home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 87031 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #60: 12 Jan 2015, 12:16 »

Det synes jeg også er helt fint, det er mest i starten af savet der sker virkelig meget. Jeg håber dog, at du løbende kommer med SS i samme grad som du gør i opstarten - det virker rigtig godt  Thumbs Up
Altså hele bloggen er jo skrevet, så jeg da du fortsætter med at finde bloggen interessant.
Jeg forsøger altid med mine blogs, at få læseren helt med ind i savet, sådan så det (forhåbentlig) føles som om, at vedkommende nærmest sidder med savet selv - det prøver jeg i hvert fald lidt at have som mål. Dermed synes jeg i hvert fald selv, at der kommer en god sjat screenshots undervejs, så må vi se om jeg rammer rigtigt med dem.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#8 - La Lezama
« Svar #61: 12 Jan 2015, 12:25 »

#9 – Bilbao mandskabet 2013/14 – del 1/4 

Det er blevet tid til, at vi skal have et komplet overblik over, hvilke spillere som der er til rådighed i Bilbao.
Klubben har faktisk en ganske fint balanceret trup, hvor der er meget nydelig klasse i alle led. Nogen steder er der spillere nok til de mange næste år, andre steder skal der inden længe satses på nye talenter, og det er ikke alle steder, hvor der lige står unge talenter i kø for at kunne tage over.

Jeg har delt trup oversigten op i fire updates, for det bliver lidt mere overskueligt at læse med i. Men lad os kaste os ud i det.

Målmand:

På målet sidder Gorka Iraizoz sikkert som holdets førstevalg. Han er et godt stykke foran Iago Herrerin, som uden tvivl er holdets næstbedste målmand lige pt.
Dog er der ikke meget mere end seks måneder til at Iraizoz fylder 32 år. Dette kan ikke siges, at være så slemt igen for en målmand, men eftersom at jeg har brug for en sweeper keeper til min taktik, så går det ikke at min målmand slet ingen hurtighed har, og jeg ved ikke hvor længe Iraizoz kan holde på hans i forvejen begrænsede løbeegenskaber.

Dog har vi et rigtig spændende talent ved navn Kepa Arrizabalaga.
Han skulle i forvejen være bedst tilpas i rollen som sweeper keeper, og samtidig skulle han ligge inde med et fint potentiale. Der er naturligvis vej for ham, før han har decideret BBVA klasse, men jeg øjner at han godt kunne blive min fremtidige første målmand.


Midterforsvaret:

Den første, som jeg forventer går ind og er et sikkert valg til midterforsvaret, det er Carlos Gurpegi. Han har overall nogle helt fantastiske egenskaber, hvor han især må siges at have det mentale på plads. Han er ligeledes holdets kaptajn, og jeg forventer at ham her kan være med til at styre forsvaret med hård hånd.
Jeg ønsker dog et hurtigt forsvar, da vi spiller med høj forsvarslinje, og her er han bestemt ikke den hurtigste spiller i Spanien. Dog er det et generelt problem jeg har, at mine forsvarsspillere ikke er helt som hurtige som ønsket, men det må ses an med tiden. Dog har Gurpegi en rigtig fornuftig naturlig form, så jeg tror han kan holde fast i hans fysiske egenskaber lidt endnu, trods han inden længe fylder 33.

Ved siden af ham, der skal Aymeric Laporte spille. Han er uden tvivl en af de mest lovende spillere i klubben lige pt. Han får 4,5 stjerner af staben, og skulle eftersigende have potentiale til noget rigtig stort. Trods han unge alder på blot 19 år, så har han allerede ekstremt lovende egenskaber, og jeg glæder mig virkelig til at følge ham. Taler hans potentiale sandt, så har vi i hvert fald en sikker starter til midterforsvaret her i de næste mange år.

En spiller som helt sikkert også nok skal få en pæn portion spilletid, er Mikel San Jose. Som de to overstående, så besidder han også virkelig gode forsvarsegenskaber, og især hans styrke i luftrummet ville også være super at have. Dog savner jeg virkelig noget hurtighed i ham. Havde han været lidt mere solid på dette punkt, så føler jeg mig overbevist om, at han havde taget Gurpegi’s plads i midterforsvaret. Men det må altså vendte lidt endnu, hvor han dog ligner den naturlige afløser til den aldrende Gurpegi.

Sidst ligger vi også inde med to rigtig fine backups. Begge to har lidt mere speed i fødderne end vores andre forsvarsspillere, men de mangler desværre lidt kvalitet i de øvrige egenskaber til at være blandt mine favoritter.
Fjerdevalget blandt forsvarsspillerene hedder derfor Borja Ekiza, som bestemt ikke er nogen tosset spiller.
Sidst har vi også Xabier Etxeita, som bestemt heller ikke er værst. Jeg ser ham dog alligevel ikke som bedre end vores femtebedste forsvarspiller.

