home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  2 Brugere, 510 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  #74 - Verdens førende talentfabrik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: #74 - Verdens førende talentfabrik  (Læst 53669 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #58 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #120: 24 Apr 2015, 10:13 »

Jeg har rykket DM op så der ligger tre mand centralt på midtbanen. Den midterste er DLP(D). Derudover har jeg en AP(s) og en BBM(s). Og så spiller jeg uden "Arbejd bolden ind i feltet", men nogle af mine spillere har til gengæld fået besked på at skyde mindre.
Lyder meget spændende. Jeg kan slet ikke få min DM til at få høje ratings, og scenariet var det samme tilbage i FM14. Jeg har dog hele tiden givet skylden på FM's rating system, som nok ikke har meget tilovers for DM rollen, for hver gang jeg ser hvordan han agere på banen, så synes jeg fuld ud rollen gør sit job, men ratingen ligger altid gerne på 6,7/6,8, hvis det ikke er fordi holdet vinder 5-0 agtigt.
Men det kunne da være man i fremtiden skulle teste det med tre CM's som dig. Idéen lyder bestemt ikke tosset.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #58 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #121: 24 Apr 2015, 13:59 »

59 - To sydamerikanske stjerner træder til i Goiás

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

Klubfodbold havde stået på standby i sommeren ’18, både i Europa såvel som Sydamerika, grundet VM i Rusland 2018.
Turneringen vil nok mest blive husket for Ukraines fremragende VM, hvor man gik hele vejen til finalen efter man både slog Holland og Tyskland ud af henholdsvis kvart- og semifinale efter straffesparkskonkur rence, men måtte altså se sig slået i finalen 1-0 af Spanien.

Men også to tidligere Goiás profiler fik vist sig frem under VM. Mest af alt var det Ezequiel Ponce, der fik prisen som Bedste unge spiller ved VM, hvor han diskede op med 5 mål og 3 assist undervejs i turneringen, hvor Argentina måtte sig slået af Spanien 3-2 efter forlænget spilletid, hvor Ponce ellers nær havde sendt Spanien ud på egen hånd.
Også Kenedy havde et fint VM for Brasilien, men måtte se sig slået af netop Argentina i 1/8-delsfinalerne efter straffesparkskonkur rence, men inden da havde Kenedy lavet et fremragende mål mod Japan, som blev kåret til det tredje bedste mål ved VM.


Og netop som VM var slut, så sluttede endnu en VM profil sig til Goiás. Her var der tale om Colombias målmand David Ospina, der sammen med sit land blev 4’er ved VM. Ospina havde kontraktudløb med Arsenal og skulle nu fortsætte karrieren i Goiás.

Men her stoppede det ikke for Goiás. For klubben havde også sagt farvel til sin forsvarsprofil Nicolas Tagliafico for en måned forinden, og her blev lidt af en erstatning fundet, der ligeledes kom til klubben på fri transfer.
For i Spanien havde en af verdens bedste venstrebacks spillede sine sidste 11 sæsoner, men siden hans klub tilbage i 2016 hentede Jonathan Silva i Sporting Lissabon, så var han hurtigt blevet skubbet ud af truppens faste start 11'er og havde ikke rigtigt været fast mand siden da.

Ingen havde heller fået skrevet en forhåndskontrakt med spilleren der for få år siden blev anset som verdens bedste venstreback, og i stedet blev det Goiás der fik skrevet kontrakt med ham.
Så ikke nok med at Goiás landede David Ospina efter VM, så var det samme gældende for Real Madrid’s Marcelo, der fremover også kunne trække den grønne Goiás trøje.
« Seneste Redigering: 24 Apr 2015, 14:08 af Le Sygnok » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #59 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #122: 24 Apr 2015, 14:21 »

Imponerende transfer nok engang Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #59 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #123: 24 Apr 2015, 15:40 »

Imponerende transfer nok engang Thumbs Up
Jeg er også selv yderst tilfreds med dem. Det er nok ikke lige to handler der får klubben anerkendt som verdens førende talentfabrik, men deres tilgang skal helt sikkert nok hjælpe til positivt på de unge i klubben.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #59 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #124: 24 Apr 2015, 15:43 »

En fornøjelse at følge med i din blog.

Solide transfer må man sige! Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #59 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #125: 24 Apr 2015, 18:14 »

En fornøjelse at følge med i din blog.

Solide transfer må man sige! Smiley
Mange tak. Det er jeg glad for at høre.

