home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  F.C. Barcelona
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: F.C. Barcelona  (Læst 11781 gange)
torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
F.C. Barcelona
« : 04 Nov 2006, 11:32 »

F.C. Barcelona



Info om spillet:

Ligaer: Danmark (2. Division og derover), England (1. Divsion og derover), Frankring (1. Liga Alene), Tyskand (2. Bundesliga og derover), Italien (Serie B og derover), Holland (Æresdivision Alene), Norge (Tippeligaen Alene), Portugal (Premeira Liga Alene), Spanien (Primera Division Alene) og Sverige (Allsvenskan Alene).
Database: Stor

Info om F.C. Barcelona:

Land: Spanien
Grundlangt: 1899
Liga: Primera Division (Indehavere)
Ærkerivaler: Espanyol & Real Madrid
Andre Rivaler: Valencia
Anslået værdi fra start: 5,48 Millarder (690 Millioner i gæld)
Stadion: Camp Nou, Barcelona
Stadion kapacitet: 98000, kun siddepladser
Reserve stadion: Miniestadi, Barcelona
Europæisk turnering: UEFA Champions League (Indehavere)
Medieprognose: 1.

Truppen:




Taktik:








1. Juli 2006:
Hele sportsverdenen er blevet chokeret efter at en af de største nyheder i Spansk fodbold har fundet sted i dag. F.C. Barcelonas succesrige træner Frank Rijkaard er blevet fyret efter uoverenstemmelser med bestyrelsen. I stedet er en meget ung og uerfaren træner fra Danmark ved navn Brian Mortensen blevet ansat. Der er i øjeblikket kæmpe diskussion på klubbens hjemmeside og der bliver især brugt store ord over for bestyrelsen, som står bag fyringen.

Frank Rijkaard vil blive savnet blandt fansne og spillerene fra F.C. Barcelona. Det bliver spænende at se om denne "Brian Mortensen" kan få lige så stor succes, som Frank gjorde.

Brian Mortensen har udtalt at han godt kunne forstå fansne frustation og han ville gøre alt for at leve op til den kæmpe succes, som Frank har givet klubben.


Du vil blive savnet





Det skal lige bemærkes at der ikke vil være så mange nyheder igen de første 2 måneder af spillet, da jeg først fik lysten til at lave bloggen efter de var gået Smiley - håber i tager godt imod den, ris/ros er velkommen!
« Seneste Redigering: 07 Nov 2006, 08:23 af torkR » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #1: 04 Nov 2006, 11:38 »

Spændende med 5 mand i forsvaret når man er Barcelona. Det bliver interresant at følge om den taktik virker. Nogen grund til så "defensiv" taktik ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #2: 04 Nov 2006, 11:44 »

Spændende med 5 mand i forsvaret når man er Barcelona. Det bliver interresant at følge om den taktik virker. Nogen grund til så "defensiv" taktik ?

Det er første gang i min FM historie at jeg prøver et 5. mands forsvar og det kommer nok bag på mange (inklusiv mig selv) at jeg vælger at gøre det med Barcelona, som netop har så mange offensive spillere. Men det ligger til grunds i at jeg ikke har haft held med så mange offensive taktikker i FM2007 og derefter følte jeg at det var tid til at prøve noget nyt, hvis det ikke holder så bliver der naturligvis skiftet over til en mere offensiv taktik Smiley

Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #3: 04 Nov 2006, 11:59 »

7. Juli 2006: Første indkøb
Brian Mortensen har i dag været i F.C. Barcelona i en uge og allerede i dag kan han præsentere sit første indkøb til klubben. Der er snak om den unge 16-årige Sherman Cárdenas.






