25. Oktober 2006: Fjerde runde af Pokalturneringen skydes igang.I dag skal vi møde Badajoz på udebane og jeg forventer en klar sejr på minimum 2-3 mål. Valdez kommer på mål igen og jeg forventer at han er klar til at stå fast igen, det kræver dog at han overbeviser mig først. I dag er Messi også tilbage i fuld træning, han kommer dig ikke til at spille. En radikal ændring er at jeg har hevet Cárdenas op fra 2. holdet og han ryger direkte ind i startopstillingen i stedet for Ezquerro.
0-1 Saviola 16' minut - Barcelona
0-2 Eto'o 18' minut - Barcelona
0-3 Cárdenas 29' minut - Barcelona
0-4 Motta 41' minut - Barcelona
David Martín smidt ud 47' minut - Badajoz
0-5 Eto'o 57' minut - Barcelona
0-6 Saviola 58' minut - Barcelona
0-7 Saviola 64' minut - Barcelona
Sáenz smidt ud 66' minut - Badajoz
0-8 Polo 68' minut (Selvmål) - Barcelona
0-9 Saviola 79' minut - Barcelona
0-10 Eto'o 83' minut - Barcelona
Badajoz 0-10 F.C. Barcelona
Sikke en fantastisk kamp, det er helt ubeskrivligt. Selvom Eto'o og Saviola sparkede kasser ind som de lystede så var det Cárdenas præstation der fik min opmærksomhed. Denne unge vidunderdreng scorede 1 kasse og lavede hele 4 assist, ja 4 assist i hans første kamp for førsteholdet! Smukt, virkelig smukt!
MOM: Eto'o - Barcelona
Her er i billede af denne fantastiske kamp:
28. Oktober 2006: Athletic Club kommer på besøgDet bliver en rigtig svær kamp i dag grundet at Eto'o og Márquez har begge karantæner i 2 kampe grundet deres slåskampe på banen i en af de tidligere kampe. Derfor vil Edmilson og Gudjohnson træde til i stedet. Igen vil Cárdenas starte inde fordi han klarede det så godt og Messi må derfor finde sig i at være henvist til bænken.
1-0 Deco 59' minut - Barcelona
F.C. Barcelona 1-0 Athletic Club
Vi spillede en skidt kamp i dag hvor både Ronaldinho og Gudjonhson måtte forlade banen med skader. Det er dejligt at se at Deco kan komme ind fra bænken og score kampens enlige mål til vores fordel.
MOM: Deco - Barcelona
31. Oktober 2006: Udekamp imod ShakhtarVi var rigtig tæt på at tabe til formstærke Shakhtar og denne kamp skal vi have mere styr på tingene. Messi starter inde igen samtidig med at Eto'o og Márquez er med igen. Deco er igen kommer i startopstillingen og afløser Xavi.
0-1 Eto'o 6' minut - Barcelona
1-1 Aghahowa 29' minut - Shakhtar
1-2 Cárdenas 45' minut - Barcelona
Shakhtar 1-2 F.C. Barcelona
Jeg er rigtig glad for sejren. Desværre måtte Messi forlade banen med en skade igen efter et flot assist til Eto'o, derefter kom Cárdenas ind til sin debu i Chamions League og endte dermed at score det afgørende mål, rigtig flot af den 17-årige knækt. Efter en undersøgelse har det vist sig at Messi er ude i 2 måneder, en meget sørgelig dag for Barcelona, rigtig synd for ham.
MOM: Victor Valdez - Barcelona
Efter denne kamp ser stillingen i gruppe C således ud:
Vi er så godt som videre til knockout fasen og det glæder mig rigtig meget!
4. November 2006: Valencia Vs. F.C. Barcelona Det er i dag det gælder! Vi stillet med en rimelig svækket hold, men jeg håber at reserverne kan spille op til deres bedste. De 2 startopstillinger ser således ud:
0-1 Saviola 1' minut - Barcelona
0-2 Deco 26' minut - Barcelona
0-3 Ezquerro 45' minut - Barcelona
Valencia 0-3 F.C. Barcelona
MOM: Victor Valdez - Barcelona
Sikke en fantastisk kamp. Vi kommer rigtig godt fra stærkt med en drømme huk fra Saviola og derefter styrer vi kampen fuldstændig. Alle reserverne har virkelig vist at de vil starte inde og når alle mine spillere er til rådighed så bliver det rigtig svært at bestemme hvem der skal spille. Efter denne kamp ligger vi nummer 1 i Premiera Division hvor vi har vundet 9 ud af 11 kampe og tabt 2.
8. Oktober 2006: Returkamp i Pokalturnering fjerde rundeSidst vandt vi 10-0 på udebane og jeg forventer en let sejr igen i dag. Det er samme startopstilling som sidst bortset fra at Eto'o er med igen og at Saviola har karantæne.
1-0 Deco 2' minut - Barcelona
2-0 Ezquerro 24' minut - Barcelona
3-0 Eto'o 30' minut (Straffespark) - Barcelona
4-0 Ronaldinho 45' minut - Barcelona
5-0 Motta 53' minut - Barcelona
F.C. Barcelona 5-0 Badajoz
MOM: Ronaldinho - Barcelona
Vi er samlet videre med 15-0 over Badajoz og jeg glæder mig til næste runde af Pokalturneringen.