5. December 2006: Afgørende kamp i Gruppe CVi står i dag over for en meget svær kamp i mod Roma hvor det kræves at vi minimum skal have 1 point for at vores 100% sikker på at gå videre. Det bliver en ekstrem svær kamp når vi igen har vores ene fløj og begge1- vores reserve fløje skadet.
F.C. Barcelona 4-1 Roma1-0 Saviola 12' minut - Barcelona
2-0 Ronaldinho 22' minut - Barcelona
3-0 Zambrotta 27' minut - Barcelona
3-1 Totti 64' minut - Roma
Taddei smidt ud 66' minut - Roma
4-1 Saviola 74' minut - Roma
Sylvinho smidt ud 89' minut - Barcelona
Vi spillede en kanon kamp i dag og jeg kan virkelig være stolt af mit hold. Ronaldinho som i dag blev banens bedste ramte sit højeste top niveau, jeg har ikke set ham spille så godt som han gjorde i dag, det var virkelig en fornøjelse. Vi er meget tilfredse med at være gået videre fra gruppespillet og vi glæder os meget til at se hvem der bliver vores kommende modstander.
MOM: Ronaldinho - Barcelona
Næsten alle favorit holdene i de forskellige grupper er gået videre. Dog skal det nævnes at Milan ikke formåede at gå videre i en gruppe med Ajax, CSKA Moscow og Slovan Liberec var med, hvor de to først nævnte gik videre. Jeg kan så håbe på at trække CSKA Moscow i næste fase, men det er vidst kun ønske tænkning.
11. December 2006: Lodtrækning til Klub-VM semifinaleVi har i dag trukket lod om hvem vi skal møde i Semifinalen i Klub-VM. Vi har trukket Al-Ahly og jeg forventer en klar sejr selvom jeg spiller med en meget reserve spækket hold. Kampen spilles om 3 dage nemlig den 14. December.
14. December 2006: Den lette udekamp imod Al-AhlyVi er klare favoritter og jeg forventer en stor sejr. Jeg stiller med et reserve hold.
Al-Ahly 0-2 Barcelona0-1 Riera 8' minut - Barcelona
0-2 Ezquerro 78' minut - Barcelona
En let kamp som vi styrede fuldstændig. Flot mål af Riera som jeg hev op fra vores B hold. Stortalentet Giovani dos Santos som jeg hev op fra C holdet blev banens bedste, rigtig flot spillet.
MOM: Giovani dos Santos - Barcelona
15. December 2006: Lodtrækning til 1. knockout runde i Champions LeagueEn rigtig, rigtig, rigtig god lodtrækning for os! Her er resultatet:
Jeg er ekstrem tilfreds med at trække Anderlecht og jeg mener at vi har en klar chance for at vinde både ude og hjemme.
Samme dag er det annonceret at Barcelona møder SC International i Klub-VM finalen den 17. December.
17. December 2006: Klub-VM finale
Vi bliver nød til at stille med et noget bedre hold end sidst, men det bliver stadig præget af reserver. Jeg forventer en sikker sejr så vi kan få dette trofæ i hus.
F.C. Barcelona 8-0 SC International1-0 Ezquerro 13' minut - Barcelona
2-0 Ezquerro 19' minut - Barcelona
3-0 Cárdenas 45' minut - Barcelona
4-0 Ezquerro 47' minut - Barcelona
5-0 Xavi 58' minut - Barcelona
6-0 Ezquerro 64' minut - Barcelona
7-0 Ezquerro 69' minut - Barcelona
8-0 Zambrotta 80' minut - Barcelona
Vi spillede en rigtig god kamp hvor vi stortset ikke mødte noget modstand overhovedet. Jeg er glad for at have vundet Klub-VM med Barcelona og det er første gang nogensinde at de har vundet den. Ezquerro spillede sin egen kamp i dag og har virkelig givet stop til eftertanke omkring startopsillingen til de næste par kampe.
MOM: Ezquerro - Barcelona
Her er et herligt billede af kampen:
20. December 2006: Barcelona skal møde Celta på udebaneJeg ser meget frem til kampen i dag. Vi er kæmpe favoritter og det burde ikke været noget problem at vinde, for di Celta ligger nederst i Ligaen og har endnu ikke vundet nogle kampe.
Celta 0-3 F.C. Barcelona0-1 Eto'o 53' minut - Barcelona
0-2 Saviola 65' minut - Barcelona
0-3 Saviola 75' minut - Barcelona
Vi spillede en nogenlunde kamp som vi styrede fuldstændig, en meget let sejr.
MOM: Saviola - Barcelona
27. December 2006: Barcelona Vs. DeportivoDeportivo ligger til i bunden af ligaen og vi vinder klart med mindst et par mål. Vi stiller i stærkt opstilling og glæder mig bare til at komme igang.
F.C. Barcelona 4-0 Deportivo1-0 Cárdenas 38' minut - Barcelona
2-0 Ronaldinho 64' minut - Barcelona
3-0 Saviola 75' minut - Barcelona
4-0 Motta 89' minut - Barcelona
Vi har nu vundet 15 ud af 17 kampe og ligger klart nummer 1 i ligaen og jeg er sikker på at hvis vi forsætter som vi gør for tiden, så kan vi sagtens vinde ligaen.
MOM: Bronckhorst - Barcelona
Stillingen i ligaen: