home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 415 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 86914 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#88 - La Lezama
« : 07 Jan 2015, 13:49 »

Hej alle

Nu har jeg siddet og kigget med herinde i en uges tid fra sidelinjen, og tænkte jeg gerne ville bidrage lidt igen til den danske FM scene. Normalt florerede jeg rundt inde på FMD, men efter et servercrash, så kan man ikke sige at der sker den store aktivitet derinde længere.

Servercrashet der ramte FMD slettede alt brugerskabt materiale inde på siden - jeg har personligt utroligt lidt backup på mit eget, men jeg har da fundet en enkelt ting indtil videre som jeg har liggende, hvilket er min blog om La Lezama.
 
Det skal dermed siges at denne blog blot er en “re-post” af den blog som jeg kørte sidste år på FMD.
Jeg er dog yderst glad for det lige er denne blog som jeg har en backup af, da det uden tvivl er det materiale, jeg er aller mest stolt af selv at have skabt på FM scenen.

Der kommer en god sjat guides undervejs i bloggen, som jeg tror (og håber) flere kan drage gavn af.
Disse guides er naturligvis skabt ud fra FM14, hvor bloggen også finder sted i, men jeg kan ikke komme på én eneste ting, som skulle være ændret fra FM14 til FM15, så dermed skulle det hele fortsat være aktuelt.
« Seneste Redigering: 30 Mar 2015, 17:35 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #1: 07 Jan 2015, 13:50 »

#1 – Et nyt fokus

Jeg har prøvet at få gang i lidt forskelligt her i FM14, men jeg må nok indrømme at FM har svært ved at tiltale mig, som det ellers tidligere har gjort.

Dette er især gældende for de såkaldte ”plug and play” saves. Jeg var i flere FM-årgange ellers helt solgt i at lave et suverænt hold via flere vanvittige regens som jo gerne dukker op undervejs i FM. Derfra skulle 4-2-2-2’en indstilles, også skulle den ene sæson efter den anden ellers bare køres afsted, hvor der blev sat rekorder på stribe.
Saves som dette kan jeg slet ikke mere. Det bliver virkelig hurtigt kedeligt for mig nu, men helt generelt så har FM virkelig bare svært ved at fange mig ordentligt.
Men der er gange, hvor jeg har en idé til et save – et langt mere detaljeret save. Sjældent bliver den idé lavet om til virkelighed, men de gange hvor jeg rent faktisk får det gjort, så kan det være helt fantastisk pludselig at fordybe sig i FM fremfor blot at spille den ene kamp efter den anden.

Førhen var det meget taktikken, som mit hold skulle praktisere, jeg byggede mit save op omkring. Dette gjorde jeg blandt andet med mit 4-1-2-2-1 projekt i FM12. Et eventyr som startede i brasilianske Goiás og som uden tvivl er mit bedste FM save nogensinde. Denne gang vil jeg dog forsøge mig med et nyt fokus i stedet for taktik. Ikke at der ikke også skal fokuseres på taktik denne gang, men der er noget andet jeg hellere vil have som mit ”hoved fokus”.

Og i denne omgang skal det omhandle ”youth intake” i særdeles, og med savet ønsker jeg at have utrolig stor fokus på mit u-hold.
Det bliver det ikke som i - ”Jeg scouter lige efter de bedste regens hver sommer. Dem jeg får til en rimelig pris henter jeg til klubben, også ser vi om de er gode nok til A-holdet om et par år”. Sådan bliver det bestemt ikke.
Derimod vil jeg strukturere klubben ned til hver mindste detalje, hvor der skal skræddersys et personale, og derfra vil jeg forsøge at få det bedste ud af mine talenter og i særdeles mit ”youth intake”.
Det er også gældende for de talenter, som jeg normalt aldrig ville give en chance i første omgang. Selv dem med mindst potentiale vil jeg give et skud og forsøge at udvikle dem bedst muligt, og se hvor meget min indflydelse kan gavne deres udvikling i deres helt unge år.