Senere i dag, så kiggere vi lidt længere frem ad banen, hvor vi skal have et kig på næste led i min taktik, som består af både wingbacks og den defensive midt.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#9 - La Lezama
« Svar #62: 12 Jan 2015, 17:27 »

#10 – Bilbao mandskabet 2013/14 – del 2/4

Så er vi kommet til del 2 af trup oversigten, hvor vi kaster os over næste led i taktikken, som byder på wingbacks og defensiv midt.

Wingbacks (højre):

Starter vi med at kigge på højreside hos wingbacksne, så er vi egentlig meget fint dækket ind for nu.
Førstevalget sidder Andoni Iraola sikkert på. Han besidder virkelig en nyderligt overall kvalitet i nærmest alle egenskaber, og jeg føler mig ret godt overbevist om, at han kan bære rollen, hvor han virkelig skal være en af holdets omdrejningspunkter. Desværre er han netop fyldt 31, så spørgsmålet er hvor længe han holder til WB positionen, som der virkelig er lidt af en arbejdsopgave i.

Som andetvalg til positionen, der har vi Oscar De Marcos. Det er ikke utænkeligt, at han kommer til at blive skiftet ind på en hel del positioner eftersom han jo er yderst alsidig, men som udgangspunkt skal han fungere på højreback, hvor jeg tror, der bliver mest behov for ham.
Ligesom Iraola, så har han ganske nydelige overall egenskaber – dog er han lige et niveau efter, men uden tvivl et fint alternativ.

Nede på U19 er jeg da også startet med enkelte spillere, som jeg tror har mulighed for at nå førsteholdet i Bilbao på et tidspunkt.
Den mest interessante, jeg fandt er Markel Etxeberria. Blot 18 år gammel er han, og jeg synes bestemt allerede nu, at han ser ganske lovende ud. Mit stab giver ham også en virkelig nydelig bedømmelse, og mener der burde være mulighed for en god back til fremtiden. Dermed tror jeg, at med den rette træning, så er det ikke umuligt at Iraola’s arvtager er her. Det kræver dog virkelig, at han tager sin træning seriøst her i den kommende tid, for der skal lidt af en udvikling til endnu, før han har niveauet til førsteholdet.

Wingback (venstre):

På venstreback har vi endnu en af de helt spændende spillere fra Baskerlandet. Navnet er Enric Saborit og han ser i den grad ud til at kunne blive en helt fantastisk wingback. Allerede nu ser han virkelig overall god ud, og med potentiale til meget mere, så lover det virkelig utrolig godt.
Jeg er virkelig spændt på at følge ham nærmere.

Og andetvalg til Saborit, så har vi atter en god overall, og ikke mindst alsidig, back. Her er der snak om Mikel Balenziaga. Absolut heller ingen værst spiller, så kan dække en hel del positioner. Selvom han står i skyggen af Saborit’s store talent, så skal han alligevel nok kunne se frem til en pæn portion spilletid.

Defensiv midt:

På den defensive midt er min forventede starter den rutinerede Mikel Rico. Godt nok er han bedst tilpas oppe på den centrale midt, men jeg ser ham som en langt mere oplagt DM. Naturligvis kunne man ønske et lidt bedre hovedspil samt højde hos Rico, men fortsat vil jeg nu mene, at han er oplagt til at løse opgaven, som DM i min taktik.

Andetvalget til denne position kommer nok til at få en del spilletid på denne position samt oppe på den centrale midt, hvor vi ikke har så meget bredde igen.
Der er snak om den lidt yngre Ander Iturraspe, som bestemt heller ikke er nogen værst spiller. Det har været yderst svært at vælge mellem Rico og Iturraspe til denne position. Dog havde Rico lige det ekstra mentale overskud samt lidt bedre defensive kvaliteter. Iturraspe ser dog også ud til at være en glimrende CM, så som sagt, så vil han nok også få en del spilletid deroppe, da han uden tvivl er det bedste fjerdevalg.

Sidst har vi også en fin DM nede på U19. Iker Undabarrena er 18 år gammel og ligner en, som godt kunne blive en fin backup til førsteholdet i fremtiden. Han har naturligvis ikke vanvittige egenskaber lige pt. men går han igennem en fin udvikling, så tror jeg på, at han kan blive førsteholdsaktuel på et tidspunkt. Han potentiale siger 3 stjerner. Dette håber jeg vi får at se gennem de kommende sæsoner.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #63: 13 Jan 2015, 06:33 »

Og et nydeligt besøg af dem i min blog.

Der er jo ingen vej udenom, når nu vores alma mater tilsyneladende er hedengangent.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #8 - La Lezama
« Svar #64: 13 Jan 2015, 11:22 »

Der er jo ingen vej udenom, når nu vores alma mater tilsyneladende er hedengangent.
Som du dog kan formulere dig menneske.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #10 - La Lezama
« Svar #65: 13 Jan 2015, 11:45 »

Du kender jo mig.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#10 - La Lezama
« Svar #66: 13 Jan 2015, 13:47 »

#11 – Bilbao mandskabet 2013/14 – del 3/4

I del tre af trup oversigten, er det blevet tid til at få et kig på den næste kæde i min 2-3-3-2 taktik. Vi kigger nærmere på de tre centrale midtbane roller, hvor en af dem, er en defensiv DLP, og de to andre er neutrale central midtbane roller i support.

