et år siden, at I på dette tidspunkt havde sikret jer ham ville du så nogensinde havde troet dette?”

”Ikke i min vildeste fantasi. Naturligvis ønsker vi i Goiás at lokke Sydamerikas største talenter hertil og udvikle dem bedst muligt, men at vi allerede nu er interessante for så stort et talent, det havde jeg helt bestemt ikke forstillet mig.
Men flere ting har flasket sig her den seneste tid, og jeg må bare erklære mig ovenud tilfreds.”



”Kenedy var bestemt ingen billig spiller for jer, og I har på nuværende tidspunkt brugt flere penge på transfermarkedet end I har solgt spillere for. Strider det ikke mod jeres koncept?”

”Hvis man ser helt kortfattet på det, så jo - men det mener jeg dog ikke man kan. Vi ønsker som det første at være med i spidsen af klubber, der producerer de største talenter, og med det skulle det jo så også gerne følge en sund økonomi.
Vi har her gennem dette transfervindue brugt to store summer på to talenter, men det er fordi vi i begge tilfælde har vurderet at fortjenesten på dem begge kan række langt over det beløb som de er hentet for. Så når vi handler, så vil vi ikke afvise at bruge en stor sum penge, hvis det altså kan skabe stor profit i sidste ende.
Det er naturligvis et større sats med spillere som koster den slags penge, men både med Para og Kenedy har vi vurderet det til at være forsvarligt.



”Flere spillere lader også til at være på vej væk fra Goiás. Både målmand Renan og jeres stjerneskud Erik skulle have trukket stor interesse på det seneste. Kan I fortsat holde på dem, eller er de på vej afsted i dette transfervindue?”

”Jeg forventer ikke at sælge ud af flere profiler i dette transfervindue. Det er rigtigt at der har været interesse på begge spillere, men primært har det været fra hjemlige hold, og vi ønsker som udgangspunkt ikke at sælge til vores konkurrenter.”

___________________ ___________________ ___________________ __




Når alt dette var sagt, så måtte jeg nok indrømme at Erik’s dage i klubben lod at til at køre på sidste spor. Både Braga, Stade Rennies og Bordeaux havde en større interesse i ham, men bød aldrig. Sao Paulo hjemme fra Brasilien bød vanvittige 81M for ham, og havde det været en klub fra udlandet, så er det meget muligt at han var blevet sendt afsted her.
Jeg valgte dog at afslå, da jeg ikke vil sælge ham til en konkurrent, men det er vidst et spørgsmål om tid før Europa banker på, og så må jeg vidst erkende, at jeg ikke kan holde på Erik længere.
Efter Kenedy handlen fik jeg handlet de sidste backups der manglede og dermed har jeg dette års trup klar.
Stik mod min vilje har jeg lejet to spillere, men jeg kunne simpelthen ikke købe noget ordentligt for de penge jeg havde til rådighed.
Så er der også hentet en backup til kanten på fri transfer, og jeg har så småt fået solgt ud af et par løntunge spillere, som jeg ingen intention havde om at bruge.



Syv handler og syv salg er det blevet til, og jeg forventer herfra ikke at der sker mere på transfermarkedet.
Om lige over to uger, så starter statsmesterskabet op og jeg glæder mig virkelig til at se de nye spillere an.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2015, 17:42 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #20 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #32: 08 Apr 2015, 08:36 »

#21 - Starten på anden sæson

Anden sæson er skudt i gang, og dermed er vi i gang med Statsmesterskabet. Jeg havde ikke i sinde at skrive noget om turneringen, før jeg var færdig med den, og hvor jeg forventet at titlen ville komme til os igen - alt andet vil være en kæmpe skuffelse.