17. August 2006: Første rigtige test

I dag gælder det Brian Mortensens første officielle kamp for F.C. Barcelona. Hr. Mortensen har haft en par træningskampe op til og forhåbentlig har det givet ham lidt tid til at lære truppen at kende. Venskabskampene er forløbet således:

Vaduz 0-0 F.C. Barcelona
Zürich 0-2 F.C. Barcelona
Ejido 2-4 F.C. Barcenlona

Det er ikke overbevisende resultater fra Brian Mortensens start i klubben så det bliver spænende at se om han kan levere varen når det virkelig gælder. Lige nu gælder det første kamp i den spanske Super Cup ude imod ærkerivalen Espanyol.

Jeg håber på en god start i klubben og jeg glæder mig til at komme igang Smiley

0-1 Javier Saviola 48' minut - Barcelona
0-2 Deco 53' minut - Barcelona
1-2 Ito 88' minut - Espanyol

MOM: Carles Puyol - Barcelona

Espanyol 1-2 F.C. Barcelona

Dejligt resultat som vi kan bruge til noget. Jeg er sikker på at vi nok skal vinde den spanske Super Cup efter dette gode resultat på udebane. Dog måtte jeg se Victor Valdez gå fra banen med en skade, så det var mindre heldigt.




20 August 2006: Kan Barcelona snuppe Super Cuppen?


Det bliver alt eller intet i dag. Jeg er nød til at snuppe sejren for at have en chance for at overbevise fasne, om at jeg er den rigtige mand til jobbet. Det bliver svært med vores første målmand skadet.

1-0 Deco 40' minut - Barcelona

MOM: Deco - Barcelona

F.C. Barcelona 1-0 Espanyol

Skønt, skønt, skønt. Andet kan jeg ikke sige! Jeg er super glad for at have vundet og jeg håber at vi gør det samme i den europæiske Super Cup imod Sevilla.




25 August 2006: Super Cup - Igen

Det er kun 3. kamp for mig hos Barcelona og allerede 3. vigtige kamp! I dag gælder det Sevilla i endnu en Cup og jeg håber meget at vi kan gøre det godt og hive sejeren hjem.

1-0 Gudjohnson 29' minut - Barcelona
2-0 Eto'o 69' minut - Barcelona
2-1 Kanouté 80' minut - Sevilla
2-2 Kanouté 85' minut - Sevilla
Dani Alves udvist 87' minut - Sevilla

Derefter måtte kampen ud i straffespark og det forløb således:



F.C. Barcelona vinder efter 4-1 i straffespark

MOM: Kanouté - Sevilla

Det er lykkedes mig at hente to trofæer hjem på mine 3 første kampe .. Jeg håber det kan få fansne til at tro mere på mig, jeg er i hvert fald glad!




30. August 2006: Første kamp i Premiera Division imod Morten Skoubo & Real Sociedad

0-1 Gudjohnson 36' minut

R. Sociedad 0-1 F.C. Barcelona

MOM: Albert Jorquera - F.C. Barcelona

Vi spillede en rigtig dårlig kamp og der var kun takket være vores fantastisk reserve målmand Jorquera at vi hev sejren hjem, det var en rigtig flot præstation fra hans side!




9. September 2006: Første hjemme kamp i ligaen imod Levante

Jeg har kæmpe forventninger til i dag især efter at jeg er kommet bedre ind på spillerne på det sidste, og vi har rettet fejl og mangler i træningen. Nu begynder det at ligne noget.

Hr. Mortensen var meget sikker forud for kampen og det skulle vise sig, at det kunne han have god grund til.

1-0 Eto'o 10' minut - Barcelona
2-0 Eto'o 23' minut - Barcelona
3-0 Gudjohnson 27' minut - Barcelona
4-0 Messi 30' minut - Barcelona
5-0 Eto'o 32' minut - Barcelona
6-0 Eto'o 66' minut - Barcelona
7-0 Messi 77' minut - Barcelona

F.C. Barcelona 7-0 Levante

MOM: Eto'o - Barcelona

Sikke en fantastisk kamp hvor alt flaskede sig som det skulle!




