home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  2 Brugere, 469 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 87082 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #15: 08 Jan 2015, 12:11 »

Kan kun sige det samme som Svartovich, man får sgu da helt lyst til at arbejde meget mere med ungdommen, må i gang i Crystal Palace med det samme Smiley
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #16: 08 Jan 2015, 16:13 »

Mega fed indgangsvinkel.. Læser i dén grad også med.

Fed inspiration til mit Gimnastic save - hvor jeg også har ungdomsdelen som et af de store mål.
Har det på samme måde med motivation - at købe og sælge 20 spillere hver sommer og skabe en voldsom økonomi på 2-3 sæsoner - er trivielt og kedeligt.
Det uforudsigelige i FM skabes af regens - så super fed indgangsvinkel.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #17: 08 Jan 2015, 17:14 »

Lækkert og høre at din fremragende blog ikke er gået helt død med fmdanmark!
Logged


Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #18: 08 Jan 2015, 18:58 »

Mega fed læsning!
Hvilke hold ville være fede at starte med hvis man vil fokusere på ungdommen, dog uden at det er tophold? Smiley
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Svartovich
Gæst
 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #19: 08 Jan 2015, 19:13 »

http://www.passion4fm.com/football-manager-2015-top-clubs-with-best-youth-facilities/

Her er en liste. FC Midtjylland har en af verdens bedste ungdomsrekruttering er i spillet. Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #20: 08 Jan 2015, 19:29 »

Mange tak for de pæne ord allesammen. Og fedt hvis bloggen kan være en stor motivationskilde til nuværende/nye saves for jer.

Mega fed læsning!
Hvilke hold ville være fede at starte med hvis man vil fokusere på ungdommen, dog uden at det er tophold? Smiley

Linket som Svartovich kom med virker som et yderst solidt udgangspunkt til et save, så er det bare at finde en liga du finder interessant, og om du enten vil være et sub top hold i en af de store ligaer England, Tyskland eller Spanien, eller om du måske vil prøve at høste de store talenter fra en bestemt nation - et sådan save har jeg overvejet om kunne være noget man skulle starte en dag. Fx Ajax/PSV, hvor man forsøger at høste ligaens helt store hollandske talenter. Det samme kunne også gøres i Belgien fx, hvor det nok er nogenlunde lige til, at blive den bedste klub hurtigt og dermed kunne stjæle talenterne fra ligaens øvrige konkurrenter.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #21: 08 Jan 2015, 21:21 »

Nu læste jeg med første gang men tager den sq igen. Der er mange fede ting at hente her og fedt lige at få dem genopfrisket. Det er klart blandt top 3 af de skriftlige produkter jeg har læst på scenen.. Måske kun overgået af TT&F guides
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #22: 08 Jan 2015, 21:58 »

Stor cadeau for din meget dybdegående analyse og beskrive af din gennemgang om Youth Intake. Jeg går selv ret meget op i det med at producere egne spillere og der var da helt sikkert ting jeg ikke vidste i forvejen Thumbs Up

Jeg er på, og følger helt sikkert med i bloggen fremover Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #23: 09 Jan 2015, 10:27 »

Nu læste jeg med første gang men tager den sq igen. Der er mange fede ting at hente her og fedt lige at få dem genopfrisket. Det er klart blandt top 3 af de skriftlige produkter jeg har læst på scenen.. Måske kun overgået af TT&F guides
Mange tak for de rosende ord. Det gør mig pavestolt. Guiden jeg postede i går er virkelig også nok det FM produkt, jeg selv er mest stolt nogensinde at have præsteret til dato.

Stor cadeau for din meget dybdegående analyse og beskrive af din gennemgang om Youth Intake. Jeg går selv ret meget op i det med at producere egne spillere og der var da helt sikkert ting jeg ikke vidste i forvejen Thumbs Up

Jeg er på, og følger helt sikkert med i bloggen fremover Smiley

Mange tak. Det glæder mig at høre. Jeg har også altid selv været stor fan af at producere egne spillere. Det synes jeg altid har givet lidt ekstra til ens savegames.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #4 - La Lezama
« Svar #24: 09 Jan 2015, 11:19 »

#5 – At skabe det optimale Youth Intake (guide) – Stab (den ansvarlige for ungdomsudviklingen)

Udover at ens faciliteter er med til at bestemme kvalitet af ens Youth Intake, så er der også en sidste faktor – Den ansvarlige for ungdomsudviklingen.

