home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 86909 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #18 - La Lezama
« Svar #90: 19 Jan 2015, 14:01 »

Man får jo helt lyst til selv at skrive en blog.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #18 - La Lezama
« Svar #91: 19 Jan 2015, 15:20 »

Man får jo helt lyst til selv at skrive en blog.
Hehe. Så må jeg sørme gøre noget rigtigt. Jeg tager det som en meget stor ros.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #18 - La Lezama
« Svar #92: 19 Jan 2015, 16:01 »

Hehe. Så må jeg sørme gøre noget rigtigt. Jeg tager det som en meget stor ros.

Jeg spiller slet ikke FM Skuffet((((
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #18 - La Lezama
« Svar #93: 19 Jan 2015, 16:34 »

Jeg spiller slet ikke FM Skuffet((((

Jeg er samme sted. For mig handler det virkelig om at finde den rette idé til et save før det kan fange mig. Der er så desværre ikke sket endnu.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#18 - La Lezama
« Svar #94: 20 Jan 2015, 14:03 »

#19 – Status efter 10 runder

Liga BBVA er 10 spillerunder gammel, og det er tid til at give et overblik.

Vi kom som sagt rigtig fint fra land, hvor vi tog seks point i ligaens første tre runder, hvor vi endda spillede rigtig fint med på Bernabeu, men dog måtte se os slået af en lidt tam anden halvleg fra vores side.

Det går såmænd også fortsat fint. Vi har stadig nogle udsving i enkelte kampe. F.eks hjemme mod Betis som vi burde have vundet, men i stedet scorer de til kampens resultat 0-1 i det 93 minut. Andre gange vinder vi dog, hvor jeg ellers ikke lige have set en sejr komme. F.eks da vi vinder 2-1 på Espanyol’s bane, som ellers på dette tidspunkt var 2’er i tabellen, og en kamp som Espanyol egentlig havde fuld kontrol over.

Kampene har dog det tilfældes, at de alle er utrolig tætte rent målscorer mæssigt. Ser man væk fra Madrid kampen, så hvis vi ikke spiller uafgjort, så enten vinder vi med ét mål eller taber med ét mål.

En ting der virkelig bekymrer mig, er mine to forreste spillere. Arduiz har sine dage, hvor han er outstanding, men andre dage er han helt usynlig. Muniain har derimod nærmest intet vist endnu. Jeg vidste godt han ikke ville være drømme poacheren fra start, men ét mål og ét assist i 8(1) kampe og et snit på 6,53, det er simpelthen ikke godt nok. Jeg giver dog ikke op på ham, og kan godt forstille mig, at det vil tage rigtig lang tid, før han er en fornuftig angriber, men han skal virkelig lære den position på den ene eller anden måde. Jeg har dog indset nu, at dette forløb med ham, kan komme til at koste rigtig mange point.

Men en 6. plads efter ti runder, det er jeg ovenud tilfreds med. Taktikken nærmer vi os i den grad, at få fuld kendskab til nu, så man må gå ud fra at vores spil kun vokser på banen.
I ligaen ligger vi ligeledes på en delt andenplads sammen med R. Madrid over dem som lukker færrest mål ind, hvor vi kun er overgået af Barcelona. Dette er jeg helt imponeret over, og det viser virkelig at trods den offensive indstilling hos mine backs, så fungerer det altså med min DM, som falder ned og skaber et tre mandsforsvar, når vi angriber.
Får vi først styr på angrebet, som lige nu bare er vores problem, så kan det her pludselig gå hen og blive rigtig interessant, men det kræver at Muniain får taget støvlerne rigtig på, og begynder at banke nogle kasser ind. Gør han dette, så tror jeg bestemt på at vi kan få en placering i top seks som minimum.
Sker det derimod at han skal bruge mere end en sæson på dette, så er der ikke mere end to point ned til 13. Pladsen, så det kan gå rigtig hurtigt det her.

Vores 10 første ligakampe
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #19 - La Lezama
« Svar #95: 21 Jan 2015, 15:31 »

#20 – Et glimt af det efterlyste

Blot en kamp skulle spilles siden seneste update, også så flere ting pludselig anderledes ud.

Som det første, så tog vi vores første sejr i ligaen i år, hvor vi vinder med mere end ét mål, hvilket virkelig var skønt for en gangs skyld, men hvad der glæder mig langt mere, det var en præstation som en vis herre på toppen lagde for dagen.

