Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
1 Bruger, 1033 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Blogs
#88 - La Lezama
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
14
Forfatter
Emne: #88 - La Lezama (Læst 98490 gange)
Le Sygnok
Blogmester
#37 - La Lezama
«
Svar #120:
08 Feb 2015, 09:17 »
#38 – Første ligakamp med 4-1-2-2-1’en
Der blev fløjtet til pause på San Mames og trods det blot var blevet til ét mål gennem første halvleg, så var det i den grad en halvleg som Bilbao fansene kunne være yderst tilfreds med.
Jovist var der igen set problemer med at få indstillet det afgørende skud på toppen, men at Sociedad blot var kommet til ét skud i løbet af kampen imod vores otte, og vi samtidig sad på 68% af boldbesiddelsen. Det tydede helt klart på at
kampens første 45 minutter
havde været under fuld kontrol.
Jeg ville ønske at jeg kunne sige, at vores mål var kommet efter en indøvet dødbold, men tvært imod. Jeg havde nemlig for blot to updates siden siddet og snakket om, at jeg ikke ønskede at spille med korte hjørnespark, da det var umådelig ineffektivt – og hvad sker der så?
Kampen er 35 minutter gammel, da Benat tager
et hjørnespark kort
.
Bolden bliver spillet hen
på kanten af feltet
, hvor Muniain har umådelig meget plads og derfor nemt kan retvende sig mod målet.
Bolden bliver lagt skråt tilbage
, hvor Ibai Gomez ligger på kanten af feltet.
Han trykker bolden afsted første gang
, og bolden suser afsted mellem vender og fjender
Den rammer dog ikke en eneste på vejen
, og Sociedad’s målmand kan ingen ting se, og trods en halvleg hvor Ibai Gomez igen ikke helt har skarpheden oppe foran, så bliver han dog første halvlegs enlige målscorer.
Anden halvleg fortsatte fuldstændig på vores premisser. Trods vores mandskab er meget lig Sociedad’s, så ligner vi et mandskab som er klasser bedre end dem i vores nye taktik, hvor de gennem 90 minutter blot kommer til tre afslutninger.
Lige ud over Benat, som får en flot 8,2 rating med hjem fra kampen, så er der faktisk ingen på vores hold som ligger inde med nogen speciel rating, og dermed tyder det altså på at vi sagtens kan være endnu bedre end dette, hvilket glæder mig vanvittig meget.
Vi dominerer kampen fra start til slut og kommer i alt frem til 18 afslutninger.
Dog ærgrer det mig utrolig meget, at Muniain og Ibai Gomez fortsat har store problemer med at vise sig som profiler i taktikken, hvor de ellers burde være stjernerne på toppen. I denne kamp var det Susaeta som dækkede OMH pladsen og som var den bedste af de tre forreste. Gennem venskabskampene var det Oscar De Marcos og Toquero som spillede bedst af de tre forreste, men fortsat har jeg ikke set den kvalitet, som det forventes fra Muniain og Ibai Gomez, hvilket der meget gerne snart må rettes op på.
Efter 86 minutter er det også indskiftede Arduiz som sikrer vores sejr, da han sætter bolden i kassen til kampens resultat
2-0
. Kigger man væk fra Muniain og Ibai Gomez, så må det dog siges at være en vanvittig flot præstation, hvor vores ærkerivaler absolut intet havde at komme med imod vores 4-1-2-2-1 taktik.
Allerede fem dage efter Sociedad kampen, så voksede min bekymring blot med Muniain og Ibai Gomez, da det igen var langt fra godt nok, da vi spillede det første opgør af EL kval kampen imod Levski, hvor vinderen går videre til gruppespillet.
Her var vi igen dominerende gennem kampen, men bolden kunne vi slet ikke få ind, og efter kampen stod der fortsat
0-0
på måltavlen, hvilket var alt andet end et optimalt udgangspunkt til returkampen.
Le Sygnok
Blogmester
#38 - La Lezama
«
Svar #121:
09 Feb 2015, 13:41 »
#39 – Bilbao klar til Europa League gruppespil
Det var lidt af en skuffelse vi rundede sidste update af med, hvor det blot var blevet til 0-0 ude imod Levski i den sidste runde af EL kvalen inden gruppespillet. Dermed skulle det afgøres hjemme på San Mames, hvor et udebane mål til Levski kunne komme til at gøre ekstremt ondt på os.