Så søger man en blog, hvor der bliver kørt sæsoner af på rekordtid, og er man ikke typen som gider at læse det store tekst – spørgsmålet er så om du overhoved læser med nu – og ligeledes bare vil se screenshots af vundne CL finaler, så vil jeg anbefale at lede andet sted, da bloggen næppe vil underholde dig.
Vil du derimod gerne følge med, når jeg går i dybden med talentdelen i FM, fortager mig flere forsøg og skriver FM-teori på det hele, så er du kommet til det rette sted. Sæt dig tilbage i stolen imens det bliver top nørdet herinde.
Logged

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #2: 07 Jan 2015, 14:16 »

Det lyder super spændende!!

Jeg læner mig tilbage og er klar til at læse med  Thumbs Up
Logged

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #3: 07 Jan 2015, 14:20 »

Dejligt at se du blogger videre herinde LS,

LS er en af de få jeg gider læse blogs fra (Wester er en af de andre), de både velskrevet, er mange tanker bag, man kan lære noget nyt og han tager FM nørderi til det øverste niveau som kun få jeg har set kan gøre. En af de ting jeg godt kan lide er at det handler ikke bare om at vinde en masse, afvikle så mange sæsoner som muligt, det er FM nørderiet ned til mindste detalje det handler om og det gør det til en oplevelse for mig.

LS er en utrolig dygtig FM gamer, det gælder både at skrive blogs om sine saves, sine FM resultater, evner inden for versus netspil, sit store taktiske repertoire og ikke mindst hans træning og talentudvikling nørderi.

Jeg har spillet CM/FM i over 20 og vil vove at påstå at det utrolig få der kan lære mig noget nyt om vores alles elsket FM spil, men LS er en af de få personer og det en fornøjelse at kunne opdage nye sider af FM, eller hvor man selv kan forbedre sig for at blive endnu bedre.

Så hvis i ønsker at læse gode blogs, lære at at twiste jeres eget FM, eller lære noget helt nyt, så det her en person i ønsker at følge.

Jeg følger naturligvis med i din blog LS som jeg også gjorde på FMD, vi elsker begge at nørde FM ned til de mindste detaljer og især omkring talentudvikling, så jeg vil nok få svært ved at holde mig væk.

Giv denne fyr en chance, det vil i ikke fortryde.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2015, 14:30 af southside » Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #4: 07 Jan 2015, 14:55 »

Først Herlev, så LS og nu SS. På en og samme dag

Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #5: 07 Jan 2015, 15:04 »

Læser med her Le Sygnok, for kiggede med i det stille inde på FMD også Wink ...

Har da vist også "stjålet" et eller andet, som ss havde lavet  Grin
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #6: 07 Jan 2015, 15:15 »

Her skal jeg helt sikkert følge med.
Logged


QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #7: 07 Jan 2015, 16:10 »

Det er om muligt den bedste blog, der kommer rundt om mest i min FM tid på de danske sider der nu findes om FM.

Alle der ikke har læst den, bør simpelthen gøre det.

Den er helt klart det hele værd, også selv om den tager noget tid at læse.

VERDENSKLASSE BLOG LS Opstemt
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #8: 07 Jan 2015, 16:16 »

Mange tak allesammen for de pæne ord. Det er alt for meget af det gode.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #9: 07 Jan 2015, 16:19 »

#2 – Klubben

Klubben der skal i fokus har der ikke været den store tvivl om.
Jeg ønskede jo med dette save, at det i særdeles er ”youth intake” som skal i fokus, og det primært er egne talenter som skal køres op til A-holdet.
Derfor er det ret begrænset, hvor mange talenter jeg vil hente udefra, men derimod skal der satse på klubbens egne spillere. Naturligvis vil jeg gå efter nogle must-buys til klubben, men er det ikke mere end en 1 til 1½ stjerne, som adskiller mit eget talent fra et talent udefra, så beholder jeg mit eget og satser på det, da jeg som udgangspunkt ønsker et hold, hvor flest mulige spillere stammer fra eget akademi.