Og ja, det er virkelig kommet et par vilde handler i hus her gennem den seneste sæson.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #59 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #126: 24 Apr 2015, 21:51 »

#60 - Alle gode gange tre for Goiás

Copa Libertadores
Tilbage i update #57, der var noget af det sidste jeg snakkede om, var hvorvidt en værdig modstander ville vente os i kvartfinalerne i Copa Libertadores, da vi indtil videre var gået lettere ubesværet frem til kvartfinalerne.

Men modstand skulle vi angiveligt kigge længe efter i Copa Libertadores i år, for i kvartfinalerne ventede Universidad Guadalajara fra Mexico os - og en decideret modstand var ikke ligefrem hvad der ventede os.
Vi rejste først til Mexico, hvor vi lavede årets bedste præstation gennem en halvleg, da vi gik til pause med 6-1, hvilket også blev kampens resultat, og så var den semifinale vel nærmest hjemme på bare 45 minutter.
De tre øvrige halvlege slappede vi gevaldigt mere af, men gik alligevel samlet videre 8-1.

Heller ikke i semifinalerne var der den helt store spænding - dog var vi umådelig ineffektive i tre ud af fire halvlege mod Botafogo, og dermed blev kampen reelt først lukket i anden halvleg af returkampen.
Alligevel var det to kampe, hvor det så ud som at der kun var et hold på banen - og det var os.
Vi vandt dog kun første opgør 1-0 på deres bane, inden vi slog dem 3-0 hjemme, hvor alle mål blev scoret i anden halvleg.

Dermed var vi finaleklar efter vi var gået gennem turneringen med kun sejre, og meget mere end en halvleg var der heller ikke behov for, for at afgøre den finale.
Lourival der har vist sig som holdets helt store profil efter Kenedy’s afgang diskede op med fire mål på 42 minutter, hvor vi gik til pause med stillingen 4-1 på Santos’ bane. Første opgør af finalen endte 5-2, og dermed var Santos tvunget til at lave fire mål minimum på vores bane i returkampen.
Dette gjorde de ikke, men desværre var vi umådelig ineffektive atter engang, da vi for første gang spillede uafgjort i turneringen. Det gjorde jo ikke en verden til forskel, da vi alligevel vandt finalen samlet 6-3, men det havde nu været meget pænt med et år, der kun bød på sejre.



Recopa Sudamericana
Med vores Copa Libertadores titel fra forrige år, så skulle vi naturligvis også spille Recopa Sudamericana, hvor vi skulle møde sidste års vindere af Copa Sudamericana, hvor Boca Juniors ventede.
Nu er der allerede blevet snakket om ineffektive dage gennem denne update, og sørme om endnu en ikke meldte sig her i første opgør mod Boca, da vi først mødte dem i Argentina.
Bolden ville simpelthen ikke ind, og i stedet var Boca umådelig skarpe og det resulterede i vores første nederlag gennem denne sæson, da de sejrede 1-2.

I returkampen fortsatte vi med at sparke alt forbi mål, på træværket eller på Boca’s målmand og jeg troede faktisk længe, at Boca ville tage titlen højest ufortjent.
Men efter 58 minutter er titlen så på vej i vores retning, da Lourival sætter os på 1-0, og først helt til slut lukker vi kampen med vores to mål i overtiden, da samlet gav os en 4-2 sejr over Boca Juniors.



Ligaen
Ser man bort fra vores ineffektive dage, som der alene er set et par stykker af gennem denne update, men istedet ser nærmere på kampstatestikken fra diverse kampe, så kan det ses at vi er umådelig overlegne i vores kampe, hvor ingen rigtig lader til at kunne følge med os, og et sådan billede tegner sig sørme også i ligaen.

August måned har budt på vanvittige 11 kampe, og grundet vi både har skulle spille pokalfodbold, Copa Libertadores og Recopa Sudamericana, så er en helt del af vores ligakampe blevet rykket.

De fleste hold i ligaen er halvvejs igennem sæsonen nu, og har altså spillet 19 ligakampe - her har vi blot spillet 16, men trods dette, så er vi sørme i front i ligaen alligevel.

Indtil videre har vi spillet 16 kampe i ligaen, og disse 16 kampe har kastet 11 sejr af sig, samt 5 uafgjorte.
Med vores 35-12 målscorer, så er vi som det første det hold der har scoret flest mål og ligeledes er vi også det hold der lukker færrest mål ind.

Vores konkurrenter i år lader til at være Atletico Mineiro, Corinthians og Santos.
Både Mineiro og Corinthians er begge kun to point bag os, dog har vi lige tre kampe i baghånden til at øge vores forspring, og sidst så er Santos naturligvis atter med i kampen igen i år.
Santos er fire point bag os, men har kun spillet én kamp mere end os, så det kunne meget vel være dem, som vi kæmpe om mesterskabet imod igen i år.

Vi virker dog helt suveræne, trods vi solgte Kenedy op til denne sæson, men selvom vi nu er uden ham, så tror jeg meget skal gå galt, hvis vi ikke skal tage mesterskabet for andet år i træk.

Efter 16 runder



Transfer
Updaten runder vi af med det sidste der sker på transfermarkedet for denne sæson. Sommertransfervindu et er nemlig lukket i Europa, og denne gang er der ikke nogen af vores spillere der er søgt mod Europa på sidste dagen af transfervinduet.

Vi har dog solgt lidt ud, da både Valmir Lucas og vores andenkeeper Paulinho er kommet i overskud. Paulinho blev solgt for blot 365k, imens Valmir Lucas også kun kunne sælges for 25M, trods han var vurderet til 30M.

Sidst er der købt to nye angribere ind. Den ene som erstatning for Luciano, imens den anden er købt ind til vores reserve hold.

Det sås hvordan Luciano røg for lidt af et beløb til Flamengo tidligere i sommerens transfervindue, og han er blevet erstattet med en spiller, der godt nok lige er niveauet under, men Ewandro skulle have potentialet til noget fornuftigt, og så er han altså også lige hentet til klubben for under hundred gange så lidt, som vi solgte Luciano for.

Sidst så fandt min scout Santos Dourado 16 årige Alex har for et par uger siden. Har spillede førhen i Cruzeiro, hvor han havde en frikøbsklausul på 6.25M. Dertil havde han ifølge min scout et potentiale, der kunne række til ”en verdensklasse angriber”, så ham har vi naturligvis erhvervet os.
Vi nærmer os dog så småt enden i bloggen, så jeg tvivler på vi nu alligevel kommer til at se meget til Alex her i bloggen, men ikke desto mindre lader han til at være et glimrende køb.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #60 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #127: 25 Apr 2015, 14:02 »

#61 - Afslutningen på femte sæson

FourFourTwo - Verdens førende talentfabrik
31.12.2019

2018 sæsonen skulle vise sig at blive Goiás vel nok bedste sæson siden udtalelsen om at blive verdens førende talentfabrik tilbage i 2014.

Dette kunne godt ses som lidt af en overraskelse, at dette var tilfældet siden man op til sæsonen havde solgt Kenedy, der havde titlen som verdens bedste fodboldspiller på sig, og fire måneder forinden det salg havde man også sagt farvel til Ezequiel Ponce, der uden tvivl havde været de to største stjerner i klubben siden 2014.


Men trods salget af sine profiler, så gik Goiás yderst uimponeret til værks gennem hele 2018, hvor alt modstand blev fejet af banen.
Truppen udviste et helt særligt sammenhold, og hvor truppen ikke på samme måde havde en helt særlig profil på toppen, som holdet forsøgte at sætte op, så lignede Goiás pludselig et mandskab der havde langt flere offensive strenge at spille på.

Der blev gjort rent bord i samtlige af de sydamerikanske turneringen, hvor Goiás først og fremmest tog Statsmesterskabstit len, derefter vandt man også ganske overbevisende Copa Libertadores og Recopa Sudamericana.
Så blev det også til den mest sikre ligatitel til dato, da man havde hele 27 point ned til 2. pladsen efter 38 runder, og så og man også pokaltitlen for første gang i klubbens historie efter man udraderede Atletico Paranaense samlet 8-1 i pokalfinalen


Skulle man alligevel fremhæve en profil i Goiás offensiven, så måtte man alligevel pege på Lourival, der var kommet til klubben for tre sæsoner siden, men som altid havde stået i skyggen af Kenedy og Ponce, da de var i klubben.
Gennem sæsonen blev det til 56(11) kampe for Lourival og her blev det til 56 mål, 21 assist og 20 kampe som MotM - en præstation der både rækkede til den mest målfarlige angriber i Brasilien, samt årets spiller i ligaen.
Den anden præstigefyldte pris, som årets talent i ligaen blev også vundet af en Goiás profil. Dette var Roger, der havde taget over på OMH pladsen efter Kenedy’s afgang, og som virkelig havde gjort flot figur af sig selv gennem det seneste år.

Goiás’ overlegenhed blev i den grad demonstreret i de sidste måneder af 2018 sæsonen, hvor man sejrede i sæsonens sidste 24 ud af 25 kampe.