Men udebane målet var i den grad svær at spotte gennem en første halvleg, hvor vi leverer noget af det bedste bold, som jeg indtil videre har set med 4-1-2-2-1 taktikken.
Jovist så fungerede angrebet naturligvis ikke. Derfor var det nu glædeligt at vi havde vores midterforsvarer Borja Ekiza, som kunne trække med frem på hjørnespark og ikke bare score ét mål, men derimod hele to af slagsen i løbet af en
første havleg
, hvor Levski ikke fik et ben til jorden.
0 skud på mål og en boldbesiddelse på 33%.
Som det ses, så burde vi have ført langt større, men vores IA havde bestemt ikke leveret varen og Ibai Gomez som lå på toppen stod det endnu værre til med.
Dermed var kampen ikke helt lukket og én enkel scoring kunne dermed give muligheder for Levski.
Men målet til Levski kom bestemt ikke. Vi spillede derimod en helt fantastisk kamp, hvor vi holder dem fra én eneste afslutning gennem kampens samtlige 90 minutter, og da
dommeren fløjter kampen
af, så hedder skudstatistikken minsandten 30-0 til os. Virkelig imponerende.
Desværre forsætter vi med at hamrende ineffektive oppe foran, og får dermed ikke scoret yderligere.
Muniain spiller dog en forrygende anden halvleg, hvor han hæver sin rating fra 6,8 til 7,8. Dog brændte Ibai Gomez yderligere kæmpe chancer, som Muniain serverede til ham, så assist blev det ikke til for Muniain.
Det var også en kamp, hvor unge Etxeberria og Undabarrena var med fra start, og igen gjorde de rigtig fin figur af sig selv.
Og med sejren, så er vi nu klar til EL gruppespillet, hvor vi er blevet 2. seedet.
Her var der mulighed for flere virkelig gode grupper, da der var yderst varieret modstand i de forskellige seedningslag, men ligesom runden forinden EL gruppespillet, så havde vi i den grad lodtrækningsheld, da vi fik lidt af en
drømmegruppe
.
Dette glæder mig helt utrolig meget, da vi nu kan stille op med vores rationsspillere gennem de fleste EL kampe, og dermed have vores profiler udhvilet til ligakampene.
Derudover så er der også muligheder for at give nogle talenter spilletid. Jeg er i hvert fald allerede nu yderst overbevist om at Iker Alonso skal ud og spille europæisk allerede fra dette efterår af.
Le Sygnok
Blogmester
#39 - La Lezama
«
Svar #122:
10 Feb 2015, 16:38 »
#40 – Et skridt nærmere et effektivt angreb
September måned i den nye sæson er et overstået kapitel, og trods det er blevet nogle yderst blandende resultater, så har det været gennem denne måned, hvor jeg har fået testet noget, som muligvis kunne være løsningen på angrebet.
Helt imponerende startede måneden dog ikke ud, da vi blot fik scoret ét mål gennem månedens to første ligakampe. Dog var det samme gældende for vores modstander, som også kun lavede ét mål gennem de to kampe.
Det hele startede ud med at vi spillede
0-0
ude imod Sevilla, hvilket man kunne mene var et fint resultat i en svær udekamp, og en kamp som vi sidste år tabte 0-3. Men faktum var bare, at vi var et langt bedre hold end Sevilla og havde vi været bare lidt mere skarpe oppe foran, så havde vi også kunne slå dem.
Naturligvis var det en skuffelse, at vi ikke vandt, men at vi på et år var gået fra at blive slagtet 0-3 til pludselig at spille 0-0 og være det klart bedst spillede hold viste helt klart, hvordan 4-1-2-2-1 i den grad var ved at tage effekt, og hvordan den var langt bedre for os som hold i de mere lige kampe, hvor den kunne gøre os til det bedste hold.
Men for at vi virkelig kunne vise om så at være det bedste hold, så manglede effektiviteten oppe foran, og den kom heller ikke forbi i den kommende liga kamp.
Her rente vi nemlig ind i lidt af en skuffelse, da vi hjemme spillede
1-1
imod Getafe, og ønsker man at spille CL i den kommende sæson, så går det ikke vi smider point i kampe som disse.
Så galt det EL, hvor vores første modstander var Braga, som klart er vores største konkurrent om 1. pladsen.