Det er derfor uhyre vigtigt at mine trænere samt faciliteter er i den absolutte topklasse, hvis dette på nogen måde skal kunne holde hjem. Målet hedder ikke liga- og CL titler efter hinanden. Det er noget jeg drømmer om med savet, men med mit klubvalg, så bliver det absolut ikke sådan lige til.

Og som jeg nævnte før – hvis mit eget talent blot er 1 til 1½ stjerne efter et andet talent, som jeg har mulighed for at hente, så vil jeg beholde mit eget – dette bør vel åbne op for en del transfer alligevel, da det jo er nemt at scoute sig til flere spillere, som er langt over det potentielle niveau, som man får ind gennem sit eget youth intake? Dette skulle man da mene, men lige i denne omgang bliver det ikke sådan helt lige til, som man ellers kunne tro.

Vi kommer nemlig gennem denne blog til at befinde os på et akademi, som også  kommer til at dele navn med bloggen, nemlig – La Lezama.

Har man ikke hørt om dette akademi før, så kan jeg fortælle at klubben der råder over dette akademi er <- "skjult" link.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #1 - La Lezama
« Svar #10: 07 Jan 2015, 16:21 »

Har ikke læst med på FMD, så glæder mig til at læse med denne gang, da det lader til jeg er gået glip af noget! Thumbs Up
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - La Lezama
« Svar #11: 07 Jan 2015, 19:19 »

#3 – Lezama Akademiet

Tilbage i 1971 fik Athletic Club Bilbao indført deres egne faciliteter under navnet, Lezama. Man havde gennem flere år arbejdet på muligheden for at få en fælles grund, hvor både førsteholdet, reserveholdet og i særdeles ens ungdomshold kunne have de nødvendige faciliteter, så man kunne få dem udviklet bedst muligt.

Lezama faciliteterne ligger placeret lige udenfor Bilbao, og faciliteterne udgør grundlaget for klubben og deres filosofi, som bygger på at holdet består af kun baskiske spillere, som primært er fra eget akademi.

Udover at førsteholdet og reserveholdet træner ude på Lezama, så gør ligeledes otte ungdomshold også dette. Disse ungdomshold skal alle ”gennemføres”, hvis en ungdomsspiller vil ende op med at tørne ud for klubbens førstehold.
Blandt ungdomsholdene findes to junior hold (17-19 år), to kadetter (15-16 år), to ungdomshold (13-14 år) og sidst to børnehold (11-12 år). Dette udgør Bilbao’s akademi af ungdomshold og er også kaldet for La Lezama.
Gennem La Lezama er målet at udvikle unge baskere, som til sidst kan tørne ud for Bilbao’s A-hold.

Lezama faciliteterne er 14.760 m2. Her er seks standard-størrelse fodboldbaner med naturligt græstæppe. Hertil har en af banerne også en tribune med plads til 1.500 tilskuere.
Dertil er der også en standard-størrelse bane, som er dækker over af en pavillon, hvor der også er naturligt græstæppe.
Der er der også et træningscenter, medicincenter og mulige bopæle for de spillere, som spiller for klubben.

Udover klubbens faciliteter som skal være med til at få det bedste ud af klubbens spillere, så har man også et stort personale ude på Lezama, som også er med til at hjælpe spillerne mod den bedste udvikling, og sørge for at alt deres træning bliver optimeret mest muligt. Der er en lang række trænere med forskellige specialiteter og viden. Der er også medicinsk personale, massører, pædagoger og psykologer, der tilsammen skal være med til at sikrer den sportslige og menneskelige dannelse af klubbens spillere.

Gennem denne blog, så skal dette akademi i fokus, og i morgen tager vi et kig på hvordan akademiet optimeres yderligere, og hvordan de bedste regens skabes.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - La Lezama
« Svar #12: 08 Jan 2015, 10:49 »

#4 – At skabe det optimale Youth Intake (guide) - Faciliteterne

Med en klub som Athletic Club Bilbao, så er det helt essentielt, at jeg får det maksimale ud af mit ”Youth intake”, hvis holdet skal spille med om de sjove placeringer. Der er et så begrænset udvalg af spillere som vi kan hente, og selvom vi først finder en spiller, som kunne være en solid signing for klubben, så er der ingen garanti for at Bilbao står nummer 1 på listen over den klub han helst vil til.