Prikken over i’et for Goiás’ 2018 sæson blev sat ved Klub-VM, hvor man i år skulle op imod Manchester City i klubfinalen.
Forrige sæson var det lige ved og næsten for Goiás, da man tabte Klub-VM finalen til Manchester United efter straffesparkskonkur rence, men hvor man højest overraskende havde styrret størstedelen af kampen.

Men i 2018 da Goiás mødte Manchester City leverede man sin bedste præstation til dato mod et hold fra Europa.
Dette var til trods for at holdets offensiv profil Lourival måtte udgå med en skade allerede efter 27 minutter af kampen, men i stedet skulle det være årets talent der tog hovedrollen på sig.

På intet tidspunkt i kampen kom Manchester City frem til nogen store chancer, og i stedet var det altså Goiás der sad på spillet, men som ikke kunne få omsat flere af deres store chancer.

Men helt til slut i kampen er det Roger der bliver spillet fri af Santos, der med en fræk aflevering lobber bolden hen over City forsvaret, og hvor Roger sparker bolden ind bag Joe Hart fra en yderst spids vinkel til kampens resultat 1-0, og dermed havde Goiás taget Klub-VM titlen for anden gang på tre år.


Goiás virkede på dette tidspunkt tæt på uovervindelige i Sydamerika, og kunne klubben bare sørge for at sælge minimalt ud af holdet, så virkede det ikke til at nogen kunne røre Goiás.

Men Goiás' transfervindue op til 2019 sæsonen endte som bekendt ikke med at gå sådan.
I stedet lavede Goiás deres mest aktive transfervindue til dato, hvor man satte ny rekord i at tjene flest penge på én sæsons transfer, hvilket ikke sagde så lidt endda, da rekorden op til denne sæson lød på 1,28 milliarder.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #61 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #128: 26 Apr 2015, 13:23 »

#62 - Goiás: Vi sælger 10 førsteholdsspillere

Globo Esporte

22.12.2018

I morges meldte Goiás ud på et pressemøde, at hele ti spillere vil forlade klubben når transfervinduet åbner i Europa d. 1 januar.
Køberne er flere forskellige topklubber i Europa der tæller navne som Manchester United, Dortmund, Liverpool, Roma og Juventus.



”Der er nok flere Goiás fans der her til morgen har fået morgenkaffen galt i halsen, da de hørte jeres pressemøde. Hele ti spillere fra førsteholdstruppen forlader holdet gennem det kommende transfervindue, hvilket næsten er 50% af førsteholdstruppen. Hvorfor har I valgt at sælge så drastisk ud som det er tilfældet?”

”Nu er det ikke noget vi decideret har valgt, at der skulle sælges ud i sådan en grad. Men med vores seneste sæson i betragtning, så er det næppe til overraskelse for nogen, at der har været massiv interesse for vores spillere.
Vi har været i dialog med rigtig mange klubber, og der er flere klubber der har levet op til den pris som vi har ønsket for vores spillere, og dette er hvorfor så mange spillere nu rejser mod Europa."



”Ser man på bagerste geled, så er det navne som Ospina og Marcelo, der kun opnåede et par måneder i klubben. OgsåMarquinhos rejser tilbage til Europa efter et år i Sydamerika, holdets faste højreback Romario, der er draget mod Spanien og Renan der har vogtet Goiás målet gennem de sidste mange sæsoner er også søgt afted til Europa.
Kan I på nogen måde erstatte alle disse spillere?”


"Det er klart, at vi næppe bare uden videre kan gå ud og finde stjerner på dette niveau igen. Både Ospina og Marcelo når kun tæt på et halvt år i klubben, men det de viste på banen tegnede et klart billede af, at de fortsat kunne spille med i store klubber i Europa, og da muligheden her bød sig, så har de naturligvis også fået lov til at tage af sted igen.
Jeg tror heller ikke et salg af Marquinhos kommer bag på de fleste. Da vi hentede ham for 12 måneder siden takkede han nej til flere storklubber i Europa for at komme til Goiás. Dette var dog ikke for at spille i Goiás resten af karrieren, men for at vi skulle få gang i ham igen efter det ikke blev til meget spilletid i PSG. Nu har han gennem et år vist sig som Sydamerika’s vel nok bedste midterforsvar, hvilket også er hvorfor han gennem dette transfervindue har været vores næst dyreste salg, og hvor jeg er sikker på Manchester United fremover vil få stor glæde af ham."



”Men det er bestemt ikke kun i bagerste geled, at der er solgt ud. Ser vi på midtbanen er der sagt farvel til yderligere tre spillere, hvor især Zuculini og Casemiro vil blive savnet af klubbens fans. Heller ikke Fillipe Soutto kan tage over for en af dem, da han også er blevet solgt til Italien. Hvor stort bliver savnet af disse spillere?”