Defensiv DLP:

Netop ankommet til Bilbao i seneste transfervindue, der har vi Benat, som uden tvivl er skabt til denne rolle i min taktik og ligeledes er klart førstevalg her. Han kommer i taktikken til at ligge som den sikre spilstation, som både kan brede spillet ud til de to nærliggende centrale midt, og ligeledes har han mulighed for let at kunne ligge den ud til begge wingback. Han besidder både gode tekniske egenskaber, og burde derfor kunne slå nogle svære bolde. Ligeledes har han mentalitet på sin side, og burde derfor være garanti for få fejl. Jeg tror Benat kan blive helt fantastisk i denne rolle i min taktik. Han har i hvert fald mere eller mindre alle egenskaberne på hans side.

En anden spiller til denne position, er Erik Moran. Han er dog langt fra andetvalg til positionen. I stedet forventer jeg, at både mine to DM’s Mikel Rico og Ander Inturrapse kan gå op og dække denne position, hvis Benat ikke har mulighed for at spille, og dernæst kan både Carlos Gurpegi og Mikel San Jose fra midterforsvaret blive skubbet op på den defensive midt. Jeg mener nemlig ikke Erik Moran har den nødvendige kvalitet lige nu, men han skal dog nok få noget spilletid gennem sæsonen, og forhåbentlig ramme et fornuftigt niveau senere hen.

"Neutrale" central midtbane roller:

Ligesom på den defensive midt, hvor vi står lidt tyndt besat med spillere, som jeg regner med at være bedst på den position, så er historien den samme her. Blot to spillere har jeg at vise frem. Kommer der skader til en af dem, så starter den store rotation.
Mine to førstevalg til disse positioner er dog følgende:
Ander Herrera. Meget muligt den bedste spiller, jeg råder over lige pt. Blot 23 er han, og alligevel, så er han nok den spiller i klubben, som besidder det bedste niveau. En helt fantastisk overall spiller. Både i det offensive såvel som det defensive er han virkelig dygtig, og især en helt fantastisk teknik ligger han inde med.
Jeg håber virkelig han kan fortsætte sin udvikling lidt endnu, for så kan han virkelig blive blandt de bedste.

Ved siden af ham kommer Markel Susaeta til at ligge. Det er absolut ingen optimal postion for ham, men det er noget han må trænes til. Han ville uden tvivl være bedre på kanten, men det er desværre ikke en position som indgår i min taktik, så jeg håber på at Susaeta kan tillære sig sit spil, hvor han i stedet fungerer som CM. For mig at se, så burde han helt klart have egenskaberne til det, men det bliver spændende at følge, om han selv synes om idéen.

Og som det nu ses, så står vi helt utrolig tyndt på disse positioner, da jeg faktisk ikke har optimale udskiftere, hvis først Herrera eller Susaeta ikke kan spille en kamp. Det har selvfølgelig også noget at gøre med, at jeg bruger hele tre CM’s, samt en defensiv midt, så det kræver en del folk, som spiller disse positioner, for at få dækket med rotationsspillere og backupsspillere hertil. Derfor bliver det noget med en del rotation, hvis mine CM’s enten ender i karantæne eller har brug for et hvil.
Men som nævnt, så kan vi skifte nogle af vores overskydende DM’s op som CM, og derfra kan nogle af vores CB gå op og dække DM rollen. Vores alt muligt mand på backen, Oscar De Marcos kan naturligvis også dække de fleste postitioner. Det er ikke optimalt, men det er noget som forhåbentlig ikke står på for længe. Jeg har dog svært ved at se, at vi henter noget ind hertil i første transfervindue.

Vi har også et fint 17 årig talent nede på u19 ved navn Unai Lopez. Han er slet ikke god nok til at komme i betragtning til A-holdet endnu, men kan han leverer hårdt til træning og gennemgå den udvikling, som personalet mener han har potentiale til, så er der helt klart mulighed for spilletid på A-holdet til unge Unai Lopez.

Det var gennemgang af det tredje led i min 2-3-3-2 taktik. Senere i dag kommer sidste update om truppen, hvor vi kigger nærmere på angriberne i truppen.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 - La Lezama
« Svar #67: 13 Jan 2015, 14:48 »

Fremragende blog og godt arbejde. Det har du allerede fået at vide mange gange før, men det er bestemt også fortjent. Det er super interessant at følge med i.
Logged

FC Barcelona

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - La Lezama
« Svar #68: 13 Jan 2015, 15:45 »

Fantastisk skrevet og virkelig brugbart.

