7. Juli 2006: Første indkøbBrian Mortensen har i dag været i F.C. Barcelona i en uge og allerede i dag kan han præsentere sit første indkøb til klubben. Der er snak om den unge 16-årige Sherman Cárdenas.
17. August 2006: Første rigtige testI dag gælder det Brian Mortensens første officielle kamp for F.C. Barcelona. Hr. Mortensen har haft en par træningskampe op til og forhåbentlig har det givet ham lidt tid til at lære truppen at kende. Venskabskampene er forløbet således:
Vaduz 0-0 F.C. Barcelona
Zürich 0-2 F.C. Barcelona
Ejido 2-4 F.C. Barcenlona
Det er ikke overbevisende resultater fra Brian Mortensens start i klubben så det bliver spænende at se om han kan levere varen når det virkelig gælder. Lige nu gælder det første kamp i den spanske Super Cup ude imod ærkerivalen Espanyol.
Jeg håber på en god start i klubben og jeg glæder mig til at komme igang
![Smiley](https://fmfreaks.dk/Smileys/default/smiley.gif)
0-1 Javier Saviola 48' minut - Barcelona
0-2 Deco 53' minut - Barcelona
1-2 Ito 88' minut - Espanyol
MOM: Carles Puyol - Barcelona
Espanyol 1-2 F.C. Barcelona
Dejligt resultat som vi kan bruge til noget. Jeg er sikker på at vi nok skal vinde den spanske Super Cup efter dette gode resultat på udebane. Dog måtte jeg se Victor Valdez gå fra banen med en skade, så det var mindre heldigt.
20 August 2006: Kan Barcelona snuppe Super Cuppen?Det bliver alt eller intet i dag. Jeg er nød til at snuppe sejren for at have en chance for at overbevise fasne, om at jeg er den rigtige mand til jobbet. Det bliver svært med vores første målmand skadet.
1-0 Deco 40' minut - Barcelona
MOM: Deco - Barcelona
F.C. Barcelona 1-0 Espanyol
Skønt, skønt, skønt. Andet kan jeg ikke sige! Jeg er super glad for at have vundet og jeg håber at vi gør det samme i den europæiske Super Cup imod Sevilla.
25 August 2006: Super Cup - IgenDet er kun 3. kamp for mig hos Barcelona og allerede 3. vigtige kamp! I dag gælder det Sevilla i endnu en Cup og jeg håber meget at vi kan gøre det godt og hive sejeren hjem.
1-0 Gudjohnson 29' minut - Barcelona
2-0 Eto'o 69' minut - Barcelona
2-1 Kanouté 80' minut - Sevilla
2-2 Kanouté 85' minut - Sevilla
Dani Alves udvist 87' minut - Sevilla
Derefter måtte kampen ud i straffespark og det forløb således:
F.C. Barcelona vinder efter 4-1 i straffespark
MOM: Kanouté - Sevilla
Det er lykkedes mig at hente to trofæer hjem på mine 3 første kampe .. Jeg håber det kan få fansne til at tro mere på mig, jeg er i hvert fald glad!
30. August 2006: Første kamp i Premiera Division imod Morten Skoubo & Real Sociedad0-1 Gudjohnson 36' minut
R. Sociedad 0-1 F.C. Barcelona
MOM: Albert Jorquera - F.C. Barcelona
Vi spillede en rigtig dårlig kamp og der var kun takket være vores fantastisk reserve målmand Jorquera at vi hev sejren hjem, det var en rigtig flot præstation fra hans side!
9. September 2006: Første hjemme kamp i ligaen imod LevanteJeg har kæmpe forventninger til i dag især efter at jeg er kommet bedre ind på spillerne på det sidste, og vi har rettet fejl og mangler i træningen. Nu begynder det at ligne noget.
Hr. Mortensen var meget sikker forud for kampen og det skulle vise sig, at det kunne han have god grund til.
1-0 Eto'o 10' minut - Barcelona
2-0 Eto'o 23' minut - Barcelona
3-0 Gudjohnson 27' minut - Barcelona
4-0 Messi 30' minut - Barcelona
5-0 Eto'o 32' minut - Barcelona
6-0 Eto'o 66' minut - Barcelona
7-0 Messi 77' minut - Barcelona
F.C. Barcelona 7-0 Levante
MOM: Eto'o - Barcelona
Sikke en fantastisk kamp hvor alt flaskede sig som det skulle!
12. September 2006: Debut for manager Brian Mortensen i Champions LeagueVi er kommet i en rigtig svær gruppe med Benfica, Roma & Shakhtar. I dag gælder det Benfica på hjemmebane og det kræver en sejr.
1-0 Eto'o 7' minut - Barcelona
1-1 Fonseca 50' minut - Benfica
2-1 Gudjohnson 58' minut - Barcelona
F.C. Barcelona 2-1 Benfica
MOM: Ronaldinho - Barcelona
Vi vandt vores første sejr i CL og en meget vigtig en, da jeg ser Benfica som et af de stærkeste hold i puljen
Jeg er nu up-to-date med hvor langt jeg er i spillet og der skal efterfølgende komme lidt mere varierede nyheder mm.