Som nævnt er planen at jeg primært kun bruger rotationsspillere og muligvis enkelte fra U19 her i EL, men grundet det var en kamp, som vi skulle vinde, for at tage et godt skridt mod førstepladsen, så havde vi alligevel navne som Ruffier, San Jose, Laporte, Muniain og Ibai Gomez med fra start. Dog var der også blevet plads til den bare 16 årige Iker Alonso i startopstillingen.
Igen var vi klart det bedste hold på banen, men samtidig måtte vi også erkende at vi var hamrende ineffektive som altid.
Ibai Gomez får dog scoret
kampens enlige mål
, som nok var en af de letteste han får lov at score i sin karriere, så det var nu ikke fordi angrebet pludselig var utrolig velfungerende.
Dermed stod vi fortsat med lidt af et problem i det offensive, som havde kostet en del point gennem startet på denne sæson. Dette fik mig til at lave en lille rolleombytning hos to af mine spillere.
Munain som gennem min 2-3-3-2 taktik virkelig fandt nydeligt spil frem i F9’er rollen efter at være testet som Poacher og Trequartista blev lagt tilbage op i angrebet i min 4-1-2-2-1, hvor han igen skulle fungere i F9’er rollen i stedet for IA på venstrekanten, som ellers så ud til at være hans fortrukne position, som dog nærmest intet godt havde kastet af sig.
Det betød at Ibai Gomez ikke længere lå i F9’er rollen på toppen, men derimod blev lagt ned på IA positionen på venstrekanten, hvilket jeg lidt havde min bekymring omkring, da Ibai Gomez virkelig havde en vane for at afslutte meget mere udefra end jeg ønskede, og det ville nok kun blive værre i IA rollen forstillede jeg mig.
Men om det var byttet på de to som ændrede utrolig meget eller om modstanden måske bare ikke kunne følge med på dagen, det skal ikke kunne siges endnu, men offensiven var langt bedre end den hidtil har været set i 4-1-2-2-1’en.
Hele
4-1
smadrede vi Hercules, hvor Muniain, som var tilbage i F9’er rollen, diskede op med et hattrick, imens Susaeta på OMH’en og Ibai Gomez på OMV’en til sammen diskede op med tre assist. Dermed var der i den grad en forhåbning om, at dette kunne være løsningen på angrebet.
Vi kom dog i den grad ned på jorden i den efterfølgende ligakamp, hvor vi viste utrolig ringe forsvarsspil, som ellers indtil videre har set solidt ud. Men udekampen imod Sporting Gijon fungerede det på ingen måde, og trods vi så mere effektive ud igen oppe foran, så var Sporting faktisk ved at løbe med alle tre point, da indskiftede Arduiz først scorede til kampens resultat
2-2
i det 90 minut. Muniain spillede en rigtig ringe kamp i F9’er rollen, men det var vidst gældende for hele holdet, når nu vi snakker at spille en ringe kamp.
Måneden sluttede vi af med en udekamp imod Barcelona. Her var vi tilbage 2-3-3-2 taktikken, da vi næppe kunne spille op lige med dem, men derimod skulle satse på kontraangreb.
Det betød Arduiz som var sidste års topscorer, men som er blevet den helt store taber i 4-1-2-2-1 taktikken, hvor han ganske simpelt ikke passer ind, han var tilbage i startopstillingen, hvor han så noget rusten ud. Dog var vi fint med i kampen og kom endda også foran efter 20 minutter på Camp Nou, men inden første halvleg blev fløjtet af, så var der udlignet. Det kunne også være blevet til en Barcelona føring, da de fik tilkendt et straffespark. Her reddede Ruffier dog Messi forsøg fra 11 meter pletten.
Længe så det også ud til at 2-3-3-2’en skulle skaffe os et virkelig flot point fra Camp Nou, men med 12 minutter igen, så ryger et skud via San Jose i kassen og
dermed sejrede Barcelona
.
Men alt i alt, så var det en virkelig godkendt kamp.
Dermed blev september en måned, hvor vi fik en god start på EL, og hvor unge Iker Alonso fik Europa debut. Der blev smidt dumme point i flere kampe, men ombytningen af Ibai Gomez og Muniain kan betyde at vi kommer til at gå en langt mere positiv form i møde. Jeg håber i hvert fald virkelig, at det kunne være løsningen.
Jeg har desværre glemt at tage screenshot af ligaen, er det lige gået op for mig.
Dog husker jeg at vi på dette tidspunkt lå 10’er i ligaen, som dog må siges at være en yderst lige tabel efter de første seks runder.