"Det er klart, at det igen heller ikke er spillere, som vi bare lige sådan går ud og erstatter.
Igen vidste vi dog at hverken Zuculini eller Casemiro ville være her resten af deres karriere, da de kom til i en alder af henholdsvis 23 og 24 år.
Jeg sagde ved tilgangen af Casemiro, at han ville spille her 1-2 sæsoner og så ville han være klar til at tage tilbage til Europa. Nu har han været her to sæsoner og har sat et stort aftryk på holdet, og dette skal vi i Goiás være taknemmelige for.
Historien er den samme med Zuculini, der ligesom Casemiro havde svært ved at falde til i Europa efter at være rejst fra Sydamerika. Nu har han også fået mere rutine på kroppen efter to sæsoner i Goiás, hvor han har været med til at løfte vores spil markant og jeg er sikker på, at han denne gang nok skal slå igennem.
Men selvfølelig kommer savnet af disse spillere til at blive stort, men jeg synes nu alligevel vi har nogle rigtig lovende navne, der har god mulighed for at tage over."



”Sidst har I også sagt farvel til to offensiv spillere, hvor det mest markante salg har været Lourival, der tager til Dortmund og som har været jeres dyreste salg, og så søger Marion også mod Europa efter tre fantastiske sæsoner for Goiás.
Det er profiler fra samtlige led som klubben altså har solgt ud af. Kommer I til at blande jer i toppen, når der skal spilles liga og Copa Libertadores i den kommende sæson?”


”Det regner jeg helt bestemt med. Lourival bliver bestemt ikke nemt at erstatte, men der er vidst ingen der er i tvivl om, at vi før har solgt ud af offensivstjerner og alligevel klaret os videre.
Marion, som vi ligeledes har solgt til Udinese kommer vi også til at savne, der nu har spillet tre sæsoner i klubben og som altid har været bund solid for os.
Og med så mange salg som det er tilfældet, så er det klart at vi står over for lidt af en opgave, hvor det nu er vores tur til at komme på transfermarkedet og få erstattet vores spillere bedst muligt."



Goiás førsteholdstrup tæller nu kun 12 navne, men kan glæde sig over et svimlende beløb på hele 1,43 milliarder der tikker ind på kontoen, når de ti spillere rejser mod Europa, når januar transfervinduet åbner.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #62 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #129: 26 Apr 2015, 19:19 »

#63 - Ny regel for sidste sæson i bloggen

Bloggen nærmer sig sin ende, hvor der nu kun er en sæson, der ikke er fortalt.

Til trods for at jeg synes, at jeg gentagende gange har solgt ud af klubbens største profiler, så er det lykkedes for mit hold gang på gang at vokse med opgaven, og som sæsonerne er gået virker vi kun til at være blevet bedre og bedre.

Særligt de to seneste sæsoner har ingen kunne følge med os i Sydamerika, hvor ligaen er blevet vundet med henholdsvis 17 og 27 point ned til nærmeste konkurrent.

Også i Copa Libertadores har vi vist os for gode til samtlige af vores modstander. Seneste overståede sæson var et glimrende eksempel, hvor vi gik fra 1/8-delsfinalerne til finalen med følgende sejre 5-0, 8-1 og 4-0 inden vi i finalen vandt 6-3.
Kigger man på året før dette, så er historien godt og vel den samme, da vi gik fra 1/8-delsfinalerne til finalen med følgende sejre 5-1, 5-1 og 6-0 inden vi i finalen vandt 5-0.


Men sidste sæson her i bloggen ønsker jeg, at der skal være noget mere spænding i diverse turneringen, og dette er hvorfor der også er solgt så drastisk ud, som vi så i seneste update.
Jeg har nemlig indført den regel for mig selv, der lyder på følgende:
Spillere i truppen må maks være fyldt 23 år i løbet af sæsonen.


Jeg har hentet ti nye spillere til klubben, så førsteholdstruppen nu igen ligger på 22 spillere, som jeg anser for at være ideelt.

Med den nye regel, så har jeg dog ikke bare været ude og handle de bedste sydamerikanske spillere under 23 år, da jeg fortsat har handlet efter, at mine indkøb også gerne skal være billigst mulige.
Alt i alt er der handlet for 316M. Det kunne om noget godt lyde som en sjat, men for ti spillere (godt og vel 30M pr. spiller), så synes jeg det er lykkedes rigtig pænt.

Truppens ældste spillere er Ewandro, Gabriel Barbosa og Robert - alle 22 år. Ellers har truppen tre spillere på 21 år, to på 20 år og ellers er resten af truppens 14 spillere maks fyldt 19 år.