Går man ind under holdets ansvarsområder, så er der et punkt der hedder Ungdomsudvikling her står følgende til ”Henter ungdomsspillere til klubben og informerer dig om deres udvikling” – også forstået som, at den person som du vælger her, det er ham som står for valget af Youth Intakes.



Det er muligt at vælge mellem følgende roller til arbejde:

•   Head of Youth Development (Leder af ungdomsudvikling)
•   Director of Football (Sportschef)
•   U-19 Manager

Jeg har i denne omgang valgt at det skal være min HoYD, som er ansvarlig. Det er her ligegyldigt hvem af de tre man vælger. Det er bare om at vælge ham med de bedste egenskaber til det.
Men hvad er helt præcist de bedste egenskaber? Og hvad går ind og påvirker hvad? Ligesom med faciliteterne, så er der mange meninger om det, men igen så er der ingen som rigtig lader til at have bevis for deres påstand.
 
Dermed er der ikke andet for end, at gentage processen og vi denne gang udskifter vores facilitetsændringer, og i stedet forsøger med diverse ændringer hos min ansvarlige for ungdomsudviklingen egenskaber og ser hvad der går ind og påvirker hvad.



Ud fra hans egenskaber at bedømme, så må vi sige, at det er en nogenlunde fin HoYD, som vi har at gøre med.

Denne gang skal vi altså ikke ændre i faciliteterne, men blot lade dem være som de er normalt, men så i stedet skal vi rode lidt med min HoYD’s egenskaber, og se hvad der påvirker hvad.
Men altså grundet vi ikke ændrer i faciliteterne, men blot bruger deres standard indstillingerne, som de er i Bilbao fra start, så kan vi dermed indsætte resultatet fra min test af "At få det mest optimale Youth Intake - Faciliteter", hvor vi allerede har fået et resultat, hvor, hvis vi tre gange gik forbi dagen hvor der modtages regens, så var det altså resultaterne med standard HoYD og standard faciliteter. Dem tager vi udgangspunkt i, og herfra kan vi begynde at regne os frem til, hvilke egenskaber hos vores ansvarlige for ungdomsudvikling, som der påvirker hvad.

Resultaterne lød på følgende:

Bilbao’s standard ungdomsavsvarlig + standard faciliteter (YF=16, JC=14, YR= 19):

1: CA = 44.9 gennemsnit – PA = 115,5 gennemsnit
2: CA = 50.3 gennemsnit – PA = 119.6 gennemsnit
3: CA = 50.1 gennemsnit – PA = 121.8 gennemsnit

CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9

Som udgangspunkt forstiller jeg mig, at de egenskaber som kan påvirke udfaldet af kvaliteten på mit YI må være nogenlunde de samme egenskaber, som en Scout (Talentspejder) skal have. Det egenskaber lyder på følgende:

•   Judging player ability (Bedømmelse af spilleregenskaber) og Judging player potential (Bedømmelse af spillerpotentiale) – Den her giver vidst meget godt sig selv. Jo bedre ens scout er her, jo bedre vil han kunne vurderer ens spillers CA og PA.

•   Adaptability (Tilpasning) – Først og fremmest bruges denne egenskab til at se, om de er gode til at falde på plads i ens klub. Dette er også en skjult egenskab hos spillere i FM. Har man ikke opholdt sig i landet i en længere periode før, så kan nogen have svært ved at falde til, hvis Adaptability’en er lav.
Dette gælder også for scouts, hvis de er ude og scoute i et land, hvor de ikke har fuld viden til. Har han dårlig adaptability, så vil hans rapporter være mindre fuldendte, og indeholde en del færre navne.
Altså kunne man forstille sig her, at hvis en ungdomsansvarlig ikke har fuld viden om landets klubben ligger i, så vil hans søgen efter de bedste regens være mere begrænset, og dette kunne påvirke udfaldet i kvaliteten hos ens YI.