Så holdets eget akademi skal i den grad i fokus, og derfor er det om at finde alle midler frem til, hvordan de bedste regens bliver skabt gennem eget akademi.
Jeg har været på jagt mange forskellige steder for at finde info omkring dette punkt, men det har virkelig været svært at finde præcise svar, som jeg har ønsket. Alle lader til at have forskellige meninger om hvad der påvirker ens ”youth intake” og gang på gang modsiger folk hinanden, når de argumenterer for hvad der påvirker hvad.
Ens for alle argumenter er dog, at ingen rigtig har noget bevis for hvad de udtaler omkring dette punkt.
Hvad jeg dog har kunne læse mig frem til, så lader de fleste til at være enige om følgende:

     •   Youth Recuitment påvirker ens regens PA
     •   Junior Coaching påvirker ens regens CA
     •   Youth Facilities påvirker hverken ens regens CA eller PA, (men spiller derimod først en rolle på, hvor effektiv deres udvikling er på ens u19 hold, når man har modtaget dem gennem ens ”youth intake” .)

Men hvad går ind og påvirker hvad helt præcist. Det var hvad jeg ønskede svar på, men efter at have ledt overalt, så synes jeg stadig ikke at have fået et konkret svar. Mange steder står der forklaret meget kort, hvad de forskellige ting gør, men det lader som sagt ikke til, at nogen helt reelt har deres viden fået bekræftet nogen steder fra.
Men da jeg ikke kunne få svar udefra, så måtte jeg jo selv foretage diverse forsøg, for at få nogle helt konkrete svar.

Derfor måtte jeg jo selv gå i gang med at lave mine egne eksperimenter og sætte mine egne forsøg op, så jeg kunne få nogle nøjagtige resultater, og dermed få bekræftet, hvad der påvirker hvad, når man modtager ens ”youth intake”.


Forsøget i praksis

For at fortage dette forsøg, og for at få det til at være så præcist som muligt, så anskaffede jeg mig en kopi af FMRTE, som jeg måtte ligge en dommedagssum for i form af 5£, for at jeg kunne få lov til at gemme mine ændringer undervejs.

Ens klub har som nævnt tre faciliteter som alle omhandler ens ungdomsspillere, og som alle kan opgraderes. De hedder følgende – Youth facilities, Junior coaching og Youth recruitment. En oversigt over, hvad ens klub har i disse tre ting findes under klubbens ”Information” og dernæst ”Faciliteter”



En klub kan have fra 1-20 i hver kategori. Tallet kan ikke ses, men derimod har det en titel. De forskellige titler kommer ud fra følgende tal.

Jeg vil forslå alle at skifte til engelsk, hvis man ønsker et præcist svar. Det er nemlig sådan, at den danske oversættelse har et par fejl hist og her, så det ikke er til at blive helt klog på den. En af dem ses under youth facilities, hvor den ved 14-15 hedder ”fremragende ungdomsfaciliteter” så skifter den over til ”enestående ungdomsfaciliteter” ved 16-17, for så at skifte tilbage til ”fremragende ungdomsfaciliteter” ved 18-19.
Så om man har 14-15 eller 18-19 i den danske oversættelse, det vides ikke.