Lige et spørgsmål.  Hvad hælder du mest til med hensyn til dine unge talenter: udlejning eller blive på henholdsvis u19 og u21 for at være sikker på spilletid?
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #11 - La Lezama
« Svar #69: 13 Jan 2015, 16:11 »

Mange tak begge to.
Lige et spørgsmål.  Hvad hælder du mest til med hensyn til dine unge talenter: udlejning eller blive på henholdsvis u19 og u21 for at være sikker på spilletid?
Jeg lejer aldrig mine store talenter ud, jeg synes aldrig det kan betale sig. Trods de bare får spilletid på mit U-hold, så oplever jeg altid en langt bedre udvikling. Det at man træner sine spillere til bestemt roller, træner dem hårdt og har et solidt stab, synes jeg giver langt bedre resultater.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#11 - La Lezama
« Svar #70: 13 Jan 2015, 18:08 »

#12 – Bilbao mandskabet 2013/14 del 4/4

Det er blevet tid til sidste del af trup oversigten. Vi skal kigge på angrebet, som både byder på en DLP i support, og en poacher helt fremme.

Deep Lying Striker:

Førstevalget på denne position, er den aldrende Aritz Arduiz. Trods sine 32 år, så ligner han dog fortsat en genial DLS i min bog. Han har alle de nødvendige egenskaber, for at falde ned dybt, fylde og skabe plads til sine medspillere. Samtidig så kan han komme lidt senere i feltet en sin angrebsmakker, og her er han både farlig med fødderne samt hoved.
Alderen er dog desværre i mod ham. Men jeg forventer at jeg kan få stor glæde af ham de næste 1-2 sæsoner.

En decideret fuldgod erstatning har jeg ikke klar for Arduiz. Drømmen er naturligvis at Llorente, som man mistede til Juventus, hurtigt bliver træt af det italienske og derfor gerne vil hjem. Dette er dog nok ønske tænkning, og gode baskiske DLS’ hænger desværre ikke ligefrem på træerne.

Mit bedste alternativ, og heller ikke værste, er dog helt klart Kike Sola. Han minder utrolig meget om Arduiz, men er desværre bare lige niveauet under ham, og han bliver næppe heller meget bedre.
Dog vil jeg mene at han er fint nok som et alternativ i en vis periode, men der må altså meget gerne dukke et nydeligt baskisk DLS talent op inden alt for længe, eller selvfølgelig at Llorente får hjemve. Jeg ser det dog ikke rigtig ske.

Poacher:

På positionen her, der finder vi Baskerlandets klart største talent lige pt. Navnet er Iker Muniain, og det navn er næppe ukendt for specielt mange. Allerede i en alder af 16 år fik han debut for A-holdet, og ugen efter sin debut, der scorede han sørme også sit første mål for A-holdet.
I dag er han 20 år gammel, og ikke nok med at han på nuværende tidspunkt allerede er blandt klubbens bedste, så har han endda potentiale til en del mere mener mit personale.
Men trods han allerede nu er en virkelig dygtig spiller, så bliver det interessant at følge om han kan klare denne opgave.
Normalt ligger han helst ude på kanten og trækker ind i banen, men det kan han ikke få lov til i denne taktik.
I stedet skal han ligge på linje med modstanderens forsvarskæde, og herfra forsøge at løbe fra dem, når afleveringerne bliver slået dybt. Dette burde for ham ikke blive det store problem, da han uden tvivl har hurtigheden på sin side, men hvad der bekymrer mig, det er om han har kynismen til at udplacerer målmanden gang på gang.
12 afslutninger, 13 koldblodighed og 12 beslutninger. Det er absolut ikke her han er bedst. Interessant skal det nok blive at følge, og jeg tror at han kan klare opgaven.

Som backup for Muniain, der har vi den yderst fornuftige Ibai Gomez. Det er næsten en skam, at han ikke er tænkt til en fast start plads, men sådan ser det altså ikke ud for nu.
Jeg forventer dog, at han også bliver skiftet ind i flere kampe som DLS’en, hvor jeg også tror, at han kan være fornuftig. Ligeledes leger jeg også med tanken om at omskole ham til CM, for at give flere muligheder med ham, men jeg er ikke sikker på den idé endnu. En spændende spiller, er han dog helt uden tvivl.

Jeg råder desværre ikke over nogen spændende angrebtalenter overhoved, så her har jeg intet at vise frem. Jeg er dog alligevel rigtig godt tilfreds med den starttrup, som jeg ligger inde med og som jeg mener er rigtig nydeligt balanceret.
Jeg vil kigge efter mulige forstærkninger/lejeaftaler her nu, og se om noget interessant dukker op, men sker det ikke, så mener jeg bestemt at det lover fornuftigt med det som allerede er til rådighed.


Det var altså dermed alt om Bilbao truppen for nu.
Vi har indtil videre set på hvordan det optimale Youth Intake skabes. Dernæst har jeg forsøgt at opsætte det mest optimale stab. Vi har kigget nærmere på taktikken og her til sidst også truppen.
Dermed nærmer vi os i den grad en start på sæsonen. Dog mangler vi at kigge nærmere på et yderst vitalt område, som der naturligvis også skal fokuseres på, hvis det projekt skal gøres bedst muligt. Her snakker vi selvfølgelig om træningen på holdet.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#12 - La Lezama
« Svar #71: 14 Jan 2015, 12:55 »

#13 – Spillerpersonlighed er (guide)

Vi skal naturligvis også have snakket træning inden vi rigtig kan komme i gang med savet.
To updates vil jeg gerne dele snakken om træningen op i. Den ene er ret lige til, den anden er derimod lettere kompliceret, hvis man vil forstå dem 100% og kan måske også forstås som lettere ligegyldig, men er det helt bestemt ikke. Der er faktisk langt mere til det end man lige tror – hvad der er snak om, det er spillerpersonlighed er.