Ikke nok med Muniain er manden som sætter bolden i kassen til 1-0, så er det også ham som jagter bolden, da Elche spiller bolden rundt nede i midterforsvaret. Det koster en dårlig aflevering fra deres side, som Susaeta følger op på og banker bolden i kassen til kampens resultat 2-0.

Muniain var gennem kampen her der og alle vejne, og selvom det blot blev til et mål fra hans side, så kan han glæde sig over titlen, som kampens spiller for første gang i sæsonen. Lad det nu meget gerne fortsætte, og i hvert fald ikke blive hans sidste.

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#20 - La Lezama
« Svar #96: 22 Jan 2015, 12:33 »

#21 – En yderst acceptabel efterårssæson nærmer sig sin ende

Vi er netop overstået en yderst hård november måned. Fire kampe bød den på og de lød på følgende:

At. Madrid (U)
Levante (H)
Malaga (U)
Barcelona (H)


Kampen mod Levante var virkelig nøglekampen i denne måned, da det på papiret virkede som den eneste rigtig overkommelige kamp i denne måned. Det var dog nemmere sagt end gjort, da Levante på dette tidspunkt var 6’er i tabellen.

Men allerede i kampen forinden imod At. Madrid var vi ved at lave lidt af et resultat. Det var sådan, at i det 54 minut, så modtager vores CB Laporte et direkte rødt, som ikke var lige til at forstå, og på dette tidspunkt var vi nede 0-1.
Men trods undertal, så sparkede Susaeta os først på 1-1, og nærmest med en kopi af det første mål, så gentog han historien i det 82 minut, også var vi foran. Om vi pakkede os for meget herefter, det er jeg stadig i tvivl om. Men Atletico Madrid kom farende herefter. Først udlignede Adrian i det 87. Et resultat som jeg fortsat var ovenud tilfreds med, men selvfølgelig dukkede Mario Suarez op i det 91 minut, og gav Atletico sejren. Fortjent var det nok, hvis man kigger på de 90 minutter, men øv hvor var det bittert efter et comeback med en mand i undertal.

Ovenpå kom vi dog i kampen efterfølgende, hvor vi var totalt dominerende imod Levante. Først var det vores DM Mikel Rico, som bankede bolden i kassen med et nydeligt skud fra kanten af feltet, og i starten af anden halvleg, der dukkede Muniain op og kom på tavlen for tredje gang i sæsonen. Stadig ikke en imponerende statistik, men det begynder at se ud af lidt mere.

Malaga kampen skulle vise sig at blive månedens dårligste, hvor vi intet havde at byde på. Fem skud var alt, hvad vi kom frem til. Malaga havde næsten tre gange så meget, men farligt var det yderst sjældent. Malaga’s Duda havde dog sendt bolden i kassen tidligt i kampen. En stilling der holdte hele vejen hjem.

Sidst så mødte vi ligaens førerhold, Barcelona, på hjemmebanen. Jeg overvejede at gå lidt mere defensivt til værks, men så tænkte jeg tilbage på den yderst flotte første halvleg imod Real Madrid tidligere på sæsonen, og det fik mig til at tro på vores eget spil, og se hvad vi kunne gøre imod ligaens solide førerhold, som fortsat var ubesejret, og blot havde spillet to gange uafgjort.
Det skulle vise sig at blive en virkelig stor præstation fra vores side. Allerede efter syv minutter, så bankede Benat os på 1-0, og trods Barcelona nok kom frem til det meste, så var vi uhyre gode til at lukke ned for de helt store muligheder, og samtidig skabte vi selv flere fornuftige chancer.
Rigtig længe så det ud til at 1-0 sejren skulle holde hjem, og vi dermed skulle give Barcelona deres første nederlag i sæsonen, men igen blev vi straffet i kampens sidste minutter. I det 88 minut, så var det nemlig Neymar som fulgte op på sin egen returbold, og sikrede Barcelona et enkelt point med hjem fra San Mames.
Men trods den sene udligning, så var det svært alligevel ikke at være tilfreds efter en yderst svær november måned, som alligevel kastede fine fem point af sig.



Det betyder altså, at vi fortsat får skrabet et fint antal point til os, og dermed lever drømmen om en top 6 stadig i bedste forstand. Top 3 i ligaen ser allerede nu ud til at være stukket af, men det efterlader altså fortsat én plads tilbage, som vil få muligheden for at ende i Champions League. Fortsat vil jeg synes det er altid for tidligt, at gå efter den sidste CL billet, men umuligt ser det bestemt ikke ud, trods der må siges at være en hel del bejlere.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#21 - La Lezama
« Svar #97: 23 Jan 2015, 11:51 »

#22 – Slutningen på efterårssæsonen

Efterårssæsonens sidste måned er spillet færdig. Det er tid til at kigge nærmere på den måned, og dermed danne overblik over første halvdel af sæsonen i Bilbao.

