home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1359 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 129187 gange)
Arsrea
Landsholdsspiller

Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #330: 01 Maj 2014, 15:21 »

Det er hvad jeg gør, score næsten altid 10-20 mål pr. sæson på det.

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #331: 01 Maj 2014, 16:55 »

@Tuxen

Har lige hentet dit save, og kigger på din taktik senere idag!

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #332: 01 Maj 2014, 21:14 »

@Tuxen

Dine præstationer har været meget svingende i alle sæsonerne, men du har også et meget ungt hold. Unge spillere er som bekendt meget svingende i deres niveau. Du bør overveje at få nogle flere ældre spillere, der kan lede holdet. Flere af de ældre spillere du har, har ikke særlig gode mentale stats og især ikke særlig gode lederstats. Det bør alt sammen kunne hjælpe på de svingende præstationer.

Derudover kan jeg se, at du har sat din assistent til at styre træningen. Du bør overveje selv at styre den, synes jeg. Så du bedre selv kan bestemme, hvordan dit hold skal forbedre sig til din næste modstander. Jeg ved helt præcist ikke hvor ny din taktik, men du kan læse Jlvangs pre-season guide, så du kan få endnu større kendskab til, hvordan du kan få den bedste pre-season og den bedste start på sæsonen.

Til selve din taktik vil jeg prøve at lave Träsch om til en almindelig back i stedet for en komplet wingback, så han er mere med i det defensive arbejde end han allerede er. Han er jo rigtig god defensiv. I flere af dine kampe har du tabt kampen på midten af banen. Der vil jeg prøve at hive din defensive midtbanespiller op på den centrale midtbane, stadigvæk som boldvindende midtbanespiller.

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #333: 01 Maj 2014, 22:07 »

Jeg kommer med mit besyv senere, da jeg har lidt flere ting jeg ønsker at tilføje Smiley

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #334: 03 Maj 2014, 20:15 »

@Tuxen

For at bygge videre på Magn's fine synspunkter har jeg lidt mere jeg vil uddybe.

I takt med du har tabt din kamp på midtbanen, vil jeg (som magn skriver) overveje at rykke din defensive midtbane op på den centrale midt. Du kan stadig holde ham som boldvindende, men vær dog opmærksom på at han her også vil rykke frem og efterlade en større hul på dit midtbane. Jeg ville overveje at lave ham om til en central midtbane (forsvar), for at han arbejde i trekanten foran dit forsvar og op til midtbanen.

Dertil vil jeg overveje at lave din bagkæde om til følgende:

Back (S) - Central forsvar (forsvar) - Central forsvar (forsvar) - Back (S)

Dette er for at skabe en fin balance og en bagkæde der gerne skulle arbejde godt sammen. På denne måde har du ikke en spiller der rykke frem, og en anden der falder tilbage og ødelægger din offside fælde. Til videre har du heller ikke en back hvis primære opgave er i det offensive, men hvor han også vil arbejde godt defensiv som er hans force (Igen som Magn også skrev)

Håber dette kan give dig et par videre ideer til hvordan du kan arbejde med din taktik Smiley

ulvenfraheden
Lilleputspiller
*

« Svar #335: 07 Maj 2014, 14:27 »

Hej alle

13 kampe spillet i den franske Ligue 1, og jeg indtager blot en 10 plads med A.S. Monaco. Det er mit trejde save med dem, og intet må siges at fungere. Jeg giver dog ikke op så let, og føler jeg har en taktisk plan, som jeg dog ikke har kunne få implementeret 100% som ønsket.

Jeg vil gerne spille ligesom Monaco gør IRL. En 4-1-2-1-2 er derfor oplagt. Jeg vil gerne have boldbesiddelse, men samtidig heller ikke fedte bolden rundt uden der er action. Samtidig vil jeg naturligvis gerne have et utal af mål fra Falcao  Thumbs Up

Jeg har skiftet lidt rundt mellem spillernes roller, men pt. ser taktikken sådan her ud.

Taktik:
http://www.sendspace.com/file/suyqlq

Håber i kan komme med nogle inputs!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #336: 07 Maj 2014, 21:40 »

Hej alle

13 kampe spillet i den franske Ligue 1, og jeg indtager blot en 10 plads med A.S. Monaco. Det er mit trejde save med dem, og intet må siges at fungere. Jeg giver dog ikke op så let, og føler jeg har en taktisk plan, som jeg dog ikke har kunne få implementeret 100% som ønsket.