Spillerpersonlighed er er måske en af de mest oversete ting, når man ser på de spillere, som er under ens ledelse. Men hvorfor er det lige dét? Giver de ikke bare et lille indblik på om spilleren nyder at deltage i diverse interviews eller om han bare er den langt mere stille type, som gerne bare holder sig for sig selv, og som vel reelt ingen betydning har på de kampe, som ens hold spiller? Langt fra.

Det er sådan at spillerpersonlighed er er bestemt ud fra syv forskellige ”skjulte egenskaber” samt én ”synlig egenskab” og disse skjulte egenskaber er med til at bestemme, hvordan en spiller leverer på banen, hvor hårdt en spiller yder til træning, hvordan de selv håndterer pressen, og ligeledes hvordan de reagerer på deres manager i pressen, hvordan de kommer ud af det med sine med spillere, og hvor godt de falder til i ens klub, hvordan de vil reagere på ens team-talk. Ja, man kunne blive ved.


Som sagt, så har hver spiller en bestemt spillerpersonlighed, som er bestemt ud fra en række skjulte egenskaber. Altså selvom man ikke kan se de skjulte egenskaber, så kan man få en idé om dem via den spillerpersonlighed, som ens spillere har.

Dermed kan man ud fra ens spilleres personlighed, også begynde at få et indblik i, hvordan man skal håndtere pressen samt sine teamtalks for at få det bedste ud af ens mandskab.
F.eks. har man et mandskab, hvor største delen af ens spillere har høj egenskab i ”Pressure” (Pres), og ligeledes har høj egenskab i ”Determination” (Målrettethed), så kan man tillade sig, at stille langt større krav i ens team-talks, hvor spillerne vil reagerer godt på det. Har man derimod en mandskab som er præget af lave egenskaber i ”Pressure” og ” Determination”, så skal man derimod passe på med at stille for store krav til ens hold, da de i dette tilfælde hurtigt vil føle sig dårligt og uretfærdigt behandlet.

Et andet eksempel kunne være når man træner sine spillere. Har man spillere med høj egenskab i ”professionalism”, så vil højst sandsynligt opleve, at de i deres unge alder udvikler sig hurtigere end spillere med lav ” professionalism” og ligeledes vil spillere med en høj egenskab her hellere ikke brokke sig over en høj træningsmængde, hvorimod spilleren med en lav egenskab her lettere vil have med at blive utilfreds med træningsmængden i klubben.
Spillere med høj ”professionalism” er ligeledes mere sandsynlige til at have en længere karriere.
Spillere med høj ”professionalism” reagerer også bedre, hvis man disciplinerer dem. Ligeledes hvis man har en spiller med høj ”professionalism” som er tutor for en ung spiller, så kan hans ” professionalism” også smitte af på den unge spiller og være med til at udvikle ham hurtigere.
Altså flere utrolige vigtige apsekter for ens spiller, som man altså kan vide blot ud fra hans personlighed.

Det gældes om at prøve at skabe et hold, som mest muligt deler samme personlighed. Gøres dette, så vil man opleve det mest harmoniske hold og via dette, så vil man skabe de bedste forhold mellem ens spillere, det vil skabe bedre morale i truppen, og mest af alt – det vil være med til at skabe det bedste spil på banen.


Men altså syv skjulte egenskaber er med til at bestemme en spillers personlighed. De syv egenskaber lyder på følgende:

•   Ambition (-) – Viljen til at opnå succes. Spillere med høje ambitioner har nemmere ved at udvikle sig. Dog skal det også siges, at spillere med høj ambitioner ligeledes har tendenser til, at han gerne vil forlade en klub, hvis den enten ligger i en for lav division, eller klubben har mangel på succes.

•   Controversy (Kontroverser) – Hvor meget en spiller lader sig snakke i medierne, eller stille sig kritisk til ens træner. Jo mere kontroversiel en spiller er, jo mere vil han være villig til at kritisere sin træner og sit hold i pressen. Ligeledes kan spillere med høj ”controversy” stille sig kritisk til de råd som du giver, eller til en holdsamtale, du holder. Spillere med høj ”controversy” vil også have lettere ved at blive utilfreds med ens teamtalks.
”Controversy” er den eneste af de syv skjulte egenskaber, som der påvirker spillerpersonlighed er, hvor det er dårligt at have en høj egenskab.
 