Jeg vil med fire updates i løbet af i morgen præsentere hele truppen, hvor vi står med en vanvittig talentfuld trup, men hvor vi samtidig kommer på lidt af en opgave, når vi skal forsøge at spille os til både liga og Copa Libertadores trofæ i den kommende sæson.
« Seneste Redigering: 26 Apr 2015, 19:21 af Le Sygnok » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #63 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #130: 26 Apr 2015, 21:53 »

Sindssygt spændende med SÅ ung en trup.

Fantastiske resultater i øvrigt.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #63 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #131: 26 Apr 2015, 22:57 »

Sindssygt spændende med SÅ ung en trup.

Fantastiske resultater i øvrigt.
Ja, jeg er også yderst spændt på hvordan den sidste sæson her i bloggen kommer til at gå.

Og tak. Håber på sidste sæson kan følge nogenlunde med.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #63 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #132: 27 Apr 2015, 09:26 »

#64 - Den sidste trup oversigt (del 1 af 4)

Jeg skal som indledning til denne trup oversigt sige, at det aldrig nogensinde var min intention med bloggen, at jeg skal råde over et hold, der bestod af talenter på atter talenter, som det er blevet tilfældet med min trup, der tæller 22 navne.

Men som et resultat af de to seneste sæsoner, så har jeg givet mig selv lidt af en udfordring, hvor vi nu råder over en trup, som om noget har et kæmpe potentiale, men som på flere punkter halter efter med det nuværende niveau.


Gennem denne update, som er del 1 af 4, så kigger vi nærmere på, hvordan truppens målmænd ser ud.

Spillere der har forladt os
Målmænd: David Ospina, Renan

Overblik over vores nye målmænd
Målmænd: Er der noget FM-guderne ikke har været gavmilde med gennem dette savegame, hvor jeg nu har taget hul på sjette sæson, så har det været med sydamerikanske målmandsregens - for pokker hvor har der været langt mellem snapsene her.
Og med nærmest ingen gode målmandsregens, så har det været målmandspositionen, hvor jeg gik ind med størst bekymring til dette transfervindue.

En målmand havde jeg dog i tankerne, som skulle være holdets nye foretrukne valg. Mexicanske Christian Rizo fandt jeg for små to sæsoner siden og allerede dengang var jeg ved at købe ham, men gik fra den idé igen, da jeg som udgangspunkt ikke ville bruge en af mine fem ”ikke-brasilianske” spillere på en reservemålmand. Men da der nu ikke var noget bedre valg for en sydamerikansk U23 målmand, så var han pludselig blevet et lettere ideelt indkøb.

Men lidt af et dilemma skulle jeg alligevel ende med at blive stillet overfor på målmandsfronten.
For tilbage ved savets start, der opdagede jeg en ung brasiliansk målmand i Botafogo. I flere gange omgange forsøgte jeg at scoute ham og se om han kunne hentes til en fornuftig pris - dette var dog aldrig tilfældet og i stedet blev han solgt for Benfica for 67.5M tilbage i sommeren 2015.
Men små tre uger efter jeg havde sikret mig Rizo, hvor tanken var at han skulle være førstevalg, så fik jeg pludselig tilbudt Cleiton, der kunne hentes for 70M, da ikke længere var tilfreds i Benfica grundet manglende spilletid.
Det var ikke mange penge for en målmand med hans kvaliteter, men det var rigtig mange penge i forhold til hvad jeg normalt gerne ville give for spillere til truppen. Jeg synes dog det var et markant løft på målmandsposten og dermed endte jeg altså med at købe Cleiton, der skulle være førstevalg, hvor han altså blev den næst dyreste spiller gennem dette savegame med hans pris på 70M. Kun overgået af Marquinhos vi tidligere havde hentet for 90M.


Forventet opstilling på målmandspositionen
« Seneste Redigering: 27 Apr 2015, 12:36 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #64 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #133: 27 Apr 2015, 12:49 »

#65 - Den sidste trup oversigt (del 2 af 4)

Med den nye regel om mine spillere højest må være 23 år, så står jeg ikke voldsomt bekymret op til den sidste sæson. Havde jeg vidst for en sæson tilbage, at jeg ville indføre reglen, så havde jeg nok været noget bekymret, men det ser heldigvis anderledes ud nu.

Ser man på forsvarskæden, så er der i hvert fald ingen bekymring om midterforsvaret, som har et vanvittigt højt niveau, trods deres alder.
Havde jeg lavet regel om højest 23 år eller ej, så havde jeg nok solgt Marquinhos lige meget hvad, da jeg stod med alt for mange kvalificerede midterforsvarer i min trup gennem seneste sæson.