•   Determination (Målrettethed) – Er lidt identisk til den sidste del af Adaptability. Altså en scout med høj Determination er god til at motivere sig selv til sit arbejde, og kan derfor nemmere finde flere spillere.

•   Knowledge of the nation (Viden om landet) – Denne påvirker også antallet af spillere som en scout finder. Dog handler denne mere om tiden på det. En scout med meget viden om et land vil være meget hurtigere til at lave en komplet liste over rapporter med spillere fra landet.
Derfor vil jeg forsøge, hvor jeg fjerner min HoYD’s viden til Spanien, og se om det nogen indflydelse har på mit YI.

Ud fra dette, så kunne man forstille sig at i hvert fald JPA og JPP vil have indflydelse på det Youth Intake, som ens ansvarlige finder frem.
Ligeledes må man gå ud fra, at det må være vigtigt, at ens ansvarlige ligeledes har fuld viden om det land, som ens klub kommer frem, og at han ligeledes er faldet til i landet.
Sidst lyder det jo heller ikke urealistisk at Determination skulle have en indflydelse.
Jeg har ligeledes også en idé om, at Working with youngsters (Arbejde med ungdomsspillere) kunne have en indflydelse.
Men der er vel kun en måde at finde ud af dette.


Vi så før resultaterne på mit Youth Intake, hvor min HoYD, som er ansvarlig for dette punkt fik et CA gennemsnit på 48,4 og et PA gennemsnit på 118,9 med 14 i JPA og 16 JPP. Men lad os se hvad der sker, hvis jeg råder over en HoYD, som er langt bedre i JPA og JPP.

Bilbao’s HoYD med maks i JPA og JPP (JPA og JPP opgraderet fra 14/16 til 20/20)

1: CA = 45.2 gennemsnit PA = 117,1 gennemsnit
2: CA = 45.0 gennemsnit PA = 116.9 gennemsnit
3: CA = 46.3 gennemsnit PA = 116.0 gennemsnit

CA gennemsnit = 45,5 PA gennemsnit = 116.6

Se det var et resultat, som jeg ikke lige havde forventet. Til trods for at have opgraderet både JPA og JPP, så ser vi altså en minimalt fald ved både CA og PA. Ikke at jeg siger, at JPA og JPP påvirker dem negativt, men det kunne altså tyde på, at JPA OG JPP ingen indflydelse har, hvilket ville virke meget underligt.
Dog kan det også være tilfældet, at det er den meget lille opgradering, som har gjort det svært at se hvad der sker. Men hvis vi nu minimerer dem mest muligt, så burde forskellen være til at øjne, hvis det altså en indflydelse har.

Bilbao’s HoYD med minimum i JPA og JPP (JPA og JPP opgraderet fra 14/16 til 1/1)

1: CA = 54.1 gennemsnit PA = 124,4 gennemsnit
2: CA = 42.6 gennemsnit PA = 113.6 gennemsnit
3: CA = 49.9 gennemsnit PA = 121.9 gennemsnit

CA gennemsnit = 48,8 PA gennemsnit = 119.9

JPA og JPP på     1/1: CA gennemsnit = 48,8 PA gennemsnit = 119.9
JPA og JPP på 14/16: CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9
JPA og JPP på 20/20: CA gennemsnit = 45,5 PA gennemsnit = 116.6

Så skulle det altså være på plads. Tre forskellige forsøg, hvor JPA og JPP’en blev testet. Resultaterne er i den grad lige. Især hvis man kigger på de to første resultater, hvor JPA og JPP’en henholdvis var på 1/1 og 14/16. Utrolig nok vidste den de dårligste resultater, da vi testede den på maksimum, og de bedste på minimum. Dog er resultaterne så lige, og blot et godt resultat fra maksimum forsøget, og så havde vi haft tre utrolig identisk tal fra de tre forskellige forsøg.

Konklusionen er dog tydelig for mig, og det betyder altså, at JPA og JPP ingen indflydelse spiller, når ens ansvarlige for YI skal finde regens til ens hold. Det virker altså lidt tåbeligt i min bog, men sådan ser det altså ud til at være.


Jeg er dog fortsat af den overbevisning, at i hvert fald én egenskab må spille ind, når en HoYD skal hente YI’s til ens hold. Det kan jo ikke være rigtigt at en HoYD fra den danske 2. Division er lige så god som ham fætteren, der har fået Messi til Barcelona. Der må være en afgørende faktor at finde et sted.
Vi kaster os i stedet ud i et forsøg med tre test, hvor vi kigger nærmere på determination (Målrettethed).

Bilbao’s HoYD med maksimalt i Determination (Determination opgraderet fra 13 til 20).

1: CA = 51.1 gennemsnit PA = 126,5 gennemsnit
2: CA = 51.1 gennemsnit PA = 126.1 gennemsnit
3: CA = 53.2 gennemsnit PA = 125.5 gennemsnit

CA gennemsnit = 51.8 PA gennemsnit 126,0

Se nu ser vi da nogle resultater skal jeg love for. Noget så ulogisk som at JPA og JPP ingen rolle spiller, så skal jeg da lige love for at determination ser ud til at gøre.
En CA’en stigning på hele 7.0% blot på en mental egenskab, samt en flot 5,9% stigning ved PA’en på. Dermed tyder det altså i den grad på, at determination spiller en rolle i ens YI’s CA og PA, men inden vi helt laver en konklusion på dette, så lad os se hvad der sker, hvis vi i stedet minimerer vores determination.

Bilbao HoYD med minimum Determination(Determination degraderet fra 13 til 1).

1: CA = 44.5 gennemsnit PA = 115,3 gennemsnit
2: CA = 45.1 gennemsnit PA = 117.3 gennemsnit
3: CA = 50,3 gennemsnit PA = 121.8 gennemsnit

CA gennemsnit = 46,6 PA gennemsnit = 118,1

Så hvis vi lige sætter det hele op engang, for at få kigget helt præcist på Determination, så er resultaterne endt følgende:

Determination på   1: CA gennemsnit = 46,6 PA gennemsnit = 118,1
Determination på 13: CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9
Determination på 20: CA gennemsnit = 51.8 PA gennemsnit = 126.0





Som det ses, så stemmer det overens med forsøgene, at jo lavere determinationen er, jo lavere CA og PA vil YI have.
Ser vi på forskellen på en determination på henholdsvis 1 og 20, så er forskellen på CA’en 11,1% og hos PA’en lyder den på 6,6%.
Altså måske ikke verdens største forskel, men stadig er opgraderingen tydelig at se. Skal man derfor have en optimal HoYD, så kan man starte med at se nærmere på en med en fornuftig determination.


Jeg snakkede før om der måtte være forskel på en HoYD for en dansk 2. Divisionsklub, også ham der har fået Messi ind på Barcelona’s akademi. Og det fik mig til at tænke på en ting, som jeg gerne ville se om havde effekt. Nemlig om vores HoYD’s Reputation (Omdømme) spiller nogen rolle.

Man kan have fra 1-10.000 i Reputation. Selve tallet kan ikke ses, men alt efter hvad man har i egenskaben, så hører der en titel med. Listen lyder på følgende:

•   1-1199 – Unproven (Uprøvet)
•   1200-2923 – Obscure (Ukendt)
•   2924-4498 – Regional  (Regionalt)
•   4499-7499 – Nationalt (Nationalt)
•   7500-8999 – Continental (Kontinentalt)
•   9000-10000 – World Class (Verdensklasse)

Min nuværende HoYD har et omdømme der hedder National (Nationalt), og ud fra det, så hvis vi igen kigger på vores første forsøg, hvor alt var med standard indstilling, altså klubbens normale faciliteter, og vores HoYD der havde et omdømme der hed National, så fik vi følgende gennemsnit resultat:

CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9

Men hvad så hvis vi ændrer hans omdømme fra National til World Class – vil det komme til at have nogen indflydelse på ens YI’s CA og PA?