12. September 2006: Debut for manager Brian Mortensen i Champions League

Vi er kommet i en rigtig svær gruppe med Benfica, Roma & Shakhtar. I dag gælder det Benfica på hjemmebane og det kræver en sejr.

1-0 Eto'o 7' minut - Barcelona
1-1 Fonseca 50' minut - Benfica
2-1 Gudjohnson 58' minut - Barcelona

F.C. Barcelona 2-1 Benfica

MOM: Ronaldinho - Barcelona

Vi vandt vores første sejr i CL og en meget vigtig en, da jeg ser Benfica som et af de stærkeste hold i puljen




Jeg er nu up-to-date med hvor langt jeg er i spillet og der skal efterfølgende komme lidt mere varierede nyheder mm.
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #4: 04 Nov 2006, 13:03 »

17. September 2006: Kan vi slå Sevilla igen?

Vi har allerede slået Sevilla en gang i denne sæson. Det bliver ekstremt svært at gentage dette, især på udebane.

Oddsne til kampen ser således ud: Sevilla: 9-2 - Uafgjort: 13-5 - Barcelona: 1-2 (Fav). På papiret er vi bedst, men det bliver rigtig svært.

0-1 Eto'o 18' minut - Barcelona
1-1 Márquez 32' minut (Selvmål) - Sevilla
2-1 Kanouté 77' minut - Sevilla

Sevilla 2-1 F.C. Barcelona

MOM: Kanouté - Sevilla

Så måtte jeg se mit første nederlag være en realitet. Jeg er lidt skuffet over drengene, vi må hjem og arbejde på fejlene.

Og dermed ser stillingen i Premiera Division således ud:





20. September 2006: Barcelona møder Atlético Madrid


Vi skal i dag rejse os hjemme imod A. Madrid efter vi sidste kamp tabte til Sevilla. Det bliver dog lige så svært, fordi bookmakerne har tippet A. Madrid som favoritter på trods af at de er på udebane, lad os håbe at vi kan vise at de er forkert på den.

Saviola afløser i dag Gudjonhson og danner derfor duo op foran sammen med Eto'o.

1-0 Messi 24' minut - Barcelona
1-1 Eduardo 45' minut - A. Madrid
2-1 Eto'o 90' minut - Barcelona

F.C. Barcelona 2-1 A. Madrid

MOM: Messi - Barcelona

Vi lukker alt for mange mål ind i vores kampe og det skal der gøres noget ved. Jeg er glad for at Eto'o sikre os sejren da vi har styret spillet hele vejen igennem kampen og det var virkelig fortjent. Det væreste ved kampen var at vi måtte se Ronaldinho forlade banen med en skade.




20. September 2006: Barcelona mister profil i 3 uger

Ronaldinho måtte i dag forlade kampen hjemme imod A. Madrid og det har resulteret i en ventepause til ham på 3 uger. Det er virkelig et hårdt slag fra Barcelona og det bliver spænende at se om Ezquerro kan spille op til Ronaldinhos niveau imens.




24. September 2006: Zaragoza skal besejres


Vi er i dag store favoritter ude imod Zaragoza og jeg er sikker på at vi hiver sejren hjem. Carles Puyol overtager anførebindet imens Ronaldinho er væk. Gudjohnson starter inden sammen med Eto'o igen.

1-0 Milito 2' minut - Zaragoza
1-1 Eto'o 19' minut - Barcelona
1-2 Ezquerro 81' minut (Straffespark) - Barcelona

Zaragoza 1-2 F.C. Barcelona

MOM: Ezquerro - Barcelona

Ezquerro spillede en flot kamp og det er fantastisk at have sådan en god reserve til når Ronaldinho ikke er det. Dejligt med sejr så vi kan blande os i toppen.




27. September 2006: Champions League

I dag gælder det Roma som skal besejres ude, en rigtig svær kamp især fordi vi er hårdt ramt af skader. Vi er dog klare favoritter til at vinde kampen.