Men hvor jeg havde været fuld fortrolig til mit midterforsvar, så havde tilfældet nok ikke været det til mine backs for et år siden.
Men siden da, så har min unge højre back David Brigatti i den grad overrasket, hvor hans niveau i mange kampe, som minimum var på niveau med vores ellers normale faste højre back Romario.
Så op til den nye sæson med den nye regel, så var det kun vores venstre back, som jeg har været en smule bekymret, men det lader der bestemt til at være kommet styr på.


Gennem denne update, som er del 2 af 4, så kigger vi nærmere på, hvordan truppens forsvar ser ud.

Spillere der har forladt os
Midterforsvar: Marquinhos
Højre back: Romario
Venstre back: Marcelo

Overblik over vores nye forsvar
Midterforsvar: I midterforsvaret kommer der ikke til at ske den helt store rotation, og de fleste spillere her kender også hinanden, da tre ud af fire også var at finde i vores trup seneste sæson.
Jeg kommer til at rotere utrolig meget mellem de tre, hvor jeg endnu ikke har mine to foretrukne af Paulinho, Elkin Saenz og Freddy Quezada.

Min assistent vurderer rækkefølgen i nuværende niveau til at være:
1. Quezada
2. Paulinho
3. Saenz

Jeg ser det mere personligt som:
1. Quezada
2. Saenz
3. Paulinho

Jeg ser Paulinho som den svageste af de tre grundet et par mangler i hans mentale egenskaber, men samtidig vurderes Paulinho til at have det højeste potentiale, hvorimod Quezada ikke skulle rykke sig meget fremover. Dertil favoriser jeg også Paulinho en del, da han brasilianer. Men ja, der kommer nok til at ske en del rotation her.

Med fjerdevalget galt det om at finde en, der var tilfreds med at stå i skyggen af de tre. Her er Elcio Mohnsam blevet hentet i Gremio. Han er uden tvivl en af dette transfervindues største scoop, da han er hentet for blot 16M. Ifølge min scout skulle han havde et 5 stjernet PA, men med hans bare 17 år, så forventer han næppe alt for meget spilletid gennem denne sæson.


Højre back: På højre backen har vi op til denne sæson mistet Romario, men David Brigatti fik nu alligevel umådelig meget spilletid i løbet af slutningen af sæsonen, og selv hvis Romario var blevet i klubben, så kunne Brigatti sagtens have taget hans plads i løbet af denne sæson.
Ser vi på ham da han kom til klubben for et år siden, så er der ikke sket vanvittig meget med hans tekniske eller fysiske egenskaber, men hans mentale udvikling har været intet mindre end fænomenal.
Og så har han også lige en personlighed som ”Model Professional”.

Vi slap dog ikke helt billigt, da en backup til Brigatti skulle findes. Her blev det ikke til meget spilletid for Luis Carlos i Corinthians, der dog alligevel ikke ville slippe ham billigere end 38M. Han ser dog rigtig spændende ud, og trods han ikke er nogen Brigatti, så skal han nok få rigeligt af spilletid gennem den kommende sæson.


Venstre back: På venstre back positionen havde vi brug for en ny fast mand til start 11’eren efter vores salg af Marcelo.
Tilbage i truppen rådede jeg kun over den 17 årige Amoroso. Han var om noget en fin back for en 17 årig at være, men jeg mente ikke han fortsat havde niveauet til at være fast mand.

I stedet blev Guilherme Arana hentet til klubben og med hans prisskilt på 49M, så var han vores næst dyreste indkøb gennem dette transfervindue - kun overgået af vores målmand Cleiton.
Hans nuværende niveau var allerede nu umådelig lovende og med et potentiale, der skulle række til en del mere, så virkede Arana som en rigtig spændende spiller.


Forventet opstilling i forsvaret
« Seneste Redigering: 27 Apr 2015, 19:10 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #65 - Verdens førende talentfabrik
« Svar #134: 27 Apr 2015, 19:10 »

#66 - Den sidste trup oversigt (del 3 af 4)

Når det kommer til midtbanen, så havde jeg ikke den store bekymring omkring vores nye regel, der hed at spillere i truppen højest måtte være fyldt 23 år ved sæsonens afslutning.
På de to centrale midtbaneroller (DLP og FP) rådede vi over to klassespillere, så for mig handlede det blot om at finde en stærk DM til holdet.
Dette var dog nemmere sagt end gjort og de talentfulde DM’s jeg kunne finde i Sydamerika, dem ville deres klubber ikke slippe for priser jeg ville betale, og dermed endte jeg med at gå gevaldigt ned i niveau på denne position, og dermed er DM positionen klart den plads, hvor vi kommer til at stå svagest i år.


Gennem denne update, som er del 3 af 4, så kigger vi nærmere på, hvordan truppens midtbane ser ud.

Spillere der har forladt os
Defensiv Midt: Bruno Zuculini, Fillipe Soutto
Dybdeliggende Playmaker: Casemiro

Overblik over vores nye målmænd
Defensiv Midt: Som nævnt, så er det på denne position, hvor vi virkelig kan rammes gennem den kommende sæson, da vores niveau her er alt andet end optimalt.
Jeg har midlertidig opdaget, at vores midterforsvar Paulinho er mere end komfortable med at spille på den defensive midt, og det kunne sagtens komme i brug i løbet af sæsonen til de helt store kampe.

Men ellers, så har jeg to DM’s på henholdsvis 17 og 18 år.
Hvad jeg har vurderet mig frem til indtil videre, så bliver holdets faste starter den 17 årige Foguinho. Hans tekniske egenskaber ser enestående ud, men det mentale halter godt nok efter. Især hans ”koncentration” og ”koldblodighed” er jeg ikke tryg ved - for slet ikke at snakke om hans ”mod”, hvor han med den beskedne egenskab af 1 næppe tager mange ofringer for holdet.

Hvor Foguinho lige nu bliver vurderet til 1,5 stjerne ud af 4 mulige, så er der angiveligt et endnu større potentiale med 18 årige Junior. Hos ham har jeg dog endnu flere bekymringer med de mentale egenskaber, og teknisk lader han også til at være niveauet efter.
Overhoved ikke optimalt til denne position. Vi står uden tvivl med to store talenter her, men jeg er ikke i tvivl om, at det her bliver vores svaghed til den kommende sæson.


Dybdeliggende Playmaker: Normalt så når jeg har haft problemer i denne taktik med mine DM’s med denne taktik, så har jeg altid gerne haft nogle DLP’s på den centrale midt, der har kunne yde support til DM positionen, men dette er ikke engang tilfældet, da vi kun råder over nogle yderst offensivt orienterede herre her.

Vores nye starter, der skal tage over efter Casemiro det bliver den 19 årige Maykon Araujo. Gennem seneste sæson spillede han i flere omgange lige op med Casemiro, og når det kom til assist, så havde Araujo også disket op med 19 i alt imod Casemiro’s 13. Altså ikke nogen bekymringer her, hvor jeg er sikker på Araujo nok skal tage over efter Casemiro.

Heller ikke hvis Araujo skulle være uden mulighed for at spille vil jeg være bekymret. Her finder vi nemlig endnu et nyindkøb, hvor vi har fået vanvittig meget for pengene efter min nuværende vurdering.
Blot 24M har vi betalt for Eduardo, og han ser ligeledes umådelig interessant ud, hvor der samtidig skulle være potentiale til en del mere.
Han ser om noget endnu mere optimal ud som FP, men det kunne jeg desværre ikke lige finde plads til i første omgang.


Fremskudt Playmaker: Til vores fremskudt playmaker rolle, er det den eneste sammen med vores F9’er rolle i angrebet, hvor der ikke er købt noget nyt ind til.

Som starter på FP positionen finder vi først og fremmest min helt klare favorit på dette mandskab. Trods at have opgraderet mine faciliteter en god sjat gennem savet, så har jeg kun modtaget én god regens gennem savet og dette skete i min første sæson.
Sådan her var Santos i 2015, og se ham så lige i dag, hvor Santos er lidt af en stjernespiller, trods hans bare 19 år.
Seneste sæson var hans klart bedste, hvor han i 58(5) kampe leverede 6 mål og 27 assist, samt en rating på 7,56.
Jeg er rigtig spændt på ham i den kommende sæson, hvor der virkelig kommer til at være brug for han træder i karakter, hvis vi skal til tops i samtlige turneringer.

Som backup til Santos, der har vi Robert, og det er næsten helt vildt, at en med hans kvaliteter ikke er i vores faste start 11’er.
Han er dog en klassespiller, som vi kan sætte ind, hvis det ikke fungerer.
Det seneste halve år har jeg også lavet et par test med ham, da det slog mig at han ligner en langt bedre F9’er. Han har dog ikke slået rigtig igennem endnu i den rolle, men jeg vil ikke afvise at det skal testes noget mere i den kommende sæson.


Forventet opstilling på midtbanen
Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010