Taktisk tweak
Men en lille ting vil jeg nævne fra starten, som jeg nu har testet gennem de første kampe, og som jeg forventer kan komme mig til stor gavn i fremtiden.
Det var nemlig sådan gennem de første to kampe, at vi havde umådelig svært ved at få lagt bolden i kassen mod hold der var langt dårligere end os. Derfor testede jeg med ”Højere tempo” i stedet for ”Lavere tempo”, som jeg ellers altid spiller med, og det har virket fortræffeligt i samtlige af mine test, hvor vi også vandt seneste kamp 7-0. Dermed tror jeg dette kan være løsningen mod de hold som virkelig pakker sig mod os, og dette vil i den grad kunne gavne os i Statsmesterskabet, men jeg forstiller mig det ligeledes kan være til stor gavn mod de mindre hold i ligaen.


Copa Libertadores står for døren
Sidste kval. runde til gruppespillet af Copa Libertadores er også netop spillet, og dermed har gruppelodtrækningen netop fundet sted. Her var vi til min store forbavselse seedet i første seedningslag, men det må havde noget at gøre med, at vi er ligavindere.
Jeg håbede herfra at vi kunne undgå de argentinske hold, da de, og de brasilianske, som udgangspunkt nok er de stærkeste - dette lykkedes sørme og jeg er derfor umådelig tilfreds med min gruppe, som lyder på Bolivar (Bolivia), Juan Aurich (Peru) og Morelia (Mexico).
En rigtig solid gruppe, hvor Morelia dog ser ud til at være et solidt hold.


Yngste debutant
Statsmesterskabet er jo nærmest som fire måneders venskabskampe, når man ser på vores hold i forhold til vores modstandere, og det åbner naturligvis op for jeg kan prøve lidt af hvert med holdet.
Derfor er vores stortalent Santos, der kom gennem eget akademi sidste år, også blevet forfremmet til førsteholdet, hvor han har fået et par kampe som indskifter.
Meningen var faktisk at jeg ville give ham debut på førsteholdet efter vi havde vundet mesterskabet i 36 spillerunde tilbage i november, men her var han for ung til at spille i ligaen åbenbart. I stedet har han så nu fået debut på førsteholdet i Statsmesterskabet, og kan han lave en fornuftig udvikling gennem den kommende tid, så vil jeg slet ikke afvise ham som en fast del af førsteholdstruppen inden længe.


Tutorer
Og med Santos’ debut, så bringer det mig videre til endnu et punkt, som jeg på det seneste er gået i gang med at kigge nærmere på at få til klubben.
Jeg har jo lige nu en yderst ung trup, hvor 16 ud af 25 på førsteholdet maks er 22 år, og dermed ønsker jeg mine ældre spillere meget gerne må være nogle gode tutorer, som kan påvirke mine unge spillere positivt.
Dette er dog langt fra tilfældet, hvor jeg lige nu kun har Renan på målet og min OMV Matheus, som har personligheder, som jeg ønsker at bruge som tutorer.
Begge har ”professionel”, og her er Matheus nu tutor for Santos og jeg håber virkelig det kan blive en succes mellem de to, for så bør Santos i den grad få nemmere ved at nå et solidt niveau. Lige nu træner jeg ham kun ”middel”, da han konstant brokker sig over en hård arbejdsburde, men går hans samarbejde med Matheus godt, så er jeg sikker på at jeg kan give ham en større træningsmængde.

Og netop det problem jeg har med Santos virker til at være ret generelt for flere unge spillere i min klub, og måske helt generelt bare i Brasilien, derfor vil jeg begynde at sørge for bedst muligt, at mine rutinerede spiller i klubben har en god personlighed der kan bruges til tutoring.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #21 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #33: 08 Apr 2015, 16:47 »

#22 - Goiás vinder Statsmesterskabet nok engang

Vi er kommet ind i maj måned, og dermed er Statsmesterskabet nu et overstået kapitel og for andet år i træk, så blev titlen hentet.

Alt andet havde også været en kæmpe skuffelse, så det glæder mig derfor at den kom så sikkert i hus, som det var tilfældet.
Fra start til slut (næsten) gik vi fra banen som vindere.
Først vandt vi samtlige 18 kampe i ligaen, for så at vinde begge semifinalekampe over Anapoli (4-0 og 1-0). Dernæst vandt vi første finaleopgør på udebanen hele 5-1, men fik så den første uafgjorte kampe i vores sidste statsmesterskabskam p, da vi spillede 1-1 hjemme imod Vila Nova med et reservespækket hold. Det gjorde dog ikke spor, da vi kunne løfte titlen efter en samlet finalesejr på 6-2.