December måned bød på fire kampe, hvor to af dem var, i min verden, lidt ligegyldige pokalkampe. Det åbnede dog op for, at de enkelte navne fra U19, som jeg øjner en mulighed for at opnå status som A-hold spiller på et tidspunkt, de kunne komme op og få debut.

Ligeledes havde jeg stadig et kæmpe spørgsmålstegn omkring mine to angribere, som jeg slet ikke føler, at jeg fik nok ud af. Naturligvis var det begyndt at gå lidt fremad for Muniain, som er min helt store bekymring, men at vi i alt som hold blot havde lavet 18 mål efter 15 kampe og som gjorde os til ligaens sjette mindst scorende hold. Det var slet ikke godt nok i min bog.

Dermed startede et forsøg, hvor jeg brugte Muniain som Trequartista, hvilket så ud til at være den rolle, som han var bedst til i angrebet.

Første test var hjemme i pokalkampen imod Almeria, som var 12 i Liga BBVA. Dermed var det med hele nul fra stærkeste opstilling at vi stillede op, og derfor var det Ibai Gomez som skulle testes som Trequartisten. Kampen blev vundet flot 2-0, hvor tre mand fra U19 var med hele kampen, og alle tre leverede en fin indsats. Ibai Gomez scorede også et mål i kampen, men dette skete efter en dødbold, som han headede i kassen, og dermed blev jeg ikke særligt klogere på mit angreb efter den kamp.

Så spillede vi sæsonens mest forfærdelige kamp imod Sevilla, hvor vi på udebanen tabte hele 0-3. Intet fungerede virkelig, og atter var der bare et stort spørgsmål omkring mit angreb, som var decideret usynligt gennem 90 minutter.

Ugen efter galt det returen i pokalen og atter slog vi Almeria 2-0. Her var det mit unge DM talent Unai Undabarrena som scorede et flot mål til 1-0 og hans flotte udvikling ses fortsat til træning og jeg er virkelig blevet eksremt overrasket over denne unge spiller. Siden da kan jeg nu også se, at selveste AC Milan er ude efter ham.
Angrebet havde igen fortsat intet at byde på. Måske var det lidt hurtigt, men jeg gav op på Trequartistaen.

Dette fik mig til at sætte mig ned og kigge på nogen billeder fra update 8, hvor min taktik blev vist frem fra forskellige test i nogle venskabskampe. Her kiggede jeg nærmere på disse billeder og prøvede at se på, hvad jeg helt præcist ønskede fra de forreste to, og hvordan jeg skulle få det bedst mulige ud af dem.

Ud af ingenting slog det mig – Det faldt mig helt naturligt ind at angrebet skulle stå sådan, og hvorfor jeg ikke havde tænkt på det noget før irriterede mig egentlig virkelig meget.
Det nye angreb blev testet i 2013’s sidste ligakamp, som var hjemme imod Rayo Vallecano. Måske det ikke var den mest svære test, men uden at være i tvivl, så leverede vi vores bedste præstation gennem hele efterårssæsonen. Hele 3-0 sejrede vi på to mål af Arduiz og et af Muniain. Måske var det tidligt at håbe, men det virkede meget muligt, at løsningen til angrebet kunne være fundet.

Liga BBVA i slutningen af 2013
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #22 - La Lezama
« Svar #98: 23 Jan 2015, 13:33 »

Kommer det senere hvad du ordnende i forhold til angrebet? Smiley

God blog i øvrigt Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #22 - La Lezama
« Svar #99: 23 Jan 2015, 15:59 »

Kommer det senere hvad du ordnende i forhold til angrebet? Smiley

Naturligvis. Slutningen var for at skabe lidt spænding op til den næste update, som omhandler netop dette.

God blog i øvrigt Smiley
Og mange tak.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#22 - La Lezama
« Svar #100: 24 Jan 2015, 11:36 »

#23 – Det nye angreb

Det tog mig ikke lang tid at udpege, hvor min taktik store problem lå. Trods egenskaberne som en fin Poacher, så mestrede Muniain det på ingen måde.
Ved siden af ham lå Arduiz som DLP. Havde han først en af sine offdays, så blev det nærmest med sikkerhed yderst målfattigt for vores hold.
Muniain ville ligge oppe på siden af modstanderens bagerste forsvarskæde og ligne en hovedløs kylling, imens Arduiz var trukket ned i banen for at gøre som hans rolle bedte ham om. Lige meget hvor mange forsøg jeg gav dette, så fungerede det nærmest aldrig særlig optimalt.