Youth Facilities’ titler fra 1 til 20:

1-3:      Basic youth facilites (Skrabede ungdomsfaciliteter)
4-5:      Poor youth facilites (Dårlige ungdomsfaciliteter)
6-7:      Below avarage youth facilites (Ungdomsfaciliteter under gennemsnitet)
8-9:      Adequate youth facilites (Tilstrækkelige ungdomsfaciliteter)
10-11:  Average youth facilites (Mellemgode umgdomsfaciliteter)
12-13:  Good youth facilites (Gode ungdomsfaciliteter)
14-15:  Great youth facilites (Fremragende ungdomsfaciliteter)
16-17:  Suberb youth facilites (Enestående undgomdsfaciliteter)
18-19:  Excellent youth facilities (Fremragende ungdomsfaciliteter)
20:       Top youth facilites (Ungdomsfaciliteter af højeste standard)

Junior Coaching’s titler fra 1 til 20:

1-2:      Minimal junior coaching (Minimale junior træning)
3-5:      Basic junior coaching (Simpel ungdomstræning)
6-9:      Adequate junior coaching (Tilstrækkelig ungdomstræning)
10-13:  Average junior coaching (Middelmådig ungdomstræning)
14-16:  Good junior coaching (God ungdomstræning)
17-19:  Excellent junior coaching (Fremragende ungdomstræning)
20:       Exceptional junior coaching (Exceptionel ungdomstræning)

Youth Recuitment’s titler fra 1 til 20:

1-2:     Limited youth recruitment (Begrænset talentrekruttering)
3-5:     Basic youth recruitment (Simpelt ungdomsrekruttering snetværk)
6-8:     Fairly basic youth recruitment (Ret simpel ungdomsrekruttering)
9-11:   Average youth recruitment (Standard ungdomsrekruttering)
12-14: Above average youth recruitment (Over middel talentudvikling)
15-16: Established youth recruitment (Veletableret ungdomsrekruttering snetværk)
17-18: Well established youth recruitment (Veletableret ungdomsrekruttering snetværk)
19-20: Extensive youth recuitment (Omfattende ungdomsrekruttering snetværk)


Men hjælp fra FMRTE, så har jeg nu kunne sætte en række forskellige forsøg op og derefter gået forbi dagen hvor klubben får regens, og ud fra de ændringer jeg har fortaget i FMRTE, så har jeg nu også kunne få mig et overblik mit ”youth intake” og samtidig, så har jeg nu kunne se mine nye spilleres præcise CA og PA, og på den måde burde jeg kunne se hvad youth facilities, youth academi og youth recruitment går ind og påvirker.
Hver gang jeg har fortaget et enkelt forsøg, så er det gentaget tre gange, for at få et mere præcist svar - de selv samme forsøg er også blevet fortaget i FM13, hvor jeg først startede op på det her projekt, og her fik jeg kunne jeg danne mig samme konklusion af hvad der påvirker hvad.
Men lad os se hvilke resultater, som jeg er kommet frem til.

Der vil undervejs opstå forskellige forkortelser i mit forsøg. Her er en oversigt over, hvad de forskellige betyder:

YI – Youth Intake (Ankomst af nye ungdomsspillere)

YF – Youth Facilities (Ungdomsfaciliteter)
JC – Junior Coaching (Ungdomstræning)
YR – Youth Recruitment (Ungdomsrekruttering)

CA – Current ability (Nuværende niveau)
PA – Potential ability (Potentielt niveau)


Resultaterne fra forsøget:

Det første jeg gjorde var at teste med Athletic Club Bilbao’s standard faciliteter og se hvilket resultat dette gav.

Bilbao’s standard faciliteter (YF=16, JC=14, YR= 19):

1: CA = 44.9 gennemsnit – PA  = 115,5 gennemsnit
2: CA = 50.3 gennemsnit – PA = 119.6 gennemsnit
3: CA = 50.1 gennemsnit – PA  = 121.8 gennemsnit

Gennemsnittet for de tre forsøg lyder derfra på følgende:

CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9

Altså hvis jeg tre gange gik forbi dagen, hvor jeg modtager regens, så var dette mit resultat (et CA gennemsnit på 48,4 og et PA gennemsnit på 118,9 for de seksten regens) som jeg fik med Bilbao’s standard faciliteter i henholdsvis YF, JC og YR.
Altså når jeg fortager ændringer i FMRTE, så vil de forsøgs resultater blive sat op imod talene fra klubbens standard faciliteter, og derfra kan vi se hvilken påvirkning de forskellige ændringer gør.