Jeg vil gerne spille ligesom Monaco gør IRL. En 4-1-2-1-2 er derfor oplagt. Jeg vil gerne have boldbesiddelse, men samtidig heller ikke fedte bolden rundt uden der er action. Samtidig vil jeg naturligvis gerne have et utal af mål fra Falcao  Thumbs Up

Jeg har skiftet lidt rundt mellem spillernes roller, men pt. ser taktikken sådan her ud.

Taktik:
http://www.sendspace.com/file/suyqlq

Håber i kan komme med nogle inputs!

Uden din savegame fil, er det lidt svært at gøre det store, men jeg kunne godt som en start tænke mig at høre hvor mange handler du har lavet, og så ville jeg umiddelbart sige prøv noget andet end 2 dybdeliggende playmakere (ligner det hvert fald ud fra SS), eventuelt en regista som DMC? Det ville klart være nemmest at hjælpe dig hvis du kiggede i den første besked i tråden her og uploadede dit savegame til os at kigge lidt på. Smiley

~BelthazorDK~

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

ulvenfraheden
Lilleputspiller
*

« Svar #337: 08 Maj 2014, 14:33 »

Jeg formåede at blive fyret i dette save, men har startet et ny med en anden formation... som dog heller ikke vil fungere. Jeg vil igen have boldbesiddelse, chancer og mål - men har pt. ingen af delene.
Har vedhæftet mit save game. Håber I kan hjælpe!

http://speedy.sh/yZAw5/auto-save-v02.fm

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #338: 08 Maj 2014, 15:52 »

Det første jeg bemærker er at dine spillere ikke er sat til nogen træning, hvilket er synd specielt fordi du faktisk har glimrende trænere i klubben, så det vil være nemt at bygge på, jeg foreslår at du træner dem i de roller de skal spille for dig.

Jeg er ikke tilhænger af mere end en playmaker, og med dit spillermateriale, vil jeg foreslå følgende ændringer:
AnC ->Falcao, Targetman (angreb)
OMC ->Berbatov, Skyggeangriber (angreb)
OMH ->JAMES, Indvendig Angriber (support)
OMV -> Ocampos, Indvendig Angriber (support)
MCV ->Toulalan, Boldvindende midtbane (forsvar)
MCH ->Moutinho, Dybdeliggende playmaker (support)
FH ->Fabinho, Komplet wingback (angreb)
FV ->Kurzawa, Komplet wingback (angreb)
FCV ->Abidal, Boldspillende forsvarer (stopper)
FCH ->Carvalho, central forsvarer (forsvar)
MM ->Romero, Målmand (forsvar)

Den boldvindende kan sagtens gøres til en DMC, og bruges som ankermand hvis du har en spiller du syntes passer bedre der, eller hvis du mener der er brug for lidt mere defensivt.

Det ligner at du vil forsøge at spille et fornuftigt pres spil, med boldbesiddelse, til det vil jeg anbefale at så mange som muligt har personlige indstillinger til at skærme mere af, spille kort og markere mere. Derudover vil det også være en idé hvis dine backs spiller breddere, og dine fløje spiller snævert, at du spiller med holdinstruktionerne, vær mere diciplinerede, tillad fløjspillere at bytte side, spil snævert og søg overlap. Det giver et smalt spil hvor dine backs søger med frem og holder kanten for at lave indløg, de bør i øvrigt bedes om at lave indlæg fra baglinjen, efter targetman.

Transferråd: Hvis du kan lide Fabinho, så køb ham, ellers skal du ud og investere i en ny højreback, ligesom Carvalho også skal udskiftes, om det bliver med Isimat-Mirin eller en ny spiller er op til dig, du skal nok også finde et par keepere på sigt. Det ville eventuelt være en idé at bruge lidt penge til vinter på 2-3 navne, med lad for guds skyld vær med at gå amok og købe et halvt hold, find et par gode spillere som kan forstærke dit hold, måske 1-2 startere og et talent, hvem du skal hente afhænger af din filosofi.

Du har et fornuftigt antal unge og gamle spillere, og flere af de unge kan tage over på sigt, men du har også en lille håndfuld af de ældre som hurtigt kan blive ubrugelige hvis de bliver skadet i længere tid, som Carvalho, Abidal og Berbatov, samt altså en reserve keeper der trækker sig tilbage, det er 3 nøglespillere der kan ryge fra hurtigt, så det er de pladser jeg vil foreslå at du kigger på først og fremmest, med mindre du har fidus til nogle af de unge som kan tage en af dem.