1-0 Panucci 30' minut - Roma
1-1 Chivu 56' minut (Selvmål) - Barcelona

Roma 1-1 F.C. Barcelona

MOM: Messi

Takket være en hjernedød dårlig dommer vinder vi ikke i dag. Dommeren underkender 2 mål klart var på den rigtige side af offsiden, skandale.

Samtidig har Messi nået grænsen for gule kort og er ikke med i næste Champions League kamp.




1. Oktober 2006: Kamp imod Racing og ny taktik

Vi stiller i dag med ny taktik hvor vi spiller med 4 forsvarsspillere og en defensiv midt. Taktikken så nu således ud:



Kampen imod Racing i dag burde blive let, men som alle ved så skal man altid kæmpe for sejren. Jeg tror dog at vi tager den i dag.

1-0 Eto'o 45' minut - Barcelona
2-0 Gudjohnson 90' minut - Barcelona

F.C. Barcelona 2-0 Racing

MOM: Ezquerro - Barcelona

Det er første kamp i langtid hvor vi ikke lukker mål ind så det er måske tegn på at den nye taktik virker. Det skal dog siges at det var en mindre god modstander vi mødte så det bliver spænende at se om den virker imod et tophold. På trods af Gudjohnsons mål i dag så skuffede han fælt. Han skulle ha scoret i hvert fald 2-3 mål mere og derfor må han finde sig selv på bænken i næste kamp hvor Saviola får chancen i stedet.


Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #5: 04 Nov 2006, 15:06 »

Lidt ris/ros ville være godt Opstemt
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #6: 04 Nov 2006, 15:08 »

Det er en god blog du har startet. Også nogle gode resultater du har fået skaffet. Bare fortsæt den gode stil! Thumbs Up
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #7: 04 Nov 2006, 15:10 »

godt hold du har valgt . Men hvor bliver Xavi af ?? Shockeret
Logged



torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #8: 04 Nov 2006, 15:10 »

Det er en god blog du har startet. Også nogle gode resultater du har fået skaffet. Bare fortsæt den gode stil! Thumbs Up

Men er den for kedelig ? .. skal der flere billeder, farver eller køre jeg den gode stil  Cool?
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #9: 04 Nov 2006, 15:11 »

godt hold du har valgt . Men hvor bliver Xavi af ?? Shockeret

Spiller som sagt pænt defensivt af et så offensivt hold at være .. Han skal nok få sin spilletid, men i starten er valget faldt på Deco Opstemt
Logged

Mikkellas
Gæst
 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #10: 04 Nov 2006, 15:11 »

Der kunne måske godt være nogle flere billeder fra det virkelige liv, eller nogle billeder fra kampen, men ved ikke. Synes den er meget god. Thumbs Up
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #11: 04 Nov 2006, 15:14 »

Der kunne måske godt være nogle flere billeder fra det virkelige liv, eller nogle billeder fra kampen, men ved ikke. Synes den er meget god. Thumbs Up

nå ja, havde forresten tænk mig at sætte billeder ind fra den virkelige verden .. havde helt glemt det .. takker  Kys
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #12: 04 Nov 2006, 16:55 »

4. Oktober 2006: En nem sejr i sigte

Vi er store favoritter ude imod Recreative i dag og jeg tror ikke at det bliver noget problem at vinde. En af mine medtrænere "dingenoderjavs" spurgte lidt efter hvor Xavi har været alt denne tid. Han har ikke været med grundet at jeg har været tilfreds med Deco, men nu starter han altså inde i stedet på opfordring fra min fantastiske træner. Samtidig lovede jeg at Gudjohnson skulle starte på bænken og det skal selvfølgelig ske.