Bilbao’s HoYD med maks i reputation (reputation opgraderet fra National til World Class).

1: CA = 47,6 gennemsnit PA = 123,6 gennemsnit
2: CA = 48,4 gennemsnit PA = 120,3 gennemsnit
3: CA = 49,3 gennemsnit PA = 122,0 gennemsnit

CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 121,9

Yderst interessant. Et helt identisk CA gennemsnit, som hvis vi havde haft en National reputation. Dog ser vi en minimal stigning ved PA’en på 2,5%, hvor samtlige tre resultater alle var en smule over PA gennemsnittet fra vores standard resultat.
Kan det passe at reputation går ind og har en minimal virkning på PA’en, men uden at have indflydelse på CA’en?
Vi ser på det med et nyt eksperiment.

Bilbao’s HoYD med minimum i reputation (reputation degraderet fra National til Unproven).

1: CA = 47,6 gennemsnit PA = 120,7 gennemsnit
2: CA = 44,1 gennemsnit PA = 112,9 gennemsnit
3: CA = 43,5 gennemsnit PA = 116,2 gennemsnit

CA gennemsnit = 45,0 PA gennemsnit = 116,6

Reputation på Unproven   : CA gennemsnit = 45,0 PA gennemsnit = 116,6
Reputation på National     : CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9
Reputation på World Class: CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 121,9


(På billede ses tallene 1,2 og 3 blandt andet. 1 = Unproven, 2 = National, 3 = World Class)


(På billede ses tallene 1,2 og 3 blandt andet. 1 = Unproven, 2 = National, 3 = World Class)

Jeg synes egentlig at der bliver tegnet et fint billede af, at reputation faktisk har indflydelse på ens YI’s CA og PA. Forskellen er ikke stor, men den er altså til at se.
Kigger vi på den procentvise forskel fra top og bund, så lyder CA forskellen på 7,5% imens PA forksellen lyder på 4,5%.
Vi snakker altså nogenlunde samme stigninger, som ved determination. Har man altså mulighed for at sikrer en ansvarlig for ens YI, som har world class reputation fremfor en unproven til lidt ekstra penge, så ser det ud til at kunne betale sig.


En anden ting jeg også yderst gerne vil teste, er om egenskaben Working with youngsters (Arbejde med ungdomsspillere) har nogen indflydelse på ens Youth Intake. Min HoYD har her 9 i denne egenskab og ud fra dette, så fik vi dette gennemsnit (atter resultater fra det første forsøg):

CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9

Men hvordan ser vores resultater ud, hvis vi nu giver ham maksimalt i Working with youngsters?
 
Bilbao HoYD med maks i Working with youngsters (WWY opgraderet fra 9 til 20).

1: CA = 59,5 gennemsnit PA = 133,6 gennemsnit
2: CA = 50,1 gennemsnit PA = 122.4 gennemsnit
3: CA = 47.5 gennemsnit PA = 118.3 gennemsnit

CA gennemsnit = 52,3 PA gennemsnit = 124,7

Må siges at være lidt blandede resultater, hvor både forsøg 1 og forsøg 2 vidste bedre resultater end standard forsøget, hvorimod forsøg 3 faktisk lå lige under. Det er værd at bemærke det helt absurd gode resultat i forsøg 1, som ikke blot havde det bedste CA gennemsnit indtil videre, men ligeledes også det bedste PA indtil videre.
De to øvrige forsøg kunne dog ikke følge helt med i samme grad, men jeg tror det er fair at sige, at WWY har indflydelse på både CA og PA, og måske endda i en større grad end determination og reputation. Men inden vi føler os for sikre på at dette er tilfældet, så forsøger vi lige hvor vi denne gang minimerer WWY.

Bilbao’s HoYD med maks i Working with youngsters (WWY opgraderet fra 9 til 1).