Så hvor lå min taktiks styrke? – Backsne naturligvis. Det var her hele dynamikken i denne taktik kom fra. Overalt på kanterne var de hele tiden, og så snart vi var i angreb, så lignede de i den grad mere OMH og OMV frem WB’s. Flere gange når vores spil blev bygget op, så var de faktisk holdets mest offensive mænd på banen, og det fik mig så til at tænkte på, hvad i alverden Arduiz lavede tilbage i banen, når bolden blev spillet op til mine wings, og var klar til at slå indlægget.

Selvfølgelig var det fejlen jeg havde lavet, og det virkede så dumt at jeg ikke havde set det noget før.
Hvor en virkelig stor del af vores angreb blev skabt ude fra kanterne, fremfor at vi spillede os gennem midten, så var det jo tåbeligt, at Muniain skulle ligge på toppen, og forsøge at snyde offside fælderne, hvor Arduiz i stedet lå tilbage og var med til at bygge spillet op.

En simpel ændring blev lavet. Angrebet blev i en vis grad byttet om. Muniain blev ændret til at søge ned i banen, og bruge hans teknik til at skabe plads for sig selv og andre, hvorimod Arduiz blev på toppen, og lå klar i feltet så snart mine backs var klar til at slå indlægget. Dette udgjorde - det nye angreb.



Eksempel 1
Efter 11 minutter ser vi første gode takt fra det nye kombination, som udspiller sig, og som også ender ud i et mål.
Balenziaga holder lige præcis bolden inde, og som altid står vi klar i vores faste formation. Forsvarstrekanten er dannet, hvor vores Ankermand i nummer 17 ligger lidt foran vores 4’er og 6’er. Vores WB(L) i nummer 22 er klar til at storme frem nu, da der er mulighed for at starte en kontra. Vores tre centrale midtbanespillere i 14, 21 og 7 står som altid tæt på hinanden, og skaber flere mulig spilstation samtidig med at vi kan spille kort.

Billede 1


Balenziaga finder Benat. Forsvaret holder deres rette formation. Muniain i nummer 19 søger ud og er med til at danne en trekant for at skabe spil muligheder. De øvrige to CM’s holder sig også tæt på beholderen imens vores WB(L) forsøger at skabe plads for sig selv i modsatte side.

Billede 2


Bolden bliver spillet op på Muniain. Rayo’s 18 skubber op, og det efterlader et kæmpe tomrum som Herrera nu søger. I mellem tiden fortsætter vores WB(L) sit løb. Arduiz fortsætter blot med at ligge helt på toppen.

Billede 3


Muniain ligger bolden op i det rum som Herrera har søgt, og med det samme slår han bolden videre ud til Saborit, og så er der i den grad plads til ham, da 6’er i forvejen har nok at se til i form af Arduiz.

Billede 4


Rayo’s 6’er slipper Arduiz og overlader ham til deres 17 imens han selv fare ud til Saborit. Muniain søger bagerste stolpe imens Arduiz ligger sig foran sin markering, som slet ikke er kommet ordentlig i gang med sin opdækning efter 6’er slap Arduiz. Imens ligger vores to yderste CM’s klar på kanten bagerst i feltet.

Billede 5


Et flat indlæg bliver slået ind til Arduiz, der hurtigt tager bolden med sig. Vender sig lidt mod målet, og ligger den ellers ind til 1-0.

Billede 6


Eksempel 2
Her kigger vi nærmere på vores mål til 2-0. Igen se hvordan vi yderst klassisk står. Den velkendte trekant mellem vores to CB’s og vores DM. Vores Centrale midtbane som står tæt. Vores wingback’s som nærmest ligner en OMH og OMV. Muniain søger ned i banen for at skabe en spilstation, imens Arduiz bliver på toppen.

Billede 1

Balenziaga går i ryggen på hans opdækning. Det ser Herrera som slår en høj bolden hen over ham. Imens søger både Muniain og Arduiz ind mod feltet.

Billede 2

Balenziaga header på tværs. Her står både Muniain og Arduiz i kø til at skyde.

Billede 3

Det bliver dog Arduiz som tager sig af den. Han skyder første gang også stod der 2-0.