Poli smidt ud 24' minut - Recreativo
Moya smidt ud 37' minut - Recreativo
0-1 Saviola 51' minut - Barcelona
Uche smidt ud 55' minut - Recreativo
0-2 Saviola 67' minut - Barcelona

Recreativo 0-2 Barcelona


MOM: Saviola - Barcelona


Vi er glade for sejren og glade for at Saviola smed 2 mål i kassen selvom vi burde have scoret mange flere efter som de fik vist hele 3 mand ud. Jeg er meget skuffet over at Recreative spillede så svinsk som de gjorde.




6. Oktober 2006: Hvem skal Barcelona møde i fjerde runde af Pokalturneringen?


Barcelona skal spille imod Badajoz i fjerde runde af Pokalturneringen.

Jeg er meget tilfreds med den modstander vi har fået og jeg er sikker på at vi går videre fra fjerde runde.

Barcelona er det hold som har vundet den spanske Pokalturnering allerflest gange, de har nemlig vundet den 24 gange.




14. Oktober 2006: Osasuna kommer på besøg

Jeg venter en klar sejr i dag, selvom Messi er blevet skadet. Dog er Ronaldinho og Victor Valdez tilbage. Derfor vil Ezquerro blevet flyttet over på højre kanten i stedet for Messi.

1-0 Saviola 69' minut - Barcelona
2-0 Xavi 71' minut - Barcelona
2-1 Webó 76' minut - Osasuna
2-2 Milosevic 86' minut - Osasuna
3-2 Saviola 90' minut - Barcelona

F.C. Barcelona 3-2 Osasuna


MOM: Saviola - Barcelona


Valdez fik en rigtig skidt start efter sin skade og han kommer også til at sidde ude i næste kamp så han kan komme helt oven på igen. Heldigvis var Saviola på pletten igen 2 gange og sikrede os sejren.










« Seneste Redigering: 07 Nov 2006, 08:31 af torkR » Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #13: 06 Nov 2006, 12:11 »

18. Oktober 2006: Barcelona tager imod Shahtar i Champions League

Det bliver en rigtig svær kamp i dag og det bliver vigtigt at vi står godt i forsvaret og ikke lukker nogle mål ind.

1-0 Puyol 2' minut - Barcelona
2-0 Saviola 8' minut - Barcelona
Tymoschuk brændte straffespark - Shakhtar
2-1 Marica 50' minut - Shakhtar
2-2 Aghahowa 57' minut - Shakhtar
3-2 Ronaldinho 85' minut (Straffespark) - Barcelona

F.C. Barcelona 3-2 Shakhtar

Vi spillede direkte elendigt i dag og det var klart overfortjent at vi forlader banen som vindere, men sådan er fodbold nu en gang i mellem.


MOM: Marica - Shakhtar


Efter denne kamp ser stillingen i gruppe C således ud:






22. Oktober 2006: Svær udekamp imod ærkerivalerne Espanyol

Selvom vi har allerede har slået Espanyol to gange i denne sæson så bliver det en rigtig svær udekamp i dag. Jeg håber vi kan gøre det godt da jeg har finpudset instillingerne til mine spillere og forhåbenlig bliver det bedre.

1-0 Raul Tamudo 15' minut - Espanyol
2-0 Luis García 23' minut - Espanyol
Márquez smidt ud 27' minut - Barcelona
Eto'o smidt ud 27' minut - Barcelona
3-0 Luis García 90' minut (Straffespark) - Espanyol

Jeg kan ikke beskrive hvilken vrede der løber igenne mig lige nu over for Márquez og Eto'o, der er helt sikkert bøder til de to tumper.


MOM: David García - Espanyol


Her ses det hvordan mine 2 spillere bliver smidt ud, skandale!






Der kommer en noget længere update i løbet af i dag eller i morgen, håber i bliver hængende Smiley
« Seneste Redigering: 07 Nov 2006, 08:33 af torkR » Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: F.C. Barcelona
« Svar #14: 06 Nov 2006, 13:07 »

Jeg skal nok blive hængende - en god blog med et af  mine favorithold.

Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010