1: CA = 49,4 gennemsnit PA = 120,6 gennemsnit
2: CA = 43,9 gennemsnit PA = 116,4 gennemsnit
3: CA = 47.0 gennemsnit PA = 119.3 gennemsnit

CA gennemsnit = 46,7 PA gennemsnit = 118,7

Sætter vi det gennemsnit op imod vores normale, hvor vores HoYD har 9 i WWY, så ser vi altså systematiske resultater alt efter om vi havde opgraderet eller degraderet i WWY.

WWY på   1: CA gennemsnit = 46,7 PA gennemsnit = 118,7
WWY på   9: CA gennemsnit = 48,4 PA gennemsnit = 118,9
WWY på 20: CA gennemsnit = 52,3 PA gennemsnit = 124,7




 
Det var især tydeligt at spotte forskellen, da forsøget blev fortaget med 20 i WWY. Jeg mener dog fortsat at man skal tage det lidt med forbehold – for ja, det forsøget viser klart, at CA’en og PA’en bliver påvirket af WWY, men grundet et fuldstændig fantastisk resultat fra forsøg 1 med maksimum WWY, så kommer det måske til at fremstå lidt bedre end det egentlig er. Dog må konklusionen være, at ens ansvarlige for ens YI meget gerne må besidde gode evner i WWY.

Sidst skal vi også have kig på, om ens ansvarlige for YI’s bliver påvirket af hans viden om landet, hans nationalitet og hans adaptability. Indtil videre har jeg testet med min HoYD, som har fuld kendskab til Spanien, men hvad nu hvis jeg ændrer hans viden til han intet aner om Spanien, ligeledes ændrer hans nationalitet til noget andet end spansk og samtidig blot har 1 i adaptability?



Bilbao’s HoYD med ingen kendskab til Spanien. Ændret nationalitet til ikke-spansk og adaptability på 1.

1: CA = 49,2 gennemsnit PA = 121,7 gennemsnit
2: CA = 48,3 gennemsnit PA = 116,4 gennemsnit
3: CA = 47,6 gennemsnit PA = 117,7 gennemsnit

CA gennemsnit = 48,3 PA gennemsnit = 118,6

Jeg vil ud fra dette bedømme, at hverken kendskab til et land, hvilke nation han er fra, eller adaptability spiller nogen rolle.
Godt nok ser vi faktisk en mindre stigning i CA’en her i dette forsøg, en stigning som lyder på 3,3%, men samtidig ser vi også at PA’en er faldet minimalt.
Resultaterne har jo vist sig at kunne variere trods identiske egenskaber, men jeg ser intet mønster i disse resultater, som skulle afspejle, at ens ansvarliges kendskab til klubbens land, hans nationalitet eller hans adaptibility skulle påvirke CA eller PA.


Ud fra alle disse resultater, så kan vi nu konkluderer, at ens ansvarlig for at skaffe YI, hans egenskaber har altså effekt på både CA og PA.
Det er dog ikke i samme grad, som faciliteterne som er langt mere vitale, hvis man ønsker kvalitet hos sit YI, men har man dertil også en ansvarlig med høje egenskaber i Determination, Reputation og Working with youngsters, så kan han altså være med til at øge niveauet yderligere hos ens YI.


Der også den detalje ved en HoYD, at flere af ens spillere, som kommer gennem Youth Intake, de skulle kunne dele samme personlighed, som ens HoYD.
Derfor når en ansvarlig for Youth Intake skal findes, så kan det anbefales ikke blot at kigge på nøgleegenskaberne som vi kiggede på før, men ligeledes også grundigt overveje en god personlighed til ham.
Er man i tvivl om gode personligheder, så kan jeg fortælle, at det er noget, som vi kommer ind på lidt senere i bloggen.

Og en sidste ting også. De spillere som man får ind gennem ens Youth Intake. Deres positioner på banen skulle også kunne være påvirket af ens ansvarliges favorit taktik. Altså spiller man selv en taktik med kantspillere, så skal man ikke have en ansvarlig, hvis favorit formation er en 3-5-2, hvor der ingen kantspillere indgår. Er dette først ens tilfælde, så skulle man opleve færre kantspillere, som kommer gennem ens Youth Intake.