Billede 4


Gennem hele kampen stod vi bare virkelig så meget mere optimalt i det opbyggende spil. Efter 49 minutter fandt jeg et billede, som virkelig godt viser hvad det nye angreb gør.

Billedet viser her meget som vi ved i forvejen. Den vekendte trekant omkring forsvaret. Her er dog en af de eksempler hvor vi står så tæt, så samtidig med at vores DM lige står en tand foran de to CB’s, så kan han nu samtidig virke som en sikker spil station for vores tre CM’s.
De tre CM’s kender vi, som ligger utrolig tæt og hele tiden kan spille sig ud af problemer. Imens så nyder vi godt af Muniain’s rolle, som nu giver ham pladsen mellem modstanderens forsvar og midtbane. Bliver en af vores CM’s først retvendt, så kan de ligge den op på Muniain, som nu langt bedre kan bruge hans fremragende tekniske kunnen. Vender han først rundt med bolden, så har tre muligheder foran sig. Enten vores to WB’s som ligner angribere, eller han kan tage Arduiz med. Arduiz nyder også godt af sin nye rolle, hvor han bare ligger sig nær den bagerste CB. Så snart bolden bliver sendt ud på kanterne, så ligger Arduiz klar til at søge ind mod feltet.

Billede 1

Jeg glæder mig virkelig til at følge dette i forårssæsonen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#23 - La Lezama
« Svar #101: 26 Jan 2015, 12:48 »

#24 – Spillere i træningsfokus (1. Januar)

Datoen hedder d. 1. Januar 2014, og dermed er det blevet tid til sæsonens anden træningsfokus update.

Aymeric Laporte
Er vores uden tvivl bedste midterforsvar, og har gennem sæsonen indtil videre vidst sig som at være vores eneste rigtige stabile CB, trods hans unge alder.
Hans udvikling fortsætter også i takt med det flotte spil på banen, hvor han får udviklet nogle virkelig vigtige egenskaber.
Hans vurdering er ligeledes gået fra 4,5 til 5 stjerner i PA. Er virkelig spændt på at følge ham i de kommende sæsoner, og såfrem at vi kan holde på ham, så er han uden tvivl fast mand i midterforsvaret de næste mange sæsoner.

Udvikling siden 1. August:

+1 Frispark
+1 Hjørnespark
+1 Hovedstød
+1 Lange indkast
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Tackling
+1 Beslutninger
+2 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+2 Koncentration
+1 Mod
+2 Målrettethed
+2 Placeringsevne
+1 Uden bold
+1 Styrke
+1 Udholdenhed



Markel Etxebarria
Udvikling er klart kommet på rette spor her efter hans sølle udvikling ved første træningsupdate, hvor det blot var blevet til tre egenskaber. Især udviklingen i hans styrke, som er blevet opgraderet med +2 er til stor glæde for mig. Dermed vil jeg nu forsøge det næste halve år, at give ham WB træning i stedet for styrke træning, og se hvordan det går ham - jeg tænker det kan være med til at øge en mere solid udvikling på denne måned.
Han har også fået spillet et par pokalkampe, hvor han gjorde fin figur af sig selv. PA-rating er gået fra 3 til 3,5, så håber om vores kommende højreback lever da.

Udvikling siden 1. August:

+1 Frispark
+1 Hjørnespark
+1 Lange indkast
+1 Langskud
+2 Straffespark
+1 Beslutninger
+1 Forudseenhed
+1 Koncentration
-2 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden Bold
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Springkraft
+1 Styrke


Enric Saborit
For Saborit går det helt klart også den rette vej. Spillet på banen er desværre blevet lidt nedadgående, men det er gældende for begge backs her i slutningen af efterårssæsonen. Men udvilklingen på træningsbanen går kun opad, og han har også stort fokus på at træne sig selv til WB som naturlig. Fem assist er det blevet til indtil videre, hvilket heller ikke kan siges at være værst for en WB.
PA-Rating er gået fra 3,5 til 4.

Udvikling siden 1. August:

+1 Dribling
+1 Frispark
+1 Hjørnespark
+1 Lange indkast
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Tackling
+1 Beslutninger
+1 Koncentration
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Acceleration
+1 Naturlig form
+1 Springkraft
+1 Udholdenhed



Iker Undabarrena
Jeg ved ærligt ikke, hvor jeg skal starte med ham her. Jeg regnede ham ærlig talt ikke for noget specielt ved sæsonstarten, men jeg skal love for at der er sket noget.
Det er ikke længe siden, at AC Milan var blandt de interesserede. De er nu skiftet ud med Chelsea og PSG.

Hans udviklingskurve viser et helt imponerende resultat. Han scorede i pokalkampen imod Almeria, og jeg vil slet ikke afvise, at han skal have BBVA debut i løbet af foråret. Virkelig en interessant spiller.
Rating er gået fra 3 til hele 4 stjerner, og se lige hvad hans rapport siger.
Der kan være noget rigtig spændende på vej her.

Udvikling siden 1. August:

+1 Aflevering
+1 Afslutninger
+1 Dribling
+2 Frispark
+1 Førsteberøring
+2 Hjørnespark
+2 Hovedstød
+1 Indlæg
+2 Lange indkast
+2 Langskud
+2 Markering
+1 Straffespark
+2 Tackling
+1 Teknik
+2 Arbejdsstyrke
+2 Beslutninger
+2 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+2 Koncentration
+1 Kreativitet
+1 Lederevne
+5 Målrettethed
+2 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden bold
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+2 Styrke
+1 Udholdenhed


 
Iker Muniain
Muniain er en af de få spillere, som har haft det rigtig svært. Han har dog fået udviklet sig en smule. Især opgraderingen i hans afslutninger +1 sætter jeg stor pris på. Dog har han spillet langt fra optimalt, og så er det ikke nemt at udvikle sig. Dog håber jeg den nye angrebskonstellatio n betyder at Muniain vil føle sig bedre tilpas. Han fortsætter med at fokussere på sine afslutninger. Nok også snart noget koldblodigheds træning, imens han vender sig til livet i angrebet.

Udvikling siden 1. August:

+1 Afslutninger
+1 Hjørnespark
+1 Langskud
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#24 - La Lezama
« Svar #102: 27 Jan 2015, 09:12 »

#25 – Årets bedste præstation af Bilbao

Den 1. Februar hedder datoen i spillet, og det var netop på denne dag, at vi leverede den bedste præstation, som jeg indtil videre har set i denne sæson. Ikke nok med at vi spillede fremragende gennem kampens samtlige 90 minutter, så hed modstanderen sørme også Real Madrid.

Kampen var blot fire minutter gammel, før vi via Iraola, Herrera og Muniain får kombineret os gennem Madrid forsvaret, også havde Muniain sat sit tredje BBVA mål ind på under en måned.

Resultat holder frem til pausen, hvor det fortsat er os der presser på og sidder på spillet, imens Real Madrid har umenneskeligt svært ved at få det mindste spil op at køre.
Og kort inde i anden halvleg, så slår vi sørme til igen. Målet sker via et fremragende opspil, hvor vores tre CM’s samt vores DM først kører flere af Madrid spillerne rundtossede. Først da vores DM lige sætter Bale på en hæl aflevering, så beslutter Herrera sig for at der skal sættes fart. Først op til Muniain der ligger den videre første gang til Arduiz. Arduiz ligger derefter en perfekt bold bag om Madrid forsvaret til en fremstormende Iraola, som er alene med Casillas.
I første omgang er stolpen i vejen, men takket være en noget sovende forsvar efterfølgende, så kan Iraola scorer til 2-0 efter et imponerende opspil.

2-0 målet


Blot små ti minutter skulle der mere gå, også var vi atter på tavlen, da Muniain ikke var færdig med at brillere for i dag. Igen ser vi hvordan han nyder godt af sin rolle, som mere tilbagetrukken, hvor han har friheden til at søge ud på kanten. Her spiller han først sammen med Iraola inden han fuldstændig sætter Pepe. Bolden bliver lagt i en buen hen tilbage over forsvaret. Her står Susaeta klar på kanten af feltet og first-timer bolden i kassen. Var det månedens mål i Spanien, som vi fik af se her?

3-0 målet


Real Madrid får tilkendt et straffespark, hvor Ronaldo reducerer til 3-1, men kort efter så fuldfører Arduiz en afklapsning af Real Madrid, da han scorer til kampens resultat 4-1 på et assist af Munian.

Det betyder nu, at vi tager hul på februar med følgende stilling efter 22 runder.
Dermed må man sige, at vi begynder at ligge rigtig godt til 6. pladsen, som jeg håber vi som minimum kan nå, så vi dermed skal ud og spille europæisk næste år. Men som stillingen viser nu, så skal det fortsat ikke afvises, at vi faktisk kunne ende med 4. pladsen, som altså kunne give muligheden for at deltage i næste års Champions League.

Vi er siden sidst også blevet slået ud af pokalen. Barcelona var i begge opgør med flere profiler. Spiller som Valdes, Alves, Pique, Alba, Busquets, Sanchez, Neymar og Messi var med i begge opgør, og det gjorde det noget svært for os, da vi blot stillede op med reservespillere samt tre U19 spillere, og dermed var der ikke det helt store at stille op.

Kampene siden årsskiftet
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#25 - La Lezama
« Svar #103: 27 Jan 2015, 18:47 »

#26 – 10 kampe resterer af Liga BBVA

10 runder resterer der nu blot af sæsonen og dermed er det blevet tid til et mindre liga kig.

Seks ligakampe er det blevet til siden seneste update, hvor vi smadrede Real Madrid hele 4-1 hjemme på San Mames, men desværre kan det ikke siges, at vi har fortsat det flotte spil.
I stedet har vi været umådelig ineffektive oppe foran mål, og samtidig har vi ladet modstanderne komme utroligt let til scoringer.
Dette har resulteret i at vi i ligaens sidste seks runder blot har samlet 8 point, med to sejre, to uafgjorte og to nederlag, hvor især de to nederlag har gjort ekstremt ondt, da det virkelig har været dybt ufortjent.

Og med denne beskedne pointhøst, så er vi nu faldet ud af CL-zonen og ligger nu placeret som 6'er, som er den placering jeg som minimum ønsker.
Ligaen er dog fortsat helt ekstremt tæt, hvor vi fortsat blot har tre point op til 4. pladsen, men samtidig kun har ét sølle point ned til 7. pladsen.
Jeg nævnte også tidligere på sæsonen at top 3 var stukket af, og ingen nok ville kunne indhente dem, men her den seneste tid er At. Madrid i den grad gået i stå, og dem står vi nu og blot har fem point op til.

Det kan altså både ende helt utrolig godt, hvor det ikke er umuligt at få en billet til det direkte CL gruppespil, men vi skal også bevare jordforbindelsen, for begynder vi at smide flere dumme point, som det har været tilfældet den seneste måned, så kan det hurtigt ende med, at den kommende sæson bliver uden Europa deltagelse.




Samtidig så går jeg også og glæder mig helt utroligt til her om små to uger, for her er det nemlig tid til at årets youth intake bliver offentliggjort, og da vi allerede fra første sæson af har et helt eminent ungdoms setup, samt en genial HoYD, så kan jeg ikke vente med at se, hvad der kommer igennem vores youth intake.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #26 - La Lezama
« Svar #104: 28 Jan 2015, 18:29 »

#27 – Gennemgang Youth Intake 2013/14

Så kom dagen, som jeg virkelig længe har set frem til. Allerede her fra første sæson af, der har vi haft virkelig gode faciliteter, så forhåbningerne om noget interessant har bestemt været høje.
Der er kommet en del mindre interessant, men der er bestemt også kommet noget, som jeg glæder mig til at vise frem.

De nederste otte vil jeg ikke rigtig skrive det helt store om. De besidder alle et lavt niveau fra starten, og ligeledes lader deres PA ikke til at være råbe hurra for.
Men selvfølgelig er det begrænset, hvad jeg kan hente af spillere til Bilbao, så derfor skriver jeg naturligvis kontrakt med alle 16. Jeg vil mene, hvis blot én af de otte overrasker gennem deres tid på U19, og ender op med at kunne en fin breddespiller på A-holdet, så vil det være det hele værd.
Der skal dog lidt af en udvikling til for de følgende otte, for at de ender på A-holdet:

Jon Ander Bakero
Jesus Goienetxea
Inigo Alday
Joseba Jurado
Aitor Garrido
Francisco Javier Apraiz
Egoitz Munoz
Raul Gurrutxaga



Spillere med 2 stjernet potentiale

Først har vi den første DM, som der har været rig høst af her i denne omgang af mit YI. Miguel Santos har allerede nu rigtig fine egenskaber, og kunne godt ligne en rigtig fornuftig breddespiller til om et par sæsoner. Han har rigtig mange gode egenskaber, og jeg tror der er mulighed for en fin ankermand her i fremtiden. Dog har han et kæmpe mangel i det fysiske, hvor hans styrke er alt for lav. Som tidligere nævnt, så har spillere i alderen under 18 år stor mulighed for at udvilke fysiske egenskaber ekstraordinært meget, så det går vi i gang med at udnytte med det samme.

Dernæst har vi en kantspiller, som jeg forventer at omskole til en angriber med det samme. Egoitz Monasterio er intet fantom, men jeg ser bestemt muligheder for en mulig breddespiller til den falske 9’er i angrebet.

Og nu hvor vi snakker falske 9’ere, så har vi vidst endnu en i form af Javier Ibarrondo. Han virker langt fra overbevisende endnu, men ifølge personalet, så skulle der være potentiale til noget fornuftigt.


Spillere med 2,5 stjernet potentiale

Vi ligger ud med Gaizka Irionde. Absolut heller ikke vanvittig interessant endnu, men fik han en 3 stykker mere i alle egenskaber, så ville han hurtigt begynde at kunne ligne noget. Endnu engang er det en angriber, og selvom man kunne træne ham her op til at blive en rigtig hurtig en, så ser jeg også potentiale i, at han kunne blive en nogenlunde Targetman. I første omgang kræver det dog en god ekstra portion styrke, så det vil der blive fokuseret på.

Så fik vi også en back ind af døren i form af Jorge Samaniego. Han skal naturligvis trænes op, som wingback fremfor normal back, og ellers skal han også bare have en god portion træning som back. Han har dog også en vanvittig lav styrke, og den vil jeg til at starte med lige prøvet at få hævet en hel del.

Så tager vi frem i atter en rigtig fin DM, som jeg jo nævnte, at vi have fået et fint antal af i år. Juan Maria Del Rio ser virkelig interessant ud. Jeg overvejer dog, at droppe ham som DM, som ellers er hans vante position, for så at skubbe ham op som CM, hvor der er en del flere pladser at slås om. Både fordi vi har den yderst lovende Uker Undabarrena på U19, som allerede er DM, også er der også et andet eksempel, som i vil blive præsenteret for om lidt. Altså Del Rio skal trænes son central midtbanespiller, men først skal han også en lang tur i træningscenteret, så vi kan få lidt styrketræning i gang.


Spillere med 3 stjernet potentiale

Så er der også kommet en rigtig spændende CB ind af døren. Inaki Iglesias ser absolut lovende ud, og er den fra mit YI, som ligger inde med den næstbedste rating – hvilket næsten må siges at være lidt skuffende med det setup jeg har. Han ligner dog en virkelig lovende CB, og det er slet ikke utænkeligt, at han kunne blive fast mand i midterforsvaret om et par sæsoner. Ens som med flere andre af de netop kommende U19 spillere, så skal Inaki også en tur i træningsrummet, og få en hel del styrketræning, men spændende, det ser han helt bestemt ud.


Spillere med 5 stjernet potentiale

Som jeg lige nævnte, så var jeg lidt skuffet over niveauet gennem dette YI, hvor jeg blot har en spiller, som minimum er på et tre stjernet PA plus én anden spiller. Denne ene anden spiller må dog siges at gøre lidt op for det.

Jeg ved godt det er umådelig tideligt at kalde den, men Iker Alonso kunne meget vel ligne en kommende Javi Martinez, som rejste fra Bilbao til Bayern Munchen for godt to år siden.
Han mangler desværre noget højde og hovedspil for at kunne blive en ordentlig ankermand, men alligevel føler jeg at han skal trænes til den rolle. At have ham her i mit spilsystem, som en nøglerolle lige foran forsvarene, der ligger og lukker ned for modstanderens angreb, det ville være helt fantastisk.
Jeg har også overvejet at rykke ham længere frem på banen som CM, hvor han måske kunne få mere gavn af sin teknik, men jeg føler mig bedre tilpas med tanken om, at Bilbao’s nye DM styrmand er fundet. Jeg drømmer i hvert fald virkelig om en kommende Javi Martinez.
Og så længe hans rapport holder hjem, så ser dette ikke ud til at blive noget problem.


Ser man på hvad jeg modtog af 16 spillere, så var det overordnet set en lidt flad fornemmelse, hvor kun én havde et rigtig interessant potentiale. Man må dog sige at Iker Alonso i den grad gjorde lidt op, for noget af alt det dårlige materiale. Jeg kan hurtigt konkludere, at han uden tvivl er den mest interessante regen, jeg nogensinde har fået gennem eget akademi – ikke at det siger det store, men jeg glæder mig virkelig til at følge ham. Det stiller mig dog i et dilemma med Iker Undabarrena.
Der er dog fortsat positioner, hvor jeg er meget bekymret om, men måske nogle gode baskere er dukket op andre steder. Jeg håber.
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010