•   Loyalty (Loyalitet) – Hvor villig en spiller er til at forblive i sin nuværende klub. En meget loyal spiller er oftest villig til at takke nej fra et bedre tilbud fra en anden klub, eller takke nej til en langt mere eftertragtet klub.
•   Pressure (Pres) – Hvor godt en spiller håndterer det pres, der er omkring ham.
Det kunne f.eks. være, hvis en modstanders træner udtaler sig negativt om ham, at han så vil føle sig påvirket af det, når kampen er i gang. Det ses f.eks. under kampe, at en spiller enten føler sig ”worried” (bekymret) eller ”upset” (-), når man ser dette, så er ofte et tegn på, at spilleren har en lav egenskab i ”pressure”.
Ligeledes kan klubben også være med i kampen om noget historisk – f.eks. klubbens første mesterskab kan sikres med en sejr i sidste runde af ligaen. Er dette tilfældet, så vil spillere med lav ”pressure” også have sværere ved at håndtere situationen, og dermed måske slet ikke kunne levere deres bedst mulige præstation.
Historien er den samme, hvis man f.eks kæmper for at undgå nedrykning i sidste runde. Har man her en spiller, som i stedet her råder over en høj egenskab i ”pressure”, så vil det være langt mere sandsynligt, at han træder i karakter og kan leverer under det pres, som han selv og klubben står i.

•   Professionalism (professionalisme) – Hvor hårdtarbejdende en spiller udenfor banen er, og hvor god attitude, han udstråler.
En spiller med høj professionalisme vil håndtere ting langt bedre end en spiller med lav professionalism. F.eks. hvis man tildeler en spiller en bøde for et rødt kort, så vil en spiller her med høj egenskab oftest håndtere situationen på en pæn måde. Hvorimod en spiller med en lav egenskab vil føle sig uretfærdigt behandlet.
En høj egenskab vil også betyde at spillere træner langt hårdere, og ikke mindst accepterer at man træner dem langt hårdere. Har man en spiller som man træner hårdt, men som har en lav egenskab her, så vil man opleve at de hurtigt stiller sig utilfreds med træningen. Dette betyder altså også, at en spiller med høj professionalism kan udvikle sig hurtigere.
Spillere med en høj egenskab er også mere sandsynlige til at have en lang karriere.

•   Sportsmanship (Sportsånd) – Hvor god moral en spiller viser på banen – altså en høj egenskab er lig med en rollemodel på banen.
En spiller med høj egenskab er mindre sandsynlig til ikke at filme eller snyde på andre måder, og hvis en modstander ligger skadet på banen vil det være meget mere sandsynligt at han sparker den ud til indkast end en spiller med lav sportsmanship.

•   Temperament (-) – Hvor godt en spiller håndterer situationer som går imod ham. Altså en spiller med høj egenskab i temperament vil være mere sandsynlig til at holde hoved koldt og reagere fornuftigt selvom tingene ikke går hans vej. Dette kan ofte betyde, at en spiller med høj egenskab er langt bedre til at holde en stabil moral.
En spiller man lav egenskab i temperament har derimod langt nemmere ved at tabe hovedet i de situationer, som ikke går hans vej.


Dette er de syv skjulte egenskaber, som er med til at bestemme spillernes personlighed. Derudover, så er én synlig egenskaber også med til at bestemme en spillerpersonlighed . Denne egenskaber er ”Determination” (Målrettethed).

Altså ved vi nu, hvor mange vigtige ting de skjulte egenskaber går ind og påvirker den enkelte spillere. Derfra er det nu at sammensætte den bedst mulige trup med de mest optimale skjulte egenskaber.
Desværre er det dog langt fra lige til, at se hvad spillerne præcist har i de skjulte egenskaber, men ud fra spillerpersonlighed erne, så kan man blive en del klogere.


Dog er det nemmere sagt end gjort, da udregningen af spillerpersonlighed er er alt andet en lige til.
En bruger ved navn Nocuous fra sigames’ forum har dog lavet en utrolig komplet guide til, hvordan kommer tættest muligt på ens spillers skjulte egenskaber. Hvad man skal bruge, er ens spillers ”personality” (personlighed) samt hans ”media handling style” (medie håndtering).



Her er det "personlighed" og "Stil i mediehåndtering", som man skal kigge på.
Hertil skal det siges, at jeg igen forslår alle, der ønsker svar på dette, at man gør det på engelsk. Den danske oversættelse er for hullet til man kan få et svar, da spillerpersonlighed erne ikke er ordentlig oversat. F.eks så er personligheden ”Professional” og ”Model Professional” begge oversat ”Professionel” trods der altså er pæn forskel på de to personligheder.

Men ud fra de to informationer omkring ”personlighed” og ”Medie håndtering”, så kan man nu tildels udregne spillerens skjulte egenskaber. En stort skema over hvad de forskellige gør kan ses her:

Personality's (Personligheder)  og Cases
Personality's (Personligheder) - Ikke regens

Media handling style (Medie håndtering)

Et fuldt overblik over Nocuous guide kan ses her her.