Det første jeg testede herfra, var Junior Coachings virkning på ens Youth Intake. I første omgang blev der set nærmere på, hvis klubben havde maksimalt her.

Bilbao med maksimum JC (JC opgraderet fra 14 til 20)
1: CA = 52.5 gennemsnit – PA = 122,7 gennemsnit
2: CA = 56.1 gennemsnit – PA = 127.0 gennemsnit
3: CA = 54.3 gennemsnit – PA = 125.9 gennemsnit

CA gennemsnit = 54,3 – PA gennemsnit = 125,2

Altså en stigning på 12.1% hos gennemsnits CA, hvor PA derimod så en mindre stigning på 5.2%. Dermed tyder det på, at JC har forbedret både CA og PA, hvor det dog klart er mest markant på CA’en. Jeg vil dog forholde mig lidt kritisk endnu til den minimale stigning på blot 5.2% på spillernes PA, da ens YI niveau kan varierer en del selvom man har identiske stats i henholdsvis YF, JC og YR.

Men lad os se hvad der sker, hvis vi minimerer klubbens JC.


Bilbao med minimum JC (JC degraderet fra 14 til 1)

1: CA = 28.1 gennemsnit – PA = 68.1 gennemsnit
2: CA = 30.4 gennemsnit – PA = 80.4 gennemsnit
3: CA = 29.3 gennemsnit – PA = 78.9 gennemsnit

CA gennemsnit = 29.2 – PA gennemsnit = 75,5

Junior Coaching gennemsnit på   1: CA gennemsnit = 29.2 – PA gennemsnit = 75,5
Junior Coaching gennemsnit på 14: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9
Junior Coaching gennemsnit på 20: CA gennemsnit = 54,3 – PA gennemsnit = 125,9

Ud fra disse resultater, så kan vi ret hurtigt konkludere, at JC altså både påvirker CA og PA, og ikke kun CA som der ellers lader til at være enighed om på diverse FM-forums.
Hvor jeg forinden havde forsøgt mig med at reducere JC, så havde jeg min tvivl om det egentlig påvirkede PA overhoved, men så skal jeg lige love for, at det i den grad blev bevist efter seneste forsøg.
Spillernes gennemsnits CA faldt med hele 85%, når vi ændrede JC fra 20 til 1.
Ligeledes så så vi et voldsomt fald i den gennemsnitlige PA, som lød på hele 66% når vi ændrede JC’en fra 20 til 1.
Altså kan vi ret nemt konkludere, at JC i den grad både påvirker CA og PA.

Næste stop er at kaste sig udover Youth facilities og se hvad de helt præcist gør.

Bilbao med maksimalt YF (YF opgraderet fra 16 til 20)

Eftersigende så skulle YF ikke påvirke ens spilleres CA eller PA det fjerneste. Men derimod først være i brug, når spillerne er ankommet på ens ungdomshold.
Det har jeg sat to forsøg op for lige se om holder stik. Gør det dét, så skulle vi gerne få meget identiske resultater fra vores første forsøg, hvor alt var sat til klubbens normale indstillinger.

1: CA = 51.3 gennemsnit – PA = 121.1 gennemsnit
2: CA = 51.9 gennemsnit – PA = 120.4 gennemsnit
3: CA = 48.4 gennemsnit – PA = 118.1 gennemsnit

CA gennemsnit = 50.5 – PA gennemsnit = 119.8

Altså en mindre stigning hos CA’en på 4,3% og en minimal stigning hos PA’en på blot 0,7%. Altså ser vi en stigning hos både CA og PA, men det ses i en så lille grad, at det altså godt kunne passe med, at YF hverken påvirker CA eller PA.
Men lad os se engang hvad der sker, hvis vi nu i stedet for at maksimerer YF, så derimod minimerer det.