Samtlige spillere gjorde rigtig fin figur af sig selv undervejs i Statsmesterskabet, hvor det blandt andet blev til tre sejr på hele 7-0.
Alligevel er der nu en spillers præstation som jeg er særlig glad for. Her er der snak om unge Santos, der netop er fyldt 16 år. Han fik nemlig hele 11(5) kampe ud af de 22 mulige i statsmesterskabet, og her har han altså disket op med 6 mål og 4 assist, samt et snit på 7,69 fra AP postionen på den centrale midt, hvilket jeg er vanvittig imponeret over, og jeg overvejer derfor kraftigt at beholde ham oppe på førsteholdet allerede nu, hvor han så skal være backup til midtbanepositionen.


Copa Libertadores

Også Copa Libertadores er der sket en længere proces med, og også her er vi flyvende.
Gruppespillet var vi nær også gået igennem med lutter sejre. Først i gruppens sidste kamp imod sidstepladsen Bolivar, der kunne vi simpelthen ikke få bolden ind trods vores 24 afslutninger, men det var alligevel nok til en sikker 1. Plads i gruppen med vores samlede 16 point.


I 1/8-delsfinalerne ventede vores klart største modstand indtil videre, da vi skulle møde Universidad Chile. Her spillede vi først 1-1 i Chile, og det var tydeligt at vi havde svært ved at spille vores spil med hurtigt tempo, som var testet gennem sæsonens forår mod dårligere modstandere, hvilket havde været med stor succes.
Men imod et hold der var nogenlunde vores niveau var vi ikke ligeså kontrollerende. I stedet gik vi tilbage til vores mere normale langsomme tempo i returkampen, hvilket i den grad hjalp. 3-0 var vi oppe efter 41 minutter, og vi endte med at blive kvartfinale klar med en samlet 4-2 sejr.

I kvartfinalen venter nu Lanus, der ligger 11 i den Argentinske liga efter de første 13 runder. En lodtrækning jeg er fint tilfreds med af de tilbageværende hold, hvor drømmelodtrækningen dog havde været Cesar Vallejo fra Peru. Jeg anser dog fine muligheder for en semifinaleplads i Copa Libertadores allerede i år.
Første opgør mod Lanus er om små to uger i Argentina og så er det ugen efter at vi hjemme møder dem i returkampen.



Om få dage så starter ligaen op, hvor vi her skal forsøge at forsvare vores ligatitel, imens vi samtidig i den første tid også skal forsøge at gøre bedst mulig figur af os selv i Copa Libertadores kvartfinalen, hvor jeg bestemt tror på vi kan spille os i kvartfinalen. Vi går nogle rigtig spændende måneder i møde.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2015, 10:31 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #22 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #34: 09 Apr 2015, 10:30 »

#23 - Endestationen i Copa Libertadores

Datoen nærmer sig august 2015. Dermed er ligaen nu næsten halvvejs færdig (spillet 15 runder) og samtidig nærmer Copa Libertadores sig sin ende, og jeg må bare indrømme, at jeg slet ikke kan finde samme spil frem som i forrige sæson.

Mine spillere virker ekstremt trætte - hvilket er fuldt forståeligt eftersom vi gerne spiller to kampe om ugen. Er der endelig et hul i vores kampprogram, så der er syv dage til næste kamp, så føles det faktisk nærmest vildt at se.

Og trætheden har tydeligvis sat sine spor, og det betyder bare vi har nogle vanvittige off-days, hvilket blandt andet er blevet fremtonet med følgende nederlag: Atletico Paranaense 0-3, Flamengo 1-4 og Santos 0-3.