«
Seneste Redigering: 10 Feb 2015, 19:15 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #40 - La Lezama
«
Svar #123:
10 Feb 2015, 19:19 »
Forrige update (#40) var lidt af en såkaldt wall of text uden de store screenshots. Det var dog ikke helt meningen, da der gerne skulle have været url links til samtlige af vores kampe, hvor man kunne se at vi var dominerende i alle vores kampe (på nær Barcelona kampen).
Jeg kunne dog midlertidig se, at dette ikke var tilfældet og de url koder jeg havde indtastet var forsvundet. Det er nu fixet, så det skulle være muligt at se på hvordan vores seneste har forløbet sig.
jonasc21
Lilleputspiller
«
Svar #124:
11 Feb 2015, 00:01 »
Det var godt nok noget langt det seneste indlæg, men det skal der jo også være plads til. Det kan altid være svært at forkorte indlæggene ned, når der er så mange ting man gerne vil fortælle
Men super arbejde som altid og jeg følger selvfølgelig stadig med!
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #125:
11 Feb 2015, 08:50 »
Jeg bliver kun gladere, når indlæggende er længere, så er der mere at læse! Jeg følger ligeledes stadig med og er overbevist om, at det også er tilfældet for mange andre, selvom der ikke altid bliver smidt en kommentar.
FC Barcelona
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #126:
11 Feb 2015, 13:03 »
Citat af: jonasc21 11 Feb 2015, 00:01
Det var godt nok noget langt det seneste indlæg, men det skal der jo også være plads til. Det kan altid være svært at forkorte indlæggene ned, når der er så mange ting man gerne vil fortælle
Hehe. Ja, jeg har det i hvert fald med at være rigtig dårlig til at være kort og kontant med updates i mine blogs, men samtidig så sætter jeg nu også pris på at have med læsere rigtigt med inde i savet, og det er svært uden de lange updates, så det er jo lige at finde balance.
Citat af: Præsidenten 11 Feb 2015, 08:50
Jeg bliver kun gladere, når indlæggende er længere, så er der mere at læse! Jeg følger ligeledes stadig med og er overbevist om, at det også er tilfældet for mange andre, selvom der ikke altid bliver smidt en kommentar.
Fedt. Det er jo meget skønt udgangspunkt at have til denne blog.
Og ja, det ser jo i hvert fald ganske pænt ud med viewcounten - det gør mig nu heller ikke det store, at der ikke er så stor en feedback igen, nu hvor det bare er en repost af bloggen, selvom det nu altid er hyggeligt med de spørgsmål der måtte opstå undervejs.
Kjeld85
Lilleputspiller
«
Svar #127:
11 Feb 2015, 14:56 »
Jeg mener, at du har truffet en korrekt disposition ift. at benytte Munian som F9´er.
Jeg har stort set altid et Athletic-save pga. udfordringen med, at man kun må benytte baskiske spillere. Her i FM15 har jeg benyttet Munian som F9´er igennem flere sæsoner. I nuværende FM-udgave har han været upåklagelig, og i indeværende sæson spiller han med en gennemsnitlig karakter på 7.66 efter 8 med 4 mål og 6 assists til følge.
«
Seneste Redigering: 14 Feb 2015, 10:00 af Kjeld85
»
darkalf
Manager
«
Svar #128:
11 Feb 2015, 15:00 »
Følger også med endnu og jo længere jo bedre.
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39287.0
Gang i Brighton igen
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #129:
11 Feb 2015, 15:38 »
Citat af: Kjeld85 11 Feb 2015, 14:56
Jeg mener, at du har truffet en korrekt disposition ift. at benytte Munian som F9´er.
Jeg har stort set altid et Athletic-save pga. udfordringen med, at man kun må benytte baskiske spillere. Her i FM15 har jeg benyttet Munian som F9´er igennem flere sæsoner. I nuværende FM-udgave har han været upåklagelig, og i indeværende sæson - 19/20 - spiller han med en gennemsnitlig karakter på 7.66 efter 8 med 4 mål og 6 assists til følge.
Jeg kan også godt afslører uden at sige alt for meget, at det var en af mine bedste beslutninger i savet, at sætte ham tilbage op i angrebet op spille F9'er for mig. Han er eminent i den rolle.
Citat af: darkalf 11 Feb 2015, 15:00
Følger også med endnu og jo længere jo bedre.
Fedt! Og ja, sådan er det jo ofte.
Lille sjov detalje faktisk. Har man læst samtlige af bloggens updates indtil videre, så kan jeg fortælle at man har læst 100 sider i word om La Lezama netop efter update#40.
«
Seneste Redigering: 11 Feb 2015, 15:41 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
«
Svar #130:
11 Feb 2015, 15:53 »
#41 – Spillere i træningsfokus (1. Oktober)
Datoen i savet hedder nu 1. Oktober i savet, og dermed er det blevet tid til sæsonens første træningsfokus update.
Inaki Iglesias
Der er ikke sket en fløjtende fis med Iglesias siden sæson start, hvor jeg viste en screenshot frem af ham.
Dog er det også kun blevet til 2(1) kampe for U19 holdet, så er det selvfølgelig heller ikke nemt at udvikle sig. Dog havde jeg gerne set noget bedre fremgang end dette.
Han har siden ankomst til mit YI haft træningsfokus på sin styrke, som blot lå på 6, da han ankom til klubben. Den har han indtil videre fået opgraderet til 8. Dog er den ikke blevet bedre siden sidste screenshot, som jeg tog før sæsonstart, hvilket skuffer mig.
Så laver jeg også lidt af en brøler, og glemte alt om min snak om målrettethed, som skal være højere hos tutoren end den han er tutor for.
Det har kostet, at Iglesias målrettethed er faldet med fem siden han ankom til klubben, da hans tutor blot har 11 målrettethed. Virkelig dumt af mig, men det må jeg leve med.
Følgende ændringer er altså set hos Iglesias:
-3 Målrettethed
Yderst skuffende. Jeg er dog sikker på at udviklingen nok skal komme. Han er ydermere også steget fra 3 PA stjerner til 4 PA stjerner siden han ankom gennem vores YI, så jeg er overbevist om, at noget spændende nok skal være på vej her.
Markel Etxeberria
Er som sagt fra denne sæson af med i førsteholdstruppen, hvor han skal forsøges at køres ind som Iraola´s arvtager, da han virkelig er mit bedste bud på en afløser til backen.
Ligesom sidste år, så er udviklingen startet utrolig langsomt ud i starten af sæsonen. Der skete der lidt ved ham hen over sommeren, men der skal stadig noget til for han er klar til at overtage pladsen permanent.
Sølle tre stats er blevet forbedret inden screenshotet, som jeg viste frem i update 37.
De tre ænringer er følgende:
+1 Koncentration
+1 Målrettethed
+1 Udholdenhed
Indtil videre har han fået 4(3) kampe på førsteholdet i sæsonen. Præstationerne afspejler meget godt hans nuværende egenskaber, som fortsat ikke er gode nok til det niveau han er med på. Jeg håber dog spilletiden kan ændre hurtigt på det.
Er ligeledes gået fra 4 PA stjerner til 4,5. Så der er da håb forude.
Juan Maria del Rio
Må siges at stå lidt i skyggen af vores andre store DM talenter, men skal bestemt ikke undervurderes, da han allerede nu har virkelig fine egenskaber.
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:
+1 Afslutninger
+1 Førsteberøring
+1 Indlæg
+1 Lange indkast
+1 Straffespark
+1 Beslutninger
+1 Kreativitet
+1 Teamwork
+1 Acceleration
+1 Balance
En ganske fin udvikling hos unge del Rio, hvor han lige pt. bliver trænet med fokus på sin styrke, som er steget med +2 siden han ankom gennem klubbens YI. Dog er der ikke sket noget med den siden sæson start.
Hvad der især er værd at bemærke, det er, at da han ankom gennem vores YI, så blev hans PA vurderet til 2,5 stjerner. Nu lyder vurderingen på 4,5 stjerner. Er det endnu en kommende stjerne til vores yderste potentielle DM position, som allerede nu indeholde talenter som Undabarrena og Iker Alonso, og som nu også Juan Maria del Rio nu også kan blive blandt, hvis hans PA viser sig at passe. Jeg er yderst spændt.
Iker Alonso
Det helt store talent i Bilbao lige nu, hvor jeg virkelig bare glæder mig til at følge hans udvikling. Allerede nu, trods han lige er fyldt 16 år, så har han spillet 1(1) europæiske kampe, og det skal helt sikkert nok blive til mere med den EL gruppe, som vi er endt i.