Bilbao med minimum YF (YF degraderet fra 16 til 1)

1: CA = 41.7 gennemsnit – PA = 121,5 gennemsnit
2: CA = 38.8 gennemsnit – PA = 117.7 gennemsnit
3: CA = 43.1 gennemsnit – PA = 121.2 gennemsnit

CA gennemsnit = 41.2 – PA gennemsnit = 120.1

Youth Facilities på   1: CA gennemsnit = 41.2 – PA gennemsnit = 120.1
Youth Facilities på 14: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9
Youth Facilities på 20: CA gennemsnit = 50.5 – PA gennemsnit = 119.8

Se, nu kom vi jo frem til noget yderst interessant. Rigtig nok, så påvirker YF ikke gennemsnits PA’en. Dette kan måles ud fra de blandende resultater, hvor vi rent faktisk så det bedste PA, da vores YF var sat til 1 – dog var det en yderst lille forskel, så det skal altså ikke tolkes som, det er godt at have en lav YF.
Men hvor det som sagt er interessant, det er når man kigger på resultaterne for CA’en, for hvor det siges at YF’en ingen indflydelse har på dette, så er det tydeligt at se, at det altså gør en forskel. Stigningen fra 1 til 20 lød på hele 22,5% og dermed er det altså tydeligt, at ikke nok med at YF påvirker hvor effektiv spillernes træning er på ens U19 hold, så er det ligeledes med til at tilføje en god portion CA til ens Youth Intake.

Sidst skal vi også have testet hvilken indflydelse YR har. Eftersigende så skulle det kun påvirke ens YI’s PA, men jeg satte igen to forsøg op, for at se om det stemte.
Dog har jeg her valgt at degradere YR i dette forsøg to gange, da den fra start er på 19, så jeg ser ingen grund til også at teste den på 20.
I stedet forsøger jeg mig med en degradering til henholdsvis 10 og 1, og så kigges der på resultaterne


Bilbao medium YR (YR degraderet fra 19 til 10)

1: CA = 36.6 gennemsnit – PA = 94.8 gennemsnit
2: CA = 36.0 gennemsnit – PA = 92.9 gennemsnit
3: CA = 39.4 gennemsnit – PA = 96.4 gennemsnit

CA gennemsnit = 37,3 – PA gennemsnit = 94,7

Indtil videre har vi kun halveret YR’en, og allerede ses utrolige resultater. Jovist, så er det tydeligt som jeg har kunne læse mig til, at YR påvirker PA, hvor vi ser et fald på hele 25,5% efter vi reducerede YR’en fra 19 til 10. Men hvor YR’en eftersigende ikke skulle påvirke CA, så må det i den grad siges at være aflivet, da vi så et fald ved CA’en på hele 29,7%. Altså er det ret tydeligt, at YR’en har stor indvirkning på både CA og PA hos ens regens.

For god ordens skyld, så ser vi også lige på resultaterne, hvor vi sætter vores YR helt i bund.

Bilbao minimal YR (YR degraderet fra 19 til 1)

1: CA = 31.5 gennemsnit – PA = 80.0 gennemsnit
2: CA = 35.3 gennemsnit – PA = 86.2 gennemsnit
3: CA = 37.1 gennemsnit – PA = 88.5 gennemsnit

CA gennemsnit = 34.6 – PA gennemsnit = 84.9

Resultaterne taler i den grad for sig selv.

Youth Recruitment på   1: CA gennemsnit = 34.6 – PA gennemsnit = 84.9
Youth Recruitment på 10: CA gennemsnit = 37,3 – PA gennemsnit = 94,7
Youth Recruitment på 19: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118.9

Altså ønsker man gode regens gennem eget akademi, så er det altså om at have sin YR i den rette ende, ellers skal man ikke regne med nogen form for kvalitet.
Ser vi på forskellen hos en YR på 19 til en på 1, så lyder forskellen ved CA på hele 39,8% og hos PA lyder forskellen på 40,0%. Altså har YR en kæmpe indvirkning på både CA og PA. Forskellen blev især tydeligt, når vi kigger på resultaterne fra en top opgraderet YR.


En sidste ting, som jeg kom til at tænke på kunne have indflydelse af klubbens setup på ens YI, det var ens klub reputation. Jeg forsøgte derfor at sætte klubbens reputation til 1, for at se om det nogen indflydelse ville have på mit YI.

Bilbao minimal reputation (Reputation degraderet fra 7450 til 1)

1: CA = 51.4 gennemsnit – PA = 128.5 gennemsnit
2: CA = 48.3 gennemsnit – PA = 118.4 gennemsnit
3: CA = 47.3 gennemsnit – PA = 119.8 gennemsnit

CA gennemsnit = 49.0 – PA gennemsnit = 122,2

Sætter vi de to gennemsnitsresultat er op, så lød de på følgende:

Reputation på      1: CA gennemsnit = 49.0 – PA gennemsnit = 122,2
Reputation på 7450: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9

Altså ser vi faktisk et lille smule bedre gennemsnit med Reputation på 1. Dog skyldes det nok et yderst imponerende resultat i forsøg 1, fremfor at det ligefrem er godt at have lav Reputation. Tydeligt er det dog ud fra disse resultater, at Reputation bestemt ikke påvirker ens YI’s niveau.
Altså reputation ændrer intet på CA eller PA hos ens YI.


Konklusion:

Junior Coaching – Påvirker den træning, som spillerne har fået inden de kommer ind på ens u19 hold i FM. Hvis man tænker på seneste update, hvor jeg skrev lidt om klubbens øvrige ungomshold, så kan man se det som udviklingen de har fået gennem de hold. Jo bedre JC ens klub kan tilbyde, desto højere niveau vil de besidde, når de ankommer til ens u19 hold. Samtidig så vil en bedre JC også hjælpe spillerne mod, at få det højest mulige PA.
Altså Junior Coaching påvirker spillernes CA og deres PA.

Junior Coaching gennemsnit på   1: CA gennemsnit = 29.2 – PA gennemsnit = 75,5
Junior Coaching gennemsnit på 14: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9
Junior Coaching gennemsnit på 20: CA gennemsnit = 54,3 – PA gennemsnit = 125,9




Youth recruitment – YR skal ses som de spillere, som der kan lokkes til ens ungdomsafdeling fra ens region. Altså jo bedre man er på dette punkt, jo bedre spillere kan man få ind i sit akademi. Dette er både gældende for spillere, som har det bedste niveau i deres alders gruppe, men ligeledes også dem, som man mener har det største potentiale i deres alders gruppe.
Altså Youth recruitment påvirker spillernes CA og ligeledes deres PA.


Youth Recruitment på   1: CA gennemsnit = 34.6 – PA gennemsnit = 84.9
Youth Recruitment på 10: CA gennemsnit = 37,3 – PA gennemsnit = 94,7
Youth Recruitment på 19: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118.9




Youth facilities – Påvirker to ting hos ens ungdomsspillere. Det er både med til at forbedre deres CA, når de ankommer til klubben, og samtidig så er det også Youth facilities som afgør, hvor effektiv deres udvikling er sammen med kvaliteten af ens trænere naturligvis.

Youth Facilities på   1: CA gennemsnit = 41.2 – PA gennemsnit = 120.1
Youth Facilities på 14: CA gennemsnit = 48,4 – PA gennemsnit = 118,9
Youth Facilities på 20: CA gennemsnit = 50.5 – PA gennemsnit = 119.8

« Seneste Redigering: 08 Jan 2015, 10:58 af Le Sygnok » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #13: 08 Jan 2015, 11:33 »

Dette indlæge og mange af de kommende er simpelthen nogle at de bedste der er fundet indenfor FM-verdenen.

Jeg er glad for de endelig kommer frem igen.

Skal snart bruge dem i mit save, så det er fint de kommer nu Opstemt

Stor THUMBS UP - LS
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #14: 08 Jan 2015, 12:02 »

Det er simpelthen for godt det her. Det er sjældent, at jeg magter at læse alt for lange opdateringer i blogs, men det her er jo sindssygt interessant! Jeg har aldrig rigtig gået i dybden med mit ungdomshold, men det får jeg helt lyst til, når jeg læser denne blog.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010