Copa Libertadores
Desværre så er sidstnævnte resultat (0-3 Santos) netop sket, hvilket var i returkampen i Copa Libertadores semifinalen. Undervejs fik vi annulleret to mål. Jeg ved godt man slet ikke kan sætte det op på denne måde, men var de to mål ikke blevet annulleret, så havde vi været finaleklar efter vi vandt første opgør 1-0.
Det irriterer mig helt utroligt meget, da vi styrer begge kampe, men mit forsvar har bare været hullet som en si gennem rigtig mange kampe på det seneste, og når vi så samtidig skaber mere en Santos i begge opgør, så er det altså ikke sjovt at misse finalen med et samlet 1-3 nederlag. Slet heller ikke, da vi kort forinden de to semifinale opgør smadrede dem hele 4-0 hjemme i ligaen.

Præstationer i Copa Libertadores



Ligaen

Men trods det måske kunne lyde som om, at vi så er flyvende i ligaen med vores 4-0 sejr over Santos her, så er det nu heller ikke tilfældet.
Først og fremmest startede vi ligaen lettere katastrofalt ud med blot to sejre i ligaens første seks runder. Derefter kom vi så tilbage på sporet i en periode, men det kunne tyde på at en lignende stime som i starten er ved at melde sig igen, da vi pt. står med blot én sejr i de seneste fem kampe, og hvor det er blevet til ét point i de sidste tre kampe.
Heldigvis ramte vi da også en god periode med 16 point på seks kampe, så vi ligger nu fint placeret i ligaen, hvor vi blot har ét point op til en sikker deltagelsesbillet til næste års Copa Libertadores.

Så værre kan man ikke sige at det står til i ligaen, men det irriterer mig nu alligevel helt utroligt meget, at vi spiller så vanvittig ustabilt, og der intet skal til for at spille vores forsvar tyndt.
Nu håber jeg vores spil i den kommende periode vil blive forbedret, nu hvor vi kun har ligaen at fokusere på resten af året. Hele syv point har vi op til Corinthians på førstepladsen, og det forspring de har skal meget gerne indhentes hurtigst muligt.

« Seneste Redigering: 09 Apr 2015, 10:38 af Le Sygnok » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #35: 09 Apr 2015, 12:44 »

Super dejlig blog LS.

Mindes næsten af du heller ikke havde helt samme stabilitet i anden sæson da du spillede med dem i FM12.

Men jeg tror på at du får det hele til at køre igen, og i næste vindue kan forstærke holdet nok til at i kan spille i flere turneringer af gangen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #36: 09 Apr 2015, 14:53 »

Super dejlig blog LS.
Mange tak, QuesT. Som altid en fornøjelse at have dig med som læser.

Mindes næsten af du heller ikke havde helt samme stabilitet i anden sæson da du spillede med dem i FM12.
Det mener jeg faktisk, at du har helt ret i. Det var vidst ret meget den samme historie som her, når jeg tænker over det.
Helt suveræne gennem første sæson, hvor gummibenene dog meldte sig mod slutningen.
Og hvor anden sæson var med langt større problemer. Det er sgu meget godt husket af dig.

Men jeg tror på at du får det hele til at køre igen, og i næste vindue kan forstærke holdet nok til at i kan spille i flere turneringer af gangen.
Helt enig. Exit'et her i Copa Libertadores giver en del luft i kalenderen. Det kommer holdet uden tvivl til at få rigtig stor gavn af, det er jeg sikker på, da det er kampprogrammet der har tvunget mig i flere omgange til at køre med langt større rotation end jeg ønsker.

Og som du helt rigtigt også nævner, så skal holdet forstærkes op til næste sæson. Vi har en pæn håndfuld profiler efterhånden, men hvis mine rotationsspilleres niveau kan hæves, så vil vi stå meget stærkere til situationer som disse, hvor vi spille to (endda nogen gange tre) kampe om ugen.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #37: 09 Apr 2015, 14:58 »

Det er også en fornøjelse for os at læse din blog, for du har et meget højt niveau.