Trænes som sagt med fokus på styrke, da jeg gerne ser ham have omkring 10 mere minimum, når han er færdigudviklet, så denne proces kommer nok til at stå på en del tid endnu.
Følgende ændringer er set siden sæsonstart:
+1 Forudseenhed
+1 Adræthed
+1 Hurtighed
+1 Styrke
Heller ikke nogen vanvittig udvikling, som meget gerne skal ses en hel del bedre i den kommende træningsfokus update.
Han har dog helt imponerende egenskaber fortsat af sin alder, så tiden er bestemt på hans side.
Da han ankom gennem vores YI lød hans styrke blot på 4, så at den allerede nu er på 6 er et meget fint tegn.
Der skal dog en bedre udvikling til, men det skal helt sikkert nok blive spændende at følge ham gennem efteråret, hvor han kan vise sig frem i EL.
Har også netop fået sluttet sin
tutor tid hos Mikel Rico
, hvor Alonso’s personlighed er gået fra ”Beslutsom” til ”Resolut” hvilket er yderst positivt.
Iker Undabarrena
Vi slutter af med sidste års helt store overraskelse. Lige som Etxeberria, så er Undabarrena også med i førsteholdstruppen i år, hvor det indtil videre er blevet til 4(4) kampe, hvor det må siges, at han har haft det svært i ligaen.
Siden sæsonstart er følgende ændringer set:
+1 Beslutninger
+1 Koldblodighed
Absolut heller ikke en udviklingshastighed som var kendetegnet for hans sidste sæson, men mon ikke tempoet stiger, når sæsonen bliver skudt yderligere i gang og han er mere tilpas på førsteholdet. Jeg håber i hvert fald.
Altså en lidt skuffende udvikling set hos mine spillere som var i træningsfokus. Der er dog en detalje ved det, som nok er skyld i forskellen fra sidste år, hvor udvikling var set bedre på dette tidspunkt.
Sidste år der havde jeg nemlig fået taget screenshot af spillere, da jeg skulle vise dem frem i mit trupoversigt, hvor screenshotsne blev taget tilbage i starten af juli måned. I år fik jeg først udpeget spillerene, som skulle i træningsfokus dagen før ligastart, hvilket altså var i midten af august måned. Dermed havde mine spillere mere eller mindre 12 uger til at udvikle sig, før første træningsfokus update, hvorimod i år har der kun været kig på de seneste seks uger.
Det må jeg lige huske at være opmærksom på til den kommende sæson, da der jo næppe sker vanvittig meget hos en spiller på seks uger.
Men ligesom sidste år, så vender jeg tilbage med næste træningsfokus update, når datoen hedder 1. Januar.
Le Sygnok
Blogmester
Sv: #41 - La Lezama
«
Svar #131:
12 Feb 2015, 09:32 »
#42 – En fantastisk oktober måned er overstået
Der var dog lige et minus ved den ellers flotte måned, og det skete da vi tog et smut til Norge, hvor Tromsø ventede. Vi var alt andet end i stærkeste opstilling og intet fungede for os den dag. Vi startede i 4-1-2-2-1'en og skiftede senere hen til 2-3-3-2'en. Lige lidt hjalp det, og et pinligt nederlag blev måneden startede ud med.
Dermed var vi inde i en stime på to nederlag i træk eftersom at vi sluttede september af med et nederlag, men det blev der i den grad lavet om på.
Først slog vi Valencia 2-1, hvor vi efter 110 sekunder dog var bagud 0-1. Resten af kampen sad vi dog på kontrollen og et rødt kort til Valencia efter 58 minutter gjorde det hellere ikke sværere. Trods det ikke var det mest overbevisende resultat, så sejrede vi 2-1 i en kamp, som vi styrrede flot med 4-1-2-2-1.
Runden efter galt det så Osasuna, som var helt oppe og ligge fire i tabellen. Atter engang var vi at finde i 4-1-2-2-1'en, og atter engang kontrollede vi kampen. Nærmest intet kom Osasusa frem til. Vi dermed viste flere flotte angreb og sejrede fortjent 2-0.
Så galt det en revanche i EL, hvor vi gerne skulle begynde at ligge os til i top 2. Dog var vi atter med flere reserver samt det 16 årige stortalent Iker Alonso. 4-1-2-2-1'en virkede dog denne gang bedre end mod Tromsø, og pludselig havde vi sejret tre kampe i træk. Hvilket var første gang på mine 14 måneder som Bilbao træner.