De to overstående teorier omkring personlighed og favorit formation er igen noget, som jeg har læst mig til, men jeg har intet bevis set for det. Jeg forholder mig derfor skeptisk til det, og ser hvordan resultaterne er, når jeg modtager mit YI om en lille sæsons tid. Derfra er det måske nemmere at blive klogere på.


Konklusion:

Ønsker man solide regens, så handler det i første omgang om, at have klubbens faciliteter på plads. Da vi kiggede på faciliteterne, der så vi stigninger op imod 80%, hvor der derimod ses stigningen på under 10% højest hos ens ansvarlige for ungdomsudviklingen. Dermed kan man ikke lige tage den nemme udvej og blot ansætte en god ansvarlig for dette punkt, da det næppe vil skabe nogen gode regens på egen hånd. Men har man først ens faciliteter på plads, så kan kvaliteten af ens regens altså forbedres med en kvalificeret ansvarlig for ungdomsudviklingen.

De egenskaber, man skal holde øje med hos ens ansvarlige for Youth Intake, som der påvirker ens regens, det er:

For at få yderligere kvalitet i både CA og PA:

•   Determination (målrettethed)
•   Reputation (Omdømme)
•   Working with youngsters (Arbejde med ungdomsspillere)

Derudover er det helt klart også værd at holde øje med følgende:

•   Personality (Personlighed) – Regens har mulighed for at dele personlighed med den ansvarlige for YI. Altså er det at foretrække en ansvarlig med en ønsket personlighed, så han kan videreføre dem videre til ens regens.

•   Foretrukne taktik – Ens ansvarlige finder helst regens til de positioner, som er hans fortrukne taktik. Altså er hans foretrukne taktik uden kanter, så er det mindre sandsynligt, at man vil få genereret regens, som er kantspillere, som deres foretrukne position. Sørg gerne for, at den ansvarlige derfor deler fortrukne taktik som dig.

•   Judding player ability and player potentiality (bedømmelse af spilleregenskaber og spiller potentiale) – godt nok fandt vi ud af, at JPA og JPP ikke påvirker ens YI’s CA eller PA, men alligevel vil jeg i den grad anbefale, at man har sig en HOYD som har en ordentlig egenskab i disse to egenskaber. Dette er især gældende for JPP. Har man først en HOYD som er dårlig på dette punkt, så er det slet ikke utænkeligt, at man har en spiller med en stort potentiale, som kan blive overset, da ens HOYD måske kan have fejlvurderet ham totalt.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2015, 13:46 af Le Sygnok » Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: #5 - La Lezama
« Svar #25: 09 Jan 2015, 13:30 »

Fantastisk dedikeret arbejde jeg tager hatten af
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #5 - La Lezama
« Svar #26: 09 Jan 2015, 15:08 »

Fantastisk dedikeret arbejde jeg tager hatten af
Jeg takker ydmygt endnu engang.
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - La Lezama
« Svar #27: 09 Jan 2015, 15:12 »

Helt igennem vildt arbejde det her som virkelig fortjener ros og respekt.
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 - La Lezama
« Svar #28: 09 Jan 2015, 19:20 »

Fremragende!! Absolut fremragende, andet er der ikke at sige!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #5 - La Lezama
« Svar #29: 09 Jan 2015, 20:09 »

Jeg har ikke så meget andet at tilføje end det der allerede er blevet sagt af de 3 før mig, men hold da op et fremragende indlæg du har lavet. Det er virkelig fedt du laver en så omfattende analyse for at se hvad der virker. Jeg har selv haft de nogenlunde samme forstillinger som dig i forhold til hvad der er vigtig hos din HoYD, så det er fedt at der nogen der rent faktisk finder ud af hvilke stats der påvirker og hvor meget.

Kæmpe thumbs up Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Sider: 1 [2] 3 4 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010