Det ser måske om noget nok lidt uoverskueligt ud, men jeg vil gerne give et eksempel, så det forhåbentlig kan blive gjort lidt mere overskueligt.
Vi tager udgangspunkt i Ander Herrera, hvor vi først kigger på hans ”personality”. Herrera’s lyder her på ”Resolute”.


Step 1 – hvad betyder personligheden?
Slår vi op i skemaet, så kan vi se at Resolute betyder følgende:
Professionalism 15-20, Determination 15-20, Pressure 1-16


Step 2 – Media handling style:
Det næste skridt, det er at kigge på ”media handling style”. Her kan vi se, at Herrera var ”Level Headed”.
Kigger vi på det i guiden, som er forkortet til ”LH” så står der følgende:

Controversy 1-14, Temperament 7-20, Loyality 11-20 og Sportsmanship 12-20/Professionalism 13-20.
Vi ved dog allerede fra hans personality, at det er Profesionalism som ligger på 15-20 og dermed er det den som passer og ikke sportmanship. Vi ved dermed altså, at Herrera’s Sportsmanship maksimum kan ligge på 11.

Altså ved vi nu følgende om Herrera’s skjulte egenskaber:
Professionalism 15-20, Pressure 1-16, Controversy 1-14, Temperament 7-20, Loyalty 11-20 og Sportsmanship 1-11.


Derudover, så kan vi se to rækker, hvor der står ”cases(det)” og ”cases(other)” ud fra ”Personality guiden”. Altså ”tilfælde med determination” og ”andre tilfælde”.
Og ud fra ”Media handling guiden, så står der også ”cases”. Disse bruges til en nærmere udregning, at spillerens skjulte egenskaber.


Step 3 – Cases”determination” (Tilfælde med målrettethed)
Vi kigger på den første, som handler om ”determination”. Her står der ud fra ”fairly ambitous” personligheden at i ”cases(det)” er mulighed ”3”.
Scroller vi lidt ned til forklaringen om ”det cases”, så står der følgende om den: ”if determination is 18-20, then ambition is 1-9”.
Dog er Herrera’s determination 16, så vi kan ikke blive klogere på Herrera’s ambition indtil videre

Altså er situationen udændret pt. hvad vi ved om hans stats siden sidst.


Step 4 – Cases med Media handling style
Dertil står der også nogle mulige cases ligesom der gjorde ved personlighederne. De mulige ud fra ”LH” er 1,3,4 og 5.

Kigger vi på ”case 1” så står der følgende:
Not Evasive – Pressure 1-14 and/or Profesionalism 1-14

Se nu bliver det lidt mere kryptisk med ”and/or”. Det er nemlig sådan, at dette betyder, at minimum en af disse egenskaber passer og muligvis også dem begge. Dog kan det ikke være tilfældet, at ingen af dem passer. Så her skal man altså lidt bruge en udelukkelsesmetode for at komme nærmere ens spillere skjulte egenskaber.
Men altså, vi ved i forvejen, at ”Proffessionalism ligger på 15-20, og da den dermed ikke kan ligge på 1-14 så, så må det altså være Pressure som passer.
Hvad vi vidste før, så lå Pressure på 1-16, men vi kan altså nu vide, at den maks kan ligge på 1-14. Altså kan vi være en lille smule mere specifikke omkring hans skjulte egenskaber.

Professionalism 15-20, Pressure 1-14, Controversy 1-14, Temperament 7-20, Loyalty 11-20 og Sportsmanship 1-11.

Kigger vi på ”case 3” så står der følgende:
Not confrontational – Temperament 8-20 and/or Sportsmanship 8-20

Her bliver vi ikke klogere overhoved. Det er ikke utænkeligt, at hans sportsmanship ligger på under under 8 og det dermed kun er temperament som passer. Dog kan tilfældet også være at det er dem begge der passer, da sportmanship kan ligge på 8-11 og temperament ligger på 7-20. Et lidt mere bittert tilfælde ville være hvis kun Sportmanship passer med, at den ligger mellem 8-11 og Temperament ikke passede. Det ville betyde at den kunne reduceres til præcist 7. Det håber jeg dog ikke er tilfælde, men det er som sagt ikke noget som jeg kan konkludere på endnu.

Altså ved vi stadig det samme om Herrera’s skjulte egenskaber, som vi vidste efter ”Case 1”.

Kigger vi på ”case 4” så står der følgende:
Not Unflappable – Temperament 1-14 and/or Pressure 1-14

Her er situationen igen den samme. Der er ikke en som vi definitivt kan udelukke, og dermed kan vi heller ikke blive klogere ud fra denne.

Sidste mulige case fra Media handling er ”case 5” som lyder på følgende:
Not Reserved – Controversy 6-14 and/or Professionalism 1-14

Her kan vi så blive klogere på hans skjulte egenskaber. Vi ved jo ud fra Resolute personligheden, at hans professionalism ligger på 15-20 og den dermed ikke passer. Altså må controversy passe med at den ligger på 6-14, da som sagt en af de to skal passe.

Dermed ved vi nu følgende om hans skjulte egenskaber:
Professionalism 15-20, Pressure 1-14, Controversy 6-14, Temperament 7-20, Loyalty 11-20 og Sportsmanship 1-11.


Step 5 – Cases ”other” (Andre tilfælde)

Sidste skridt, er at kigge på other cases i personality skemaet. Vi tilbage i skemaet til første tabel, som omhandlede personligheder, og kigge på ”other cases”.

Ud fra ”Resolute” personligheden, der står 1, 2, 3 og 4 som at være mulige.

Kigger vi først på ”case 1”, så lyder den på følgende:
Not Professional – Professionalism 1-17 and/or Temperament 1-9

Her kan vi ikke udelukke nogen, så her bliver vi ikke klogere.

Kigger vi nærmere på ”case 2” så står der følgende:
Not Ambitious – Ambition 1-15 and/or Loyalty 10-20

Vi ved fortsat intet om Herrera’s ambition. Dog bliver vi heller ikke klogere her, da vi ved at hans Loyalty ligger på 11-20. Dermed kan vi ikke også udelukke at hans ambition på 1-15 også passer. Heller ej kan vi udelukke, at det kun er Loylty som passer og dermed at ambition skulle være på mere end 15.

Ved det andet case, som er ”case 3” står der følgende:
Not Loyal – Loyalty 1-17 and/or Ambition 8-20.

Situationen er igen her den samme. Jeg kan ikke udelukke Loyalty og dermed kan jeg ikke blive klogere på hans ambition.

Sidst har vi "case 4" den lyder på følgende:
Not Spirit/Jovial – Temperament 1-9 and/or Pressure 1-14.

Her kan der heller ikke udelukkes nogen. Vi ved som sagt at Pressure passer, men om det kun er den eller om Temperament på 1-9 også passer (det ville betyde Temperament 7-9) det kan vi altså ikke være sikker på.


Dermed er det ikke mere at kigge nærmere på, og det tætteste vi kommer på Herrera’s skjulte egenskaber er altså følgende:

Professionalism 15-20, Pressure 1-14, Controversy 6-14, Temperament 7-20, Loyalty 11-20, Sportsmanship 1-11 og Ambition 1-20.

Der er desværre intet som kan fortælle mig om hans ambition, og dermed bliver den sat til 1-20.

Dette er det tætteste vi kommer på Herrera’s skjulte egenskaber ud fra hans personlighed samt media handling.
Nu vil jeg helst gerne være fri for at kende noget data om mit holds spillere til, når jeg skal rigtig i gang med savet, men jeg synes i dette tilfælde, at det ville passende lige at få tjekket guiden overens med mit FMRTE program, som også blev brugt i foregående test, og se om guiden egentlig stemmer overens.

Her ses Herrera’s skjulte egenskaber

Altså guiden som vi brugte til at udregnes Herrera’s skjulte egenskaber med, kan vi se stemmer overens med alle kategorierne.
Det er naturligvis ikke sådan, at man kommer til at kende nogen af ens spilleres præcise tal i de skjulte egenskaber med guiden, men den giver alligevel et rigtig godt overblik over hvilken spiller, som man har med at gøre.


Dermed kan man altså via at sætte sig lidt ind i spillerpersonlighed erne se hvordan højst sandsynligt vil reagerer i forskellige situationer, hvordan de vil reagere på forskellige ting uden for banen, hvor hårdt arbejdende de vil være til træning, og hvor nemt man kan udvikle dem mod deres fulde potentiale.
Og især deres arbejdsindsats til træning, som man kan blive klogere på ud fra deres professionalisme, vil vi i den grad få brug for til den næste update, hvor vi kigger nærmere på træningen i klubben.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 - La Lezama
« Svar #72: 14 Jan 2015, 13:04 »

Det er godt nok et flot stykke arbejde du leverer! Repost eller ej, KÆMPE thumbs up herfra Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #13 - La Lezama
« Svar #73: 14 Jan 2015, 20:22 »

Det er godt nok et flot stykke arbejde du leverer! Repost eller ej, KÆMPE thumbs up herfra Smiley
Endnu engang tak. Det er altid dejligt at høre.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: #13 - La Lezama
« Svar #74: 14 Jan 2015, 23:29 »

Det er alligevel interessant læsning. Det har ihvertfald vent nogle ting på hovedet for mig. Nu er jeg dog blevet optaget af "prisen" for at opgradere.
Min tanke går på eks Napoli, som jo ikke ligefrem spytter de store talenter ud år efter år. De er der, men ikke igen og igen ala Atalanta.
-OG det at jeg står over for et netsave med netop Napoli. Nå men det jeg kunne være nysgerrig på er om nogen ved hvor mange point (1-20)/klassificering , man stiger ved opgradering af eks ungdomstræning/facilitetter eller rekruttering? Om det er variabelt eller om der er en fast sats. Måske lidt snyd, men alligevel interessant (imo). Pris kontra størrelse på opgradering?

For mig kunne det være motiverende at vide, hvor meget der skal spares sammen, for at få eks landets bedste rekruttering system mm.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010