Så kom vi ellers på lidt af en opgave, da vi skulle møde At. Madrid på udebanen. Dermed var det tid til at stille op i 2-3-3-2'en og se hvad vi kunne skabe mod et At. Madrid mandskab, som havde vundet fire ud af fire hjemmekampe i ligaen med en målscorer på 14-2.
Vi var dog mere end godt med i den første halvetime, hvor vi sad på boldbesiddelsen og havde skabt flest chancer.
Efter 29 minutter sker et kæmpe forsvarskoks i At. Madrid forsvaret. Det udnytter Muniain også var vi foran.
I anden halvleg stod der så At. Madrid på det hele, og efter 60 minutter udligner Adrian fortjent.
Tiden begyndte derfra at løbe ud for At. Madrid, og mens de pressede og pressede i slutningen af kampen, så skaber vi pludselig en kontra. Markel Etxebarria løber op af højrekanten med bolden og sætter to Atletico spillere på sin vej inden han slår et perfekt indlæg ind i panden på Arduiz, og så var vi pludselig i front.
Stillingen holdte dog ikke engang i 60 sekunder, og så var At. Madrid på 2-2.
Derfra fik jeg et flashback til hvor vi gæstede At. Madrid sidste år - Vi var kommet 2-1 foran i kampen sidste ti minutter. Derfra havde Atletico udligner kort efter, for så at stjæle alle tre point i de sidste minutter af kampen.
Og sørme om det ikke skulle blive en gentagelse. I det 90 minutter bliver et indlæg slået ind over. Diego Costa er først på bolden, og så var de i front. Hovedrystende sad jeg tilbage og følte mig noget så snyt - lige indtil jeg så, at der var dømt offside. Trods skuffelsen over ikke at kunne holde føringen, så var glæden enorm og et rigtig flot 2-2 resultat kunne vi tage hjem med.
Sidste kamp i November, galt det så Granada, som lå 4'er i ligaen. Længe var jeg på vej indtil kampen med 2-3-3-2 taktikken, men efter at have oplevet så stor succes med 4-1-2-2-1'en, så besluttede jeg for at give den et skud, og se om vi kunne gå ind og dominere en yderst svær udekamp. Dette betalte sig i den grad.
Trods stillingen lød på 1-1 efter 45 minutter, så førte vi skudstatistikken som lød på 1-11, og Granada havde naturligvis scoret på deres eneste chance, som kom efter et hjørnespark.
Kort inden i anden halvleg får Granada's Heurtaux så en hjerneblødning, som dommerne korrekt giver ham et direkte rødt kort for. Dette gav os naturligvis endnu mere kontrol over kampen, og efter 64 minutter scorede Susaeta til kampens resultat 2-1.
Vi burde måske om noget have vundet større, men sikke en præstation, som vi leverede på udebanen.
Og med de kampe, så blander vi os i den grad i kampen om de sjove placeringer i ligaen.
Før sæsonen udråbte bookmakerne os til en 4. plads i ligaen - vi håber helt bestemt at vi kan leve op til dette, og med 4-1-2-2-1'en som der i den grad ligner en genskabt udgave af den, jeg lavede i FM12, så er det bestemt ikke umuligt.
Vi går en yderst spændende tid i møde i
ligaen
.
«
Seneste Redigering: 15 Feb 2015, 09:23 af Le Sygnok
»
Le Sygnok
Blogmester
#41 - La Lezama
«
Svar #132:
15 Feb 2015, 09:23 »
#43 – La Lezama "Master Plan" nærmer sig sin ende
Anden sæsons fokuspunkt, står i den grad i taktikkens tegn, hvor jeg fortsat arbejder på at få genskabt min 4-1-2-2-1 taktik, som jeg lavede tilbage i FM12.
Men husker man tilbage på første sæson, så havde denne sæson også et fokuspunkt, som jeg i update #31 beskrev som at stå i talenternes tegn, hvor jeg gennem hele første sæson havde forsøgt at gøre klubbens talentarbejde bedst muligt.
Et sådan projekt har klubben også startet på i virkeligeheden, som går under navnet La Lezama "Master Plan" vis formål er at udvikle klubbens talentarbejde yderligere.
Datoen i mit save hedder nu d. 27 november 2014, og på dette tidspunkt i savet, så er den såkaldte "Master Plan" i den grad ved at stå færdig, da vi netop har modtaget følgende besked fra bestyrelsen.