Men jeg glæder mig til at følge din færd.
En skam din stjerne fra FM12 ikke er i klubben mere, kan ikke huske navnet, men han var i forsvaret. Han havde pyntet på dit hold Wink

Men en spændende indgangsvinkel du har lavet, ikke helt det samme som du plejer, og det kan jeg godt lide, at du prøver dig selv af på et nyt område Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #38: 09 Apr 2015, 16:05 »

Det er også en fornøjelse for os at læse din blog, for du har et meget højt niveau.
Men en spændende indgangsvinkel du har lavet, ikke helt det samme som du plejer, og det kan jeg godt lide, at du prøver dig selv af på et nyt område Smiley
Jeg takker ydmygt.
Og ja, synes også selv indgansvinklen til bloggen her har været rigtig sjov at lege med faktisk. Både i den forstand at jeg hele tiden vil sælge ud af mine profiler og forsøge at skabe nye stjerner i klubben. Men samtidig også med fortæller metoden, hvor jeg skiftevis selv fortæller og hvor jeg også leger lidt med en såkaldt "storyblog".

Men jeg glæder mig til at følge din færd.
En skam din stjerne fra FM12 ikke er i klubben mere, kan ikke huske navnet, men han var i forsvaret. Han havde pyntet på dit hold Wink
Ja, han er desværre skiftet til en anden klub i Brasilien. Der går dog ikke alt for mange updates, så bliver han faktisk nævnt her i bloggen, sammen med en anden spiller som jeg også hentede til Goiás tilbage i FM12.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #39: 09 Apr 2015, 16:22 »

Ja, den er bygget lidt anderledes op end man er vant til når det er dig der skriver. Men det er den ikke mindre god af.

Glæder mig til at læse videre.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #40: 09 Apr 2015, 17:32 »

Ja, den er bygget lidt anderledes op end man er vant til når det er dig der skriver. Men det er den ikke mindre god af.

Glæder mig til at læse videre.
Det glæder mig rigtig meget at høre. Tak.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #23 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #41: 09 Apr 2015, 20:44 »

#24 - Goiás millimeter fra nyt rekordsalg

Globo Esporte
01.09.2015

Et for langsomt papirarbejde fra Goias og Roma’s side, er angiveligt grunden til at Goias’ angrebs és fortsat er at finde i Brasilien. Goiás der tidligere på sæsonen solgte Italo Melo for 65M var dermed millimeter fra et nyt rekordsalg, som ellers kunne have haft indbragt et beløb, som var tæt på et trecifret millionbeløb.


Som altid har d. 31 august været en travl dag for flere fodboldklubber i Europa, der skulle forsøge at få forhandlet de sidste mangler hjem på sidste dagen af sommerens transfervindue.

Dette var også gældende for italienske Roma, som var rendt ind i angrebsproblemer eftersom deres eneste angrebsstjerne, Juan Iturbe, havde forvredet en skulder der ville holde ham ude de næste 3 måneder.
Dermed stod klubben kun tilbage med den næsten 39 årige Totti og den 19 årige Tony Sanabria, som angribere, til næsten hele efterårssæsonen, hvilket fik klubben på transfermarkedet i de sidste dage af transfervinduet.

Det fik Rom-klubben til at kigge mod Sydamerika, hvor Goiás’ helt store angrebsprofil, Erik, var kommet på sigtekornet.

Italienerne sendte først et 60M bud afsted på den unge brasilianer. Dette var langt under hvad Goiás forventede for deres stjerneskud, og fortalte man ønskede hele 110M for deres angriber.

Roma skulle angiveligt have sendt et nyt bud på hele 87,5M afsted for Goiás' Erik, men inden det bud blev bearbejdet af Goiás, så klappede det italienske transfervindue i, hvorefter Roma også trak deres rekordstore bud tilbage.

Dermed får Goiás lov til at holde på Erik lidt endnu, men det lader til at Europa inden alt kan få glæde af den unge Goiás angriber, der siden januar 2014 har lavet hele 54 mål.
« Seneste Redigering: 09 Apr 2015, 23:46 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #24 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #42: 10 Apr 2015, 11:01 »

#25 - Mesterskabsspillet er fundet frem

Seneste ligakig skete tilbage ved update#23, hvor vi netop var blevet slået ud af Copa Libertadores. Jeg efterlyste vores spil for forrige sæson, da vi på daværende tidspunkt var ramt ind i to større formdyk, hvor det to gange i træk inden for en kort periode var lykkedes os kun af komme fra banen med én sejr i fem kampe.

Årsagen til vores formdyk havde jeg da også kommet med en forklaring på, hvilket var vores yderst tætte kampprogram, hvilket uden tvivl tog hårdt på truppen. Men efter vores exit i Copa Libertadores, så har vi nu fået langt mere luft i kampprogrammet, og det har i den grad kunne ses på vores spil.


Hele 16 ligakampe er spillet siden vores nederlag i Copa Libertadores semifinalen, og gennem disse 16 ligakampe er det ikke blevet til ét eneste nederlag.

På daværende tidspunkt hvor vi netop var blevet slået ud af Copa Libertadores, der havde vi syv point op til Corinthians på 1. Pladsen, men med 16 kampe på kontoen siden da, som alle har kastet point af sig, så skulle man mene at vi havde lagt os godt til i toppen af tabellen.
Men faktum er den, at det først er her efter 31 spillerunde, at vi har indhentet Corinthians, og nu ligger side om side med 62 point efter 31 runder, og kun en bedre målscorer giver dem førstepladsen.

En hel del yderligere hold er med i kampen om billetterne til næste års Copa Libertadores. Kun fem point skiller 3. Pladsen fra 8. Pladsen, men med hele 11 point op til top 2, så tyder alt lige pt. på at årets mesterskabskamp i Brasilien kommer til at stå mellem Goiás og Corinthians, der topper ligaen efter 31 runder.


Seneste 16 liga kampe
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #25 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #43: 11 Apr 2015, 11:37 »

#26 - Afslutningen på anden sæson

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Goiás anden sæson lod til at byde på langt større udfordringer for klubben end forrige sæson, hvor man havde skudt sig selv til tops i ligaen fra første rundes fløjt.
I anden sæson derimod var historien noget helt andet. Efter 15 spillerunder var man netop blevet slået ud af Copa Libertadores i semifinale, og trods næsten halvdelen af ligaen var overstået havde man fortsat ikke fundet samme stabile spil frem som i forrige sæson.

Det spil blev dog fundet frem, hvilket nok har skyldes en udtømning i kampprogrammet, hvor man efter sit CL-exit nu for første gang otte måneder begyndte at have én kamp om ugen.
Goiás spil begyndte at blomstre op, som man kendte det og efter 31 spillerunder var Corinthians på førstepladsen hentet.

Men netop som begge hold lå side om side begyndte nervøsiteten i den grad at melde sig hos begge titelkandidater.
I 32 spillerunde mødte netop de to hold hinanden i Corinthians. Kampen endte 0-0, hvilket Corinthians nok var yderst godt tilfredse med.
Flere mærkelige pointtab viste sig undervejs. Blandt andet med Goiás der i 34 spillerunde kunne overtage førstepladsen med en sejr hjemme over ligaens sidsteplads. Dette lykkedes ikke, da man trods sine 18 afslutningen ikke kunne få bolden i mål.

Runderne nærmede sig i den grad sidste spillerunde i ligaen, og fortsat havde Goiás ikke forsøgt gennem sæsonen at ligge placeret som 1’er i ligaen.
Men i 37 spillerunde skete det så. Goiás vandt en snæver 1-0 sejr over Botafogo imens Corinthians smed point til Fluminense.
Og dermed kunne Goiás nu selv afgøre mesterskabet.

Lidt af en opgave ventede dog Goiás, da man i sidste spillerunde skulle op imod Bahia, som med alt andet end en sejr kunne risikere at miste deres 4. plads, som ville give adgang til næste års Copa Libertadores.


Men Goiás gjorde intet for at bevare nogen form for spænding i mesterskabskampen, og i stedet trådte profilerne i den grad i karakter i sidste spillerunde, hvor først forsvarsgeneralen Amaral scorede til 1-0 efter 2 minutter.

Kenedy lavede et sandt drømmemål til 2-0, da han snyd sig forbi tre Bahia spillere inden han bankede bolden ind ved nærmeste stolpe. Og så stod der ellers Erik på resten af kampen.
Kort inden pausen gjorde han det til 3-0, og i anden halvlegs sidste minutter cementrerede han meterskabet, da han med et straffespark satte bolden i kassen til kampens resultat 4-0.


For andet år i træk blev Goiás altså brasilianske mestre, hvor nyindkøbet Kenedy i den grad var trådt i karakter gennem de seneste måneder, hvilket også sikrede ham titlen som årets unge spiller. Ligeledes delte han også 2. pladsen på topscorerlisten med Erik.
Og samtidig sluttede Erik også som ligaens absolut assistkonge med hans 17 assist, hvor nærmeste forfølger var helt nede på 11 assist.


Det var hermed en kendsgerning, at Goiás nu havde leveret to fænomenale sæsoner efter deres udtalelse om at være verdens førende talentfabrik for to år siden. Trods et sensationelt mesterskab i første sæson, så kunne man stadig havde sin tvivl om det ikke lige var overambitiøst nok meldt ud, men med deres seneste sæson, som igen bød på et mesterskab og dertil også en semifinale i Copa Libertadores, så måtte man efterhånden begyndte at tage den lille brasilianske klub seriøst.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2015, 11:45 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #26 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #44: 11 Apr 2015, 14:59 »

#27 - Officielt: Erik på plads i Lyon

Globo Esporte
29.12.2015

Med få dage til januars transfervindue begynder, så er det nu officielt, at Lyon har vundet underskriften på en af Brasiliens helt store goalgettere.
Den 21 angriber fra Goiás har skrevet under på en 4,5 årige aftale.


Det var et for langsomt papirarbejde, der nok sørgede for at Erik ikke forlod brasilianske Goiás allerede tilbage i slutningen af august måned for små 100M. Her fire måneder senere er Goiás nok godt tilfredse med dette, da deres unge angrebs és i stedet skifter til franske Lyon for en rekordsum af hele 135M.

Gennem den sidste måned har mere end 25 klubber vist interesse for den unge brasilianer, og mere end 10 klubber har de seneste dage forsøgt at få fat i Erik’s underskrift.
Det endte med at blive Lyon der vandt spillerens underskrift, hvor de måtte betale Goiás hele 135M for at få Erik fri af hans kontrakt.

Ifølge flere brasilianske medier, så har følgende klubber været med i kampen om Erik’s underskrift:
Benfica, Dortmund, Galatasaray, Genoa, Gladbach,  Granada, Lyon, Malaga, AC Milan, Porto, Real Sociedad, Sampdoria, Shakhtar, Sporting Lissabon og Udinese.

Samme dag som Erik skiftede til Lyon modtog han også prisen, som ”Årets spiller i Sydamerika”, og var ligeledes at finde på ”Årets hold i Sydamerika
Erik har gennem sine to seneste sæsoner i Goiás scoret 61 mål og lavet 54 assist.

___________________ ___________________ ___________________ _________




Dermed var det officielt at Erik nu var fortid i klubben. Allerede tilbage i august var han ved at ryge til Roma, hvor de bød 87.5M, og havde jeg kunne få presset dem på op 100M, så havde jeg sendt ham afsted her.
Buddet endte dog som bekendt med at falde igennem, da det italienske transfervindue nåede at lukke i, og det er jeg yderst godt tilfreds med, da Lyon nu i stedet har kastet hele 135M efter ham.


Hermed står vi altså og har lidt af en spiller, der skal erstattes i det kommende transfervindue, men vores salg af Erik skulle vise sig blot at være starten på et større udsalg i Goiás truppen.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2015, 18:29 af Le Sygnok » Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010