I øvrigt er det tidligt på sæsonen, og fra dien 3 første kampe bemærker jeg at du ikke har det spilovertag der ellers ligges op til med taktikken, så du skal nok presse spillerne noget mere, træne dem lidt og så prøve at lave spiller indstillinger til at holde i bolden, og spille færre risikable afleveringer, i dine to første kampe har du flere chancer, så måske det bare er fordi i ikke får scoret på dem at det her er gået galt, men mod toulouse er i klart presset, og det ligner faktisk at i holder bolden bedre presset, end i gjorde uden at være det, spil bolden rundt, lad være med at lave de risikable afleveringer, og prøv på at spille mere stramt, således dine deciderede defensive spillere ikke roder rundt i angrebet og bliver overrumplet på kontra.

~BelthazorDK~

ulvenfraheden
Lilleputspiller
*

« Svar #339: 08 Maj 2014, 16:40 »

Jeg giver dit forslag et skud og vender tilbage. Har dog testet den første kamp som endte med en 3-2 sejr over Marseille. Positivt! Dejligt at se Falcao komme igang med 3 mål!

Han fungerer umiddelbart godt som en TM, men ville det også fungere med en poacher eller fremskudt? Riviere er ikke den fødte TM, så i tilfælde af at Falcao bliver skadet, kan jeg så ændre dette?
Toulalan passer godt som en anchorman, men bruger ham pt. som du skriver. Ville jeg med samme fordel kunne bruge en CM(D), for at kunne skabe balance. Den boldvindende presser i mine øjne højt på banen, hvilket er fint, men i kampe hvor jeg ikke er favorit vil jeg gerne have en spiller der kan skabe en mere defensiv balance - også i og med mine backs er meget offensive.
Glæder mig til at se hvordan Berbatov agerer som Skyggeangriber. Han var lidt passiv i første kamp, men lad os nu se om det fungerer. 

Men mange tak for hjælpen indtil videre!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

« Svar #340: 08 Maj 2014, 17:03 »

Poacher kan godt fungere, men det er nemmere at balancere sådan en type som makker til en anden angriber, ellers kunne Falcao helt sikkert bruges som komplet boksspiller Smiley

Du kan roligt trække Toulalan ned som ankermand, det bør ikke gøre noget, jeg kører selv til tider med en Komplet angriber support, med en skyggeangriber bagved og de plejer at virke godt sammen Smiley

ulvenfraheden
Lilleputspiller
*

« Svar #341: 08 Maj 2014, 19:07 »

Har nu spillet 6 kampe - 2 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag
Synes stadig ikke det fungerer, men selvfølgelig skal den lettere negative moral i truppen også tages i betragtning. Jeg er dog rimelig blank ift. hvad der præcist går galt.
Falcao har været svingende på trods af sin gode start. Ingen af kanterne har spillet særlig godt, og min Shadow Striker virker alt for passiv. Men ja er rimelig meget på bar bund her...
Har vedhæftet mit savegame igen - håber du kan hjælpe!

http://speedy.sh/3zMwu/auto-save-v02.fm

daim9900
Juniorspiller
**

« Svar #342: 13 Maj 2014, 08:43 »

Ved godt at dette er et long shot.... Men jeg har et netspil mod min bror hvor vi køre madrid vs. madrid. for at komme i stemning til Cl finalen. Dog kan jeg ikke finde en taktik der passer til Atletico.. jeg har pt. over levet på kontra bold. og derfor ligger jeg og sejler rundt som nr. 7 i ligaen. Er der nogle der har erfaring med en taktik som virker hos dem?

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #343: 13 Maj 2014, 10:09 »

Tråden her er beregnet til at man kan få hjælp med sin taktik, og ikke til at finde en taktik Smiley Hvis du har en version af den spillestil du gerne vil spille, så læg den op her og vi vil med glæde tage et kig på den. Det er nemlig ufattelig svært at fremstille en taktik, når vi ikke har nogen forestilling omkring hvordan du ønsker holdet skal spille. Desuden vil dette komme til at tage lang tid, da taktikken også skal testes.

Så smid din taktik op (også gerne din kontra) og vi vil forsøge at hjælpe dig! Smiley

daim9900
Juniorspiller
**

« Svar #344: 18 Maj 2014, 11:03 »

http://speedy.sh/dw3Ew/Daim-Offensiv.tac .. her er den taktik som jeg ikke kan få til at fungere i Atletico Smiley håber på noget hjælp Smiley

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 27 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010