Dermed står vi nu med yderst imponerende kategorier i de tre ungdomsfaciliteter, der lyder på følgende:
Sætter man disse op imod min guide i update#4, så kan man her aflæse, at det betyder følgende tal i vores tre ungdoms kategorier:
Youth Facilities - 18-19
Junior Coaching - 20
Youth Recruitment - 19-20
Og da dagen her i savet så slutter af med følgende møde med bestyrelsen, så kan jeg hermed sige, at La Lezama Master Plan nu har en klar dato, hvor det hele står færdigt, hvilket bliver d. 28 oktober 2015, hvor vi vil have følgende faciliteter:
Youth Facilities - 20
Junior Coaching - 20
Youth Recruitment - 19-20
Le Sygnok
Blogmester
#44 - La Lezama
«
Svar #133:
17 Feb 2015, 10:10 »
#44 – 10 kampe uden nederlag
Ligaen er 10 runder gammel, og det går intet mindre end formidabelt. Min 4-1-2-2-1 taktik er i den grad begynde at sidde fast hos spillerne, hvor vi kamp efter kamp er yderst kontrollerende, og så har det i den grad givet gevinst, at Muniain er kommet tilbage op på toppen i hans F9'er rolle.
Som titlen på updaten kraftigt antyder, så er det nu hele ti kampe siden, at vi sidst indkasserede et nederlag, hvilket jeg er vanvittig imponeret over. Ligaen er nu 13 runder gammel, og indtil videre er det altså blot blevet til ét nederlag. Dette er kun Real Madrid og Barcelona, som har gjort ligeså godt eller bedre end os.
Før ligaen blev sparket i gang, der udråbte bookmakerne os til en 4. plads i ligaen, og det må vi sørme sige, at vi nydeligt lever op til pt. da vi netop indtager
ligaens 4. plads
efter 13 runder.
Dog har vi kun to point ud af top 4, men med vores spil, så håber jeg istedet at vi snarligst kan øge vores forspringtil 5. pladsen og dermed få isoleret os i toppen sammen med Barcelona, Real Madrid og At. Madrid.
Også i
Europa League
har vi spillet os videre fra gruppen efter 5. runder. Dog er gruppen ikke vundet endnu, da vi ligger side om side med Braga op til sidste spillerunde. Vi er dog bedst indbyrdes og kan derfor afgøre vores skæbne selv.
En yderst fin præstation a vores b-kæde, da det primært er dem der er brugt i Europa.
Jeg er yderst godt tilfreds med spillet i Bilbao, og jeg glæder mig virkelig til at se hvad de kommende måneder bringer.
Le Sygnok
Blogmester
#44 - La Lezama
«
Svar #134:
18 Feb 2015, 09:38 »
#45 – Afgørelsen på EL gruppespillet
Vi nærmer os slutningen af efterårssæsonen, og vi har netop færdiggjort vores seks gruppekampe i EL gruppespillet.
Med 13 point, så slutter vi af på
1. pladsen
, hvilket også var fuldt forventet i vores gruppe, men som det ses, så kunne det havde været langt mere overbevisende.
Det har dog primært kun været rotationsspillerne, som har været på banen i EL kampene, så det er måske ganske acceptabelt alligevel.
Dog ville jeg nu gerne have haft afgjort gruppen før sidste runde. Ligeledes havde en bedre målscorer end Braga heller ikke gjort mig noget, men pyt.
Jeg kan glæde mig over, at vores kæmpetalent
Iker Alonso
var med i hele fem kampe i gruppespillet, og har et snit på over 7 i hans præstationer, og det er vel og mærke en herre som fyldte 16 år, for bare fem måneder siden.
Hen mod slutningen af gruppespillet, så har
Inaki Iglesias
også fået to gange 30 minutter nede i midterforsvaret. Iglesias er endnu en 16 årig spiller fra eget akademi, og som jeg ligeledes tror på har fremtid som fast mand på Bilbao's førstehold.
Så selvom det måske ikke har været helt optimalt gennem alle kampe, så må det stadig siges, at der er flere lovende ting at tage med herfra.
Nu går vi på pause fra EL i to måneders tid og vender tilbage, når vi tager imod Zurich, hvilket må siges at være en ganske nydelig
lodtrækning
.
Sider:
1
...
7
8
[
9
]
10
11
...
14
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »